Zoelystä Yasminiin, hiustenlähtö..

Mulla on ollut zoelyt käytössä 2 vuotta. Olen käyttänyt niitä aina silloin tällöin laatta kerrallaan, kun mies on suomessa lomilla (tekee töitä ulkomailla vielä vuoden verran). Ja mulla on nyt tän epäsäännöllisen käytön aikana tullut järjetön hiustenlähtö, oma paksu tukka on historiaa. Ja olen varma että se johtuu pillereistä, sillä kaikki muut mahdolliset jutut jotka vois aiheuttaa hiustenlähtöä, on tarkastettu. Nyt kuitenkin gyne laitto mulle Yasmineihin reseptin, ja sano että ne vois auttaa hiustenlähtöön mutta oon netistä lueskellu et ne just on aiheuttaneet suurimmalle osalle käyttäjistä hiustenlähtöä.. niin mietin tässä että vaihdanko nyt merkkiä vaiko en. Voiskohan tää hiustenlähtö johtua myös esimerkiksi siitä etten käytä zoelyjä mitenkään säännöllisesti vaan taukoa saattaa olla 2-3kk laattojen välissä? Mielipiteitä?
2190
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Miksi et syö vaan putkeen niitä pillereitä? Useiden haittavaikutusten, kuten tiputteluvuodon ja veritulpan riski on suurin juuri ensimmäisinä kuukaisina käytön aloittamisesta. Sinulla tämä aika alkaa joka kerralla alusta kun alat syödä pillereitä. Ymmärtääkseni pillereiden ehkäisyteho perustuu siihen, että elimistö hillitsee omaa hormonituotantoa kun synteettisten hormonien vuoksi vaikuttaa, että hormoneja on jo tarpeeksi. Uskon, että tähän liittyy aina jonkunlainen sopeutumisvaihe. Sinä romutat kaiken sopeutumisen lopettamalla ja aloittamalla pillerit aina uudelleen. Vähemmästäkin menee kroppa sekaisin. En ihmettelisi vaikka se olisi osasyy hiustenlähtöön.

Äänestä

Kierukka? Onhan sitä muitakin vaihtoehtoja kuin pillerit. En ole ikinä kuullut tuollaisesta satunnaiskäytöstä.

Itse olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä vain muutaman kuukauden elämästäni, keltarauhashormonia vuosia eri muodoissaan. Viimeisenä n. 15 vuotena en mitään hormonaalista. Kuparikierukkakin poistettu 7 v sitten, eli tosi luomusti mennään. Ikää 42.

Hiustenlähtöön aloin kiinnittää huomiota vasta parin vuoden sisällä. Sitä ennen pidin hiukset vuosia siilinä, eli ei niin näkynyt. Hiukseni ovat tosin aina olleet ohuet. Useimmilla hiukset harvenevat iän myötä, sitä ei vaan nuorena tajua, että niin käy. Itselläni olen huomannut, että mikä vaan stressi tai sairaus saa hiuksia lähtemään enemmän. Pari kertaa vuodessa on sattunut tällainen sulkasato, vaihdevuosia lähestyvällä luomukierrolla.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


emfie kirjoitti:

Mulla on ollut zoelyt käytössä 2 vuotta. Olen käyttänyt niitä aina silloin tällöin laatta kerrallaan, kun mies on suomessa lomilla (tekee töitä ulkomailla vielä vuoden verran). Ja mulla on nyt tän epäsäännöllisen käytön aikana tullut järjetön hiustenlähtö, oma paksu tukka on historiaa. Ja olen varma että se johtuu pillereistä, sillä kaikki muut mahdolliset jutut jotka vois aiheuttaa hiustenlähtöä, on tarkastettu. Nyt kuitenkin gyne laitto mulle Yasmineihin reseptin, ja sano että ne vois auttaa hiustenlähtöön mutta oon netistä lueskellu et ne just on aiheuttaneet suurimmalle osalle käyttäjistä hiustenlähtöä.. niin mietin tässä että vaihdanko nyt merkkiä vaiko en. Voiskohan tää hiustenlähtö johtua myös esimerkiksi siitä etten käytä zoelyjä mitenkään säännöllisesti vaan taukoa saattaa olla 2-3kk laattojen välissä? Mielipiteitä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu