Onko tästä treenistä hänelle mitään hyötyä? Sali maksaa kuukaudessa 70e, (naisille suunnattu kuntosali vain, sen takia noin kallis..) ja hän on käynyt salilla noin 5 kk. Lähdin kerran hänen mukaan tutustumaan salille, että jospa innostuisin itsekkin uudestaan. Samalla myös halusin katsoa onko hänellä jo kaikki halluss. Noh, alkulämmittely oli 3 min kestävä, jossa hän samalla räpläsi puhelintaan. Laitteita hän teki erittäin pienillä painoilla noin 7-8 toistoa, ja piti 3 min tauot. Hän oli salilla noin 30min ja lähti pois.
Ei minua muuten henkilökohtaisesti kiinnostaisi miten hän siellä treenaa ja kuinka paljon, mutta nyt hän kotona haluaa ostella kaiken maailman proteiinijauhot ja kreatiinit, yms... En vain usko että niistä on apua jos hän noin huonosti siellä treenaa, mutta mitenköhän sen sanoisi sille nätisti..
Lapseni kuntosalitreenit päin vttua
22
367
Vastaukset
- Vaihda_sali
Millaiset ohjaajat tuolla salilla on. Vaikuttasi vähän siltä, että salilla eletään kuin pellossa. Asiakkaiden raha kelpaa, mutta ei anneta kuntoilu/treenausneuvoja.
Kuvitellaan että asiakkaat ovat itseohjautuvia.
Joku on varmaan aivopessyt, että peruskuntoilijan on syötävä ehdottomasti lisäravinteita. Vetävät provikat välistä ? Rahastuksen makua.
Lisäravinteita tarvitaan vain, kun tehdään kovaa treeniä ja tavoitteet ovat huipulle.
Mitkä on lapsesi tavoitteet ylipäätänsä elämässä. Toivottavasti niitä on ?
Vaihtakaa salia. - kjhhjjgjj
Todella paljon näkee tota salilla ja sit on tietysti vielä ne jotka eivät vaivaudu edes salille... Mutta joo, eli alku lämmittelyn pitäisi kestää n. 15-20 min ja siinä ei kyllä pidetä yhtään taukoa. Aloittelijalle olisi hyvä ohjelma koko kropan käsittävä treeni, joka pitää sisällään useita moni nivel liikkeitä ja sarjat voisivat olla 3*10... Ja kaikkihan lähtee siitä omasta motivaatiosta, niitä tuloksia pitää haluta. Ei ne tulokset millään puhelimen näpräämisellä ja pirtelöillä tule. Suosittelisin rakentavaa keskustelua...
- Team_Spirit
Pahin motivaation tappaja on, kun ei tiedä mitä siellä salilla pitäisi tehdä ja miten harjoitella. Älypuhelimen räplääminen on se helppo turvallinen pakopaikka. Jos treenaa väärin, niin ei todellakaan kehity ja loukkaantumisriski on tavattoman iso. Kannattaa keskustella ja kysellä nuorelta onko saanut treenaamiseen järkevää ohjausta henkilökunnalta. Pienten painojen epämääräinen käpistely viittaa siihen, että on pahasti ulkona kuvioista. Eikös naisporukassa ole tiimihenkeä ??
- EnergiaPäätreeniin
Mitä vittua..alkulämmittely on kyykyn ensimmäiset sarjat sekä mahdollinen portaiden nousu salille..siihen ei todellakaan haaskata 20 minuuttia kallista energiaa!!
- kjhhjj
Kun kyykkäät yli 200kg huomaat miksi ne jalat pitää lämmitellä hyvin...
- aitoBlueteam
minun treenini menevät yleensä päin persettä
päin vittua ei treenini ole mennyt koskaan - pyhäyksinkertaisuus
PT:t on yliarvostettuja. Jos henkilö on sen ikäinen, että pääsee kuntosalille yksin, niin todennäköisesti henkilö osaa myös lukea. Tietoa kuntosaliharjoittelusta on kirjoitettuna melko paljon, ja jos sitä MOTIVAATIOTA on kuluttaa elämästään tunninkin päivässä salilla oleiluun, niin luulisi henkilön itse ottavan siitä selvää, mitä salilla kannattaa tehdä saavuttaakseen sen tavoitteensa, johon on motivoitunut. Niin ja uusavuttomille älypuhelimennäplääjille on sitten vielä netti täynnä treenivideoita, joista näkee suoritustavat.
- Variksen_pesä_puussa
Näinkin ehkä . Toisaalta 70 euron kk-hintaiseen salimaksuun harvemmin personnel trainerit kuuluukaan. Otaksuisin , että kuntosalin pitäjillä on kuitenkin sen verran ammattiylpeyttä, että neuvovat esimerkein aloittelijaa ilman ylimääräisiä maksuja.
Etenkin jos näkevät aivan virheellisiä treenauskuvioita.
Jos on kyseessä nuori 15 v teini, niin kaikilla ei ole riittävästi uskallusta pyytää neuvoja ja apuja. Änkyttävät vain. Pieni piipitys ei kuulu mihinkään. Ohjaus ja neuvonta on jotain muuta, kuin laitteiden käyttöohjeiden sisälukua tai treenausvideoiden katselua. Netissä on tolkuttomasti treenausohjeita. Suurin osa videoista on lisäksi ihan potaskaa. Mistä löydät ne oikeat ?
Osa kuntosaleista on tupaten yli-buukattuja. Silloin yhteisöllisyyttä ja vertaistukea on turhaa odottaa. Ihmistä tulee ja menee. Tuntematta toisiansa. Omassa kuplassaan pyörivät. Heikon itsetunnon omaava jää orpona pyörimään laitteiden väliseen maastoon, kun ei uskalla sanoa, että hei nyt mun vuoro. Saattaa olla jopa niin, että edellä kerrottu teini jopa välillä lintsailee ( ja meni salille, kun äiti tahtoi nähdä miten lapsukaisen treenit sujuvat ).
Nuoren harrastus, joka maksaa vuositasolla 840 euroa (12x70 e) ei ole järin kalliskaan.
Parhaiten neuvoja peruskuntoiluun saa, kun kysyy koulun jumppamaikalta.
- salijuttua
Kuten edelliseen palautteeseen, rakentava keskustelu olisi paikallaan. Mutta se että eihän ohjausta välttämättä anneta jos sitä ei itse pyydä. Mutta se että älypuhelinta ja 3min pausseja tai 30min itse treenaaminen. Niin sama ku räpläisi kotona puhelinta. Mutta jos oikeasti haluaa kehittyä, mutta ei ole vain käsittänyt miten se hoidetaan niin henkilökunnan hihaa vetämään tai sitten youtube täynnä kaikenlaista materiaa. Ne jauheetkin vain on sanansa mukaisesti lisuke ruoan oheen. Eli se ruokavaliokin olisi hyvä olla kunnossa samalla.
- Mielestäni
koskettaa myös monen miehen treenaamista. Raineri voisi ohjata oikeille urille touhun. Nuorena voi hyvin tehdä jotain muuta kuin laitenylkytystä. Tuon kaltaisen harjoittelun voisi tehdä tehokkaammin kymmenessä minuutissa urheilukentällä. Etunojapunnerrukset kyykkyhypyt juoksuspurtit ovat enemmän voimaa vaativia suoritteita kuin laitepumppaus kevyillä painoilla. Lisäksi energiaa kuluisi, nousisi syke ja kunto kasvaisi enemmän. Noiden salien tarkoitus on saada ihmiset viihtymään ei kehittymään. Olet täysin oikeassa lisäravinteiden suhteen. Nätisti sanot kun et ivaa vaan kerrot suoraan ajatuksesi.
- SuoraanAsiaanNyt
Ainut mikä kiinnostaa asiassa: Paljonko penkki?
- se-ol-pena
Ei pentti. Runkkuna solttuna vai merkistä. Paidalla vai raakana. Kysymys montako markkaa.
- Gööh
Aikuiset ovat itse laiskoja ja rapakuntoisia. Aika on kullannut muistot. Kuinka monen aikuisen asenne ja motivaatio riittää harjoittelemaan kunnolla? Sitten pitäisi suoriutua koulusta. Elää ilman tuloja tai pienillä tuloilla opiskelijana. Työssäkin nuori pääsee juoksutettavaksi ja elämään kyllästyneiden paneteltavaksi. Kuinka monesta aikuisesta on suorittamaan nuorelle asetettuja vaatimuksia?
- aitoBlueteam
takaisin sohvalle katsomaan muumeja lapsonen
- Mayja-70
aitoBlueteam kirjoitti:
takaisin sohvalle katsomaan muumeja lapsonen
Sopiva ehdotus! Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Jos pojalla ei itsellään ole halua, niin ei äiti voi vahtia.
Hukkaan menee kalliit maksut. Vai vielä kratiinit ja pulverit!
Kuntosalitko ovat ainoat paikat, missä liikuntaa voi harrastaa?
Minä olen saanut liikuntaa ulkona ja sisällä nuoresta asti.
Ei siihen tarvita kuin kuminauha liikuntaan, niin voi voimisstella
sänkynsä vieressä, kirjoituspöydän edessä, TV:tä katsellessa.
Joka kodissa kai on tilaa seistä tai levittää yoga-matto?
Siihen tarvitaan vain halu ja tavoite. - Jimmy_ringo
Mayja-70 kirjoitti:
Sopiva ehdotus! Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Jos pojalla ei itsellään ole halua, niin ei äiti voi vahtia.
Hukkaan menee kalliit maksut. Vai vielä kratiinit ja pulverit!
Kuntosalitko ovat ainoat paikat, missä liikuntaa voi harrastaa?
Minä olen saanut liikuntaa ulkona ja sisällä nuoresta asti.
Ei siihen tarvita kuin kuminauha liikuntaan, niin voi voimisstella
sänkynsä vieressä, kirjoituspöydän edessä, TV:tä katsellessa.
Joka kodissa kai on tilaa seistä tai levittää yoga-matto?
Siihen tarvitaan vain halu ja tavoite.Jeps! itselläni on voimavieteri vetokumit punnerruskahvat 2 sarjaa kahvakuulia ovenkarmissa leuanvetotanko. Vievät tilaa minimaalisesti. Ovat oman petini vieressä. Siitä heti saatavilla kun tarvitsen.
Nyt 60 v ukkona olen oikein timmissä kunnossa (Voimat liikkuvuus kunto ).
pituutta 170cm ja painoa 75 kg.
Olen suht lihaksikas. En halua yhtään lisää painoa/lihasmassaa kroppaani. Tuossa painossa olen ollut lähes koko aikuisikäni. Ilman mitään diettejä.
Hyvässä ryhdikkäässä kunnossa pysyy, kun joka päivä (7 pv/vko) treenaa sen 10 minuuttia. Iloinen elämäntapa. Ei mikään pakkomielle. Toki sitten kävelyt yms. arkiliikunnat päälle, polttoklapin hakkuut. Miksi hukata omaa ainutkertaista rajallista aikaansa ravaamalla GYM-salilla. Elämässä on niin monenlaista muutakin tekemistä. Se on sitten eri asia jos on huippu-urheilija. Tavoitteet on silloin totaalisen toiset.
Hyvä fyysisen kunnon mittari on, kun istuu lattialla ja pystyy punnertamaan itsensä seisomaan ilman, että ottaa kädellä tukea lattiasta. Toinen on se, että hyväksyy oman itsensä fyysisesti sellaisena kuin on.
https://www.youtube.com/watch?v=3z6Obp0rcuo - vm43
Jimmy_ringo kirjoitti:
Jeps! itselläni on voimavieteri vetokumit punnerruskahvat 2 sarjaa kahvakuulia ovenkarmissa leuanvetotanko. Vievät tilaa minimaalisesti. Ovat oman petini vieressä. Siitä heti saatavilla kun tarvitsen.
Nyt 60 v ukkona olen oikein timmissä kunnossa (Voimat liikkuvuus kunto ).
pituutta 170cm ja painoa 75 kg.
Olen suht lihaksikas. En halua yhtään lisää painoa/lihasmassaa kroppaani. Tuossa painossa olen ollut lähes koko aikuisikäni. Ilman mitään diettejä.
Hyvässä ryhdikkäässä kunnossa pysyy, kun joka päivä (7 pv/vko) treenaa sen 10 minuuttia. Iloinen elämäntapa. Ei mikään pakkomielle. Toki sitten kävelyt yms. arkiliikunnat päälle, polttoklapin hakkuut. Miksi hukata omaa ainutkertaista rajallista aikaansa ravaamalla GYM-salilla. Elämässä on niin monenlaista muutakin tekemistä. Se on sitten eri asia jos on huippu-urheilija. Tavoitteet on silloin totaalisen toiset.
Hyvä fyysisen kunnon mittari on, kun istuu lattialla ja pystyy punnertamaan itsensä seisomaan ilman, että ottaa kädellä tukea lattiasta. Toinen on se, että hyväksyy oman itsensä fyysisesti sellaisena kuin on.
https://www.youtube.com/watch?v=3z6Obp0rcuoKuntosali sopii minulle mainiosti. 6krt/vko, yhteensä noin 10h. Tapaan tuttuja, eri ikäisiä, molempien sukupuolten kavereita. Sali on harmittavan lähellä. Vain 350m.
Painoni on nyt 1 - 2kg korkeampi kuin 23-vuotisena nostessani 82,5kg:ssa.
Olemme vaimoni kanssa olleet täysvapaalla 15 vuotta joten yhteistäkin aikaa on riittävästi ja sitä liikenee yhdistysharrastuksiinkin.
Rapistun kovaa vauhtia. Leuat ilman lisäpainoa ja 10:n puhdas sarja alkaa olla maksimi. 1,5:n vuoden takaisen nilkan murtumani jälkeen tavoitin mavessa vielä 180kg tason mutta enää ei kinkkauspolveni pidän noistav raudoista joten olen siirtynyt pitempiin sarjoihin ja pienempiin painoihin. Mavessa 10 x 140kg on tosi tiukka mutta 72v ukon on tyydyttävä siihen vaikka en ole koskaan noteerannut sarjapainoja mihinkään. Maksimi ykkönen on ainoa mittari.
Kerrostalon rappujen ylöpäin tasajalassa en enää edes uneksi 5:n askelman hypystä.
Täytyy vain todeta Lavin sanoin "niin lähestyypi maa"! - Jimmy_ringo
vm43 kirjoitti:
Kuntosali sopii minulle mainiosti. 6krt/vko, yhteensä noin 10h. Tapaan tuttuja, eri ikäisiä, molempien sukupuolten kavereita. Sali on harmittavan lähellä. Vain 350m.
Painoni on nyt 1 - 2kg korkeampi kuin 23-vuotisena nostessani 82,5kg:ssa.
Olemme vaimoni kanssa olleet täysvapaalla 15 vuotta joten yhteistäkin aikaa on riittävästi ja sitä liikenee yhdistysharrastuksiinkin.
Rapistun kovaa vauhtia. Leuat ilman lisäpainoa ja 10:n puhdas sarja alkaa olla maksimi. 1,5:n vuoden takaisen nilkan murtumani jälkeen tavoitin mavessa vielä 180kg tason mutta enää ei kinkkauspolveni pidän noistav raudoista joten olen siirtynyt pitempiin sarjoihin ja pienempiin painoihin. Mavessa 10 x 140kg on tosi tiukka mutta 72v ukon on tyydyttävä siihen vaikka en ole koskaan noteerannut sarjapainoja mihinkään. Maksimi ykkönen on ainoa mittari.
Kerrostalon rappujen ylöpäin tasajalassa en enää edes uneksi 5:n askelman hypystä.
Täytyy vain todeta Lavin sanoin "niin lähestyypi maa"!Sinulla tuo kuntosali on vahvasti sosiaalinen juttu. Oikein hyvässä kunnossa olet, jos 10 nonstop leukaa vielä vedät. Maa vetää puoleensa. Sen tietää myös mies 60v. Kukaan ei ole kuolematon. Harva meistä on ikuisesti rautaa. Tai jos on , niin ei tule kertomaan julkisesti. Ikääntyessä lihaskunto on varma tae laadukkaseen elämään. Lavi oli veikeä tyyppi Kotkasta. Kuulamörssäri :) Setäni oli 50 luvun lopulla ahtaajana Kotkassa. Paperirullia käsipelissä laivaan 6pv/vko. Yhtä pitkä kuin leveä. Vahva kuin karhu. Ilman kuntosalia. Aika entinen ei koskaan enää palaa.
- vm43
Onkohan sali oikea paikka aloitukseen?
Oma junnuni aloitti seuran yu-harjoitukset 5 vuotisena. Saman ikäisenä myös painikoulun. Molemmat olivat ryhmissä toteutettuja leikkimuotoisia sisältäen kuitenkin elementtejä kustakin lajista.
Paini hiipui kilpailumielessä siihen, että saman painoiset olivat useampaa vuotta vanhempia.
Yu:ssa heitoissa suomen ikäreiden 6:n parhaan joukossa.
Aloitti ohessa nyrkkeilyn 12v ja tavoitti poikanyrkkeilyliiton mestaruuskisojen kaksi hopeasijaa.
Salille vasta parranajon aloittamisen jälkeen 15 vuotisena. Seuraavana vuotena pätevää olumpianostojen valmennusta ja yhdet SM kisat.
Liikunta eri muodoissaan on jäänyt elämäntavaksi nyt yli 40v ukolla. - Tsemppiä
Äitihän on sitä varten, että voi opastaa lastaan kohti tuloksia. Oma esimerkki parasta. Puhelin jätetään pukkariin. Salilta ei viivytä tuntikausia vaan sieltä poistutaan hikisenä ja kaikkensa antaneena. Personal trainerin pari ohjaustuntia voisi auttaa asiaa kummasti; valitse tiukka tyyppi. Ilman tietämystä on paha toimia, joten joku peruskirja voisi olla paikallaan (vaikka Riku Aallon Vahvista ja venytä). Lisäravinteita sitten kun lapsesi on omasta mielestäsi pelottavan lihaksikas. Ja kaikki tämä suoritetaan mahtavan kannustavasti, koska salilla käyminen on hyvä sijoitus tulevaisuuteen. :)
- kohtuuskaikessa
Kallis sali. Alkulämmittely liian lyhyt,noin 10 -15 min.
Sarjat 12-15 toistoa. Vaihdellen raskaat ja kevyet viikot.
Lopuksi jäähdyttely,kevyt,noin 5-10 min. Nestettä joka välissä, 30 sek- 1min tauot.
Viimeisenä lyhyet venyttelyt.
Ei mitään lisäravinteita, terveellistä,monipuolista kotiruokaa. Pizzat,hamppari ja karkit pois, juomana vesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433010Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262919Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342836Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392541Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1531863Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 301136