Dicte yle1llä 1.7. lähtien

muybueno

Uusi tanskalaissarja Dicte jo näkyvissä areenassa ja 1. jakson perusteella ihan kelpo tanskis taas. Ei ihan yhtä hyvä kuin Silta tai Petos, mutta ok. Tanskalaiset ei näköjään osaa tehdä huonoja tv-sarjiksia...

28

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjhj

      Mikä se juonikuvio?

    • Sistasom

      Kiitos vinkistäsi muybueno. Katsoin Areenasta ekan jakson, joka oli kyllä mieleinen minulle.

      • tosiaanhyvä

        Katsoin myös areenasta eka jakson ja on erittäin kiinnostava katsottava. Kuten yleensä tanskalaiset ja norjalaiset sarjat ovat olleet.


      • Tedic

        Sarjan 2. jakso katsottavissa Areenassa jo nyt.


    • toteaja-

      laitan 'nauhalle' ja katson joskus maratoonina

    • sarjadiggari

      Menipäs taas aikaa ennen kuin tajusin, että pääosan esittäjä on sama, joka näytteli High Fidelity -leffassa naispääosaa.

    • aökskf

      Joo ei näköjään onnistu tanskalaiset huonoa sarjaa millään tekemään. Dicte ei ole ehkä ihan sitä kaikkein timanttisinta tanskalaista tuotantoa (tai ei ehkä ole niin dramaattinen sarja), mutta jos vertaa suomalaisiin nykysarjoihin, niin menee kyllä ihan kirkkaasti ohi. Eka osa oli ehkä vähän lämmittelyä mutta 2. osa ja 3. osa ovat jo erittäin hyviä.

      • eiäiti

        Menettelee, mutta mua ainakin alkanut häiritsemään noiden 3 ekajakson sama aihepiiri: äitiys, vauvat/lapset ja niihin liityvä rikollisuus ja ongelmat. Tuntuu liian päälleliimatulta ja tietty taustalla Dicten oma traumaattinen äitiyskokemus, mutta silti. Jokin siinä tökkii.


      • sarjadiggari
        eiäiti kirjoitti:

        Menettelee, mutta mua ainakin alkanut häiritsemään noiden 3 ekajakson sama aihepiiri: äitiys, vauvat/lapset ja niihin liityvä rikollisuus ja ongelmat. Tuntuu liian päälleliimatulta ja tietty taustalla Dicten oma traumaattinen äitiyskokemus, mutta silti. Jokin siinä tökkii.

        Onhan se hyvää vastapainoa jatkuville miehisen maailman teemoille.


      • ajsdlköfj
        eiäiti kirjoitti:

        Menettelee, mutta mua ainakin alkanut häiritsemään noiden 3 ekajakson sama aihepiiri: äitiys, vauvat/lapset ja niihin liityvä rikollisuus ja ongelmat. Tuntuu liian päälleliimatulta ja tietty taustalla Dicten oma traumaattinen äitiyskokemus, mutta silti. Jokin siinä tökkii.

        Tanskalainen tarinankerronta on todella sulavaa ja aina juonellisia yllätyksiä myös tiedossa. Myös näyttteleminen on luontevaa, realistisen kaltaista. Dicte ei ole parasta tanskalaista, mutta mielellään silti katsoo. Pääosan esittäjä on oikein hyvä. Katson nykyään kaikki tanskaiset sarjat mitä eteen tulee.


      • sarjadiggari
        ajsdlköfj kirjoitti:

        Tanskalainen tarinankerronta on todella sulavaa ja aina juonellisia yllätyksiä myös tiedossa. Myös näyttteleminen on luontevaa, realistisen kaltaista. Dicte ei ole parasta tanskalaista, mutta mielellään silti katsoo. Pääosan esittäjä on oikein hyvä. Katson nykyään kaikki tanskaiset sarjat mitä eteen tulee.

        "Katson nykyään kaikki tanskaiset sarjat mitä eteen tulee."

        Samoin, tai oikeastaan katson kaikki tanskalaiset, norjalaiset, islantilaiset ja ruotsalaiset. Näistä maista tulee jatkuvasti laatusarjoja. Jokunen hetki on vierähtänyt Netflixin pohjoismaisten sarjatarjonnan katsomisessa.

        Nykyisin jenkkisarjat tuntuu (lähes) kaikki aivan surkeilta.


      • slkdfjdfj

        Juurikin näin, veit täysin sanat suustani. Useimmat jenkkisarjat tuntuvat nykyisin täysin falskeilta.


      • khjg

        Yleensä ovatkin, mutta jotkut jenkkisarjat onnistuvat vielä yllättämään ja ilahduttamaan positiivisesti; True Blood, GoT, True Detective, Fargo, The Big C jne. Samoin tekevät brittisarjat yleensä. Viime aikojen superyllättäjiä mm. Happy Valley ja Peaky Blinders, puhumattakaan Downton Abbeystä ja monista muista. Australia näyttäisi olevan uusi englantia puhuvien maiden tv-osaaja: Neiti Fisher, Takaisin kotiin...


      • jäinmiettiin

        Tulipa mieleeni - tietääkö/onko mitään todella hyviä kanadalaisia sarjoja?


      • megamummu

        Oli hyviä kanadalaisia ainakin Chicagon ratsupoliisi- ja Tie Avonleaan-sarjat 90-luvulta, Anna ystävämme-sarja 80-luvulta ja sen jatkoelokuvat vuosilta 2000 ja 2008. Nykyisin kanadalaissarjojen huippu taitaa olla Murdochin murhamysteerit.


      • Pelottaa
        jäinmiettiin kirjoitti:

        Tulipa mieleeni - tietääkö/onko mitään todella hyviä kanadalaisia sarjoja?

        Heti tuli mieleen nuortensarja Pelottaako? (Are You Afraid of the Dark?)

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pelottaako?


    • ösaldj

      Tanskalaisista ihan huippuja omasta mielestäni tähän mennessä ainakin sarjat: Rikos, Vallan linnake, Perilliset (oli pakko tilata ihan Amazonista dvd:t englanti teksteillä, kun en tajunnut tuota katsoa telkkarista) ja Petos. Silta (osin ruotsalainen sarja) tietty myös ihan huippu. Jenkkisarjoista olen katsonut jo mainittujakin True Detective ja Fargo mutta kyllä nuo tanskalaiset miellyttävät minua enemmän. Jenkkisarjat menettelee puhtaasti viihteenä mutta niitä ei oikein osaa ottaa vakavasti samalla tavoin kuin tanskalaisia ja muita pohjoismaisia sarjoja.

      Todella harmi ettei monista tanskalaisista sarjoista ole saatavilla lainkaan DVD/BD-bokseja suomi-teksteillä. Eikä niitä ole myöskään suoratoistopalveluissa, ainakaan palveluiden Suomi-versioissa. Silta-sarja on kyllä saatavilla sentään.

      Ruotsalaisten sarjojen saatavuus on huomattavasti helpompaa Suomessa.

    • Danske
      • Rantahotelli

        Badehotellet uusitaan la 16.7. klo 20 alkaen Yle Femmalla.


    • muybueno
    • Kari666

      En ole 10 vuoteen katsonut sarjoja ja jäänyt koukkuun. Dicte on paras sarja minkä muistan. Olen 55 vuotias kaveri, ja olen positiivisesti yllättynyt että minutkin voi vielä joku koukuttaa.

    • Nippis

      Dicten 3. kausi alkaa huomenna Ruotsin tv4:lta klo 22.

      • danska

        Yle1lle tulossa myös Dicten 3. ja viimeinen kausi tämä ensi vuoden alkupuoleilla ylen verkkotoimittajan mukaan: "Tosiaan 3. kausi on tulossa myös. Meillä on siihen sopimukset jo olemassa, mutta tarkka aikataulu, milloin voimme sen esittää on vielä auki. Mutta tämän hetkisten arvioiden mukainen tähtäin on että se tulisi ensi keväänä tai kesänä. Palataan asiaan kun aikataulu tarkentuu ja vahvistuu!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe