Zoelystä Yasminiin, hiustenlähtö..

emfie

Mulla on ollut zoelyt käytössä 2 vuotta. Olen käyttänyt niitä aina silloin tällöin laatta kerrallaan, kun mies on suomessa lomilla (tekee töitä ulkomailla vielä vuoden verran). Ja mulla on nyt tän epäsäännöllisen käytön aikana tullut järjetön hiustenlähtö, oma paksu tukka on historiaa. Ja olen varma että se johtuu pillereistä, sillä kaikki muut mahdolliset jutut jotka vois aiheuttaa hiustenlähtöä, on tarkastettu. Nyt kuitenkin gyne laitto mulle Yasmineihin reseptin, ja sano että ne vois auttaa hiustenlähtöön mutta oon netistä lueskellu et ne just on aiheuttaneet suurimmalle osalle käyttäjistä hiustenlähtöä.. niin mietin tässä että vaihdanko nyt merkkiä vaiko en. Voiskohan tää hiustenlähtö johtua myös esimerkiksi siitä etten käytä zoelyjä mitenkään säännöllisesti vaan taukoa saattaa olla 2-3kk laattojen välissä? Mielipiteitä?

2

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maaria25

      Miksi et syö vaan putkeen niitä pillereitä? Useiden haittavaikutusten, kuten tiputteluvuodon ja veritulpan riski on suurin juuri ensimmäisinä kuukaisina käytön aloittamisesta. Sinulla tämä aika alkaa joka kerralla alusta kun alat syödä pillereitä. Ymmärtääkseni pillereiden ehkäisyteho perustuu siihen, että elimistö hillitsee omaa hormonituotantoa kun synteettisten hormonien vuoksi vaikuttaa, että hormoneja on jo tarpeeksi. Uskon, että tähän liittyy aina jonkunlainen sopeutumisvaihe. Sinä romutat kaiken sopeutumisen lopettamalla ja aloittamalla pillerit aina uudelleen. Vähemmästäkin menee kroppa sekaisin. En ihmettelisi vaikka se olisi osasyy hiustenlähtöön.

    • hfhfhfdhf

      Kierukka? Onhan sitä muitakin vaihtoehtoja kuin pillerit. En ole ikinä kuullut tuollaisesta satunnaiskäytöstä.

      Itse olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä vain muutaman kuukauden elämästäni, keltarauhashormonia vuosia eri muodoissaan. Viimeisenä n. 15 vuotena en mitään hormonaalista. Kuparikierukkakin poistettu 7 v sitten, eli tosi luomusti mennään. Ikää 42.

      Hiustenlähtöön aloin kiinnittää huomiota vasta parin vuoden sisällä. Sitä ennen pidin hiukset vuosia siilinä, eli ei niin näkynyt. Hiukseni ovat tosin aina olleet ohuet. Useimmilla hiukset harvenevat iän myötä, sitä ei vaan nuorena tajua, että niin käy. Itselläni olen huomannut, että mikä vaan stressi tai sairaus saa hiuksia lähtemään enemmän. Pari kertaa vuodessa on sattunut tällainen sulkasato, vaihdevuosia lähestyvällä luomukierrolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe