kreationismissa?
Mitä älykästä on
28
273
Vastaukset
- tämä.ainakin
Se ei ole sokeaa uskoa, vaan terveellä tavalla kriittistä.
Haha. Mainio huuli. Kreationismi ei ole mitään muuta kuin sokeaa uskoa ja todellisuuden kiistämistä. Kritiikkiä se ei ole koskaan nähnytkään.
- tyytrytruyuy
moloch_horridus kirjoitti:
Haha. Mainio huuli. Kreationismi ei ole mitään muuta kuin sokeaa uskoa ja todellisuuden kiistämistä. Kritiikkiä se ei ole koskaan nähnytkään.
Kyllä sinäkin kuitenkin lopulta vain uskot evoluutioon. Vaikka mitä esimerkkejä toisi esiin, jotka johtavat Luojan suuntaan, suljet korvasi, koska et tahdo uskoa Luojaan. Se teillä keskimääräistä älykkäämmillä on vaarana, että ette halua tulla lapsenuskoon asioissa. Se ei tarkoita tietenkään lapselliseksi tulemista. Jeesus sanoikin:
25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. tyytrytruyuy kirjoitti:
Kyllä sinäkin kuitenkin lopulta vain uskot evoluutioon. Vaikka mitä esimerkkejä toisi esiin, jotka johtavat Luojan suuntaan, suljet korvasi, koska et tahdo uskoa Luojaan. Se teillä keskimääräistä älykkäämmillä on vaarana, että ette halua tulla lapsenuskoon asioissa. Se ei tarkoita tietenkään lapselliseksi tulemista. Jeesus sanoikin:
25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.>Kyllä sinäkin kuitenkin lopulta vain uskot evoluutioon. Vaikka mitä esimerkkejä toisi esiin, jotka johtavat Luojan suuntaan, suljet korvasi, koska et tahdo uskoa Luojaan.
Etkä sinä tahdo uskoa, että evoluutio ei mitenkään sulje pois Luojaa. Itse asiassa puolisentoista miljardia ihmistä pitää kumpaakin totena.
Nyt voisit muuten tuoda esiin Luojan suuntaan johtavia esimerkkejä, niin katsotaan valehtelitko vai puhuitko totta.- tyytrytruyuy
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Kyllä sinäkin kuitenkin lopulta vain uskot evoluutioon. Vaikka mitä esimerkkejä toisi esiin, jotka johtavat Luojan suuntaan, suljet korvasi, koska et tahdo uskoa Luojaan.
Etkä sinä tahdo uskoa, että evoluutio ei mitenkään sulje pois Luojaa. Itse asiassa puolisentoista miljardia ihmistä pitää kumpaakin totena.
Nyt voisit muuten tuoda esiin Luojan suuntaan johtavia esimerkkejä, niin katsotaan valehtelitko vai puhuitko totta.Onneksi Luoja ei ole vain suuri Jumala, vaan tahtoo olla myös rakastava Isä ja ilmoittaa itsensä jokaisen sisimpään. Se on paljon suurempi ilmoitus hänestä, kuin koko luomakunta, joka todistaa sekin Luojasta. Katso tämä, jos olet oikeasti kiinnostunut:
https://www.youtube.com/watch?v=kaQh3pGqmDw - KunhanTaasHuomautan
Luoja ei oikein hallitse hommiaan. Ammattitaitoinen jumalahan vakuuttaisi vastahakoisimmatkin.
tyytrytruyuy kirjoitti:
Onneksi Luoja ei ole vain suuri Jumala, vaan tahtoo olla myös rakastava Isä ja ilmoittaa itsensä jokaisen sisimpään. Se on paljon suurempi ilmoitus hänestä, kuin koko luomakunta, joka todistaa sekin Luojasta. Katso tämä, jos olet oikeasti kiinnostunut:
https://www.youtube.com/watch?v=kaQh3pGqmDwKatsoin viisi sekuntia ja riitti. Saarnaajilla ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään annettavaa sivistyneille ihmisille, enkä usko että tuollakaan kaverilla oli.
- siinäpä.se.paljastui
RepeRuutikallo kirjoitti:
Katsoin viisi sekuntia ja riitti. Saarnaajilla ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään annettavaa sivistyneille ihmisille, enkä usko että tuollakaan kaverilla oli.
Eli pystyt pysymään ateistina vain välttämällä kristillistä sanomaa. Kertoo paljon synnin taakasta, joka sieluasi painaa.
siinäpä.se.paljastui kirjoitti:
Eli pystyt pysymään ateistina vain välttämällä kristillistä sanomaa. Kertoo paljon synnin taakasta, joka sieluasi painaa.
Miten se meni - ei tarvitse syödä koko kananmunaa tietääkseen, että se on mätä?
Vaikea sanoa, kun en ole ateisti. Ja mitä tulee kristillisen sanoman välttämiseen, sain sitä kouluni tunnustuksellisessa opetuksessa kyllä suut ja silmät täyteen eikä välttelyn mahdollisuutta ollut. Uskonnossa olinkin hyvä ja ysi oli aina numero.
Ilmeisesti sinä pystyt pysymään lahkofundamentalistina vain välttämällä järjen ja ihmiskunnan hankkiman tiedon sanomaa? Kertoo paljon denialismin taakasta, joka mieltäsi painaa.tyytrytruyuy kirjoitti:
27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."Kyllä sinäkin kuitenkin lopulta vain uskot evoluutioon."
Toki. Aivan kuten uskon myös painovoimaan ja siihen, että Helsinki on Suomen pääkaupunki.
"Vaikka mitä esimerkkejä toisi esiin, jotka johtavat Luojan suuntaan, suljet korvasi, koska et tahdo uskoa Luojaan."
Paitsi että minä uskon jo Luojaan. Mutta kaikki todellisuuden todisteet mitä kykenet esittämään osoittavat, että tuo luominen on tapahtunut mm. alkuräjähdyksen ja evoluution avulla.
"Se teillä keskimääräistä älykkäämmillä on vaarana, että ette halua tulla lapsenuskoon asioissa. Se ei tarkoita tietenkään lapselliseksi tulemista. Jeesus sanoikin:
25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille."
Eli Jeesus siis tarkoitti tuossa, että Jumala pettäisi keskimääräistä älykkäämpiä ihmisiä salaamalla asioita? Onko siis vastuu keskimääräistä älykkäämpien ihmisten uskomattomuudelle heillä vai Jumalalla?- DRHouse
tyytrytruyuy kirjoitti:
27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.Pitänee tässä taas muistuttaa että raamattu ja subjektiiviset mielipiteet eivät ole todiste jumalan olemassaolosta...
- DRHouse
"Eli pystyt pysymään ateistina vain välttämällä kristillistä sanomaa. Kertoo paljon synnin taakasta, joka sieluasi painaa. "
Minäpä olen pysynyt ateistina varsin loistavasti, vaikka olen lukenut huvikseni raamatun 10 kertaa kannesta kanteen ja osaan lainata sitä ulkomuistista, katselen joskus huvikseni TV seiskaa (siellä olevat hölmöilyt ovat parasta suomalaista komediaa sitten Kummelin) ja olen lukenut myös koraanin (kahdesti) kuolleiden kirjan, hindulaiset mytologiat jne. Kuinka paljon tämä tieto jurppii sinua? - DRHouse
Niin, tuo väite on muuten yhtä absurdi kuin että sanoisi ettei joku pysty katsomaan perjantai 13 päivä-elokuvia siksi että jos hän katsoisi hän ryhtyisi sarjamurhaajaksi.
- DRHouse
Tuota, kreationismi ei ole kriittistä, vaan juurikin sokeaa uskoa, jossa kielletään jopa empiiriset tosiseikat. Eräässä toisessa ( http://keskustelu.suomi24.fi/t/14340933/evoluution-todisteet-pitavat ) ketjussa kreationisti kiistää havaitut evoluution empiiriset todisteet vetoamalla niiden tulkintaan, vaikka se että yksisoluinen organismi kehittyy laboratorio olosuhteissa monisoluiseksi ei jätä tulkinnalle sijaa. Tai että voidaan havainnoin todistaa organismille kehittyvän uusia ominaisuuksia. Tai että voidaan havainnoin todistaa organismin sopeutuvan muuttuvaan ympäristöönsä. Ne ovat sataprosenttisen objektiivisia todisteita evoluution puolesta, teillä kretuilla on vain rautakautinen kirja, ei muuta.
- Luoja.On
KunhanTaasHuomautan kirjoitti:
Luoja ei oikein hallitse hommiaan. Ammattitaitoinen jumalahan vakuuttaisi vastahakoisimmatkin.
Minustakin evoluutio olisi voinut luoda paremman uskonnon. No, ehkä annamme evoluutiolle lisäaikaa - tollaset 100.000.000 vuotta.
"Mitä älykästä on
kreationismissa?"
No se suunnittelu.
Verosuunnittelu siis.- Nimi_Ja_Merkki
Hmmmm. Tämä ketju on siis pohdintaa palstan otsikosta - onko kreationismi älykkäästi suunniteltua? Ei ole, älykkäästi suunnitellussa kusetuksessa olisi mukana edes pari uskottavan tuntuista täkyä hitaammille. Älykäs suunnittelija ei keksisi moista jorinaa, jos tarkoitus on saada ihmiset uskomaan tarinoihinsa.
- EiSepityksiä
Jumala haluaa saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat hänen nimeensä.
- KunhanHuomautan
EiSepityksiä kirjoitti:
Jumala haluaa saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat hänen nimeensä.
Aivan. Jumala saarnauttaa hullutuksia. JC, Mark5 ja yurki1000js osoittavat surullisen selvästi, millainen ihmisestä tulee kun hän uskoo Jumalan hullutuksiin.
- utti
EiSepityksiä kirjoitti:
Tarkennuksena muinaiset paimentolaiset saarnauttavat teksteillään hullutuksia, se jumalan osuus ja kuvitelmat pelastumisista ovat siinä osa samaa hullutusta.
Se on sitten mielipidekysymys onko se älykästä vai pelkästään kieroa että paimentolaiset ovat sepittäneet teksteihinsä tuollaisen tärähtäneen ajatuksen siitä että hullutus on tässä tapauksessa hyväksyttävää. Se on selvää että sellaiseen hullutukseen tai hullutuksen ylistykseen uskominen ei ole älykästä vaan tärähtänyttä. - Krevokki
Niin, luepa se kohta tarkemmin. "Jumala PÄÄTTI julistaa hullutusta, koska MAAILMAN VIISAUS, ei tunnistanut ja havainnut aktiivista tekijää, Jumalaolentoa, vaan SE parantui vain passiivinsa paineeseen odottamaan, mitä kaikelle tapahtuu."
KunhanHuomautan kirjoitti:
Aivan. Jumala saarnauttaa hullutuksia. JC, Mark5 ja yurki1000js osoittavat surullisen selvästi, millainen ihmisestä tulee kun hän uskoo Jumalan hullutuksiin.
"JC, Mark5 ja yurki1000js osoittavat surullisen selvästi, millainen ihmisestä tulee kun hän uskoo Jumalan hullutuksiin."
Tai että millaisia ihmisiä (lue = kuinka sekaisin) ovat jotkut niistä jotka uskovat.
- ÄO116
Mitä Älykästä? Vain älyllä tavallisesti voidaan luoda jotakin toimivaa, esim. tietokoneohjelma, ja kun ÄLY kasvaa siitä tulee jo järkeä, joka etsii tietoa. Laskemalla matemaattisesti, kaikki on suunniteltu, vaikka matemaattisuus on tavallaan vain se, joka havaitsee tässä kaikessa RAAMIT. Viisaus on sitten se, joka kaiken pistää näytille, joko korvauksen kera tai ilman, vaikka ei ole viisasta kaikesta pyytää korvausta, koska ostaja vain kiroaa, jos sekin tuote todellisuudessa oli liian halpa ja liian yksinkertaisesti toimiva.
- Luoja.On
Luominen on totta. Ateistit ovat uskonnollisia ihmisiä.
- DRHouse
Todistapa että on. Evoluutiosta on empiiriset, laboratorio-olosuhteissa saadut todisteet. Joten siitä vaan maailmaa luomaan... XD
- Luoja.On
DRHouse kirjoitti:
Todistapa että on. Evoluutiosta on empiiriset, laboratorio-olosuhteissa saadut todisteet. Joten siitä vaan maailmaa luomaan... XD
Valitettavasti olet niellyt paksun pajunköyden. Tavallaan sen ymmärtää. Me elämme sekulaarissa yhteisössä. Se kasvattaa tiettyyn ajatusmalliin.
- EhdotusTämäkin
<<<Mitä älykästä on... kreationismissa?>>>
Vastustajat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634000Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783628- 423145
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192538Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222377Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa442075- 471967
- 471758
- 301615
- 301546