Pirkko Hämäläinen ja Kirsti Simonsuuri avioliitto

Onnellisesti_yhdessä_

Pirkko Hämäläinen ja Kirsti Simonsuuri: "Suunnittelemme jo häitä"

(Oli vuosi 2011 joten häät on jo pidetty?)

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/pirkko_hamalainen_ja_kirsti_simonsuuri_suunnittelemme_jo_haita

Elämässä voi sattua mitä tahansa, uskoivat tahoillaan näyttelijä Pirkko Hämäläinen ja tutkija Kirsti Simonsuuri. Sattuikin sitten niin, että naiset kohtasivat, rakastuivat, päättivät jakaa elämänsä ja suunnittelevat nyt häitään.

– Tämä on elämämme suurin rakkaus ja haluamme viettää yhdessä loppuelämämme! näyttelijä Pirkko Hämäläinen, 52, ja tutkija, kirjailija Kirsti Simonsuuri, 65, sanovat. He hämmästelevät nyt vain sitä, mikseivät tavanneet jo paljon aiemmin.

– Siihen olisi ollut kyllä tilaisuuksia. 80-luvulla asuimme jonkin aikaa Helsingin keskustassa vastapäisissä taloissa ja meillä oli yhteinen pullapuoti. Lapsuudenkotimmekin sijaitsivat samassa korttelissa. Olemme varmasti useasti kulkeneet toistemme ohitse, Kirsti ”Kiti” Simonsuuri kertoo.

Ensitapaamisen jännitys

Naisten piti kuitenkin elää tahoillaan vuosikymmeniä, kunnes he kolmisen vuotta sitten kohtasivat yhteisen työprojektin ansiosta. He uskovat, että kohtaaminen oli kohtalon järjestämä.

– Ensitapaamisemme oli ilman muuta hyvin merkittävä. Muistan, kuinka ujostelin ja hädin tuskin uskalsin katsoa Pirkkoa. Minä, joka olen ravannut maat ja mannut ympäri maailmaa, Kiti sanoo.

– Tunsimme heti voimakasta vetoa toisiimme. Mutta seurustelun aloitimme vasta, kun työprojekti oli ohitse, Pirkko kuvailee.
Pirkolla oli takanaan pitkä avoliitto näyttelijä Puntti Valtosen kanssa ja huollettavanaan kaksi poikaa.

Eron jälkeen Pirkko eli uutta vaihetta elämässään. Oli työtä, oli pojat ja Pirkko oli päässyt jo pahimman surun ylitse vanhempiensa kuoleman jäljiltä.

Kirsti Simonsuuri puolestaan oli elänyt puolet elämästään kosmopoliittina ympäri maailmaa.

Naiset huomasivat pian, että heidän taustoissaan on paljon yhtäläistä, he ammentavat samanlaisista lähtökohdista.

– Olemme kumpikin helsinkiläislikkoja, ja meillä on samankaltainen kotitausta, koulutetut vanhemmat ja kotiapulainen. Jo kotoa olemme saaneet vahvan, työssä käyvän naisen mallin, Pirkko kertoo.

Yhteen asumaan

Kun Pirkon ja Kitin seurustelu tuli julkisuuteen reilu vuosi sitten, se uutisoitiin vahvasti: Pirkko rakastui naiseen!

– Ja sekös tuntui oudolta ja hämmentävältä. Meille ei ollut uutinen, että seurustelimme, eikä se, että tässä suhteessa on kaksi naista. Se ei ole ristiriidassa meidän kummankaan aiemman elämän kanssa, sillä niihin on kuulunut niin naisia kuin miehiäkin, Pirkko sanoo.

Molemmille seksuaalisen identiteetin löytäminen on käynyt luontevasti.

– Minä olen elänyt taiteilijoiden vapaassa ilmapiirissä. Itse en ole suvaitsemattomuutta kokenut, mutta merkkejä äärimielipiteistä on ja se huolestuttaa. Minulle on samantekevää, mitä mieltä esimerkiksi kirkko on samaa sukupuolta olevien parien avioliitosta, mutta ymmärrän hyvin niitä pareja, joille sillä on merkitystä, Pirkko sanoo.

Parisuhteen virallistaminen on Kitille ja Pirkolle tärkeää.

– Suunnittelemme häitä ja rekisteröimme parisuhteemme mahdollisimman pian. Se intensiivisyys, jolla elämme yhdessä, vaatii sitä. Meillä on vahva tarve pitää huolta toisistamme ja haluta toiselle hyvää, Pirkko ja Kiti sanovat.

---
Pirkko Hämä­läinen
•Syntynyt 29.5.1959 Helsingissä. Vapaana näyttelijänä vuodesta 1993. Kiinnityksiä Turun ja Tampereen teattereissa.
•Elokuvia: Valehtelija, Arvottomat ja Paperitähti, josta sai parhaan naispääosan Jussi-patsaan.
•Kuvaa nyt elokuvaa Miss Farkku-Suomi.
•Oli pitkään avoliitossa näyttelijä Puntti Valtosen kanssa. Parilla on kaksi poikaa.

2

1593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muodin.takia

Lespoilu on nyt niin muotia!

• Rakasta_itseäsi_myös

Tarkoitatko naisten välinen rakkaus? No tämä suuntaus on lisääntyvää niin ns. heterosuhteita kokeneiden ja niissä pettyneiden ? tai siis uloskasvaneiden naisten kuin miestenkin keskuudessa!
        Tämä muutos seksuaalisuudessa voidaan helposti tulkita biseksuaalisuuden "piikkiin''... Mutta onko se sitä enää kun rakkaus samaan sukupuoleen ottaa ylivallan ja kaksi ihmistä on yhtä, ihan kuin ns. perinteisemmissä suhteissa on ollut.

Naisilla asiaa on tutkittu ja todettu ilmiön todella lisääntyneen avoimuuden ja ennakkoluulojen karistessa.
        Naiset ovat vahvempia tässäkin suhteessa ainakin mitä asian tunnustaminen julkisesti ja perheille on ollut.

Kyllä miesten keskuudessa on vastaavaa mutta se ilmenee enemmän ehkä seksuaalisten seikkailujen kuin parisuhteen luomisen tapaisena ilmiönä!?

Mies on sitten homo bi tms. jopa puhtaasti hetero - on usein enemmän suhteissaan seikkailija ja siten myös se "pettävä" ja irralliset suhteet toimii heille useille parhaiten!

Mutta älkää kiirehtikö heti yleistämään, on ihania rakastavia miehiä varman joka lähtöön myös!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe