Visioita tulevaisuuden autoilusta.
Sellaista olen ajatellut, että laittaisi turbiinit pystyyn kahta puolta auton keulaan. Näissä uusissa autoissa on sivulla monesti sellaiset aukot, jolloin voisi laittaa tuuliturbiinit ja generaattorin turbiinin alle tai ylle. Siitä sitten sähkö auton akustoon ja hybriditekiikkaan, tai sähkömoottorille sähköautossa esim. Nissan Leaf. Kun kokeilee pienessäkin vauhdissa kädellä auton sivuikkunasta tuulen voimakkuutta (ilmanvastus), niin sehän on melkoinen? Miksi tätä ei hyödynnetä maskissa? Näitä "tuning" aukkoja vielä keulassa, niin hyrrä sinne, voi pyöriä lujaakin? Vaakatasoonkin voi yhden ison laittaa auton keskelle, joskin tulee kyllä autosta sen jälkeen mieleen ruohonleikkuri. Esteettisesti ehkä hienompi, jos reunalloilla pystyssä? Yksinkertainen ajatus, ehkä toimii ehkä ei?
Tuossa linkissä Prius . Suurentaa vain noita aukkoja, jossa nyt ledi.
http://www.telegraph.co.uk/cars/toyota/toyota-prius-plus-review/
http://www.windside.com/products/ws-0_60
Toinen pyörimään vastapäivään ja toinen myötäpäivään, siistimmän näköistä.
Sähköautojen lämmityskin on kuulemma ollut ongelmallista (sähkö). Senhän voisi ratkaista kylmäkonetekniikalla, eli kompura ja lauhdutin. Kylmä ja kuuma.
Sitten juurikin tuohon farmarimallin Prius automalliin peräpoksiin jääkaappi ja pakastin, missä on normaalisti vararengas, ainakin ennen muinoin ollut. Mekaaninen kompressori esim. ketjuvetoinen takarenkaasta, jolloin hyötysuhde ehkä hyvä. Sähköllä ainakin omasta mielestä hyötysuhde huono. Lämmitys ohjaamoon hukkalämmöllä eli lauhduttajalla, joka sijoitetaan keskikonsoliin ja pari propellia, että saa ilmavirtaa säädeltyä, niin kuin muutenkin on. Hukkalämmön talttenottoa.
Tätäkin ihmettelen, että miksi katuvaloja pitää polttaa jos liikennettä ei ole? Miksi tätä ei voi tehdä liiketunnistimilla? Eli auto ajaa ja se valokiila on aina auton kohdalla. Myöskin voisi tulla siihen auton näyttöön sitten varoitus lähestyvästä autosta, traktorista tai kävelijästä, kun sen pystyy ehkä valokiilan etenemisnopeudesta arvioimaan, että mitä sieltä on tulossa? Hirvi juoksee tien yli, lamppu syttyy ja sammuu. Saman tien lähimmälle autoilijalle tulee viesti, että hirvi tiellä.
Sittenhän voisi näistä valotolpista myös ladata auton piuhaa pitkin, töpselistä? Neljä kaistaa teksi Helsingistä jäämerelle, niin 2 lataukseen ja 2 ajamiseen! Välillä metsätaipaleita ja huoltoasemia, että pääsee syömään. Puhelimella aina soittaisi valotolpan töpselille, että nyt lataan kahdella kympillä sähköä! Näinhän ne yleiset pesukoneetkin toimii taloyhtiöissä?
Onko näissä ajatuksissa mitään järkeä ja onko kenelläkään mitään parannettavaa? Nyt vielä automusiikkia!
https://www.youtube.com/watch?v=GjnadPBMJGs
Mb_76 autorata
23
726
Vastaukset
- Mb_123
Kohta teidät sullotaan halpaa pesukonetta muistuttavaan autoon, missä ei ole kuin sähkömoottori ja ja renkaat? Sitten kun olet ajanut kolme vuotta, niin hiilet loppu ja auto paalaimeen? Uuden ostoon.
http://www.theverge.com/2015/8/3/9089899/google-self-driving-car-google-auto
Kehitys oikeasti menee siihen suuntaan jo lähiaikoina, että tällaiset leviää. Erikoinen tekniikka on kallista tulevaisuudessa, esim. hybridit, pelkkä polttomoottorikin, luksustuotteita. Toisaalta monet voi keksiä mitä ihmeellisempiä innovaatioita näihin sähköautoihin liityen. Suomi taas jää kelkasta, kun ei kiinnostanut?
Nyky automuotoilukin on rumaa, kun jotain lukion käyneitä nörttejä päästetään suunnittelemaan ja ne niillä tietokoneohjelmilla, vääntää auton muotoja, photoshoppausta. Nyky Mersukin on ruma. Tästä näkee, että jollain tietokoneohjelmalla on väännelty nuo muodot muodottomiksi. En ostaisi.
http://uncrate.com/stuff/2017-mercedes-benz-e-class/
Sitäkin olen miettinyt edelliseen viestiin liittyen, että kun Suomessa on näitä huonosti menestyviä sellutehtaita, niin miksei sen paskapaperin ja sanomalehtipaperin lisäksi tekisi jollain seoksella jotain tarve-esineitä? Muottiin työntää sitä sellua ja koviketta ja väriainetta. Tehdäänhän sitä kartonkiakin? Ennen vanhaan tehtiin paperi enkeleitä ja muita rakennelmia, piparkakkutalojakin? Näistähän saisi (paperi mössöstä) esim. auton sisustuksen helposti ja kolariturvallisempaa varmasti, jos tulee äkkitörmäys? Kojelauta ja muut osat. - Mb_123
Onko näissä "visioissa" mitään järkeä? Vai olenko vain normaali suuruudenhullu?
Ikinä ei tiedä, että mitä muilla on näitä teknisiä ideoita, kun tekniikka etenee vauhdilla. Näitä ei kuitenkaan kannata pantata. Jos ei muuten, niin ainakin hyvät naurut saa. - kaha53
Niin ja dynamot vielä joka pyörälle... Mistä näitä ikiliikkujan keksijöitä tulee??? Ilmalämpöpumppu on vanha keksintö, uusissa sähköautoissa on ilmalämpöpumppu, samanlainen kuin taloihinkin on saatavissa, lämmittää talvella ja jäähdyttää kesällä.
- Mb_76
Mä en tiennyt tota. En ole seurannut viimeaikoina tilannetta, mutta samaa ilmalämpöpumppua itsekin puntaroin ja jääkaappia myös, mikä hyvä autoissakin varsinkin plösöjen USA:ssa. Saa hampurilaiset mukaan, jos ei jaksa syödä. Eivät pääse laihtumaan. Bensiinilämmitintäkin mietin aikoinaan, mutta tuleeko siitä sitten melkoinen pommi, tai jotain kun niitä voltteja ja tehoja akuissa on?
No onpahan jotain mietitty. Eihän tämä mikään ikiliikkuja ole ja toteutus on toisenlainen. Se hyrräsydeemi on eniten mietityttänyt, kun autossa on ilmanvastus. Osa on todella keksitty jo näistä jutuista. Liiketunnistimet vanha asia.
Kyllönen ja Ollila ajoi sitä Kilometriperusteista verotusta autoilun osalta. Näitä mietitään. Mä luin sivusilmällä tässä, että puhelimella voi jo huoltoasemilla tankata, joillakin.
Joka tapauksessa näitä juttuja on luvassa ja jos ei Suomalaiset keksi, niin joku muu keksii. Todella!
- Mercedes__
2014 suunnittelin tämän "autoradan", kun olin työttömänä. Vähän panttasin tätä, ennen kuin viitsin kirjoittaa tästä. Tässä ei välttämättä ole mitään toimivaa, mutta itse olen pitänyt hyvänä ideana. Vähän tuo iloa elämään, tai toi. Toimi tai ei, itselle on hyvä. Nyt on jo uudet jutut ja vanhoja juttuja voi unohtaa.
Mitäänhän ei synny, jos päätä ei käytä, välttämättä ei etes sitten. - Okkim_291
Tiesuunnittelua teen nyt, tieverkostoa. Hauska harrastus! Helsinki 0 astetta-Jäämeri 180 astetta. Navi! Keskilinja Suomelle maantieteellisesti ja teittäin keskilinjat Suomessa esim. "sininen tie" aste kulmilla. Ip. osoitteet rekisterikilpiin autoihin ja katuosoitteisiin ip.tunnisteet lähimmän katulampun yhteyteen valokennoon.
www.IP.mannerheiminkatu 1.fi ja auton ip.tunniste rekisterikilven yhteydessä. Valotolpan valokenno lukee auton sijainnin ja määränpään katuosoite on lähipään katulampuun rekisteröity, Oras tyyliseen "lasisilmään, mitä noissa vesihanoissa on . Tämä järjestelmä ei minun mielestä tarvitse satelliittia ollenkaan muuta kuin älykännyköille, esim. Jollan tablettiin tulee sitten tiedot auton sijainnista ja määränpäästä.
Myös nopeusvalvonta käy tässä jutussa tarpeettomaksi, eli eli liikennepoliisit löytävät itsensä kortistosta, tai voivat keskittyä johonkin muuhun tehtävään. Vakionoudensäädin tulee myös tähän juttuun automaattisesti ja automaattinen hidastus risteyksiin ja vaarallisiin pullon kauloihin. Ei kerkee kirjoittamaan nyt enempää. Iltapalalle pitää mennä.
https://www.youtube.com/watch?v=cpbbuaIA3Ds
_
29- Okkim_291
Raytheon mekaaninen mangeettikompassi pitää asentaa autoihin, joita on veneissä ja napapiirin pisteestä ottaa linjan. Sillähän on kiinteä tarkka piste "zero" nolla, vaikka onkin 180?
Helsinki nolla ja piiri 180 astetta. Helsinkiin pitää myös asentaa kiinteä nollapiste 0-180. Tällä nakee sitten suoraan kulmat pikkuteille, joita Suomessa on paljon. Peilaamalla kompassin pohjaa sitten tiedot Jollan tablettiin, joka voidaan intekroida autoihin sellaisella vanhan ajan kännykkätelineellä, mutta isommalla, koska tabletithan ovat 8-10 tuumaa. Smart four autossa on sellainen intekroitu, jonka voi ottaa mukaan myös muuhunkin käyttöön.
Autoteollisuuta ajatellen en ymmärrä, miksi autossa pitää olla kiinteä radio, kun tableteissa ja känyyköissä on jo muutenkin tarpeeliset radio ja MP-4 soittimet, päällekäisyyksiä!
Luminenssi näyttöön siiten navigointi tiedot. Ei ole kallis toteuttaa sitäkään. Se on sellainen valonäyttö, joka peilaa tiedot tuulilasiin. Tämän saa asennettua vaikka vanhoihin Klassikko- autoihinkin?
Hesan asteluku ja piiri asteluku, kompassiin mangeettitiedot, niin Kolima navigaattori toimii hienosti. Tälläisen nimen keksin tälle pelille. lasisilmän IP:t myös apuna tietenkin. Jolla tabletin IP, eli tablettiosoite, joita on joka tietokoneessa/ töllin eli talon lähimmän katuvalon "lasisimän" IP. osoite.
Kuka lähtisi asentamaan kaupunkeihin absoluuttisia nollapisteitä? Sitten vain trigonomiset kulmat sin, cos, tan? Absolut Votkaa tietenkin mukaan ja softaamaan!
https://www.youtube.com/watch?v=SKM5z2j-emA - Mb_76
Täsmennystä! Helsingille määrittelee absluuttisen nollapisteen, niin kuin napapiiriilläkin on. Oliko siinä vielä joku kivenmöhkäle maamerkkinä? kun ei muista. Jokaiselle kaupungille tällainen kulmakivi tyylinen "zero-nolla". Helsinki absoluuttinen 0 ja inkrementaalinen nollapistesiirto kaupunkeihin. Helsingin absoluuttisesta nollapisteestä 0 vetää viivottimella linjan napapiirin nollapisteeseen, joka onkin 180astetta. Siinä päälinja! 30astetta on kallellaan E4 tiehen verrattuna. Hienoa!
Sääasemankin saa tästä tuulen suunnan mukaan, että mistä tuulee tähän E4 linjaan nähden?
Pohjoistuuli tietää kylmää ilmaa ja pakkasta.
Sitten jokaisen kaupungin "nollapisteet" lisätään tähän piirrokeen ja lasketaan Trigonometri linjat. Tälleen saa jokaiselle kaupungille asteluvut? Mihin nähden nyt haluaa, vaikka päälinjaan? oisko noin? Sitten autoihin lisää sen 10-12 tuumaisen tabletin, tai pienen lääpärin. Pieni läppäri olisi mukava, niin sitä paperiversion karttaa voisi lukea läppärin kannen päällä? Tämän kun vielä integroisi hyvin kojetauluun, niin sitten olisi hieno? Irroitettavuus pitää sitten tällaisessa läppärin kannessa olla. Urat vielä siihen kanteen, niin paperiversio pysyy paikoillaan.
Sitten olisi hieno sydeemi! Nesteessä uiva magneettikompassi, mitä veneissä on, myös liittäisi auton kojetauluun kannen alle piiloon, joka tuo tietoa tabletin yksinkertaiselle navigointi software:lle.
Kun autoissa on nyt se tabletti, tai kännykkä mukana, niin siitähän löytyy IP. ja katuvalaisimen LIIKETUNNISTIN valokenno tunnistaa nämä auton liikkeet. Ja Kotikaupungin kulma! Sellainenkin pitää määrittää, referenssiin ajoon nähden Heh Heh!
Sitten myös kaikilla ihmisillä on tietokone kotona ja niistakin saa kartaston, IP-kartaston perustietoineen ja kulmineen kaikineen kotikaupunkiin nähden.
Tämähän on kuin koneistustusta! 0 astetta on koneistuskielessä horisontaalisesti oikealla, 180astetta horisontaalisesti vasemmalla, 90astetta vertikaalisesti ylhäällä ja 360astetta alhaalla.
Sitten on myös ja miinus liikkeet. ( menee vastapäivään ympyrässä ja miinus myötäpäivään ympyrässä.) Sitten päälle lasketaan mangneettikompassi, tiedätte mitä tarkoitan?
Nollapistesiirot jokaiselle kaupungille!
WWW.IP.Katuosoite.FI
WWW.IP.Sähköhuoltoauto asema.FI
Kolima navigaattori on valmis! Tai ainakin runko, saa nähdä toimmiiko!
http://1.bp.blogspot.com/-2UOkf-xpBi4/VcPBE6IEWAI/AAAAAAAAFs4/JSLQ57RwzDQ/s1600/jolla_background_aloe_jpg.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/PUUTG8qFN_WXJbt_fJ7Qlyi8TR3QHE_BmdNJ2NpzUNXxCiKQCFJUf39ecTFEOmBE87g=h310
https://www.youtube.com/watch?v=fWxUr_vDwwE - Mb_76
>>> Pieni läppäri olisi mukava, niin sitä paperiversion karttaa voisi lukea läppärin kannen päällä? Tämän kun vielä integroisi hyvin kojetauluun, niin sitten olisi hieno? Irroitettavuus pitää sitten tällaisessa läppärin kannessa olla. Urat vielä siihen kanteen, niin paperiversio pysyy paikoillaan.<<<
Hiljalleen mietin, että millainen tästä jutusta tulisi.
Näinkin voisi ajatella, että kun tableteissa on se kosketusnäyttö, niin ohut läpikuultava paperikartta siihen, vaikka pyykkipojilla kiinni ja ohjelma sitten (softa). Valaisee siihen paperiin missä mennään? Pimeällä hyvä. Kaikki pitää olla inkrenoitavaa, telakka systeemillä!
Sitten sen paperikartan saisi myös jalkautumiseen mukaan, kuten tabletin/läppärin. Se olisi Älyttömän hieno, kun läppärin saisi kiinni matkaauton kojetauluun. Itse pidän juurikin Prius mallia optimaalisimpana.
https://flockler.com/thumbs/13359/prius_a_s1170x0_q80_noupscale.png
https://www.youtube.com/watch?v=jOsW6BHzrD8
Jatkuu... - Okkim_291
Ja jatkuu
No niin! Nyt on syöty päivällinen! Eli tuossa Priuksen kojetaulussa on tuo näyttö merkitty numerolla 3, niin läppärimäisesti saisi sen nostettua kartanluku asentoon. Tuo Blueray soitin on kyllä vähän edessä. Mp4 soittimet näissä olisi järkevät ihan vakiona. Sitten pieni lokerikko sinne sisään. Säilytystilaahan ei ole ikinä tarpeeksi? Vaikka kartalle lokerikko?
Viikonloppu alkaa taas. Hyvää viikonloppua!
https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U
- Mercedes__
Tekniikan hyväksi käyttöä. Ip.- osoitteet Applen tapletista ja kohde vaikka asunnon kotitietokoneelle, näissäkin nämä. Minusta toimii ja kompasseissa on jo valmiiksi ne asteluvut, uskokaa tai älkää. Eikö näitä pysty yhdistämään ja eikös Nokian karttapalvelu ole myyty jo jonnekin?
https://www.nettimarkkina.com/kompassi/1461916
https://www.youtube.com/watch?v=zqTsgPI9jfw - Mercedes__
Jääkaappi peräkontissa toimii siten, että vararankaan tilalle asennetaan viileä arkku. Mekaaninen kompressori on Prius autoon moottoriin yhditetty, joka vakautetaan tasakierroksiin. Tähänkin keino löytyy ja ali- tai ylipaine kajuutan lauhduttimelle, jolloin tällä edullisella voimalla saa ilmastonnin (jäähdytyksen) ja lämmityksen. Paineet kovat (bar.), niin varmasti on ohjaamo lämmin, eikä lehmän henkäys. Parempi ehkä kuin noissa hikidiesel peleissä, joiden lämitykseen ei kukaan ole panostanut? Jutun juuri on lauhduttimen alipaine, tai ylipaine.
Sähkömoottorit ja propellit asennetaan lauhduttimen taakse ja siitä kanava niille tuuletus suulakkeille, joita käsin ohjattaan minne ilmavirta kulkee. Hyötysuhdetta tässä vain ihmettelen, että mikähän lie? Päivityksiä pitää laittaa lähiaikoina taas, kun sellainen into päällä. Hienoja tiesuunitelmia asian tiimoilta minulla on ja ei tosiaankaan mitään neljää kaistaa tarvitse, vaan levähdyspaikat ja linja-autopysäkit, joissa sahköautojen pikalataus madollisuus. linja-autopysäkkejä pitää pidentää ja keskelle kaksihaarainen valaisin, jolloin toinen puoli valaisee ajotien ja toinen pysäkin latausmadollisuus näillä pyskeillä. Liiketunnistimet myös, wttei turhaan
valoja polta yötä päivää.
Sähköautoasemat pitää myös suunitella mittakaavaassa Suomi, tankkaus. Nämä kannatta suunitella ST1, Teboil, simpukka ja Neste. Liikevaihto pieni, joten pienimuotoista paivittäistavara myyntiä myös näihin esim. hampurilaisia ja limukkaa. Scanburger.
http://www.scanburger.fi/ - Okkim_291
Anteeksi pienet kirjoitusvirheet, lukihäiriö lievästi häiritsee. ABC-ketjua tämä sähköhuoltoauto-asema tuskin häiritsee. Nehän saa laajemmasta tuotevalikomasta liikevaihtonsa esim. ruokailusta ja päivittäistavara kaupasta.
Nämä Simpukka ja Teboil on lähinnä sellaisia 60-100m2 myymälöitä, joissa myytäisiin yksinkertaisia ruoka-annoksia ja eineksiä, ei niinkään helposti pilaantuvaa ruokaa.
Veijo Esso tyylisesti ja keskikaljaa.
Langat ovat jo valmiina noille katulyhdyille ja sehän virta kulkee paremmin, mitä suurempi volttimäärä niissä kulkee, taitaa olla vielä vaihtovirtaa. Tämä pitäisi muuttaa tasavirraksi ja 550v. niin saa suoraan noihin hybrideihin, Nissan leaf, Toyota ja BMW i3.
Nopeuslaskentaa tämä vaatii, että pylvään valokiilla kulkee auton etuosassa. Turha on valaista auton peräosaa ollenkaan, kun on takavalot. Kaksihaaraisen valopylvän ajotien valaisinta pitää kallistaa 30-60 astetta että kiila osoitta eteen päin. Parkkipaikan lamppu osoittaa suoraan alaspäin. Lamppupylväissä on muuten valmiiksi jo ne huoltoaukot, noin 60cm sopivalla korkeudella, joten sen Electrolux tyylisen maksupäätteen saa siihen pienellä vaivalla. Pankkikortilla voi maksaa ja älyttimellä (kännykkä) soittaa siihen päätteeseen.
Nopeusrajoituksia ei tarvitse ollenkaan, kun lasisilmät laskee nopeuden puolestasi. Minusta nämä pitäisi kuitenkin säätää siten, että 15% ylinopeus on sallittu.
Suomalaisittain nämä laitteet pitäisi tehdä kunnon design:llä. Muotoiljoita tässä maassa on paljon. Linux pohjaisesti tästä saa kaikki jatkaa keitä kiinostaa. Tiesuunniteluun keskityn mä, todellakan ei tarvise neljää kaistaa.
https://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM- Mercedes__
Tämähän tukisi robottiautoilua, eli tämä laskisi vakionopeudensäätimellä nopeudet ja hidastukset vaarallisiin risteyksiin automaattisesti ja sähköhuoltoauto-asemien parkkipaikoille ja latauspisteissiin. Näihin on nyt muutenkin panostettu esim. rekoissa.
Vaikka kaasun pitäisi pohjassa, niin auto hidastaa nopeusrajoituksiin ja lopulta nollaan, ajatella! Poliisin tuha liikentteen valvonta jäisi pois kokonaan, tai poistuisi minimiin.
https://www.youtube.com/watch?v=3YxaaGgTQYM
Kilometrirajoitteinen verotus kilometrien mukaan, tai minimi, jos ei aja paljon, sellainen maksullinen käyttöoikeus.
Tiesuunnittelu mahdollisimman edulliseksi, eli pienillä muutoksilla ja liikenneympyröillä saa nämä kaistat tehtyä.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--3R_GuSOa--/c_fill,fl_progressive,g_center,h_900,q_80,w_1600/18n3xwpf70q62jpg.jpg
Tässä kuvana tällainen Caterham 7 urheiluauto, tosi hieno! En ymmärrä, kun tällaisia erikoisia malleja ei valmisteta enemmän! Englannissa on jonkun verran tätä valmistusta, mutta ei kai tällaisten omintakeisten mallien valmistus sentään niin vaikeaa ole? Mahdollisiman yksinkertaisella tekniikalla tekisi, niin tästähän tulisi jo pisnes.
Ainoa vaan, että näissä änkyrä Valtioissa kielletään kaikki tekeminen, tyhmää!
https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/16x9_1280w/public/images/news-article/2017/06/44331d536eb9d983d2a2d7330ae62f66/tgtvrcutaway1.jpg?itok=qtRvXaDs
Sarvikuonot pitäisi hätää Afrikkaan! Musaa vielä!
https://www.youtube.com/watch?v=gJLIiF15wjQ
- Okkim_291
Hei! Poliittisia päätöksiä tarvittaisiin näihin autoveroasioihin, kun tässä on tämä mun visio. Ollila ajoi sitä kilometri perusteita lakialoitetta tuossa 2013 maailman aikaa. Minusta tämä käy juurikin tähan suunitelmaan ja Merja Kyllönen tutki ja määräsi oikein työryhmän tutkimaan asiaa. Ilmainen ei ole sekään työryhmä? Tiedä sitten montako ukkoa ja akkaa ja montako vuotta ovat miettineet, palaveeranneet, pullaa mussuttaneet kaffetta?
Hiilidioksiidi päästötkin putoaisivat tällaisilla eko-autoilla, sähkö ynm. Miljardi euroa on hiilidioksiidi päästöt, joten tämmöinen pieni "bitumi projekti" maksaa itse itsensä takaisin.
Autojen ostoverotusta laskisi, niin säästäisi sähköautoilla EU:lle maksamaa hiiliverotusta. Ehkä -30% laskisi hiilijalan jälki, säästöä ja uudet pirssit ihmisille, eikä ajaisi noilla romuilla.
Sitten vielä noita helposti rouostuvia kotteroita niin jo on. Esim. Japanissa on käyttöautojen elinikä 3 vuotta noin, Suomessa 15v. Täällä ajetaan huonommilla autoilla kuin Kuubassa! Heillä on sentään ihan oikeaa Jenkkirautaa. Kyllähän ihmiset ostaa "isi liisingillä" autoja ja velkaantuu tollaisista pesukonetta muistuttavista kulkineista! Renkaat vaan alle ja pyykkipulveria! Smile!
https://www.youtube.com/watch?v=1TO48Cnl66w - Okkim_291
Esittelen nyt näitä juttuja, mitä olen miettinyt. Auton sisustukset todella pystyy tekemään selluseoksesta. Esim. ajattelee vanhaa Porchen rattia, niin keskiosan irroittaa ja tekee muotin, selluloosasta seoksen jossa mukana kovike ja väriaine. Verkkoaineen tarvitsee myös, kuten raudoituksessa. Tälleen saa autojen sisustukseen väriä, vaikka sininen keskiö ja sitten auton merkkilogon liimaa oikealle paikalle keskiöön.
Tällä lailla voi olla kolarituvallisempaa, jos muksauttaa päänsä äkkipysäyksessä. Väriä saa ainakin autojen sisustukseen. Näissä pienissä kaupunkiautoissa on jonkun verran jo. Renault Twingo, ja Smart Forfour hyviä esimerkkejä. Ne tummat sävyt ovat ikäviä, loskaa ja vielä musta sisusta, niin jopa on ankeeta? Tämä Serla on kierrätettävä materiaali ja lahoaa, öljypohjaiset harvemmin, hiilijalan jälki varsin suuri.
Ilmaista puuta on metät täynnä ja siitä vain sellua, vai onko siitäkin jo ylitarjontaa. Risukkoakin on harvennuksilla, että kävisköhän tämä sellun keittoon pienessä mittakaavassa?
https://www.youtube.com/watch?v=6JnGBs88sL0
http://www.hiclasscar.com/wp-content/uploads/images/2018-brabus-smart-roadster-coupe-v6-biturbo-3.jpg- Rofestvklff
Oletko kuullut sellaisesta innovatiivisesta laitteesta kuin turvatyyny tai turvavyö?
Ilmaista puuta ei ole, joku omistaa risutkin ja haluaa niistä rahaa. Jos risut ja hakuutähde eivät hajoa luontoon, pitää metsiä lannoittaa jollain muulla tavalla.
Muutaman vuoden päästä metsien käyttö menee miinuksen puolelle - eli hakkuut ylittävät kasvun. Näin siinä vain tulee käymään. Tämä tarkoittaa sitä, että puuntuonti tulee kasvamaan nykyisestä.
- Mb_76
UusiSuomikin kertoi tästä, että nämä pelit ja vehkeet yleistyy! Autovero remontti, ja infra remontti, sähköhuoltoautoasemat pitää tehdä ja suunnitella. Koko autoilun rahoitusmekanismi pitää ehkä suunnitella uudelleen. Tietyötkin alkaisi pienessä mittakaavassa, mutta näitä lävähdysaluita on kuitenkin paljon jo valmiiksi ja bussipysäkkejä?
Samalla voisi ajatella, että urheilullisia autoja ulkomailta tuovat saisivat autonsa edullisemmin?
esim. Smart roaster coupe jne. Merkkiähän on näissä liikunnallisissa autoissa vaikka kuinka paljon ja hintahaitaria.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/226659-ministeri-kimmo-tiilikainen-ennustaa-sahkoautot-voivat-yllattaa-suomessakin- MB_76
Tässähän kävisi nämä normaalit kaksi kaistaa tieverkostossa. Liikenneympyröitä lisäisi lataus_asemiksi, joissa keskellä lataus autoihin ja kaksi kaitaa ympyröihin, ettei liikenne niissä takkuaisi. Sitten myymälä eineksille ja lukkosulalle jne... Pieneen kompaktiin noin 60m2 myymälä sähkön myynnille. Eli kaksi kaistaa, ja liikeenneympyröitä tankkaukseen. Kaikki pitäisi mennä yhdensuuntaisilla liikkeillä eteenpäin ja turhia vasemman kaistan ylityksiä mahdollisimman vähän.
https://static.naamapalmu.com/files/oi/big/5ha3sbar.jpg
Taajamiin laittaisi valokaapelit katulyhtyihin, eli valon lukulaitteen siihen luukkuun, mikä niissä nyt muutenkin on. Valokaapelilla yhteys siihen valokennoon joka lyhtyosassa. Tämäkin pitää kallistaa (varjostin) reilusti auton menosuuntaan 60 astetta. Turha sitä auton peräpäätä on valaista, sitä varten on auton omat valaisimet?
Kaupunkeihin valokennosydeemit, jotka valaisevat yöllä koko ajan ja sitten haja-asutusalueille liiketunnistimet ja se vanha perinteinen tekniikka, liiketeen mukaan syttyy sitten lyhty.
Linja-autopysäkkien mahdollisuutta pystyy myös käyttämään minun mielestä lataukseen pikalaturilla, jos pidentää niitä ja keskelle laittaa kaksihaaraisen valaisimen ja sellaisen Elektrolux tyylisen lukulaitteen, joita noissa yleisissä pyykkituvissa on. Siinähän on vakiona se kortinlukulaite ja puhelin latausmahdllisuus? - Avohoitoeiauta
Bussipysäkit ovat busseja varten ja bussit ihmisiä varten - mihin tarvitse autoja? Lisätään pysäkkejä ja busseja niin kaikki pääsevät bussilla mihin haluavat.
"reilusti auton menosuuntaan 60 astetta" meneekö ne autot vain yhteen suuntaa? Entä vastaantulijat, eikö valo sokaise heidät? Mistä purkista otit tämän aamun vitamiinit?
- Mb-76
Huomenta! Tässä mietin tätä hinta-arviota, että paljonko tällainen tiehanke maksaisi Suomen mittakaavassa. Luulen, että vain muutaman miljardin? Tämähän on aika pitkä maa kuitenkin? Onko noin 1500km? Nuo sähköautojen tankkausvälit saa minun mielestä helposti noin 500km, joten ei niitä tankkausasemia niin paljon kuitenkaan tarvitse? Pienillä muutoksilla saa sitten liikennejärjestelyt. 2-3 kaistaa edelleen ja kompaktit liikenneympyrät todellakin, mutta näitä pitää yksinkertaistaa, että nämä ovat hyvät ja selkeät käyttää? Monesti tuntuu, että ne on liian sekavia nykyään?
Mahdollisimman selkeäksi tekisi nämä tankkaus-liikenneympyrät. Linja-autopysäkkejä on poistettu käytöstä, joten pienillä levennyksillä saa ne myös latauspisteiksi autoille. Ja todellakin levennetyn linja-autopysäkin keskilinjaan katuvalaisin, joka valaisee sekä tien, että tankkauspysäkin. levennykset pitäisi tehdä sen mukaan, että lintsi mahtuu myös pysäkille. se tolppa vie vähän tilaa siinä keskellä, tai pienempiä linjautoja. Vähän piirtänyt jo näitä.
Pienen pätkän tekisi ja jos hyvä, niin seuraavaa pätkää tekemään. Kaupunki kerrallaan? 500 000e-3 000 000e varmaan saa jo hyvän pätkän tällaista "eko-systeemiä"! Eikös ne Nokian ukot aina puhuneet tällaisista verkostoista, jotka eivät sitten kuitenkaan onnistuneet tässä vähän aikaa sitten?
Näppäin puhelimiin pitäisi nokian yhä enemmän erikoistua, kun jo ennestään hyviä näppäin malleja? Älyt vähän oli Floppi :( Vertun ostaisi takaisin. Nämähän on sellaisia luxus-malleja, mutta ne möi ne suuressa viisaudessaan!
http://www.bmw.co.uk/dam/brandBM/common/newvehicles/i-series/i3/2016/drive-range-charging/BMWi-i3-OPC-driving-range-charging-on-the-way-01.jpg.resource.1460640013118.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=UkYfmzopUto- Mb_76
Tekis sellaisen nettiin perustuvan verkoston, jossa yhdistäisi liikenteen, navigoinnin ja internetin. Siitähän puhutaan siitä tavaroiden ja esineiden internetistä? Tässä yrittänyt vähän kummallisesti selittää näitä? Suomi on kyllä autoilun osalta oikea takapajula. Möiköhän ne tosiaan sen Nokian karttapalvelun :(
Roboautoilua.
- Mb_76
Uskoisin, että tämä olisi marginaaliryhmien juttuja vielä pitkään ja sellainen latausasema verkosto varsin pieni. 50 asemaako niitä nykymitassa on huoltoasemien yhteydessä, ja sitten on myös nämä kotilatausjutut jokaisella, niin kuin kännykässä? Sitten vielä toimintasäteet autoilla kasvaa koko ajan. Puolet vielä lisää tällaisia pelkän sähkön myyntiin ja pieni vanhan ajan kioski, josta saisi kahvia, jäätelöä ja eineksiä, esim hampurilaisia.
Sitten kaupunkialueelle pitäisi tehdä valaistus valokaapelilla ja valokennoilla. Nämä tietenkin yöllä koko ajan päällä. Turha niihin mitään liiketunnistinta on laittaa, ellei sitten auton nopeuden tarkkailuun ja vakionopeuden säätämiseen ja auton hidastamiseen risteys-alueille automaattisesti? Liikennepoliisi kävisi miltei tarpeettomaksi?
Vanhaa sähköverkostoa käyttäisi hyväksi ja lyhtyyn valolähtin, valokaapeli ja valokenno, joka valaisee kadun? Minusta tällä saisi säästöä aikaiseksi sähkölaskussa? Korkeat volttimäärät, niin eihän se sähkön vaste, eli kitka kovin kummoinen ole sähkökaapelissa?
Haja-asutus alueilla käyttäisi vanhaa tekniikkaa, niitä sähkölamppuja liiketunnistimineen? Turha alkaa repimään maata auki?
https://im.mtv.fi/image/5887714/landscape16_9/1024/576/f779621d199d96c6f513c5b027300376/iW/nissan-enel.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575960
- 1145545
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323235- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151811