Webaston korjaus maksaa.

XXX

Ei oikein pelittänyt. Vein valtuutetulle Webasto korjaajalle.
Tietokone näytti että vika vaatii jonkun ihme polttoyksikön (tai sinnepäin) vaihtamista. Hinta osalle (osakokonaisuudelle) yli200e.
Menin vaihdattamaan ja joku ohjausyksikkökin oli kuulemma sökö.(vaatii taas osakokonaisuuden vaihdon)
Hintaa tulee koko rempalle 580e.

8

27781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osien vaihtoa

      Eli tekivät todennäköisesti väärän diagnoosin ja vaihtoivat ensin täysin toimivan osan 200e.
      Minä kyllä vähän neuvottelisin tosta kokonaishinnasta.

    • XXX

      Kun ammattimies sanoo sen toisen osankin jo vetelevän viimisiään. Mitä tällainen maallikko pystyy siihen sanomaan?

      • 2.5 tdi 300 000 km

        Niinhän se on, paitsi jos viitsii itse purkaa ko. vehkeen ja hieman sitä tutkiskella. Ihminen se vain "ammattimieskin" on ja kuvauksestasi päätellen melkomoinen maallikko. Huijarin tunnistaa juuri lausahduksesta "jokin osa vetelee viimeisiään". Sillä argumentilla voi vaihtaa vaikka kaikki auton osat.

        Minäkin erehdyin maksamaan "ammattimiehelle" vast. dieselvärkin "korjaamisesta" 300 e, kesti vajaan vuoden. Viime kesänä purin itse, vaihdoin kaksi moottorin laakeria, a 5 e, ja pari palanutta peltiosaa, yht 20 e. Kolmen tunnin homma ensikertalaiselle. Aivan hyvä palkka verottomana, kun säästyi taas se 300 e!


      • mettäläinen
        2.5 tdi 300 000 km kirjoitti:

        Niinhän se on, paitsi jos viitsii itse purkaa ko. vehkeen ja hieman sitä tutkiskella. Ihminen se vain "ammattimieskin" on ja kuvauksestasi päätellen melkomoinen maallikko. Huijarin tunnistaa juuri lausahduksesta "jokin osa vetelee viimeisiään". Sillä argumentilla voi vaihtaa vaikka kaikki auton osat.

        Minäkin erehdyin maksamaan "ammattimiehelle" vast. dieselvärkin "korjaamisesta" 300 e, kesti vajaan vuoden. Viime kesänä purin itse, vaihdoin kaksi moottorin laakeria, a 5 e, ja pari palanutta peltiosaa, yht 20 e. Kolmen tunnin homma ensikertalaiselle. Aivan hyvä palkka verottomana, kun säästyi taas se 300 e!

        Juuri noin.
        Laite on niin yksinkertainen, että vikaantuvat osat voi korjata / vaihtaa itse. Jos vika on hankalampi, niin korjaus osineen on kalliimpi kuin uusi vastaava laite.


      • Webasto tilttiin.
        2.5 tdi 300 000 km kirjoitti:

        Niinhän se on, paitsi jos viitsii itse purkaa ko. vehkeen ja hieman sitä tutkiskella. Ihminen se vain "ammattimieskin" on ja kuvauksestasi päätellen melkomoinen maallikko. Huijarin tunnistaa juuri lausahduksesta "jokin osa vetelee viimeisiään". Sillä argumentilla voi vaihtaa vaikka kaikki auton osat.

        Minäkin erehdyin maksamaan "ammattimiehelle" vast. dieselvärkin "korjaamisesta" 300 e, kesti vajaan vuoden. Viime kesänä purin itse, vaihdoin kaksi moottorin laakeria, a 5 e, ja pari palanutta peltiosaa, yht 20 e. Kolmen tunnin homma ensikertalaiselle. Aivan hyvä palkka verottomana, kun säästyi taas se 300 e!

        Joo mulla on kans toi peli sökö.Tuli mieleen että jos vain tarkistuttaisi tuolla valtuutetulla huoltopajalle mikä on rikki ja hommais osat sitte jostain edullisesti.Paljokohan ne veloittais siitä? Toi mun webasto on jo 15v vanha,kai siihen jotain tarttis uusia?


    • YH.Teija

      Meinasi polttaa koko autoni.Älä mee sinne.

      • XXX

        Vikadiagnoosi oli 40e. Pisti tietokoneesta piuhan webastoon ja vastaus oli, ei käynnisty.
        Valtuutettu korjaaja kertoi polttoyksikön (tms.) vetelevän viimeisiään. Meni tilaukseen ja enää ei kuulemma saa osia erikseen, vaan piti tilata koko paketti.
        Uus reissu, ei käynnisty.
        Varsinainen vika olikin jossain ohjausyksikössä. Piirit sekaisin.
        Sitäkään ei saa enää erikseen, vaan pitää ottaa koko paketti.
        Hintaa tuli se 580e.
        Auto ollut ennen torikauppiaalla, joten arvata voi että on ollut kovassa käytössä.
        No nyt on melkein kaikki uutta ja pitäis toimia.
        On se kuitenkin mukava peli.


      • vasta opiskellut
        XXX kirjoitti:

        Vikadiagnoosi oli 40e. Pisti tietokoneesta piuhan webastoon ja vastaus oli, ei käynnisty.
        Valtuutettu korjaaja kertoi polttoyksikön (tms.) vetelevän viimeisiään. Meni tilaukseen ja enää ei kuulemma saa osia erikseen, vaan piti tilata koko paketti.
        Uus reissu, ei käynnisty.
        Varsinainen vika olikin jossain ohjausyksikössä. Piirit sekaisin.
        Sitäkään ei saa enää erikseen, vaan pitää ottaa koko paketti.
        Hintaa tuli se 580e.
        Auto ollut ennen torikauppiaalla, joten arvata voi että on ollut kovassa käytössä.
        No nyt on melkein kaikki uutta ja pitäis toimia.
        On se kuitenkin mukava peli.

        Netistä kyllä löytyy ohjeita! Poltto kammion ilmareijät ois syytä katto onko ne auki ei pala kunnolla jos ei saa ilmaa. Kyllä toi osa joka oli viallinen on tärkee sehän on erään lainen suutin joka mahdolistaa palamisen ei liian isoja pisarakokoa. Lisälämmittimen huolto on helppoa kun keskittyy asiaan huoleella ja maltilla. Ite opiskelen metsäkone alalla ja on opetettu huoltaa noita vehkeitä koska jokaisessa koneessa on lisälämmitin ja ne toimivat koko ajan todella hyvin. Opettajat eivät huolla meille koneita antavat kuitenkin neuvoja ja käyttö vinkkejä. Lämmitimessä ei ole kuin noin 20 eri osaa ja on toiminta varma värkki kuin nestekaasu grilli. Kysele maahantuojalta vaikka huoltovihkoa raketeen puolesta helppo purkaa pari ruuvia irti ja kaikki osat melkein näkyy. Kasatessa malttia ja ei voimaa kyllä sinä onnistut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1113
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe