Koska Paavikin on vain luotu ja langennut ihminen, niin hän saattaa joskus langeta syntiin. Näettehän asian samoin, katolilaiset?
Olen saanut sen kuvan, että katolilaisille Paavi on jonkinlainen Jumalan korvaaja maan päällä. Pitääkö tämä paikkansa?
Mitä sitten, jos Paavi tekee jonkin synnin, ja hänen "alamaisensa" huomaavat sen? Tunnustaako Paavi syntinsä "alamaistensa" edessä Jumalalle vai miten asia hoidetaan? Miten se käsitellään?
Jos esim. Paavi "alamaisineen" on jossain julkisessa paikassa, ja sinne tulee joku mielisairas ihminen, joka käyttäytyy hullunkurisesti sairautensa takia, ja Paavi esim. vain kahden sekunnin ajan vaikka nauraa mielisairaalle tai vain yhden sekunnin ajan, niin miten asia korjataan auktoriteetin palauttamiseksi?
Itse ainakin olisin järkyttynyt sellaisen tapahtuman jälkeen, jos sellaista todistaisin, ja niin korkeaan asemaan korotetun hengellisen johtajan auktoriteetti saisi omassatunnossani särön, joka vaatisi korjausta syntien tunnustamisen (eli sen mitä te kutsutte ripiksi) kautta. Ripittäytyykö Paavi "alamaistensa" edessä koskaan?
Tunnen itse oman langenneisuuteni enkä kiellä sitä. Olen lisäksi nainen enkä vaadi, että pastorit / Isät / papit jne. ovat samalla tasolla kanssani, mutta miten mahdolliset lankeemukset hoidetaan?
Oletteko koskaan nähneet kenenkään Paavin tekevän syntiä? Mitä se sai teidät ajattelemaan? Muuttiko se suhtautumistanne Paaviin?
Paavi, auktoriteetti ja syntisyys?
luotu.ja.langennut
2
108
Vastaukset
- rx3546
Katolilaisille paavi henkilönä on tavallinen ihminen, joka joutuu kilvoittelemaan uskonelämässään, kuten me kaikki. Hän käy säännöllisesti ripittäytymässä. Hänen virkansa sen sijaan on pyhä, sillä hän on apostoli Pietarin seuraaja Rooman piispan virassa ja siis koko kirkon ylin paimen. Historiasta voimme lukea että paavit ovat olleet joko hyviä tai huonoja tai jotain siltä väliltä.
Nämä paavin jumaluusjutut ovat protestanttien keksintöä.- luotu.ja.langennut
Kiitos vastauksesta.
ap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011510
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251394En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821220- 621123
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101008Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111959Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210764Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57743Hei...mä nyt laitan tän vielä
Harmittaa miten meni, en tajunnut enkä tarkoittanut. Eihän näistä tiedä...anteeksi. Kaikki hyvin.27687- 117684