Marttojen vinkit ruokamenojen pienentämiseen:
1. Suunnittele ruuat etukäteen mahdollisimman pitkäksi ajaksi ja käy kaupassa listan kanssa mahdollisimman harvoin. Vältä ostamista kioskeilta ja huoltamoilta.
2. Tee ruuat itse ja vältä valmisruokia. Leivo pakastimeen tarjottavaa yllätysvieraita varten, niin säästyt pikaostoksilta.
3. Tee kerralla iso annos, mutta älä liikaa, ettei ruokaa mene hukkaan. Pakasta tarvittaessa.
4. Hintavertailu ja tarjousten hyödyntäminen kannattaa, samoin edullisten sesonkituotteiden suosiminen.
5. Käytä olemassaolevat tuotteet loppuun ennen uusien ostamista. Vältä pois heittämistä, hyödynnä tähteet.
6. Tee ruokakaappien, jääkaapin ja pakastimen inventaario säännöllisesti, niin tuotteet tulee käytettyä ennen piloille menemistä.
Tähteet uusiksi ruuiksi
Keitetyt perunat voi käyttää munakkaaseen, perunasalaattiin tai kasvispihveihin.
Ylijäämäpasta sopii salaatteihin, pyttipannuun tai munakkaaseen.
Yli jääneet riisit voi käyttää keittoon, salaattiin tai vokkiin.
Perunasoseesta saa rieskoja tai perunasosekeittoa.
Kuivan leivän voi hyötykäyttää krutonkeina.
Puurontähteet sopivat sämpylä- tai leipätaikinaan.
Pienennä lautaskokoa ja säästä ruuassa
survival
0
73
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811255
- 827609
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon505616- 765585
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764848Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334213- 483076
- 362974
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412535- 402440