Olen pilkannut pyhää henkeä

Terv.Mirka

Olen pilkannut jo yli 20v pyhää henkeä. Piti tapahtua jotain kauheeta, mutta ei ole vielä tapahtunut mitään. Kertokaa nyt rehellisesti, tapahtuuko tässä oikeasti jotain?

25

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kf90rugi

      Jumalan siunaukset osaltasi jäävät saamatta ja tuomio iankaikkiseksi rangaistukseksi langetetaan aikanaan.

      • Mulla on kuule erikoistarjous näin viikonloppuisin. Armottoman kaljanlatkimisen seurauksena aamupaskaa edeltää aivan hillitön pyhän hengen päästö, jota kerään vanhoihin sipsipusseihin.

        Pussillisen saat hintaan 20 ekee plus ALV.


      • varoitettuon
        he-ma kirjoitti:

        Mulla on kuule erikoistarjous näin viikonloppuisin. Armottoman kaljanlatkimisen seurauksena aamupaskaa edeltää aivan hillitön pyhän hengen päästö, jota kerään vanhoihin sipsipusseihin.

        Pussillisen saat hintaan 20 ekee plus ALV.

        Sinäkin raukka tulet vielä sanojasi katumaan, mutta kohdallasi se tulee olemaan myöhäistä ja turhaa, koska armoa ei ole enää tarjolla.


      • Saat arvata kaksi kertaa olenko kauhusta nyt jäykkänä vai nauranko räkäisesti sinulle ja mielikuvitusjumalallesi.


    • Juho.pappi

      Pyhähenki on oikeasti pelkkä pieru. Jos olet joskus pieraissut ja haistanut sen, niin se oli siinä.

      • Pruut

        Tätä olen aavistellutkin: Pyhä henki on pierua!

        Totisesti Pieru on meissä ja me Pierussa! Aamen!


    • Hallin.Vanki

      Minulle on jäänyt epäselväksi. Miten tätä pyhää henkeä pitää pilkata, että tapahtuisi edes jotain?

      • enpäusko

        Joulupukki olet pyhänhengen kaima, nyt jäi lahjat saamatta.


    • kostavatvarmasti

      Ainoa todellinen uhka syntyy, jos mielipuoli uskovainen saa henkilöllisyyden selville.

    • Terv.Mirka

      Taas meni viikonloppu ettei tapahtunut pyhänhengen kostoa. En malttaisi enää millään odottaa.

    • NiinTahiNäin2

      Pyhähenki on läsnä kun uskovilla on flow tila, ainakin suurimmissa osassa tapauksissa. Raamatusta kirjaimellisesti käännettynä pyhä henki olisi kuitenkin oikeastaan totuuden henki johen hengen pilkka olisi totuuden pilkkaa.

      • pyhähähähenki

        Totuuden henki puhu sinä totta, mutta et puhu ollenkaan.
        Ihmisen suusta kuuluu oman edun tavoittelu pyhään henkeen vedoten.


      • nä_on_näitä
        pyhähähähenki kirjoitti:

        Totuuden henki puhu sinä totta, mutta et puhu ollenkaan.
        Ihmisen suusta kuuluu oman edun tavoittelu pyhään henkeen vedoten.

        Ihmisen suusta kuuluu

        Kuuluu juuri sitä minkä KUULIJA kokee oman ajattelunsa tulkitsemana. Mitä muuta kukaan voi kuulla kuin sen minkä itse kuulee.
        Terroristi on terroristi kunnes hänet julistetaan kansallissankariksi.
        On siis joku mielipide kunnes se hylätään tai hyväksytään.
        Mikä onkaan totuus johon NiinTahiNäin2 viittaa?


      • meniköperille

        Se mitä ei ole, sitä ei ole.


    • nää_on_näitä

      Miten siihen pitäisi puuttua jos tunnet että sinulle tapahtuu pelkästään hyvää. Olet ymmärtänyt Pyhänhengen olemuksen väärin jos ajattelet että Hän kostaa jotakin jollekin.
      Elämäsi mittaan saatat jäädä savuttamatta jotakin perustavanlaatuista jos odottelet kostoa tai rankaisua. Sen tiedät viimeistään elettyäsi pilkkasi kanssa tämän elämäsi, minkä kenties menetit.
      Aivan samoin kuin puhelimeen vastaaminen; et voi tietää puhelun sisältöä jos lyöt vain luurin kiinni ja vittuilet itseksesi. Et voi tietää totuutesi ääntä eli Pyhänhengen sanoman sisältöä ennen kuin kuuntelet.

      • olematontaeiole

        Pyhälle hengelle juttelevat, joutaa pakko hoitoon.


    • nää_on_näitä

      Aloittajan tehtävänä on pitää yllä keskustelua Pyhän Hengen toiminnasta. Se ei ole lainkaan vähäpätöinen tehtävä ja palstan tyyli vaatii mahdollisimman kielteisen ja pilkallisen otteen.
      Hyvin olet Pyhän Hengen sanoman ottanut vastaan, menestytä toimillesi... Kukan ei pääse elämänsä läpi ellei elä omaa elämäänsä

    • Aloittaja etsii selvästi Jumalaa, vaikka ilmaiseekin sen asian näin kielteisesti. Toisille se saattaa olla helpompaa tuoda näin negatiivisesti esiin.

      Jumala vetää sinuakin, Mirka, puoleensa. Sen osoittaa jo se, että vietät aikaasi hengellisillä palstoilla.

      Ota Jeesus sydämeesi ja pyydä syntejä anteeksi - Hän kuulee varmasti sen rukouksen.

      https://www.youtube.com/watch?v=b-ueGTGLPEU

      • seonvaanniin

        Vanhemmat sinut loi.


    • Iloasuuminussa

      Olisitko hyvä keskustelun avaaja onnellinen, jos tapaisit Pyhän Hengen ja Hän sanoisi Sinulle:"Tänään on se rangaistuksen päivä, jota olet kauan odottanut..."? Jumala ei toimi samalla tavalla kuin ihminen. Jumala rakastaa ja antaa anteeksi ja keskittyy hyvien asioiden tekemiseen. Ihminen ei kykene niistä mihinkään ilman Jumalan apua. Jumala rankaisee väärin tekijöitä silloin ja sillä tavalla, kun Hänen suunnitelmiinsa sopii - tai sitten antaa anteeksi. Hänelle 20 vuotta on lyhyt aika.

      Mutta miksi lapsi haluaisi suututtaa vanhempansa niin, ettei voisi koskaan saada anteeksi ja saisi rangaistuksen, jolla ei ole loppua? Vain koska voi sen tehdä? Vai, koska se on kivaa, vai, koska muutkin tekee niin, vai uteliaisuuttaan, nähdäkseen, mitä seuraa ? Vai pilkatakseen vanhempiaan, joilta elatuksensa saa? Kaikki mainitut ovat käytössä olevia toiminnan syitä, mutta kysymys kuuluu, voisiko aikansa käyttää parempaan? Jos et voi sanoa hyvää, miksi sanoisit sitä pahaakaan.

      • tämä_on_totuus

        Jos ihminen on vajavainen voi syyttää vanhempiaan.
        Henkiolennon syyttäminen vaikeuksista ei ole muuta kuin totuuden pakoilua.


    • nää_on_näitä

      Yksistään se että laitat tänne luettavaksi jotain on jo melkoinen tapahtuma sinun mielessäsi ja jotain se on myös lukijoiden mielessä. On miljoonia ihmisiä tai ainakin tuhansia jotka ehdottomasti kokevat aivan KAUHEAKSI että kirjoittaisivat omia tai toisten ajatuksia tänne??? Voiko kelleen tapahtua kauheampaa.

    • nämäpänämä

      varmaankin sellaista tapahtuu että pakkomielteesi pilkata jollekulle toiselle pyhää asiaa on vaikuttanut omaan persoonallisuuteesi negatiivisesti. ja mikäli raamattu on edes joiltain kohden tosi,on ikävämpi juttu tuonpuoleisessa.

    • Laodikea

      Yleensä ihminen, joka pilkkaa pyhää henkeä ei ole edes tietoinen siitä, koska nämä pyhän hengen pilkkaajat eivät KOSKAAN edes epäile, että olisivat pilkanneet pyhää henkeä. Annan ystävällisen neuvon. Tällä palstalla ei kannata käsitellä varsinkaan näin vakavaa asiaa. Et tule saamaan hyviä neuvoja. Käänny jonkun luotettavan kristityn tai pastorin puoleen. Kristitty sieluhoitaja, joka ymmärtää raamatun kokonaissanoman terveellä pohjalla on myös hyvä vaihtoehto.

    • rohkearokansyöjä

      Mutta kaikille jotka ottivat Hänet, Jeesuksen vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.
      Kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman olla minun opetuslapsia. Jeesus.

      Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy.

      Ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jeesus

      Lopuksi: se ei paljoa vaadi, pilkata Jumalaa, Jeesusta, Pyhää Henkeä, uskovia yms. ( varsinkin täällä kasvottomana , piilossa, )
      Mutta olla tänä luopumuksen aikana, Jeesuksen seuraaja, se vaatii rohkeutta, tämä on tosi miesten ja naisten hommaa. Minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2067
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      115
      1539
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1500
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe