Sulo Aittoniemi on kuollut
Entinen kansanedustaja oli syntynyt vuonna 1936.
Kotimaa 17.6.2016
HS
http://www.hs.fi/kotimaa/a1466132634829
Ps.
Sulo ei ymmärtänyt koskaan "Jalmari ja Ilmarin tarvetta olla rakastettu ja solmia parisuhde" eli yhteinen perhe-elämä jne.
- Toimi kansanedustajana neljä vaalikautta vuosina 1987-2003 aluksi SMP:n riveissä, sittemmin keskustan riveissä.
- Vuoden 1994 presidentinvaaleissa Aittoniemi sai SMP:n ehdokkaana noin 30 000 ääntä, joka oli noin prosentti kaikista annetuista äänistä.
- 2000-2003 Aittoniemi teki 113 lakialoitetta
- Aittoniemi teki useita kirjallisia kysymyksiä sekä talousarvioaloitteita somalien palauttamisesta kotimaahansa.
-Aittoniemi myös ehdotti itsenäisen valtion aseman tarjoamista Ahvenanmaalle.
- Kaksi levyä Mikko Alatalon kanssa: Harmaa Ferguson (2006) ja Hevosmiesten resepti (2003).
(lähde: Wikipedia)
Sulo Aittoniemi sanoo muistelevansa eduskunta-aikoja ristiriitaisin tuntein.
– Kun ajattelen, että sinne pitäisi mennä takaisin, niin ei tulisi kuuloonkaan. En minä tästä nykyisestä eduskunnasta niin välitä – ikuista riitaa ja hössöttämistä. Ei tällä tavalla maan asioita hoidella, mutta itsepähän tietävät.
– Vanhoina aikoina oltiin asioissa, eikä riidelty turhanpäiväisestä. Silloin kun siellä olivat muun muassa Johannes Virolainen ja Kalevi Sorsa, puhuttiin vankkaa asiaa, katsottiin silmiin ja heristettiin nyrkkiä puhujapöntöstä.
Asioita, joita Aittoniemi itse toi salissa jyrkin sanakääntein esille, olivat niitä, jotka saavat hänet kiihtymään edelleen.
– Tästä nykyisestä pakolaisasiasta olen sitä mieltä, että ei muuta kuin monot menosuuntaan eli palautetaan heidät takaisin omaan maahansa. Hankkivat sieltä elantonsa ja nostavat oman maansa arvoon arvaamattomaan. En näe järkeä, että Suomen täytyy ottaa tänne mahdottomia määriä elättääkseen.
Mutta sitten hän sanoo pehmentyneensä.
– Kun näen kuvan, jossa on pariskunta, mies ja nainen, jotka kantavat pientä lasta, niin säälihän minun heitä tulee. Tällaisia ihmisiä pitää auttaa, mutta sitten on ihmisiä, joilla ei ole muuta tarkoitusta kuin syödä yhteiskunnan leipää, niin sitä minä en hyväksy.
Tässä kohtaa Aittoniemen ääni alkaa kohota. Ääni pysyy samalla tasolla myös homoliitoista kysyttäessä.
Sulo "Suti" Aittoniemi -kuollut, - *1936-2016.
2
110
Vastaukset
- rumputaiteliaX
Suoraselkäinen ja loistava humoristi- pliisi-poliitikko Suti on poissa.
" Suti " Sulo Aittoniemi soitaa huuliharppua taivaallisessa bändissä.
mies muistetaan talousrikollisten kauhuna ja rehellisenä Suomalaisena miehenä !
hyvää matkaa Suti...................................... > - Nyt_lopullinen_pehmennys
Kyllä mutta kuten jo vuosien takaisesta MTV:n haastattelulinkistä selviää - oli Suti" ankara maahanmuuton kriitikko (alla olevien sanankääntein -lievimmillään!),
Ihan samoin hän ruoti monia muita ilmiöitä seksuaalivähemmistöistä - aina kansanedustajiin kuten näkyy!
– Tästä nykyisestä pakolaisasiasta olen sitä mieltä, että ei muuta kuin monot menosuuntaan eli palautetaan heidät takaisin omaan maahansa. Hankkivat sieltä elantonsa ja nostavat oman maansa arvoon arvaamattomaan. En näe järkeä, että Suomen täytyy ottaa tänne mahdottomia määriä elättääkseen.
Mutta sitten hän sanoo pehmentyneensä.".../...
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/missa-he-ovat-nyt-sulo-aittoniemi-mies-joka-teki-hallitukselle-kyselyn-teletapeista/5512166
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939