Koin kiusallisen lääkeseikkailun pari vuotta sitten kolesterolin vähentämisyrityksessä. Yksi seurauksista oli ankara närästys, johon määrättiin hoidoksi happosalpaaja Lanzoa. Tulos oli huono, mutta yritin vielä muilla, mm Antepsinilla. Monien lääkkeiden ohjeteksteissä mainitaan munuaisten vajaatoiminta yhtenä sivuvaikutuksena. Mistähän tuonkin taudin tunnistaisi ja nimenomaan ennen kuin on myöhäistä? Hakusana ko. aiheesta tuottaa karmeita uhkakuvia.
Munuaisten vajaatoiminta
3
4147
Vastaukset
- Teeppo
Erittäin harvoin lääkkeistä aiheutuu niitä sivuvaikutuksia mitä mainitaan.
Mutta munuaisten vajaatoiminnan näkee ehkä parhaiten verikokeessa, jolloin seerumin kreatiniini nousee yli normaalien rajojen.
Pieni ylitys (muistaakseni normaali on 200-400), voi se olla merkki munuaisten vajaatoiminnasta.
Olemuksessa huomaat oireet väsymyksenä tai pahoinvointina ja/tai turvotuksina nilkoissa.
Lääkäriltä kannattaa kysyä, eikä tehdä omia päätelmiä. Esim. kreatiniini on kehonrakentajilla /muilla voimailijoilla luonnostaan suurempi kuin muilla, ja muutkin asiat kuin sairaus saattavat nostaa sitä.- Antsu1
No jo ennenkuin Krea kohoaa ilmestyy usein valkuaista (albumiini) virtsaan. Se on jo merkki munuaisten toiminnan heikkenemisestä ainakin diabeetikoilla.
Munuaisten toiminnan heikkenemistä ei välttämättä huomaa omasta olostaan ennenkuin tilanne on jo pitkällä. - Kolistin
Antsu1 kirjoitti:
No jo ennenkuin Krea kohoaa ilmestyy usein valkuaista (albumiini) virtsaan. Se on jo merkki munuaisten toiminnan heikkenemisestä ainakin diabeetikoilla.
Munuaisten toiminnan heikkenemistä ei välttämättä huomaa omasta olostaan ennenkuin tilanne on jo pitkällä.Kiitos vastanneille, se tyydytti ja rauhoittikin. Minulla on ollut vuosikymmeniä ongelmia virtsan vähäisen määrän kanssa, nyt oikeastaan paremmin. Kysymykseni perustui uteliaisuuteen, kun lääkemääräyksiä tulee enemmän kuin nuorempana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14947
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi78764Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730