Lainamainokset

Oletteko havainneet, miten noita lainoja markkinoidaan turhuustarkoituksiin.
Niissä kaikissa on jokin lomailu, törsäys tai muu typeryys syynä lainaan.
Kuka idiootti lomailee lainarahalla?????
Lainalomailulla ei ole kohta varaa mihinkään muuhun kuin lainojen hoitamiseen ja pikavippaamalla ei edes siihen.
Sen aiemman laman aikaan, tai siis juuri ennen sitä, pankit jakoivat rahaa mm. veneisiin ja eräs sitten osti tolkuttoman kalliin venee kokonaan lainalla ja seuraavaksi se meni ottamaan toisen lainen että sai siihen veneeseensä poltoainetta. Ilmeisesti siinä kävi pankillekin kehnosti, mutta lehijuttu ei seurannut tapausta tuota pidemmälle.

Mikseivät nuo lainoja mainostavat kehitä lainatarpeita, joiden avulla lainanottajien olisi helpompi selvitä lainoistaan. Siis jotain tuottavaa toimintaa, tai investointeja joilla säästyy rahaa.

5

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nii. Duunaisivat kute jotkut. Ostais omistuskämpän & vuokrais sen ulos. Ilmainen laina, lähes.
      Kuiteskaa e kandee tsöpaa kerros-/rivarikämppää, joil korkeet kuukautiset huoltomaksut, vaikeempi ulos vuokraa.
      Kandee käyttää myös vuokrausfirmaa, mi takaa vuokranmaksun.

      • laman.vihaaja

        Jos ostaa kämpän ja vuokraa sen jollekin toiselle, missäs sitä itse sitten asuisi?
        80-luvun lopullahan oli niitä bmw juppeja jotka suunnilleen osti uuden veneen aina kun entinen kastui, kultarolexit ranteessa, bemarissa oikein nmt puhelin, yms.
        Ne kerskakulutuksen vuodet oli aika hulluja mutta aiemmin 80-luvulla rahaa käytettiin vielä järkevästi mutta elintaso oli silti hyvä, parempi kuin 90-luvun lamassa.
        90-luvun lamahan tuli mm. siitä kun pankkisäätelyn loputtua pankit jakoivat holtittomasti valuuttalainoja jotka sitten markan devalvoinnin takia kävivät monelle ylivoimaisiksi hoitaa. Markka varmaan devalvoitiin vientiteollisuuden eduksi mutta kotimaan kulutuksen varassa olevat yritykset ja tavalliset kansalaiset joutuivat maksamaan siitä kohtuuttoman kovan hinnan. Eikä se devalvaatiohyöty vientiteollisuudelle edes kestänyt kovin kauan joten ei voi muuta sanoa kuin että voi helvetti mitä tuhlausta! Lyhytaikaisen edun takia tuhottiin Suomen hyvinvointivaltio miltei maan tasalle, massoittain ihmisiä menetti työnsä ja toimeentulonsa, yrityksiä kaatui konkurssiin kuin heinää viikatteella, taloja, autoja ja muuta omaisuutta meni pakkohuutokaupoilla pilkkahintaan varakkaiden käsiin, lainojen henkilötakaajille kävi samoin. Suomeen ilmestyi leipäjonot mitä 80-luvulla pidettiin häpeällisenä muistona joltain 30-luvun pula-ajalta, itsekin valmistuin opiskeluista työttömäksi 1993, yms. paskaa ja kurjuutta.

        Nykyään eurossa ei valuuttalainoja varmaan olekaan mutta en silti ottaisi varsinkaan kiskurikorkoisia pikavippejä. En tarvitse mitään niin kipeästi että pitäisi velalla ostaa.
        Asun vuokralla koska en uskalla nykyajan epävarmassa työelämässä ottaa minkäänlaista asuntolainaakaan, sen maksukyky jopa todennäköisesti loppuu kesken jos tulee pidempiä työttömyysjaksoja, lomautuksia tms. Lisäksi pienillä tuloilla ei kovin kummoista lainaa saisi missään tapauksessa niin pienellä rahalla ei hyväkuntoista asuntoa saisi kuitenkaan, kohta olisi jotain remonttia edessä ja pahimmassa tapauksessa käsiin sattuisi homevaurioitunut läävä jossa ei voisi edes asua.

        Koko sana "velka" tuo ikävästi mieleen 90-luvun laman ja sen suunnattoman tuhon ja hävityksen mitä se sai aikaan tässä maassa. En halua ottaa velkaa milloinkaan jos vain suinkin voin sen välttää!!


      • laman.vihaaja kirjoitti:

        Jos ostaa kämpän ja vuokraa sen jollekin toiselle, missäs sitä itse sitten asuisi?
        80-luvun lopullahan oli niitä bmw juppeja jotka suunnilleen osti uuden veneen aina kun entinen kastui, kultarolexit ranteessa, bemarissa oikein nmt puhelin, yms.
        Ne kerskakulutuksen vuodet oli aika hulluja mutta aiemmin 80-luvulla rahaa käytettiin vielä järkevästi mutta elintaso oli silti hyvä, parempi kuin 90-luvun lamassa.
        90-luvun lamahan tuli mm. siitä kun pankkisäätelyn loputtua pankit jakoivat holtittomasti valuuttalainoja jotka sitten markan devalvoinnin takia kävivät monelle ylivoimaisiksi hoitaa. Markka varmaan devalvoitiin vientiteollisuuden eduksi mutta kotimaan kulutuksen varassa olevat yritykset ja tavalliset kansalaiset joutuivat maksamaan siitä kohtuuttoman kovan hinnan. Eikä se devalvaatiohyöty vientiteollisuudelle edes kestänyt kovin kauan joten ei voi muuta sanoa kuin että voi helvetti mitä tuhlausta! Lyhytaikaisen edun takia tuhottiin Suomen hyvinvointivaltio miltei maan tasalle, massoittain ihmisiä menetti työnsä ja toimeentulonsa, yrityksiä kaatui konkurssiin kuin heinää viikatteella, taloja, autoja ja muuta omaisuutta meni pakkohuutokaupoilla pilkkahintaan varakkaiden käsiin, lainojen henkilötakaajille kävi samoin. Suomeen ilmestyi leipäjonot mitä 80-luvulla pidettiin häpeällisenä muistona joltain 30-luvun pula-ajalta, itsekin valmistuin opiskeluista työttömäksi 1993, yms. paskaa ja kurjuutta.

        Nykyään eurossa ei valuuttalainoja varmaan olekaan mutta en silti ottaisi varsinkaan kiskurikorkoisia pikavippejä. En tarvitse mitään niin kipeästi että pitäisi velalla ostaa.
        Asun vuokralla koska en uskalla nykyajan epävarmassa työelämässä ottaa minkäänlaista asuntolainaakaan, sen maksukyky jopa todennäköisesti loppuu kesken jos tulee pidempiä työttömyysjaksoja, lomautuksia tms. Lisäksi pienillä tuloilla ei kovin kummoista lainaa saisi missään tapauksessa niin pienellä rahalla ei hyväkuntoista asuntoa saisi kuitenkaan, kohta olisi jotain remonttia edessä ja pahimmassa tapauksessa käsiin sattuisi homevaurioitunut läävä jossa ei voisi edes asua.

        Koko sana "velka" tuo ikävästi mieleen 90-luvun laman ja sen suunnattoman tuhon ja hävityksen mitä se sai aikaan tässä maassa. En halua ottaa velkaa milloinkaan jos vain suinkin voin sen välttää!!

        Sukulaiste riesana tai teltas.


    • Au-anzzy

      Edullisimmat pikalaina sakanikonttorista

      esm polygaamiseti daamit vievät kihlasormuxiansa

      kaniin ja lunastavat vaib sen sormuxen

      jonka kihlattu seilori on lomilla

    • Rouva_Ratikka

      Mieheltäni saa nollakorkoisia lainoja eikä mitään papereita tarvitse tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe