Olen saanut 8.lk:lla nuorison terveystodistuksen lääkärintarkastuksen yhteydessä. Lukiossa en pyytänyt todistusta uudelleen, koska ajattelin että aikaisempi todistus vielä kelpaa. Nyt kuitenkin tajusin että todistuksessani lukee mm, että olen perusterve eikä minulla ole säännöllistä lääkitystä, mikä ei pidä enää paikkaansa. 8.lk:n jälkeen olen sairastunut esim. psyykkisiin sairauksiin ja minulla on käytössä säännöllinen mielialalääkitys. Täytyykö minun siis käydä hakemassa uusi todistus?
Lääkärintodistus ajokorttia varten
5
732
Vastaukset
- Allergikko
Totta kai täytyy.
- Lääkäriin_vaan
Eikä lääkärintodistus ajokorttia varten saa olla kuutta kuukautta vanhempi. Muutenkin ajokorttia varten tehdään erilainen lääkärintarkastus johon liittyy tarkempia terveystarkastuksia.
- käyy
Lääkäriin_vaan kirjoitti:
Eikä lääkärintodistus ajokorttia varten saa olla kuutta kuukautta vanhempi. Muutenkin ajokorttia varten tehdään erilainen lääkärintarkastus johon liittyy tarkempia terveystarkastuksia.
Kyllä meillä käy myös nuorison terveystodistus sekä lukiossa vuotta aiemmin saatu lääkärintodistus.
- Selitys_löytyi
käyy kirjoitti:
Kyllä meillä käy myös nuorison terveystodistus sekä lukiossa vuotta aiemmin saatu lääkärintodistus.
Tässä kopio Trafin nettisivulta: "enintään 5 vuotta vanha nuorison terveystodistus tai enintään 6 kuukautta vanha lääkärinlausunto ajokyvystä.
HUOM! Hakiessasi ajokorttilupaa tarvitset lääkärinlausunnon vain siinä tapauksessa, että sinulla ei jo ole voimassaolevaa ajo-oikeutta tai haluat korottaa ryhmän 1 (AM120, AM121, T, A1, A2, A, B, BE, LT) ajo-oikeutesi ryhmän 2 (C1, C1E, C, CE, D1E D ja DE) ajo-oikeudeksi.
Mikäli sinulla jo on ajokortti ja haluat korottaa ajo-oikeuttasi saman ryhmän sisällä, et tarvitse lääkärinlausuntoa."
Aloittaja ei kertonut että onko hänellä joku alempi ajokortti. Jos on ajamassa ensimmäistä korttiaan, niin tuon huomautuksen perusteella pitäisi olla lääkärinlausunto.
- eivarmaa
Lääkärintodistus on voimassa 5 vuotta, mutta en tiedä, onko eri asia jos tiedot vanhentuneet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549