Arto Antturin kasteteologiaa

Kiitollinen

Kirkkoherra Arto Antturi, entinen hellari, oli puolustamassa lapsikastetta Radio Dein viikon debatissa taannoin. Juontaja kysyi, että välittääkö kaste armoa. Antturin mukaan välitti. Hän selitti:
"Kasteessa toimii Jumala. Jumala käyttää kastetta kanavana. Koska Jeesus itse käski, koska Jumala itse käski, että tulee kastaa, niin silloin Jumala itse sitoutuu siihen, mitä hän on käskenyt."

Eräs ongelma tuossa argumentoinnissa on. Onko Jumala käskenyt kastaa vastasyntyneitä vai niitä, joille on julistettu evankeliumi ja jotka ovat uskoneet sen? Vastaus on selvä: jälkimmäisiä. Ja vain niihin kasteisiin Jumala on sitoutunut.

Aivan varmasti ne, jotka alkuseurakunnan aikaan kuulivat evankeliumin ja ottivat kasteen, saivat siinä anteeksiantamuksen. Ei epäilystä. Mutta lapsikaste ilmaantui 100-luvun loppupuolella ensin Pohjois-Afrikassa. Onko Jumala muka jotenkin sitoutunut siihen?
No, ei tietenkään.
Vauvakaste syntyi maagisen ajattelutavan sulautuessa hiljalleen maallistuvaan ja kirkollistuvaan kristinuskoon. Monet teologit näkevät, että se alkoi taikauskoisille vanhemmille syntyneiden sairaiden lasten kastamisesta ja yleistyi siitä sitten. Mikä lienee totta. Joka tapauksessa sen suhteen Jumala ei ole sitoutunut yhtään mihinkään. Sellaisen luuleminen on ikivanha erehdys.

Antturi on eksegeetti eikä dogmaatikko, joten pitää ymmärtää, ettei hän ole asiaa ehkä juuri pohtinut. Moni teologi ei kuitenkaan nykyään menisi tuollaista sanomaan. Olen kuullut, että maailmalla harva enää kehtaa puolustaa lapsikasteen alkuperäisyyttä.
Onneksi pelastus on luvattu sydämen uskolla ja suun tunnustuksellakin, niin että Antturinkin suhteen voi olla toiveikkaalla mielellä iankaikkisuuden suhteen. Kaikkea hyvää vaan sulle, Arto, jos satut lukemaan. Sinun kasteteologiasi kaipaa kuitenkin pientä viilaamista. Varsinkin armon saamisen lapsikasteessa voisit tiputtaa siitä pois.

75

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki12

      Missä kohden Raamatussa Jumala kieltää kastamasta pieniä uskovaisten tai ei uskoisten lapsia ?

      • missäkohtaa

        Missä kohtaa Raamattu kieltää uskoontullutta "antamaan kastaa itsensä"???


      • Eenokki12
        missäkohtaa kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattu kieltää uskoontullutta "antamaan kastaa itsensä"???

        Uudestikasteet ovat kyllä kiellettyjä. Uudestikaste on varma merkki lahkosta.


      • oikeaKasteM

        No me kastammekin helluntaiseurakunnissa vain Jeesukseen uskoon tulleita. Ja aina se uskovalle, ensimmäinen kaste. Kts. Mark. 16:16


      • Henok
        oikeaKasteM kirjoitti:

        No me kastammekin helluntaiseurakunnissa vain Jeesukseen uskoon tulleita. Ja aina se uskovalle, ensimmäinen kaste. Kts. Mark. 16:16

        Kastattehan jos mahdollista luterilaisen uskoontulleen ja siinä samassa vedessä olette kastaneet uskovia helluntailaispedofiilejä, raiskaajia, homoja ja maantierosvoja ja huijareita joilla on helluntailainen usko sitä en kiellä.


      • HeenokinKirkko

        "Missä kohden Raamatussa Jumala kieltää kastamasta pieniä uskovaisten tai ei uskoisten lapsia?"
        Ei siellä suoraan kielletäkään, mutta miksi pitäisi tehdä jotain aivan turhaa?
        Ja itse asiassa haitallista.
        Sillä vaan synnytetään kirkkoja, joissa on jäseniä, jotka eivät koskaan ole uskoneet ja Jeesusta tunteneet ja jotka eivät Jumalan sanaa kunnioita.
        Ja he ovat sitten vaikuttamassa niissä kirkoissa.
        On nähty mitä siitä tulee.
        Heenokin kirkko.


      • kojhgfds

        Eikö sinulla ole raamattu ja jos on niin etkö osaa lukea tai ymmärtää?

        Mark. 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        SAMASSA TILAISUUDESSA, JEESUS ANTOI TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEET..
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        MISSÄÄN KOHTAAN, saatanallisuuden käösikirjassa, EI KETÄÄN, LAPSIAKAAN; JEESUS KÄSKE KASTAA LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI;
        EI EDES LUTERILAISUUDEN UHREIKSI...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

        Lapsikaste on rikos, josta kirkko ja papisto ei ota rikoksena vastuuta vaan asettaa sen lapsiaan kastattavien lasten vanhemmille perkeleen perisynniksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"
        SIIS TUOSSA PAPIN TEKSTISSÄ, ON NELJÄ TÖRKEÄÄ SAATANALLISUUDEN VALETTA OIKEIN "taivaan isän" NIMEEN VALEHELTUNA JA IHMISET LÖYTÄVÄT USEAMPIA paratiisin käärmeen kieroiluja.

        Joten
        "Eenokki12" on rikollisuuteen kasteessa hengellisesti tapettu elävä raato, kaikki kuolleet merkitään ristillä ja sellainen on hänenkin otsassa tyhmyydestä pääteltynä.


      • karmeetasyyttämistä
        Henok kirjoitti:

        Kastattehan jos mahdollista luterilaisen uskoontulleen ja siinä samassa vedessä olette kastaneet uskovia helluntailaispedofiilejä, raiskaajia, homoja ja maantierosvoja ja huijareita joilla on helluntailainen usko sitä en kiellä.

        Joo totta ja pahinta on syyttäminen vikojen etsintä ja armottomuus tässä mooseksensiinaiarabienjuutalaistenbabylonin lahkossa tekevät kauheita syntejä itse js lapsia muslimeille kundaliinikäärme niililtä ja talousrikollisia sekä oikein hengessä huoraavat toistensa ja antijeesuksen kanssa monet pilkkaavat neitsyttäkin pitävät Mooseksen käskyjä shapatteja eläinuhreja kiroavat saatananhaltuun uskoon tulleita ja ovat itsekin eronneet moneen kertaan mitä muita tuomitsevat omista synneistään pahinta etteivät ole koskaan kastaneet osaa perheistään kun vaativat omavanhurskautta lakiin perustuvaa uskoa eikä armoon ihan kuin jehovatkin rahastavat rahat ihmisiltä puhaltavat okkulttismilla syyttämällä syyllistämällä pahempia kuin kabbalisetvapaamuurarit sillä nää myy kaiken minkä ilmaiseksi saa juutalaisetismailhaagarit riehuu taas kun rajat aukesi kohta murhaavat kristittyjä kun ensin ryöstävät . Älkää antako näiden kirpputoreille mitään puhaltavat . Ihan pelkkämyyntijeesus bisnes . Pidä koko laki sitten 100% . Galatalaiskirjeet hebrealaiskirjeet ne on arabeja babylon. Kristitty on vapaa lain tuomioista eikä nää sitä tajua ikinä.


      • ramjumalia
        oikeaKasteM kirjoitti:

        No me kastammekin helluntaiseurakunnissa vain Jeesukseen uskoon tulleita. Ja aina se uskovalle, ensimmäinen kaste. Kts. Mark. 16:16

        Molokille


      • kjytfrdes

        "Eenokki12" kirjoitti:
        7.7.2016 14:50
        "Missä kohden Raamatussa Jumala kieltää kastamasta pieniä uskovaisten tai ei uskoisten lapsia ?"

        Niin, eihän raamattunne kiellä ketään tarvaamastakaan!
        Tule esiin niin lämmitämme sinulle helevetin kuuman tervakylvyn oikein upotuksella ja sen jälkeen pyörittelemme sinua höyhen kasassa niin olet valmis varis rääkkymään!!!


      • uatos
        kjytfrdes kirjoitti:

        "Eenokki12" kirjoitti:
        7.7.2016 14:50
        "Missä kohden Raamatussa Jumala kieltää kastamasta pieniä uskovaisten tai ei uskoisten lapsia ?"

        Niin, eihän raamattunne kiellä ketään tarvaamastakaan!
        Tule esiin niin lämmitämme sinulle helevetin kuuman tervakylvyn oikein upotuksella ja sen jälkeen pyörittelemme sinua höyhen kasassa niin olet valmis varis rääkkymään!!!

        Suksien tervaaminenkin on hyvä asia.


      • eiköstävaan
        kojhgfds kirjoitti:

        Eikö sinulla ole raamattu ja jos on niin etkö osaa lukea tai ymmärtää?

        Mark. 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        SAMASSA TILAISUUDESSA, JEESUS ANTOI TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEET..
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        MISSÄÄN KOHTAAN, saatanallisuuden käösikirjassa, EI KETÄÄN, LAPSIAKAAN; JEESUS KÄSKE KASTAA LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI;
        EI EDES LUTERILAISUUDEN UHREIKSI...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

        Lapsikaste on rikos, josta kirkko ja papisto ei ota rikoksena vastuuta vaan asettaa sen lapsiaan kastattavien lasten vanhemmille perkeleen perisynniksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"
        SIIS TUOSSA PAPIN TEKSTISSÄ, ON NELJÄ TÖRKEÄÄ SAATANALLISUUDEN VALETTA OIKEIN "taivaan isän" NIMEEN VALEHELTUNA JA IHMISET LÖYTÄVÄT USEAMPIA paratiisin käärmeen kieroiluja.

        Joten
        "Eenokki12" on rikollisuuteen kasteessa hengellisesti tapettu elävä raato, kaikki kuolleet merkitään ristillä ja sellainen on hänenkin otsassa tyhmyydestä pääteltynä.

        Kyllä tuossa on tarpeeksi todistusta ettei apsia tule kastaa jos Jeesukseen uskoo. Ja eihän se kastaminen pelasta vaan asettaa lapsenkin lahkoissa raiskaajien armoille.


      • kdkekwkw2j
        Eenokki12 kirjoitti:

        Uudestikasteet ovat kyllä kiellettyjä. Uudestikaste on varma merkki lahkosta.

        Vai on kielletty uudesti kasteetkin!
        Kuka, saatanako ne kielsi?

        Mie ainakin meen saunan jälkeen suihkuun tai joskus vain kylpyyn ja lupaan, että se ei ole saatanaa palvelevien määrättävissä kuinka usein sen teen!

        Ettekö te saatanan pässit tajua, että se kreikan kielen kaste sana on väärin käännetty raamattuun ja sen väärennökseksi on Jeesus itse todistanut, vaikka eihän teille Jeesuksen opit kelpaa... paitsi ne väärennöset....

        TEHKÄÄPÄS ENSTEKS SELVKSI ITSELLENNE, ETTÄ...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        ...JA HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

        JOS ETTE TUOTA YMMÄRRÄ JA SEN MUKAAN TOIMI, NIIN OLETTE saatanallisuuden laumapiruja
        JA
        JOS ETTE TÄTÄKÄÄN, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        PITÄSHÄN SE AIKUISILLA IHMISILLÄ OLLA EDES KORVIENSA VÄLISSÄ MUUTAKIN KUN SONTAA!!!
        OPETELKAA TOTUUTTAA JA TULKAA SITTEN LUOSITANNE IHMISTYMÄÄN!


      • jJjkKKMU5R
        kdkekwkw2j kirjoitti:

        Vai on kielletty uudesti kasteetkin!
        Kuka, saatanako ne kielsi?

        Mie ainakin meen saunan jälkeen suihkuun tai joskus vain kylpyyn ja lupaan, että se ei ole saatanaa palvelevien määrättävissä kuinka usein sen teen!

        Ettekö te saatanan pässit tajua, että se kreikan kielen kaste sana on väärin käännetty raamattuun ja sen väärennökseksi on Jeesus itse todistanut, vaikka eihän teille Jeesuksen opit kelpaa... paitsi ne väärennöset....

        TEHKÄÄPÄS ENSTEKS SELVKSI ITSELLENNE, ETTÄ...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        ...JA HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

        JOS ETTE TUOTA YMMÄRRÄ JA SEN MUKAAN TOIMI, NIIN OLETTE saatanallisuuden laumapiruja
        JA
        JOS ETTE TÄTÄKÄÄN, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        PITÄSHÄN SE AIKUISILLA IHMISILLÄ OLLA EDES KORVIENSA VÄLISSÄ MUUTAKIN KUN SONTAA!!!
        OPETELKAA TOTUUTTAA JA TULKAA SITTEN LUOSITANNE IHMISTYMÄÄN!

        korjaus:
        OPETELKAA TOTUUTTAA JA TULKAA SITTEN LUOSITANNE IHMISTYMÄÄN!

        pitää olla

        OPETELKAA TOTUUTTAA JA TULKAA SITTEN LUOLISTANNE IHMISTYMÄÄN!


      • teppo_2

        Mikä se luositanne on? Käy ala-aste loppuun ja tule sitten tänne opettamaan. Sovitaanko näin?


    • säälittäviätapauksia

      Se nyt on ihan yks lysti mitä antturin poika jaarittelee kasteistaan.

      Isänsä sentään oli Hengen mies, pojasta ei tiedä mikä se on.

      • Kiitollinen

        No, on se varmaan ihan hyvä mies sikäli kuin meistä kukaan on, mutta dogmatiikan suhteen voisi sanoa, että petrattavaa on.
        Ja sallittakoon julkinen arviointi, koska julkisesti hänkin näkemyksiään esiin toi.


      • jnuyubyby
        Kiitollinen kirjoitti:

        No, on se varmaan ihan hyvä mies sikäli kuin meistä kukaan on, mutta dogmatiikan suhteen voisi sanoa, että petrattavaa on.
        Ja sallittakoon julkinen arviointi, koska julkisesti hänkin näkemyksiään esiin toi.

        omena ei kauas puustaan putoa...

        Jeesus on kieltänyt uskomasta
        joten
        tiedämme, että saatanaa jumalanaan palveleviksi aivopestyt uskoo....


    • usko_ei_ole_tietoa

      Nk. uskovaisten ainaisesta kristittyjen kasteiden puolesta ja vastaan räyhääminen on seurausta saatanaa palvelleiden paavalilais-luterilaisuuden ja heidän alaisten yli 3500:n lahkojen maailmassa TODISTUS SIITÄ;
      MITÄ RAAMATTUNA TUNNETTU saatanallisuuden käsikirja saa aikaan!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

      uskontunustuksen kaltaisuus on tyypillistä monella tavalla olitpa minkä lahkon uskovainen tahansa.
      Jeesus ei käskenyt HÄNEN opetuslapsiensa (joita kristityillä ole) saarnata paavailais-luterilaisuuden (UT:n) sopakaa; vaan HÄNEN OPETUSLAPSILLEEN OPETTAMAA EVANKELIUMIA.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista
      SEN LISÄKSI JEESUS OPEISSAAN VIITTA MUUTAMIIN MOOSEKSEN KIRJOJEN KOHTIIN.

      TE, JOILLE TUO SELVYYS EI SOVI KALLOON, OVAT JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ saatanaa tai/ja sen herra jumalia jumaloivina eksytettjä saatanan palvojia oppeineen!

      FAKTAA:
      Ilm. 2:1-29
      Näistä, Jeesuksen JA Jeesuksen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ---
      HUOM!
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
      ---
      Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

      Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.
      SIIS JEESUS EI OLE EIKÄ OLE OLLUT; RIKOLLISEN KRISTINUSKON KRISTITTY!
      JA
      KRISTITTY EI OLE EIKÄ OLE OLLUT JEESUSTA SEURAAVA KRISTILLINEN.

      Opetuslapsia ei kristityillä ole, vaan eksyttäjien vastaavat ovat apostoleita!
      ---

      Ja, mitä tulee kasteeseen, niin se on
      TASAN TARKKAAN NIIN, ETTÄ
      JEESUS EI OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN; LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI.
      Väärennetty raamatunne ja siinä olivilla Jumalan ja Jeesuksen Sanan tulkinnoilla on raamattusta kehitetty saatanallisuuden käsikirja.
      SEN VUOKSI;
      JEESUS LÄHETTI OMILLEEN PYHÄN HENGEN.
      JA
      JEESUS KIELSI USKOMASTA, JOTEN
      uskovainen on aivopesty luopumaan JUMALASTA.
      JA
      KOSKA "HE KOLME" OVAT JEESUKSEN ANTAMAN TIEDON MUKAAN "YHTÄ"
      NIIN LUOPUMALLA "YHDESTÄ" - SAMALLA LUOPUU "HEISTÄ"
      =
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

      Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      =
      JEESUS, OTTI EI USKOSSA OLLEEN KASTAMATTOMAN RYÖVÄRIN PARATIISIIN. SE TODISTAA saatanallisuuden kesteoppinna aivopieruiksi!
      JEESUS SIUNASI LAPSIA
      JA
      TOISIN LAPSIA KOHTELEVILLE ANTOI SAMASSA TILAISUUDESSA MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖ OHJEET.
      Ja kun senkään opin toimintaa ei kristityllä ole, niin KETÄ PALVELETTE MM PEDOFIILI RIKOLLISTENNE SUOJELIJOINA!

      Kaste:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ." JEESUS ESIMERKILLISELLÄ TEOILLAAN OSOITTI, ETTEI USKONNE JA KASTEENNE PELASTA VAAN NE OVAT EKSYTYS OPPEJA.
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

      POIKKEMALLA JEESUKSEN OPEISTA, ON saatanaa palveleva eksytetty uskovainen.
      JA
      SEN TODISTATTE ITSE OMILLA USKOMUKSILLA, SILLÄ:
      JEESUS ON KIELTÄNYT USKOMASTA!
      Mark. 13:21
      ja
      Matteuksen evankeliumi 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      USKOTTE KUN SE ON KIELLETTY!

      hävetkää!

      • mmunybgttvt

        OTTAKAA HUOMIOON...

        Että vaikka teillä uskovaisilla on tuhansia lahkoja,
        niin
        samaa saatanallisuuden käsikirjaa luette
        ja
        samaan saatanallisuuteen kuulutte
        samaa raamattua, saatanallisuuden käsikirjaa lukevina
        ja
        todellisuudessa eksytettyjä palvelmaan samaa, paavalilais-luterilaisuuden saatanaa JUMALAKSI uskovina:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        Usko ei pelasta oppi...
        http://www.lukio.palkane.fi/raamattunet/paavkirj.html
        JUMALA EI OLE MIEKKA SIVISTYKSEN Paavalia KUTSUNUT
        VAAN
        SEN kutsun TEKI saatana uskovaisten jumalana :
        http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
        #Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
        Kirje roomalaisille
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Toinen kirje korinttilaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
        Toinen kirje tessalonikalasille *
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
        Toinen kirje Timoteukselle *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille * #

        ja paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
        JOS JUMALA OLIS Paavalin kutsunut, NIIN JUMALA OLIS SIITÄ, VIIMEISTÄÄN JEESUKSEN MUKANA LÄHETTÄNYT TIEDON.
        Joten se jumala joka Paavalin kutsu, oli ja on edelleen saatana josta Paavali eroa rukoili KOSKAAN ERO SAAMATTA.

        TUTKIKAA ITSE raamattua LISÄÄ, NIIN EI TARVII USKOA:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        Siis raamattu väärennettynä on paitsi saatanallisuuden käsikirja niin se on myös jakomielisten kirjoittamaa sontaa!
        Jeesuksen, noin 18;sta evankeliumeista, neljä on raamatussa TÖRKEÄSTI OSILTAA VÄÄRENNETTYNÄ, eksytyksen helpottamiseksi. TÖRKEIN VÄÄRENNÖS 1992 raamatussa on JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMAN LAIN "ÄLÄ TEE HUORIN" KORVAAMINEN RIKOLLISUUDEN "älä tee aviorikosta" käskyllä JOTTA EI AVIOSSA OLEVAT HUORAISIVAT ITSENSÄ HELEVETTIIN EKSYTYS TOIMISI!

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut , raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä Lutherin oppikuntakin toimesta. Jeesus ei viittaa opeissaan muiden kuin Mooseksen antamiin tietoihin, Moos. 1-5 kirjat mutta eksyttäjien raamatuissa viitteet Jeesuksen evankeliumeista usein viittaavat Paavalin jne teksteihin ja se on yksi monista tavaoista eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuuden opeista.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        NYT TIEDÄTTE, MIKSI JEESUS KIELSI USKOMASTA
        JA
        MIKSI JEESUS OMILLEEN LÄHETTI PYHÄN HENGEN TUEKSI
        ettei heidän tarvitse uskoa....

        Saman kaltaista raamattua lukevat eri lahkojen eksyttäjänne ovat samaa saatanaa kanssanne jumalana palvelemaan eksytettyjä uskovaisia ja sen todistaa Jeesus opillaan; kieltämälla uskomasta. saatanasta tulee kristittyjen:
        -uskovaisille jumala vain uskomalla.

        KRISTILLISET EIVÄT USKO
        heillä on
        PYHÄN HENGEN TUKI....


    • lkjiuhygtrew

      eksytyksen linjaa...
      ensin aivopestään:
      ( kristitty on kristitty olipahan minkä paavalilais-luterilaisuuden lahkon jäsen tahansa niin tavallaan eri paimentensa uskontunnustuksen kaltainen, tahtoi tai ei....)

      MIKSI USKOVAINEN EI SAA OLLA JÄRKEVÄ?
      SIKSIKÖ, ETTÄ HUOMAA JUMALOIVANSA SAATANAA?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      MIKSI USKOVAISEN EI SAA YMMÄRTÄÄ?
      SIKSIKÖ, ETTEI PELKÄISI SAATANAA?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      MIKSI ON SYNTIÄ OLLA SYNNITÖN ja IHMINEN?
      MIKSI PITÄÄ TULLA (kasteessa) RIKOLLISUUDEN PERISYNTISEKSI?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      MIKSI KRISTITYN PITÄÄ EROTA JUMALASTA?
      VAATIIKO SAATANA NIIN VAI PAPPIKO SEN VAATII?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLISI SYNTIÄ TEHNYT?
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Perisyntiähän ei ole muilla kuin rikollisille syntisillä!
      Aatamin ja Eevan synnin perinnöllisyys loppui, jos sitä edes oli; kun Jumala antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen, JA SIUNASI HEIDÄT!
      JUMALA EI RIKOLLISIA SYNTISIÖÄ/SIUNAA!!!
      Sen tekee saatana palvelijoineen.

      täydennystä perisynti kääsitteeseen käytännössä:
      (MIKSI PITÄÄ TULLA (kasteessa) RIKOLLISUUDEN PERISYNTISEKSI?)

      yksi kaste = äidin lapsivesi kaste
      lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden kaste on rikollisuuden saatanaa jumaloivien pirullinen rituaali rikos, josta rikoksena vastuuta ei ota kirkko eikä papisto VAAN ASETTAVAN SEN RIKOLLEN LASTEN VANHEMMILLE PERKELEEN PERISYNNIKSI.
      NÄIN PAPPI VALEHDELLEN KIRJOITTAA:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi"

      JUMALA JA JEESUS EI OLE KASTETTA TAI/JA LAPSIKASTETTA ASETTANUT
      JOTEN
      PAPPI VALEHTELEE RIKOLLISESTI VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAVANA saatanan palvelijana.

      Jeesus siunasi lapsia, ja samassa tilaisuudessa, toisin lapsia kohteleville Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

      Lapsikaste, on MYÖS Suomen Perustuslain vastainen rikos.
      Siis surullisen kuuluisa valtion kirkko saa uskonvapauden nojalla, rikollisesti kastaa lapsia vaikka se RIKKOO IHMISEN; LAPSENKIN OMAA OIKEUTTA USKONVAPAUTEEN:
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

      Joten
      lapsia kastattavista KIRKKO PAPISTOINEEN, tekee perisynti rikollisia!

      Lapsikaste, on MYÖS Suomen Perustuslain vastainen rikos.
      Siis surullisen kuuluisa valtion kirkko saa uskonvapauden nojalla, rikollisesti kastaa lapsia vaikka se RIKKOO IHMISEN; LAPSENKIN OMAA OIKEUTTA USKONVAPAUTEEN:

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti....
      (LUE LISÄÄ: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon

      jatkuu...

      • fkdkekeke

        KASTEET ovat ja pysyvät rikollisuuden eksytyt rituaaleina JUMALAN, JEESUKSEN JA SUOMEN PERUSTUSLAIN MUKAAN RIKOKSINA!

        MUTTA

        saatanaa jumalaan palvelevien rikollisuuksissa kaste rikoksista EI KIRKKO, SEURAKUNNAT EIKÄ PAPISTO OTA RIKOKSENA VASTUUTA
        VAAN
        ASETTAVAT SEN VASTUUN RIKOKSISTA USKOVAISILLEEN
        PERKELEEN PERISYNNIKSI,
        MM NÄIN LAPSIKASTEEN SUHTEEN:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"
        TUOSSA PAPIN TEKSTISSÄ ON NELJÄ TÖRKEÄÄ saatanallisuuden VALETTA OIKEIN "taivaan isän nimeen" uskontunnustuksen kaltaisen ja ilmeisesti pappislupauksen herraa palvelleelle herra jumalalle antaneelta papilta.
        SIIS NOIN SYNTYY PERKEELN PERISYNTISYYS, jos ole kastettu niin sinunkin on kastatetava jälkeläisesti rikollisesti rikollisuuteen!

        Ei uskossa ollut / siis kristillinen ihminen
        rikollisuuden perisyntiin kastamattoman RYÖVÄRIN JEESUS OTTI PARATIISIIN, TODISTAEN, ETTEI USKO JA KASTE PELASTA!

        JA
        te saatanaa jumalana palvelemaan eksytetyt
        uskotte - - kun sen on Jeesus kieltnyt
        ja
        kastatte -- vaikka Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi, uhreiksi ja perkeleen perisyntiksi!

        Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
        Kaste ei synnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
        Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
        Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
        Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
        Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
        Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
        Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
        Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
        Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)

        uskontunnustuksen kaltainen pappislupauksen antanut EI SAA JEESUKSEN EVANKELIUMIA SAARNATA TAI OPETTAA,
        aivopestyjen saatanaa jumaloivien ammattilais eksyttäjä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        JEESUS JA JUMALA EI OLE PAPITOLLE VIRKOJA JAKANUT
        VAAN
        SEN TEKEE RIKOLLISUUS ITSE:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
        "Tehtävän edellytykset
        Pappisvirkaan vihkiminen edellyttää sitä, että vihittävä uskoo olevansa virassaan Kristuksen kutsuma (vocatio interna). Pappi uskoo, että itse evankeliumi, Kristuksen valtuutus ja kirkon usko kantavat häntä. Pappislupauksessa pappi sitoutuu kristilliseen elämäntapaan. Hän pyrkii toteuttamaan lähimmäisenrakkauden ihannetta sekä virassaan että yksityiselämässään.[12]
        Papiksi vihittävän tulee olla jumalaa pelkäävä ja kristillisestä vakaumuksesta tunnettu konfirmoitu kirkon jäsen,
        suorittanut yliopistossa sellaisen teologisen tutkinnon, jonka piispainkokous on hyväksynyt pappisviran kelpoisuusvaatimukseksi,
        terveydeltään pappisvirkaan kykenevä sekä
        muutoinkin pappisvirkaan soveltuva (Kirkkojärjestys 5. luku 2 §).[12].
        Pappien tulee olla suorittanut teologin tutkinto, johon on mahdollisuus yliopistoissa. Ennen yliopistolaitoksen syntyä Suomeen koulutus tapahtui keskiajalla Turun katedraalikoulussa."
        HUOM!
        "kristillisestä" ( kristitty ei ole kristillinen)
        "pappi sitoutuu kristilliseen elämäntapaan"(vaikka ei ole kristillinen)
        "Kristuksen" (LUE; Jeesuksen evankelimua Matteuksen mukaan: 24:5)
        "toteuttamaan lähimmäisenrakkauden ihannetta" (vielä 2000 luvulla lapsiakin poltetaan noitarovioilla, rakkaudella saatanaan ja/tai sen herra jumaliin)
        "tulee olla jumalaa pelkäävä ja kristillisestä" (vertaa; uskontunnustus)
        jne
        ---
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • lfldldllwl

      Ei Jeesusta seuranneet KRISTILLISET Jeesusta ristille naulanneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.

      Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
      1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
      "TEU.
      2.4.2012 09:30
      2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
      JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
      HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

      -----------

      niin, että jos tahdot uskoa niin
      TEE SE
      JA
      TEE SE SEN todellisen herrasi ja sen herra jumalienne nimissä!

      mutta jos USKOT herraas ja sen herrajumalia
      JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN;
      NIIN
      OLET JUMALAN JA JEESUKSEN PILKAAJAKSI EKSYTETTY HEISTÄ LUOPUNUT USKOVAINEN:
      --
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      --

      tässä muutamia saatanallisuuden perisynti rikollisuuden valheita:
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat. Se "kaste" / peseytyminen pelastaa maailmassa päivittäin todennäköisesti satoja tuhansia ihmisiä mm sairaaloissa.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!

      jne....

      kristityt EIVÄT OLE KRISTILLISIÄ:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      --
      Kristilliset = Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.
      Ilm. 2:1-29
      Näistä, Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisuuden kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      --
      Amerikkassa 1850 luvulla perustettu "Filadelfia" seurakunta ei ole JEESUKSEN JA HÄNEN OPETUSLAPSIEN perustama vaan se on paikallisten uskonnollisten verovapaan rikollisuuden raha-sampopsi perustettu!

      usko ei muutu JUMALALLISUUDEN TIETOUDEKSI uskomallakaan!
      Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
      Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN
      (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin omien toimesta tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta)
      uskovaisikaan EI OLE ERIVAPAUTTA LAIN SUHTEEN JUMALALTA!

    • antajaNeuvon

      Käyttäisit sinäkin aikasi johonkin hyödyllisempää, vaikka menisit paikkakuntasi torille, baariin yms. kertomaan ILOSANOMAA Jeesuksesta, Raamatun mukaisella tavalla. Sen sijaan kirjoittelet noita pitkiä jaarituksia, joissa varmaan on hyvääkin, ei niitä kukaan jaksa lukea, varsinkin kun olet niitä niin usein kirjoitellut ja postannut tänne!

      • ijiijijpko

        saatanaa palvelevilla räjähtää aivot kun totuus tulee esiin!
        noh, louta saatanaasi ja päästele aivopieruja kotonas!


    • Niuvanniemi-ketju

      Ketjun piti olla Arto Antturin kasteteologiaa. Niuvanniemi-hörhö teki pitkillä pipipääjaarituksillaan tästä Niuvanniemi-ketjun...!

      • lkjhgtr

        Eiku, nythän on uskonnollisen politiikan vuoro!
        Jeesus on ilmeisesti ollut komministi, käski rikkaiden myydä omaisuudensa ja jakaa rahat köyhille.
        Saas nähdä jos mekin saadaan.....


