Mulla on ollut zoelyt käytössä 2 vuotta. Olen käyttänyt niitä aina silloin tällöin laatta kerrallaan, kun mies on suomessa lomilla (tekee töitä ulkomailla vielä vuoden verran). Ja mulla on nyt tän epäsäännöllisen käytön aikana tullut järjetön hiustenlähtö, oma paksu tukka on historiaa. Ja olen varma että se johtuu pillereistä, sillä kaikki muut mahdolliset jutut jotka vois aiheuttaa hiustenlähtöä, on tarkastettu. Nyt kuitenkin gyne laitto mulle Yasmineihin reseptin, ja sano että ne vois auttaa hiustenlähtöön mutta oon netistä lueskellu et ne just on aiheuttaneet suurimmalle osalle käyttäjistä hiustenlähtöä.. niin mietin tässä että vaihdanko nyt merkkiä vaiko en. Voiskohan tää hiustenlähtö johtua myös esimerkiksi siitä etten käytä zoelyjä mitenkään säännöllisesti vaan taukoa saattaa olla 2-3kk laattojen välissä? Mielipiteitä?
Zoelystä Yasminiin, hiustenlähtö..
2
124
Vastaukset
- Maaria25
Miksi et syö vaan putkeen niitä pillereitä? Useiden haittavaikutusten, kuten tiputteluvuodon ja veritulpan riski on suurin juuri ensimmäisinä kuukaisina käytön aloittamisesta. Sinulla tämä aika alkaa joka kerralla alusta kun alat syödä pillereitä. Ymmärtääkseni pillereiden ehkäisyteho perustuu siihen, että elimistö hillitsee omaa hormonituotantoa kun synteettisten hormonien vuoksi vaikuttaa, että hormoneja on jo tarpeeksi. Uskon, että tähän liittyy aina jonkunlainen sopeutumisvaihe. Sinä romutat kaiken sopeutumisen lopettamalla ja aloittamalla pillerit aina uudelleen. Vähemmästäkin menee kroppa sekaisin. En ihmettelisi vaikka se olisi osasyy hiustenlähtöön.
- hfhfhfdhf
Kierukka? Onhan sitä muitakin vaihtoehtoja kuin pillerit. En ole ikinä kuullut tuollaisesta satunnaiskäytöstä.
Itse olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä vain muutaman kuukauden elämästäni, keltarauhashormonia vuosia eri muodoissaan. Viimeisenä n. 15 vuotena en mitään hormonaalista. Kuparikierukkakin poistettu 7 v sitten, eli tosi luomusti mennään. Ikää 42.
Hiustenlähtöön aloin kiinnittää huomiota vasta parin vuoden sisällä. Sitä ennen pidin hiukset vuosia siilinä, eli ei niin näkynyt. Hiukseni ovat tosin aina olleet ohuet. Useimmilla hiukset harvenevat iän myötä, sitä ei vaan nuorena tajua, että niin käy. Itselläni olen huomannut, että mikä vaan stressi tai sairaus saa hiuksia lähtemään enemmän. Pari kertaa vuodessa on sattunut tällainen sulkasato, vaihdevuosia lähestyvällä luomukierrolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019