Zoelystä Yasminiin, hiustenlähtö..

emfie

Mulla on ollut zoelyt käytössä 2 vuotta. Olen käyttänyt niitä aina silloin tällöin laatta kerrallaan, kun mies on suomessa lomilla (tekee töitä ulkomailla vielä vuoden verran). Ja mulla on nyt tän epäsäännöllisen käytön aikana tullut järjetön hiustenlähtö, oma paksu tukka on historiaa. Ja olen varma että se johtuu pillereistä, sillä kaikki muut mahdolliset jutut jotka vois aiheuttaa hiustenlähtöä, on tarkastettu. Nyt kuitenkin gyne laitto mulle Yasmineihin reseptin, ja sano että ne vois auttaa hiustenlähtöön mutta oon netistä lueskellu et ne just on aiheuttaneet suurimmalle osalle käyttäjistä hiustenlähtöä.. niin mietin tässä että vaihdanko nyt merkkiä vaiko en. Voiskohan tää hiustenlähtö johtua myös esimerkiksi siitä etten käytä zoelyjä mitenkään säännöllisesti vaan taukoa saattaa olla 2-3kk laattojen välissä? Mielipiteitä?

2

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maaria25

Miksi et syö vaan putkeen niitä pillereitä? Useiden haittavaikutusten, kuten tiputteluvuodon ja veritulpan riski on suurin juuri ensimmäisinä kuukaisina käytön aloittamisesta. Sinulla tämä aika alkaa joka kerralla alusta kun alat syödä pillereitä. Ymmärtääkseni pillereiden ehkäisyteho perustuu siihen, että elimistö hillitsee omaa hormonituotantoa kun synteettisten hormonien vuoksi vaikuttaa, että hormoneja on jo tarpeeksi. Uskon, että tähän liittyy aina jonkunlainen sopeutumisvaihe. Sinä romutat kaiken sopeutumisen lopettamalla ja aloittamalla pillerit aina uudelleen. Vähemmästäkin menee kroppa sekaisin. En ihmettelisi vaikka se olisi osasyy hiustenlähtöön.

• hfhfhfdhf

Kierukka? Onhan sitä muitakin vaihtoehtoja kuin pillerit. En ole ikinä kuullut tuollaisesta satunnaiskäytöstä.

Itse olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä vain muutaman kuukauden elämästäni, keltarauhashormonia vuosia eri muodoissaan. Viimeisenä n. 15 vuotena en mitään hormonaalista. Kuparikierukkakin poistettu 7 v sitten, eli tosi luomusti mennään. Ikää 42.

Hiustenlähtöön aloin kiinnittää huomiota vasta parin vuoden sisällä. Sitä ennen pidin hiukset vuosia siilinä, eli ei niin näkynyt. Hiukseni ovat tosin aina olleet ohuet. Useimmilla hiukset harvenevat iän myötä, sitä ei vaan nuorena tajua, että niin käy. Itselläni olen huomannut, että mikä vaan stressi tai sairaus saa hiuksia lähtemään enemmän. Pari kertaa vuodessa on sattunut tällainen sulkasato, vaihdevuosia lähestyvällä luomukierrolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      124
      1741
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      679
      1656
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1467
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1343
    5. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      323
      1305
    6. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1298
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1268
    8. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1215
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1165
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1142
    Aihe