Miten unohtaa ex joka oli sielunkumppani

soulmatem

Onko muilla exäksi jäänyt sielunkumppani? Oletteko päässeet yli, jopa unohtaneet? Meillä erosta jo piakkoin 10 vuotta ja ex kulkee hyvin vahvasti mukana ajatuksissa ja kai on jotain käsittämätöntä kaipuutakin... Paluuta entiseen ei ole, en siis siinä mielessä perään haikaile. Mutta se yhteys ja yhteenkuuluvuuden tunne ei ole kadonnut mihinkään, eikä edes laimentunut.

25

4904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typerykselle

Jos kyseessä on tosiaan sielunkumppani niin ainoastaan tyhmä ihminen sanoo "ei koskaan". Suurin osa ei löydä sielunkumppaniaan elämänsä aikana ja sinä annat sielunkumppanisi mennä.

• Eewrtti

Joku viisaampi oli joskus kirjoittanut aikojen alussa että ihminen tapaa kerran elämässään sielunkumppaninsa, 80% päätyy parisuhteeseen saakka. Vain 10% ihmisistä saa elämänsä aikana toisen mahdollisuuden. Tämän huomioon ottaen olisi syytä pitää kiinni tiukasti suhteesta mikäli siihen on sielunkumppanin löytänyt. Henkilökohtaisesti uskoin että löysin sielunkumppanini liki 30vuotta sitten, en tahtonut päästää hänestä irti mutta lopulta oli pakko. Kaikki suhteeni tämän jälkeen olivat kakkosluokan suhteita, en saanut niistä mitään irti vaan olin nälkäinen. Kuitenkin ymmärsin että tapauksessani tämä toinen osapuoli ei kokenut minua sielunkumppanikseen koska kylmästi hylkäsi etsien parempaa, onko siis niin etten ole omaa kiintiötäni vielä käyttänyt, vai olenko huomaamattani kävellyt onneni ohi ? ihmeideni kaninhäkki, löysin tänään tuon vanhan rakkaani kuvan, minulle tuli kyyneleet silmiini hänet nähdessäni, ei kaipuusta vaan siitä kuinkä aika oli häntä muovannut, se seksikäs nainen oli kuin varjo entisestään kaksoisleukoineen ja ryppyineen. Teki hyvää nähdä hänet nykyisellään, ehkei hän ollutkaan se oikea koska rakkaus sekä kiinnostus oli kadonnut. Ei aika itseänikään ole lempeästi kohdellut, minä vaan olen pyrkinyt olemaan rehellinen ihmissuhteissani enkä ole koskaan teeskennellyt parempaa kuin olen. Terveiset vaan tälle vaalealle lumoojatterelle, markkina-arvosi on kadonnut, saat maistaa vihdoin oikeaa elämää jossa toisten tunteilla ei enää voi leikkiä.

• fffffffffff777777

Sinun tasollasi seilaava saa käyfä vielä aika monta elämää, ennen kuin kaksi liekkiä sulaa yhdeksi ikuiseksi tuleksi.

• nojaah

Minusta olet väärässä. Ei sielunkumppanuus ole riippuvainen ulkoisista seikoista eikä edes sukupuolesta. Jos siis koet että viehätysvoiman hiipuminen vaikutti sinun tunteisiin häntä kohtaan niin en puhuisi sielunkumppanuudesta. Mutta se nyt on ainakin varmaa että katkeruus paistaa kilometrien päähän.

• yöpöllö---

Onneksi eksäsi on päässyt sinusta eroon ja toivottavasti löytänyt oikean sielunkumppanin, jota hengetön seksisti ei edes voi olla. Kiva, jos olet onnistunut säilyttämään itsesi henkisesti konttausikäisenä, eli kaikki on varmasti alusta loppuun muiden syytä, sekin että sinä olet ollut onnellinen teidän suhteessanne ja hän ei ole - sinun kanssasi.

• Anonyymi

Eli hänen vanhenemisensa sai ns. rakkautesi häneen lopahtamaan?
        Et ole aikuistunut itse.

• apvielä

Minulla on perhe nyt ja elämä on siten mennyt eteenpäin... tiedän ettei tämä tunne ole yksipuolinen vaan toinen osapuoli on tuntenut samoin, ainakin silloin kun vielä yhteyksissä olimme muutamia vuosia sitten. Jättäisin hänet kauniiksi muistoiksi tuonne sydämen sopukoihin kun yhteenkään emme voi enää palata, mutta kun ei se vaan tunnu onnistuvan. Niin, typeräähän se on menettää tälläinen ihminen elämästään... mutta parisuhteissa joskus käy niin että ajautuu erilleen. Ja jotenkin sitä kuvitteli että tämä tästä ajan kanssa helpottaisi.

• gfjkkkgh

Oletko J?

• eewrrtti

Pakko kommentoida, ilmeisesti kirjoutukseni ymmärrettiin väärin joko tahallisesti tai tahattomasti. Tarkoitin lähin järkytystäni uuden kuvan nähtyäni sitä että ajan kuluminen tuli konkreettisesti esiin, nuoruus oli kadonnut ja vanhuus ilmestynyt esiin mikä sai minut herkistymään, ei entinen enää palkaa ja haihtuva oli nuoruus. Myös seikka ettei hän enää vedonnut herkimpiin tunteisiin kuvan nähtyäni oli helpotus, aika tässäkin oli tehnyt tehtävänsä ja poistanut sisäisen pakkomielteeni rakastaa häntä salaisesti läpi elämäni.

• esteitäradalla

Jos herkimmät tunteet sijaitsevat tuijotuselimissä tai munan kärjessä, niin tuskin sieluista kannattaa puhua. Ja et varmaan edes ymmärrä, että jotkut eivät tunne sinua sielunkumppanikseen, koska ajattelet aina vain itseäsi. Harmi, että joku "markkina-arvo" on joutunut kokemaan paskan suhteen kanssasi. Ilmeisesti kumpikin olisi ollut onnellisempi ilman.

• Anonyymi

Oletko muuten laittanut uusimman kuvasi hänelle?
        Mitä luulet-vastaatko hänen kuvaansa, sitä johon hän tykästyi...?

• Ihminenonmahdollisuus

Montakin sielunkumppania voi olla, mutta hiljaista ollut viime aikoina.

• Provomoottori

Tämä naamakirja on sitten perin ihmeellinen kapistus, sieltähän se minunkin entinen sielunkumppanini löytyi, ikävä kyllä viimeinen käyttöpäivä oli jo ajat sitten kuvasta päätellen jo mennyt, silti terhakkaan rempseästi siskonsa kanssa oli tyrkyllä kuten nuorempana, kuivakaula ryppykasa sanon minä. Ottakaa huumorilla, tapaus oli niin kova muita nuorempana arvostelemaan että tälläinen hänelle suotakoon koska elämä tasaa puntit.

• Lainaavainjaainoastaan

Miksi pitäisi unohtaa? Erosin minäkin sielunkumppanistani. Ihana suhde joka johti avioliittoon ja antoi yhden lapsen lisää. En olis ikimaailmassa uskonut että eroon vie tämä tie. Mies oli komea ja hauska. Samankantainen ajatusmaailma ja tunnollisesti otti osaa perheeseensä. Kunnes. Jäi kiinni viestittelystä vieraan naisen kanssa. Kova isku palleaan. Virallista selitystä en koskaan saanut siihen. Tätä jatkui jokusen vuoden ajan. Minä halusin uskoa. Toivoinkin, mutta tekonsa oli jättänyt jäljen, etten enää voisi häneen luottaa. Jos teke kerran, (tässä tapauksessa lopetin 6. kerran jälkeen laskemisen) tekee sen vastakin. Ja miksi? En ymmärrä miesten ajatusmaailmaa. Olin itsestäni, kodistani, miehestäni ja hänen vanhemmistaankin huolehtiva, nalkuttamaton nainen. Sängyssä luisti ja sitä oli molempien mielestä tarpeeksi usein. Töissä kävin ja laitoin ateriamme (hän ei osannut kokkailla). Miksi mikään ei riittänyt. Ajan saatossa hän muuttui. Alkoi kyttäämään menemisiäni. Luki kauppakuitteja, sähköpostiani , puhelintani, jne. Rupesi tuntumaan siltä, että liitto otti enemmän lopuksi kuin mitä meille antoi. Jatkoajasta ei ollut mitään hyötyä. Minä en päässyt yli. Se lienee perimmäinen syy siihen miksi erosimme. En jaksanut enää jatkaa. Rakkauskin kuoli pikkuhiljaa pois. Silti. Vieläkin muistelen häntä. Näemme usein lapsemme takia. Enemmän kaipaan niitä hyviä aikoja joita meilläkin oli sentään useiden vuosien ajan. Yhteisiä hetkiä ja matkoja ja marjareissuja. Häntä itseään en kaipaa. Miksi haluasin unohtaa kaiken sen kauniin, mitä joskus oli ja sen hyvän mitä siitä seurasi. Huonon saakin unohtaa. Joutaahan tuo mennä. Jos hän pyytäisi takaisn. En menisi...

• Ihmistenedessä

Mulle on käynyt ihan sama juttu kuin ap:lle. En edes tiedä mikä minun ja sielunkumppanini suhde oikein oli. Emme koskaan virallisesti edes seurustelleet, lähinnä tapailimme. Silti meillä oli jokin kummallinen telepaattinen yhteys. Siitä joskus puhuimmekin hänen kanssaan. Välillä tuntuu, että se toimii vieläkin. Paluuta entiseen ei kuitenkaan ole. Olemme molemmat naimisissa ja minulla on jo lapsikin. Silti hän on yhä mielessä. Olen alkanut hyväksymään sen ettei hän koskaan katoa mielestäni. Tulen luultavasti rakastamaan häntä koko loppuelämäni ajan. Onneksi kukaan ei voi viedä minulta niitä kauniita muistoja, vaikka aika ja elämä erottivat meidät.

• sininenhopeacarmemory

Täällä kohtalotoveri. Ihmisten edessä kirjoittaa tuttuja asioita. Törmäsin aikoinaan
        ihanaan ihmiseen. Saatoimme ajella autolla tuntikausia ja pitää toisiamme vain kädestä kiinni, Valtavan hieno ja lämmin tunne-vuorovaikutus. Sellaisia asioita ei vaan tapahdu sillä tasolla. Ainutkertaista. Ai niin tykkäsimme molemmat kahvista. Sitä meni paljon. Joskus haimme evääksi mm. patonkia, rucolaa ja juustoa.
        Kerran otimme rokulipäivän töistämme. Otimme hotellihuoneen merimaisemissa ja menimme syömään sinne omia eväitämme: kiinalaista ruokaa. Juttelimme ja söimme. Oi niitä aikoja.

Siinä elämäntilanteessani minulla oli monitahoisia asioita vähän joka suuntaan ja en ollut riittävän vahva ja nopea tekemään päätöksiä, jotka olisivat edesauttaneet suhteen kehittymistä lopulliseksi parisuhteeksi.

Sanon samoin, että sitä ihmistä tulen rakastamaan aina ja toivon hänelle kaikkia hienoja asioita elämässä. Perinteistä paluuta kumpikaan ei varmaan edes haikaile.
        Kuitenkin sydämessäni on aina iso paikka hänelle. Jos törmäisin sattumalta häneen, veisin hänet autolla merenrantaan. Pitäisin hänestä kädestä kiinni. Katse horisinttiin. Hiljaa. Pitkään. Ja sitten joisimme kahvia.

• Kertonutihankaiken
        sininenhopeacarmemory kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri. Ihmisten edessä kirjoittaa tuttuja asioita. Törmäsin aikoinaan
        ihanaan ihmiseen. Saatoimme ajella autolla tuntikausia ja pitää toisiamme vain kädestä kiinni, Valtavan hieno ja lämmin tunne-vuorovaikutus. Sellaisia asioita ei vaan tapahdu sillä tasolla. Ainutkertaista. Ai niin tykkäsimme molemmat kahvista. Sitä meni paljon. Joskus haimme evääksi mm. patonkia, rucolaa ja juustoa.
        Kerran otimme rokulipäivän töistämme. Otimme hotellihuoneen merimaisemissa ja menimme syömään sinne omia eväitämme: kiinalaista ruokaa. Juttelimme ja söimme. Oi niitä aikoja.

Siinä elämäntilanteessani minulla oli monitahoisia asioita vähän joka suuntaan ja en ollut riittävän vahva ja nopea tekemään päätöksiä, jotka olisivat edesauttaneet suhteen kehittymistä lopulliseksi parisuhteeksi.

Sanon samoin, että sitä ihmistä tulen rakastamaan aina ja toivon hänelle kaikkia hienoja asioita elämässä. Perinteistä paluuta kumpikaan ei varmaan edes haikaile.
        Kuitenkin sydämessäni on aina iso paikka hänelle. Jos törmäisin sattumalta häneen, veisin hänet autolla merenrantaan. Pitäisin hänestä kädestä kiinni. Katse horisinttiin. Hiljaa. Pitkään. Ja sitten joisimme kahvia.

Taidat olla mieheni kakkonen? On kuule kertonutkin mitä touhuilitte. Ja kaiken myös kertonut sinusta ja elämästäsi. Todella sekavaa suhdetta ollut ainakin mitä kertonut. Ja todella tiedän kuka olet ja mistä tunnette ja historiaa löytyy. Myös yhteisiä tuttuja meillä. Eihän se todella halunnut erota eikä muuttaa elämäänsä. Punnitus varmaan tarkkaan mitä olisi tulevaisuus jos olisin sen muualta kuullut. Olisin varmaan ollut katkera ja kostanut teille. Mutta kerta itse kertoi kaiken ja haluaa sitoutua täysin minuun ja löytää sen täydellisen kumppanuuden ja sielunkumppanuuden jonka kuulemma kadotti jossain vaiheessa. Kai se sitten kohdistui sinuun. Niistä rokulipäivistäkin tiedän ja hotelliin käytöstä joten taidat olla juuri tuo kakkonen?

• Vierailija22

Siis minulla ja miun exsällä oli ollu paljon ongelmia ja se oli myös pettäny mua ja en vaan enään kestänyt sitä joten päätin erota siitä se tuntu sillon tosi hyvältä mutta nyt oon taas ruvennu miettii että miks erosin siitä kun mä edelleen rakastan sitä mutta sillä on jo uus muijja enkä vaan voi unohtaa sitä auttakaa mua kertokaa joku keino unohtaa se!

• entinenpelkuri

Sielunkumppanin voi löytää vain kerran elämässä jos hyvin käy.Kertomalla tunteistaan vuosienkin jälkeen ei menetä mitään.Kertomatta jättäminen on pelkuruutta ja tyhmyyttä.

• ukuleke

"Onko muilla exäksi jäänyt sielunkumppani?"
      On.

Oletteko päässeet yli, jopa unohtaneet?
      Toki yli, elämässä sattuu ja tapahtuu, mitä sitä menneitä murehtimaan.
      No en unohda, Haluan muistaa ja ymmärtää elämäni sellaisena kuin se on, enkä unohtaa siiträ osia - olivat ne sielunkumppaneita tai ei.

• forgetsoul

Itse olen liki 50v ihminen. Elämässä ollut asiat vähän erilaisia kuin teillä joilla asiat on käsittääkseni simppeleitä. Kun nuorena aikuisena alkoi tulemaan eteen se, että olisi ollut kiva saada vastakkaisen sukupuolen edustja ystäväksi, niin mieli oli herkällä. Tutustuin sitten yhteen tyttöön jota ajattelin silleen, mutta asia ei edennyt kaveruutta pidempään, sain siis ns. rukkaset... no... sitten tapasin ihmisen joka oli ihmisenä aivan erillainen kuin minä, ainoastaan se yhdisti, että olimme enemmän samanikäisiä kuin tuo jolta sain rukkaset... Tämä ikäiseni nuori nainen itse teki aloitteen minulle. Minä pistin vahingon kiertämään ja neljän kuukauden "keskustelun" jälkeen tiemme erosivat, joskun sain vielä myöhemmin viestiä että olisi mahdollisuus.

Jos tuohon aikaan olisi ollut kännykät, niin suhteemmepoikanen olisi pelastunut. Jos olisi ollut tekstiviestit, niin keskustelu ja eteneminen ollut toisenlaista.

En tiedä onko tämä muistoni totta, mutta joskus 2000-luvun alussa kun oli jo kännykät, niin muistan saaneni tekstarin jossa kysyttiin jotain.

Vielä nykyaikanakin kaivelen erilaisia numeroita ja osoitteita numeropalveluista ja muistan tunkin ihmisen numeron ja osoitteen.

Tuon jälkeen meni vuosia etten miettinyt häntä sen kummemmin... Meni varmaan kymmenen vuotta, että en miettinyt mitään... Sitten se hedari jysähti päähän.... nyt kun kaiken alusta on liki 30v, niin tuo aika ja ihminen on tietyssä hetkessä aina mielessä ja sydämessä. En ajatuksessa vaadi häneltä mitään, sillä minä olin se hannari.

Olkoon koettu ihminen sitten ollut sinulle hyvä tai paha, niin se tulee aina mieleen.

• Kissinen

Vuonna 1982 tutustuin hienoon kaveriin, minua 10 v vanhempaan. Minä vielä teini, hän jo kihloissa ja suunniteltu elo edessä.
      Tehtiin töitä yhdessä , mukavaa oli, juteltiin ja viihdyttiin. Töihin oli mukava mennä. -83 tajusin ihastuneeni tähän kaveriin, varattuun.. tunne oli kuitenkin molemminpuolinen, yhdessä yli hyvä olla, tehdä, keskustella, luotto oli suuri. Ei edes koskettu toisiimme. -84 hän tajusi rakastuneensa, meni paniikkiin.. minä olin vielä niin nuori, 17v, en tajunnut että asiassa oli jotain väärää. Hän oli sen verran vanhempi että oli ehtinyt jo suunnitella elämää, perhettä tyttöystävänsä kanssa, uraa, tilan jatkamista.. minä jatkoin niska kyyryssä opiskeluihin, hän jatkoi perheen perheen perustamiseen ja turvalliseen elämään. Minä kasvoin levottomaan elämään. Hän oli se Miehen malli jota en löytänyt vaikka useasti yritin.
      Emme olleet tekemisissä yli kolmeenkymmeneen vuoteen. 2016 hän kysyi tekstiviestillä, mitä kuuluu.... tapasimme, totesimme, että kipinä ei ollut sammunut. Nyt 2018 asumme yhdessä, olemme todella helposti onnellisia. Puhumme, teemme, nauramme, rakastamme. Levottomuus on ohi vihdoin, kummallakin.
      Eli: jos joku nuoruuden rakkaus mietityttää, kysy! Kysy mitä hänelle kuuluu, mikä on elämän tilanne. Tavatkaa. Niistä voi tulla elämäsi parhaat kahvit. Tai helpottavimmat. Ainakaan et menetä mitään, korkeintaan sen 30 sekuntia jonka se tekstari/puhelu kestää.
      Jos et hyppää tuntemattomaan, et voi voittaa. Ja jos et hyppää, et voi tietää, olisiko se ollut elämäsi paras hyppy!

• mansilvermountain

kaunis tarina, noinhan se kuuluisi mennä kuten kissillä . Kuitenkin se ei yleensä niin mene vaan toinen osapuoli haaveilee kenties koko elämänsä mutta tämä toinen ei vanhoja heilojaan edes muista, saati muistele. Kuitenkin ohjeesi on hyvä, ainahan ne kahvit voi hörpätä vaikkei niitä tunteita ole ollutkaan mutta sillä tilanne tehdään selväksi kumpaisellekkin. On se todella jännä tuo rakkaudenjano, normaali ihminen jonka useimmat näkevät ihan nobody tyyppinä voi exälle olla maailman kaunein ja ihmeellisen ihminen, tärkein. Selittämättömiä ovat rakkauden tiet. Kun nuoresta neidosta tulee ajan saatossa vanhempi täti, kuinka joku silti häntä palvoo,tuota nuoruuden rakkauden kohdetta,kohdetta joka meni pois jättäen kaiken kesken ja juuri kun kaikki oli niin kivaa ja ihanaa.

• liianmyöhään

Rakkaus on mystinen tunne,vasta menetettyään jotain käsittää sen merkityksen.Jollekkin se valkenee hetkessä kun taas toisella siihen voi mennä vuosia kuten minulla.Tapaamalla tuon vanhan rakkaansa ja molempien elämäntilanteen sen mahdollistaessa voi liekki syttyä uudestaan.Itse näen vanhan rakkauteni yhtä kauniina kuin mitä hän oli kymmeniä vuosia sitten.Tunteista kertominen kannattaa.

• Anonyymi

Vanha ketju mutta sama tilanne..

En usko että mitenkään kun ei kuudessa vuodessa ole onnistunut unohtaa. Täytyy tyytyä muistamaan unohduksen sijasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      63
      3983
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3040
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2981
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2064
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1173
    6. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1166
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      994
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      58
      972
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      954
    Aihe