    • hyihirveys

      Hellarithan Mooseksen ja ismailin sulttaanisekoitus itäisiltä mailta Niinkuin ortodoksikirkkokin ihan sama kuin väärät profeetat siellä se loikkii vuorelta vuorelle näkyineen shemeikat iranista BABYLON HAAGAR ORJATAR POIKINEEN SIINAILTA ARABIASTA . HINDUJEN SHIVA MUNKKEINEEN KAATAA HIHHULEITA KUMOON ENEMMÄN KUIN YLIVAINIOT JA NAURUA EGYPTIN NIILIN VIRTAA INTIAN ALKEISVOIMISSA ARABIA MESOPOTAMIA PERSIA HAAGAR OKKULTTINEN MUSIIKKI HURMOKSISSA MEDITOIDAAN JOPA LEIJUTAAN . KUNDALIINIKÄÄRME SIELLÄ KIEMURTELEE . Viitteitä tästä mm. YouTube kundaliikäärme astantajoga rajajiga thaijoga . Siellähän eksytte kadotukseen vielä Mooseksen lakia täyttää eläinuhreillaan ihmisuhreja . Uhrieläimiä uhriruokia uhrataan patsaille ja vainajille . RAM jumalan paastoja . Molokille lapsia uhrataan s. Lihan silpomista. LANKESIVAT POIS ARMOSTA JOPA OPETTAVAT RAHASTA JEESUKSESTA MUTTA KIELTÄVÄT SEN MESSIAANA MONTA ANTIKRISTUSTA JOKA KIELTÄÄ IHMISEKSI TULLEEN SANAN . ALKEISVOKMIA KALOJA KOTKIA HAUKKOJA LOHIKÄÄRMEITÄ MUSTEKALJOJA ALKUELUKOITA . EIKÄ KRISTITYILLÄ OLE MITÄÄN TUOMIOITA IKINÄ EIKÄ HEINÄSIRKKOJA KUN ON SOVITETTUJA . OOTTE ANTIKRISTUKSIA VÄÄRIÄ OPETTAJIA. VANHANLIITON SIINAILTA ARABIASTA BABYLONIAN IRANISTA .

    • vapauteenvihasta

      Niin voi nyt soi vesikin teidät kasteena pelastaa. Kristuksen tunnustaneet kastettiin perhekunnittain . JOS NYT HALUATTE PELASTUA TEIDÄN ON KÄÄNNYTTÄVÄ IHAN KOKONAAN JEESUKSEN PUOLEEN ENSIN SITTEN TUNNUSTETTAVA JEESUS JUMALAN POIKANA IHMISTEN JA JUMALAN EDESSÄ JULKISESTI . SITTEN MENETTE RAAMATTUA OPISKELEMAAN SITTFN ANNATTE KASTAA ITSENNE JEESUKSELLE SITTEN VOITTE KASTATTAA LAPSENNEKIN PELASTUKSEN KASTEELLA MIKÄLI TAHDOTTE TAIVAASEEN KUOLEMAN JÄLKEEN JA USKOTTE JEESUKSEN SOVITUSTYÖHÖN RISTILLÄ . RISTIN KANTAMINEN MUISTUTTAA TUOSTA SOVITUKSESTA . JOS HALUAT KIELTÄÄ JUMALAN POJSN TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ MAAN PÄÄLLÄ MYÖS JEESUS ON KIELTÄVÄ SINUT TAIVAASSA. KUTEN KÄY VUOHILLE JA LAMPAILLE NE EROTETAAN . JOKA KIELTÄÄ JEESUKSEN SEN JUMALAKIN KIELTÄÄ MUISTAKAA TÄÄ KUN SYLJETTE . ELÄINUHRI EI PELASTA SIELUA KADOTUKSESTA SE ON MUISTUTUS NIISTÄ . KASTEESSA OTETAAN VASTAAN JUMALAN ARMO SYNTISTÄ KOHTAAN. ON HYVÄ MUISTAA VALITA PAPIKSI JOKU MUU KUIN ARABI TAI JUUTALAINEN KOSKA HENKIVALLAT MM.NOITUUS SIIRTYY KÄTTEN PÄÄLLE PANEMISEN KAUTTA . SUOJELE SIIS LAPSESI PÄÄ DEMONEILTA JA NOITUUDELTA KUTEN SHAMANISMILTA . Ihmistä voi riivata henkivallat jopa heissä voi puhua demoni . Mm.raamatussa voi lukea miten Jeesus ajoi Maria Magdalasta 7 pahaa demonia ulos ja itseään runtelevasta miehestä josta tuli täysjärkinen . Yleensä Jeesus otetaan vastaan kuin lapsi mutta saatana vastustaa tietysti synnintekijästä irtipäästämistä kaikin voimin siksi vapautuminen voi olla kova juttu siinä käydään taistelu pimeyden valtojen ja Jeesuksen välillä . Helpommin se taistelu voitetaan kun pelastettava on itse Jeesuksen puolella paholaista vastaan ja haluaa vapautua . KÄÄNTYMINEN JEESUKSEN OMAKSI ON SIIS PÄÄTETTÄVÄ SYDÄMESSÄ . PARANNUKSEN TEKOON KUULUU POLTTAA NOITAKIRJAT MUSTA MAGIA WOODOO YMS. MYÖS MUUT USKONNOT NIIDEN KIRJAT JA KUVAT SEKÄ PALAUTTAA VARASTETUT TAVARAT OIKEILLE OMISTAJILLE . SEKÄ MAKSAA VELKANSA JA HYVITTÄÄ JOS VOI MYÖS KUULUU TUNNUSTAA RIKOKSENSA JA SYNTINSÄ . TÄMÄ ON KÄÄNTYMYSTÄ JA PARANNUSTA MIKÄ VOI KESTÄÄ VUOSIA . VOI ALKAA AUTTAA MUITA KUN VOIMAT SALLII . ON HYVÄ ANTAA EVANKELIOINTIIN RAHAA JOS PYSTYY MUTTEI HUIJAUKSIIN. Jeesuksella huijataan kuten myös hyväntekeväisyydellä koska syntiset tekevät syntejä . On hyvä pyytää anteeksi jos on loukannut tai lyönyt toisia . Esim.varastetut polkupyörät kuuluu palauttaa tai viedä poliisille ja tunnustaa tekonsa. Tätä kutsutaan valoon tulemiseksi. Pimeyden voimat väistyy valossa. Kirkollisvero taas on yhteisen jumalan palveluksen ja hautajaiset sekä häitten vietin ylläpitoa . Muissa uskonnoissa maksetaan 10% tuloista kirjoilla vaan 1% . Myös papit voi olla langennut synteihin eksytyksiin huijauksiin petoksiin ahneuteen huoruuteen eli niihin synteihin jotka kaikkia kiusaa jotka Jeesus sovitti . Armo on sitä että ne voi saada anteeksi . Kun muista uskonnoista kääntyy Jeesuksen pelastettavaksi se on todellista luopumista entisestä esim .enää ei tarvikaan uhrata eläimiä tai viiltää itseään . Tätä kutsutaan vapautumiseksi .

      • unyuhbyvtvtv

        Niin, no tunustamiset...
        SE ON TASAN TARKKAAN NIIN, ETTÄ
        Jokaisen ihmisen suhteet Jumalan kanssa ei ole yhdenkään rikollisen kristinuskon seurakunnan asia. Joten nk yleinen synnin tunnustamiset seurakunnan edessä ja niiden anteeksi saamiset papin johdolla rukoilemalla on ihmis arvon loukkaamista HEITÄ KOHTAAN JOTKA EIVÄT OLE USKONTUNNUSTUKSISSAAN IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEET!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        --

        Ottakaa huomioon, ETTÄ Jumala ja Jeesus ei ole yhtään pappia virkaan asettaneet ja hoitamaan ihmisen suhdetta Jumalaan! Ne virkaan asettamiset suorittaa saatanaa palvellevien rikolisuus itse:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
        "Tehtävän edellytykset
        Pappisvirkaan vihkiminen edellyttää sitä, että vihittävä uskoo olevansa virassaan Kristuksen kutsuma (vocatio interna). Pappi uskoo, että itse evankeliumi, Kristuksen valtuutus ja kirkon usko kantavat häntä. Pappislupauksessa pappi sitoutuu kristilliseen elämäntapaan. Hän pyrkii toteuttamaan lähimmäisenrakkauden ihannetta sekä virassaan että yksityiselämässään.[12]
        Papiksi vihittävän tulee olla
        jumalaapelkäävä ja kristillisestä vakaumuksesta tunnettu konfirmoitu kirkon jäsen,
        suorittanut yliopistossa sellaisen teologisen tutkinnon, jonka piispainkokous on hyväksynyt pappisviran kelpoisuusvaatimukseksi,
        terveydeltään pappisvirkaan kykenevä sekä
        muutoinkin pappisvirkaan soveltuva (Kirkkojärjestys 5. luku 2 §).[12].
        Pappien tulee olla suorittanut teologin tutkinto, johon on mahdollisuus yliopistoissa. Ennen yliopistolaitoksen syntyä Suomeen koulutus tapahtui keskiajalla Turun katedraalikoulussa."

        Ja ev.l. pappi EI SAA uskontunnustsen kaltaisen ja pappislupauksensa mukaan Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa ja se tulee esiin rikollisuuden uskovaissakin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Joten papin, Suomen Valtion kirkon virassaan, tehtävänä on erottaa Jumalan Valtakunnan kaltaiset IHMISETLAPSET Jumalasta ja ihmisyydestä ja koulutta heistä rikollisia.

        JATKUU...


      • fkrkmrfk4
        unyuhbyvtvtv kirjoitti:

        Niin, no tunustamiset...
        SE ON TASAN TARKKAAN NIIN, ETTÄ
        Jokaisen ihmisen suhteet Jumalan kanssa ei ole yhdenkään rikollisen kristinuskon seurakunnan asia. Joten nk yleinen synnin tunnustamiset seurakunnan edessä ja niiden anteeksi saamiset papin johdolla rukoilemalla on ihmis arvon loukkaamista HEITÄ KOHTAAN JOTKA EIVÄT OLE USKONTUNNUSTUKSISSAAN IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEET!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        --

        Ottakaa huomioon, ETTÄ Jumala ja Jeesus ei ole yhtään pappia virkaan asettaneet ja hoitamaan ihmisen suhdetta Jumalaan! Ne virkaan asettamiset suorittaa saatanaa palvellevien rikolisuus itse:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
        "Tehtävän edellytykset
        Pappisvirkaan vihkiminen edellyttää sitä, että vihittävä uskoo olevansa virassaan Kristuksen kutsuma (vocatio interna). Pappi uskoo, että itse evankeliumi, Kristuksen valtuutus ja kirkon usko kantavat häntä. Pappislupauksessa pappi sitoutuu kristilliseen elämäntapaan. Hän pyrkii toteuttamaan lähimmäisenrakkauden ihannetta sekä virassaan että yksityiselämässään.[12]
        Papiksi vihittävän tulee olla
        jumalaapelkäävä ja kristillisestä vakaumuksesta tunnettu konfirmoitu kirkon jäsen,
        suorittanut yliopistossa sellaisen teologisen tutkinnon, jonka piispainkokous on hyväksynyt pappisviran kelpoisuusvaatimukseksi,
        terveydeltään pappisvirkaan kykenevä sekä
        muutoinkin pappisvirkaan soveltuva (Kirkkojärjestys 5. luku 2 §).[12].
        Pappien tulee olla suorittanut teologin tutkinto, johon on mahdollisuus yliopistoissa. Ennen yliopistolaitoksen syntyä Suomeen koulutus tapahtui keskiajalla Turun katedraalikoulussa."

        Ja ev.l. pappi EI SAA uskontunnustsen kaltaisen ja pappislupauksensa mukaan Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa ja se tulee esiin rikollisuuden uskovaissakin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Joten papin, Suomen Valtion kirkon virassaan, tehtävänä on erottaa Jumalan Valtakunnan kaltaiset IHMISETLAPSET Jumalasta ja ihmisyydestä ja koulutta heistä rikollisia.

        JATKUU...

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        SIIS, tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaisiksi rikollisuuden aivopesu ammattilaiset AIVOPESEE suomessakin kansalaisiaan. JUMALALLISUUS JA IHMISYYS on saatanaa palveleville kauhistus!

        Jokainen lapsikaste, jokainen rippikoulu kuolutus saatanaa palvelleen rikolisuuden herra jumalalle annettava uskontunnustus jne OVAT IHMISOIKEUKSIEN VASTAISIA RIKOKSIA! ...LASTENKIN KOHTELUINA!
        Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa antoi toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet. OTTAKAA SIITÄ OPPIA lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden todellisen herra ja sen herra jumalien saatanallisuudesta ja KORJATKAA TILANNE!

        Oppi kirjojenne mukaan JEESUS KIELSI USKOMASTA!
        NIIN
        MINKÄ HELEVETIN TAKIA PITÄÄ USKOA RIKOLLISUUDEN herraa ja sen herra jumalia JUMALAKSI? Paavali oli ilmeisesti ainoa rehellinen kristitty joka saatanan herrakseen tunnusti ja se sama rikollisuuden herra on edelleen paavalilais-luterilaisuudenkin herra!

        Jokainen, Jeesus "kristukseksi" kutsuva on Jeesuksen opin mukaan eksyttäjä tai/ja eksytetty, pappinakin!
        USKOTTE, KUN SEN ON JEESUS ITSE KIELTÄNYT, MUTTA NIIN JUMALAN, JEESUKSEN KUIN PYHÄN HENGEN NIMET KELPAAVAT RIKOLLISUUDELLE saatanan JUMALOIMISIIN JA VÄÄRIEN TIETOJEN VAHVISTAMISIIN.

        JEESUS ei ole lapsiakaan siunatessaan määrännyt lapsia kastettaviksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, NIIN ON JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN PILKAA HEIDÄN NIMEEN LAITTOMASTI LAPSEN LAILLISTA USKONNVAPAUTTA LOUKKAAVA RIISTO, JA SEMALLA TEHDÄ LASTEN VANHEMMISTA SILLAKIN TAVALLA LAPSIKASTE RIKOKSESTA VASTUUN KANTAJIA PERISYNTI RIKOKSENA.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"
        TUOSSA, PAPIN TEKSTISSÄ ON NELJÄ SAATANALLISUUDEN TÖRKEÄÄ RIKOLLISTA VALETTA OIKEIN "TAIVAAN ISÄN NIMEEN" JA SIELULLISESTI TERVE LÖYTÄÄ USEAMPIA PARATIISI KÄÄRMEEN KIEROUKSIA JOILLA PERISYNTI KIERRE SAADAAN AIKAAN. ESIMERKIKSI MIKÄÄN LAKI EI MÄÄRÄÄ LASTEN VANHEMPIA KASTATTAMAAN LAPSIAAN SAMAAN PERISYNTIIN JA SAMAAN RIKOLLISUUTTEN KUIN ITSE OVAT.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


      • kjuhygtgfrfr
        fkrkmrfk4 kirjoitti:

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        SIIS, tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaisiksi rikollisuuden aivopesu ammattilaiset AIVOPESEE suomessakin kansalaisiaan. JUMALALLISUUS JA IHMISYYS on saatanaa palveleville kauhistus!

        Jokainen lapsikaste, jokainen rippikoulu kuolutus saatanaa palvelleen rikolisuuden herra jumalalle annettava uskontunnustus jne OVAT IHMISOIKEUKSIEN VASTAISIA RIKOKSIA! ...LASTENKIN KOHTELUINA!
        Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa antoi toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet. OTTAKAA SIITÄ OPPIA lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden todellisen herra ja sen herra jumalien saatanallisuudesta ja KORJATKAA TILANNE!

        Oppi kirjojenne mukaan JEESUS KIELSI USKOMASTA!
        NIIN
        MINKÄ HELEVETIN TAKIA PITÄÄ USKOA RIKOLLISUUDEN herraa ja sen herra jumalia JUMALAKSI? Paavali oli ilmeisesti ainoa rehellinen kristitty joka saatanan herrakseen tunnusti ja se sama rikollisuuden herra on edelleen paavalilais-luterilaisuudenkin herra!

        Jokainen, Jeesus "kristukseksi" kutsuva on Jeesuksen opin mukaan eksyttäjä tai/ja eksytetty, pappinakin!
        USKOTTE, KUN SEN ON JEESUS ITSE KIELTÄNYT, MUTTA NIIN JUMALAN, JEESUKSEN KUIN PYHÄN HENGEN NIMET KELPAAVAT RIKOLLISUUDELLE saatanan JUMALOIMISIIN JA VÄÄRIEN TIETOJEN VAHVISTAMISIIN.

        JEESUS ei ole lapsiakaan siunatessaan määrännyt lapsia kastettaviksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, NIIN ON JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN PILKAA HEIDÄN NIMEEN LAITTOMASTI LAPSEN LAILLISTA USKONNVAPAUTTA LOUKKAAVA RIISTO, JA SEMALLA TEHDÄ LASTEN VANHEMMISTA SILLAKIN TAVALLA LAPSIKASTE RIKOKSESTA VASTUUN KANTAJIA PERISYNTI RIKOKSENA.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"
        TUOSSA, PAPIN TEKSTISSÄ ON NELJÄ SAATANALLISUUDEN TÖRKEÄÄ RIKOLLISTA VALETTA OIKEIN "TAIVAAN ISÄN NIMEEN" JA SIELULLISESTI TERVE LÖYTÄÄ USEAMPIA PARATIISI KÄÄRMEEN KIEROUKSIA JOILLA PERISYNTI KIERRE SAADAAN AIKAAN. ESIMERKIKSI MIKÄÄN LAKI EI MÄÄRÄÄ LASTEN VANHEMPIA KASTATTAMAAN LAPSIAAN SAMAAN PERISYNTIIN JA SAMAAN RIKOLLISUUTTEN KUIN ITSE OVAT.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        Lapsikaste, on MYÖS Suomen Perustuslain vastainen rikos.
        Siis surullisen kuuluisa valtion kirkko saa uskonvapauden nojalla, rikollisesti kastaa lapsia vaikka se RIKKOO IHMISEN; LAPSENKIN OMAA OIKEUTTA USKONVAPAUTEEN:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        ---

        kristittyjen oppien oppineiden sopaskaa....

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        rikollisuuden todellista herraa palvelevan TÖRKEÄ VALE:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/47306902
        "kaste kirja n. 350 luvulta
        teuta 22.12.2010 22:17
        Pappedella on tärkeä merkitys sakramentin oikein toimittamisessa , Papilla ei ole omia ansioita , vaan Kristuksen antama virka . "

        RIKOLLISUUDEN OPPIA, rippi isä rikollisuuden uskojalta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336#comment-50245011
        "teuta
        25.4.2011 19:30
        Olen kirjoittanut siitä , toisaalla Se johtuu siitä että
        sellainentoiminta on syntiä , ja kaikki jotka nöyrtyvät
        pyytämään anteeksi , Se kuuluu Jumalan lakiin että
        silloin kun asia ei ole missään kohdissa muitten tie-
        toinen , mutta tälläinen henkilö haluaa saada omantun-
        tonsa puhtaaksi , hän menee Rippiisän juttusille , sekä
        ertoo kaiken hänelle , ja anoo anteeksi , hän saa sen
        Jumalan /Jeesuksen nimessä , mutta jos on pienikin
        mahdollisuus , tulla ilmi sitä ei voi suorittaa vaan
        astuu rikollisoikeus voimaan."

        TÖRKEÄÄ saatanallisuutta....
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!

        JEESUSTA VIHAAVAN VALE:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        RIKOLLISUUDEN MAINOSTAJA ESIINTYY LEUHKIEN SUOJATTUJEN PEDOFIILI RIKOLLISTEN LUVUILLA:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää."

        MIKSI TÄMÄ EI OLE VOIMASSA RIKOLLISTEN USKOVAISTEN SUHTEEN?
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        Suomen Laki:
        11 § (24.7.1998/563)
        Rikoksentekijän suojeleminen
        Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

        Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta."

        USKOVAPAUTTA KOSKEVA SUOMEN PERUSTUSLAKI, EI ANNA OIKEUTTA RIKKO MUITA LAKEJA.
        SIIS
        TUOLLAISTEN RIKOLLISUUDEN OPPIEN OPETTAJATKO OVAT SUOMEN KUULUISAN VALTION KIRKON ASETTAMIA herra jumalan SUOJATTUJA JUMALAN esimeihiä???
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        EIKÖ suomalaisten ihmisinä syntyneet lapset ansaitse IHMISYYDELLE PAREMPAA KOULUTUSTA KUIN LASTENKIN TAPPAJA, TAPATTAJA, RAISKAAJA JNE RIKOLLISUUDEN TURMELEVIEN OPIT????

        MITÄ VÄÄRÄÄ ON OLLA IHMINEN?
        -eikä siitä uskontunnustuksennan luopunut järjetön ja ymmärtämätön uskovainen, joka AIVOPESTÄÄN uskomaan saatanaa ja joka sitä palvelevia jumalaksi!

        LUKEKAA USKONTUNNUSTUKSENNE (YLEMPÄÄ) UUDELLAAN ON YRITTÄKÄÄ EDES IHMISTYÄ!


    • pysykristittynä

      Älkää menkö vanhaan liittoon muissakin uskonnoissa kastetaan ja lahkoissa. Kasteelle mennään kun käännytään Jeesuksen puoleen muista uskonnoista muuten kristitty elää parannuksessa koko elämän ajan ja katuu ja aloittaa uudelleen. Älkää erotko kirkosta älkää ikinä synti erottaa Jeesus yhdistää . Nimi taivaassa.

    • venäläisetsaatanat

      Kuule täällä kulkee helvetti ihmisiä kiroamassa kristittyjä ja ne laulaa venäläisiä kansanlauluja suomeksi . Voit uskoa että ne vihaa Jeesuksen omia ja uhkailee ja syyttää . Pysykää lujina .ortodoksikirkoissa vapareissa hellareissa jehovissa näitä lahkoja vapaissa suunnissa ihan pihalla uususkontoja kundaliinikäärme sihisee se kato asuu itämaan ihmisissä syövät ilmaista ruokaa luterilaisilta varastettua .

    • huijaavat

      Venäjän armeijan piraatti porukka laulaa kirkoissakin rahastusmielessä ja kysyy ootko uskossa... Älkää antako näille laulajille euroakaan näyttelijöitä .Venäläisiä sotilaita juutalaismuslimeja kasakoita tataareja laulavat rahankeruulla venäläisiä lauluja suomeksi . Älkää antako rahaa.

      • kohtaheleppaa

        no niin ota iisisti vaan se menee ohi taas.


    • evakko

      Hyvä aloitus, luterilaiset lapset otetaan seurakunnan jäseniksi vauvakasteessa. Rippikoulu ja ehtoollinen on sitten se aikuiskaste, näin olen ymmärtänyt, silloin itse ymmärretään mitä ollaan luettu riparilla. Jeesuskin kastoi aikuisia, eikö?

      • Kiitollinen

        Näistä käytännöistä seuraa se, että koska luterilaisuudessa seurakunnan jäsenyys on tullut vauvakasteessa, (joka aikoinaan annettiin käytännössä kaikille), niin seurakunnan on muodostanut ennen koko kansa. Ja edelleen seurakunta sisältää ehkä 70 % kansasta. Ja siihen joukkoon sisältyy yli 1,5 miljoonaa sellaista, jotka gallupeissa sanovat, etteivät pidä Jeesusta Jumalan poikana. Nämäkin kuuluvat kirkkoon ja monet heistä käyttävät siellä valtaansa jopa pappeina ajaen ties mitä asioita.
        Enkä oikein tiedä, voiko rippikoulua ja ehtoollista verrata aikuiskasteeseen. Ainakaan minun nuoruudessani siinä ei ollut mitään vapaaehtoisuutta siinä mielessä kuin vapaaehtoisuutta oli alkukirkon käytännöissä. Nuoret vain pantiin ripariin ainakin taannoin. Taitaa olla sama juttu nykyään. Ja eilen oli juttu hesarissa, että konfirmoida pitää, vaikka nuori sanoisi, ettei edes usko Jumalaan. Sellaista ei tapahtunut Raamatun aikaan, että joku olisi ollut avoimesti Jumalankieltäjä, mutta olisi kastettu ja osallistunut ehtoolliseen.

        Eli kauas on menty.


      • keoedokeo

        "evakko" nimimerkille;

        Ei pahalla... mutta
        et ole vielä ymmärtänyt, että raamattu on saatanallisuudelle väärennetty saatanallisuuden käsikirja!

        josta on vastaus kysymykseesi:
        Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
        Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."
        KUTEN HUOMAAT, NIIN SAMASTA TILAISUUDESTA saatanallisuus TARJOAA SINULLE JAKOMIELISEN SAIRAAN AIVOPESTYN OPIN!
        ARVAAPPA, ENNEN KUIN JATKAT LUKEMISTA, ETTÄ KUMPI ON OIKEIN???

        ----

        Väärennetyssä raamatussa on vastaus siihen,kumpi on oikein. Mutta, se vaatii lukijaltaa järkeä, ymmärrystä JOTA uskontunnustuksensa kaltaisella ääliöillä ei ole.
        Jeesus opetti kasteesta
        Jeesus teoillaan osoitti käytännössä oppinsa kasteen suhteen TURVATAKSEEN, ETTÄ JOTKA HÄN ANTAMAN OPIN YMMÄRTÄVÄT, LÖYTÄSIVÄT saatanallisuuden käsikirjastakin HÄNEN TOTUUDEN, mutta se ei aivopestyille uskovaisille kelpaa!!!

        Kysyit, en ole opettaja, mutta tässä sinulle ja kaltaisillesi tärkeää oppia JEESUKSELTA, JOS KELPAA...
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista
        SIIS, JEESUS EI KÄSKENYT OPETUSLAPSIENSA OPETTAA paavalilais-luterilaisuuden raamatun eksytys oppejakaan vaan NIITÄ OPPEJA, evankeliumia joita HÄN opetuslapsilleen ITSE opetti.
        Suomen valtion kirkon ev.l. pappislupauksen antaneet eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa MUTTA JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN MUKAAN SAAVAT paavalilais-luterilaisuuden UT:n eksytys sontaa paasata laumaansa valheillaan aivopesemällä!

        Tässä se on...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
        HUOM!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

        Siis, jos olet järkevä niin eksyttäjä tahallaan käyttää kreikan kielen sanasta saatanallisuudelle sopivan muodon VAIKKA SE ON RISTIRIIDASSA JEESUKSEN ANTAMAAN OPETUKSEEN.

        "kaste" sana vuorisaarnaankin on väärennetty.
        "älä tee huorin" kärky on poistettu 1992 raamatusta jotta uskovaiset huoraisivat itsensä helevettiin
        "älä tee aviorikosta" käskyä ei JUMALA JA JEESUKSEN LAISSA OLE
        JNE
        JNE...

        Jos haluaa raamatusta löytää Jumalallisuuden totuuden, niin EI SAA OLLA ENNAKKOON USKONNOLLINEN ASENTEILTAAN eikä uskontunnustuksenkaan kaltaiseksi aivopesty kristitty rikollinen JOS tahtoo totuuden löytää.

        JATKUU


      • Raamatustaselöytyy

        Jeesus ei kastanut ketään.

        avaa joskus se kirjakin!


    • knuybyyvtvt

      tässä pieni lista muista, perkeleen perisyntisyydestä ja saatanallisuuden valheellisuksista JOISTA EI TULE JUMALALLISUUKSI vaan saatanallisuuden valhellisuuksia JUMALA, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN:

      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat. Se "kaste" / peseytyminen pelastaa maailmassa päivittäin todennäköisesti satoja tuhansia ihmisiä mm sairaaloissa.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!

      jne....

      -----------------

      Jeesus kielsi uskomasta.
      raamattussa on muutamissa kohdissa Jeesuksen opetyuksissa "usko" sana TODELLA JA NOUDATTAA sanoilla korvattu, siis väärennetty tai/ja uskontunnustuksen kaltaisella järjettömyydellä väärin ilmaistu tai saatanallisuudelle oikein ilmaistu; riippuu lukijasta....
      Joten
      IHMISEN on vaikeaa löytää nk totuus.
      Ilmeisesti Jeesus oli tietoinen siitä ja paratiisin käärmeen jälkeläisten kieroudesta, sillä
      JEESUS LÄHETTI OMILLEEN, VALITUILLEEN
      PYHÄN HENGEN TUEKSI.
      Sitä vastaan Suomen Valtion kirkon "minä olen herra sinun jumalasi" opit aivopesu ohjelmillaan taistelevat ja "sinulla ei saa olla muita jumalia" kieltämällä kristitty luterilainen EI SAA PALVELLE JUMALAA JA JEESUSTA!
      ja
      koska kyseessä on paavalilais-luterilaisuus niin tuo koskee tavallaan KAIKKIA KRISTITTYJÄ MAAILMASSA.
      Se, minkä verran kristitty on jne on jokaisen henkilö kohtainen asia.

      Nyt ymmärtänet, miksi JEESUS KIELSI USKOMASTA, sillä uskossa uskotaan muuta kuin Jumalaa jumalaksi! Ei luder/luther ole maailman kaikeutta luonut mutta loi paavalin työn jatkajana rikollisuuden opin JONKA MUKAAN VIELLÄ 2000 LUVULLA kehitysmaissa poltetaan noitarovioita, ihmisiä ja heidän lapsiakin tappamalla... herraa hyvää kiittäkää ja tukekaan lähtystyö rikollisuutta saatanaa palvelevien tuella!
      Totuus hirvittää!!!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      jos välttämättä pitää uskoo niin...
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      TÄTÄKÄÄN EI PAPIT OPETA:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan: 20:...
      45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
      MUTTA ILMEISESTI TIETOISINA TOIMIVAT AIVOPESU AMMATTILAISINA, herralleen uskollisina...

      herralta rauhaa, kaikkille ihmisille....

      • ekujhbygtyv

        jk
        olkoompa kristitty uskovainen minkä lahkon lahkolainen tahansa
        niin
        on saman saatanallisuuden orja
        joten
        etsikää totuutta sivistyneemmin; kuin osoittamalla toisia kaltaisianne harhaoppisiksi!
        saatanallisuuden on helppo hallita "hajanaista" hajonnutta "helvettiään" kuin jos sen vielä jäljellä olevat viisaat olisivat todellista totuutta esimässä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

        JEESUKSEN EVANKELIUMIA
        Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        KRISTITTYJEN, YLI 3500:n LAHKON LAHKOLAISUUDESTA JOTKA "TAISTELEVAT" OPPEINEEN TOISIAAN VASTAAN (lahkon perustajien pankki tilejä kartuttavina) JEESUS TIESI MITÄ TULEMAN PITÄÄ....
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut. "

        USKONVAPAUS, ON LAILLA SUOJATTU OIKEUS
        (ei silti anna oikeutta rikkoa muita lakeja, vaikka niin tehdään, MIKSI?)
        MUTTA

        MILLOINKA SAA OIKEUDEN, LAPSETKIN, PÄÄTTÄÄ OMASTA OIKEUDESTAAN? rikollisuuden "uhrialttareille" lapsia kastattavat vanhemmat eivät tiedä tulleensa perisynnin eteenpäin sukupolvesta seuraavaan levittäväksi... kirkko ja papisto ei ota lapsikaste rikoksesta vastuuta VAIKKA velvoittaa kastettuja jäseniään kastattamaan lapsensa.

        KEVENNYSTÄ:
        Mies, istui kauniina kesäpäivänä laiturinsa reunalla ja sai seuraa, saatana tuli viereen, sanoen:
        "minä olen voimakkaampi kuin Jumala, pyydä mitä haluat niin minä täytän pyyntösi jos seuraat minua."
        Laiturilla istuva mietti hetken ja vastasi:
        "tapa itsesi saatana."
        JOTEN, ILMEISESTI SAATANALLA OLI JA ON JÄLKELÄISIÄ, PARATIISIN KÄÄRMEITÄ!

        miettikää... miksi moniin valtion virkoihin pitää olla valtion kirkon jäsen ja jopa joissakin tapauksissa rippikoulun käynyt uskontunnustuksen kaltainen...

        MITÄ HELEVETIN VÄÄRÄÄ ON SAADA OLLA IHMINEN???
        "SALLIKAAN LASTEN TULLA...."
        ei tarkoittanut että:
        -pitää tulla uskovaisiksi
        -pitää luopua ihmisyydestä
        -pitää uskoa saatanaa jumalaksi
        -pitää tulla rikolliseksi
        -pitää tulla perisynti rikolliseksi
        -pitää tulla ja olla järjetön ja ymmärtämätön suomen vantion kirkon vaatimukset täyttävä virkailija eri ammateissa...
        jne.....

        MIKSI PITÄÄ OLLA MUUTA KUIN IHMINEN???


      • japahassapaikassaluulen
        ekujhbygtyv kirjoitti:

        jk
        olkoompa kristitty uskovainen minkä lahkon lahkolainen tahansa
        niin
        on saman saatanallisuuden orja
        joten
        etsikää totuutta sivistyneemmin; kuin osoittamalla toisia kaltaisianne harhaoppisiksi!
        saatanallisuuden on helppo hallita "hajanaista" hajonnutta "helvettiään" kuin jos sen vielä jäljellä olevat viisaat olisivat todellista totuutta esimässä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

        JEESUKSEN EVANKELIUMIA
        Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        KRISTITTYJEN, YLI 3500:n LAHKON LAHKOLAISUUDESTA JOTKA "TAISTELEVAT" OPPEINEEN TOISIAAN VASTAAN (lahkon perustajien pankki tilejä kartuttavina) JEESUS TIESI MITÄ TULEMAN PITÄÄ....
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut. "

        USKONVAPAUS, ON LAILLA SUOJATTU OIKEUS
        (ei silti anna oikeutta rikkoa muita lakeja, vaikka niin tehdään, MIKSI?)
        MUTTA

        MILLOINKA SAA OIKEUDEN, LAPSETKIN, PÄÄTTÄÄ OMASTA OIKEUDESTAAN? rikollisuuden "uhrialttareille" lapsia kastattavat vanhemmat eivät tiedä tulleensa perisynnin eteenpäin sukupolvesta seuraavaan levittäväksi... kirkko ja papisto ei ota lapsikaste rikoksesta vastuuta VAIKKA velvoittaa kastettuja jäseniään kastattamaan lapsensa.

        KEVENNYSTÄ:
        Mies, istui kauniina kesäpäivänä laiturinsa reunalla ja sai seuraa, saatana tuli viereen, sanoen:
        "minä olen voimakkaampi kuin Jumala, pyydä mitä haluat niin minä täytän pyyntösi jos seuraat minua."
        Laiturilla istuva mietti hetken ja vastasi:
        "tapa itsesi saatana."
        JOTEN, ILMEISESTI SAATANALLA OLI JA ON JÄLKELÄISIÄ, PARATIISIN KÄÄRMEITÄ!

        miettikää... miksi moniin valtion virkoihin pitää olla valtion kirkon jäsen ja jopa joissakin tapauksissa rippikoulun käynyt uskontunnustuksen kaltainen...

        MITÄ HELEVETIN VÄÄRÄÄ ON SAADA OLLA IHMINEN???
        "SALLIKAAN LASTEN TULLA...."
        ei tarkoittanut että:
        -pitää tulla uskovaisiksi
        -pitää luopua ihmisyydestä
        -pitää uskoa saatanaa jumalaksi
        -pitää tulla rikolliseksi
        -pitää tulla perisynti rikolliseksi
        -pitää tulla ja olla järjetön ja ymmärtämätön suomen vantion kirkon vaatimukset täyttävä virkailija eri ammateissa...
        jne.....

        MIKSI PITÄÄ OLLA MUUTA KUIN IHMINEN???

        mikä tauti sulla lieneekään niin ainakaan se ei ole kovin helppo!


      • kjhgfds
        japahassapaikassaluulen kirjoitti:

        mikä tauti sulla lieneekään niin ainakaan se ei ole kovin helppo!

        Ei se ainakaan niin saatanallinen ole kuin uskontunnustuksen kaltaisilla ihmisyydestäänkin luopuneilla ääliöillä, paimentensa lampaina!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.


      • löskls
        kjhgfds kirjoitti:

        Ei se ainakaan niin saatanallinen ole kuin uskontunnustuksen kaltaisilla ihmisyydestäänkin luopuneilla ääliöillä, paimentensa lampaina!

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.

        Muista verenpaine! Ota ihan rauhallisesti!


    • kjununun

      Näinhän se on, usko on usko ja Jumalallisuuden tietous on tietoa...
      Kun/Jos rikollisen kristinuskon todellisen herran ja sen herra jumalien oppeja opettaa JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN NIIN ON TÖRKEÄ saatanaa palveleva rikollinen joita JEESUS on kieltänyt uskomasta!

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      NÄIN JEESUS OPETTI OMILLEEN...
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan 4:
      9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
      11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
      12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
      13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?

      ETTE YMMÄRRÄ
      MUTTA
      SILTI ESIINNYTTE AIVOPESTYNÄ KAIKKI TIETÄVINÄ saatanalluuteen EKSYTETTYINÄ JUMALASTA JA JEESUKSESTA LUOPUNEINA uskontunnustuksen herraa palveleville herra jumalille antaneina saatanaa jumalaksi uskovina järjettöminä uskovaisina.
      JO SE, ETTÄ uskoo, ON JEESUKSEN ANTAMAN OPIN VASTAISTA!
      ...ettekä edes sitä ymmärrä...

    • gkvkrkrekl3

      arvoisat uskovaiset,
      arvioikaan nyt niitä "arto" ja muitakin laisuuksia rehellisesti uskovina.

      ymmärrän, että kun Jeesus uskomisen kielsi, niin se asettaa PALJON asioita uudelleen arvioitaviksi!

      Vai mitä mieltä olette????

      • LuderinMatille

        Minä en pidä MattiLuderismista ollenkaan. Sitä ole arvioinut ja sen mädäksi topdennut!: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • ekdkekwkqwk
        LuderinMatille kirjoitti:

        Minä en pidä MattiLuderismista ollenkaan. Sitä ole arvioinut ja sen mädäksi topdennut!: DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Sairaaksi luulotautiseksi olet aivopesty!
        Totuus ei sinulle kelpaa mutta siitä huolimatta en ole matti.
        Totuutta et ymmärrä mutta se vituttaa sinua niin uskovasten ainoa keino Jumalan ja Jeesuksen antamaa faktaa vastaan on haukku faktoja esiin ottavia!
        Joten omaa ja seurakuntieen jäsenten saatanallusuden järjettömyytäsnne osoitat ja todistat!

        ja

        sinun matilla on monta nimimerkki joten mene lestadiolaisten sivulle sen Jeesusta oppeineen elukkana pilkaten lahtarin oppeja oppimaan!
        teuta, teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle jne

        Tässä esimerkkiä ensimmäisestä oppitunnistasi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        tässä saman matin saatanallisen mainos valeen uranne alkuun ole jo saanut:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        "MATTI 17.2.2012 21:05
        ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

        Teillä, kristityillä ei ole yhtää Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamaan seurakuntaa! Ettäs tiedät olevasi saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden järjetön rikollinen:

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        mutta

        älä ole huolissaan, helevetissä on tilaa kaltaisilles saatanan enkeleille ja sitten saat ansoioittesi mukaa herkutelle ihmisille vittuilemattomana ööliönä!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Luderinmatille
        ekdkekwkqwk kirjoitti:

        Sairaaksi luulotautiseksi olet aivopesty!
        Totuus ei sinulle kelpaa mutta siitä huolimatta en ole matti.
        Totuutta et ymmärrä mutta se vituttaa sinua niin uskovasten ainoa keino Jumalan ja Jeesuksen antamaa faktaa vastaan on haukku faktoja esiin ottavia!
        Joten omaa ja seurakuntieen jäsenten saatanallusuden järjettömyytäsnne osoitat ja todistat!

        ja

        sinun matilla on monta nimimerkki joten mene lestadiolaisten sivulle sen Jeesusta oppeineen elukkana pilkaten lahtarin oppeja oppimaan!
        teuta, teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle jne

        Tässä esimerkkiä ensimmäisestä oppitunnistasi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        tässä saman matin saatanallisen mainos valeen uranne alkuun ole jo saanut:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        "MATTI 17.2.2012 21:05
        ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

        Teillä, kristityillä ei ole yhtää Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamaan seurakuntaa! Ettäs tiedät olevasi saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden järjetön rikollinen:

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        mutta

        älä ole huolissaan, helevetissä on tilaa kaltaisilles saatanan enkeleille ja sitten saat ansoioittesi mukaa herkutelle ihmisille vittuilemattomana ööliönä!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Olet Matti Luder ja sinua vituttaa kun oot tuomonen säälittävä pillittäjä! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • Luderinmatille
        Luderinmatille kirjoitti:

        Olet Matti Luder ja sinua vituttaa kun oot tuomonen säälittävä pillittäjä! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        MAtti oot vammanen etkä ole jumalallisuuden tietoudessa! Harmittaako?? :DDDD


      • juhu0hbhl
        Luderinmatille kirjoitti:

        MAtti oot vammanen etkä ole jumalallisuuden tietoudessa! Harmittaako?? :DDDD

        Eikö saatanaa jumalanaan palvelevia yhtään vituta tuollaisen uskontunnustuksen kaltaisen ääliön kaltaiseksi tuleminen?
        Tuollaisena, ihmisyydestään luopuneella hyenana oleminen on varmaan hulluuden huippu.
        Vaan, onha siinä se etu, ettei kusipäänä ymmärrä kuinka järjetön on!


    • JustiinsaNoin

      Tuollainenhan se kirkon lapsikasteteologia on. Ei vain Antturin. Magiaa ja kuvittelua. Luullaan, että tiedetään. Moni siellä ei ole asioita lainkaan edes miettinyt. Mennään vain vanhalla vauhdilla.

      • JustiinsaNäin

        Uudestikastajat tuntuvat sekoittavan Jumalan Sanana ja magian. Kirkon kasteteologia on raamatullinen, mitä ei voi sanoa uudestikastajien tunnustusihmisentekokasteteologiasta. Mennään vain vauhdilla tunteen mukaan eikä katsota mitä Raamattu opettaa.


    • nhbhbgy

      Oletteko ihmisiksi kastettuja oppeinenne?

      Oletteko Jumalaa ja Jeesusta palveleviksi ihmisiksi kastettuja ihmisiä vai Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneiksi rikollisuuden herraa palvelevien herra jumalien palvelijoiksi kastettuja?

      Huomatkaa, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan lasten ei tule tulla rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisiksi ääliöiksi;
      VAAN
      AIKUISTEN TULEE TULLA LASTENKALTAISIKSI PÄÄSTÄKSEEN TAIVAASEEN!

      JOTEN PUKEKAA AIKUISINA RIKOLLISUUDEN LAPSIKASTE MEKKO YLLENNE JOS JEESUSTA JA HÄNEN OPPIA SEURAATTE.
      ÄLKÄÄ UNOHTAKO KUSI/PASKA VARA VAIPPOJAKAAN !

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      Joten lapsia kastavat pappikin voisi lukea Jeesuksen evankeliumia ja toimia Jeesuksen antaman oppien mukaan; tosin vaippoja käyttäen niinkuin sylivauvoillakin on jos kerran Jumalaan ja Jeesukseen USKOO Jeesuksen antamasta kiellosta huolimatta saatanaa edustavana.
      ---
      Kun/Jos rikollisen kristinuskon todellisen herran ja sen herra jumalien oppeja opettaa JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN NIIN ON TÖRKEÄ saatanaa palveleva rikollinen joita JEESUS on kieltänyt uskomasta!

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      NÄIN JEESUS OPETTI OMILLEEN...
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan 4:
      9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
      11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
      12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
      13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?

      JO SE, ETTÄ uskoo, ON JEESUKSEN ANTAMAN OPIN VASTAISTA!
      ...ettekä edes sitä ymmärrä...

      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      -AIVOPESU JÄRJETTÖMÄKSI:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      -AIVOPESU YMMÄRTÄTTÖMÄKSI:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      -IHMISYYDESTÄ LUOPUMINEN:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      -AIVOPESU; JUMALASTA JA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTA LUOPUMISEEN:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      -AIVOPESU; JUMALASTA EROAMISEEN; (saatanasta herra jumalineen uusi jumala):
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      -AIVOPESU; KRISTITYKSI; IKUISEKSI (PERISYNTI) RIKOLLISEKSI:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Kristittyjen historiaa tutkineet tietävät, ettei ne kristittyjen rikollisuus ole Jumalan ja Jeesuksen oppien noudattamisia VAAN NIIDEN VASTAISUUKSIA JA HEIDÄN NIMISSÄ!!! Siis saatanaa palvelevien järjettömien rikollisuutta!

      JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVAT; HEIDÄN OPPIEN MUKAAN, OVAT KRISTILLISIÄ EIKÄ KRISTITTYJÄ.

      rikollisuuden usko ja kaste ei pelasta!
      ei uskossa ollut, kastamaton ryöväri on paratiisissa ja Jeesus on kieltänyt uskomasta kuten alussa jo on osoitettu!

    • mjnhbgvv

      UPP!

      Lukekaa faktat ja ukokaa saatanaa jumalaksi niin pääsette helevettiin!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      • lkkjkj

        Nimi merkki "mjnhbgvv " Kuinka kun käyt lääkärissä? Toteatko että tässä sitä saatanan vallassa olevan luterilaisen lääkärin pakeilla ollaan. Tai olet kaupassa että tässä sitä saatanan vallassa olevat kauppiaat myyvät tavaraa. Näinkö se sulla menee?


      • Ygjjh

        Vastaanyt jotakin Tässähän voi jopa luulla sinua vähän tyhmäksi.


      • mdkdklslw
        lkkjkj kirjoitti:

        Nimi merkki "mjnhbgvv " Kuinka kun käyt lääkärissä? Toteatko että tässä sitä saatanan vallassa olevan luterilaisen lääkärin pakeilla ollaan. Tai olet kaupassa että tässä sitä saatanan vallassa olevat kauppiaat myyvät tavaraa. Näinkö se sulla menee?

        voiko sinua tyhmemmäksi edes joku muu tulla kuin uskovaiset???

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Tällaisia olette, itse uskontunnustuksenne saatanaa palveleville herra jumalilleen eri lahkoissa antaneina ääliöinä.

        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • Anonyymi

        Arto Antturi oli helluntaisaarnaaja Kai Antturin poika, joten häntä ei ole kastettu vauvana.
        Riideltyään isänsä ja seurakunnan kanssa hän erosi helluntaiseurakunnasta, liittyi luterilaiseen kirkkoon, luki teologiaa ja sai papin viran.
        Tultuaan uskoon nuorena Arto otti kasteen ja nyt tuntuukin omituiselta, että täällä pilkataan uskovien kastetta ja haukutaan uudestikastajaksi, vaikka toisaalta ihannoidaan Arto Antturin toimintaa. Uskovien kaste ei kelpaa mutta Antturin kaste kelpaa, vaikka se on uskovan kaste,
        koska hän liittyi luterilaiseen kirkkoon.
        Hänhän on hieno esimerkki siitä, miten raamatullinen kaste käytännössä toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Antturi oli helluntaisaarnaaja Kai Antturin poika, joten häntä ei ole kastettu vauvana.
        Riideltyään isänsä ja seurakunnan kanssa hän erosi helluntaiseurakunnasta, liittyi luterilaiseen kirkkoon, luki teologiaa ja sai papin viran.
        Tultuaan uskoon nuorena Arto otti kasteen ja nyt tuntuukin omituiselta, että täällä pilkataan uskovien kastetta ja haukutaan uudestikastajaksi, vaikka toisaalta ihannoidaan Arto Antturin toimintaa. Uskovien kaste ei kelpaa mutta Antturin kaste kelpaa, vaikka se on uskovan kaste,
        koska hän liittyi luterilaiseen kirkkoon.
        Hänhän on hieno esimerkki siitä, miten raamatullinen kaste käytännössä toimii.

        Ensimmäinen kaste kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Antturi oli helluntaisaarnaaja Kai Antturin poika, joten häntä ei ole kastettu vauvana.
        Riideltyään isänsä ja seurakunnan kanssa hän erosi helluntaiseurakunnasta, liittyi luterilaiseen kirkkoon, luki teologiaa ja sai papin viran.
        Tultuaan uskoon nuorena Arto otti kasteen ja nyt tuntuukin omituiselta, että täällä pilkataan uskovien kastetta ja haukutaan uudestikastajaksi, vaikka toisaalta ihannoidaan Arto Antturin toimintaa. Uskovien kaste ei kelpaa mutta Antturin kaste kelpaa, vaikka se on uskovan kaste,
        koska hän liittyi luterilaiseen kirkkoon.
        Hänhän on hieno esimerkki siitä, miten raamatullinen kaste käytännössä toimii.

        miksi ei kelpaisi, "yksi kaste" Ef: 4: 5

        luterilaisuudessa ei kasteta uudelleen. Erimielisyyshän on siitä, että helluntailaisuus
        uudelleen-kastaa, heille ei kelpaa kaste aiemmin saatu "yksi kaste" .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kaste kelpaa.

        Muutoin kyllä, mutta kun vauvan otsan kasteleminen ei ole UT:n kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutoin kyllä, mutta kun vauvan otsan kasteleminen ei ole UT:n kaste.

        niinkö SINÄ olet päättänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö SINÄ olet päättänyt.

        ei kun lutteri kirkonmiehineen sen päätti että noin luodaan yhtenäinen kansa j a kuninkaiden hulluihin sotiin sotamassa, rahaakin siinä saadaan kerättyä kun pakolla kerätään!

        Raamattu ei tunne moisia rituaaleja eikä kukaan siellä harrasta vauvojen vesikäsittelyä.

        evankeliumia julistetaan ja ne jotka ottavat sen vastaan ne kastetaan, ei pitäisi olla liian vaikeaa tajuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kun lutteri kirkonmiehineen sen päätti että noin luodaan yhtenäinen kansa j a kuninkaiden hulluihin sotiin sotamassa, rahaakin siinä saadaan kerättyä kun pakolla kerätään!

        Raamattu ei tunne moisia rituaaleja eikä kukaan siellä harrasta vauvojen vesikäsittelyä.

        evankeliumia julistetaan ja ne jotka ottavat sen vastaan ne kastetaan, ei pitäisi olla liian vaikeaa tajuttavaa.

        Jumalan Hengestä uudestisyntynyt sama minkä ikäinen joka tajua a mistä on kysymys ja osaa erottaa evankeliumin poliittisista palopuheista ja pankkimiesten korkopuheista, sellainen haluaa kasteen itselleen ja kaikki siihen mennessä suoritetut temputukset ovat turhia rituaaleja joita ei lasketa mihinkään!

        vain omakohtaisesti pelastunut ja kasteen halunnut se lasketaan kasteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kun lutteri kirkonmiehineen sen päätti että noin luodaan yhtenäinen kansa j a kuninkaiden hulluihin sotiin sotamassa, rahaakin siinä saadaan kerättyä kun pakolla kerätään!

        Raamattu ei tunne moisia rituaaleja eikä kukaan siellä harrasta vauvojen vesikäsittelyä.

        evankeliumia julistetaan ja ne jotka ottavat sen vastaan ne kastetaan, ei pitäisi olla liian vaikeaa tajuttavaa.

        Parhamin käkätys itkee taas kun sen poppoo pienenee eikö ne saa kerättyä rahaan

        Raamattu tuntee kasteen oikein hyvin mutta pedo nimittää sitä vesikäsittelyksi. Sehän tykkää käsitellä pikkulapsia

        Kastaminen on osa evankeliumin julustusta.å, ei pitäisi olla vaikeaa tajuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Hengestä uudestisyntynyt sama minkä ikäinen joka tajua a mistä on kysymys ja osaa erottaa evankeliumin poliittisista palopuheista ja pankkimiesten korkopuheista, sellainen haluaa kasteen itselleen ja kaikki siihen mennessä suoritetut temputukset ovat turhia rituaaleja joita ei lasketa mihinkään!

        vain omakohtaisesti pelastunut ja kasteen halunnut se lasketaan kasteeksi.

        Tyo käkätys puhuu ihan omiaan ja raamatulle on vierasta sen uudestisyntyneen symbolikasteet

        Vain kasteen saanut uskova on omakohtaisesti pelastunut ja kaste on uudestisyntymisen peso


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyo käkätys puhuu ihan omiaan ja raamatulle on vierasta sen uudestisyntyneen symbolikasteet

        Vain kasteen saanut uskova on omakohtaisesti pelastunut ja kaste on uudestisyntymisen peso

        Tarkoittako tuolla symolikasteella hätäkastetta, joka tehdään kuolemanvaarassa olevalle väkisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittako tuolla symolikasteella hätäkastetta, joka tehdään kuolemanvaarassa olevalle väkisin?

        En vaan uudestikastajien kastetta joka on pelkkä symboli

        Hätäkaste voidaan tehdä myös aikuiselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaan uudestikastajien kastetta joka on pelkkä symboli

        Hätäkaste voidaan tehdä myös aikuiselle

        Tarvitaanko siihen keihäitä tai muita aseita?
        Kirkollako se hätä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaanko siihen keihäitä tai muita aseita?
        Kirkollako se hätä on?

        Ei mutta symbolikaste laittaa ihmisen aina puhumaan keihäistä ja miekoista
        Helluntaikirkolla on hätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta symbolikaste laittaa ihmisen aina puhumaan keihäistä ja miekoista
        Helluntaikirkolla on hätä!

        Huvittavaa, että lut kirkolla ei ole mitään hätää, vaikka taas viime vuonna kirkosta karkasi n 60000 jäsentä. Olis taas nuijalla töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa, että lut kirkolla ei ole mitään hätää, vaikka taas viime vuonna kirkosta karkasi n 60000 jäsentä. Olis taas nuijalla töitä.

        Mutta helluntaikirkolla on hätä ja siksi he puhuvat miekoista
        Olis nuijalle töitä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe