Torontolaiseksytyksen uusi aalto Suomessa, varokaa

E.Helmiö

Kannattaa katsoa seuraavasta linkistä hyvä ohjelma koskien torontolaisuuden epäraittiutta ja epäraamatullisuutta sekä varoittavia yhtymäkohtia idän uskontojen kundaliinieksytykseen.

http://oneway.tv/fi/video/y_A7-3xw3s0

Suomessa tässä kesäkuussa totetuneessa ns nuorten aikuisten konferenssissa Tulisielukonferenssissa oli ulkomaisia torontolaisuutta edustavia Raamattukoulun opettajia. (Lisäksi opettajissa oli myös suomalaisia, jotka ihannoivat Toronton herätystä ja sen ilmiöitä ja edustavat torontolaisuutta Suomessa kuten tänä vuonna nopealla erityiskoulutuksella Vapaakirkon pastoriksi valmistunut Henna Saarinen.)

Tulisielukonferenssin opettajalistalta löytyi siis Cathy ja Gordon Harris! Keitä he ovat. Ei sen enempää eikä vähempää kuin CATCH THE FIRE Raamattukoulun JOHTAJAT!

http://catchthefire.com/media/profiles/gordon-cathy-harris

Ja mikäs koulu ja systeemi se on... Catch the Fire on kansainvälinen liittouma kirkkoja ja koulutusta ym, joka on saanut alkunsa Toronton herätyksestä ja ihailee sitä ja jatkaa sen linjoilla edistäen torontolaisuutta koko maailmassa.

http://catchthefire.com/about

Kuitenkin tätä torontolaishenkistä Tulisielukonferenssia järjestämässä oli myös helluntalaisia. Mihin helluntalaisuus (osa helluntalaisista) on menossa? Raitishenkiset helluntalaiset vastustakaa torontolaisuuden leviämistä maahamme! Torontolaisuus ei ole siunaus, se on pahanlaatuista vakavaa eksytystä!

Vapaakirkko on jo syvällä torontolaisuuden ym uuskarismaattisen hapatuksen suossa johtoporrasta myöten, vaikka joitakin raittiitakin seurakuntia vielä lienee. Ainakin toivottavasti.

Te ihmiset, jotka Vapaakirkon sisällä vielä erotatte pahan hyvästä ja eksytyksen siunauksesta, nouskaa ihmeessä torontolaiseksytystä ja muuta epäraitista toimintaa vastaan kirkkokunnassanne!

Nyt torontolaisuus saa uutta puhtia Suomessa, kun Tulisielu-konseptiin on lisätty myös Tulisielu-opetuslapseuskoulu, jonka johtohahmona on kukas muu kuin torontolaisuutta ihannoiva Vapaakirkon uusi pastori Henna Saarinen, joka on itsekin opiskellut Torontossa mainitussa torontolaisuutta edistävässä koulutuksessa jo aikoinaan ja on pitkään rakentanut yhteyksiä sieltä torontolaisuuden päälinnakkeesta tänne Suomeen.

Torontolaisen suuntauksen eteenpäinviejät Cathy ja Gordon Harris kutsuttiin Tulisielukonferenssin lisäksi puhumaan myös Saarisen kotiseurakuntaan Järvenpään Vapaaseurakuntaan 5.6. ja Jyväskylän Vapaaseurakuntaan 9.6. Nämä samaiset Vapaakirkon seurakunnat ottivat myös 90-luvulla etunenässä vastaan silloin maahan tulvineen torontolaiseksytyksen aallon ulkoimaisinekin puhujavieraineen.

Nyt on menossa uusi torontolaiseksytyksen hyökyaalto! Kannattaa olla valpas, varoa ja varoittaa muitakin!

37

3142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi.kirjoitat

      Onko sinun uskontosi parempaa?

      • 1.Kor.1-18

        Toiset meistä haluavat varoittaa.
        Torontolaisuus hajotti seurakuntia 90-luvulla ja sama toistuu ilmeisesti jälleen. Torontolaisuus ei ole kristinuskoa, vaan uusi ilmestys isästä (perkeleestä).
        .
        Joh. 8:44 (KR1933/38)
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        .
        Siunausta.


      • Kenenkään uskonto ei ole parempaa. Ne ovat kaikki yhtä huonoja. Ainoastaan usko Jeesukseen on "hyvää kamaa" ja uskossa elämisen ohjeet löytyvät väärentämättöminä Raamatusta.
        Tunne kirjoitukset ja kukaan ei voi sinua eksyttää.


    • Outoaon

      Joskus eksyin Järvenpään arkkiin yhteen kokoukseen. En tiennyt minkälainen seurakunta on kyseessä. No aika äkkiä aloin ihmettelemään menoa, en ollut törmännyt sellaiseen sekoiluun mitä siellä oli. Näin jälkeenpäin en ihmettele yhtään.

      • HiemanTaustaa

        Wikipediassakin on Järvenpään Vapaaseurakunnasta maininta torontolaisuutta eli ns nauruherätystä koskien:

        "1990-luvun puolivälissä Suur-Helsingin seurakunnasta lähtenyt "nauruherätys" (torontolaisuus) levisi myös muihin karismaattisiin seurakuntiin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytty useimmissa perinteisemmissä seurakunnissa, liikehdintä sai runsaasti huomiota myös tiedotusvälineissä ja se herätti kritiikkiä evankelis-luterilaisessa kirkossa ja vapaissa suunnissa. Uudistuksen kannattajat perustivat uusia seurakuntia. Osa torontolaisesta nauruherätyksestä jäi kuitenkin vanhojen helluntai- ja vapaaseurakuntiensa sisälle, esimerkkeinä helluntaiherätykseen kuuluva Pakilan Risteyspaikka seurakunta ja Järvenpään vapaaseurakunta Arkki.[1][5]"

        Suurin osa helluntalaisseurakunnista sanoutui aikoinaan irti torontolaisuudesta ja tällöin näistä seurakunnista lähti torontolaisuutta kannattavia ihmisiä pois ja he mm perustivat torontolaishenkisiä City-seurakuntia. Joitakin torontolaisuutta kannattavia helluntaiseurakuntia on ollut 1990-luvulta lähtien kuten Pakilan Risteyspaikka. Nyt tilanne on pahenemassa.

        Vapaakirkon sisällä torontolaisuus on kirkon johtoporrasta myöten ollut voimissaan 90-luvulta lähtien. Vaikuttaakin, että valitettavasti nykyään ne Vapaakirkon seurakunnat, jotka eivät hyväksy torontolaisuutta ovat vähemmistönä. Esim Järvenpään Vapaaseurakunnassa ns Toronton herätystä pidetään yleisesti siunauksena ja torontolaisuutta pidetään arvossa kuten Wikipediassakin tuodaan esiin. Myös Jyväskylän Vapaaseurakunta on tunnettu torontolaisuudestaan.

        Vapaakirkkolaiset torontolaisuusintoilijat yrittävät verkostautua innolla sekä muitten uuskarismaattisten ihmisten että myös helluntalaisten kanssa ja moni helluntalainen on tätä kauttakin alkanut suhtautua myönteisesti torontolaisuuteen. (Usein tietämättä mitkä ilmiöt ja metodit ovat torontolaisuutta.) Tämä on yksi väylä miten torontolaisuus on alkanut jälleen vauhdilla leviämään.

        Tulisielukonferenssia torontolaispuhujineen (mm Cathy ja Gordon Harris) oli mukana järjestämässä myös helluntalaisia. On vakava ongelma, että torontolaisuus on nyt alkanut levitä laajasti myös helluntalaisten joukkoon. Väkevä eksytys valtaa alaa salakavalasti.


      • HiemanTaustaa
        HiemanTaustaa kirjoitti:

        Wikipediassakin on Järvenpään Vapaaseurakunnasta maininta torontolaisuutta eli ns nauruherätystä koskien:

        "1990-luvun puolivälissä Suur-Helsingin seurakunnasta lähtenyt "nauruherätys" (torontolaisuus) levisi myös muihin karismaattisiin seurakuntiin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytty useimmissa perinteisemmissä seurakunnissa, liikehdintä sai runsaasti huomiota myös tiedotusvälineissä ja se herätti kritiikkiä evankelis-luterilaisessa kirkossa ja vapaissa suunnissa. Uudistuksen kannattajat perustivat uusia seurakuntia. Osa torontolaisesta nauruherätyksestä jäi kuitenkin vanhojen helluntai- ja vapaaseurakuntiensa sisälle, esimerkkeinä helluntaiherätykseen kuuluva Pakilan Risteyspaikka seurakunta ja Järvenpään vapaaseurakunta Arkki.[1][5]"

        Suurin osa helluntalaisseurakunnista sanoutui aikoinaan irti torontolaisuudesta ja tällöin näistä seurakunnista lähti torontolaisuutta kannattavia ihmisiä pois ja he mm perustivat torontolaishenkisiä City-seurakuntia. Joitakin torontolaisuutta kannattavia helluntaiseurakuntia on ollut 1990-luvulta lähtien kuten Pakilan Risteyspaikka. Nyt tilanne on pahenemassa.

        Vapaakirkon sisällä torontolaisuus on kirkon johtoporrasta myöten ollut voimissaan 90-luvulta lähtien. Vaikuttaakin, että valitettavasti nykyään ne Vapaakirkon seurakunnat, jotka eivät hyväksy torontolaisuutta ovat vähemmistönä. Esim Järvenpään Vapaaseurakunnassa ns Toronton herätystä pidetään yleisesti siunauksena ja torontolaisuutta pidetään arvossa kuten Wikipediassakin tuodaan esiin. Myös Jyväskylän Vapaaseurakunta on tunnettu torontolaisuudestaan.

        Vapaakirkkolaiset torontolaisuusintoilijat yrittävät verkostautua innolla sekä muitten uuskarismaattisten ihmisten että myös helluntalaisten kanssa ja moni helluntalainen on tätä kauttakin alkanut suhtautua myönteisesti torontolaisuuteen. (Usein tietämättä mitkä ilmiöt ja metodit ovat torontolaisuutta.) Tämä on yksi väylä miten torontolaisuus on alkanut jälleen vauhdilla leviämään.

        Tulisielukonferenssia torontolaispuhujineen (mm Cathy ja Gordon Harris) oli mukana järjestämässä myös helluntalaisia. On vakava ongelma, että torontolaisuus on nyt alkanut levitä laajasti myös helluntalaisten joukkoon. Väkevä eksytys valtaa alaa salakavalasti.

        Wikipedialainauksen lähde:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunnustuskuntiin_sitoutumaton_uuskarismaattisuus

        Joitain kohtia samasta artikkelista liittyen torontolaisuuteenkin:

        "David Wilkerson on kritisoinut joitakin uuskarismaattisessa liikehdinnässä (Toronton siunaus) paikoin esiintyneitä ilmiöitä, kuten vapinaa, lattialle kaatumista, hysteeristä naurua, hoipertelua ja outoa ääntelyä.[16][17][18]"


        "Toisin kuin esimerkiksi helluntaiherätyksessä, karismaattisessa ja uuskarismaattisessa liikkeessä ei ole tehty opillisia linjauksia suhtautumisessa harhaoppeihin ja sielullisuuteen.[15]"


    • hjkhkhjkhhj
      • Koittakaajopäästäyli

        Voi voi kun sitä Suontoa niin kauheesti pitää vihata. Jotkut käyttävät täällä kaiken aikansa siihen.


      • TS.opettaa.oikein

        Tapani Suonto puhuu ja opettaa Totuutta, siksi Perkele ja hänen palvelijansa häntä panettelevat ja vainoavat!


      • OWMssäkinKäynyt
        TS.opettaa.oikein kirjoitti:

        Tapani Suonto puhuu ja opettaa Totuutta, siksi Perkele ja hänen palvelijansa häntä panettelevat ja vainoavat!

        Tapani Suonto ei opeta totuutta eikä toimi oikein. Seurakunnan sisäiset asiat eivät myöskään ole kunnossa. Tässä erittäin silmiä avaava keskustelu siitä, että Suonnon asiat eivät ole kunnossa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot

        Minä en arvio miestä maineen mukaan, vaan sen mukaan, mitä mies puhuu ja tekee. Mainitussa keskustelussa on siteerattu Suonnon puheita ja todella pahalta näyttää.

        Teette pahan virheen, jos etsitte elämäänne viihdettä raamatuopettajien kautta. Silloin kun oma elämä ei ole kunnossa, niin sitten lankeaa seuraamaan huonoja raamatunopettajia. Tämä takia moni lankeaa torontolaiseen viihteeseen tai Suontolaiseen konservatiiviseen viihteeseen. Kumpikin harhaoppisia ja edellä olevassa keskustelussa on todisteen asiasta.


      • TorontolaisuusEksytystä

        One Way koettelee opetukset hyvin Raamatulla ja varoittaa eksytyksistä kuten ns uusapostolisen liikkeen opetuksista, menestysteologiasta, torontolaisuudesta jne. Siksipä sen kimppuun mm erityisesti suuttuneet uuskarismaattisen liikkeen erilaisiin eksytyksiin hurahtaneet jäsenet hyökkäävätkin.

        Tuo linkkaamasi typerä ketju on täynnä perätöntä Tapani Suontoon kohdistuvaa parjausta, jota varsinkin yksi ja sama ärsyytynyt jankkaaja suolsi käyttäen selvästikin monia eri nimimerkkejä.

        Tapani Suonto uskoo profetioihin, mutta koettelee ne aina Raamatulla. Osa profetioista on vääriä. Tänä aikana ei ole apostoleja Raamatun alkuperäisessä merkityksessä. Apostolin määritelmään kuuluu se, että he olivat Jeesuksen ylösnousemuksen todistajia.

        Kristityt voivat profetoida ja perustaa seurakuntia tänä aikana eikä silti tarvitse mitään erityisiä "kunnianimiä" saada/ottaa kuten apostoli tai profeetta.

        Tämä ketju ei kuitenkaan käsittele tätä aihetta vaan torontolaiseksytyksen uutta aaltoa, joten tähän ketjuun ei kannata tulla sekoittamaan keskustelua asiaankuulumattomuuksin yrittäen viedä huomion itse tärkeästä aloituksen aiheesta.

        One Way:llä om paljon ansioikkaita ohjelmia, joissa varoitetaan monista epäraamatullisista suuntauksista, joita maahamme on alkanut tulvia maailmalta. Voin suositella lämpimästi tutustumaan. Varoitustyö on tärkeää, koska kuten Jeesuskin toi esiin, monet ovat vaarassa eksyä tai eksyvätkin ennen Jeesuksen tulemusta.

        Matteus 21.luku:

        "21.Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "


      • C..E..O
        TorontolaisuusEksytystä kirjoitti:

        One Way koettelee opetukset hyvin Raamatulla ja varoittaa eksytyksistä kuten ns uusapostolisen liikkeen opetuksista, menestysteologiasta, torontolaisuudesta jne. Siksipä sen kimppuun mm erityisesti suuttuneet uuskarismaattisen liikkeen erilaisiin eksytyksiin hurahtaneet jäsenet hyökkäävätkin.

        Tuo linkkaamasi typerä ketju on täynnä perätöntä Tapani Suontoon kohdistuvaa parjausta, jota varsinkin yksi ja sama ärsyytynyt jankkaaja suolsi käyttäen selvästikin monia eri nimimerkkejä.

        Tapani Suonto uskoo profetioihin, mutta koettelee ne aina Raamatulla. Osa profetioista on vääriä. Tänä aikana ei ole apostoleja Raamatun alkuperäisessä merkityksessä. Apostolin määritelmään kuuluu se, että he olivat Jeesuksen ylösnousemuksen todistajia.

        Kristityt voivat profetoida ja perustaa seurakuntia tänä aikana eikä silti tarvitse mitään erityisiä "kunnianimiä" saada/ottaa kuten apostoli tai profeetta.

        Tämä ketju ei kuitenkaan käsittele tätä aihetta vaan torontolaiseksytyksen uutta aaltoa, joten tähän ketjuun ei kannata tulla sekoittamaan keskustelua asiaankuulumattomuuksin yrittäen viedä huomion itse tärkeästä aloituksen aiheesta.

        One Way:llä om paljon ansioikkaita ohjelmia, joissa varoitetaan monista epäraamatullisista suuntauksista, joita maahamme on alkanut tulvia maailmalta. Voin suositella lämpimästi tutustumaan. Varoitustyö on tärkeää, koska kuten Jeesuskin toi esiin, monet ovat vaarassa eksyä tai eksyvätkin ennen Jeesuksen tulemusta.

        Matteus 21.luku:

        "21.Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

        Sulla pyörii vanha levy päällä. Jos Suonto on osannut paljastaa jonkun torontolaisen ekstyttäjän niin hyvä sitten. Mutta jos Suonto ei muuten puhu totuutta, niin se on sitten syntiä. Olen huomannut, että Suonto on lahkolainen, jolla on omat pinttymät ja harhaoppinsa. Jos sinä haluat seurata Suontoa, niin tervemenoa vaan. Minä varon tuota harhaoppista.

        Kun kaikki pitää koetella, niin Suontoakin on koeteltu ja kevyeksi havaittu. Tässä keskustelussa on paljon asiallisia kommentteja, jotka osoittavat taas lisää ongelmia Suonnosta ja sen, että Suonto ei ole turvallinen opettaja:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14141486/kritiikkia-tapani-suonnosta


      • TorontolaisuusEksytystä
        C..E..O kirjoitti:

        Sulla pyörii vanha levy päällä. Jos Suonto on osannut paljastaa jonkun torontolaisen ekstyttäjän niin hyvä sitten. Mutta jos Suonto ei muuten puhu totuutta, niin se on sitten syntiä. Olen huomannut, että Suonto on lahkolainen, jolla on omat pinttymät ja harhaoppinsa. Jos sinä haluat seurata Suontoa, niin tervemenoa vaan. Minä varon tuota harhaoppista.

        Kun kaikki pitää koetella, niin Suontoakin on koeteltu ja kevyeksi havaittu. Tässä keskustelussa on paljon asiallisia kommentteja, jotka osoittavat taas lisää ongelmia Suonnosta ja sen, että Suonto ei ole turvallinen opettaja:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14141486/kritiikkia-tapani-suonnosta

        Katsopa vaan peiliin. Taidat olla itse juuri tuo Suonnon parjaamiseen keskittynyt ja juuttunut ihminen. Suonto opettaa muutenkin erittäin raamatullisesti, ei vain kritisoidessaan torontolaisuutta. Tuskin kuitenkaan näin niitten mielestä, jotka ovat ekyneet uusapostolisen liikkeen harhaopetuksiin tai muihin uuskarismaattisen suuntauksen eksytyksiin. Tottakai se, joka on itse eksyksissä kokee Suonnon uusapostolisista harhoista yms eksytyksistä varoittavat opetukset väärin opettamisina , lahkolaisuutena tms.

        Sinä itse et opeta ja kirjoita turvallisesti ja raamatullisesti ja häiriköit jatkuvasti ketjuja aloituksen teeman ulkopuolisilla aiheilla eli esim jos jossain käsitellään jotain väärää opetusta ja tuodaan esiin teemaan liittyviä hyviä ohjelmia One way:ltä alat vain haukkua One way:tä ja Suontoa ja vedät näin keskustelua syrjään itse aiheesta. Tuollainen on hyvin sopimatonta ja röyhkeää käytöstä sekä osa huonoa hedelmääsi!

        Minulle ei (ja ei välttämättä monelle muullekaan) ole mitään painoarvoa sinun perusteettomilla heitoillasi, että S. on muka lahkolainen tms. Et ole lainkaan vakuuttava ja kirjoittelet jatkuvasti asiaankuulumattomuuksia. Vaikka kuinka jankkaisit samaa, et omaa mitään hengellistä arvovaltaa ja tuot esiin vain omaa huonoa hedelmääsi käytökselläsi.


      • saviseutulainen
        C..E..O kirjoitti:

        Sulla pyörii vanha levy päällä. Jos Suonto on osannut paljastaa jonkun torontolaisen ekstyttäjän niin hyvä sitten. Mutta jos Suonto ei muuten puhu totuutta, niin se on sitten syntiä. Olen huomannut, että Suonto on lahkolainen, jolla on omat pinttymät ja harhaoppinsa. Jos sinä haluat seurata Suontoa, niin tervemenoa vaan. Minä varon tuota harhaoppista.

        Kun kaikki pitää koetella, niin Suontoakin on koeteltu ja kevyeksi havaittu. Tässä keskustelussa on paljon asiallisia kommentteja, jotka osoittavat taas lisää ongelmia Suonnosta ja sen, että Suonto ei ole turvallinen opettaja:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14141486/kritiikkia-tapani-suonnosta

        C..E..O,

        Tapani Suonto on yksi raittiimmista opettajista, joita Suomen kristillinen kenttä sisällään pitää.
        Täsmennän: T.S. on raittiiseen Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin täysin opetuksensa ja julistuksensa nojaava ja perustava seurakunnan paimen. Siitä kiitos ja kunnia Jumalalle!

        Sanon taas, en omasta päästäni tai omasta "viisaudestani":
        Näinä lopunaikoina kaikki kääntyy ylösalaisin.
        Oikea muuttuu vääräksi, väärä oikeaksi. Hyvä pahaksi ja paha hyväksi.
        Herran Jeesuksen ilmoittama väkevä eksytys on vaikuttamassa seurakunnassa - on ollut jo kauan.
        Miksi se on niin vaikea uskoa etenkin menestysteologisissa suunnissa.
        Opinsuunnissa ja - tuulissa.
        Siksi, että tämä eksytys on niin kavala.

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä prtofeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut."
        ( Matt. 24: 24-25 )


      • TorontolaisuusEksytystä
        saviseutulainen kirjoitti:

        C..E..O,

        Tapani Suonto on yksi raittiimmista opettajista, joita Suomen kristillinen kenttä sisällään pitää.
        Täsmennän: T.S. on raittiiseen Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin täysin opetuksensa ja julistuksensa nojaava ja perustava seurakunnan paimen. Siitä kiitos ja kunnia Jumalalle!

        Sanon taas, en omasta päästäni tai omasta "viisaudestani":
        Näinä lopunaikoina kaikki kääntyy ylösalaisin.
        Oikea muuttuu vääräksi, väärä oikeaksi. Hyvä pahaksi ja paha hyväksi.
        Herran Jeesuksen ilmoittama väkevä eksytys on vaikuttamassa seurakunnassa - on ollut jo kauan.
        Miksi se on niin vaikea uskoa etenkin menestysteologisissa suunnissa.
        Opinsuunnissa ja - tuulissa.
        Siksi, että tämä eksytys on niin kavala.

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä prtofeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut."
        ( Matt. 24: 24-25 )

        Hyvin kirjoitettu! Olen huomannut tämän kaiken saman!

        Siunausta!


      • saviseutulainen
        TorontolaisuusEksytystä kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu! Olen huomannut tämän kaiken saman!

        Siunausta!

        Siunausta myös sinulle ystävä Jeesuksessa Kristuksessa!


      • Ei_turhaa_varoitusta

        Kiitos kun jaksatte varoittaa Toronton eksytyksestä!

        Olen kiitollinen myös OneWayn raittiista ja raamatullisesta opetuksesta.


      • lkjljlkjljlkj
        saviseutulainen kirjoitti:

        C..E..O,

        Tapani Suonto on yksi raittiimmista opettajista, joita Suomen kristillinen kenttä sisällään pitää.
        Täsmennän: T.S. on raittiiseen Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin täysin opetuksensa ja julistuksensa nojaava ja perustava seurakunnan paimen. Siitä kiitos ja kunnia Jumalalle!

        Sanon taas, en omasta päästäni tai omasta "viisaudestani":
        Näinä lopunaikoina kaikki kääntyy ylösalaisin.
        Oikea muuttuu vääräksi, väärä oikeaksi. Hyvä pahaksi ja paha hyväksi.
        Herran Jeesuksen ilmoittama väkevä eksytys on vaikuttamassa seurakunnassa - on ollut jo kauan.
        Miksi se on niin vaikea uskoa etenkin menestysteologisissa suunnissa.
        Opinsuunnissa ja - tuulissa.
        Siksi, että tämä eksytys on niin kavala.

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä prtofeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut."
        ( Matt. 24: 24-25 )

        Vai Suonto olisi yksi raittiimpia opettajia? No tässä on nyt yksi esimerkki siitä, että Suonto vääristelee Raamattua ja jopa taistelee Jumalaa vastaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot


      • koeteltu.on

        Ei keskustelupalstan väitteet ole mitään todisteita. Pelkkää kehäpäättelyä. Väitteitä tuetaan toisilla väitteillä, joita ei ole todistettu oikeiksi.
        Suonto on Raamatun Sanalle uskollinen koeteltu Herran palvelija.


      • JurikinNäinnn
        koeteltu.on kirjoitti:

        Ei keskustelupalstan väitteet ole mitään todisteita. Pelkkää kehäpäättelyä. Väitteitä tuetaan toisilla väitteillä, joita ei ole todistettu oikeiksi.
        Suonto on Raamatun Sanalle uskollinen koeteltu Herran palvelija.

        Nimenomaan näin! Osuit nauan kantaan!


    • Uskova21

      Helluntailaisuuden pohjalta kehittyi karismaattinen uskonto, jonka yhä sairaammaksi käyvä ilmentymä on torontolaisuus. Helluntailaisuus avasi saatanallisuuden portin, ja se portti ei sulkeudu ennen Jeesuksen tuloa! Helluntailaisuus toi kaikki siansaksakielet ja muut valheihmeet ja valhemerkit. Siihen hurahtivat ne, jotka eivät tunne Kirjoituksia - eivätkä välitä tuntea. Ja nämä ihmiset eksyvät aina syvemmälle tähän saastaan.
      Ainoa keino olla eksymättä, on tuntea Raamattu. Sen perusteella voimme sulkea helluntailaisuudesta alkaneet harhaopit kaiken ulkopuolelle. Meidän tulee unohtaa ihmisten omat ns. kokemukset ja tarinat, näyt, ilmestykset yms. Ne perustuvat syntisen ihmisen ylpeyteen ja vallanhaluun. Ainoa totuus on Raamatussa. Ihminen ei koskaan saa nostaa omia kokemuksia, tunteitansa tai mielipiteitänsä Raamatun sanan yläpuolelle.

    • ei-helurei

      Monet helluntailaiset "veljeilee" näissä torontolaisuuteen pohjaavien seurakuntien jäsenten kanssa. Koko helluntailaisuus on sellainen sillisalaatti tänäpäivänä, että kannattaa kiertää kyseiset kokoukset kaukaa. Sama juttu on nämä Patmos jutut. Helluntailaisilla on kytköksiä vähän joka suuntaan vapaakirkkoon kuin myös uuskarismaattisiin yhteisöihin. Sitten on pieniä seurakuntia jotka haluaa kutsua puhujiksi näitä torontoon kytköksisiä helppo heikkejä. Onneksi oma suku ei ole pitkälti helluntailaisia joillakin on puolen sukua jonkun tietyn kirkkokunnan jäsenyydessä.

      Väitän jopa, että evlut puolelta voi löytää varsin varteenotettavia "enemmän puhetta (sanaa) vähemmän musiikkia" tilaisuuksia. Joista saa paljon enemmän kuin nykyisestä helluntailaisuudesta. Kun verrataan sitä mitä isommissa kaupungeissa on valloillaan torontoon menevä helluntailaisuus.

      Ei ainoastaan helluntailaiseurakunnat, vapaakirkko vaan myös monet pienet vapaan suunnan seurakunnat on jotenkin torontolaisuuteen meneviä. Musiikki valinnat, kutsutaan puhujia jotka on niitä torontolaisia jne.

      • NiinpäNiinjuurikin

        Juu, moni seurakunta, myös jopa helluntalainen, on kallellaan uuskarismaattisiin eksytyksiin ja kutsuu torontolaishenkisiä ja/tai menetysteologisia ja/tai uusapostolisen liikkeen harhaoppeja edistäviä puhujia tilaisuuksiinsa. Todella surullista. Vanhimmistojen tulisi olla valppaampia ja tuntea Raamatun opetukset paremmin ja omata parempi arviointikyky.

        Toisaalta myös luterilaisessa kirkossakin on omat vakavat ongelmansa. Elämme vaikeaa ja haastavaa aikaa.


      • KoetellaanKaikki
        NiinpäNiinjuurikin kirjoitti:

        Juu, moni seurakunta, myös jopa helluntalainen, on kallellaan uuskarismaattisiin eksytyksiin ja kutsuu torontolaishenkisiä ja/tai menetysteologisia ja/tai uusapostolisen liikkeen harhaoppeja edistäviä puhujia tilaisuuksiinsa. Todella surullista. Vanhimmistojen tulisi olla valppaampia ja tuntea Raamatun opetukset paremmin ja omata parempi arviointikyky.

        Toisaalta myös luterilaisessa kirkossakin on omat vakavat ongelmansa. Elämme vaikeaa ja haastavaa aikaa.

        Aika ennen Jeesuksen tuloa on tosiaan haastava ja monenlaista eksytystä on liikkeellä kuten Raamatussa on ennustettukin. On tärkeää tosissaan punnita kaikki Raamatulla eikä vain juosta kokemusten perässä kuten moni tänä aikana tekee.


    • bloggari1

      Ihmettelen Tiaisen uusinta Blogia jossa hän puhuu Sapatista.Minusta se on hyvinkin ristiriitaista Jumalan sanan kanssa,olen todella pettynyt että Jumalan sanaa näin väärin opetetaan.

      • Huhhirvitystä

        Patric Tiainen käyttäytyy ja opettaa monin tavoin epäraamatullisesti. Uuskarismaattisessa oudossa Nouse Suomi -tilaisuudessakin Patric oli lavalla kuin humalassa torontolaiseen tyyliin. Hän tarvitsi jopa tukea pysyäkseen kunnolla pystyssä ja tuettunakin horjahteli känninen ilme kasvoillaan. Vastenmielistä! Humalan kaltainen tila on lähtöisin pahoilta henkivoimilta eikä suinkaan mistään hyvästä lähteestä.


    • kirk

      mua pelottaa vaikka en ole edes vielä syntynyt kun joka paikassa on piruja ja antikristuksia ja vääriä profeetoja. en halua tällaiseen perheeseen tehkää abortti ettei mun tarvi kattella kaikkia niitä demonivoimia josta koko ajan kerrotte. tosin te ootte jo abortin teheneet mulle. mut mitä väliä sil on kun ne pirut vaan löytyy.

    • fklgjjg

      Kyllä nämä kaikki torontonoituudet ovat alkunsa saaneet juuri helluntailaisuudesta. Siansaksapuheet yhdistävät nämä harhaopit yhdeksi sillisalaatiksi, mikä on tietysti vihtahousulle mieleen. Näitä siansaksoja alkoi ensimmäiseksi tulla mormoneille 1800-luvulla , vuosikymmenten jälkeen katolinen nainen Agnes alkoi puhumaan siansaksaa Amerikassa v. 1901. Tämän jälkeen v. 1906 alkoi Azusa-kadun henkienmanaamistapahtumassa tulla samaa siansaksaa, kaatumisia, ennustuksia, hullunnaurua yms. kauhistuttavaa. Juuri tästä Azusa-kadun henkien manaamisesta sai alkunsa helluntaiuskonto. Samassa tapahtumassa oli myös nämä karismaattisten harrastamat kaatuilut, eläinten äänet ja hullunnauru. Nykyisin karismaattisuus on osa helluntailiikettä - ja se on löytänyt hyvän maaperän myös EVVK-kirkossa eli luterilaisuudessa.
      Muita samanlaisia siansaksakielillä puhujia on islamissa, shamanismissa, ortodoksisuudessa, katolisuudessa, woodoossa ja monissa alkuperäiskansojen luonnonuskonnoissa. Kaikilla näillä on helluntailaisten kanssa sama henki ja samat armolahjat.

    • Tzupalis

      Onko sulla noihin tietoja linkkejä ? Noihin ulkomaisiin tapahtumiin. Azusa-kadun tapahtumat ovat tuttuja mutta ei nuo mormonit etc.

    • fklgjjg

      Tzupalis! Ei mulla ikävä kyllä ole tallella niitä linkkejä, siitä on vuosia kun asiaa tutkiskelin. Olin silloin itsekin karismaattisissa baptisteissa, ja huomasin opetuksessa liikaa ristiriitaa Raamatun kanssa. Etenkin nämä kielet hirvittivät, kun tiesin että ne kuuluvat pakanauskontoihin. Azusa-kadun aikoihin joillakin oli myös automaattikirjoitusta, mikä sekin kuuluu new ageen ja muuhun pakanuuteen.
      Netistä kuitenkin selaamalla näitä tietoja löytää. Islamissa on yksi mielenkiintoinen lahko, sen opeissa ja käytännöissä on nämä henkikielet ja kaatuilu. Netissä on löydettävissä videonpätkiä niistä menoista. Selvää helluntaihuuhaata - mutta kielet vievät lähemmäksi allahia! Tiesitkö muuten, että valtaosa maailman helluntailaisista ja karismaateista kuuluu katoliseen kirkkoon? Erikoista, että nämä siansaksakielet vievät kaikkien eri uskontojen palvojia nimenomaan oman jumalansa yhteyteen? Katolisten kielet lähentävät neitsyt Mariaan, mormonien kielet syventävät mormonismia, suomalaiset helluntailaiset lähenevät "pyhää henkeä", joka on heidän jumalansa. Kyseessä ei kuitenkaan ole Raamatun Jumalan Henki, vaan joku aivan toinen henki.
      Tutki asiaa!

      • lueRaamattua

        Puhut ihan omiasi! Lue Raamattua ja usko mitä siellä lukee !

        Apostolien teot 1

        1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
        14. Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
        16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

        Raanatussa on paljon opetusta kielilläpuhumisen armolahjasta.


      • KumpaakinLiikkeellä

        Kielillä puhumisessa on oikeasta lähteestä olevaa armolahjaa ja sitten on S.a.atanan hämäyksiä. S.aatanakin osaa saada ihmeitä aikaan. Osa on siis ihan oikeasta lähteestä olevaa aitoa kielilläpuhumista ja se on Jumalan lahjaa.


      • SANAN.POHJALLE.TAKAISIN

        Aivan. Siis, koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta! Ilman Sanan tuntemista, koettelukaan ei juuri onnistu. Siksi, Sana on AjaO ja Sanalle kuuliaisuus. Sana on JEESUS!!


    • Sanavoima

      Tämä valhetta rakastava kansa kulkee heti ns.voimavaikutusten perässä.Tämä valetta opettava Patrick Tiainen ei oleJumalasta vaan hän häpäisee Jumalaa menestys teologiallaan,sillä juuri näitä oli jo raamatun aikana.Jer.23:16-27..Tämä Patrick tulee kyllä tietämään että opettaa epäraamatullista uskoa.Eikö Jeesus sano:Katsokaa ettei teitä eksytetä!Luuk.21:8..Näkee sokeakin että täyttä höpö höpö evankeliumin levittäjä on.Toisekseen häntä ei ole koeteltu.Sen huomaa heti.Saatana matkii taitavasti Jumalaa ja sen osaavat hänen palvelijansakin.2:korintt.11:13-15..En suosittele Toronton huijausta,,mutta jos tahtoo kulkea kaitaa tietä niin olkoon iloinen Kristuksen kärsimyksestä ja osallinen siihen.1.Piet.4:1-18..Jeesus kyseenalaistaa uskon nyt lopunaikana. Luuk.18:8..

    • etsiväsilakka

      Millaisia ovat baptistien kokoukset ja opetustyyli? Ilmeneekö sielläkin hurmoshenkisyyttä tai torontolaisuuteen viittaavia ilmiöitä vai onko se seurakuntakohtaista? Olin nimittäin aikoinani mukana voimakkaasti karismaattisuudessa,siellä piireissä,city-srk,tuli-konferenssi,yms.hengen voimavaikutukset ja ihmeet sekä merkit touhuissa tulin uskoon ja koin hyvin voimakkaita hengen ilmiöitä. Nyt en uskalla enää käydä juuri missään ja uskoni jumalaan on kokonaisuudessaan erittäin pahassa kriisissä ollut pidempään. En koe silti kodikseni myöskään evlut kirkkoa,sillä leipäpappien puheet ovat joutavanpäiväistä löpötystä pääosin ja niitä naispappeja ei suurinta osaa jaksa kuunnella yksikään omin aivoin varustettu ihminen..Ja tämä on feministin sanomaa ;) Tapani Suonnon opetus on kyllä aina minuun kolahtanut ja aina olen,jopa pahimpina hurmoskausina,pitänyt häntä raittiina opettajana,joka on kiinnostunut aidosti totuudesta,ei ihmisten mielipiteistä. Hyvä,Tapani,esimerkillistä toimintaa siitä,miten olla kuuliainen sisäiselle vakaumukselleen!!!

      • Jaell

        Samoilla linjoilla minäkin! Sinunausta sinulle elämässäsi!


    • Ei.alkoholia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe