Onko kellään vielä kokemuksia tästä uudesta laastarimerkistä? :) Itse aloitan käytön muutaman päivän päästä ja vähän jännittää kun lääkäri ei osannut sanoa siitä vielä mitään kokemuksia kun ollut markkinoilla vain pari kk :D
lisvy ehkäisylaastari
13
537
Vastaukset
- Lisvy
Alotin kuukausi sitten ja ei pahaa sanottavaa. Aika tiukka liima kun vie ihokarvatkin mennessään sitä vaihtaessa. :D Henk. Koht. En tykkää kun reunan alle menee vaatteesta nukkaa ja näyttää törkyseltä. Muuten helppo ja yksinkertainen
- Toisen
laastarin vaihdoin tänään. Ainoa ongelma on tällä hetkellä vielä vähäinen vuoto. Laitoin sen ekan laastarin menkkojen ekan päivänä kuten sanottiin. Menkat on siis kestänyt pari päivää normaalia pitempään. Nämä epämääräiset vuodot oli muistaajseni ihan normaaleja kolmen ensimmäisen kuukauden aikana. Toivottavasti keho tottuu nuihin laastareihin ettei tarvitsisi alkaa kokeilemaan muita valmisteita.
- lilili
Nyt olen käyttänyt pari viikkoa. Suurimpana ongelmana on, että laastari ei pysy koko alueeltaan kiinni, vaan laastariin tulee halkaisijan kohdalle ryppy, josta se sitten irtoaa ihosta. Laastari ei vielä ole siis repsottanut kunnolla irti, mutta vain siitä keskeltä liima ei pidä muutaman päivän jälkeen. Onko muilla ollut samaa irtoamisongelmaa ja oletteko vaihtaneet sen takia laastarin uuteen?
Lisäksi laastari on vähän kutittanut, mutta sen kanssa on vielä selvinnyt. Muuten ollut hyvä ja toivoisin että voisin jatkaa käyttöä. - Taukoviikko
Tietääkö joku kannattaako silloin taukoviikolla harrastaa seksiä (oletan että kuukautiset on ohi tai ei ole vielä alkaneet)? Riittääkö ehkäisyteho vai kannattaako käyttää kortsua?
- afsedg
Seksin harrastaminen kannattaa melkeinpä aina.
- QQQQQQQQQQQQQQQQQQ
Kyllä se ehkäisyteho riittää :D
- eilopu
Olen käyttänyt kolme laastaria, nyt alkaa taukoviikko.
Vaihdoin siis Nuvaringista tähän Lisvy-laastariin ja olen koko laastareiden käytön ajan eli tuon kolme viikkoa vuotanut putkeen, välillä niukemmin ja välillä ihan kuukautisia vastaavasti. Toivottavasti menee ohi koska esim. mielialaoireita ei ole tullut, mikä taas minulla oli Nuvaringin kanssa ongelmana.
Lisäksi komppaan edellisiä eli laastari vähän kutisee mutta se ei haittaa liikaa, myös reunan alle menee nukkaa. Ja minäkin olen huomannut tuon keskelle tulevan pienen rypyn vaikka olen noudattanut kiinnitysohjeita tarkkaan :O En kyllä oo vaihtanut uuteen sen takia, en tiedä olisiko pitänyt. Kun ei se periaatteessa repsota tai mitään.
Että jos vuoto joskus lakkaa niin sitten olen ihan tyytyväinen! - lisvyyy
Samaa irtoamisongelmaa täälläkin, en ole vaihtanut sitä uuteen kun ei kokonaan irti. Vähän jännittää onko ehkäisyteho riittävä jos paljon pääsee sinne ilmaa :D kerran minulla lähti yhdestä reunasta vähän irti, sain sen kyllä siististi vielä kiinni mutta pistin ihoteippiä (mepore) reunoihin ja sillä pysyi loppuviikon. Mutta se nukka on kyllä joo aika rumannäköistä ja ainoa huono puoli minkä keksin
- BBlö
Minä vaihdoin hormonikierukasta tähän Lisvyyn n. 2kk sitten. Aiemmin ei ole ilmennyt mitään ongelmia,mutta nyt ennen taukoviikon alkua alkoi ihan kunnon vuodot,tässä jännityksellä odotellaan loppuuko nämä ollenkaan. Edellisiin kirjoituksiin viitaten on itseänikin häirinnyt tuo nukan tarttuminen reunoihin. Muuten ei siis huonoa sanottavaa,paitsi ehkä sitten jos tämä vuotaminen ei lopu :D
- lisvyyy
Onko kellään muulla tullut mitään ylimääräistä vuotoa lisvyn käytön aikana? Olen käyttänyt sitä kaksi kiertoa ihan normaalisti ja kolmannesta ois tänään vikan laastarin vaihto ja nyt alkoi epämääräinen vuoto...
- Lisvy
Joka kuukausi tulee jossain kohtaa pari päivää aavistuksen punertavaa vuotoa. Olen käyttänyt lisvyä nyt neljä kuukautta. Ainoa haitta on kiinnipysyminen. Muutaman kerran olen joutunut vaihtamaan uuteen kesken viikon kun ei laastari enää pysynyt keskeltä kiinni ollenkaan.
- Sami14324
Löytyykö Lisvy ehkäisylaastari enään mistään apteekista kun joka paikasta loppunut?? 😕
- perkele1978
No ei löydy ei!
Ilmeisesti kyseinen valmiste EI TOIMI!!!
https://www.swissmedic.ch/marktueberwachung/00135/00166/03605/index.html?lang=en
Eikä ole edes saatavilla ilmeisesti pitkään aikaan? Eikö tämä pitäisi informoida sellaisille henkilöille, kenelle kyseistä tuotetta on reseptillä määrätty?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982