Moikka! Olen nuori naisen alku ja yrittänyt kuumeisesti pohtia allottaisinko e-pillereiden käytön vai en. Minulla on iho-ongelmia, helposti rasvoittuvat hiukset ja erittäin kivuliaat kuukautiset. Lisäksi epäilen että olen jollekin kondomissa olevalle lievästi allerginen. Olisiko jokin näistä perusteista sopiva myös tuen saamiseen riittävä? Ja onko teillä kertoa positiivisia tai negatiivisia kokemuksia pillereistä?
Kiitos!
Kannattaako e-pillerit?
2
193
Vastaukset
- cerazette_10
Jos paikkakunnallasi on ehkäisyneuvola,niin suosittelen varamaan sinne ajan ja käydä juttelemassa terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.Jos sitten keskusteltuasi tulet siihen päätökseen ettet halua pillereitä,niin kukaan ei niitä pakota aloittamaan .Ainakin täällä Lahdessa kävin ehkäisyneuvolassa ja käynti/käynnit eivät maksa mitään ja ensimmäiset liuskat sai ilmaiseksi.
- nainen42vee
Helsingissäkin ehkäisyasiat on julkisella puolella keskitetty ehkäisyneuvolaan. Myös muista syistä johtuvat, kuten runsaista vuodoista johtuvat hormonikierukan laitot. Varaa aika oman kuntasi ehkäisyneuvolaan ja keskustele asiasta.
Itse en ole käyttänyt yhdistelmäpillereitä kuin muutaman kuukauden elämästäni. Itselläni hiusten rasvoittuminen alkoi vähetä iän myötä, nyt 5 pv pesuvälilläkin näyttää asialliselta.
Jos sinulla on allergiaoireita (lateksi tai kondomin apuaineet), niin olisiko tarve allergiatesteille? Ainakin maitoa käytetään kondomeissa myös (kaseiini).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224024- 183056
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3892179Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391919- 271871
- 311747
- 321629
- 141387
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681240- 121201