Mihin sinä uskot?

Alfatherian

Siis, minä itse uskon olevani therian, uskon, että koska kaikki maapallosta kiertää, kiertää sielukin. Minun sieluni on joko ollut ennen tätä elämää suden sielu, tai sitten se on aina ollut suden, mutta se on vahingossa joutunut ihmisen kehoon. Jos uskot näin, voisit kertoa, oletko ehkä therian. Mielestäni jälkimmäinen on jotenkin järkevämmän kuuloinen, koska muuten kaikki olisivat therianeita. Mielestäni eivät kaikki ole niitä.

9

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " Minun sieluni on joko ollut ennen tätä elämää suden sielu, tai sitten se on aina ollut suden, mutta se on vahingossa joutunut ihmisen kehoon"

      aika paha

      no mitäs tuosta
      jos on susi jo syntyessään.

    • Brina

      Sen tiedon mukaan joka itsellä on, sielu on yksilöllinen "muistipankki" johon jokainen elämänkierrossa oleva olento kokoaa kaiken saamansa tiedon jokaikisestä kokemastaan. Se antaa yksilötunnun ja on siis "henkilökohtainen" (mutta se on kaikkien "luettavissa" korkeimmilla olemisen tasoilla). Siihen on tallentunut siis muistitietoja myös niistä elämiskerroista jolloin emme olleet vielä saavattaneet ihmistietoutta (kuten saatoimme olla esim. susia tai muita eläimiä...olemme kokeneet kaiken sellaisen...se on ja toimii luonnonjärjestyksen mukaan kaikkein vähäisemmästä tietoisuusasteesta superihmiseen asti....ja siihen on vielä matkaa). Sielu on siis se "minä" joka tunnen olevani, mutta kaikkein todellisin olemuksemme on Henkeä, sillä mitään ei ole sen ulkopuolella, sillä sitä on kaikki mitä on! Siis eläimetkin kuuluvat siihen, mutta niiden, pidemmällekään kehittyneillä eläimillä, tiedostamisen aste ei yllä vielä ihmisen tasolla. Siis jos olemme ihmiskehossa, niin eläimen sielun tietoisuus uinuu siellä sielumuistioissamme, mutta emme enää koskaan voi palata takaisin samaan mitä oli ennen, sillä tietoisuus on aina vain kasvavaa...ei koskaan vähenevää (eikä nyt sotketa tiedostamista ja tietoisuutta!)!

      • D.Ogma

        Eipäs ruveta kertomaan todellisuudelle mitä sen on mahdollista tehdä ja mitä ei.


    • Paras uskonkohden on Raamattu jumalan sana,sieltä on pelastus tälle ihmikunnalle.

    • a.no

      En uskonut mihinkään tässä ketjussa. Mutta jos ajatellaan, että maapalloomme törmää meteori ja kaikki elämä kuolee, Oletetaan, että muualla maailmankaikkeudessa ei ole itsensä tiedostavaa elämää. Sitten kahden miljoonan vuoden kehityksen tuloksena pallollemme syntyy ensimmäinen tiedostava olento - se olen minä. Tietenkin kaikki muutkin voivat sanoa näin ihan oikeutetusti. Minä on minä ja sillä sipula! Ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin, jonkin sielu- opin muodossa. Jos maailmassa on yksikin minä, se olen aina minä! Ja sillä sipula!

    • therionisti

      Therionilla on ihan hyviä biisejä. Etenki cover-biisejä. En tarkoita hiisejä.

      • ....


      • #Niinpäniin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe