Onko raskasta?

kysyvä-ei-tieltä-eksy

Onko Jeesuksen seuraaminen raskasta?

Onko pahan karttaminen ja hyvän tekeminen raskasta?

Onko Jeesuksesta todistaminen raskasta?

Millaiseksi koet oman elämäsi kristittynä tai Jumalan lapsena?

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyvä-ei-tieltä-eksy 10.7.2016 8:44

      Onko Jeesuksen seuraaminen raskasta?
      Onko pahan karttaminen ja hyvän tekeminen raskasta?
      Onko Jeesuksesta todistaminen raskasta?
      Millaiseksi koet oman elämäsi kristittynä tai Jumalan lapsena?

      Miksi kyselet asiaa, eli perusteet?
      Etkö ole tiellä ja se on puntaroimisesi perusta, vai onko perusta siinä, että arvostelisit toisten tielläoloa, jossa ei itse sitten käy matkaa??

      • kysyvä-ei-tieltä-eksy

        Mistä sait päähäsi, että minun tarkoitukseni on arvostella toisten tiellä oloa?

        Välillä on raskasta ja välillä ei. Riippuu mielentilasta.


    • uskossa.kertoo

      Onko Jeesuksen seuraaminen raskasta?
      - Ajoittain todella raskasta. Säännöt vievät usein elämänvoimat. Usein jopa Raamatun lukeminen ahdistaa.

      Onko pahan karttaminen ja hyvän tekeminen raskasta?
      - Tämä tulee sisäsyntyisen korkean moraalin kautta, joten ei ole. Koen henkilökohtaisen vastuun hyvin tärkeäksi ja on helppoa tehdä hyvää.

      Onko Jeesuksesta todistaminen raskasta?
      - Ihmiset suuttuvat, jos kerron Jeesuksesta. En siksi kerro Jeesuksesta enää, koska tahdon kunnioittaa yksilön uskonnonvapautta.

      Millaiseksi koet oman elämäsi kristittynä tai Jumalan lapsena?
      - Jumalan lapsena on vaivatonta ja ihanan mutkatonta. Kristittynä eläminen on jatkuva taakka ja kärsimys.

      • kysyvä-ei-tieltä-eksy

        Hyvin vastasit, kiitos siitä.

        Matteuksen evankeliumi:
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

        Tuota olen noudattanut alun yltiöpäisen tuputtamisen jälkeen. Toimii paljon paremmin, kun odottaa Jumalan antamia ja avaamia tilaisuuksia todistaa.

        "Jumalan lapsena on vaivatonta ja ihanan mutkatonta. Kristittynä eläminen on jatkuva taakka ja kärsimys."

        Olipahan osuvasti sanottu! :-)


    • pitkäänuskossa

      Onko Jeesuksen seuraaminen raskasta?

      Olen seurannut Jeesusta kymmeniä vuosia. Silloin kun elin jalka maailmassa ja toinen uskonaskelissa, siis kylmällä paikalla, elämä oli raskasta ja takkuili. Kotuksia on uskossakin ollessa, mutta kun on vakaa Herrassa, niin voima annetaan ja perusrauha Pyhässä Hengessä kantaa.

      Onko pahan karttaminen ja hyvän tekeminen raskasta?

      Silloin kahdella tiellä kulkiessa, ei saanut voimaa karttaa pahaa vaan oli kuin liekassa, toisen armoilla. Ei ollut voimia vastustaa aina pahaa, eihän oma tahdonvoima riitä, jos synnillä on ote elämässä.
      Minulla ei tee minkäänlaista mielitekoa lähteä esim. kapakkaan, epämääräisiin porukoihin. Sitä sisäistä pakkoa ja tarvetta ei ole. Mielestäni saan tehdä ihan kaikkea mistä pidän ja haluan ja koen iloa rauhaa ja lepoa. Jumala on ottanut ja vapauttanut asioista jotka sotivat hänen tahtoaan vastaan. No puhun kyllä liikaa ja huomaan lankeavani usein, mm. juoruamisen syntiin, voin ajatella pahasti, laiminlyön minulle annettuja leivisköjäni, ym. Joten en sano, että olisin synnitön ja täydellinen. Parannusta pitää tehdä ja kasvaa uskossa.

      Onko Jeesuksesta todistaminen raskasta?

      Ei ole, jos teen sen paikalla johon koen Herran minun asettaneen. Täällä netissä on helppo julistaa evankeliumia, uhrata lähetystyöhön, laulaa ja pitää todistuspuheita. Ei minulla ole mitään pakkomielistä tarvetta "tyrkyttää jopa tilanteessa uskonasioita". Ei se mitään hyödytä. Uskon että Jumala johdattaa tilanteisiin, jossa on aika ottaa nämä elintärkeät aisat esille.

      Millaiseksi koet oman elämäsi kristittynä tai Jumalan lapsena?

      Olen tällä hetkellä todella onnellinen. Ei ole mitään suurempaa ongelmaa: on se uskon rauha ja lepo sisimmässä, helppo hengittää astia luonnon ihanuutta, tuntea kukkasten tuoksua, kuunnella lintujen viserrystä ..Olen terve, saan maksettua laskut, on ystäviä, mielekästä toimintaa. Voiko elämä maan päällä olla tämän ihanampaa. Kaikin puolin on hyvä olla!
      Näin ei kyllä ole aina ollut. Elämääni on koeteltu erittäin raskain vedoin ja varmaan edessä on vielä niitä laakso- ja korpitaipaleita, mutta viimeisten viisi vuotta olen saanut elää seesteistä elämää.

    • Kiitos sinulle hyvistä kysymyksistä. Pyrin parhaani mukaan vastaamaan oman kokemukseni ja sen ymmärryksen pohjalta, mitä minulle on suotu.

      Onko Jeesuksen seuraaminen raskasta?
      - Jeesuksen seuraaminen on koko elämän kattava valinta. Joka seuraa Häntä, tahtoo myös tehdä kaikessa Hänen tahtonsa mukaan. Toki siihen kuuluu useimmilla normaalia työelämää, perhe-elämää. Siihen voi kuulua myös inhimillisesti ajatellen vaikeita päätöksiä, vankeutta ja kidutustakin monissa maissa. Vaikka Jeesus ei luvannut Hänen seuraajalleen helppoa elämää, Hän lupasi rauhan. Vaikeissakin tilanteissa Jeesuksen seuraajalla on pääsy tuohon rauhaan Jumalan yliluonnollisen vaikutuksen kautta. Puolittaisesti Jeesuksen seuraaminen on usein vaikeampaa kuin täysin Jeesuksen seuraaminen. Ei kukaan voi kulkea kahta tietä ja kahden tien kulkemisen yrittäminen käy helposti vaikeaksi. Silloin myös tämä Jumalan rauhan vaikutus jää pois tai vajaaksi. Hän haluaa, että seuraamme Häntä täysillä siellä missä olemme.
      - Matteus 11:28-30
      ”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt.”

      Onko pahan karttaminen ja hyvän tekeminen raskasta?
      - Ihminen, joka antaa elämänsä Jeesukselle, antaa Hänelle oikeuden omaan sydämeensä. Kun Jeesuksella on tuo oikeus sydämemme, olemme tehneet tärkeimmän päätöksemme, koska silloin annoimme Hänelle luvan synnyttää meidät uudesti ylhäältä. Silloin Jeesus antaa meille oikeuden tulla Hänen seuraajakseen ja muuttaa meitä sisältä. Pyhä Henki tekee tässä suuremman työn kuin me, koska Hän muuttaa myös meidän koko sisintämme, myös tahtoamme. Osa tästä muutoksesta tapahtuu hetkessä, osa Jumalan vaikutuksesta ja avulla pikkuhiljaa (raamattu puhuu Hengen hedelmistä).
      Itselleni Jumala on näyttänyt myös myöhemmin uskoontulon jälkeen asioita, joita tulisi jättää pois. Niiden pois jättäminen tai ylipäätään syntien hylkääminen olisikin mahdotonta ilman Pyhän Hengen työtä. Siksi sydämen luovuttaminen Jeesukselle, uskonratkaisu, on tärkein askel.

      -Hesekiel 11:19-20
      Minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan heidän sisimpäänsä. Minä poistan kivisydämen heidän rinnastaan ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan, noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan. Silloin heistä tulee minun kansani, ja Minä olen heidän Jumalansa.

      Onko Jeesuksesta todistaminen raskasta?
      - Jumala antaa halun todistaa ja myös voiman siihen, joten se ei ole raskasta. Silti se voi joskus jännittää ja kun myös vihollinen on todellinen, vihollinen pyrkii estämään ja vaikeuttamaan myös todistamista eri tavoin. Yleensä käy niin, että jos todistaminen on tuntunut vaikealta vaikka siihen on kehotus niin kun todistamisen aloittaa puhumalla niin on kuin tulppa olisi otettu pois ja vaikeus on poissa. Todistaminen tuntuu ainakin minulle ilolta ja etuoikeudelta ja jopa haluaisin tehdä sitä enemmän.
      - Apostolien teot 1:8
      Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teidän päällenne, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.”

      Millaiseksi koet oman elämäsi kristittynä tai Jumalan lapsena?
      - Rikkaana. En koe että saisin muista asioista siihen verrattuna juuri mitään, mitä on olla Jeesuksen kanssa ja seurata Häntä. Monet sellaiset asiat jotka ennen tuntuivat tärkeiltä ovat sitten vain jotenkin menettäneet merkityksensä. "kaiken sen luen roskaksi Kristuksen tuntemisen rinnalla". Silti olen kiitollinen että olen saanut esimerkiksi pitää perheeni ja olla heidän kanssaan ja nauttia elämästä myös rentoutuen monella tavalla. "Missä Herran Henki on, siellä on vapaus".
      - Johannes 10:9-10
      Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden.”

    • Christian.2016

      Jeesuksen seuraamista ei Jeesus tarkoittanut raskaaksi! Ies on sovelias ja kuorma keveä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat. Toinen juttu on, kun kristitty sairastaa masennusta ja on luonteeltaan legalismiin ja ylenpalttiseen syyyllisyydentunteissa rypemiseen tapuvainen, kuten esim. minä, niin se tekee se elämän ajoittain tosi raskaaksi!

      Ei Herramme Jeesus Kristus tarkoittanut uskoa miksikään ylimääräiseksi kivireeksi ihmisen jo muutenkin raskaaseen elämänosaan, taakaksi, jota pitää kiskoa hampaat irvessä hautaan asti!

      Tiedostan kyllä Jumalan hyvyyden, ja tiedän armonkin todelliseksi, mutta em. seikoista kuten depressiosta ja menneen ajan kiusaamiskokemuksista&uskonnollisen väkivallan kokemuksista johtuen armon vastaanottaminen tunnnettavalle tasolle on minulle ajoittain jopa mahdotonta!

      Siunausta kaikille ja etenkin ns. kohtalotovereille!

    • sigillum

      Onko Jeesuksen seuraaminen raskasta?
      On raskasta, koska Hän on täydellinen ja itse olen niin epätäydellinen. Toisaalta, jos lähtisin toiseen suuntaan, se vasta raskasta olisikin, kokemusta kun on.

      Onko pahan karttaminen ja hyvän tekeminen raskasta?
      Ristiriita pahan karttamiselle ja hyvän tekemiselle on aina olemassa. "En tee sitä hyvää mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo." Tuosta tosiasiasta ei elämänpäivinä pääse koskaan eroon ja se on raskasta, tappiomieliala on usein tuttu tunne.

      Onko Jeesuksesta todistaminen raskasta?
      Ei tähän asti, mutta mitä se olisi, jos henkeä uhattaisiin tai vankila odottaisi tms., ääni olisi toinen kellossa luultavimmin.

      Minkälaisena koet elämäsi kristittynä tai Jumalan lapsena?
      Ihmettelen sitä, miksi Jumala on itsensä minulle ilmaissut jo lapsena, vaikka olen varmaan sieltä hankalimmasta päästä Hänen lapsistaan ja kasvatettavaksi Hänen päämääriään ajatellen. Ihmettelen Hänen suunnitelmiansa kohdallani, koska en niitä täysin ymmärrä.
      Kysymyksiä, ihmettelyä, iloa, surua, rakkautta, vihaa, onnistumista ja epäonnistumista, kaikkea sitä ja siltä väliltä, mitä ihminen elämässään voi kokea, tietää ja tuntea.
      Jumala on mielessä heti aamulla ja illalla nukkumaan mennessä, en pääse Hänestä eroon, vaikka joskus kovasti sitä yritänkin. Aivan sama kuin väittäisin yhtäkkiä, etten ole maallisten vanhempieni lapsi, jättäisin heidät, kieltäisin heidät, pakenisin kauas ja kuitenkin kaikki puhuu sen puolesta, sisällä soi sama loppumaton sävel, että heidän lapsensahan minä olen. Sama on Jumalan kanssa, olen Hänen lapsensa enkä sitä tosiasiaa voi koskaan paeta mihinkään, " se seuraa kuin hai laivaa" ; )

    • erkinooLe

      Ei ole, varsinkaan kun on saanut olla jo vuosikymmeniä uskossa Jeesukseen, olen oppinut elämään hänen armossaan.
      Jumalan Pyhä Henki johdattaa, välillä se näyttää sen, ettei ihmisen lihassa asu mitään hyvää, silloin se armokin tuntuu suunnattomalta.
      Jumala avaa ne paikat, jolloin voi kertoa jos ei muuta, niin oman pelastuskokemuksen. Tosin nuorena uskovana sitä oli innokkaampi, mutta taidottomampi.
      Kristittynä vain se olisi" kiristettynä" olemista :), Jumalan lapsena, armo kasvattaa. Minun tulee vähetä ja Hänen, Jeesuksen enetä minussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1749
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      72
      1092
    3. 45
      1045
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      67
      1005
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe