En tiedä mitä tehdä

SatuNeuvoton

Okei, elämäni on tällä hetkellä aika pohjamudissa. Minulla on velkaa reilut 30 000 ja myös ongelmia poliisin kanssa, syyskuussa minulle tulee ehdollinen tuomio ja lisää korvattavaa ja toinen syyte on myös esitutkinnassa. Se vaikeuttaa työnsaantia että voisin maksaa velkojani pois. Tällä hetkellä olen myös asunnoton, henkilötodistukseni ja muut tavarani (vaihtovaatteet,hygieniatarpeet,eväät) varastettiin. Rahaa ei ole ollenkaan matkassa ja pankistakaan en voi nostaa. Jotta saisin henkilötodistuksen tarvitsisin rahaa,eikä ole ketään keneen puoleen kääntyä. Hyvät neuvot ovat tarpeen. Mihin Oulussa voi mennä tälläisessä tilanteessa. Päihdeongelmia tai mitään riippuvuuksia ei ole, joten voiko kentätiellekkään mennä?

5

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisikonäin

      Sinuna ottaisin ensimmäisenä yhteyttä Oulun sosiaalitoimeen. Käsittääkseni pääset sinne selvittämään asioitasi myös ajanvarauksella, joka mielestäni olisi hyvä aloitus kohdallasi.

      Ainakin Helsingissä sossu maksaa maksusitoumuksella uuden henkilökortin hankkimiskulut valokuvineen päivineen. Itse sain sen niin, taloudellisesti oli tiukkaa.

      Mahdollisesti myös uuden asunnon takuuvuokran. Tiedän tapauksia Helsingistä, jotka ovat saaneet katon päänsä päälle tällä tavalla. Joten eiköhän se onnistu myös Oulussa. http://www.ouka.fi/oulu/sosiaali-ja-perhepalvelut/sosiaalityontekijat

    • jgkhkjlkjhkklh

      Täällä kun voi olla nimettömänä, niin voitko vähän avata, mistä nämä tuomiot on tulossa? (niin yleisellä tasolla, ettei sinua pysty yhdistämään henkilönä kertomaasi asiaan).

      • jgkhkjlkjhkklh

        Jatkan vain...

        On sitä pahemmistakin lähtökohdista noustu takaisin elämään, älä ole liian toivoton :)


    • Bror-Erik1975

      Yksi vaihtoehto on hypätä odinin pöljiin katutramppaajiin ja kuulua jengiin,siellä
      pääset kaltaistesi joukkoon purkamaan katkeraa elämäsi alamäkeä! :)
      -Omat liukurit mukaan.

      • hanki_oikea_työ

        Ei ole todellista, sama RKP-trolli tälläkin palstalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe