Etelä- Pohjanmaalle tyypillistä kuntapolitiikkaa

Kopsman

Kas tässä oikein tyypillistä menoa kuvaava ote E-P:n meiningistä:

Peräkamma
10.6.2016 7:16
Peräkammarin klasista kattottuna.
Raikkahin tervehrys lakeurelta ! Moonki ny päättäny, notta mä pränttään täs jokuusen rivin maalaasliittolaaskeskustalaasten suureks riamuks. Soon ny pirelly surkiaa ilimaa kokonaasen vuarokauren ja soon tiätty nua surkiat ilimat erellisen hallituksen, sosremien ja sak:n vika.
Meillon hyvä kunta. Siällä kunnantalos on viisahia ihimisiä tyäs. Soon niinku mä sanoosin rorunjalostuksen tulos. Siällä on aina ollu kunnan alueen tärkiööstä suvuusta koottu väki ja tiätty kaikki parahia keskustalaasia.
Notta sen tiätää siitä, ku noon aina oikias. Noon saanu tiatosa Ilikasta, tuasta klopaalin maailmankaikkeuren raikkahimmasta meeriasta. Moon kans lukenu vaan Ilikkaa, ku soon ainoa oikia lehti maailmas. Muita lehtiä ei tarvittaasikaan.
Nuan, notta kunnantaloo seisoo tukevasti meirän suvun entisillä mailla ja ne maat on tosi hyviä. Kyllä mä tiärän ettäne hyvää maata oli, ku kunta maksoo niistä niin hyvin. Soon veronmaksajaan etu, ku omaa sukua on ostamas kunnan pualesta. Tiätäävät kuinka palajo kannattaa kunnan maksaa maasta. Siinä näättäki tämän keskustalaasen toiminnnan ikiaikaasen eristyksellisyyren.

Ny mä jourun lopettamahan pränttäämisen, ku äiree on keittäny klimppimaitua ja päälle viälä kaffet. Sitte mä lähären tupailtahan, oikiaa tiatoa pitää saara !

13

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 375377

      totta

    • Bois

      Tyyppi KEPU meininkiä. Noin se menee ja väki lähtee litomaan kun ei tuota KEPU:n sirkusta viitsi katsella ja maksaa.

    • Toinenjärvi

      Pyyrä peräkammarinpoika äirees hommaamaan sulle opettaja, että oppisit edes suomen kielen.

    • tulevaisuudenToivo

      Tälläisiä nälväntereitä kaupunkimme tarvitsee. Huomaa heti, että kirjoittajalla on suurta opillista ja sydämen sivistystä. Näillä arvoilla voidaan rakentaa entistä parempi yhteiskunta.

    • 34567654245678

      keskusta kun on mukana hallituksessa ja varsinkin päätäntä puolella ei rakenneta mitään tulevaisuutta korkeintaan viemäriin vievää sellaista...mutta tyhmät ei tajua

    • Kalleno

      Maaseudun ihmisiä on helppo vedättää. Tyhmyys jalostuu ryhmätyhmyydeksi joukossa. Pienissä ja suuremmissakin maalaiskuntiissa ja kaupungeissa hallintoa ylläpitää täysi kepumafia.
      Systeemiä pyörittää kummisetät heinäladon nurkalta, tai pahimmissa tapauksissa kettutarhojen takaa. Tyhmät juoksevat näiden itseään rikastuttavien komentojen mukaan.
      Kaiken huippu on se, että työelämässä palkansaajana olevat äänestävät kepua ja sen alalajia persuja.
      Siinä on itsekunnioituksen pohjanoteeraus ja oman elämänsä tuhoaminen huipussaan.

    • 2345665434567

      hoh hoijaa tehdään vielä sipilästä presidentti,rehulasta päämisteri ja seinäjoesta pääkaupunki...kyllä tulis kova kiire muuttaa pois suomesta kirjat ja koko perhe...on nyt jo käyny mielessä ei nimittäin ole tässä maassa kovin paljon enää kehuttavaa..ei enää edes ne sairaanhoito ja sosiaaliturva mitkä oli ennen...länsinaapuri on ajanut jo monta vuotta sitten ohi..samoin tuloverotuksessa ja pankkilainojen koroissa...eikä meikäläisen kohdalla onneksi ole tuo kielipuoli ongelma kun taittuu muukin kun suomi ja etelä-pohjanmaa...

    • Klindmanni

      Tehdään Rinteestä kenraalikuvernööri.

    • koittaisaikauus

      No ei se onnistu, kun Sipilä on jo kenraalikuvernööri. Upporikas toukka ajaa upporikkaitten etua ja joka toinen kurjistettu etelä-pohjalainen kannattaa tyhmyyttään kepua. Noilla kepua äänestävillä tyhmillä pohjalaisilla kauhea pelko, että demarit riistävät heiltä kurjuuden. Tyhmiä ei voi auttaa !

      • Lährinjopois

        Pohjanmaalla köyhät ja vähävaraiset ampuvat omaan jalkaansa äänestämällä kepua, persuja ja jopa kokoomusta.
        Tyhmyys on Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla elämäntapa ja moni on tyhmyydestään oikein ylpeä !


    • kuningasjuu

      Kommunistipaskojako sitä sitte pitääs äänestää?! Kyllä maalima olis sekaasi jos kommunistit ja sosialistit olis tätäki maata johtamas! Itkekää vaa ja muuttakaa Venäjälle, ni sielä se autuus toteutuu! Mitä helvettiä tommoset vellihousut tälläki huuteloo? Pyrkikää ny luuserit päättäviin elimiin ja näyttäkää kyntenne mihinkä pystytte! Hallitukses on ollu nuata sosialistikommunisteja ja vihreitä, mutta eivät oo saaneet aikaaseksi ku kurjuutta ja työttömyyttä! Hyvä tulis jos Rinteessä tulis kuningas! HEH. Heh ja heheheeeeee!

    • Otkepu

      Edellinen kirjoittaja toteaa: " Itkekää vaa ja muuttakaa Venäjälle, ni sielä se autuus toteutuu! "
      Siinä kirjoittaa tyypillinen peräkammarinpoika, joka ei ole nykyajan menosta lainkaan tietoinen.
      Venäjällähän on ollut niin kommunistiaikaan, kuin nyt sitten Putinin aikaankin juuri samanlainen harvainvalta, kuin Etelä- ja Keskipohjanmaallakin. Venäjällä hallinneet kommarit ja Putinit, täällä KEPU.
      Tosin Putinikin on varmaan kepulaisille kateellinen, sillä niin katalasti KEPU pyörittää täällä tyhmimpiä ihmisiä. Yllä oleva "kuningasjuu " on oikein malliesimerkki tyhmyydessään kylpevästä kantakirjakepulaisesta. Rotunsa aatelia !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe