Kysymyksiä kristityille

Minulla on muutama kysymyssä tässä kritityille... Itsekkin olen ennen ollut luterilainen ja kuulunut kirkkoon.

1. Jos taivaassa ei ole syntiä, niin onko siellä vapaatatahtoa? Eli menetämmekö persoonallisuutemme ja tuleeko meistä idiootteja jotka vain kiittävät jumalaa lakkaamatta mikäli pääsemme (joudumme) taivaaseen?

2. Jos jumala on aina kaikkialla ja voi myös tehdä mitä vaan... Voiko jumalla lopettaa kaikkialla olemisen?

3. Väitän, että yksi ystävistäni on näkymätön ja lentävä yksisarvinen... Voitko todistaa minut vääräksi? Et voi... Loogisesti et usko minua koska kaikki kirjoitukset lentävistä ja näkymättömistä yksisarvisista ovat valhetta ja niistä ei ole mitään oikeita todisteita... Miksei tämä siis päde jumalaan?

3

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katuva

      1. Jumala ei pakota ketään alaisuuteensa. Hän toki toivoo, että ihminen hänet valitsisi maailman sijasta omasta tahdostaan, eikä Jumalan tahdosta. Ihmisen on vapaaehtoisesti luovutettava elämänsä Jeesuksen käsiin saadakseen ilmaisen ikuisen elämän lahjan. Vaihtoehtona on ikuinen kuolema. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.

      2. Kaikki on suhteellista. Jos oletataan, että tämä olisi mahdollista ja Jumalan näin tekisi, niin sen mukana katoisi koko maailmankaikkeus sillä Jumala tosiaan on kaikkialla. Jos Hän ei ole kaikkialla, niin ei ole mitään muutakaan.

      3. Voin uskoa, että sinä uskot. Ja voihan taivaassa ollakin yksisarvisia. Jumala käsitteenä ei ole taruolento, vaan Luoja. Maailmankaikkeuden arkkitehti. Syy ja selitys kaiken olemassaololle. Yksisarvisen olemassaolo tai olemattomuus ei selitä maailmankaikkeuden olemassaoloa.

      Anna Jeesukselle mahdollisuus. Eikä uskoakseen tarvitse kuulua mihinkään kirkkoon.

      • Kiitoksia vastauksesta! Eli siis

        1. Vaihtaisin siis ajatukseni ja persoonallisuuteeni ikuiseen elämää mikäli uskoisin raamatun jumalaan ja kävisikin niin hassusti, että hän onkin olemassa.

        2. Jumala ei siis voi tehdä kaikkea eli raamattu suoranaisesti valehtelee.

        3. Kysymys ei ollut mikä jumala on vaan löytyykö jumallle enemmän todisteita kuin yksisarviselle... Tosin kysymys oli hieman vaikea ymmärtää.


      • 1. Vastauksesi osoittaa ihmismäistä despoottisen vallanpitäjän mustasukaisuutta, jolla yksinkertainen kansanosa nimenomaan pakotetaan uskomaan, rakastamaan ja pelkäämään mielikuvitusjumalaa rangaistuksen uhalla. Selkeä sadomasokistinen suhde.

        2. Todisteiden puuttuessa on todennäköistä, että tuo mielikuvitusjumalasi nimeomaan on idle-tilassa, eli epäläsnä tälläkin hetkellä. Ainakin se on selvästi joko kyvytön tai haluton mihinkään puuttumaan.

        3. Jos pelkkä usko ilman todisteita on riittävä peruste taikatodellisuudelle, olet velvollinen menemään lähimpään vankilaan suorittamaan elinkautista, koska vakaasi uskon sinun olevan murhaaja. Todisteitahan ei tarvita uskonharhaisen perusteluissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      153
      3242
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      95
      2197
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      321
      2138
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      126
      2050
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1809
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1465
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1261
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1240
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1130
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1019
    Aihe