Hyväksytkö sen että Jeesukseen uskomaton rakkaasi kärsii ikuisesti hellvetissä? Näin kristinusko opettaa. Jos hyväksyt tämän niin mitä pitäisi ajatella sinusta? Hellvettihän on ikuinen kosto siitä ettei palvonut ja uskonut. Rangaistus synneistä se ei ole koska rangaistus on aina suhteellinen tekoihin pituudessaan. Hellvetti on suhteeton tekoihin koska se on ikuinen.
Hyväksytkö hellvetin rakkaillesi?
17
144
Vastaukset
- eiolepakkomennä
En hyväksy, mutta jos he kuulevat evankeliumin ja eivät tahdo ottaa sitä vastaan, niin se on heidän oma valinta.
Jos joku on hukkumaisillaan, joku yrittää heittää pelastusrengasta, mutta veden varassa oleva ei tahdo tarttua renkaaseen, niin ei ole auttajan syy, jos uhri menehtyy.
Jos ei se Jeesus kelpaa, niin saa mennä sitten helvettiin.- gththyhyhythyt
Olet oikeilla jäljillä siinä mielessä, ettei kyse ole siitä hyväksymmekö vai emme. Kyse on tosiasiasta. Mutta kuuluisa saarnamies Spurgeon sanoi aikoinaan, että hän toivoo, ettei kukaan uskovainen julista helvettiä rakkaudettomalla hengellä. Hänen mukaansa olisi parempi olla hiljaa jos sinun laillasi toteaa vain kylmästi, että sinne menkööt sitten. Jos sydämesi ei itke, niin ole hiljaa mielummin asiasta.
- eiolepakkomennä
Juuri sen vuoksi olen näillä palstoillakin kirjoittelemassa, että saa kertoa Jeesuksesta Kristuksesta ja pelastuksen mahdollisuudesta. Iankaikkinen elämä on totuus ja ei ole kuin kaksi mahdollisuutta: taivas ja iankaikkinen elämä taivaassa Jumalan yhteydessä, niin kuin Isä alussa tarkoitti ja sitten se toinen: iankaikkinen ero Jumalasta ja pimeys. Tämä on fakta. En minä voi sille mitään jos ihmiset eivät halua valita, ei minun murhe siinä mitään auta. Uskon että Jumala murehtii äärettömästi heidän kohtaloa, joille pelastus Jeesuksen kautta ei kelpaa.
- käytäjärkeeees
"En hyväksy, mutta jos he kuulevat evankeliumin ja eivät tahdo ottaa sitä vastaan, niin se on heidän oma valinta."
kuuleminen ei ole sama asia kuin uskominen. sinäkin kuulet islamista ja allahista mutta et usko siihen. jos siis islamin helvetti olisi olemassa niin voisitko sanoa että valitsit sen itsellesi sillä ettet uskonut? naurettavaa paskaa nuo puheet että joku muka valitsisi itselleen ikuisen kärsimyksen. niin naurettavaa paskaa ja vähä-älyisiä puheita ettei tosiakaan ole.
- Vapaus.Ja.Vastuu
"Mutta kuuluisa saarnamies Spurgeon sanoi aikoinaan,"
Monet ovat sanoneet ja sitä sun tätä, sekin Ruuperi vainaa kuten Lapatossu kommentoi jossakin elokuvassa. Mitä tuohon muuhun hyväksymiseen tulee siinä tuskin on keskustelemisen paikkaa. Jos tulosta pitää varmana on se myös yhdentekevää. Jos taas kyseessä on "Fariseuksen rukous" on tilanne toinen. Onhan matoissakin oltava musta raita eihän muuten valkea miltään näytä ? Jokaisen on saatava tehdä ratkaisunsa itse , se kuluu keskeisiin ihmisoikeuksiin. Niin makaat kuin petaat ,valmiiksi petatuussa sägyssä eivät nuku kuin kuninkaalliset ja "vaivaiset" !!- eiolehelvettiä
Ihmisen vapaa tahto katosi tasan sinä hetkenä kun eeva ja Aatami puraisivat omppua! Minä en heidän vuokseen kykene elämään täydellisen pyhää elämää ja siksi nyt jumalasi heittää minut ikuiseen kidutuskammioon??? Onpa sairasta..Ja mitä helkkaria se puu siellä teki kun jumalasi kuitenkin tiesi miten pitää tapahtua????? Vielä sairaampaa...helvetti on tämä maailma.
- advariveli
Miten vastakkainen kaikille rakkauden ja laupeuden tunteille,vieläpä oikeudentunnollemmekin, on se oppi,että jumalattomia kuolleita piinataan tulella ja tulikivellä ikuisesti palavasa helvetissä;että heidän täytyy lyhyen maalisen elämän aikana tehdyistä syneistä kärsiä kudutusta niin kauan kuin Jumala elää. Missähän Jumalan sanan kohdassa sellaista opetetaan? Kadottavatko pelastetut taivaassa kaikki säälin ja armeliaisuuden tunteet, jopa tavallisen inhimillisyydenkin?
- turhaa.hättäillä
Helvetti on helvetin epäoikeudenmukainen idea, mutta onneksi perätön.
Laiton ja perätön uhkaus on kyseessä ja poliisilla pitäisi olla ehdottomasti voimavaroja aloittajan kaltaisten saattamiseksi vastuuseen sanoistaan.
Jos lapsesta asti on möröllä lyöty päähän, niin se tarttuu kiinni. Ainiin, lasten pahoinpitelystä pitää tuomita yksintein, jos tällainen on kaltaisensa luolamiehen tai -naisen kanssa onnistunut lisääntymään. Lapset huostaan ja niille sekulaari, järkevä koulutus.
- vm41
Jospa kaikki tuo, on vain mielisairaiden kuvitelmaa ??
Kukaan ei ole palannut asiaa selventämään.
Hiljaista on, kuin kusi sukassa.- eikuolemaolepäätös
Katso video kymmenen minuuttia kuolleena - ja sitten YouTubesta. Varsinkin sen loppuosa on mielenkiintoinen.
- 12__13
"Hyväksytkö sen että Jeesukseen uskomaton rakkaasi kärsii ikuisesti hellvetissä? Näin kristinusko opettaa. Jos hyväksyt tämän niin mitä pitäisi ajatella sinusta? Hellvettihän on ikuinen kosto siitä ettei palvonut ja uskonut. Rangaistus synneistä se ei ole koska rangaistus on aina suhteellinen tekoihin pituudessaan. Hellvetti on suhteeton tekoihin koska se on ikuinen."
Raamatun mukaan helvetti on paikka, jossa sielu ja ruumis tuhotaan. Minä hyväksyn sen, jos Juamal päättää ihmisen helvettiin laittaa, koska tiedän Jumalan olevan hyvä ja kaikki Hänen päätökset ovat hyviä. Helvetti ei ole kosto, eikä mielestäni edes rangaistus, vaan se, mitä jumalattomuutta haluavat ihmiset halauavat. Jos haluaa ikuiseen eroon Jumalasta, se on helvetti. Jos haluaa epävanhurskautta, se on helvetti. SE on siis juuri sitä mitä jumalattomat ihmiset haluavat. SE ei ole mielestäni suhteeton, vaan lopullinen ratkaisu.- eiolepakkomennä
Niin kuin 12_13 väitää , niin on adventistien ja jehovantodistajien tulkintaa ja sillehän ei tässä mitään voi.
Itse keskityn julistamaan evankeliumia niin kuin Jumalan sana ilmoittaa. Pyhä Henki on avannut sanansa kristikunnalle ja kyllä minä sen helvetin Raamatustani löydän. - aattelenyjotai
"Raamatun mukaan helvetti on paikka, jossa sielu ja ruumis tuhotaan. Minä hyväksyn sen, jos Juamal päättää ihmisen helvettiin laittaa, koska tiedän Jumalan olevan hyvä ja kaikki Hänen päätökset ovat hyviä"
ahaa eli jumala on hyvä riippumatta siitä mitä tekee? se minua kristinuskossa ihmetyttääkin että jos hyvän ja pahan erottaa pahat ja hyvät teot niin mikä erottaa saaatanan ja jumalan kristinuskossa koska he molemmat tekivät väkivaltatekoja. itse asiassa jumala vielä paholaista enemmän. kuulostaa pakkomielteeltä nähdä raamatun jumala hyvänä vaikka tekstit puhuvat jumalan hirmuteoista.
"Helvetti ei ole kosto, eikä mielestäni edes rangaistus, vaan se, mitä jumalattomuutta haluavat ihmiset halauavat."
ihan vakavissasi meinaat että johonkin toiseen uskontoon uskova ihminen haluaa kärsiä raamatun jumalan helvetissä ikuisesti? et voi olla tosissasi. uskonnot vielä menee pitkälti maantieteellisesti niin että sinäkin olisit irakiin syntyneenä muslimi ja pitäisi kristinuskoa harhaoppina. jotain kriittisyyttä nyt iso ihminen ajatuksiin. - 12__13
"vaikka tekstit puhuvat jumalan hirmuteoista."
Jumala ei ole minun mielestäni tehnyt yhtään hirmutekoa. Jumalalla on oikeaus päättää elämä niin kuin hän haluaa ja sen perusteella mitä minä tiedän, Jumala tekee sen oikeudenmukaisesti, eikä väärämielisesti, ilman hyvää syytä.
"ihan vakavissasi meinaat että johonkin toiseen uskontoon uskova ihminen haluaa kärsiä raamatun jumalan helvetissä ikuisesti?"
Ihminen joka ei hyväksy Jumalan tahtoa (rakasta lähimmäistä niin kuin itseä), haluaa nimenomaan helvettiä.
"sinäkin olisit irakiin syntyneenä muslimi"
En usko, ainakaan, jos minulla olisi yhä järki päässä. - jumalaeinäemitään
rakastatko sinä muka lähimmäistäsi niinkuin itseäsi? Eipä ole Jesseä näkynyt kauppakasseja kantamaan varattomana autoton kun olen,eipä näkynyt kun itsestä riippumatta jouduin asunnottomaksi ja kadulle,eipä näkynyt,kun menetin lapseni,eipä näkynyt,kun minua raiskattiin ja pahoinpideltiin aviovuoteessa jumalasi silmien alla ja eipä näkynyt kun tekijä vei omaisuuteni ja tuhosi valheillaan vähät ihmissuhteeni,teki minut työkyvyttömäksi yhteiskunnan päähän potkittavaksi. No,missäs se Jesse nykyään luuraa,kerros terveisiä,että täällä tarvittaisiin nyt sitä lähimmäisenrakkautta!!!!Eipä ole herrantertut paljon autelleet näissä helpoissa elämänkäänteissä-jäljelle jää virkavalta ja viranomainen,mutta todellakaan ei ole Jesseä kyselyistä huolimatta näissä lähimmäisenrakkaustarpeissa näkynyt! Meni elämä,terveys ja työkyky uskovaisten takia,mutta rakkaushan se vaan kestää ja kestää!!!
" Näin kristinusko opettaa."
Kristitty oppi on tunnetusti pervoa ja skitsoa ja sairasta.
" Jos hyväksyt tämän niin mitä pitäisi ajatella sinusta?"
tai henkilöstä joka kannattaa tälläistä hullunlehmän oppia jonka ainoa tarkoitus on kiusata ihmisiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti41341292Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199814Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316290Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös225128Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623955Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta563909Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783538- 403067
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192508Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212348