Ei oikein pelittänyt. Vein valtuutetulle Webasto korjaajalle.
Tietokone näytti että vika vaatii jonkun ihme polttoyksikön (tai sinnepäin) vaihtamista. Hinta osalle (osakokonaisuudelle) yli200e.
Menin vaihdattamaan ja joku ohjausyksikkökin oli kuulemma sökö.(vaatii taas osakokonaisuuden vaihdon)
Hintaa tulee koko rempalle 580e.
Webaston korjaus maksaa.
8
27553
Vastaukset
- osien vaihtoa
Eli tekivät todennäköisesti väärän diagnoosin ja vaihtoivat ensin täysin toimivan osan 200e.
Minä kyllä vähän neuvottelisin tosta kokonaishinnasta. - XXX
Kun ammattimies sanoo sen toisen osankin jo vetelevän viimisiään. Mitä tällainen maallikko pystyy siihen sanomaan?
- 2.5 tdi 300 000 km
Niinhän se on, paitsi jos viitsii itse purkaa ko. vehkeen ja hieman sitä tutkiskella. Ihminen se vain "ammattimieskin" on ja kuvauksestasi päätellen melkomoinen maallikko. Huijarin tunnistaa juuri lausahduksesta "jokin osa vetelee viimeisiään". Sillä argumentilla voi vaihtaa vaikka kaikki auton osat.
Minäkin erehdyin maksamaan "ammattimiehelle" vast. dieselvärkin "korjaamisesta" 300 e, kesti vajaan vuoden. Viime kesänä purin itse, vaihdoin kaksi moottorin laakeria, a 5 e, ja pari palanutta peltiosaa, yht 20 e. Kolmen tunnin homma ensikertalaiselle. Aivan hyvä palkka verottomana, kun säästyi taas se 300 e! - mettäläinen
2.5 tdi 300 000 km kirjoitti:
Niinhän se on, paitsi jos viitsii itse purkaa ko. vehkeen ja hieman sitä tutkiskella. Ihminen se vain "ammattimieskin" on ja kuvauksestasi päätellen melkomoinen maallikko. Huijarin tunnistaa juuri lausahduksesta "jokin osa vetelee viimeisiään". Sillä argumentilla voi vaihtaa vaikka kaikki auton osat.
Minäkin erehdyin maksamaan "ammattimiehelle" vast. dieselvärkin "korjaamisesta" 300 e, kesti vajaan vuoden. Viime kesänä purin itse, vaihdoin kaksi moottorin laakeria, a 5 e, ja pari palanutta peltiosaa, yht 20 e. Kolmen tunnin homma ensikertalaiselle. Aivan hyvä palkka verottomana, kun säästyi taas se 300 e!Juuri noin.
Laite on niin yksinkertainen, että vikaantuvat osat voi korjata / vaihtaa itse. Jos vika on hankalampi, niin korjaus osineen on kalliimpi kuin uusi vastaava laite. - Webasto tilttiin.
2.5 tdi 300 000 km kirjoitti:
Minäkin erehdyin maksamaan "ammattimiehelle" vast. dieselvärkin "korjaamisesta" 300 e, kesti vajaan vuoden. Viime kesänä purin itse, vaihdoin kaksi moottorin laakeria, a 5 e, ja pari palanutta peltiosaa, yht 20 e. Kolmen tunnin homma ensikertalaiselle. Aivan hyvä palkka verottomana, kun säästyi taas se 300 e!Joo mulla on kans toi peli sökö.Tuli mieleen että jos vain tarkistuttaisi tuolla valtuutetulla huoltopajalle mikä on rikki ja hommais osat sitte jostain edullisesti.Paljokohan ne veloittais siitä? Toi mun webasto on jo 15v vanha,kai siihen jotain tarttis uusia?
- YH.Teija
Meinasi polttaa koko autoni.Älä mee sinne.
- XXX
Vikadiagnoosi oli 40e. Pisti tietokoneesta piuhan webastoon ja vastaus oli, ei käynnisty.
Valtuutettu korjaaja kertoi polttoyksikön (tms.) vetelevän viimeisiään. Meni tilaukseen ja enää ei kuulemma saa osia erikseen, vaan piti tilata koko paketti.
Uus reissu, ei käynnisty.
Varsinainen vika olikin jossain ohjausyksikössä. Piirit sekaisin.
Sitäkään ei saa enää erikseen, vaan pitää ottaa koko paketti.
Hintaa tuli se 580e.
Auto ollut ennen torikauppiaalla, joten arvata voi että on ollut kovassa käytössä.
No nyt on melkein kaikki uutta ja pitäis toimia.
On se kuitenkin mukava peli. - vasta opiskellut
XXX kirjoitti:
Vikadiagnoosi oli 40e. Pisti tietokoneesta piuhan webastoon ja vastaus oli, ei käynnisty.
Valtuutettu korjaaja kertoi polttoyksikön (tms.) vetelevän viimeisiään. Meni tilaukseen ja enää ei kuulemma saa osia erikseen, vaan piti tilata koko paketti.
Uus reissu, ei käynnisty.
Varsinainen vika olikin jossain ohjausyksikössä. Piirit sekaisin.
Sitäkään ei saa enää erikseen, vaan pitää ottaa koko paketti.
Hintaa tuli se 580e.
Auto ollut ennen torikauppiaalla, joten arvata voi että on ollut kovassa käytössä.
No nyt on melkein kaikki uutta ja pitäis toimia.
On se kuitenkin mukava peli.Netistä kyllä löytyy ohjeita! Poltto kammion ilmareijät ois syytä katto onko ne auki ei pala kunnolla jos ei saa ilmaa. Kyllä toi osa joka oli viallinen on tärkee sehän on erään lainen suutin joka mahdolistaa palamisen ei liian isoja pisarakokoa. Lisälämmittimen huolto on helppoa kun keskittyy asiaan huoleella ja maltilla. Ite opiskelen metsäkone alalla ja on opetettu huoltaa noita vehkeitä koska jokaisessa koneessa on lisälämmitin ja ne toimivat koko ajan todella hyvin. Opettajat eivät huolla meille koneita antavat kuitenkin neuvoja ja käyttö vinkkejä. Lämmitimessä ei ole kuin noin 20 eri osaa ja on toiminta varma värkki kuin nestekaasu grilli. Kysele maahantuojalta vaikka huoltovihkoa raketeen puolesta helppo purkaa pari ruuvia irti ja kaikki osat melkein näkyy. Kasatessa malttia ja ei voimaa kyllä sinä onnistut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740