Olen taas humalassa

en.jaksa

Olen uskova helluntailainen, mutta elämäni on umpikujassa.
Tuntuu, että saan enemmän lohtua alkoholista kuin Jeesuksesta nykyään.
Olen rukoillut, olen pyytänyt, olen huutanut, mutta en saa minkäälaista vastausta Jeesukselta. Pelkkää hiljaisuutta joka suunnassa.

58

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä se hiljaisuus sulle kertoo?

      • en.jaksa

        Se kertoo sen, että huudan tyhjyyteen.


      • Sanalla.SANOEN

        1.Jh.2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN Sana, VT, Kristus Jeshua ) pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan niinkuin Hän( Jeshua ) vaelsi( teot ja sanat ).

        Sananlaskut 28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta ( HERRAN ISRAELIN JUMALAN )Lakia( SANA, VT, TOORA, KÄSKYT ), sen rukouskin on kauhistus.

        3:32 sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava.
        8:7 sillä Totuutta( JUMALAN Sana, VT ) minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
        11:1 Väärä vaaka on Herralle kauhistus, mutta täysi paino on hänelle otollinen.
        11:20 Väärämieliset ovat Herralle kauhistus, mutta nuhteettomasti vaeltaviin hän mielistyy.
        12:22 Herralle kauhistus ovat valheelliset huulet, mutta teoissaan uskolliset ovat hänelle otolliset.
        13:19 Tyydytetty halu on sielulle suloinen, pahan karttaminen tyhmille kauhistus.
        15:8 Jumalattomien uhri on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisten rukous on hänelle otollinen.
        15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.
        15:26 Häijyt juonet ovat Herralle kauhistus, mutta lempeät sanat ovat puhtaat.
        16:5 Jokainen ylpeämielinen on Herralle kauhistus: totisesti, ei sellainen jää rankaisematta.
        16:12 Jumalattomuuden teko on kuninkaille kauhistus, sillä vanhurskaudesta valtaistuin vahvistuu.
        17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.
        20:10 Kahtalainen paino ja kahtalainen mitta - molemmat ovat Herralle kauhistus.
        20:23 Kahtalainen paino on Herralle kauhistus, ja väärä vaaka ei ole hyvä.
        21:27 Jumalattomien uhri on kauhistus; saati sitten, jos se tuodaan ilkityön edestä!
        24:9 Synti on hulluuden työ, ja pilkkaaja on ihmisille kauhistus.
        26:25 Jos hän muuttaa suloiseksi äänensä, älä häntä usko, sillä seitsemän kauhistusta hänellä on sydämessä.
        28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
        29:27 Vääryyden mies on vanhurskaille kauhistus, ja oikean tien kulkija on kauhistus jumalattomalle.

        PS. 5:7 Sinä hukutat valheen puhujat. Herralle kauhistus ovat murhamiehet ja viekkaat.


    • sanalaskuseppo

      Kuka ei helluntaina ole humalassa , sillä on rapula koko kesän ( liperi )

    • keskustellaanko

      Mitä ystävä hyvä huudat ja meuhkaat? Mikä sulla on hätänä?

      • en.jaksa

        Viinat on loppumassa ja Alko menee kohta kiinni.


    • näin_on_näreet

      Ethän ole oikea helluntalainen, jos kerran aina olet humalassa. Sellaisia Jumala kurittaa ja rankaisee. Näin ovat oikeat helluntalaiset minulle kertoneet. Kato kun se on niin että kaikki on sen Jumalan kädessä. Näin helluntalaiset uskovat ja niin pitäis sinunkin uskoa. Lopeta se ryyppääminen ja kehitä itsellesi uusia projekteja, jotka auttavat sua viihtymään tässä nurjan kurjassa maailmassa.

      • OikeaHelluntalainenXDDD

        xDDD Oot kyl hauska tyyppi :) Kukas sulle kerto että Jumala kurittaa esim. alkoholistei??? Päästihän se murhaajankin taivaaseen joka oli ristillä hänen kanssaan ja muitakin syntisiä, koska heidän usko oli oikea! Ennen Jeesuksen tuloa Maan päälle oli vanha liitto, mutta uuden liitön tultua en ole kyllä kuullut, että Jumala olisi kurittanut tai rankaissut jotakuta. Sillä ei ole mitään väliä, jos joku uskovainen sulle jotain puhuu!
        Näyttäis jotain Raamatun paikkoja mitkä vahvistavat asian! Ihmiset valehtelevat, tekevät syntiä ja niin edelleen, mutta yksi neuvo LUE RAAMATTUA ja harkitse ja tarkista asiat jotka sinulle opetetaan Raamatusta, koska toi mitä sanoit Helluntaiseurakunnasta niin ... Ei näin!
        Mikä lasketaan oikeaksi helluntailaiseksi??
        Normi ihminen joka menee kirkkoon ehkä pari kolme kertaa vuodessa ja kuuntelee, ehkä laulaa, mutta vain sanoo että uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja niin edelleen mutta ei sisimmässään usko, että Jeesus on kuollut syntiemme ja sairauksien puolesta.
        Vain sillä on väliä että uskoo, sinun ei tarvitse kuulua mihinkään kirkkoon vain uskoa niin pääset taivaaseen.
        Ja voisit harjoitella esim. tällä tekstillä raamatun avulla, tutki onko tämä mitä minä sanoin totta vai ei?
        Ja btw sanotaanko Raamatussa että juopuminen on syntiä? Kun minä luulin, kun olet juopunu sinun tekosi ovat yleensä aika pahat.
        Oikea helluntalainen x'D hauska vitsi x'D
        Olen pahoillani, jos loukkasin mutta tuo oli minun mielipide, koska näin voi olla näreet :/
        :')


    • rukkoile

      Joskus vastaus vipyy mutta ei jätä tulematta.Jeesus löytyy läheltä,- hän on luvannut vastata ja luulempa että vastaus on jo tullut ,mutta ehkä et ole siihen tarttunut.
      Kun pyydät syntejäsi anteeksi ja luotat ja jätät sen viinan omasta halusta ristin juureen ja pyydät että Herramme hoita loput.Uskova lankeaa useinkin.Oletko ajatellut syytä juomiseesi? katkeruus,viha,-tai masennus.Halusi unhotaa pettymykset ja murheet.Suomalaiset juovat murheeseen,-mutta jättämällä murheet Ristille ja ottamalla Raamattu käteen ja rukous apu tulee.Kun viinan himo iskee sanompa että mene heti rukoukseen ja lue sanaa apu tulee ylhäätä.

      • Capiche

        Ja joskus vastaus on ihmisen itsensäkin tiedossa, mutta hän ei halua tietää sitä. Alkoholiongelmaiselle eka vastaus on aina: hae apua ja lopeta juominen. Juovuksissa kun ei pysty käsittelemään niitä asioita, joita pitäisi käsitellä, jotta ei tarvitsisi enää juoda.


    • olensaanutanteeksi

      Jeesus vapautti 36v sitten viinasta. Olin jo kokopäiväinen juoppo, nikotiinin orja jne. jne. Tiivis seurakuntayhteys, yhteys uskonveljiin, useat heistä olivat kokeneet saman kun minä, vapautuksen viinasta yms. uskoon tulon jälkeen. Itse en olisi selvinnyt jos en älynnyt tuota, siis kokouksissa käyntiä ja yhteys muihin uskovaisiin. Juoppokavereitahan oli vaikka kuinka. Löysin myös palvelutehtävän, eli jonkin aikaa uskossa kasvaessa ja näin Jumalan sanaa oppien ja lukien Raamattu joka päivä, kuten edelleenkin olen saanut palvella hengellisessä päihdetyössä ja edelleen.......
      Oli helluntalainen, tai mikä lainen tahansa, niin viinaa, kaljaa ei kukaan toisen suuhun väkisin kaada. Se sama käsi joka tarttuu pulloon, menee myös ristiin toisen käden kanssa ja rukoukseen.
      Herra Jeesus, ei minulla ole voimaa, mutta Sinä olet voittanut kiusauksetkin......... aamen.
      Siunasuat sinulle Herrassa Jeesuksessa.

      • alkoholistintytär

        Kiitos tästä kommentista,siunasi palon. Hyvää kotimatkaa sinulle :)


      • alkoholistintytär

        ..siis paljon.. On suuri ihme,kun tenu asteellakin ollut ihminen todella löytää rauhan joka loistaa myös ympäristöön. Siinä näkyy Jumalan rakkaus :) aloittajalla ei ole mitään hätää niin kauan kuin jaksaa huutaa vaikka miten paha olo olisi! Jeesus kuulee! Kehoittaisin aloittajaa katsomaan you tubesta NDE kokemuksia-kyllä kaikki vielä järjestyy,sinun elämälläsi on tarkoitus!


      • minävaanjatkan
        alkoholistintytär kirjoitti:

        Kiitos tästä kommentista,siunasi palon. Hyvää kotimatkaa sinulle :)

        Kiitos alkoholistintytär, sen takia tänne kirjottelenkin, rohkaisuksi, todistukseksi evankeliumin voimasta ja siitä että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Alkoholisti yrittää viimeiseen asti selitellä itselle ja toisille selityksiään, miksi, miksi, miksi en .............

        Raamatun tuhlaajapoika kertomuksesta löytyy vastaus: HÄN MENI ITSEENSÄ...........

        Tästä matkasta on sanottu, että se maailman pisin matka Paljon, paljon pitempi kuin: tuumasta toimeen :)

        jk. Jeesus Kristus on Herra


      • Capiche
        minävaanjatkan kirjoitti:

        Kiitos alkoholistintytär, sen takia tänne kirjottelenkin, rohkaisuksi, todistukseksi evankeliumin voimasta ja siitä että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Alkoholisti yrittää viimeiseen asti selitellä itselle ja toisille selityksiään, miksi, miksi, miksi en .............

        Raamatun tuhlaajapoika kertomuksesta löytyy vastaus: HÄN MENI ITSEENSÄ...........

        Tästä matkasta on sanottu, että se maailman pisin matka Paljon, paljon pitempi kuin: tuumasta toimeen :)

        jk. Jeesus Kristus on Herra

        Kaikki ihmisen ongelmat ovat pohjimmiltaan syntiongelmia. Eivätkä ne ratkea, ellei mene itseensä. Totta turiset, että se on pisin ja kivuliain matka.


    • rikka_omassa_silmässä

      Joskus mietityttää minkälaista hurjaa elämää helluntalaisetkin viettää, kun niillä on niin paljon anteeksi pyydettävää. Eläisivät ihmisiksi ja toisia ihmisiä kunnioittaen niin ei tarvitsisi niin kovasti rukoilla.

      • onkosullayhtäänhäpyä

        rikka_omassa silmässä sinulle: nuo muotojumaliset luterilaiset ne vasta.... linnat täynnä heitä ja nyt viikonloppuna nuo luterilaiset bubeisas ja klubeissa :( :(

        sie et tunnu ymmärtävän oikeesta uskosta Jumalaan ja Jeesukeen mittäää....


    • elämäntosiasiat

      Kannattaisko Jeesuksen kanssa pysyä paremmissa väleissä. Uskovan pitäisi olla myös sanan tekijä, ei vain sen kuulija. Tiedät itsekin, että alkoholi ei tule ratkaisemaan elämäsi ongelmia. Ja se vie sinut vain kauemmaksi Jeesuksesta. Tiedät myös hyvin mikä on ensimmäinen askel joka pitää ottaa. Hae vaikka AA:sta apua riippuvuuteesi. Sieltä löytyy hyvää vertaistukea.

      Kaikkien elämässä on vaikeuksia, eivätkä asiat aina mene meidän mielemme mukaan. Epätäydellisessä maailmassa ei sellaista voi edes odottaa. Jeesuksen seuraaminen on jotain aivan muuta, kuin sen odottamista, että Hän poistaisi aina kaikki ongelmamme simsalabim. Jos niin tapahtuisi, niin emme koskaan kasvaisi ja kehittyisi ihmisenä ja uskovana. Uskovankin täytyy ottaa viime kädessä vastuu itsestään ja omista tunteistaan sekä teoistaan.

    • että_sillai

      Kaikenlaisista ismeistä pitäis päästä eroon. Myös helluntalaisuus on riippuvaisuutta.
      Pitää kasata oma pää ehjäksi, hankkia uusia ystäviä ja harrastuksia. Kirjat on hyviä, siis kaikenlaiset, ei mulle ainakaan pelkkä raamattu riittäisi vaikka se mielenkiintoinen ja värikäs kirja onkin.
      Kuolemanjälkeinen on meille kaikille arvoitus. Helluntalaiset uskovat että Jumala on valmistanut ainoastaan heille paikan paratiisissa ja kaikki muut maapallon vääräoppiset n. 99% kaikista ihmisistä heitetään helvettiin. Mormoonit, juutalaiset, harekristnat tai jotkut muut, uskovat puolestaan lunastavansa nuo taivaspaikat itselleen ja silloin taas on helluntalaisilla hätä kädessä kun joutuvat toisten vääräoppisten mukana helvetin tuleen. Jokainen on autuas omassa uskossaan tai uskomattomuudessaan. Ihan sama mihin säkin uskot, kunhan vain tiedät arvosi ja elät arvojesi mukaan. Kunnioitat kaikkia tässä samassa aikaikkunassa tallaavia eläviä.
      Muistat Eino Leinon runon sanat: " Ei kukaan ole parempi toista."

    • inhimillistä_ja_totta

      Voi voi teitä! Ei se viina ole kaiken pahan alku ja juuri. Eikä uskovaisuus tee ihmisestä toista parempaa. Yksiä syntisäkkejä ovat monet uskovaisetkin.
      Uskovaiset eivät ehkä juopottele, mutta tekevät omankin mittapuunsa mukaan kaikenlaista syntiä koko ajan. Ylenkatsotaan toisia ihmisiä, ollaan uskottomia, himoitaan toisen puolisoa, ollaan kateellisia ja juoruillaan naapurista, rohmutaan köyhiltä viimeiset sentit, ollaan ennakkoluuloisia ja pahansuopia kaikkea erilaisuutta kohtaan eikä hyväksytä toiseutta ym. ym. Tämä lista on päättymätön ja jatkuu toistaiseksi.

      • Parannuksenteko

        No sitten uskovien pitää tehdä parannus tietenkin jos noin .Jokainen vastaa omista synneistä, ei muiden.


      • vähänjärkeä

        Toisille alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri ja toisille ei. Niille joilla on riippuvuusgeeni, alkoholi ei kertakaikkiaan sovi. Se pilaa paitsi ihmisen oman elämän, niin myös lähipiirin elämän.

        Toki on ihmisiä, jotka voivat juoda yhden lasin viiniä tänään ja seuraavan vasta parin vuoden päästä. Mutta he eivät valitakaan alkoholiongelmastaan nettipalstoilla. Jos ihminen itse kokee, että hänellä on ongelma, niin mikä sinä olet sanomaan, ettei ongelmaa ole.


      • näinsemenee

        Kristityille on itsestään selvää, että kaikki tekevät syntiä. Kristityt tietävät myös mikä on ratkaisu syntiongelmaan. Kyse ei ole siitä kuka on parempi tai huonompi. Tai mikä on synnin nimi. Kaikki synti on samanarvoista Jumalan edessä. Synnin palkka on lopulta kuolema, mutta joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, niin hänet armahdetaan.


    • seurakuntayhteys

      Parannuksenteon lisäksi tuo seurakuntayhteys ja yhdessäolo muiden uskovien kanssa on varmasti tärkeää niin saa vahvistua, virvoittua yhteisestä uskosta.

    • Taistelellatulee

      Älä anna periksi perkeleelle.Vaikka lankeat nouset, lankeat nouset , lankeat nouset.Herra tietää, että kaipaat ja pyrit vanhurskauteen.

      Sanalaskut 15

      9. Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.

      Niin kauan taistelet, että olet vapaa.Herra antaa voiton.

      Kirje hebrealaisille 12

      4. Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
      5. ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
      6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
      7. Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
      8. Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
      9. Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
      10. Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
      11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
      12. Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
      13. ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
      14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

    • Hurmos-värinä

      Parhain sanktio on edelleen Jeesuksen seuraamus, vaikka hengen huiman nousun pettäisi syvä lankeemus. Ole perso ilolle, vähemmän otollinen surulle.

    • muitetaanrukouksin

      No ei alkoholi ketään pelasta. Sinulla saattaa olla myös sielunelämän alueella rikkinäisyyttä. Muista Jeesus rakastaa sinua. Kyllä hän sinutkin tahtoo pelastaa, uskosta älä ainakaan luovu.
      Joka syntinsä tunnustaa, niin häntä ympäröitsee armo.

    • saviseutulainen

      Nimimerkki en.jaksa,

      rakas ystävä, ei sinun tarvitse yksin jaksaakaan. Etkä sinä ole yksin.
      Sinä uskot Jeesukseen Kristukseen, vaikka juomisahdistuksessasi tunnetkin ajautuneesi Hänestä kauas. Tai jopa, että Hän ei sinua kuule tai olisi sinut peräti hyljännyt. Jeesus ei meitä hylkää, ei vaikka olisimme sitten minkämoisessa alennustilassa tahansa.
      Jeesus itse ilmoittaa meille ihanan tosiasian: Sitä joka minun luokseni tulee, sitä minä en heitä ulos. T.s. Hän ei torju luotansa yhtäkään Häneen uskovaa, joka Hänen puoleensa huutaa.
      Voimme olla varmoja siitä, että Herra Jeesus kuulee kaikki rukouksemme ja hätähuutomme, jotka epätoivossamme ja suuressa ahdistuksessamme Hänelle kohdistamme. Kun Jeesuksen oma, kuten sinä, langenneessa tilassaan huutaa sielunsa pohjasta Häntä auttamaan, ettei jaksa enää, että ilman Häntä on hukassa, eikä selviydy ilman Jeesuksen apua - eikä hellitä rukousta vaan huutaa vaikka koko unettoman, tuskien täyttämän yön Herran puoleen, niin varma on, että jossain vaiheessa ahdistus - vieroitusoireiden kauhut - alkavat hellittää.
      Otin esille nämä vieroitusoireet kauhuineen, koska hätäsi tällä hetkellä on juomisesi - ilmeisesti pitkäänkin jatkuneena - moninkertaistamaa.
      Olen itse Jumalan käsittämättömästä armosta viinasta irti päässyt alkoholisti - tuurijuoppo tarkennettuna.
      Tähän väliin sanon sinulle ystäväni Jeesuksessa Kristuksessa, että hakeudu nyt katkaisuhoitoon mahdollisimman pian.
      Se on ensimmäinen toimenpide, joka sinun tulee tehdä.
      Olen muuten ollut itse katkaisussa niin monta kertaa, etten tarkkaa lukua edes osaa sanoa ( runsaan viidentoista vuoden periodilla ).
      Se oli ennen uskoon tuloa. Mutta myös uskossa ollessa muutaman kerran.

      Vielä uskoontuloni jälkeen - noin vuosi siitä - lankesin eli retkahdin juomaan. Kului vuoden verran raittiiden jaksojen ja useamman retkahduksen merkeissä. Jonkinlaista seurakuntayhteyttä yritin pitää yllä, pääasiassa helluntaisrk:ssa, josta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.
      Kukaan ei tuominnut, katsonut ylen, aina olin tervetullut takaisin tuon notkahtelevan vuoden, vähän runsaankin, aikana. Puolestani rukoiltiin.
      Se että myöhemmin jättäydyin kokonaan pois hell.srk.yhteydestä, ei johtunut siitä että minun olisi vähäisessäkään määrin tarvinnut tuntea itseäni hyljeksityksi ajoittaisten ryyppäämisteni tähden.
      Pois jäämiseni oli pikemminkin tulosta aina enenevästä kriittisyydestäni äärikarismaattisia ilmiöitä kohtaan. Näitä koin ilmenevän myös helluntaiseurakuntien piirissä.
      Mutta sen analysointi jääköön tässä yhteydessä tähän.

      Lopullinen viinasta eroon pääseminen tapahtui erittäin pahan tapaturman jälkeen, joka olisi voinut viedä minulta hengen tai olisin voinut halvaantua. Tämän ankaran koettelemuksen, joka aiheutui vajaan viikon rajun ryyppäämisen seuraamuksena, yhteydessä ja siitä ihmeellisellä tavalla selviytymisen koin Jumalan käsittämättömänä armona, laupeutena ja pitkämielisyytenä - mutta myös hyvin selvänä tuntemuksena siitä, että se oli sitten tässä.
      Tahdon uskoa, että tapahtunut oli minun kohdallani viimeinen varoitus.
      Vuosien saatossa oli joutunut vaikka minkämoisiin vaaratilanteisiin ja ihmeellisellä tavalla saanut niistä selviytyä.
      Ei ole olemassa hyvää tuuria, sattuman satoa jne. Kaikki on Jumalan Kaikkivaltiaan sallimusta. Mitään ei meille tapahdu Hänen tietämättään.
      Mutta uskon myös, että Jumala voi ottaa pois varjelevan kätensä meidän yltämme. Mutta suuri on Hänen pitkämielisyytensä.

      Tästä tuli pitkä skriivaus, ettei jaaritteluksikin venähtänyt. Kuitenkin tahdon sinulle rakas ystävä kertoa, ettei Jumala jätä meitä yksin ja ilman apuaan, kun Hänen puoleensa huudamme.
      Miten tuo apu meille tulee, on yksin Jumalan omassa kädessä ja suvereenisti Hänen hallinnassaan.
      "Joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu".

      P.S. Tuosta viimeisestä ryyppyputkestani on kulunut jokseenkin yksi vuosi ja neljä kuukautta. Pienintäkään mieliteon tapaistakaan ei ole ilmennyt. Ihmeellisellä tavalla koko kauhistava alkoholiriippuvuuteni on hävinnyt kuin tuhka tuuleen.
      Ja vain ja ainoastaan Jumalan Kaikkivaltiaan suuresta Armosta.
      Omaa osuuttani tai ansiotani ei asiassa ole hivenen hituistakaan.

      Rakas ystävä "en.jaksa", kyllä sinä jaksat. Herran Jeesuksen Kristuksen avulla. Häneen uskomalla, luottamalla ja turvaamalla.

      Ole siunattu Jeesuksen nimessä!

      • jaikalii91

        Sinun kirjoituksesi on rohkaisuksi meille kaikille. Se on justiinsa niin kuin kirjoitat. Jeesus auttaa ja apu tulee ennemin tai myöhemmin mutta se tulee. Siitä saamme olla ihan varmoja. Olen itse kokenut monta kertaa Hänen ihmeellistä apua elämäni erilaisissa tilanteissa.

        Luin tässä päivällä roomalaiskirjeen kymmenennen luvun. Siinä tuli tuo Sana jota siteerasit "jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu" hyvin elävästi ja voimakkaasti. Jeesuksen nimen ja herruuden tunnustaminen oman elämän ylle ääneen sanomalla tai vaikka huutamalla on itsessään suuri apu. Se pelastaa syntisen ts. vapauttaa syntisen hänen synneistään ja pelastus on siinä. Emme voi lähteä taivaaseen noutamaan Jeesusta alas. Emme myöskään voi mennä tuonelaan noutamaan Jeesusta ylös. Hän on hyvin lähellä. Hän on SIINÄ TUNNUSTUKSESSA "Jeesus Kristus on Herra(ni) ja Vapahtajani!". Sitinä tunnustuksessa (Sanassa) on Herra Jeesus ja Hänen apu. Nän ajattelen ja ajattelin kun luin tuon luvun. Jeesus on siis hyvin lähellä jokaista Meitä. Hän on siinä tunnustuksen Sanassa.
        u
        On myös hyvä lukea 1 Pietarin Kirjeen ensimmäinen luku. Siinä Pietari ei pane kysymysmerkkejä uskovan lopulliselle pelastukselle. Pietarin mukaan pelastus on varma ja lopullinen Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Jumalan voimasta uskon kautta te varjellutte pelastukseen" joka pelastus on nyt valmis ilmoitettavaksi näinä viimeisinä päivinä. "Te saavutatte uskon päämärän sielujenne pelastuksen". Tätä pelastusta on jo VT:n profeetat tutkineet mihin aikaan Kristuksen Henki vittasi todistaessaan teidän OSAKSENNE TULEVASTA ARMOSTA. Tähän evankeliumiin ja armoon enkelitkin tahtovat katsoa. Pankaa siis täysi toivo siihen armoon jota teille tarjotaan Kristuksen ilmestyksessä. Herran Sana pysyy ikuisesti. Tämä on se Sana joka on teille ilmsanomana julistettu. Siksi iloitkaa, vieläkin minä sanon - iloitkaa!!!


      • jaikalii91

      • Kiitos.musiikista

        Parantava, hoitava, koskettava laulu! Hyvä Jumala on ohjannut kätesi näppäilemään tuon tarjolle..suositan murheellisille ja rikotuille!


    • uskosiirtäävuoria

      Niin alhaalla kenkään ei kulje etteikö siellä Jeesus ois. Ei ketään hän luotansa sulje, ei karkoita konsaan pois. Ole siellä missä olet ja pyydä Jumalaasi, sinun Herraasi. Jos pyydät uskoen, kuten teki syntinen nainen ja Jeesus sanoi:(Sinun uskosi on sinut parantanut).

    • vainyksinJeesus

      Mullakin on ollut uskonelämässä aika, kun koin että ajauduin pois Jeesuksen luota ja joskus iltalenkeillä ollessa rukoilin mutta tuntui, että kukaan ei kuule. Kuin olisi tyhjyydelle puhunut.

      Nyt tiedän että Jeesus ei silloinkaan jättänyt.

      • qazzaq

        Kai ymmärät, että kaikki tapahtuu päässäsi?


    • Käväiseppäs AA:ssa ja kysy niiltä että mikä se on se "usko joka tehoaa", jonka siellä moni kehuu löytäneensä :)

      • Capiche

        Että mikä usko? Se on usko Korkeampaan voimaan ja sen myöntäminen, että on itse voimaton ongelmansa edessä. Ainakin toinen AA:n perustajista, tri Smith, oli herätyskristitt ja hän tarkoitti Korkeammalla voimalla nimenomaan Jumalaa. Mutta koska vertaistuesta ei haluttu sulkea ketään pois, niin Jumalaa alettiin kuvata Korkeammaksi voimaksi. Jokainen voi sitten miettiä tykönään mikä se on.

        Jotkut AA:n historiaa tuntemattomat kristityt mollaavat sitä täysin aiheettomasti. Se on erittäin vastuutonta toimintaa. AA on toiminut lukemattomille ihmisille, eikä siellä käyminen ei sulje pois Jumalan apua. Riippuvainen tarvitsee kaiken avun mitä on saatavilla. On hävytöntä, että jotkut pyrkivät määrittelemään mistä apua saa hakea.


      • Pointti on siinä, että perustajat huomasivat että kukaan heistä ei kyennyt määrittelemään "korkeinta voimaa", mutta että se ei ollut tarpeellistakaan.

        Kolmannen askeleen perusteluissa sanotaankin että "..näemme polun jonka varrella on seuraava tienviitta: "Tästä kulkee tie uskoon joka tehoaa".

        Usko joka tehoaa. Sen oli dr. Smithkin löytänyt, huolimatta siitä että oli "herätyskristitty".
        Jollen ihan väärin muista, hän oli svedenborgilainen, minkä lahkon kristillisyydestä ei ainakaan kirkkojen piirissä olla ollenkaan yksimielisiä.

        Mutta kristillinen eli ei, hän oli tullut huomaamaan sen minkä jokainen toipunut alkoholisti, nim. että käsillä oleva ongelma, rukoilun ja ylistyksen lisäksi, vaatii vielä vähän muuta: oman osuuden suorittamisen.

        Se taas ei aa-laisten kokemusten perusteella ole onnistunut yhdeltäkään (eivät he muuten siellä olisi! ) ilman tätä pikkujuttua:
        kun luovutamme tahtomme ja elämämme tuon "korkeamman voiman" haltuun, ovi pysyy kiinni, mutta:
        "Emme muuta tarvitse kuin avaimen ja päätöksen avata tuo ovi selkoselälleen. On olemassa yksi ainoa avain, jase on oma halumme.
        Kun tuo avain on kerran kiertynyt lukossa, ovi avautu melkein itsestään..."

        Siitä sitten alkakin se polku häämöttää ja monet ovat selvinneet kuivile :)

        Korkeammat voimat sikseen; kyse on uskosta joka tehoaa :D


    • lankeileva

      Et ole yksin. Täällä toinen, joka ratkeilee välillä. Juominen on rentoutumista ja jonkilaisen nollaamisen tarveta. Yhden illan juomista, kerran viikossa tai parin viikon välein tullut otettua. Välillä kuukausiakin ollut ilman. Asiasta olen rukoilut ja pyytänyt vapautusta, mutta aina se halu tarttua pulloon tulee nurkan takaa. Se sitä kun tykkää ja maistuu, kukapa sitä nousuhumalan autuutta kieltämään. Siihen vain aina palaa yhä uudelleen tietäen , ettei ole soveliasta uskovaisena näin menetellä. Syyllisyys ja huonouden tunne on läsnä. Myös sauhuttelu on tullut kuvioihin. Kokouksissa en ole käynyt vuoteen, jotenkin tuntuu uskovien piireissä tuo viihteellisyys olevan kuvioissa yhä enemmän. Siellä esitellään seurakunnan ykkösrivin ohjelmia, musiikki ja puheet ja tämä tiivis rinki pyörittää sitä omaa viihde ohjelmaa vuodesta toiseen, eikä tavoita ainakaan minua tyylillään. Sellaista onttoutta ja teennäistä tuntua. Uskon kuitenkin edelleen ja kamppailen uskontietä omissa rukoushetkissä, se on vain omalainen tarina. En tiedä mikä minun on, miksi teen sitä mikä pahaa? Onko muita samaa elämän ongelmia käyviä?

      • onniinon

        Sielunvihollinen on ovela, on saanut sinut eristetyksi seurakunta yhteydestä. Tilalle on tullut mm. "arvostelun armolahja" ja näkyy toimivan. Kuule, seurakunta on vajavaisten uskoon tulleiden seurakunta, jotenkin kun lukee tekstiäsi seurakunnasta, paistaa sun jutusta läpi vahvasti tuo arvostelu. Seurakunta on ilmapiiriltään sitä mitä seurakuntalaiset tuovat tulleessaan tilaisuuteen sinä mukaan lukien, siitä se ilmapiiri muodostuu. On syytä olla siellä vajavaisena muiden vajavaisten keskellä, siellä Jumalan sana ja Pyhä Henki yhdessä hoitaa kuulijan paikalla olijoita. Seurakunta on Jumalan asettama ja siihen kätkeytyy suuri salaisuus, siksi saatana sitä vihaakin niin paljon, ja yrittää hajottaa sen,
        jk. seurakunnan pää on itse Jeesus Kristus.


      • JESHUA.onHerraJHWH
        onniinon kirjoitti:

        Sielunvihollinen on ovela, on saanut sinut eristetyksi seurakunta yhteydestä. Tilalle on tullut mm. "arvostelun armolahja" ja näkyy toimivan. Kuule, seurakunta on vajavaisten uskoon tulleiden seurakunta, jotenkin kun lukee tekstiäsi seurakunnasta, paistaa sun jutusta läpi vahvasti tuo arvostelu. Seurakunta on ilmapiiriltään sitä mitä seurakuntalaiset tuovat tulleessaan tilaisuuteen sinä mukaan lukien, siitä se ilmapiiri muodostuu. On syytä olla siellä vajavaisena muiden vajavaisten keskellä, siellä Jumalan sana ja Pyhä Henki yhdessä hoitaa kuulijan paikalla olijoita. Seurakunta on Jumalan asettama ja siihen kätkeytyy suuri salaisuus, siksi saatana sitä vihaakin niin paljon, ja yrittää hajottaa sen,
        jk. seurakunnan pää on itse Jeesus Kristus.

        Jeshajahu 48:12 Kuule Minua, Jaakob. Ja sinä Israel, jonka minä olen kutsunut. Minä Olen aina sama. Minä Olen ensimmäinen, Minä Olen myös viimeinen.

        2.Ms.3:14 Jumala vastasi Moosekselle: EHJEH ASHER EHJEH. Ja Hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä( Egoo Eimi )Olen' lähetti minut luoksenne."

        COPY: #Sanalla.SANOEN 18.6.2016 19:08: 1.Jh.2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN Sana, VT, Kristus Jeshua ) pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan niinkuin Hän( Jeshua ) vaelsi( teot ja sanat ).

        Sananlaskut 28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta ( HERRAN ISRAELIN JUMALAN )Lakia( SANA, VT, TOORA, KÄSKYT ), sen rukouskin on kauhistus.

        3:32 sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava.
        8:7 sillä Totuutta( JUMALAN Sana, VT ) minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
        11:1 Väärä vaaka on Herralle kauhistus, mutta täysi paino on hänelle otollinen.
        11:20 Väärämieliset ovat Herralle kauhistus, mutta nuhteettomasti vaeltaviin hän mielistyy.
        12:22 Herralle kauhistus ovat valheelliset huulet, mutta teoissaan uskolliset ovat hänelle otolliset.
        13:19 Tyydytetty halu on sielulle suloinen, pahan karttaminen tyhmille kauhistus.
        15:8 Jumalattomien uhri on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisten rukous on hänelle otollinen.
        15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.
        15:26 Häijyt juonet ovat Herralle kauhistus, mutta lempeät sanat ovat puhtaat.
        16:5 Jokainen ylpeämielinen on Herralle kauhistus: totisesti, ei sellainen jää rankaisematta.
        16:12 Jumalattomuuden teko on kuninkaille kauhistus, sillä vanhurskaudesta valtaistuin vahvistuu.
        17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.
        20:10 Kahtalainen paino ja kahtalainen mitta - molemmat ovat Herralle kauhistus.
        20:23 Kahtalainen paino on Herralle kauhistus, ja väärä vaaka ei ole hyvä.
        21:27 Jumalattomien uhri on kauhistus; saati sitten, jos se tuodaan ilkityön edestä!
        24:9 Synti on hulluuden työ, ja pilkkaaja on ihmisille kauhistus.
        26:25 Jos hän muuttaa suloiseksi äänensä, älä häntä usko, sillä seitsemän kauhistusta hänellä on sydämessä.
        28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
        29:27 Vääryyden mies on vanhurskaille kauhistus, ja oikean tien kulkija on kauhistus jumalattomalle.

        PS. 5:7 Sinä hukutat valheen puhujat. Herralle kauhistus ovat murhamiehet ja viekkaat.

        Johanneksen evankeliumi 1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika( HERRAN POIKA, SE LUVATTU APU, PELASTUS )."
        4:26 JESHUA sanoi hänelle: "MINÄ OLEN SE( LUVATTU IHMISEN POIKA, HERRAN APU, ISRAELIN LUNASTAJA ), minä, joka puhun sinun kanssasi."
        6:41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
        6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        8:18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        8:28 Niin JESHUA sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että MINÄ OLEN SE( EHJEH ASHER EHJEH, JHWH, Egoo Eimi ), joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        10:11 Minä olen se hyvä paimen( HESEKIEL 38-39 ). Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani( PYHÄT, OMAISUUSKANSA, PYHÄ KANSA, ISRAEL ) tuntevat minut,
        12:28 Isä, kirkasta nimesi!" Niin Taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava."
        13:19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että MINÄ OLEN SE( LUVATTU MESSIAS, VAPAHTAJA ).

        Malakia 3:6 Sillä Minä HerraJHWH( ISRAELIN JUMALA; PELASTAA JA AUTTAA, VAPAUTTAA JA PARANTAA )en muutu, ettekä te Jaakobin( PETTÄÄ )lapset, herkeä:


      • jaikalii91

        Minulla tulee Aina mieleen lukiessani sinun kertomuksen tapaisia tapauksia että onko kertoja täyttynyt Pyhällä Hengellä. Oletko ottanut vastaan Pyhän Hengen? Jos tämä asia on sinulle epäselvä tai se jopa suututtaa sinua kun tällaista helluntaipropagandaa työnnetään väkisin ja halveerataan niitä, jotka eivät ole täyttyneet Hengellä eivätkä puhu kielillä, silloin ehkä sinä et ole täyttynyt Hengellä. Ei ole kysymyksessä paremmuus tai huonommuus. Pyhä Henki on annettu huonoille uskoville, epäonnistuneille uskovill jotta he kykenisivät onnistumaan uskon elämässään ja pyhityksessä, Herralle antautumisessaan. Pyhästä Hengestä puhutaan yleensä voimana todistaa Jeesuksesta. Mutta Pyhä Henki on annettu myös voimaksi syntiä vastaan. Silloin kun uskova täyttyy Hengellä, kastetaan Pyhässä Hengessä (Jeesus tekee sen), hän täyttyy Jumalan rakkaudella. Jeesus saa hallintavallan uskovassa. Jeesus elää uskovan kautta. Silloin uskova vihaa kaikkea syntiä. Silloin synti on kauhistuttavan vastenmielistä. Sitä vain ei tahdo tehdä.

        Lue omia kokemuksiani asiasta ja kirjoituksiani. Kerron jokseenki rohkeasti jotta tämä asia ei jäisi pelkälle teorian tasolle. Henkikaste ei siis ole pelkkää teoriaa. Sinä voit kokea sen tänä päivänä. http://www.jaikal.se/48683151


      • JeesusOnApu

        Lankeilevalle: täällä monenlaisia mutkia läpikäynyt samanmoinen :) Olet nähdäkseni aivan oikeassa tuossa kuvauksessasi seurakunnasta,väittivätpä tuon showmeiningin kannattajat sitten mitä tahansa! Ole herkkä kuuntelemaan omaa sisintäsi,pysy rukouksessa ja lue raamattuasi,suosittelen myös Tapani Suonnon opetuksia netissä sekä kirjallisuutta,myös baptistilähetys edustaa selkeää evankeliumia,ei mitään kummallisia hypetys-hengellisyyttä-Jumala on luonut meille myös järjen jota on suotavaa krukouksen ja raamatun tutkiselun ohella käyttää :) Edustavat klassista kristillisyyttä,eivät tätä höttömenestysihmekultahippu-hölynpölyä. One Way tekee myös päihdetyötä ja ymmärrystä ihmisen sielun moniin kipuihin löytyy varmasti enemmän kuin raamatulla päähän lätkiviltä äkkijyrkkien mielipiteiden edustajilta. Vaikutat vain elämää ja asioita pohdiskelevalta tyypiltä,joka kaipaa hiukan kevennystä elämäänsä,mutta usko minua:ei Jeesus ole sinua tuomitsemassa,vaan ihmiset ja uskonnollisuus. Etsi Jumalaa ja Jeesusta-tiedät kyllä itse,kuinka toimia ja mikä on oikein. En tarkoita,että olisi hyvä joka viikko tai edes joka toinen viikko juoda,vaan sitä,että jatkuvan syyllisyyden ja tuomion alla eläminen itseasiassa pahentaa ongelmaa :) vai mitä? Syvä turvallisuuden ja rakkauden ja merkityksellisyyden kaipaus täyttyy vain Jumalan luona,ristin juurella-omat paranteluyritykset eivät kanna loppuun asti,mutta Jumalan armo ja totuus kylläkin.


    • kysynpävaan

      Minulta lähti viinan himo kun luin kirjan Elävä ravinto Elsa Ervamaa ja latoin sen käytäntöön voi lainata kirjastosta.
      Siunausta kaikille

      • ettäsilleen

        Onnea sinulle. Se mikä toimii on yksilöllistä. Lopetin itse elävän ravinnon syömisen, kun en huomannut kovin isoa eroa ja se oli matkatyössä vaivalloista. Mutta kyllä sinunkin piti lakata myös ryyppäämästä, ennen kuin se himo lähti.

        Mutta tottahan se on, että kun on syönyt aikansa puhdasta prosessoimatonta ravintoa, niin ei viitsi itseään enää millään myrkyttää. Moni on menettänyt elinikäisen suklaanhimon myös vähähiilihydraattisella dieetillä.


    • Santi08e

      Sinä, joka et enää jaksa. Jos vielä vaellat synneissä, et ole tullut tuntemaan todellista evankeliumia. Jumala kyllä kuulee rukoukset, mutta omilla teoillamme me voimme hylätä Jumalan. Jos todella tahdot seurata Kristusta tulee sinun hylätä koko elämäsi ja sydämesi Hänen käsiinsä. Sinun täytyy haudata vanha persoonasi himoineen ja haluineen ristille, saadaksesi Pyhän Hengen voiman. Vain Pyhän Hengen voimasta voimme vaeltaa Sanan mukaan ja lankeamatta. Jos todella tunnet Jeesuksen tiedät, että Hänen avullaan pystyt vastustamaan perkelettä. Toivottavasti valitset todellisen elämän, todellisen Kristus tien, pelastuksen tien, sillä aika on lähellä. Siunausta!

      • heliseväkymbaali

        Santi hyvä-ei Jumala käske meitä tukahduttamaan todellista persoonaamme ja elämään jonkinlaista masokistista itsensäkieltämisuskoa. Itsensä kieltäminen tarkoittaa jotakin paljon syvempää,kuin otanko kaljan vai en,poltanko savukkeen vai en,kiroilenko joskus vai en. Se on kuolemista omille itsekkäille pyyteille aina ja kaikkialla,se on nöyryyttä pyytää anteeksi ja kääntyä uskossa Jeesuksen puoleen uudelleen ja uudelleen,jotta voisi vastaisuudessa toimia viisaammin ja rakkaudellisemmin! Ulkokultainen mutta sisältä kylmä ja kova suoritus-uskovaisuus on vastenmielisintä,mitä uskovien parissa tiedän. Pyhän Hengen voima? Mitä se sitten näinä sekavina aikoina merkitsee,vaikkapa juuri sinulle? Jokainen meistä vaeltaa synnissä,koko elämämme ajan. Se vain on niin-kuinka voit luulla olevasi miltään osin Korkeimmalle Pyhälle kelpaava kovien ponnisteluittesi tai "hengellisten taisteluittesi"kautta? Kukaan ei vain yksinkertaisesti itsessään Jumalalle riitä-vain Risti ja Jeesuksen sijaiskärsimys ovat avanneet tien Isän yhteyteen,ei paraskaan vaellus siihen riitä,muutenhan risti menettäisi merkityksensä. Muutokseen tarvittava voima kyllä tulee ylhäältä,kun sitä vilpittömästi pyydämme-mutta hiljaisuudessa elävät,yksinäiset,syrjityt,sairaat,heikot kaipaavat armoa,lepoa ja iloa,armahtajaa ja puolustajaa,eivät lisätaakkoja ja vaatimuksia,joita eivät voi kuitenkaan täyttää kelvatakseen Jumalalle. Meidän uskomme mittarin tulisikin olla,kuinka paljon minä osasin rakastaa,annoinko omastani,kävinkö tapaamassa leskiä ja orpoja,otinko luokseni muukalaisen ja kodittoman...Mutta ensin,jotta voisin rakastaa,on minun koettava omalle kohdalleni Jumalan kaikkialla läsnä oleva armo ja rakkaus,niin voimakkaana,etten enää voi olla tuota edellä mainittua tekemättä-Suurin niistä on Rakkaus.


      • Santi08e

        Kristuksen seuraaminen on itsensä kieltämistä, omien himojen ja halujen hylkäämistä. Pyhän Hengen voimalla tarkoitan samaa Pyhää Henkeä kuin apostoleilla aikanaan, jonka voimasta he tekivät uskon tekoja. Jeesus Kristus kuoli puolestamme, jotta meillä olisi vapautus synneistä, ja voisimme pelastua. Ei kukaan meistä lihansa puolesta Kaikkivaltiaalle Jumalalle kelpaakaan, siksi liha tuleekin hyljätä ristille, eikä tule enää elää lihan mukaan vaan uudestisyntyä ylhäältä. Emme me omien tekojemme kautta pelastu, vaan Kristus meissä täyttää lain ja usko vaikuttaa meissä teot. Sana sanoo hyvin selkeästi, että joka syntiä tekee ei ole tullut tuntemaan totuutta. Jos me vaellamme Hengessä tuotamme hyvää hedelmää ja synti puolestaan on huonoa hedelmää, eikä uskovan tule enää tuottaa huonoa hedelmää. Siinä Jumalan rakkaus ilmestyy, että meillä Kristuksessa on todellinen vapautus synnin orjuudesta. Ja kyllä Jumala todella on rakkaudellinen ja armollinen Jumala, mutta "eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti".


      • heliseväkymbaali

        Aika monta melko yksioikoisesti yhteennivottua juttua tuli tuossa,mutta voin kertoa omasta kokemuksestani ja sitä koitin tuossa sanoa,etten tosiaan omassa hyvyydessäni taivaaseen pääse,en edes yritä. Jos Jumala tahtoo minun kykenevän johonkin,hän todella saakin antaa voiman siihen,mutta se vain ei meille kaikille tule sellaisen rukouskokous vaahtoamisen kautta,vaan hiljaisuudessa ja hitaassa eteenpäin menossa se muutos. Tällä tarkoitan pysyvää muutosta,en jatkuvaa omin voimin kamppailua suhteellisen oikean ja väärän välillä. On melko naivia väittää pienen ihmisprosentin mukana tietävänsä,mikä on Jumalan (mieti käsitettä "jumala",mitä muuta se voisi pitää sisällään,paitsi ennalta pureskeltuja dogmeja)tahto ja määräys. Tietysti,jos se tuo turvallisuuden tunnetta kun on kaikki vastaukset omassa mielessä valmiina,mikäs siinä :)


      • Santi08e

        Ei kukaan meistä syntisenä lihassaan kelpaa Jumalalle, eikä kukaan muu ole hyvä, paitsi Jumala. Jumala on Kaikkivaltias ja voimallinen Jumala, ja Hän on Sanassaan luvannut antaa meille tarvittavan voiman, emme me siihen itsessämme kykene. Pysyvä muutos tapahtuu silloin, kun ihminen on kokosydämisesti valmis luovuttamaan itsensä Herran käsiin ja nöyrtymään Jumalan tahdon alle. Uskossa kasvaminen ja todelliset hengelliset taistelut tulevat sen jälkeen. Jumalan tahto ja määräykset löytyvät Jumalan Sanasta, Raamatusta, siellä ne ovat selkeästi esillä ja ymmärrettävissä jokaiselle, joka sydämestään on ne valmis vastaanottamaan ja Pyhä Henki johdattaa kaikessa totuuteen. Sanan kautta tapahtuu muutos ja valinta on jokaisen tehtävä henkilökohtaisesti.


    • Setä.neuvoo
    • Setä.neuvoo

      Raamatussa on lohdutuksen kaltaista Psalmien kirjassa. Myös Uudessa testamentissa lupauksia, mitä hyvää Jumala aikoo (uskoville) tehdä.

      Jonkin verran hyötyä, Raamatun hakemistoksi tässä asiassa, voi olla David Wilkersonin kirjasta Lupausten kirja.

      http://www.kkjmk.net/product_details.php?p=2704

      Mutta ratkaisukristillisten harhaoppia, pelagiolaisuutta tuohonkin on ängetty mukaan.

      Kirja ei ole kattava täydellinen lupausten hakemisto Raamattuun. Puuttuu esim. 1. Tim 6 Jumala antaa yllinkyllin kaikkea nautittavaksemme.

    • Sanavoima

      Aloittaja et ole yksin.Itselläni samankaltainen tilanne.Olemme Jumalan lampaita.Itse en kuulu mihinkään tämän maailman ns.seurakuntiin.On vain yksi lauma ja yksi paimen.Alkoholista päihtynyt ei ole sen syntisempi kuin nykyiset paimenet.Paimenet ovat kelvottomia ja he eivät tajua sitä,että lampaat ovat viisaampia kuin he itse.Otetaan esim.Patrik Tianen.Hän you tubesta katsomallani videolla vaikuttaa alkosta päihtyneeltä.TÄMÄ EI TOTISESTI OLE JUMALASTA,VAAN JUMALAN LÄHETTÄMÄSTÄ EKSYTYKSESTÄ.SANA KÄY TOTEEN JA VOITTE ITSE SEN LUKEA.JESAJA:29:9-13.,2TESS.2:3-12..Kun Pyhä Henki vuodatettiin,niin he olivat rohkeita ja Jumalan Henki antoi heidän puhua eri maiden kieltä täysin olematta jossain henki humalassa!.Patrik Tianen ei näytä tietävän oikein pyhyydestä mitään. Sanaa Hallelujah hän melkeinpä pilkkaa sanoen:HÄLELYYJÄ..Kyse on tranlitteroitu PYHÄ SANA.Ja sen oikea tarkoitus on:YLISTÄKÄÄ JAHIA (JAHVEA).Pitäisi tajuta hänenkin että hän joutuu tuomiolle jokaisesta turhasta sanasta.Myöskin täytyisi ns.paimenien tajuta ETTÄ RAKKAUS JUMALAAN ON SE,ETTÄ PIDÄMME HÄNEN KÄSKYNSÄ.EI SIINÄ TUNTEET OLE ENSISIJALLA.1.JOH.5:2-3 TÄTÄKÄÄN EI JULISTAJAT OPETA VAAN SIELULLISESTI TULKKAAVAT ASIAN..KUN EI YMMÄRRETÄ JUMALAN PYHYYTTÄ EI ASIAA LUKENEET TEOLOGIT YMMÄRRÄ YHTÄÄN SEN ENEMPÄÄ KUIN RAAMATTUA KUIN ILMAN TITTELEITÄ OMAAVA JUMALAN LAPSI.Jopa päinvastoin.Aloittaja,en ihmettele miksi juot.Syynä on juuri pitkälti harhaoppiset teologien puheet ja turhautuminen.Suomi on lähes sodoman ja gomorran kaltaisessa tilassa ja saatana on verhonnut papit ja pamenet valon vaatteisiin ja aina täytyy olla kuin Moosesta matkivat tietäjät ihmeitten perässä.Kunpa tämä patrik Tiainenkin saarnaisi samalla tavalla kuin Joona,niin nähtäisiin onko hän todella kuollut lihalleen vaiko ei.?Joona:3:4..Suomi ei nouse,vaan se kaatuu,sillä niin itse ihmisten kaatelijat tekevät ja koko kansa tulee tietämään että on olemassa Elävä Jumala Jahveh ja hänen ainosyntyinen Poikansa Jeesus Kristus,Nasaretilainen.Jer.14:18..25:15-29.,,Matt:2:23.,,Apt.4:8-12...Aloittajalle lohdutus.1.Piet.4:12-18..

      • Kirkkaudeksi.Kansoille

        Ja ISRAELIA tulee siunata! Sieltä Jumala antoi meille, koko maailmalle Sanan eli Kirjoitukset! Myös Vapahtaja Jeesus tuli meille JUUDAN suvusta -siis kunnioitetaan ja siunataan Hänen sukukuntaansa ja maata, jossa Hän antoi Pyhän verensä edestämme!

        RAUHA on JEESUKSELLA tarjolla, Jumalan ja ihmisten väliin...


      • 7346
        Kirkkaudeksi.Kansoille kirjoitti:

        Ja ISRAELIA tulee siunata! Sieltä Jumala antoi meille, koko maailmalle Sanan eli Kirjoitukset! Myös Vapahtaja Jeesus tuli meille JUUDAN suvusta -siis kunnioitetaan ja siunataan Hänen sukukuntaansa ja maata, jossa Hän antoi Pyhän verensä edestämme!

        RAUHA on JEESUKSELLA tarjolla, Jumalan ja ihmisten väliin...

        Ei tule siunata israelin pahoja tekoja. Politiikka on asia erikseen. Pidetään fanitus erossa tästä.


    • uhtu

      Rukouksen lisäksi hae ammattiapua alkoholiongelmaan. Se on riippuvuussairaus eikä "vain" synti, jonka voi päättää hylätä. Jumala voi auttaa myös ammattilaisten kautta. Siunausta elämääsi!

    • arjen.paljastuksia

      Alkoholisti- etsii mielihyväkeskukseensa sitä tunnetta, jota aloittaja tekee.
      Siis on kyse riippuvuussuhteesta, kun ja koska muutoin elämänhallinta on hukassa.
      Kyllä tämä aika on monelle ongelmakenttää, jos elämän pallo on hukassa.

      Aikoinaan avitin mm. erästä naapuria, voimiltaan hiipunutta miestä pihatöissään.
      Siis ilman palkkavelvoitetta, mutta siksi, että hän ihmisenä tarvitsi apua.

      Hänellä oli jälkipolvea, aivan siinä 3 km. päässä, nuorta polvea, mutteivät he kerinneet auttamaan tätä isoisää. Saihan hän asua kuitenkin kotonaan loppuun asti, kun muitten autettavien joukossa tuin hänen asumista siihen kotiinsa.

      Nyt asuu se jälkikasvu siellä, armeijan käynyttä kaveria. Jotenkin tuntuu, että pitäisikö minun vielä itsekin viimeisillä voimilla käydä auttamassa tätä nuorta miestä, kun ei jaksa muutakuin kaljotella pihallaan, soittaa jytävehkeitä sisällä, sekä jättää pihat ja kaikki hoitamatta. Onko se sitä uus- avuttomuutta, että vain jaksaa juoda ja juoda.

      Mietipä aloittaja sitä. Onko elämäsi tarkoitushakuisuus jaksamattomuuteen sen oma-aloitteisin niskasta nostamisen puutetta.

      Lähdin itse 16- vuotiaana kotonta leivänperään. Koko ikäni tehnyt työtä, yhdellekin nuoruudessani melkein vuoden, etten saanut muutapalkkaa kuin syödä, ja asunnossa, jossa oli pikku koppi, sain nukkua. Mutta tein, aamulla aikaisin ylös ja savottaan ja illalla auringon laskettua takaisin. Siis oppiakseni tein vapaehtoisesti.
      Kaveri opetti silloin sen, miten eletään ja pärjätään.
      Siis aivan erinomainen koulu joka oli armeijan jälkeen edessäni.

      Palasin takaisin 500 km etelämpää ja löysin itselleni vaimon. Mutta opittu työtahti piti tien "raittiina" omaehtoisesti ja halun tehdä. Jopa nuo vanhukset joita autoin, en tiedä heidän "uskontonsa" taustoja, mutta tiesin sen, etteivät he pärjää ilman rinnallakulkua. Kävin 100 km. päässä eri kaupungissa työssä, palatessa auttamiseni talvellakin kohdistu useamman vanhuksen kodin lumitöihin. Vaihdoin vain paitaa ja jatkoin. Se toi tyytyväisen elämän ja turhat joutavat ajatukset muuhun oli pois, eikä viinaa tai kaljaa ole ollut pakko ottaa.

      Siis se on valita, joka lähtee sydämestä. Sitä on turhaa itkeä ja jolista, jos on kuin säkki, ettei osaa nousta ylös ja päättää, että tästä eteenpäin eletään toisella tavalla.
      Ajassa on vaikka vanhaa ihmistä, jotka tarvitsevat aivan reilusti auttavaa kättä.
      Se on vaikka sitä kristillisyyttä, että autat, kyselemättä palkkaasi, etkä edes esitä kenellekään, että autat toisia. Suomeksi soita torvia katujenkulmissa, että ihmiset sinua ihailisivat.
      Kaiken pitää olla tavallaan niin, että uskovaisuudessasi saat palkkasi Herralta.

      Oikea tekeminen ja kuuliaisuus "terveelle" rakkaudelle muuttaa sydämen ja sellaiset joutavanpäiväisen sydämen vetkut kuolee luonteenpiirteistä pois.

      Ajan helppous ja laiskuus saattaa monen nuoren elämän hakoteille. Nykyiset pelivehkeet ja kännypelit eivät elätä ketään muutakuin kauppiasta, sekä operaattoria, mutta se ei tuo onnea aikaan.

    • eivaadikorkeaakoulutusta

      Teeppäs aloittaja seuraava pieni testi.

      laita korkki kiinni melko tiukkaan ja jätä pullo pöydälle.

      jos se itekseen aukeaa korkki ja pullo tulee luoksesi voit kaiketi jatkaa elämäsi särkemistä.

      Jos ei niin osaatko tehdä johtopäätöstä, jos et niin kysy joltain joka osaa.

    • Jeesus.Siirakki

      Viinaa ja virsiä kehiin sanoi Jeesus Siirakki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1149
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      959
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      937
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      23
      900
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      799
    Aihe