Profeetat todistavat: Jokainen, joka uskoo, saa...

Niinpäniinpäniinpäniinpä

Siis mitä saa?
Synnit anteeksi!!!
Siis jokainen, joka uskoo Jeesukseen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Voit itsekin lukea tuon TOTUUDEN apostolien teoista, kymmenes luku.

213

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpäniinpäniinpäniinpä

      Siellä ei sanottu, että joka toinen tai joku harva tai aniharva, vaan jokainen!
      Tässä olisi nyt Raamatun mitätöijille oiva sauma iskeä. Mutta, Raamattu ei voi raueta tyhjiin!

      • Ei kai satu voi haihtua, mutta ihan selvää on, että sadusta raamatussa on kyse.

        "Kuka pääsee taivaaseen?
        Mark. 16:16 Hän sanoo, että ketkä uskovat ja kastetaan, pelastuvat, muut tuomitaan kadotukseen.
        Room. (Paavali) 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."
        Room. (Paavali) 10:13 "Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
        "5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, ... 11. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan"
        Saarnaaja 3:19, 9:5, 9:10 Kuolema on lopullinen. Ei ole kuolemanjälkeistä elämää."

        Törkeä lainaukseni löytyy tuolta

        http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja

        Siellä myös muuta luettavaa, jos luetunymmärtäminen kuuluu mielikuvitusjumalan antamiin lahjoihin.


      • Niinpäniinpäniinpäniinpä
        he-ma kirjoitti:

        Ei kai satu voi haihtua, mutta ihan selvää on, että sadusta raamatussa on kyse.

        "Kuka pääsee taivaaseen?
        Mark. 16:16 Hän sanoo, että ketkä uskovat ja kastetaan, pelastuvat, muut tuomitaan kadotukseen.
        Room. (Paavali) 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."
        Room. (Paavali) 10:13 "Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
        "5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, ... 11. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan"
        Saarnaaja 3:19, 9:5, 9:10 Kuolema on lopullinen. Ei ole kuolemanjälkeistä elämää."

        Törkeä lainaukseni löytyy tuolta

        http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja

        Siellä myös muuta luettavaa, jos luetunymmärtäminen kuuluu mielikuvitusjumalan antamiin lahjoihin.

        Kovastipa sinä jaksat nähdä vaivaa "mielikuvitusjumala", kuten sinä sanot, mitätöimiseen. Itse en ainakaan jaksaisi ahkeroida Tuhkimoa, enkä Menninkäistä vastaan. Mitäpä minä siitä saisin?
        Taistelusi kielii siitä, että siellä jossain syvällä sisimmässäsi piilee kuitenkin tietoisuus ja kaipaus elävän ja rakastavan Jumalan olemassaolosta.
        Ajattelen niin, että sinä pohjimmiltasi olet Jumalan etsijä, mutta tässä vaiheessa olet asettunut Jumala-kielteisyyden poteroon. Jumala sinut ja kaipaavan sydämesi kuitenkin näkee ja odottaa, että avaudut hänelle.


      • Niinpäniinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Kovastipa sinä jaksat nähdä vaivaa "mielikuvitusjumala", kuten sinä sanot, mitätöimiseen. Itse en ainakaan jaksaisi ahkeroida Tuhkimoa, enkä Menninkäistä vastaan. Mitäpä minä siitä saisin?
        Taistelusi kielii siitä, että siellä jossain syvällä sisimmässäsi piilee kuitenkin tietoisuus ja kaipaus elävän ja rakastavan Jumalan olemassaolosta.
        Ajattelen niin, että sinä pohjimmiltasi olet Jumalan etsijä, mutta tässä vaiheessa olet asettunut Jumala-kielteisyyden poteroon. Jumala sinut ja kaipaavan sydämesi kuitenkin näkee ja odottaa, että avaudut hänelle.

        Lyöt vaan todisteet jumalastasi pöytään, niin toki uskon hänen olemassoloonsa. Moni on noita todisteita yrittänyt löytää, mutta mitään ei ole löytynyt.

        En kuitenkaan suostu moista tyrannia palvomaan, rakastamaan tai pelkäämään.


      • Niinpäniinpäniinpäniinpä

        Loppujen lopuksi asia on uskon asia, mutta kuten Raamattu todistaa, koko luomakunta on todisteena Jumalan olemassaolosta. Lisäksi omassa elämässäni ja monien, monien muiden elämässä on vahvasti näkynyt Jumalan vaikutus. Olet näköjään kuitenkin lukinnut siksi vahvasti käsityksesi, etteivät mitkään vakuutukset sitä muuta. Toivon, että saat itsellesi kokemuksen elävästä ja rakastavasta Jumalasta.


      • JeIsLo
        he-ma kirjoitti:

        Lyöt vaan todisteet jumalastasi pöytään, niin toki uskon hänen olemassoloonsa. Moni on noita todisteita yrittänyt löytää, mutta mitään ei ole löytynyt.

        En kuitenkaan suostu moista tyrannia palvomaan, rakastamaan tai pelkäämään.

        Lyöpä sinä todisteet pöytään siitä, että Jumalaa ei ole olemassa, kiitos.

        Koko luomakunta todellakin todistaa älykkäästä Luojasta. Sinäkin tulet Hänet vielä kohtaamaan, uskot eli et, ja silloin sinunkin polvesi tulevat notkahtamaan.

        Johanneksen ilmestys 22
        11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.


      • JeIsLo kirjoitti:

        Lyöpä sinä todisteet pöytään siitä, että Jumalaa ei ole olemassa, kiitos.

        Koko luomakunta todellakin todistaa älykkäästä Luojasta. Sinäkin tulet Hänet vielä kohtaamaan, uskot eli et, ja silloin sinunkin polvesi tulevat notkahtamaan.

        Johanneksen ilmestys 22
        11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

        Positiivisen väitteen esittäjä kantaa harteillaan todistamistaakan.

        Jos olet eri mieltä, mene suoraan lähimpään vankilaan suorittamaan elinkautista, koska uskon vakaasti sinun olevan massamurhaaja! Sen pitäisi logiikkasi mukaan riittää, ellet pysty todistamaan että et ole murhia tehnyt.


      • Niinpäniinpäniinpäniinpä
        he-ma kirjoitti:

        Positiivisen väitteen esittäjä kantaa harteillaan todistamistaakan.

        Jos olet eri mieltä, mene suoraan lähimpään vankilaan suorittamaan elinkautista, koska uskon vakaasti sinun olevan massamurhaaja! Sen pitäisi logiikkasi mukaan riittää, ellet pysty todistamaan että et ole murhia tehnyt.

        Tuli muuten mieleen, kun otit vankilat puheeksi, että sieltä sulle löytyy hyviä todisteita hyvän Jumalan olemassa olosta. Nimittäin on vankeja, jotka ovat muuttuneet Jumalan voimasta uusiksi ihmisiksi käsittämättömällä tavalla. He joutuvat silti kärsimään rangaistustaan oikeuden mukaan.


      • Niinpäniinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, kun otit vankilat puheeksi, että sieltä sulle löytyy hyviä todisteita hyvän Jumalan olemassa olosta. Nimittäin on vankeja, jotka ovat muuttuneet Jumalan voimasta uusiksi ihmisiksi käsittämättömällä tavalla. He joutuvat silti kärsimään rangaistustaan oikeuden mukaan.

        Äläs viitsi valehdella.

        Vankeustuomiota kärsivällä vangilla on vahva motiivi näytellä uskonharhaista, muka muita parempaa ihmistä nopeuttaakseen ehdonalaiseen pääsyä.

        Vankeustuomiota istuvat yleensä tyhmimmät rikolliset, joten ei ole ihme, vaikka osa niistä ihan oikeastikin uskoisi jumalien olemassaoloon.

        Viisaimmat rikolliset eivät jää kiinni tai työskentelevät kirkon, valtion tai kuntien virkamiehinä, jolloin järjestelmä suojelee niitä tuomioilta.


      • Havaintoja.asiasta.on
        Niinpäniinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, kun otit vankilat puheeksi, että sieltä sulle löytyy hyviä todisteita hyvän Jumalan olemassa olosta. Nimittäin on vankeja, jotka ovat muuttuneet Jumalan voimasta uusiksi ihmisiksi käsittämättömällä tavalla. He joutuvat silti kärsimään rangaistustaan oikeuden mukaan.

        Vankila juttusi todistaa miten helposti höynäytettäviä te uskonharhaiset olette.
        Esim. "lestoihin" kuulumaton mies voi tehdä ns. "perseparannuksen" päästäkseen naimisiin vl- naisen (ison talon tyttären) kanssa.


      • Iloasuuminussa
        he-ma kirjoitti:

        Ei kai satu voi haihtua, mutta ihan selvää on, että sadusta raamatussa on kyse.

        "Kuka pääsee taivaaseen?
        Mark. 16:16 Hän sanoo, että ketkä uskovat ja kastetaan, pelastuvat, muut tuomitaan kadotukseen.
        Room. (Paavali) 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."
        Room. (Paavali) 10:13 "Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
        "5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, ... 11. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan"
        Saarnaaja 3:19, 9:5, 9:10 Kuolema on lopullinen. Ei ole kuolemanjälkeistä elämää."

        Törkeä lainaukseni löytyy tuolta

        http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja

        Siellä myös muuta luettavaa, jos luetunymmärtäminen kuuluu mielikuvitusjumalan antamiin lahjoihin.

        he-man "Raamattu-lainauksista":
        Ei lue minun Raamatussa mainituissa Efesolaiskirjeen ja Saarnaajan kohdissa noin. Vaikka ottaisi huomioon Raamatun uudistustyön ja erilaiset käännökset, ei noin suurta poikkeamaa selitä muu, kuin virhe siteeratussa nettilähteessä tai virhe lainausta tehtäessä.

        Aiheesta kiinostuneet lukijat, kaivakaa tekstinpätkät oikeasta Raamatusta ja päättäkää kantanne sitten vasta.

        Ja Saarnaajan (joka oli kuningas Salomo vanhoilla päivillään katuvaisena palaamassa Jumalan tielle omilta tieltään) ohje kirjan lopussa 12:6-7 kuuluu: "Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa... Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut." Ja kuninkuudestaan ja rikkauksistaan huolimatta, hän sanoo vielä 8. jakeessa: "... kaikki on turhuutta."

        Viisaat neuvovat lukemaan Raamatun kirjoja kokonaisuuksina asiayhteyksissään, eli tiedottaen, mikä historiallinen tapahtuma oli käsillä tekstin aikaan, ei irroitellen jakeita em. tavalla.


      • Iloasuuminussa kirjoitti:

        he-man "Raamattu-lainauksista":
        Ei lue minun Raamatussa mainituissa Efesolaiskirjeen ja Saarnaajan kohdissa noin. Vaikka ottaisi huomioon Raamatun uudistustyön ja erilaiset käännökset, ei noin suurta poikkeamaa selitä muu, kuin virhe siteeratussa nettilähteessä tai virhe lainausta tehtäessä.

        Aiheesta kiinostuneet lukijat, kaivakaa tekstinpätkät oikeasta Raamatusta ja päättäkää kantanne sitten vasta.

        Ja Saarnaajan (joka oli kuningas Salomo vanhoilla päivillään katuvaisena palaamassa Jumalan tielle omilta tieltään) ohje kirjan lopussa 12:6-7 kuuluu: "Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa... Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut." Ja kuninkuudestaan ja rikkauksistaan huolimatta, hän sanoo vielä 8. jakeessa: "... kaikki on turhuutta."

        Viisaat neuvovat lukemaan Raamatun kirjoja kokonaisuuksina asiayhteyksissään, eli tiedottaen, mikä historiallinen tapahtuma oli käsillä tekstin aikaan, ei irroitellen jakeita em. tavalla.

        Vai kokonaisuutena raamattu?

        Niin ristiriitaista kokonaisuutta saa muualta hakea! Ehkä Salvador Dáli olisi onnistunut kirjoittamaan vastaavanlaisen teoksen.


      • Avoinsydämeni

        Niin, tarvitaan vain Jumalaa etsivä, avoin sydän.


      • Aamenaamenaamen
        Niinpäniinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Loppujen lopuksi asia on uskon asia, mutta kuten Raamattu todistaa, koko luomakunta on todisteena Jumalan olemassaolosta. Lisäksi omassa elämässäni ja monien, monien muiden elämässä on vahvasti näkynyt Jumalan vaikutus. Olet näköjään kuitenkin lukinnut siksi vahvasti käsityksesi, etteivät mitkään vakuutukset sitä muuta. Toivon, että saat itsellesi kokemuksen elävästä ja rakastavasta Jumalasta.

        Aamen!


      • Aamenaamenaamen
        Niinpäniinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Loppujen lopuksi asia on uskon asia, mutta kuten Raamattu todistaa, koko luomakunta on todisteena Jumalan olemassaolosta. Lisäksi omassa elämässäni ja monien, monien muiden elämässä on vahvasti näkynyt Jumalan vaikutus. Olet näköjään kuitenkin lukinnut siksi vahvasti käsityksesi, etteivät mitkään vakuutukset sitä muuta. Toivon, että saat itsellesi kokemuksen elävästä ja rakastavasta Jumalasta.

        Aamen!


      • he-ma kirjoitti:

        Lyöt vaan todisteet jumalastasi pöytään, niin toki uskon hänen olemassoloonsa. Moni on noita todisteita yrittänyt löytää, mutta mitään ei ole löytynyt.

        En kuitenkaan suostu moista tyrannia palvomaan, rakastamaan tai pelkäämään.

        Jumala tuli murheelliseksi tästä


      • Hänarmahtaa
        Havaintoja.asiasta.on kirjoitti:

        Vankila juttusi todistaa miten helposti höynäytettäviä te uskonharhaiset olette.
        Esim. "lestoihin" kuulumaton mies voi tehdä ns. "perseparannuksen" päästäkseen naimisiin vl- naisen (ison talon tyttären) kanssa.

        Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!


      • Hänarmahtaa
        JeIsLo kirjoitti:

        Lyöpä sinä todisteet pöytään siitä, että Jumalaa ei ole olemassa, kiitos.

        Koko luomakunta todellakin todistaa älykkäästä Luojasta. Sinäkin tulet Hänet vielä kohtaamaan, uskot eli et, ja silloin sinunkin polvesi tulevat notkahtamaan.

        Johanneksen ilmestys 22
        11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

        eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'


      • Hänarmahtaa
        Iloasuuminussa kirjoitti:

        he-man "Raamattu-lainauksista":
        Ei lue minun Raamatussa mainituissa Efesolaiskirjeen ja Saarnaajan kohdissa noin. Vaikka ottaisi huomioon Raamatun uudistustyön ja erilaiset käännökset, ei noin suurta poikkeamaa selitä muu, kuin virhe siteeratussa nettilähteessä tai virhe lainausta tehtäessä.

        Aiheesta kiinostuneet lukijat, kaivakaa tekstinpätkät oikeasta Raamatusta ja päättäkää kantanne sitten vasta.

        Ja Saarnaajan (joka oli kuningas Salomo vanhoilla päivillään katuvaisena palaamassa Jumalan tielle omilta tieltään) ohje kirjan lopussa 12:6-7 kuuluu: "Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa... Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut." Ja kuninkuudestaan ja rikkauksistaan huolimatta, hän sanoo vielä 8. jakeessa: "... kaikki on turhuutta."

        Viisaat neuvovat lukemaan Raamatun kirjoja kokonaisuuksina asiayhteyksissään, eli tiedottaen, mikä historiallinen tapahtuma oli käsillä tekstin aikaan, ei irroitellen jakeita em. tavalla.

        Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."


      • Hänarmahtaa
        he-ma kirjoitti:

        Äläs viitsi valehdella.

        Vankeustuomiota kärsivällä vangilla on vahva motiivi näytellä uskonharhaista, muka muita parempaa ihmistä nopeuttaakseen ehdonalaiseen pääsyä.

        Vankeustuomiota istuvat yleensä tyhmimmät rikolliset, joten ei ole ihme, vaikka osa niistä ihan oikeastikin uskoisi jumalien olemassaoloon.

        Viisaimmat rikolliset eivät jää kiinni tai työskentelevät kirkon, valtion tai kuntien virkamiehinä, jolloin järjestelmä suojelee niitä tuomioilta.

        'Sanokaa Joosefille näin: Oi, anna anteeksi veljiesi rikos ja synti, sillä pahasti he ovat menetelleet sinua kohtaan.' Anna siis isäsi Jumalan palvelijoille anteeksi heidän rikoksensa." Ja Joosef itki kuullessaan nämä heidän sanansa.


      • Armonvarassa
        he-ma kirjoitti:

        Vai kokonaisuutena raamattu?

        Niin ristiriitaista kokonaisuutta saa muualta hakea! Ehkä Salvador Dáli olisi onnistunut kirjoittamaan vastaavanlaisen teoksen.

        Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;


      • Moro7i

        Eli Paavali ihan turhaan sanoi vaan, että haureudenharjoittajat tikka juopot eivät pääse Jumalan valtakuntaan? Taikka Jeesuskin sanoi turhaan, että hokemalla vain Herra Herra ei pääse Jumalan valtakuntaan


      • Hänarmahtaa
        he-ma kirjoitti:

        Positiivisen väitteen esittäjä kantaa harteillaan todistamistaakan.

        Jos olet eri mieltä, mene suoraan lähimpään vankilaan suorittamaan elinkautista, koska uskon vakaasti sinun olevan massamurhaaja! Sen pitäisi logiikkasi mukaan riittää, ellet pysty todistamaan että et ole murhia tehnyt.

        Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!


      • Hänarmahtaa
        Hänarmahtaa kirjoitti:

        'Sanokaa Joosefille näin: Oi, anna anteeksi veljiesi rikos ja synti, sillä pahasti he ovat menetelleet sinua kohtaan.' Anna siis isäsi Jumalan palvelijoille anteeksi heidän rikoksensa." Ja Joosef itki kuullessaan nämä heidän sanansa.

        ja anna anteeksi kansallesi, mitä he ovat rikkoneet sinua vastaan, ja kaikki heidän syntinsä, jotka he ovat tehneet sinua vastaan; ja suo, että heidän vangitsijansa olisivat laupiaat heitä kohtaan ja armahtaisivat heitä.


      • Hänarmahtaa
        Aamenaamenaamen kirjoitti:

        Aamen!

        Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"


      • JeIsLo kirjoitti:

        Lyöpä sinä todisteet pöytään siitä, että Jumalaa ei ole olemassa, kiitos.

        Koko luomakunta todellakin todistaa älykkäästä Luojasta. Sinäkin tulet Hänet vielä kohtaamaan, uskot eli et, ja silloin sinunkin polvesi tulevat notkahtamaan.

        Johanneksen ilmestys 22
        11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

        >Koko luomakunta todellakin todistaa älykkäästä Luojasta. Sinäkin tulet Hänet vielä kohtaamaan, uskot eli et, ja silloin sinunkin polvesi tulevat notkahtamaan.

        Totisesti, heti kun te kohtaatte ihmisiä jotka eivät ole kanssanne samaa mieltä, te uhkaatte heitä Helvetin tulella. Aika säälittävää, mutta jotainhan sitä on keksittävä kun omille luuloille ei ole näytön häivääkään.


      • Niinpäniinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, kun otit vankilat puheeksi, että sieltä sulle löytyy hyviä todisteita hyvän Jumalan olemassa olosta. Nimittäin on vankeja, jotka ovat muuttuneet Jumalan voimasta uusiksi ihmisiksi käsittämättömällä tavalla. He joutuvat silti kärsimään rangaistustaan oikeuden mukaan.

        >Nimittäin on vankeja, jotka ovat muuttuneet Jumalan voimasta uusiksi ihmisiksi käsittämättömällä tavalla.

        Ja jotka nousevat helluntaiseurakunnassa arvoon arvaamattomaan, sillä siellä ei tunneta mitään niin hienoa kuin rikollinen menneisyys.

        Psykopaatti pysyy silti psykopaattina eikä häneen voi koskaan luottaa. Psykopaatin ominaisuuksiin kuuluu myös ympäristön odotuksiin vastaava näytteleminen, jonka hölmöt "uskovat" usein ottavat tosissaan.


    • alfa123om22

      Jaa, mutta Lain aikaa 1500-1000 eKr, seurasi Profeettojen aika 1000-500 eKr, Mutta profeettojen jälkeen tulivat ESIKOISET, joista mm. Jeesus Siirak todisteli Viisauden kirjassan vähän uskon arvoa verraten kärsivällisyyden arvoon ja molempia analysoiden. Mielestäni hän päätteli uskon arvon olevan vähempi kuin mitä alkukristityt olettivat ja saarnasivat.

      Profeettojen seuraajat eivät olleet täysin vakuuttuneita uskon asemasta verrattuna muihin jumaluuksiin. Mutta kristityt tahtoivat siitä huolimatta, että kritiikki oli jo esitetty korottaa uskon korkeimpaan asemaan. Miksi?

      Ehkä kysymys oli siitä, että Siirakin kirja määritteli että saattoi uskoa kehen tahansa auktoriteettiin, mutta kristityt määrittelivät uskon aivan eri pohjalta. Tuli uskoa vain yhteen Herraan eli näkymättömään ja pois lähteneeseen ja kaukana poissa olevaan Jeesukseen Kristukseen, josta olivat sakramentit muistona.

      Itse en ole kokenut uskon hyötyjä vielä elämässäni. Sen sijaan niin kuin apostoli Johannes saarnasi: Se minkä olemme nähneet, omin korvin kuulleet, omin käsin koskettaneet siitä me saarnaamme..... Elämän sanasta..... Niin se minkä ole nähnyt merkkeinä Jumalalta on vaikuttanut enemmän kuin usko. Ei se, että minä uskon Jumalaan ole vaikuttanut, vaan se että hän on vaivautunut lähettämään merkkejä olemassaolostaan, voimastaan ja tahdostaan.

      Niin kuin Jeesus Siirak sen sanoin omaa uskoa Jumalaan tms. voisi verrata kärsivällisyytteen. Se on suuri asia jos Jumala uskoo meihin tai edes näyttää voimansa meille.

      • Armonvarassa

        Katso, niinkuin palvelijain silmät katsovat heidän isäntäinsä käsiin, ja niinkuin palvelijattaren silmät katsovat hänen emäntänsä käsiin, niin meidän silmämme katsovat Herran, meidän Jumalamme, puoleen, kunnes hän armahtaa meitä.


      • Hänarmahtaa
        Armonvarassa kirjoitti:

        Katso, niinkuin palvelijain silmät katsovat heidän isäntäinsä käsiin, ja niinkuin palvelijattaren silmät katsovat hänen emäntänsä käsiin, niin meidän silmämme katsovat Herran, meidän Jumalamme, puoleen, kunnes hän armahtaa meitä.

        Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon.


    • hyväaloitus

      Aamen! Hyvä aloitus.

    • Anteeksisaanut

      En pystyisi elämään ilman Jeesuksen anteeksiantoa.

      • Useimmat pystyvät. Mikset sinä pysty?


    • LukekaaJesajaa

      Profeetoilla oli kirkas näky Jeesuksen sovitustyöstä jo aikoja ennen Jeesuksen tuloa maan päälle. Lukekaa vaikka Jesajaa!

      • Sekä juutalaiset yleensä että myös useimmat raamatuntutkijat ovat tosin sitä mieltä, ettei Jesaja haastellut Jeesuksesta yhtään mitään.


    • Aamenaamenaamenaamen

      Jo VTn profeetat olivat ymmärtäneet, ettei ihmisellä ole muuta toivoa kuin Jumalalta saatu anteeksiantamus.

      • Aamenaamenaamen

        Aamen! Sen oli heille Pyhä Henki kirkastanut.


      • Aamenaamenaamen

        Profeetoilla olikin Jumalan sanan kunnioitus.


      • Valitansyvästi
        Aamenaamenaamen kirjoitti:

        Profeetoilla olikin Jumalan sanan kunnioitus.

        Nykyisin harvalla sitä on.


      • Niinpäniinpäniinpä
        Valitansyvästi kirjoitti:

        Nykyisin harvalla sitä on.

        Niinpä!


      • Moro78i

        Pelastuiko Paavalin mukaan haureutta harjoittavat kristityt? :/ :o


      • Eipelastu
        Moro78i kirjoitti:

        Pelastuiko Paavalin mukaan haureutta harjoittavat kristityt? :/ :o

        Ei.


      • Onks.tietoo
        Eipelastu kirjoitti:

        Ei.

        Mitähän siihen haureuteen lasketaan kuuluvaksi?


      • Moro78i
        Onks.tietoo kirjoitti:

        Mitähän siihen haureuteen lasketaan kuuluvaksi?

        Irstailu? Vapaa seksi?


      • Kuis.on
        Moro78i kirjoitti:

        Irstailu? Vapaa seksi?

        Kuuluuko avoliitto vapaan seksin piiriin?


      • Eiyksikäänjoudu
        Niinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Niinpä!

        Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.


      • Eiyksikäänjoudu

        Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.


      • Jeesusrakastaa
        Eiyksikäänjoudu kirjoitti:

        Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

        Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta.


      • Hänarmahtaa
        Aamenaamenaamen kirjoitti:

        Profeetoilla olikin Jumalan sanan kunnioitus.

        Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.


      • Hänarmahtaa
        Eipelastu kirjoitti:

        Ei.

        Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."


      • Aamenaamenaamen
        Jeesusrakastaa kirjoitti:

        Hän pelasti heidät vihamiehen kädestä ja lunasti heidät vihollisen vallasta.

        Aamen!!!


      • Niinpäniinpäniinpä
        Aamenaamenaamen kirjoitti:

        Aamen!!!

        Niinpä!


      • Hänarmahtaa
        Niinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Niinpä!

        Älköön siitä tuhon omaksi vihitystä mitään tarttuko sinun käsiisi, että Herra kääntyisi pois vihansa hehkusta, antaisi sinulle armon ja armahtaisi sinua ja sallisi sinun lisääntyä, niinkuin hän on vannonut sinun isillesi,


    • Jalkainlamppu

      Jumalan sana on lamppu pimeydessä.

      • JokainenSana

        Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.


      • Hänarmahtaa
        JokainenSana kirjoitti:

        Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.

        Sillä Herra hankkii oikeuden kansallensa ja armahtaa palvelijoitansa, koska hän näkee, että heidän voimansa on poissa ja että kaikki tyynni on lopussa.


    • Jeesuksenoma

      Sanoma Jeesuksen kautta saatavasta anteeksiannosta on maailman kaikkien aikojen tärkein sanoma!

      • Aamenaamenaamen

        Aamen!!!


      • Juurikinniin

        Kyllä! Mikä voisikaan olla tärkeämpää kuin pelastuminen ikuiseen elämään!


      • Aamenaamenaamen

        Aamen!!!


      • Hänarmahtaa

        Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.


      • Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi teille.


      • Juurikinniin kirjoitti:

        Kyllä! Mikä voisikaan olla tärkeämpää kuin pelastuminen ikuiseen elämään!

        Jos ei halua ikuista elämää, löytyy paljonkin tärkempää. Kaikki eivät halua, eivätkä varmaan vähiten siitä syystä että kukaan ei tunnu tietävän miten se ikuisuus Taivaassa vietetään pitkästymättä kuoliaaksi. Edes maanpäällistä elämäänsä ei voi siellä muistella, koska silloinhan alkaisi myös surra kaikkia Helvettiin joutuneita.


    • Aamenaamenaamen

      Niin, jokainen, ei joku muutama tai edes joka toinen, vaan JOKAINEN.

      • Aamenaamenaamen

        Aamen!


      • Jäänytkiinnivarmaankin

        Missähän se aidanraossa päätä pitävä poika viipyy, kun ei ole tullut irvailemaan?


      • Ymmärtäväinen

        Kyllästyi varmaankin omaan irvailuunsa. Helppo ymmärtää.


      • Niinaivan
        Ymmärtäväinen kirjoitti:

        Kyllästyi varmaankin omaan irvailuunsa. Helppo ymmärtää.

        Aivan niin.


      • Informaatiota
        Jäänytkiinnivarmaankin kirjoitti:

        Missähän se aidanraossa päätä pitävä poika viipyy, kun ei ole tullut irvailemaan?

        Jos tarkoitat Teuvon porttia niin se on ollut jo vuosia tukossa kun Teuvo tyyräsi Armia portista takaisin, Armi poloinen jäi ahteristaan kiinni :-(


    • Oikeinjatotta

      Oikein ja totta!

    • 54545454545

      Mitä arvoa on totuudella jota pitää pönkittää valheilla.

    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!!

    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!!

    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!! Profeetat olivat Jumalan erikoismiehiä!

    • pelastususko

      Ei jokainen mene taivaaseen, vaan hän joka tekee Jumalan tahdon mukaan. Jos on valmis tekemään Jumalan tahdon mukaan, se tarkoittaa, että hän uskoo. Ja kun ihminen uskoo hänet kastetaan, sillä joka uskoo ja kastetaan, pelastuu.

    • Aamenaamenaamen

      Profeetat tunsivat Jumalan ja tiesivät hänen ilmoittamansa totuuden, jonka me saamme lukea Raamatusta, jota jotkut pitävät valheena, kuten atet ja Teuvo.

      • Ainauskollinen

        Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,


    • Jeesus.on.voittaja

      Jeesus pelastaa häneen uskovan!

    • Onnellinen.ihminen

      Onnellinen on ihminen, jonka synnit on annettu anteeksi!

    • Onnellinen.ihminen

      Onnellinen se ihminen, jonka synnit on anteeksi annetut!

      • Onnellinen.ihminen

        Taisi tulla tuplana. No ei se haittaa! ;)


    • Jumalan.lahja

      Synnit anteeksi! Jumalan joululahja!

    • Tuomiontulet

      Totuus Jeesuksesta ei pala tulessakaan. Kaikki muu tulee kerran palamaan!

      • Niinsekertoo

        Niinhän se Kirja kertoo.


      • Jeesusarmahtaa
        Niinsekertoo kirjoitti:

        Niinhän se Kirja kertoo.

        Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.


    • Verenturvissa

      jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

    • Verenkautta

      ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

    • Verenmerkki

      meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

    • Verenmerkki

      Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

    • Eiyksikäänjoudu

      Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

    • Verenkautta

      Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.

    • Huutavanhuuto

      Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.

      • >Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.

        Kunpa tekisi sen pian...


    • Hänarmahtaa

      Joka vaivaista armahtaa, se lainaa Herralle, ja hän maksaa jälleen hänen hyvän tekonsa.

    • Hänarmahtaa

      Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.

    • Hänarmahtaa

      Ja minä annan teille armon, niin että hän teitä armahtaa ja antaa teidän palata takaisin maahanne.

    • Hänarmahtaa

      Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

    • Hänarmahtaa

      Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

    • Hänarmahtaa

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

      • Raamatun.mukaan

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."


    • Aamenaamenaamen

      Nimenomaan! Todistavat! Ja sillä on silti edelleen pelastava vaikutus!

    • Hänarmahtaa

      Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

    • maanpäällinen-paratiisi

      Säästän sen uskonon tulon viimeisille minuuteille. Nyt uskon, että onkivempi elää tätä maallista elämää ja nautiskella kaikilla mahdollisilla tavoilla täällä maanpäällisessä paratiisissa. Jatkoille sitten taivasten valtakuntaan.

      Ei maar. Täytyy lähtee taas paneen.

      • Mietisitätykönäsi

        Et välttämättä saa Jumalan kutsua kuolinvuoteella ja äkkikuolemakin on mahdollista. Ilman Jumalan kutsua ei voi pelastua.


    • Hänarmahtaa

      Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'

    • Hänarmahtaa

      Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'

    • Hänarmahtaa

      Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."

    • Hänarmahtaa

      Sillä mistä muutoin tiedetään, että minä olen saanut armon sinun silmiesi edessä, minä ja sinun kansasi, ellei siitä, että sinä käyt meidän kanssamme, niin että me, minä ja sinun kansasi, olemme erikoiset kaikkien kansojen joukossa, jotka maan päällä ovat?"

    • Hänarmahtaa

      Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi.

    • Hänarmahtaa

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

    • Hänarmahtaa

      "Herra, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin käyköön Herra meidän keskellämme. Sillä tämä on tosin niskurikansa, mutta anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät perintöosaksesi."

    • OnARMOsuuri

      Mutta hän sanoi hänelle: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin osoita minulle tunnusteolla, että sinä itse puhut minun kanssani.

    • Hänarmahtaa

      Ja Daavid sanoi Aakiille: "Jos minä olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin annettakoon minulle paikka jossakin maaseutukaupungissa, asuakseni siellä. Sillä miksi sinun palvelijasi asuisi kuninkaan kaupungissa sinun luonasi?"

    • Hänarmahtaa

      Jos vihollinen voittaa sinun kansasi Israelin, sentähden että he ovat tehneet syntiä sinua vastaan, mutta he palajavat sinun tykösi, kiittävät sinun nimeäsi, rukoilevat sinua ja anovat sinulta armoa tässä temppelissä,

    • Hänarmahtaa

      Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

    • Hänarmahtaa

      Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

    • Hänarmahtaa

      Ja he virittivät ylistys- ja kiitosvirren Herralle: "Sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti Israelia kohtaan." Ja kaikki kansa nosti suuren riemuhuudon ylistäen Herraa siitä, että Herran temppelin perustus oli laskettu.

    • Hänarmahtaa

      Mutta nyt on meille hetkiseksi tullut armo Herralta, meidän Jumalaltamme, koska hän on sallinut pelastuneen joukon meistä jäädä jäljelle ja antanut meille jalansijan pyhässä paikassansa, että hän, meidän Jumalamme, valaisisi meidän silmämme ja soisi meidän hiukan hengähtää orjuudessamme.

    • Hänarmahtaa

      Oi Herra, tarkatkoon sinun korvasi palvelijasi rukousta ja niiden palvelijaisi rukousta, jotka tahtovat peljätä sinun nimeäsi! Anna tänä päivänä palvelijasi hankkeen menestyä ja suo hänen saada armo sen miehen edessä." Minä olin näet kuninkaan juomanlaskija.

      • Niinpäniinpäniinpä

        Niinpä! Jeesus kuulee rukoukset!


    • Hänarmahtaa

      Oi Herra, tarkatkoon sinun korvasi palvelijasi rukousta ja niiden palvelijaisi rukousta, jotka tahtovat peljätä sinun nimeäsi! Anna tänä päivänä palvelijasi hankkeen menestyä ja suo hänen saada armo sen miehen edessä." Minä olin näet kuninkaan juomanlaskija.

    • Jumalaonhyvä

      Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.

    • Jumalaonhyvä

      Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

    • Jumalaonhyvä

      Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.

      • Ex-vl.Jumalan.armosta

        Oikein hyvä, että olet innostunut noiden, sinänsä tyhjänpäiväisten lorujen palstalle kopioimiseen. Myönteistä siinä on nimenomaan se, että se älytön veren kanssa sottaaminen on jäänyt vähemmälle.


    • Jumalaonhyvä

      Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

      • Aamenaamenaamen

        Aamen! Uskon!!


    • Jumalaonhyvä

      Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

    • Jumalaonhyvä

      Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

    • Jumalaonhyvä

      Jumala, ole minulle armollinen, sillä ihmiset minua polkevat, joka päivä he sotivat minua vastaan, ahdistavat minua.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta sinä, Herra, älä käännä laupiuttas minusta pois: sinun laupiutes ja vakuutes aina minua varjelkoon.

    • Jumalaonhyvä

      Hallitkoon hän iankaikkisesti Jumalan kasvojen edessä; säädä armo ja totuus häntä varjelemaan.

    • Jumalaonhyvä

      Mutta minä veisaan sinun väkevyydestäsi ja riemuitsen aamulla sinun armostasi, sillä sinä olet minun linnani ja pakopaikkani minun hätäni päivänä.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?

    • Jumalanonarmojatuomio

      Joka viisas on, se ottakoon näistä vaarin ja ajatelkoon Herran armotekoja.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra.

    • JeesusonihanaHerra

      Minä sanon: ikiajoiksi on armo rakennettu, sinä olet perustanut uskollisuutesi taivaisiin.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Herra, sinun laupiutes ulottuu niin leviältä kuin taivas on, ja sinun totuutes niin avaralta kuin pilvet juoksevat.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja sanoi: Herra, jos minä olen armon löytänyt sinun edessäs, niin älä mene palvelias ohitse.

    • Jeesusarmahtaa

      Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

    • Jeesusarmahtaa

      Hän muistaa armonsa ja totuutensa Israelin huoneelle: kaikki maailman ääret näkevät meidän Jumalamme autuuden.

    • Jeesusarmahtaa

      Halleluja. Kiittäkäät Herraa! sillä hän on hyvä, ja hänen laupiutensa pysyy ijankaikkisesti.

    • Jeesusarmahtaa

      Auta minua, Herra minun Jumalani: auta minua sinun armos perästä,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hänen armonsa meitä kohtaan on voimallinen, ja Herran uskollisuus pysyy iankaikkisesti. Halleluja!

    • Häneiarmahtanut

      "Kaduttaa etten mennyt.
      Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
      Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."

    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armoasi, sillä sinuun minä turvaan. Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni.

    • Jeesusarmahtaa

      Suo minun varhain kuulla sinun armojas, sillä sinuun minä toivon: ilmoita minulle tie, jota minä käyn; sillä minä ylennän sieluni sinun tykös.

    • Jeesusarmahtaa

      Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

    • Jeesusarmahtaa

      Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.

    • Jeesusarmahtaa

      niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

    • Jeesusarmahtaa

      Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.

    • Johanneksenveli

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Minkä ikäisenä sait tältä hoitomieheltä tietää tulevan kohtalosi?

      Vai olitko pari vuotta ystävyytemme päättymisen jälkeen vl-seuroissa kuulemassa tulevan tehtäväsi?

      "Devoit
      5.9.2008 23:25
         kysyn. kirjoitti:
      Miten se heittäminen tapahtuu?

      Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
      En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."

      Saatanan tietäjähengen kautta tuo hoitomies tiesi tulevan kohtalosi.

      Ja se on yhtäpitävä saamani Pyhän Hengen ilmoituksen kanssa kohtalostasi, jonka olen sinulle ilmoittanut.

      Miksi et kertonut minulle tästä koskaan mitään, vaikka 14 vuotta kuljit rinnallani totuuden tiellä?

      Vai tapahtuiko tämä heti Ramun kanssa tehdyn sovinnon jälkeen, kun totuuden tiesi päättyi pelkuruuden hengessä ahtaan portin eteen?

      Ja palasit takaisin vanhoillislestadiolaisten seuroihin, jossa sait kuulla tulevaisuutesi siitä eteenpäin?

      Sitä kyllä vielä ihmettelen, mikä tarkoitus Jumalalla oli saattaa tietoosi myöskin totuutta, joka  heti ystävyyden päättymisen jälkeen olikin uskosi mukaan eksymystä:

      "Devoit 25.11.2009
      Olin paljon Sunin puolesta Ramulle vastaan väittämässä, eksymyksen aikoihini. Jumala kuitenkin soi minulle tilaisuuden n. 2 kk ennen Ramun kuolemaa, paiskata sovinnon kättä hänen kanssaan."

      Näin olit palannut siihen päätepisteeseen, mihin olit jo äitisi kohdussa määrätty:

      "Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä."

      Se tässä tuli minulle täysin selväksi, että Pyhä Henki halusi näyttää minulle todeksi myös sinun kauttasi tämän Raamatun totuuden:

      "Älä luota naapuriin, älä turvaa parhaaseen ystävään. Paras heistä on kuin orjantappura, oikeamielisin kuin ohdakepensas."

      Todellisuudessa Saatana salli sinulle tämän 14 vuoden eksymyksen totuudessa, jotta nyt pystyy ottamaan sinusta kaiket tehot irti juuri tällä palstalla.

      Koska vanhoillislestadiolaiset nauroivat sinut ulos palstaltaan jo monta kertaa, kun itseltäsi loppuivat paukut.

      Joten:

      "Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi ja salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."

      Nämä ja monet muut herjasi minua kohtaan täyttävät ns. viharikoksen tunnusmerkkit, kun elät jatkuvassa verihurmoksessa, kuten alkuperäinen valittu kansa, Paavali ja monet muut:

      "Paskat Teuvo!"

      "Oih saatanan orja ... ylempääkin sen saa selville mutta muutenkin olet täysin naurettava valehtelija muiden kirjoituksia hyväksikäyttäen oleva paskiainen !"

      "Olet täysi paska kuten saatanakin pahojen ominaisuuksiensa kanssa kuten moni ihminenkin!!!! "

      "Hyi vittu , hyi vittu .... oksetat ylimielisyydelläsi ja tuomitsemisellasi !!!! Jumalan oma ei tuollaista tee ja sen tiedän !"

      "Onko se aivopieru sellainen pieru, joka on valhetta mutta tuoksuu totuudelta?"

      "Melkoiselta paskakasalta vaikutat. Oletko uudestisyntynyt perkeleen perseestä?"

      "Haista pitkä paska valehtelija."

      "Sanasi arvo on yhtä paljon kuin toissavuotinen pieru, pelkkää sanahelinää."

      "hän vie sinulta totuuden tajun Sen jälkeen tunnet vain paskan hajun"

      "piiitkä paska
      Kerro osoitteesi, jospa tulisin sinne sitä haistelemaan."

      "Teuvon tekstit ovat syvällisiä! 
      Sillä ne ovat syvältä perseestä."

      "Nään rakas paskassasi puolukoita, ja persesilmässäsi pisamoita."

      "ÄläPuhuPaskaaTeuvo"

      "Olet kyrpäJooseppi."

      "Noutaja se tulee Teuvollekin. Porstuassasi kohta kolisee lähdön äänet.

      On aika tehdä valmisteluja. Katkera huutosi ei hyvää lupaa sinulle, vanhus."

      "Teuvo heiluu jo haudan partaalla.
      Onnitelkoot ken haluaa ."

      Teuvo se naki viime viikolla unessansa nakuja, oli siina mustia kissoja ja saatanoita.
      Nain nakuja, nain nakuja viime yona huusi Teuvo!"

      Näin käy toteen kohdallasi sama, joka toteutui myös rakkaan Paavalisi kohdalla:

      "Te olette lähtöisin Saatanasta.

      Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.

      Saatana on ollut murhaaja alusta asti.

      Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

      Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 

      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

    • Jeesusarmahtaa

      Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.

    • Sovittelija

      Totta se on: Jokainen saa, jos vain uskaltaa ahtaaseen paikkaan sovittaa.

      Ensin pitää kuitenkin koitella.

      • Sittenvarsinaiseenasiaan

        Se koittelu kannattaa suorittaa huolella, mikään kerta kouraisu ei riitä.


    • Sylkykuppi

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

    • KiitosJeesukselle

      Valtava lupaus!

    • Synnit.anteeksi

      Tämä on järisyttävä asia!!! Synnit anteeksi!!!

    • Hyvä paimen tulee portista ja paha paimen aidan yli.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinun käsiis annan minä henkeni, sinä olet minun lunastanut, Herra, sinä totinen Jumala.

    • Jepulisjepp

      Jep jep

    • AamenkiitosJeesus

      Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala. Hän ei jätä sinua eikä hukuta sinua; hän ei unhota sinun isiesi kanssa tekemäänsä liittoa, jonka hän on heille valalla vahvistanut.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

    • AamenkiitosJeesus

      Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun,

    • AamenkiitosJeesus

      "Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne,

    • AamenkiitosJeesus

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."

    • AamenkiitosJeesus

      Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.

    • AamenkiitosJeesus

      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

      • Tunnistatko.itsesi

        Määritelmä hihhulista.
        "Voimakkaasti uskonnollinen ihminen, yleensä vastenmielisellä tavalla. Useimmiten joko lahkolainen, fundamentalisti tai uskossaan ulospäinsuuntautunut."


    • AamenkiitosJeesus

      Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.

    • AamenkiitosJeesus

      Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.

    • AamenkiitosJeesus

      niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.

    • AamenkiitosJeesus

      Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

    • AamenkiitosJeesus

      Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä.

    • AamenkiitosJeesus

      "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!

    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua; älä pelkää äläkä arkaile."

    • AamenkiitosJeesus

      Katso, Herra, Herra auttaa minua; kuka minut syylliseksi tuomitsee? Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate; koi heidät syö.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!!

    • AamenkiitosJeesus

      Valtava asia!

    • AamenkiitosJeesus

      Paras lahja tulee Jumalalta: synnit anteeksi ja iankaikkinen elämä Jeesuksen Golgatan uhrityön ansiosta!

    • AamenkiitosJeesus

      Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."

    • AamenkiitosJeesus

      Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.

    • Älä anna leipää syntiselle, sanoo Jeesus Siirak.

    • AamenkiitosJeesus

      Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

      • AamenkiitosJeesus

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


    • AamenkiitosJeesus

      Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän antaa heidän olla turvassa, ja heillä on vahva tuki; ja hänen silmänsä valvovat heidän teitänsä.

    • AamenkiitosJeesus

      Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

    • AamenkiitosJeesus

      Hyvä saa Herran mielisuosion, mutta juonittelijan hän tuomitsee syylliseksi.

      • Voisitko.vähentää

        Tuota,tuota näin Jeesuksen omanakni täytyy sanoa, että nuo lorusi ovat todella pitkästyttäviä.


      • Äläviitsihei
        Voisitko.vähentää kirjoitti:

        Tuota,tuota näin Jeesuksen omanakni täytyy sanoa, että nuo lorusi ovat todella pitkästyttäviä.

        "Jeesuksen omanakin?"


      • Äläpä.auo.päätäsi
        Äläviitsihei kirjoitti:

        "Jeesuksen omanakin?"

        Johan nyt on perk..e jos sinä tiedät paremmin minun ja Jeesuksen väliset asiat.


      • Äläviitsihei
        Äläpä.auo.päätäsi kirjoitti:

        Johan nyt on perk..e jos sinä tiedät paremmin minun ja Jeesuksen väliset asiat.

        Valehtelijat eivät pääse Taivaaseen.


    • AamenkiitosJeesus

      Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.

    • KiitosJeesuskiitos

      Kiitos Jeesus, että armostasi olet antanut synnit anteeksi!

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe