Vauvakaste, aikuiskaste - ihan sama.
.... ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle:
"Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
26. Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
27. Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle:
'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän,
hän on se,
joka kastaa PYHÄLLÄ HENGELLÄ'.
Joh.1
Miksi vesikaste ei pelasta ihmistä?
58
545
Vastaukset
- Sepeliittus
Näin on.
Kun on uudestisyntynyt uskovaiseksi, koko perustus uskontaipaleelle on laskettu.
Muita' toimenpiteitä' ei tarvita. Jumala ei sellaista pyydä eikä Jumala näe uskovaisen kastamista muuna kuin hänen oman yrittämisensä räpellyksenä.
Sitten tulee niitä pätkivät piplialla päälakeen. Siis vesikaste eli kaste meressä tavallaan kyllä pelasti
Jumalan kansan vihollisen joukoilta,
mutta se ei pelastanut siinä iankaikkisuusmielessä,
mistä Jeesus puhuu, kun Hän kirjaimelliseti kääntäen sanoo, että
"uskova ja kastettu pelastuu,
mutta ei uskova joutuu kadotukseen"
Tämä jako kahteen ei siis tapahdu kastealtaalla, vaan siinä hetkessä,
kun Israelin kansan lailla lähdemme pois orjuudesta, ulos Egyptistä.
Silloin meidät kastetaan pilvessä.
Eli juuri sinä hetkenä, kun me olemme tulleet osallisiksi
Teurastetusta Pääsiäislampaastamme,
ja sitten kiireesti lähdemme liikkeelle, meidät on siirretty pilven alle.
Sitten kyllä kuljemme myös meren läpi.
Mutta ei siis ole sattuma, että Paavali mainitsee asiat tässä järjestyksessä:
"Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä,
että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä."
Kaste pilvessä ja kaste meressä ovat siis kaksi eri kastetta.
Mutta näiden kahden kasteen lisäksi on kolme muutakin kastetta,
yhteensä siis ainakin viisi kastetta.
Kolmas kaste on kaste Pyhässä Hengessä,
jolloin meidät puetaan Voimalla Korkeudesta:
"Minä olen kastanut teidät vedessä,
mutta Hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä" (AS)
Tämän lisäksi meidät kastetaan Tulessa.
Tämä neljäs kaste polttaa meistä kuonan pois.
"Hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä ja tulessa.
Hänellä on kädessään viskain,
ja Hän puhdistaa puimatantereensa.
Jyvät Hän kokoaa aittaansa,
mutta ruumenet Hän polttaa sammumattomassa tulessa." (RK)
Vielä on jäljellä yksi kaste,
mikä ei ole mikään edellisistä.
Kuuluisat Sebedeuksen pojat tulivat Jeesuksen luo
ja ehdottivat jotakin. Jeesus antoi ymmärtää,
että he pyysivät itse asiassa
osallisuutta kärsimyksiin - kärsimyksiin upottamista.
Viides UT:n esiintuoma kaste on siis kaste kärsimyksissä.
Mutta Jeesus sanoi heille:
”Te ette tiedä, mitä anotte.
Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon,
tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?”
UT pitää sisällään siis maininnan viidestä eri kasteesta,
jotka kuuluvat Uuden Liiton uskovalle,
mutta vain yksi näistä eli tuo ensimmäinen
on ratkaisevan tärkeä iankaikkisuusmielessä.
Ja tämä yksi ratkaisevan tärkeä kaste ei siis ole
Vesikaste eikä Kaste Pyhässä Hengessä eikä Kaste tulessa
eikä Kaste kärsimyksissä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=359&t=127- markku.lievonen
1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3. Sillä me PÄÄSEMME LEPOON /pääsemme lepoon, me, JOTKA TULIMME USKOON / jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
Vain JUMALASTA syntynyt ihminen on saanut uskon, miten vain ja ainoastaan uskon avulla / kautta on ihmisen pelastuminen. Kasteiden kautta kuvitellut mystiset - raamatun vastaiset rituaalit ovat täysin JUMALAN tahdon vastaisia kuvitelmia.
Toki ymmärrän, miten luterilaisuudessa kasteesta pidetään kiinni kynsin ja hampain,- koska koko vauvakasteen varassa on kirkon rahoitus. - mitä.hä
Ei pelasta ihmistä mistä?
Kadoksissa olemisesta -kadotukselta. Vain uskon avulla ihminen siirtyy kadoksissa olemisestaan JUMALAN yhteyteen.
- mitä.hä
markkulievonen kirjoitti:
Kadoksissa olemisesta -kadotukselta. Vain uskon avulla ihminen siirtyy kadoksissa olemisestaan JUMALAN yhteyteen.
Okei, no mistä voimme päätellä kumpi vaihtoehto on parempi?
Ei minulla ole tälläkään hetkellä minkäänlaista yhteyttä Jumalaan, joten pärjäisin todennäköisesti kadotuksessa aivan hyvin. mitä.hä kirjoitti:
Ei minulla ole tälläkään hetkellä minkäänlaista yhteyttä Jumalaan, joten pärjäisin todennäköisesti kadotuksessa aivan hyvin.Jos kokonaisuutta katsomme koko ihmiskunnan toiminnasta ja yleensä ihmisen olemuksesta, niin JUMALASTA ero on tuonut ihmiseen turmeluksen. Tosin,- vaikka ihminen tulee JUMALAN yhteyteen, niin tämä lihallisuus ,- sen mieli vaikuittaa edelleen,- vaikka ihminen ei hyväksyisi tekemisiään.
Väitämpä, miten ihmisen ollessa erossa JUMALASTAAN niinn näkyy voimakkaammin ihmisen mielen alueella. Nimittäin ihmisen mieli järkkyy yllättävän herkästi vastoinkäymisten ilmaantuessa arkeen.
Punaisena lankana toimii usko ja luottaminen JUMALAN huolenpidosta. Ihmisen mieltähän rassaa eniten asiat,- joihin itse ei voi vaikuttaa ja ihminen mahdollistuu vapautumaan juuri näiden asioiden vaikutuksesta antamalla ne JUMALAN huolehdittavaksi ja hyväksymällä todellisuus.mitä.hä kirjoitti:
Ei minulla ole tälläkään hetkellä minkäänlaista yhteyttä Jumalaan, joten pärjäisin todennäköisesti kadotuksessa aivan hyvin.27. Kaikki on minun Isäni ( JUMALA) antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.- mitä.hä
markkulievonen kirjoitti:
Jos kokonaisuutta katsomme koko ihmiskunnan toiminnasta ja yleensä ihmisen olemuksesta, niin JUMALASTA ero on tuonut ihmiseen turmeluksen. Tosin,- vaikka ihminen tulee JUMALAN yhteyteen, niin tämä lihallisuus ,- sen mieli vaikuittaa edelleen,- vaikka ihminen ei hyväksyisi tekemisiään.
Väitämpä, miten ihmisen ollessa erossa JUMALASTAAN niinn näkyy voimakkaammin ihmisen mielen alueella. Nimittäin ihmisen mieli järkkyy yllättävän herkästi vastoinkäymisten ilmaantuessa arkeen.
Punaisena lankana toimii usko ja luottaminen JUMALAN huolenpidosta. Ihmisen mieltähän rassaa eniten asiat,- joihin itse ei voi vaikuttaa ja ihminen mahdollistuu vapautumaan juuri näiden asioiden vaikutuksesta antamalla ne JUMALAN huolehdittavaksi ja hyväksymällä todellisuus.Edelleenkään en näe mitään lisäarvoa siinä, että saisin yhteyden Jumalaan.
Ainahan voi jossitella minkä tahansa asian kanssa, että ehkä olisin onnellisempi jossain toisessa maassa, toisessa työpaikassa, toisen puolison kanssa jne jne. Mutta koska olen nyt todella tyytyväinen elämääni, en kaipaa siihen muutosta.
Jos siis kadotus on vain sitä, että on erossa Jumalasta, valitsen kadotuksen. - markku.lievonen
mitä.hä kirjoitti:
Edelleenkään en näe mitään lisäarvoa siinä, että saisin yhteyden Jumalaan.
Ainahan voi jossitella minkä tahansa asian kanssa, että ehkä olisin onnellisempi jossain toisessa maassa, toisessa työpaikassa, toisen puolison kanssa jne jne. Mutta koska olen nyt todella tyytyväinen elämääni, en kaipaa siihen muutosta.
Jos siis kadotus on vain sitä, että on erossa Jumalasta, valitsen kadotuksen.Toivotaan, että kohdallasi hyvä elämä ja tyytyväisyytesi jatkuu mahdollisimman opitkään. En toivo kenellekkään vastoinkäymisiä tms.
- mitä.hä
markku.lievonen kirjoitti:
Toivotaan, että kohdallasi hyvä elämä ja tyytyväisyytesi jatkuu mahdollisimman opitkään. En toivo kenellekkään vastoinkäymisiä tms.
Kiitos. Toivon samaa sinulle.
- jaikaliii91
mitä.hä kirjoitti:
Edelleenkään en näe mitään lisäarvoa siinä, että saisin yhteyden Jumalaan.
Jos siis kadotus on vain sitä, että on erossa Jumalasta, valitsen kadotuksen.Mikäli sinä valitset ikuisuuden ilman Jumalaa, valitset olemassaolon ilman kaikkea sitä mitä Jumala ja Jumalassa on ja mitä Hän on antanut ja antaa ihmisille. Tiedätkö mitä ne ovat? Minä kerron lyhyesti.
Elämä (sanan varsinaisessa merkityksessä), ilo, rakkaus, rauha, valo, ravinto, vesi. Riittääkö vai kerronko lisää??? Kerron lisää.
Mikäli valitset ikuisuuden ilman Jumalaa, sinulta puuttuu kaikki hyvä. Jäljelle ei jää muuta kuin paha. - jaikaliii91
markku.lievonen kirjoitti:
Toivotaan, että kohdallasi hyvä elämä ja tyytyväisyytesi jatkuu mahdollisimman opitkään. En toivo kenellekkään vastoinkäymisiä tms.
Toivo hyvä mies hänelle vastoinkäymisiä. Toivo että hänellä menisi elämä niin solmuun että Jumala ja Hänen tarjouksensa alkaisi kiinnostaa. Hänhän todistaa että hän voi hyvin ja on tyytyväinen eikä katso tarvitsevansa Jumalaa. Sellaisella "hyvällä" elämällä, tyytyväisyydellä ilman Jumalaa, mennään kohti lopullista katastrofia. Tältä katastrofilta minä ainakin tahtoisin hänet säästää jos voisin. Rukoillaan että hän pelastuisi. Se voi merkitaä hänelle vaikeuksia mutta myös johdattaa hänet Jeesuksen syliin.
- jaikaliii91
mitä.hä kirjoitti:
Kiitos. Toivon samaa sinulle.
Kiitätkö Markkua siitä että hän toivoo sinun jatkavan tyytyväisenä kohti kadotusta? Minä en toivo sinulle kadotusta. Minä toivon sinulle tien vaihtoa ja pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa http://www.jaikal.se/48683138
jaikaliii91 kirjoitti:
Toivo hyvä mies hänelle vastoinkäymisiä. Toivo että hänellä menisi elämä niin solmuun että Jumala ja Hänen tarjouksensa alkaisi kiinnostaa. Hänhän todistaa että hän voi hyvin ja on tyytyväinen eikä katso tarvitsevansa Jumalaa. Sellaisella "hyvällä" elämällä, tyytyväisyydellä ilman Jumalaa, mennään kohti lopullista katastrofia. Tältä katastrofilta minä ainakin tahtoisin hänet säästää jos voisin. Rukoillaan että hän pelastuisi. Se voi merkitaä hänelle vaikeuksia mutta myös johdattaa hänet Jeesuksen syliin.
Ymmärrän erikoisen hyvin ajattelutapaasi ja uskomuksiasi ja kuvitteluitasi mitenm lihallisen ihmisen tahtotilassa,- joka on AINA JUMALAN tahtoa vastaan, niin itse voisi päättää pelastumisestaan.
Niin, toivon hänelle ja kaikille ihmisille hyvää elämää ja mielentasapainoa jne...,- koska kantapäänkautta olen oppinut, miten JUMALA HYVYYDELLÄÄN VETÄÄ JA OHJAA PUOLEENSA.
1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Vain ihmisen sairas mieli toivoo lähimmäiselleen pahaa ja vastoinkäymisiä,- koska hänellä on terroristin kaltainen jumala.
Punainen lanka edelleen on miten koko pelastus on ilosanoma kadoksissa olevalle ihmiselle,- johon ei liity terrorismin kaltainen ajattelu / pahansuopaisuus lähimmäistä kohtaan.
Mutta,- kiittäkäämme, miten todella JUMALALLA on hallussa nämä asiat ja alueet.- mitä.hä
jaikaliii91 kirjoitti:
Mikäli sinä valitset ikuisuuden ilman Jumalaa, valitset olemassaolon ilman kaikkea sitä mitä Jumala ja Jumalassa on ja mitä Hän on antanut ja antaa ihmisille. Tiedätkö mitä ne ovat? Minä kerron lyhyesti.
Elämä (sanan varsinaisessa merkityksessä), ilo, rakkaus, rauha, valo, ravinto, vesi. Riittääkö vai kerronko lisää??? Kerron lisää.
Mikäli valitset ikuisuuden ilman Jumalaa, sinulta puuttuu kaikki hyvä. Jäljelle ei jää muuta kuin paha.Edelleenkin kelpaa minulle oikein hyvin. Kiitos kuitenkin pelotteluyrityksestä.
- sekopäitäriittää
jaikaliii91 kirjoitti:
Onko helluntalaisissa paljonkin mielenvikaisuutta kuten sinulla nim. jaikal. Siis toivot ihmisille surua ja murhetta. Aviopuolison, lapsen kuolemaa. Syöpään sairastumista....................
- näin.on
Aloittaja puhuu omiaan. Hän vääristelee Raamattua.
Jeesus sanoi, että ne jotka uskovat ja ottavat kasteen pelastuvat. Ne jotka eivät usko tuomitaan. Kasteen pyytäminen syntien anteeksisaamiseksi on Taivaan Isän tahdon tottelemista. Kastetta tulee itse pyytää.
Ap.t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.- mitä.hä
Ne jotka eivät usko tuomitaan? Tuomitaan mistä? Siitäkö että eivät usko?
- tempuista
"Ap.t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."
Nämä sanat ovat sakramenttikirkon asetussanat. Toinen vastaava on kertomus, jossa uskovat saivat Pyhän Hengen apostolien kättenpäällepanemisen kautta. Tämä on pelastusta sakramenttien (mysteerien) kautta ja linjassa muinaisten mysteeriuskontojen kanssa. Perinteet ovat pitkät ja opit saatu "kirkkoisiltä".
Pietarinkirkosta löytyy paavin valtaistuin, sen alta Pietarin hauta. Haudan alta löytyisi, jos pääsisi tutkailemaan, vanha kaldealainen kulttipaikka kirk, kivistä tehty kehä, jonka sisäpuolella tapahtuivat mysteeritoimitukset ja yhteydenpito eri ulottuvuuksien välillä, niin ylisen kuin alisenkin dimension, vanhan kaldealaisen ja babylonialaisen mallin mukaisesti. Pappi sakramenttien välittäjänä, mysteeriopin paras tunnusmerkki.
Pelastuksen välittää, kuten asian ilmaisi J.Nasaretilainen: "joka kuulee minun sanani, ja tekee niiden mukaan..." Siihen ei ole mitään lisättävää. - näin.on
tempuista kirjoitti:
"Ap.t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."
Nämä sanat ovat sakramenttikirkon asetussanat. Toinen vastaava on kertomus, jossa uskovat saivat Pyhän Hengen apostolien kättenpäällepanemisen kautta. Tämä on pelastusta sakramenttien (mysteerien) kautta ja linjassa muinaisten mysteeriuskontojen kanssa. Perinteet ovat pitkät ja opit saatu "kirkkoisiltä".
Pietarinkirkosta löytyy paavin valtaistuin, sen alta Pietarin hauta. Haudan alta löytyisi, jos pääsisi tutkailemaan, vanha kaldealainen kulttipaikka kirk, kivistä tehty kehä, jonka sisäpuolella tapahtuivat mysteeritoimitukset ja yhteydenpito eri ulottuvuuksien välillä, niin ylisen kuin alisenkin dimension, vanhan kaldealaisen ja babylonialaisen mallin mukaisesti. Pappi sakramenttien välittäjänä, mysteeriopin paras tunnusmerkki.
Pelastuksen välittää, kuten asian ilmaisi J.Nasaretilainen: "joka kuulee minun sanani, ja tekee niiden mukaan..." Siihen ei ole mitään lisättävää."joka kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan.." Mitä sanoja Jeesus tarkoitti? Varmasti kaikkea Jeesuksen opettamaa, mutta myös nämä sanat, jotka ovat tätä jaetta edeltävät Matteuksen evankeliumissa:
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - sanaonpyhä
mitä.hä kirjoitti:
Niin kuin sinäkin valitset marketissa hyvän hedelmän ja hylkäät pilalle menneen. Niin Jumalakin hylkää hänelle kelvottoman ja heittää kuivuneet oksat tuleen. Hyvänä pysyvä ihminen on laupias lähimmäiselleen ja tottelee Jumalan käskyt. Jumalan käskyjen noudattaminen on todiste uskosta Jumalaan. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu.
- Mitä.hä
sanaonpyhä kirjoitti:
Niin kuin sinäkin valitset marketissa hyvän hedelmän ja hylkäät pilalle menneen. Niin Jumalakin hylkää hänelle kelvottoman ja heittää kuivuneet oksat tuleen. Hyvänä pysyvä ihminen on laupias lähimmäiselleen ja tottelee Jumalan käskyt. Jumalan käskyjen noudattaminen on todiste uskosta Jumalaan. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu.
Kiitos tiedosta.
- jaikalii91
mitä.hä kirjoitti:
Ne, jotka eivät usko, tuomitaan teoistaan, jokaisesta synnistä he kantavat itse vastuun ja ottavat rangaistuksen. He joutuvat itse vastaamaan synneistään koska heille ei kelvannut Jumalan Poika Poika sijaiskärsijäksi ja sovittajaksi vaikka Hän tarjosi itseään sinulle siksi.
Jos väität vastaan niin koetellaan tämä asia tuomioistuimen edessä. Ajatellaan että olet tehnyt jonku rikoksen. Maan laki vaatii rikkomuksesta rangaistuksen. Nyt sinä seisot oikeuden tuomarin edessä. Sanot tuomarille: "Etkö voisi vain antaa anteeksi, antaa tämän olla, ja unohtaa koko jutun?" Jos tuomari on oikeudenmukainen ja hyvä tuomari, ei korrumpoitu, hän sanoo sinulle. "Oikeudentaju ja laki vaatii että sinun on sovitettava tekosi." - markku.lievonen
Mitä.hä kirjoitti:
Kiitos tiedosta.
Niin, ettei totuus täysin unhtuisi, niin ihmistä ja käyttäytymistä on ajateltava orjana. Jeesus opetti osuvasti,- miten ihminen olemukseltaan on synnin orja. Niin,- onko orjalla oma vapaa tahtotila käytössä. Jaikal on koko elämänsä aikana hehkuttanut miten ihmisellä on vapaa tahto,- joka nökyy hänen ajattelutavassaan ja asenteissaan lähimmäistään kohtaan.
Niin,- apostoli Paavali Raamatussa kertoo asian niin karusti,- ettei ihmisessä ole mitään hyvää. Tahto kyllä on,- mutta ei voimaa sen tekemiseen.
Juuri tuohon liittyen toivoinkin sinulle hyviä "kesiä" ,- koska orjan asemasi ihmisenä ei ole vielä orjuuttanut sinua mielen /arjen ongelmoitumisen tasolle. Niin, et kai sinäkään olisi toivonut juutalaisille lisää orjuuttamista toisen maailmansodan aikana,- vaan mieluimmin pelaastumista orjuuden tilasta.
Raamattu on myös Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ylin ohje, on syytä katsoa lyhyesti, mitä siellä sanotaan kasteesta:
•"Pietari vastasi: ´Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.´" (Ap. t. 2:38).
•Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. (Room. 6:4).
•Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. (1. Kor. 12:13)
•Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne. (Gal.3:27)
•Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus," (1. Piet. 3:21).
Oheiset lainaukset on otettu lähinnä Kirkkoraamatusta (1992) ja niiden perusteella voidaan todeta, että tunnustuskirjat ovat hyvin Raamatulle uskollisia. On toki Raamatussa muitakin kasteesta puhuvia kohtia, mutta mikään niistä ei ole ristiriidassa tunnareiden kanssa. Ei edes se kohta, jossa sanotaan "Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva." (Mark. 16:16). Kyseisessä kohdassa ei nimittäin väitetä uskon olevan kasteen edellytys. Kyseinen kohta tarkoittaa sen sijaan sitä, että kaste ja usko kuuluvat yhteen, kuten luterilainen teologia opettaa.- tottelemattomuutta
Totta:
"•"Pietari vastasi: ´Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, ..."
Miksihän Luterilainen kirkko ja Weha eivät noudata tätäkään Jeesuksen käskyä??
KÄÄNTYKÄÄ, eli tehkää parannus!!!
"ITSE KUKIN". Pietari ei kehoita hakemaan vauvoja kastettavaksi!!!
Weha kopioi Jumalan Sanaa mutta ei tottele sen neuvoja!!!!
- fgvbfhnghfg
Uskoontulleen ihmisen kyllä kuuluu ottaa vesikaste, mutta vauvoille tai ei-uskovaisille siitä ei ole mitään hyötyä.
- o-------
Että Näin
ReijoR
":) Haha hhaah... :) On teillä pojat mielikuvitusta. Helvetti silti odottaa! ;) "
HALLE HALLE - vähänlogiikkaa
No jaa. Raamattu kyllä sanoo selkeästi: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Joka ei usko, hänet tuomitaan kadotukseen. Eli kyllä se usko Jumalaan tulee ensimmäisenä ja sitten vasta tulevat muut.
Voin vakuuttaa, että minulla ei ollut pätkääkään uskoa, kun minut vauvana kastettiin. Ei siitä mitään haittaa ollut, mutta ei hyötyäkään. Usko ja suhde Jumalaan löytyi vasta kolmekymppisenä. Sitä ennen en kirkon ovea avannut. Enkä tosiaan kuvitellut, että vauvakaste olisi minut pelastanut.
Mutta ei tulisi mieleenkään ryhtyä taistelemaan lapsikastetta vastaan. Ei siitä ole mitään haittaakaan. Jos nyt ollaan ihan rehellisiä, niin oppi lapsikasteesta syntyi aikanaan todennäköisesti siksi, että saataisiin mahdollisimman paljon jäseniä kirkkoon. Ja kirkko saisi samalla rahaa ja valtaa.- jatultatuoheen
Sinähän taistelit jo kertomalla totuuden!
tuolla tarinallasi olisi t todennäköisesti joutunut halkopinoon lutterin aikana!
Mikäli kirkkotyyppinen kaste on oikea kaste, niin sain illalla sellaisen liruttelun saunan jälkeen suihkussa. Siis suihku on myös kaste.
- o-------
o-i-keassako
14.6.2016 18:35
Frank
"Kun sitten heidät on vietelty( taas kerran) kastealtaaseen niin vanhimmisto antaa suullisen todistuksen että olet kuin neitsyt, valkea ja viaton saat meiltä hunnun päähän ja kortonkeja useiksi vuosiksi.
Kun kutina yltyy ettei pystyssä meinaa pysyä sitten piletti Israeliin. Naimisiin vasta sitten kun useiden vuosien kiima aika on loppunut ja löytyy joku helluntailaispoika joka ei karvoihin katso eikä häpeä ottaa vaikka 90 vuotiasta puolisoksi.
Helluntailaisuudessa tulee sikakin viattomaksi ja koira helluntailaisten parhaaksi ystäväksi."
Halle Halle
- o--------
Että näin
Ja on syntiä harjoittaa vakavia rikoksia jos on ottantut toisen kasteen ja kokenut herä'tyksen,
Vai onko se pyhän hengen Pilkkaa jos ei teekkään parannusta, vaan riittääkö, että kiistää van kaiken synnin , vai tuleeko Synti tunnustaa.
Halle Halle Jos ihminen tulee tuntemaan raamatullisen totuuden kasteesta ja huomaa että kirkko on puijannut vauvakasteessa, niin oikean upotuskasteen ottaminen on ainoa oikea kaste. Niinpä uudestikastamisesta puhuminen ja tuomitseminen on eksyttäjien touhua.
- o-------
o-------
15.5.2016 10:35
(Apt 1:28 ) "Minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä syntiseksi epäpyhäksi enkä saastaiseksi"
Halle Halle - o-------
Että Näin
"Mutta näistä joistakin tulee pahoja kiihkoilijoita, jotka samaistuvat saamansa tavan , opettajien kanssa."
Halle Halle - inssivaan
o------- kirjoitti:
o-------
15.5.2016 10:35
(Apt 1:28 ) "Minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä syntiseksi epäpyhäksi enkä saastaiseksi"
Halle HalleAPt. 1:28 tällaista jaetta ei ole luvussa 1 apostolien teoissa. Tuo luku päättyy jakeeseen 26.
- Sepeliittus
Kaste on joko pelastuksen kannalta ehdoton - tai se ei ole pelastuksen kannalta ehdoton.
Tässä jälkimmäisessä tapauksessa kaste on silloin myös tarpeeton, koska se ei voi olla mitään siltä väliltä.
Uskovaiset luonnostaan ja hengessään tietävät että uudestisynnyttävä usko riittää pelastukseen.
Se on peruste tuolle 'omavaltaiselle' julistukselle: kaste ei ole pelastuksen ehto.
Toisille siten usko riittääkin Pyhän Hengen sisäisesti varmistamana.
Jotkut kun lukevat Raamatusta mitenkä siellä kyllä kasteista ja kastamisista kirjoitetaan, ottavat kasteen yleensä ulkopuolisten vaikuttamina, ja näin haluavat yrittää pistää asiaa vieläkin paremmaksi.
Näistä vielä toiset ovat asiasta sen enempää kiihkoilematta ehkä ajatellen: onpahan nyt ainakin kastettu on sillä sitten merkitystä tai ei ole.
Mutta näistä joistakin tulee pahoja kiihkoilijoita, jotka samaistuvat saamansa tavan opettajien kanssa.
Edellä kaikki koski herätyskristillisyyden tunnustavia piirejä.
Edellinen ei käsittele traditionaalista vanhojen kirkkojen oppia ja käytäntöä joka lähtee apostoleilta niin kuin Uudessa Testamentissa on kerrottu. Kenellä siis valintana ei ole perinteinen niiltä kohdin raamatullinen näkemys. - mklköläö
Joku kirjoitti:
Tämä on ymmärrettävä omaa taustaansa vasten. Juutalaiset nimittäin pitivät automaattisesti kaikkia pakanoita saastaisina ja pelastuksen ulkopuolella olevina. - erttkkl
"Se nyt teitäkin kasteessa pelastaa..." Lue paremin Uudesta Testamentista!
- o------o
UUDESTISYNTYNYT IHMINEN
No kertokaahan minulle.
Uudelleen kastettu , uudelleen syntynyt ihminen , mikä sinussa syntyi uudesti , mikä on sinun uusi identiteetti , mitä ohjeita Raamattu antaa uudestisyntyneelle ,miten hänen kuuluu elää .
Mikä sinussa SYNTYI UUDESTI .
Siis mikä on UUDESTISYNTYNEEN ihmisen uusi IDENTITEETTI ja mitä eroa siinä on vanhaan IDENTITEETTIIN.
HALLE HALLEMinut on kastettu vain kerran.
Tosin minulla ei ole muistikuvia vauvaiästäni,
mutta tietojeni mukaan minua ei ole vauvana kastettu.
Mutta saanen silti vastata kysymykseesi uudestisyntymisestä,
jonka jälkeen minäkin sitten aikanaan otin kasteen.
Jeesuksen vastaus Nikodemukselle siitä,
miten ihminen uudestisyntyy, tiivistyi seuraavaan:
"Niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
jotta jokaisella, joka Häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä"
Eli Jeesus viittasi seuraavaan VT:n kirjoitukseen:
"Herra sanoi Moosekselle:
Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän,
niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon.
Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän;
jos ketä käärmeet sitten purivat
ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen,
niin hän jäi eloon."
Meidät siirretään hengellisen kuoleman tilasta
Iankaikkiseen Elämään sinä hetkenä,
kun nostamme katseemme Puuhun Ripustettuun
Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, Jumalan Karitsaan,
joka kuoli syntiuhrina meidän edestämme.
Tuossa hetkessä syntimme on pesty pois
ja Hengen yhteys taivaisiin avattu.
Tuossa hetkessä sovitus on astunut voimaan,
ja katkennut yhteys Jumalan kanssa korjaantunut.
Katseen kohottaminen Puuhun Ripustettuun
Jumalan ainokaiseen Poikaan, Jumalan Karitsaan,
joka antoi Henkensä meidän edestämme,
vaikuttaa meissä pelastavan uskon.
Tuosta hetkestä alkaen me saamme elää Jumalan Pojan uskossa.
Se ei ole meistä lähtöisin olevaa uskoa, vaan Jeesuksen uskoa meissä.
Uskon perustana on se, mitä Jumala on tehnyt.
Tästä uskosta voi elää vain se, joka on saanut sen lahjaksi Jumalalta.
Uskonnon harjoittaminen ei meitä pelasta.
Meidät pelastaa vain ja ainoastaan Herra,
jos panemme luottamuksemme Häneen.
Kun kaikki oli täytetty Jumalan pelastussuunnitelmassa,
repesi esirippu Temppelin kaikkein pyhimmän edestä.
Ja myös Temppelialueen pihalla ollut väliverho,
joka erotti pakanakansat Israelin kansasta
omaan erilliseen esipihaansa, poistettiin.
Kaikille ihmisille on nyt avattu avoin yhteys
Kaikkein Pyhimpään saakka
siihen Jumalan kirkkauden läsnäoloon
ja Jumalan yhteyteen, johon Jumala on ihmisen tarkoittanut.
Tämä tapahtuu siten, että me otamme Jeesuksen vastaan.
Silloin me olemme syntyneet Hänestä,
joka on Elämän lähde ja Jumalan Sana.
Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä,
että me olemme syntyneet paitsi vedestä myös Hengestä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=358&t=567
- o-i-j-a-v-o-i
Raamatuntotuudet
3.4.2016 12:37
inssivaan kirjoittaa:
Kaste on hyvän oman tunnon pyytämistä Jumalalta
Missä tällaisia satuja voi lukea, ei ainakaan raamatusta ??? taidat kuulua samaan satu-setäporukkaan kuten päähihhuli itse ???
Kyllä Kyllä- inssivaan
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, "
Ja tämä paikka on Raamatusta 1. Pietarin kirje luku 3 jae 21. - sepeliittus
inssivaan kirjoitti:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, "
Ja tämä paikka on Raamatusta 1. Pietarin kirje luku 3 jae 21.Asia on sama vuoden 1992 käännöksessä:
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
Kun ihminen on uudestisyntyneenä uskossa, on hän 'uskonvanhurskas'. Syntejä ei hänelle syyksi lueta ja hän saa olla syyllisyydestä vapaa.
Kun me valkeudessa vaellamme on hän uskollinen ja vanhurskas ja puhdistaa meidät... - koko ajan.
Tuota on hyvän omantunnon 'pyytäminen', hyvän omantunnon liitto.
Asiana sama kuin kasteen armoliitto vaikka ei olisi vedellä kastettukaan, mutta kun tuossa Pietari kirjoittaa että kasteessa on Jumalan armoihin päästy.
- o-l-i-k-o-vaikee
RAAMATUN ALKUPERÄISKIELILLÄ KASTE MERKKAA VAIN PESEYTYMISTÄ JA VAIN JA AINOASTAAN PESEYTYMISTA .
ÄLÄ VÄLITÄ JOS JÄIT VALHEISTASI KIINNI
VALEHTELEEHAN JEESUSKIN
Ehtoollisen asettaminen
Kristinuskossa ehtoollista vietetään Jeesuksen kristiinnaulitsemisen muistoksi. Jeesus itse asetti ehtoollisen viimeisellä ateriallansa opetuslastensa kanssa ennen ristiinnaulitsemistaan.
Ehtoollisrukouksen ytimen muodostavat ehtoollisen asetussanat, jotka perustuvat Jeesuksen opetuslapsilleen lausumiin sanoihin kiirastorstai-iltana ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja ylösnousemusta.
Ateria oli Juutalainen pääsiäisen juhla-ateria. Juutalaisten tapojen mukaan tällaisella aterialla nautittiin lammasta ,happamatonta leipää ja viiniä.
Jeesus antoi aterialle uuden merkityksen,joka siirtyi ehtoollisperinteeseen.
Ehtoollinen merkitsee myös yhteyttä Kristuksen taistelevan kirkon (elossa olevat kristityt) ja riemuitsevan kirkon ( perille päässeet pyhät ) välillä.
Miten mahdollista tietää VIIMEINEN ATERIA ,miten opetuslapset paikalla ,illan ja alkuyön aikana JUUDAS "KAVALSI" JEESUKSEN .
RAAMATTU EI VALEHTELE , KERTOMUKSIA MENNEILTÄ AJOILTA
Matt. 26:15 kertoo ylipappien "maksaneen 30 HOPEARAHAA" Juudakselle maksuksi petoksestaan.
Tämä siitä huolimatta, että Juudeassa käytettiin Jeesuksen aikaan KUPARIRAHOJA, ja punnittavan HOPEAN KÄYTTÖ maksuvälineenä oli LOPETETTU jo yli 150 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Hopeasekelit otettiin käyttöön
Juudeassa vasta vuonna 67 jKr., mutta näitä ei kolikkojen standardisoituessa enää punnittu maksettaessa.
Mahdottomuus olla totta
RAAMATTU ,KERTOO NÄIN
Jeesus kantoi ristinsä itse Golgatalle (Joh.) tai sen kantoi Simon (Matt.). Molemmat ryövärit herjasivat häntä (Matt.) tai vain toinen (Luuk.). Hänet ristiinnaulittiin 3. hetkenä (Mark.) tai 6. hetkenä (Joh.).
Kaikki neljä evankeliumia luettelevat eri tekstin (INRI) Jeesuksen ristiin. Eri henkilöt (1-5 kpl, monta eri versiota) huomaavat hänen heränneen kuolleista, ja tällöin kivi oli jo vieritetty haudalta tai sitten ei, enkeli oli haudan sisäpuolella, ulkopuolella tai ei lainkaan paikalla, naiset puhuivat tapahtuneesta kahdelle, kaikille tai eivät kellekään.
Pyhä henki tuli opetuslapsiin kuolleista heräämisen tapahtuessa tai vasta ylösnousemuksen jälkeen. Herännyt Jeesus nähtiin ensi kerran kolmessa eri paikassa evankeliumista riippuen ja häneen sai koskea tai ei saanut koskea.
JEESUKSEN KOLMET VIIMEISET SANAT
Matt. 27:46,50 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä."
Luuk. 23:46 "Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä."
Joh. 19:30 "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: Se on täytetty, ja kallisti päänsä ja antoi henkensä."
Hapanviini ,ei voi olla totta
JEESUS VALEHTELEE
Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana.
Kolme päivää myöhemmin hän sanoo, ettei ole vielä siellä ollut
(Joh. 20:17).
Ap. 1:3-12 mukaan hän nousi taivaaseen vasta 40 päivän kuluttua kuolleista heräämisestää
(Matt 12:40) Jeesus sanoi ennalta olevansa kuolleena 3 päivää ja 3 yötä
Mutta onkin vain 1 yön ja 2 päivää (Mark. 15:42-43, Joh. 20:1),
Matt. 16:28, 23:36, 24:34 Jeesus lupaa seuraajilleen palata ja perustaa valtakuntansa näiden elinaikana.
Mark. 13:30 Jeesus ennustaa paluutaan ja maailman loppua kuulijoidensa elinaikana (kuten lukemattomissa kohdissa muuallakin, ja hänen seuraajansa ym. monesti todistavat uskovansa tähän).
Heitäpä AAMENET tähän perään.
- kijuijuhygt
PISTÄS TUTKIEN...
OTTAKAA OPPIA TOTUUDESTA.
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen jäseniksi, uskovaisesksi tai edes uhri lampaiksi pedofiilienkään uhrianttareille!
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen. - jhygtfrdesde
Rikollisen kristinuskon lahkojen välinen "sota" jatkuu kiihtyy!
Ilmeisesti se uskontunnustuksien kaltaisuuden aiheuttaa rikollisuuden aivopesu josta jakomielisinä kiistellään miten kasteet tulee väärää uskoa antamalla istuttaa uskovaisten uhrien korvien väliin totuutena VAIKKA VÄÄRENNETYN RAAMATUNKAAN MUKAAN JEESUS EI KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN UHREIKSI.
Joten uskovaisten lahkojen välinen "kastesota" uskojen välisenä kiistoina on saatanaa palvelevien ainaista kiistely siitä, kukan PARHAITEN VALEHTELEE!!!
KOSKAHAN TE JUMALAN JA JEESUKSEN PALVELIJAT JÄRKIINNYTTE SEN VERRAN, ETTÄ HUOMAATTE EDES SEN RAAMATULLINEN JEESUKSEN OPETUKSEN, JOSSA JEESUS KIELTÄÄ USKOMISEN????
saatanaa palveleville on ilmeisesti Jeesuksen antama oppi järjettömien ymmärrettäväksi liian vaikeaa!
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. "
JOS TUOTA EI YMMÄRRÄ NIIN ON ILMEISESTI LAHKOSTA RIIPPUMATTA AIVOPESTY saatanaa jumalanaan palveleva uskontunnustuksen kaltainen uskovainen!
EIKÖ JUMALASTA LUOPUNUT AIVOPESTY RIKOLLISUUDEN USKOVAINEN OLE SITÄ YMMÄRTÄMÄNÄ SAATANAN PALVELIJA???
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
=================
JOTEN SAATANAA PALVELEVAT OPEILLAAN PILKKAAVAT JUMALAA...
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
HUOMATKAA, ETTÄ VAIN IHMISTEN LAPSILLE ANNETAAN ANTEEKSI...
MUTTA
IHMISYYDESTÄÄ LUOPUNEILLE EI OLE LUVATTU ANTEEKSI....
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
KRISTITTY PYSYY SYNTISENÄ PARISYNTISYYTTÄ LEVITTÄVIEN KRISTITTYJEN LAHKOJEN RIKOLLISINA.
SYNTI=RIKOS
SYNTINEN=RIKOLLINEN
PERISYNTINEN=KRISTETTYJEN LAHKOJEN JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMIEN LAIN JA OPPIEN VASTAISTEN TOIMET. mm lapsikaste on perisynti/rikos josta rikoksena ei kirkko ja papisto ota vastuuta vaan asettavat sen lasten vanhemmille pesisynniksi/rikokseksi mm näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
Tuossa, papin tekstissä on neljä saatanallisuuden valetta ja Jumalallisuuden sielullisuuden omistava ihminen löytää useampia paratiisin käärmeen kierouksia. - hgfdsa
Laitampa esiin Jeesuksenkin opetukset jotta IHMISYYDESTÄÄN luopumattomatkin saavat tukea uskovaisten järjettömyyksiä vastaa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma. "
SIIS;
kreikan kielen "kaste" sanalla tarkoitetaan myös "pestä" ja pestä, peseytyä.
Siis kyseessä on terveydellisesti tärkeästä hygienian hoitamista mm Jeesuksen aikaan pitkillä matkoilla kävelevinä oli tärkeä joitaa mm hiekan aiheuttamat jalan, etenkin kantapäiden vammat oikein, ettei haavat tulehdu.
Ja näin Jeesus on opettanut raamatun mukaan ja käytännässä näyttänyt että uskontunnustuksenkin kaltaiset ääliöt ymmärtäisi, vaikka saatanaa palvelevat rahastaja/eksyttäjät tekevät kaikkensa totuutta kiertävien lahkojen uskomuksien puolustamiseksi.
JEESUKSEN EVANKELIUMIA Johanneksen mukaan:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
SIIS NOIN SELVÄÄ TEKSTIÄ EIVÄT USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISET JÄRJETTÖMIKSI AIVOPESTYT USKOVAISET YMMÄRRÄ! Mutta kun uskovaisille annetaan saatanallisuuden väärää tietoa, niin johan maailman yli 3500 rikollisen kristinuskon lahkon uskovaiset taistelee rikollisuudensa oppien puolesta henkeen ja vereen VAIKKA JEESUS EI OLE KETÄÄN KÄSKYNYT KASTAA, EI EDES LAPSIA!!!
JEESUS SIUNASI LAPSIA
JA
SAMASSA TILAISUUDESSA
ANTOI TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEET OPIKSI.
Miksi ette niitä myllynkivien käyttämis oppia ole muokanneet rikollisuuden käyttöön, vaikkapa vain uskonlahkojen pedofiilien taltuttamiseksi? ...VAAN TÖRKEIMMÄT SAATANALLISUUDEN SEURAKUNNISTA JOPA RIPPI JA SALARIPPI RIKOKSIN RIPPI ISIEN RITUAALEIN JAKAVAT SEURAKUNTIENSA PEDOFIILEILLE LAITTOMASTI RIKOKSISTA SOVITUKSIA, ja uhrit pelotettaan helevetillä vaikenemaan!
Rippi ja salarippi niinkuin myös rippikoulu eivät ole Jumalallisuuden oppeja vaan saatanaa jumalanaan palvelevien OMAVANHURSKAUS RIKOLLISUUTTA SAATANAA PALVELEVILTA joka rituaalina rikkoo myös suomen Lakia, rikollisen suojeleminen on rikos josta on määrätty myös rangaistus.
No nyt sitten lahkojen herra jumalan oppeineen ovat kiukkusina. Mutta edelleen on vaan niin, että rikollisuudenkaan valeellisuuksista EI SAA TOTUUKSIA USKOMALLAKAAN.
JEESUS, OTTI EI USKOSSA OLLEEN KASTAMATTOMAN RYÖVÄRIN PARATIISIIN. Rikollisuuden kristityt osoittavat Jeesuksen harhaoppisiksi saatanaa jumaloivina paratiisin käärmeinä.
Mitä vielä JEESUKSEN OLISI PITÄNYT TEHDÄ JA OPETTAA, ETTÄ AIVOPESTYT USKOVAISET ÄÄLIÖT OPPIVAT YMMÄRTÄMÄÄN, ETTÄ KUN SITÄ SAATANALLISUUDEN LAPSIKASTE SANAAKAAN EI OLE RAAMATUSSA EIKÄ JEESUKSEN EVANKELIUMISSA, NIIN MISTÄ saatanaa ja sen herra jumalanne ovat teille rikollisuuden eri kaste rituaalien muodot oppeineen hankkineet, HELEVETISTÄKÖ?
Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)
MM. KASTE, LAPSIKASTE, HÄTÄLAPSIKASTE JNE ILMAISUT OVAT RIKOKSIA:
"Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." - nhbyvtvft
JEESUS EI OLE KÄSKENYT SAARNATA JA OPETTAA rikollisuuden lahkojen oppeja joita, etenkin papisto viljelee.
JEESUS KÄSKI OMIEN OPETUSLAPSIEN OPETTAA KAIKKEA MITÄ HÄN OLI HEILLE OPETTANUT, ja Jeesus ei käskenyt ketään kastaa.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
OTTAKAA HUOMIOON, ETTÄ JOSSAKIN VAIHEESSA KRISTILLISTEN (ei rikollisuuden kristittyjen) HISTORIAA ON OLLUT OLEMASSA USEAMPIEN KIRJOITTAMIA JEESUKSEN EVANKELIUMIA OLLUT. JOPA 18:STA ON INTTERNETILTÄ LÖYNYT TIETOA.
MUTTA
VAIN NELJÄ ON paavalilais-luterilaisuuden raamattuun OSITTAN TÖRKEÄSTI väärennettynä laitettu eksytyksien helpottamiseksi.
Ymmärtääkseni, Jeesus tiesi tarkalleen miten tilanne muuttuu. Sen vuoksi Jeesus lähetti omilleen, valituilleen PYHÄN HENGEN tueksi, ettei rikollisuuden uskot saa totuutta poistettua maailmasta.
SEN VUOKSI RAAMATUN VÄÄRENNÖKSEN OVAT IHMISYYDEN KRISTILLISYYDEN EDUKSI, ETTÄ KRISTILLISET VOIVAT VÄÄRENNETYN RAAMATUN TUELLA OSOITTAA KRISTITTYJEN TODELLISEKSI herraksi saatanan, herra jumalineen.
Ja niitä väärennöksiä ja ennen kaikkea saatanallisuuden tarkoituksella Jeesuksen evankeliumia väärentämisill ja väärin tulkitsemisilla ihmisiä johtavat lahkot harhaan. Mm pappislupauksen herra jumalalle antaneet ev.l. papit eivät saa saarnata ja opettaa Jeesuksen evankeliumia vaan JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ PILKATEN HEIDÄN NIMISSÄ PAPPIEN TULEE PYSYÄ paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkinnoissa jota UT todellisuudessa on JA JOTA JEESUS EI KÄSKYNYT OPETUSLAPSIA SAARNATA JA OPETTAA.
Nykyinen raamattun sisällöstä voi poistaa tarpeettomina kaikki Jeesuksen evankeliumit kun esimerkiksi uskontunnustuksen kaltaiset ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet papitkaan eivät saa väärennettyäkään Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.
VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.
JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.
UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.
Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen ja Luder/Lutherillakin on sanansa siinä "jumalan sanan" kirjassa. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.
HUOM!
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
JOTEN RIKOLLISUUS ON TIETOISESTI RIKKONUT YLLÄ OLEVAA TIETOA VASTAAN JA OTTANEE SIITÄ ANSAITSEMANSA SEURAUKSET VASTAAN.
Heille, jotka haluavat tutkia raamatussa olevia "paratiisi käärmeen" kierouksista lisää tietoa, niin esimerkiksi tästä linkistä saa apua aloittamiseen:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Rikollisuuden kristittyjen käyttöön väärennetty saatanallisuuden käsikirjaksikkin tulkittava raamattu on vaikea uskontunnustuksen (eri lahkojen opeille) antaneiden vaikea ymmärtää.
Se johtuu siitäkin, että se väärenettynä antaa saman tyyppisistä asioita useita eri tulkinta mahdollisuuksia, Jeesuksen evankeliumissakin sitä ilmenee VÄÄRENNÖKSIEN SEURAUKSENA.
ARVAAN MONIEN TUOMITSEVAN KIRJOITUKSENI JA TOTTAKAI SITÄ TULEE ARVOSTELLA MUTTA MUISTAKAA, ETTÄ
KAIKKI KANTANI TUEKSI ESIIN LAITTAMAT FAKTA TUOMITSE SAMALLA JOS/KUN KIRJOITUSTANI ARVOSTELETTE TAI TUOMITSETTE
NIIN SAMALLA TUOMITSE SEN LÄHETEEN, JEESUKSENKIN ANTAMAN TIEDON JA SIIHENKIN, SAATANAAKIN JUMALOIVILLA ON OIKEUS KUNHAN LOPETTAA SITÄ HERRAANSA JUMALOIMASTA JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ JA PALVELEE HERRAANSA SEN OMASSA NIMESSÄ.
EHKÄ LAITAN lisää faktaa kasteesta mutta nyt jään kuuntelemaan asiallisia kannanottoja... niin ihmisiltä kuin heiltäkin jotka ovat ihmisyydestään uskontunnustuksessaan luopuneet. - nhbtygrded
Muistakaa eri lahkoihin kuuluvina, että oppienne eroista huolimatta olette saman saatanallisuuden uskovaisina eksytettyjin uhreina....
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
---
papistolle, saarnaajille jne Jeesuksella on sanottavana oppina tämä:
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan
20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
20:46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
20:47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
uskovaisille Jeesus antoi opetuksen...:
Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."
Matteuksen evankeliumi 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Luukas 20:
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko"
JOS/KUN JEESUS KIELSI USKOMASTA
NIIN
MINKÄ VUOKSI PITÄÄ USKOA?
-saatanaa pelkäämisen vuoksikko?
-miekka sivistyksen herrojen vallan takiakko?
-VAI MIKSI?
Siksikö, että Suomen Valtion kirkko omalla tavallaan sallitaan rikkoa Suomen Perustuslakia,
mm uskonvapautta koskevaa lakia LASTEN SUOJELEMISEKSI!
JOKAINEN LAPSIKASTE ON RIKOS LAPSEN USKONVAPAUTTA VASTAAN.
Tässä, papin tekstissa on neljä saatanallisen törkeää valetta
ja
Jumalallisuuden sielullisuuden omaava löytää useampia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
USKONTUNNUSTUKSEN ANTANEEN PAPPISLUPAUS...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Mieleltään sairaiksi manipuloitujen/aivopestyjen uskovaisten olis hyvä tietää pappien vastaukset moniin kysymyksiin...
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA JÄRKEVÄ?
'Meillä ei ole järkeä'
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA YMMÄRTÄVÄINEN?
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA SYNNITÖN ja IHMINEN?
MIKSI PITÄÄ OLLA RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN?
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Olemme syntisiä'
MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ EROTA JUMALASTA?
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLIS SYNTIÄ TEHNYT?
Lapsista, nuorista ja IHMISISTÄ yleensä, on väärän todistuksen antaminen RIKOS!
JOTEN
KUN PERISYNTI OPPIA OPETATTE, NIIN KERTOKAA REHELLISESTI ETTEI SE OLE JUMALASTA JA JEESUKSESTA VAAN SAATANAA JUMALANAAN PALVELEVIEN OPPIA JOLLA PAPISTO
AIVOPESEE
IHMISIÄ
USKOMAAN
ETTÄ "KAIKKI OVAT SYNTISIÄ"
VAIKKA TODELLISUUDESSA VAIN RIKOLLISUUDEN ITSE AIVOPESTYT OVAT EKSYTETTYJÄ USKOMAAN ITSEÄÄN JA TOISIA SELLAISIKSI! - mjnbvtrcrcer
KASTE VALHEELLISUUDESTAKIN....
Kaste on ymmärtämättömiksi aivopestyjen järjettömyyttä.
Näin rikollisuuden kristityt uskoo olevansa KRISTILLISIÄ VAIKKA JAKOMIELISINÄ USKONTUNNUSTUKSESSAAN OVAT JUMALASTA, IHMISYYDESTÄ, JÄRJESTÄÄN JA YMMÄRRYKSESTÄÄN LUOPUNEITA:
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
-järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
-Ymmärtämättömyydenne:
-Ihmisyydestänne luopuminen:
'Olemme syntisiä'
-Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
-ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
EI TUOLLAISESTA, kristityksi TUNNUSTANEESTA, TULE JEESUSTA USKOVAA EDES USKOMALLA. JA JEESUSHAN ON KIELTÄNYT USKOMASTA.
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Lapsikaste on USKONVAPAUTTA koskevan Lain ja Jeesuksen antaman oppien vastainen kristittyjen perisynti rikos:
"Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma. "
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
JA NOIN OPETTAESSAAN, JEESUS ANTOI MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEET TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE RIKOLLISILLE:
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
RAAMATUN VÄÄRENTÄJIEN MUNAUS, KAKSI VALETTA, SAMASTA TAPAHTUMASTA:
Jeesuksen evankeliumia Johannes mukaan:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
4:2 2 vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa
Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)
KASTE, LAPSIKASTE, HÄTÄLAPSIKASTE JNE ILMAISUT OVAT RIKOKSIA:
"Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." - jnhbtvftcfr
KASTE, LAPSIKASTE, HÄTÄLAPSIKASTE JNE ILMAISUT OVAT RIKOKSIA:
"Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."
Missä kohtaa raamattun UT:ssa Jumala tai Jeesus Omalla Sanallaan on:
-määrännyt perisynnin?
-määrännyt lapsiakasteet?
-määrännyt hätälapsikasteet?
-määränyt kummit?
-määrännyt kasteen suorittajiksi lapsiakin tappaneen rikollisjärjestön?
-määrännyt lapsikaste rituaalien suorittajiksi pedofiili järjestön herran?
-ilmoittanut että rikollisilla on oikeus jakaa syntejä anteeksi Jumalan ja Jeesuksen Nimissä (Jumalan Valtakunnan oikeudet) mm. murhaajille ja pedofiileille?
-ilmoittanut että kasteella saa kaikki synnit anteeksi?
ELLEI JEESUS MÄÄRÄNNYT, NIIN saatana TEITÄ OPPEINEEN EKSYTTÄÄ RIKOLLISESTI.
On järjetöntä edes uskoa, että Jeesus olisi käskenyt kastaa jonku saatanallisuuden rikollisuuden jäseniksi!
Tavallaan todistatte rikollisesti Jeesusta kaste rikoksiinne syylliseksi vaikka Hänellä ei ole siihen osuutta.
-----
KENEN KASTE OPPEJA TODELLISUUDESSA USKOTTE?
"Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi."
-----
JEESUKSELLA EI OLE RUUMISTA ("kristuksen ruumiin jäseneksi") VAAN OPETUSLAPSEN TARKISTAMA KEHO:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
JOTEN, järkiintykää sen verran edes, että Jeesuksen antama peseytymis oppi pelastaa tänäänkin maailmassa tuhansia, ellei jopa miljoonia mm sairaaloissa, ja te uskotte aivopesu saatanallisuuden kasteeseen!
JEESUKSEN evankeliumia Johanneksen mukaan:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
On suorastaan järjettömyyden huippua JÄRJETTÖMILTÄ, uskoa rikollisten; rikollisesti väärin tulkitsijoiden saatanallisuuksia ja niillä opeilla aivopestä IHMISINÄ syntyneitä lapsia JUMALASTA, IHMISYYDESTÄ, JÄRJESTÄ JA YMMÄRRYKSESTÄÄN LUOPUNEITA RIKOLLISIA; FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
-järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
-Ymmärtämättömyydenne:
-Ihmisyydestänne luopuminen:
'Olemme syntisiä'
-Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
-ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
JEESUKSEN SEURAAJAT EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ!
VAAN
KRISTILLISIÄ!
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
- - - - - - - -
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
Ilm. 2:1-29
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
Laodikea
--------------------
HUOM!
USA:lainen "Filadelfia" seurakunta ON KAUPALLINEN VEROVAPAASTI USA:SSA TOIMIVA TÖRKEÄ EKSYTYS SEURAKUNTA JOKA EI NIMESTÄÄN HUOLIMATTA OLE JEESUKSEN PERUSTAMA. SE SEURAKUNTA ON PERUSTETTU NOIN 1850 LUVULLA.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Filadelfeia - JNHJNHBYBYB
JOS ETTE LÖYDÄ RAAMATUN, JEESUKSEN EVANKELIUMIEN KÄSKYÄ, ETTÄ
KAIKKI, LAPSETKIN PITÄÄ KASTAA LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI,
NIIN
JOKAINEN KASTE, NIIN AIKUISILLE KUIN LAPSILLE
ON
RIKOLLISUUDEN saatanaa PALVELEVIEN VÄÄRÄN TODISTUKSEN JAKAMIS RIKOS JA MM paavalilais-luterilaisuudessa SE ON PERISYNTI RIKOS!
---
LUTERILAISUUDESSA
JA
HELLUNTALAISUUDESSA
JA
MONISSA MUISSAKIN RIKOLLISEN KRISTITTYJEN LAHKOISSA
ON
USEITA PERISYNTEJÄ.
VAKAVIMMAT JA TAVALLISIMMAT OVAT
KASTE JA OMAVANHURSKAUS saatanallisuudet.
Jeesus ei kastanut eikä käskenyt kastaa ketää, vaan väärennetty raamattu ja saatanallisuuden herra jumalat käskee!
TÄSSÄ TOTUUDET...
Kaste:
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
Johanneksen evankeliumi:
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
TEILLE, AIVOPESTYILLE JÄRJETTÖMILLE EI JEESUKSEN ANTAMAT OPIT KELPAA!!! LAHKOILLA NÄYTTÄÄ OLEVAN ERIMUODOSSA ESIINTYVÄÄ OMAVANHURSKAUS EKSYTYKSEN RIKOLLISUUTTA.
NÄIN luterilaisuudessa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
"teuta
21.6.2011 18:31
KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
HELLUNTALAISTEN SOPASKAA EN OLE OTTANUT TALTEEN, MUTTA TAPAAMILLANI ON YLEISENÄ PIIRTEENÄ OPPI, ETTÄ
#Jeesus on sovittanut kaikkien meidän synnit"
JA NOIN EI OLE!
JEESUS ON JUMALAN MOOSEKSELLE ANTAMAT LAIT, 10-KÄSKYÄ VAHVISTANUT JA uskovaisille EI OLE NIIDEN SUHTEEN ERIVAPAUTTA ANNETTU!
JOTEN
TÄSSÄ FAKTAA SEN ASIAN SUHTEEN:
Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomio istuimen päätösillä on suomalaisiakin omien toimesta tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISTEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jopa kristittyjen jne esivaltojen satojen miljoonien ihmisten tappamis rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.
Joten kristittyjen rippi salarippi omavanhurskaus rituaaleineen on jo itse itsensä tuominneiden ihmisyyden vastaista rikollisuutta...
12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."
SELVÄÄKIN SELVEMPI TIETO:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan;
14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
-------------
JOTEN "VAIN ME PELASTUMME" saatanallisuuden oppi ei ole JUMALASTA!
JA
RIPPI, SALARIPPI RITUAALIT RIPPI ISÄ RIKOKSINA ON LAIN VASTAISTA RIKOLLISUUTTA VAIKKA SITÄ uskonlahkot KÄYTTÄÄ RIKOLLISUUDENSA SALAAMISEKSI.
JÄRKIINTYKÄÄ!!! - o----o
19.6.2016 18:05
UUDESTISYNTYNYT IHMINEN
No kertokaahan minulle.
Uudelleen kastettu , uudelleen syntynyt ihminen , mikä sinussa syntyi uudesti , mikä on sinun uusi identiteetti , mitä ohjeita Raamattu antaa uudestisyntyneelle ,miten hänen kuuluu elää .
Mikä sinussa SYNTYI UUDESTI .
Siis mikä on UUDESTISYNTYNEEN ihmisen uusi IDENTITEETTI ja mitä eroa siinä on vanhaan IDENTITEETTIIN.
HALLE HALLE - 250616
Ihminen ei itse pelasta itseään. Ihmisen oma usko ei riitä pelastukseen. Se ei ole edes kasteen perustus. Kuka mittaa ns. uskon. Se on subjektiivinen kokemus. Siihen voi lisätä omaa niin paljon kuin uskoo tarvitsevansa. Varma asia on ainakin se, että ihmisen ei pidä rakentaa omaan varaansa. Ainoa pohja on Jumalan Sana, Jumalan työ ihmisessä. Pyhän Hengen tehtävänä on näyttää synti ja armo, ei tulla paremmaksi uskovaksi. Kaste on kokonaan Jumalan teko, siksi se kuuluu lapsillekin. Jeesus asetti lapset esikuviksi. Kun puhutaan lapsikasteesta verrattuna aikuiskasteesta/ uudelleenkastamisesta, puhutaan kokonaan eri asioista. Jumalan työ ei ole turha, vaikka emme muistaisi kastettamme. Se ei ole meidän varassamme. Ei näistä kannata väitellä. Ehkä ne aikanaan kirkastuvat, jos halutaan tutkia asioita.
- lotratkaa.vedellä
Vesikaste on teennäinen samoin jumalan sana on ihmisen keksimä lausahdus, jumala ei ole koskaan sanonut sanaakaan, ajatuksen mielikuvitus. Jumalan olemassa oloa ei ole kukaan pysynyt todistamaan sekin on teennäistä uskottelua kuvittelua kuin kaikki jumalat ovat uskomuksia ilman todisteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703540Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483463Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 322016
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401665Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390