Raamattua on luettava ymmärtääkseen sitä

62

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röyhkeää.pervoilua

      Täyttä roskaa. Poistoon

    • varatuomarit.hoitaa

      Nyt en kyllä pidä tästä yhtään.

      • ilmoitettu.poliisille

        Sama tunne.


    • kohti.sodomaa

      Joku helluntailaisten kirja?

    • homolle.rakkaudella
      • Mitä yhteistä näet tuolla Raamatun kanssa?


      • homolle.rakkaudella
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Mitä yhteistä näet tuolla Raamatun kanssa?

        EN mitään.


    • Kiitos multinikille nostoista :=) jatka samaan malliin, kiitos!

      • Raamattupiiri

        Kiitos sinulle hyvästä linkistä!


    • luomistyön.pilkkaa

      Tekkee pahhaa.

    • tämä.on.huomattu

      Tutkin Baltik Queenin kannesta kanteen ja se oli miehenkiintoisempi

      • Joko väsähdit?


      • ei.buustia
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Joko väsähdit?

        Jo väsähti.....


    • hyvä.yritys

      Valitettavasti tämän palstan räyhikset eivät halua ymmärtää Raamattua.

      • SamaAsia

        Ymmärtäminen=tulkitseminen


      • hyvä.yritys
        SamaAsia kirjoitti:

        Ymmärtäminen=tulkitseminen

        Joo, tuo räyhiksen perusvirhe myös estää ymmärtämisen.


      • SamaAsia
        hyvä.yritys kirjoitti:

        Joo, tuo räyhiksen perusvirhe myös estää ymmärtämisen.

        Mikä se ero sitten on?


      • hyvä.yritys
        SamaAsia kirjoitti:

        Mikä se ero sitten on?

        Kun ymmärtää silloin hyväksyy asian siten kuin se on eikä omalla tulkinnallaan sitä pyri muuttamaan.


      • SamaAsia
        hyvä.yritys kirjoitti:

        Kun ymmärtää silloin hyväksyy asian siten kuin se on eikä omalla tulkinnallaan sitä pyri muuttamaan.

        Kuka päättää sen että ymmärrys on oikea?


      • hyvä.yritys
        SamaAsia kirjoitti:

        Kuka päättää sen että ymmärrys on oikea?

        Riippuu asiasta. Kerro joku asia mitä et ymmärrä niin katsotaan.


      • SamaAsia kirjoitti:

        Kuka päättää sen että ymmärrys on oikea?

        Originaali Räyhis eli OO täällä yrittää päättää kuka on oikeassa.


      • SamaAsia
        hyvä.yritys kirjoitti:

        Riippuu asiasta. Kerro joku asia mitä et ymmärrä niin katsotaan.

        Sinäkö siis katsot ymmärtänkö minä jonkin kohdan oikein?


      • hyvä.yritys
        SamaAsia kirjoitti:

        Sinäkö siis katsot ymmärtänkö minä jonkin kohdan oikein?

        Emme vaan me yhdessä. Laita se kohta mitä et ymmärrä.


      • olet.ulkona
        sage8 kirjoitti:

        Originaali Räyhis eli OO täällä yrittää päättää kuka on oikeassa.

        Et ainakaan sinä, sen me kaikki tiedämme!


      • etkö.muuhun.pysty
        sage8 kirjoitti:

        Originaali Räyhis eli OO täällä yrittää päättää kuka on oikeassa.

        Sanot palstan yhtä fiksuinta kirjoittajaa räyhikseksi koska itse olet sitä!


      • SamaAsia
        hyvä.yritys kirjoitti:

        Emme vaan me yhdessä. Laita se kohta mitä et ymmärrä.

        Minun mielipiteeni on yhtä tärkeä kun sinun mielipiteesi kun yhdessä ymmärrämme Raamattua?


      • hyvä.yritys
        SamaAsia kirjoitti:

        Minun mielipiteeni on yhtä tärkeä kun sinun mielipiteesi kun yhdessä ymmärrämme Raamattua?

        Lopeta jankutus ja anna se esimerkki.


      • SamaAsia
        hyvä.yritys kirjoitti:

        Lopeta jankutus ja anna se esimerkki.

        Vastaa ensin kysymykseeni.


      • hyvä.yritys
        SamaAsia kirjoitti:

        Vastaa ensin kysymykseeni.

        Lopeta jankutus ja anna se esimerkki.


      • SamaAsia
        hyvä.yritys kirjoitti:

        Lopeta jankutus ja anna se esimerkki.

        Minä kysyin sinulta ensin joten vastaa.


    • Raamattua kun lukee niin huomaa, että siinä ei ole mitään johtoajatusta. Se on VT:n osalta juutalaistamytologiaa ja UT:n osalta Paavalin ja muiden apostolien päsmäröintiä. Ainut asia jonka minä ymmärrän on J.Nasaretilaisen eettiset opetukset mutta nehän on vesitetty enimmäkseen sekä silloisten että nykyisten sukupolvien toimesta.

      • hyvä.yritys

        Raamattu on täysin johdonmukainen ja sen punainen lanka on Jeesus. Et siis ole ymmärtänyt lukemaasi.


      • hyvä.yritys kirjoitti:

        Raamattu on täysin johdonmukainen ja sen punainen lanka on Jeesus. Et siis ole ymmärtänyt lukemaasi.

        Mutta jos me olisimme syntyneet jonnekin Thaimaaseen, niin emme olisi yhtään kiinnostuneita Raamatusta, tuskin koskaan nähneetkään koko kirjaa.


      • olet.epämiellyttävä
        torre12 kirjoitti:

        Mutta jos me olisimme syntyneet jonnekin Thaimaaseen, niin emme olisi yhtään kiinnostuneita Raamatusta, tuskin koskaan nähneetkään koko kirjaa.

        Tätikin olis setä jos sillä olisi munat mutta kun ole. Älä länkytä jokaiseen ketjuun noita vajakin juttujasi!


      • olet.epämiellyttävä kirjoitti:

        Tätikin olis setä jos sillä olisi munat mutta kun ole. Älä länkytä jokaiseen ketjuun noita vajakin juttujasi!

        Hah hah! Usko huviksesi, että thaimaalaisena et sinä olisi Raamatusta kuullutkaan.

        TV:ssa oli sarja Suomesta muuttaneista, ja Thaimaassa suomalainen mies oli omaksunut paikalliset tavat. Hänellä oli kotonaan pyhä paikka ja buddhapatsas, jolle kantoi ruokaa päivittäin. Jotain sellaista sinäkin tekisit. Olin vajakki tai en.


      • olet.oksettava
        torre12 kirjoitti:

        Hah hah! Usko huviksesi, että thaimaalaisena et sinä olisi Raamatusta kuullutkaan.

        TV:ssa oli sarja Suomesta muuttaneista, ja Thaimaassa suomalainen mies oli omaksunut paikalliset tavat. Hänellä oli kotonaan pyhä paikka ja buddhapatsas, jolle kantoi ruokaa päivittäin. Jotain sellaista sinäkin tekisit. Olin vajakki tai en.

        Olet vajakki!


      • olet.oksettava kirjoitti:

        Olet vajakki!

        Totuus sattuu, ei voi mitään. Koita kestää.


      • MunanImijälle
        torre12 kirjoitti:

        Totuus sattuu, ei voi mitään. Koita kestää.

        Heitä homo kuperkeikkaa!


    • Lujetaan

      Hauska kirja. 1Moos.3:21. Biblia (1776). Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja pujetti heidän yllensä.

      • kieli.muuttuu.asia.ei

        21. Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin.


    • tolle.lege

      Aina viime vuosisadalle asti suurin osa ihmisistä oli kirjoitus- ja lukutaidottomia. Vielä kirjapainotaidon syntyessä 1400-luvun puolivälissä kirjat olivat niin kalliita, että ne olivat tyystin tavallisen ihmisen saavuttamattomissa.

      Meillä Suomessa 1800-luvulla lukutaito oli vielä harvinaisuus. Kansa oli köyhää ja eli nälkärajalla. Harvat pystyivät ostamaan ja lukemaan Raamattua.

      Jos raamatunlukua ja sen ymmärtämistä oikein pidetään edes vähäisessä määrin pelastuksen ehtona, eikä ihminen voi turvautua siihen, mitä "porttokirkko" opettaa, melkein kaikille historian aikana eläneille on ollut vain suora tie helvettiin, puhumattakaan muiden uskontojen alla eläneestä suuresta enemmistöstä.

    • bhnjhmmt

      raamattu on saatanallisuuden käsikirja, yli 3500 rikollisen kristinuskon lahkoille!

      Nykyinen raamattun sisällöstä voi poistaa kaikki Jeesuksen evankeliumit kun esimerkiksi uskontunnustuksen kaltaiset ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet papitkaan eivät saa väärennettyäkään Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.

      1/3 VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

      2/3 JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut , raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä Lutherin oppikuntakin toimesta. Jeesus ei viittaa opeissaan muiden kuin Mooseksen antamiin tietoihin, Moos. 1-5 kirjat mutta eksyttäjien raamatuissa viitteet Jeesuksen evankeliumeista usein viittaavat Paavalin jne teksteihin ja se on yksi monista tavaoista eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuuden opeista.

      3/3 UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

      Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

      ( Suomen kielisiä raamattuja on ainakin kymmenen sisällöltään eri tavalla väärennettyin. Pahin olleneen ilmeisesti 1992 jossa Jumalan ja Jeesuksen antamaa Lakia on rikollisen kristinuskon herrat muokanneet rikollisuudelle sopivammaksi mm poistamalla "älä tee huorin" käskyn jotta ei aviossa olevat huoraisivat itsensä helevettiin.)

    • lkrlrlelewl
    • väärentäjiä.ovat

      Aloittaja on oikeassa, että Raamattua on luettava, voidakseen ymmärtää sitä. Eri asia on, tarvitseeko sitä ymmärtää. Kaiken lisäksi funkut eivät ymmärrä sitä, vaikka lukevatkin. Heillä ymmärryksen peittää verho, uskonnollinen ennakkoluulo.

      "Kuinka minä voisin ymmärtää, jos ei ole selittäjää?" Funkut ymmärtävät Raamattua väärin, koska he turvautuvat väärinselittäjiin.

      • Kysymys.Sinulle

        Mihin perustuu sinun arviointikykysi Raamatun oikeasta tai väärästä tulkinnasta?


      • SamaAsia
        Kysymys.Sinulle kirjoitti:

        Mihin perustuu sinun arviointikykysi Raamatun oikeasta tai väärästä tulkinnasta?

        Mihin perustuu omasi?


      • Kysymys.Sinulle
        SamaAsia kirjoitti:

        Mihin perustuu omasi?

        Minä kysyin ensin sinulta joten ole hyvä ja vastaa.


      • SamaAsia
        Kysymys.Sinulle kirjoitti:

        Minä kysyin ensin sinulta joten ole hyvä ja vastaa.

        Et ole kysynyt minulta tässä kohtaa ketjua mitään. Ja vastaathan tuolla ketjussa aikaisemmin minulle ensin koska kysyin ensin., kuten tässä itse vaadit.


      • Kysymys.Sinulle
        SamaAsia kirjoitti:

        Et ole kysynyt minulta tässä kohtaa ketjua mitään. Ja vastaathan tuolla ketjussa aikaisemmin minulle ensin koska kysyin ensin., kuten tässä itse vaadit.

        Minä kysyin ensin sinulta joten ole hyvä ja vastaa.


      • olet.räyhis
        SamaAsia kirjoitti:

        Et ole kysynyt minulta tässä kohtaa ketjua mitään. Ja vastaathan tuolla ketjussa aikaisemmin minulle ensin koska kysyin ensin., kuten tässä itse vaadit.

        Miksi hääräät jankutamassa tässäkin ketjussa monella nikillä??!!


      • SamaAsia
        Kysymys.Sinulle kirjoitti:

        Minä kysyin ensin sinulta joten ole hyvä ja vastaa.

        Väärin, kysyit joltain toiselta. Minä kysyin sinulta ensin joten vastaa.


      • väärentäjiä.ovat
        olet.räyhis kirjoitti:

        Miksi hääräät jankutamassa tässäkin ketjussa monella nikillä??!!

        Olen "väärentäjiä.ovat". En ole "SamaAsia". Väittelijä (sinäkö?) kysyi minulta, mutta en tunne tarvetta vastata ja joutua hedelmättömään väittelyyn.


    • nääs

      Raamattu ja lakikirjat ovat samanlaisia.
      Jokainen tulkitsee niitä omaksi edukseen.

      • kato.nääs

        Ketään ei hyödytä tulkita Raamattua omaksi hyödykseen koska Jumalaa ei pysty huijaamaan :D


      • SamaAsia
        kato.nääs kirjoitti:

        Ketään ei hyödytä tulkita Raamattua omaksi hyödykseen koska Jumalaa ei pysty huijaamaan :D

        Miksi sitten fundikset tulkitsevat raamattua siten että se tukee heidän omaa maailmankuvaansa?


      • kato.nääs
        SamaAsia kirjoitti:

        Miksi sitten fundikset tulkitsevat raamattua siten että se tukee heidän omaa maailmankuvaansa?

        Nyt olet ymmärtänyt aivan väärin. Meidän fundisten maailmakuva on muodostunut Raamatun perusteella.
        Raamattu siis muuttaa meitä emme me Raamattua!


      • SamaAsia
        kato.nääs kirjoitti:

        Nyt olet ymmärtänyt aivan väärin. Meidän fundisten maailmakuva on muodostunut Raamatun perusteella.
        Raamattu siis muuttaa meitä emme me Raamattua!

        Miten todistat tuon?


      • totisesti
        kato.nääs kirjoitti:

        Nyt olet ymmärtänyt aivan väärin. Meidän fundisten maailmakuva on muodostunut Raamatun perusteella.
        Raamattu siis muuttaa meitä emme me Raamattua!

        Amen


      • ykstotinen
        totisesti kirjoitti:

        Amen

        Tulee aina mieleen tästä sinun nimimerkistäsi näytelmä ja elokuva Pastori Jussilainen. Siinä oli uskova poppoo, josta yksi antoi neuvoja pastorille ja yksi sanoi joka lauseen perään totisesti. Oli se sen verran koominen, että jäi mieleen.


      • kesäteatteria
        ykstotinen kirjoitti:

        Tulee aina mieleen tästä sinun nimimerkistäsi näytelmä ja elokuva Pastori Jussilainen. Siinä oli uskova poppoo, josta yksi antoi neuvoja pastorille ja yksi sanoi joka lauseen perään totisesti. Oli se sen verran koominen, että jäi mieleen.

        Et ole Raamatusta sitä koskaan lukenut?


    • Lue Harry Potteria, niin ymmärrät sitä. Ei se siitä toki totta tee Sushanna.

      • lesbon.enolle

        Ime lesbon siskontyttösi klitsua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe