Turvalukko boda 428 peitelevyt?

Apuva619619

Terve! Olisin muuttamassa pois hoasin opiskelu kämpästä ja satun omistamaan oman turvalukon. Nyt olisikin sellainen probleema että mistä saan reiät pettävät peitelevyt turvalukkoon kun saan ottaa lukon matkaan mutta reiät pitää peittää.. hoas uhkasi pantata 550€ takuuvuokran kokonaan josen saa noita reikiä asiallisesti piiloon.

13

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukkoliike??

    • jkhhjhkhkkhj

      tori.fi ja google

    • Niin, ja vielä lisäyksenä, nuo peitelevyt kiinnittyvät itse lukkoon. Voisi varmaan olla halvempaa jättää itse lukko kuin hankkia peitelevyjä.

      • valittaja-höpöttää

        Valittaja_LKV taas tapansa mukaan ei tiedä yhtään mistä höpöttää. Ensinnäkin peitelevyt eivät kiinnity mitenkään lukkoon. Ruuvit menevät lukon läpi ja peitelevyt kiinnittyvät toisiinsa. Ne kiinnittyvät toisiinsa aivan samalla tavalla vaikka koko lukkoa ei ole.

        Toiseksi, Boda-varmuuslukkorunko maksaa n. 100€ ilman asennusta. Miten voi olla halvempaa jättää 100€:n lukko paikoilleen kuin ostaa pintakäsittelystä ja materiaalista riippuen muutaman euron - reilun 10€:n peitekilvet?


      • tapetitkin_seinistä

        Miten voi joku repiä satasen hintaisia vermeitä mukaansa? Ota ny vielä sälekaihtimetkin! Eihän ne uuteen kämppään sovi, mutta tärkeintä on, ettei mitään anneta seuraavalle asukkaalle ilmaseksi.

        Se satasen säästökin kutistuu äkkiä, jos/kun lukkoseppä rokottaa käytetyn lukon asennuksesta. Yleensä oa katteista tulee asennettavista tuotteista (ostetaan tukkualennuksilla, mutta myydään ulos nimellishinnalla) -> jos tämä jää saamatta, pitää raha repiä muualta.


      • vesikin_patterista
        tapetitkin_seinistä kirjoitti:

        Miten voi joku repiä satasen hintaisia vermeitä mukaansa? Ota ny vielä sälekaihtimetkin! Eihän ne uuteen kämppään sovi, mutta tärkeintä on, ettei mitään anneta seuraavalle asukkaalle ilmaseksi.

        Se satasen säästökin kutistuu äkkiä, jos/kun lukkoseppä rokottaa käytetyn lukon asennuksesta. Yleensä oa katteista tulee asennettavista tuotteista (ostetaan tukkualennuksilla, mutta myydään ulos nimellishinnalla) -> jos tämä jää saamatta, pitää raha repiä muualta.

        Muuten ihan asiaa mutta sälekaihtimet tulee jättää asuntoon,ns.kiinteäasennus.


      • taipelkkäprovo
        vesikin_patterista kirjoitti:

        Muuten ihan asiaa mutta sälekaihtimet tulee jättää asuntoon,ns.kiinteäasennus.

        Turvalukko on myös kiinteäasennus. Aika outoa jos omistaja antaisi viedä lukon mukanaan.


      • mukaan_vaan
        vesikin_patterista kirjoitti:

        Muuten ihan asiaa mutta sälekaihtimet tulee jättää asuntoon,ns.kiinteäasennus.

        Ihan taatusti veisin mukanani omalla kustannuksellani vuokranantajan asuntoon asennuttaman sälekaihtimet, jollei korvauksesta päästä sopimukseen, vaikka olisi miten "kiinteä asennus".


      • mukaan_vaan
        taipelkkäprovo kirjoitti:

        Turvalukko on myös kiinteäasennus. Aika outoa jos omistaja antaisi viedä lukon mukanaan.

        Aika outoa, jos omistaja kieltää vuokralaista viemästä mukanaan omalla kustannuksellaan asennuttaman turvalukon. Jos näin on, niin omistaja maksanee vuokralaiselle lukosta korvauksen, jos haluaa lukon jäävän asunnon varustukseksi. Ei sitä ilmaiseksi tarvitse omistajalle luovuttaa. Mikäli ei korvauksesta päästä sopimukseen, niin mukaan vaan, ja peitekilvet oveen.

        Ei se "kiinteä asennus" ole mikään kriteeri, ettei asukkaan omalla kustannuksellaan asennuttamia asioita saisi viedä mukanaan pois muuttaessaan. Televisioita ja kaiken maailman hyllyjäkin voi juntata seiniin "kiinteästi", mutta ei se tarkoita että ne pitäisi asuntoon jättää.


      • ovi_kainaloon

        Jos mennään ihan tiukasti samalla logiikalla, ettei kukaan muu saa hyötyä pätkääkään, niin nythän vuokraloinen on reijittänyt oven ja paikkaa sen vaan jollain peltilätkällä. Vahän sama kuin porata seinät täyteen reikiä ja sitten vaan muovitulpat niihin reikiin. Ja rikkoontuneen lavuaarin/vessanpytyn (näitähän vuokraloisilla tuppaa hajoamaan, kun kännissä kaatuilevat) voi korjata liimalla.

        Oikea ratkaisuhan olisi, että vuokraloinen ostaa oman oven, johon asentaa lukon. Pois muuttaessaan hän ottaa ovensa ja asentaa alkuperäisen, ehjän, oven takaisin.


      • sovittu.on
        ovi_kainaloon kirjoitti:

        Jos mennään ihan tiukasti samalla logiikalla, ettei kukaan muu saa hyötyä pätkääkään, niin nythän vuokraloinen on reijittänyt oven ja paikkaa sen vaan jollain peltilätkällä. Vahän sama kuin porata seinät täyteen reikiä ja sitten vaan muovitulpat niihin reikiin. Ja rikkoontuneen lavuaarin/vessanpytyn (näitähän vuokraloisilla tuppaa hajoamaan, kun kännissä kaatuilevat) voi korjata liimalla.

        Oikea ratkaisuhan olisi, että vuokraloinen ostaa oman oven, johon asentaa lukon. Pois muuttaessaan hän ottaa ovensa ja asentaa alkuperäisen, ehjän, oven takaisin.

        No tässähän tapauksessa vuokranantaja oli hyväksynyt, että asukas voi ottaa lukon mukaansa kunhan reijät peitetään peitekilvillä. Eli ei pitäisi kenelläkään olla mitään valittamista. Seinissä olevia reikiä ei yleensä tarvitse paikata millään, ne lasketaan normaaliksi kulumiseksi.


      • järki_hoi
        mukaan_vaan kirjoitti:

        Aika outoa, jos omistaja kieltää vuokralaista viemästä mukanaan omalla kustannuksellaan asennuttaman turvalukon. Jos näin on, niin omistaja maksanee vuokralaiselle lukosta korvauksen, jos haluaa lukon jäävän asunnon varustukseksi. Ei sitä ilmaiseksi tarvitse omistajalle luovuttaa. Mikäli ei korvauksesta päästä sopimukseen, niin mukaan vaan, ja peitekilvet oveen.

        Ei se "kiinteä asennus" ole mikään kriteeri, ettei asukkaan omalla kustannuksellaan asennuttamia asioita saisi viedä mukanaan pois muuttaessaan. Televisioita ja kaiken maailman hyllyjäkin voi juntata seiniin "kiinteästi", mutta ei se tarkoita että ne pitäisi asuntoon jättää.

        Useimpien vuokra-asuntofirmojen sopimuksissa asia on mainittu. Esim. SATO,
        sälekaihtimet ja turvalukko "Työn saa tehdä vain ammattimies tai erikoisliike. Poismuutettaessa jätettävä huoneistoon ilman korvausta"


    • loiseläjät

      BTW, tällainen vuokraloisten asenne kaivaa kivasti maata heidän omien jalkojensa alata. Ei ole isännällä mitään mieltä antaa lupaa turvalukon tai sälekaihtimien asennukseen, jos vuokraloinen on jotain satasen vermeitäkin repimässä mukaansa -> jää vain kaikki paikat täyteen reikiä ja maalivaurioita.

      Ei kannata edes antaa lupaa seinien maalaukseen, kun loinen kuitenkin haluaisi kaapia ne maalit mukaansa ;-D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe