Toivottavasti olette nyt hyvän sään aikana keränneet mahdollisimman paljon kuivamuonaa ja muita säilykkeitä ja muita tarpeellisia tarvikkeita rakentamiinne suokiin? Itse olen rakentanut ja kerännyt tavaraa jo lähes pari vuotta ja iso kestävä suojani maatilalla alkaa olemaan valmis. Kaikenlaiset lääkkeet ja lääkitsemistarvikkeet ovat todella tarpeellisia koska ei tiedä kuinka kauan joutuu olemaan suojassa ehkä vuosikausia. Nestettä on tarpeellista olla valtavat määrät. Muistittehan myös satelliittiradio joka saattaa olla ainoa väline jolla kuulee mitä maailmalla tapahtuu olettaen, että mitkään satelliitit yleensäkään ovat enää toiminnassa. Tv ja muut viihdevälineet ovat hyödyllisä vain niin kauaa kuin maanpäälliset lähetykset enää toimivat.
Myös kaasunaamarit ja happipullot ovat tosi tärkeitä, vaikka kuinka tiiviiksi olisitte rakentaneet bunkkerinne niin aina kannattaa olla silti valmiina myös sille varalle jos myrkkyä pääsee sisätiloihin tai happi loppuu.
Olen myös värkännyt sellaista omatekoista kotipuutarhaa jossa olen onnistunut jo kasvattamaan tomaatteja, salaattia, perunaa ja muita vihanneksi ja yrttejä.
Sähkögeneraatori on tärkeimpiä välineitä unohtamatta valtavaa määrää lamppuja, paristoja, tulitikkuja, kaasua, akkuja jne. Bunkkerin on oltava erittäin tiivis ja kestävä ja mieluiten niin syvälle maahan kaivettu kuin suinkin ja suojatta kestävällä materiaalilla ympäriinsä. On muistettava silti jättää jonkinlaisiakaan ilma-aukkoja, mutta silti sellaisia joita voi tarpeen mukaan säädellä jos sattuu esim. kemialliset myrkyt tai biohyökkäys olemaan kyseessä, että niitä ilma-aukkoja on mahdollista nopeasti sulkea jolloin on tietenkin varauduttava omiin happipulloihin.
Tunnen luissani, että lähellä on jotain suurta ja on nyt hyvä valmistautua kiireellä vielä ne jotka eivät ole edes miettinet miten selviytyä.
Selviytymisen aakkoset
16
218
Vastaukset
- 4385479
Missäpäin suomea? Kaukana asutuksestako?
- survivalisti
En kerro missäpäin olen sillä tiedän, että suojaani olisi mahoton tunku jos siitä tiedettäisiin ja se tunku kyllä tulee olemaan kun jotain pian tapahtuu. Siksi kehotan jokaista jo nyt varautumaan omiin suojien tekoon niin ei tarvi änkeä mun suojaani.
- AukkojaSuunnitelmassasi
Jos oikeasti haluat valmistua unohdat sen satelliittiradionkin. Ja sen sijaan virittelet kunnon AM antennit lähistön puihin. Ja varaat kaapelia kelaan että voit rakentaa uuden antennin jos puut kärsii jostain.
Vettä sen sijaan et koskaan pysty varastoimaan vuosien tarpeeksi.
Mikäli olet oikeassa, ja jotain mullistusta missä saat mennä maan alle tulee, sanoisin että alle vuodessa päädyt vainajaksi juuri tuon veden loputtua. Et voi luottaa että sataa, tai jos sataa että se vesi on käyttökelpoista. Samasta syystä, jos se sade ei ole terveellistä, puutarhasi on tuhoon tuomittu.
Ja et selvästi ole ottanut huomioon EMP mahdollisuutta.
Lopeta se survivalisti-tositeeveen katsominen.- Etsikäätietoa
Vesi on ok keitettynä. Katso youtubesta video boiled water sanoilla pitäisi löytyä ja muistaakseni 3 min. Kiehunta puhdistaa vaikka ottaisit veden jostain ojasta ta suosta.
Tai jos ton pelossa elämisen sijaan joskus yrittäis nauttia vaan elämästä! Jos jonkinnäkönen maailmanlaajunen tuho tulee mun elinaikanani ni enpähän jää maan alle kituuttamaan.
- mitäsittenjosjakun
Ei jos vaan kun. En minäkään kyllä maan alle, vuosikausiksi... Näyttää kyllä aika hurjalta tilanne euroopassa, ja jotain äkkikäänteitä voi tapahtua.
- KovennaNahkaasiPehmo
Hurjalta voi näyttää vai pullansyöjän silmissä.
Meno on vielä kesyä verrattuna kumpaankaan maailmansotaan. - Realistitodellisuus
Fiksu aloittaja.
- Ehkäjollakinontoivoa
Sähkö- ja tietoliikenneverkot eivät ole nytkään enää normaalisti hallinnassa..
- CVGT987
Maailman sodisskin oli paljon asemasotaa ja odottelua.
- HereilläKoulussa
Kannattaa palata sinne historian tunnille; puhut ensimmäisestä.
Toisessa ei isommin istuttu asemissa.
Ensimmäisessä siviilit oli pääosin turvassa, rintamalla toki odoteltiin. Sitä koska tulee seuraava kaasutus tai tykitys joka kestää ensin päiviä, sitten tulee se kaasutus.
Toisessa siiviileille satoi rautaa taivaalta päivät ja yöt; vähän paikasta riippuen.
Ruokaa kotirintamallakaan silti ei ollut yltäkyllin, kuten nykyisin. Ei menty cafe lattelle, tai otettu kuvia kuinka lautasella on ruokaa laitojen yli. Tai juosta Pokemonien perässä puistossa yötä päivää valot päällä.
- survivalisti
Nyt on hyvä aika todellakin sitä selviytymistään miettiä koska olen kuullut huhuja, että tämä kuukausi toisi mukanaan Eurooppaan jotain katastrofaalista. Onpahan tuosta Sakaa myöten varoiteltu, että ainakin 10 päiväksi pitäisi hankkia selviytmistarvikkeita ja muonaa. Mulla ei ole hätää, olen valmistautnut jo vuosia. Nyt odotellaan . . pian kuohuu.
- AinaOnEnnusteita
Ai tässä kuussa. Onks tää samanlainen "tässä kuussa" ja "maaliskuussa" kuin se vuosikymmenen liikkunut FEMA leirijuttu joka vuosi.
Eikös Euroopan ja Maailman talouden pitänyt kaatua täyteen katastrofiin muuten jo vuosi sitten senkin?
Piti olla varmaa tietoa.
Lyhytaaltoradion sinä tarvitsisit etkä mitään satelliittiradiota.
Minulla on yksi hyvä. Kattaa aukottomasti 530 kHz - 27 MHz, vaan enpä myy kenellekään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768322Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619