Niin mikä hydrid on kehittynein ja parhain kuluttajaluokan auto.
Jätetään ne teslat ja muut rauhaan, keskitytään niihin autoihin joita tavallinen työssäkäyvä keskituloinen voi hankkia.
Toyota Priusko on tällähetkellä se ykkönen?
Mikä paras myynnissä oleva?
67
3200
Vastaukset
- weer
Prius .
- Lslslslsls
Rav4h, löytyy tilaa ja suorituskykyä. Luokassaan myös taloudellinen.
- Hammurabbi
Täältä myös samaa linjaa, eli Toyotan valikoimista itselle sopiva malli.
- aasialaistaHalpista
hihii, mitä kauppiaan yksinpuhelua. Vai Toyota kehittynyt ja paras, viikon vitsi.
- Keiijjo
Opel Ampera jos jostain vielä löytyy. Outlander PHEV on sitten toinen.
- plugin-kannattaa
Tuo Prius on varmaan rahaa laskien se kaikkein huonoin ostos. Auto maksaa yli 40.000 euroa ja kulutus vain litran vähemmän kuin vastaavankokoisissa alle 30.000 euron bensa-autoissa. Nopeasti laskien Tojosta mätänee kori kauan ennenkuin tuon kymppitonnin saa säästettyä bensalaskuissa.
Lisäksi auto meluisa ja alusta kuin täryjyrässä.
Ehdottomasti joku plugin-hybridi. Kaverilla on c-mese ja sen kutuslukemat ovat alle kahden litran luokkaa.- Kerro_ihmeessä
Eikä se C-mese maksa kuin 57000 €. Eikä ole sen kummoisempi auto kuin vastaavankokoinen auto joka maksaa 30000€.
Sillä 27000 eurolla ajaa 6 litran kulutuksella 320000km.
Kerro mikä vastaavankokoinen auto joka pääsee Priuksesta 1 litran päähän kulutuksessa. - sedcweew
Mersu ylihintainen ja heikkolaatuinen auto.
Ainoa mitä nyt hyvää voisi sanoa että mersun lisävarustelista on hyvä mutta ei ilmainen. A mersun kun varustelee niin pikku mersun hinta nousee yli 10 000 eurolla ja jotain lisävarusteita pitää ottaa ainakin koska muutenhan se on ihan karvalakki mallinen. - PeraAm
Kerro_ihmeessä kirjoitti:
Eikä se C-mese maksa kuin 57000 €. Eikä ole sen kummoisempi auto kuin vastaavankokoinen auto joka maksaa 30000€.
Sillä 27000 eurolla ajaa 6 litran kulutuksella 320000km.
Kerro mikä vastaavankokoinen auto joka pääsee Priuksesta 1 litran päähän kulutuksessa.Opel Ampera, kulutus pyörii 2l/100km lukemissa.
Chevrolet Volt 2Gen mallilla tuokin puolittuisi, harmi ettei myydä enää euroopassa. - Gtvh
Ooppeli vaan maksaa 50000€ lisävarusteet, eli monille liian kallis.
- E220_CDI
Kerro_ihmeessä kirjoitti:
Eikä se C-mese maksa kuin 57000 €. Eikä ole sen kummoisempi auto kuin vastaavankokoinen auto joka maksaa 30000€.
Sillä 27000 eurolla ajaa 6 litran kulutuksella 320000km.
Kerro mikä vastaavankokoinen auto joka pääsee Priuksesta 1 litran päähän kulutuksessa.Prouksen kulutukseen löytyy useitakin B, C ja E-sarjan Mersuja joiden ei tarvitse tiloissa, kulussa ja mukavuudessakaan yhtään hävetä Priusta. Bemarilta sitten lisää valikoimaa, ellei mikään noista kelpaa.
- E220_CDI
sedcweew kirjoitti:
Mersu ylihintainen ja heikkolaatuinen auto.
Ainoa mitä nyt hyvää voisi sanoa että mersun lisävarustelista on hyvä mutta ei ilmainen. A mersun kun varustelee niin pikku mersun hinta nousee yli 10 000 eurolla ja jotain lisävarusteita pitää ottaa ainakin koska muutenhan se on ihan karvalakki mallinen.Ylihintaisuus riippuu vertailukohteesta, mutta laadun mittarin pidetyt katsastustilastot kertovat selkeästä parannuksesta Daimler-Chrysler hölmöilyjen jälkeen.
W211 E-sarja paransi jo pohjanoteerauksen tehneestä edeltäjästään ja sen seuraaja parantaa lisää:
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/dekra-2015-katsastusraportti-paljastaa-viat-suhteessa-ajomaaraan/
Sitaatti: "Nykyinen ”taksimersu” osoittautui koko raportin parhaaksi automalliksi kun tulokset suhteutetaan ajomäärään. Auton ikään perustuvissa selvityksissä E-sarja ei ole ollut lähelläkään kärkeä, koska ison mersun ajomäärä on ollut merkittävästi suurempi kuin keskiarvoautossa"
Uudemman tilaston mukaan vähävikaisia löytyy Mersu, Volvo, Mersu:
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/ala-osta-pommia-katso-vahavikaisimmat-automallit/
Ja viimeisin 2017 tilasto jatkaa samaa linjaa:
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/arvostetuin-vikaraportti-paljastaa-onko-autosi-pommi-vai-timantti/
Sitaatti: "Kärjessä valtikka vaihtui, kun pitkäaikainen ykkönen Toyota menetti kärkitilan mersulle"
Laatua voi mitata monella tavalla. Vanhempia autoja verratessa taas huomataan Toyotan keskimäärin vähäiset ajokilometrit ennen paalaamista:
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml
Jostain syystä Suomessa paljon myyvien Tyotien hintaluokassa esimerkiksi Mazda, Mitsubishi, Opel, Seat ja Volkswagen saapuvat Toyotaa suuremmalla todennäköisyydellä katsastusasemalle vielä 200.000 km ajettuna. Kalliimmat autot Audi, BMW, Volvo, Mercedes tietenkin vielä suuremmalla todennäköisyydellä.
- muka-hybridi
Hybridi ilman latausmahdollisuutta on vitsi ja hyödytön. Jos minä olisi ostamassa hybridiä niin Golf GTE olisi ykkösvaihtoehto. Vaimolle osatisin täyssähköisen VW UP!:in.
Tuollaiset Priukset ovat aivan tavallisia bensa-autoja joissa on sähkömoottorit ja akut lisäpainona, Kaikki eteminen tapahtuu kuitenkin bensakoneen voimin.- Junnupoikk
Höpöhöpö, Prius kulkee sähköllä ja tojotalla on 20 vuoden kokemus hydrideistä.
ikinä en volkkarin tuotoksiin koskisi, varsinkaan sähköautoa. - perusfysiikkaa
Junnupoikk kirjoitti:
Höpöhöpö, Prius kulkee sähköllä ja tojotalla on 20 vuoden kokemus hydrideistä.
ikinä en volkkarin tuotoksiin koskisi, varsinkaan sähköautoa.Kaikki se sähkö tulee bensiinimoottorilla tuotetusta energiasta. Osa suoraan moottorista ja osa jarrutuksen kautta. Joka tapauksessa vain ja ainoastaan bensakone tuottaa noissa muka-hybrideissä liikkumiseen tarvittavaa energiaa.
Sähkö on vain tapa varastoida ja pikkaisen kierrättää polttomoottorin tuottamaa energiaa. Täytyy olla täysin pihalla Newtonin periaatteista jos tätä ei ymmärrä.
- Toyotall
Aurishybrid. Hinta luokkaa 30000 ja hybrid hinnanlisä kuolettuu noin 70000km ajon jälkeen...
Mutta jos ajat pääasiassa noin 50 km matkaa edestakaisin ja saat ladattua molemmissa päissä plugin hybridin (vuodessa noin 25000km) Pitää ajaa noin 170000km eli noin 6 vuotta jotta tuo tulisi täyteen... Tämä siis Priuksella (PHEV) Hinta luokkaa 40000€ (6vuotta ei taida onnistua edes ladattavalla ilman bensaa?)
bensalitra 1,40 x4,4l/100km= 6,16€/100km josta tulee 6160€/100000km (auriksen toden näköisen keskikulutusen mukaan)
Suuntaa antava laskelma, Ja paras vaihtoehto riippuu käyttäjän tarpeista.
Huolto ja takuut toimivat niikuin pitääkin.- Pluginisti
Siinä olet oikeassa että Prius on rahallisesti huono ostos, kumpana tahansa versiona.
En tiedä miten olet laskenut tuon Auris-hybridin takaisinmaksu-ajan. Nähtävästi normi Aurikseen verrattuna..
Itse olen laskenut että Golfilla ajaa 190.000km edullisemmin kuin hybridi Auriksella. Spritmonitorin mukaan kulutuksen ero on noin litra / 100km. - Mikä_Golf
Pluginisti kirjoitti:
Siinä olet oikeassa että Prius on rahallisesti huono ostos, kumpana tahansa versiona.
En tiedä miten olet laskenut tuon Auris-hybridin takaisinmaksu-ajan. Nähtävästi normi Aurikseen verrattuna..
Itse olen laskenut että Golfilla ajaa 190.000km edullisemmin kuin hybridi Auriksella. Spritmonitorin mukaan kulutuksen ero on noin litra / 100km.Tarkkaan ottaen mitä Golfmallia sinä nyt vertailet siihen Auris hybridiin kun tuollaiseen tulokseen pääset.
- HJaatt
Kai sitä sähkökolffia jolla pitäis päästä 80km, siinä ei ole pensakonetta eli latauspaikka pitää löytyä aina ettei matka jää kesken.
- Toyotall
Pluginisti kirjoitti:
Siinä olet oikeassa että Prius on rahallisesti huono ostos, kumpana tahansa versiona.
En tiedä miten olet laskenut tuon Auris-hybridin takaisinmaksu-ajan. Nähtävästi normi Aurikseen verrattuna..
Itse olen laskenut että Golfilla ajaa 190.000km edullisemmin kuin hybridi Auriksella. Spritmonitorin mukaan kulutuksen ero on noin litra / 100km.Tämäpä menikin mielenkiintoisen tarkaksi, todella täytyy tietää mihin verrataan ja miten. Auris alkaen on noin 23000-31000 sitten premiumiin saaka.
Hybrid alkaen 28000-32400... joten ei se ole välttämättä yhtään kallimpi.
Laskelmani perustuu alkaen hintaan verrattuna, joten nyt täytyykin tuumata koko vertausta uudelleen... Mutta kohtalaisesti se pärjää kun laitetaan samat varusteet molempiin. Jopa hyvinkin.
Priusta on päivitetty kulutuksen ja ominaisuuksien suhteen, joten sille täytyisi katsoa vertaus samasta hintaluokasta? 35000-40000
Phev 40000- 47350...
Jottei menisi ihan pelkäksi "tojottamiseksi" niin tulossa on Madzalta hyb versio
Hundailta myös mielenkiintoisia uutuuksia mikä osoittaa tulevan kehitys suunnan.
Kiinassakin on vahva buumi sähköautojen osalla, Eurooppa hieroovielä silmiään asian kanssa, Uutuuksia odotellessa... - Harkinnassauus
Taitaa Prius tulla taloon, tekniikkapuoli on uudempaa edellä Auriksesta.
Persoonallinen niin ulkoa kuin sisältäkin, miellyttää itseä.
Ap - näin.laskettu
Mikä_Golf kirjoitti:
Tarkkaan ottaen mitä Golfmallia sinä nyt vertailet siihen Auris hybridiin kun tuollaiseen tulokseen pääset.
Golfin nuhaisinkin kone on reilun sekan ripeämpi nollasta sataan. Mutta se on kuitenkin lähin verrokki.
Golf TSI 1.0 Bluemotion 6,2 litraa satasella - hinnat alkaen 24.500€ - 9,7 sek
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=115&minkm=15000&sort=1&powerunit=2
Auris hybrid 5,1 litraa satasella - hinnat alkaen 27.000€ - 10,9sek
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=115&minkm=15000&sort=1&powerunit=2
Eli rahassa mitattuna ero on noin 13 euroa per 1000 km. Tämän jälkeen se onkin jokaisen henkilökohtainen valinta. Hankintahinta Polttoainakulut ovat tasan noin 200.000km kohdalla. Sen jälkeen Auris kuski on halvemmalla puolella. - Harkinnassauus
Voi voi 1.2 sek eroa, mitä sä tuossa ajassa voitat. Kumpikohan on luotettavampi Auris hydrid vai volkkarin rimpulaturbo?
Niin tässä ketjussa on tarkoitus keskittyä kuluttajatason hydrideihin, ei pensavehkeisiin. - Vertaillen
Harkinnassauus kirjoitti:
Voi voi 1.2 sek eroa, mitä sä tuossa ajassa voitat. Kumpikohan on luotettavampi Auris hydrid vai volkkarin rimpulaturbo?
Niin tässä ketjussa on tarkoitus keskittyä kuluttajatason hydrideihin, ei pensavehkeisiin.Kuluttajalle on hintatietoisuus erittäin tärkeä asia. Varsinkin kokonaiskustannukset. Hybridin idea kai olisi olla taloudellinen vaihtoehto.
Jos hybridi-Auris on kalliimpi omistaa kuin bensa-Golf ekat 200.000km niin enpä tiedä missä sellaisen auton idea oikein on. Golf on lisäksi monella rintamalla selkeästi Aurista edellä vaikka vanhoja malleja molemmat ovatkin. - Hybridguru
Ei liene kovin järkevää verrata manuaalilaatikko Golffia automaatti Auris hybridiin.
TSI ja DSG yhdistelmä on jotain josta ei kannata kinata kun verrataan sitä Prius gen 3. tekniikan kestävyyteen. - Tarkkuutta_laskelmiin
näin.laskettu kirjoitti:
Golfin nuhaisinkin kone on reilun sekan ripeämpi nollasta sataan. Mutta se on kuitenkin lähin verrokki.
Golf TSI 1.0 Bluemotion 6,2 litraa satasella - hinnat alkaen 24.500€ - 9,7 sek
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=115&minkm=15000&sort=1&powerunit=2
Auris hybrid 5,1 litraa satasella - hinnat alkaen 27.000€ - 10,9sek
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=115&minkm=15000&sort=1&powerunit=2
Eli rahassa mitattuna ero on noin 13 euroa per 1000 km. Tämän jälkeen se onkin jokaisen henkilökohtainen valinta. Hankintahinta Polttoainakulut ovat tasan noin 200.000km kohdalla. Sen jälkeen Auris kuski on halvemmalla puolella.Ensinnäkin hinnat ovat Golf 24734,39 € ja Auris 26522,16 €.
Eli ero ei ole niin suuri kuin sinä väität.
Polttoaineen kulutukset ovat sinun esimerkkilinkeissä 6,27 ja 5.01,
eli eroa on 1,26 l /100km eikä 1,1 kuten sinä olet laskenut, ja ykskaks kilometrit onkin noin 100 000.
Ja sitä paitsi Golf on silloin manuaalivaihteinen.
Automaattivaihteisena Golfin hinta on 26769,07 € ja kulutus 6,72 L/100km.
Jos vertaillan niin vertaillaan samoilla ehdoilla.
Saat toki vertailla niin kuin sinulle tuntuu edullisimmalta.
Joku muu sattaa vertailla Golfia Daciaan ja kyllä silloin Golfilla ajaminen on todella kallista. - Turprimpila
Vertaillen kirjoitti:
Kuluttajalle on hintatietoisuus erittäin tärkeä asia. Varsinkin kokonaiskustannukset. Hybridin idea kai olisi olla taloudellinen vaihtoehto.
Jos hybridi-Auris on kalliimpi omistaa kuin bensa-Golf ekat 200.000km niin enpä tiedä missä sellaisen auton idea oikein on. Golf on lisäksi monella rintamalla selkeästi Aurista edellä vaikka vanhoja malleja molemmat ovatkin.Missä volkkari on edellä, en muuta tiedä kuin jos epäluotettavuudesta jaetaan ykkötila, siinä volkkari vie voiton kirkkaasti, ratsastaa edelleen kuplavolkkarin 60 vuotta vanhalla maineella keinosiementäjän ykkösautoksi.
- ei.järkeä
Tarkkuutta_laskelmiin kirjoitti:
Ensinnäkin hinnat ovat Golf 24734,39 € ja Auris 26522,16 €.
Eli ero ei ole niin suuri kuin sinä väität.
Polttoaineen kulutukset ovat sinun esimerkkilinkeissä 6,27 ja 5.01,
eli eroa on 1,26 l /100km eikä 1,1 kuten sinä olet laskenut, ja ykskaks kilometrit onkin noin 100 000.
Ja sitä paitsi Golf on silloin manuaalivaihteinen.
Automaattivaihteisena Golfin hinta on 26769,07 € ja kulutus 6,72 L/100km.
Jos vertaillan niin vertaillaan samoilla ehdoilla.
Saat toki vertailla niin kuin sinulle tuntuu edullisimmalta.
Joku muu sattaa vertailla Golfia Daciaan ja kyllä silloin Golfilla ajaminen on todella kallista.Jokainen tietysti vertailee omista lähtökohdistaan. Täällä maalla asuvalle automaattilaatikosta ei ole mitään iloa, päinvastoin. Golfin ostajalle jää valinnanvapaus laatikon suhteen, hybridi-Auriksen ostajalle ei.
Jos joku haluaa maksaa pari tonnia lisää siitä ilosta että pääsee säästämään sen 15 euroa tuhannelle kilometrille niin se jokaisen oma valinta. Itse en näe siinä mitään järkeä. Varsinkin kun Auriksen suorituskyky, tilat, ergonomia ja ajettavuus ovat selkästi Golfia huonommat. - Tunnen_rimpulat
näin.laskettu kirjoitti:
Golfin nuhaisinkin kone on reilun sekan ripeämpi nollasta sataan. Mutta se on kuitenkin lähin verrokki.
Golf TSI 1.0 Bluemotion 6,2 litraa satasella - hinnat alkaen 24.500€ - 9,7 sek
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=115&minkm=15000&sort=1&powerunit=2
Auris hybrid 5,1 litraa satasella - hinnat alkaen 27.000€ - 10,9sek
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=115&minkm=15000&sort=1&powerunit=2
Eli rahassa mitattuna ero on noin 13 euroa per 1000 km. Tämän jälkeen se onkin jokaisen henkilökohtainen valinta. Hankintahinta Polttoainakulut ovat tasan noin 200.000km kohdalla. Sen jälkeen Auris kuski on halvemmalla puolella.Kahdensadantuhannen km kohdalla tuota Volkkarin rimpulaa ei ole ollut enää olemassakaan pitkään aikaan. Auris sen sijaan jatkaa vielä toiset parisataatuhatta eteenpäin ja sen jälkeen vielä uusi elämä Afrikassa.
- E220_CDI
Tunnen_rimpulat kirjoitti:
Kahdensadantuhannen km kohdalla tuota Volkkarin rimpulaa ei ole ollut enää olemassakaan pitkään aikaan. Auris sen sijaan jatkaa vielä toiset parisataatuhatta eteenpäin ja sen jälkeen vielä uusi elämä Afrikassa.
200.000 km kohdalla Toyotista 61.2% ei enää kykene saapumaan katsastuspaikalle. Volkkareista suurempi osuus selvittää tämän matkan, jos se nyt joku erityinen milestone on jollekin:
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml - Hgutb
Hybridguru kirjoitti:
Ei liene kovin järkevää verrata manuaalilaatikko Golffia automaatti Auris hybridiin.
TSI ja DSG yhdistelmä on jotain josta ei kannata kinata kun verrataan sitä Prius gen 3. tekniikan kestävyyteen."TSI ja DSG yhdistelmä on jotain josta ei kannata kinata kun verrataan sitä Prius gen 3. tekniikan kestävyyteen."
Niinpä. Ihmettelen että kukaan edes harkitsee volkkaria.
- lek.sus
Lexus 29te.. , mutta eihän se perus priussin hinta 40te ole vaan Hybrid Alkaen 34 981,11 €. Leksus cs saa kolmena varusteversiona mutta eihän noissa taida olla mitään merkittviä eroja varusteissa edes, halvin se 29te ja kallein 34te. Lexusta ei pääse varustelemaan niin kuin a mersua missä on 30 kohdan listä a 2000 euron lisävarusteita, kivoja toki mutta kerää hintaa niin perkeleesti, kattelin että sellainen kiva setti a mersua maksaa noin 42 000e, ohi aiheen tämä loppu mutta näitä hintoja vaan tuon esiin, perus a mersu automaatilla maksaa sen 33te..
- Lesus
Tarkoitit varmaan Lexus CT, on myös yksi varteeotettava vaihtoehto.
- Le-xus
Lexus olisi tämän ketjun paras vaihtoehto ja työnjälki kertoo miksi. Jälleenmyyntiarvokin hyvä.
- suurin.putoaja
Jälleenmyyntiarvo on varsin hauska heitto. Lexus on aina Toyota käytettynä. Hinta putoaa kuin Alfassa. Yhteistä molemmissa törkeän kalliit sähkörempat vanhempana.
- GoogletaEdes
Alfa oli varmaan vitsi? Puhut varmaan alfan puolesta?Toyota on auto joka ei kaipaa perusteluja sellaisen valinneelle. Alfa sen sijaan kertoo sellaisen kiesin valinneesta jotain jota ei voi perustella järkisyillä, siinäpä tärkeimmät.
Jotta ei menisi vain juupas eipäs tasolle niin vähänkään autoista kiinnostuville tuota alfaa myydään marginaalisesti toyotaan verrattuna. Toyota on arkiauto päivittäiseen käyttöön, alfasta ei sellaiseen ole.
Siirry tuonne harvinaisten tai ei niin luotettavien autojen palstalle.
Onko tullut pataan toyotilta vai miksi hyökkäävä linja merkkiä kohtaan. Alfa on sporttinen auto, mutta toyota luotettavampi ja jälleenmyyntiarvo parempi.
Lexusta ei edes alfakuski arvostele jos asioista jotain ymmärtää.
- Toyotall
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/614184.htmlhttp:/
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/591330.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/766934.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/631552.html
Tuosta voi katsoa, että menee se alle 4l/100km saksan lämpimissä.
Täällä noin 3-4dl enempi.
Tietysti myös käyttäjissä on eroja.... - Toyotall
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/673590.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/583098.html
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/622377.html
Tuossa taas WW,n vastaavia...7l yli selvästi..- Huhhui
Ei noilla kulutuslukemilla tarvitse ylpeillä, noi volkkarit kuluttaa enemmän kuin vanha 1.8 avensis jolla nykyisin ajan sekalaista ajoa.
- tiedon.väärinkäyttöä
Huhhui kirjoitti:
Ei noilla kulutuslukemilla tarvitse ylpeillä, noi volkkarit kuluttaa enemmän kuin vanha 1.8 avensis jolla nykyisin ajan sekalaista ajoa.
Kannattaisikohan kuitenkin katsella isomman joukon kulutuksia eikä ykisttäistapauksia? Taas on niin vinoon vedettyjä kommentteja....
- E220_CDI
tiedon.väärinkäyttöä kirjoitti:
Kannattaisikohan kuitenkin katsella isomman joukon kulutuksia eikä ykisttäistapauksia? Taas on niin vinoon vedettyjä kommentteja....
Ei, vaan kannattaa itse kunkin katsoa niitä lukemia, jotka vastaavat omaa tilannetta. Mitäpä hyötyä millä tahansa autolla lähellä pohjalukemia ajavalle olisi vertailla muutaman litran suurempia keskiarvolukemia tai lähes kaksinkertaisia suurimpia lukemia?
Samasta syystä kulutusvertailukaan ei ole yksikäsitteinen asia, vaan ajoympäristö vaikuttaa paljon siihen, mikä on kenellekin edullisin valinta. Taajamapyörityksessä hybridi on vahvoilla, maantieajossa turbodiesel. Kennostoasumisen valinneella ei ole latausmahdollisuutta, omakotitaloasuja laittaa töpselin kiinni tallin ovipielessä autokatoksessa olevaan pistorasiaan kuin talvellakin. Ja niin edelleen.
Ainoa menetetty peli on yritys etsiä universaalia totuutta, jota ei ole olemassa.
- sähköinentulevaisuus
Kun noita kustannusvertailuja teette, esim golf vs auris, niin toteuneet hankintahinnat kiinnostaa. Ratkaiseva merkitys kun on välirahalla uutta ostettaessa ja jälleenmyyntiarvo seuraavaan vaihdettaessa.
Oma oletus kun että hybridistä saa paremman hyvitykse. Jos tonnin nyt autokaupassa maksaa enemmän saa saman korkojen kanssa takaisin seuraavassa vaihtokaupassa.- kauppias.nauraa
Auto A maksaa uutena uutena kaksi tonnia enemmän kuin auto B. Käytettynä autosta A saa tonnin enemmän kuin autosta B.
Auton B omistaja maksaa vaihdossa samanlaiseen aina tonnin vähemmän kuin auton A omistaja.
Elon yksinkertaista laskuoppia, mutta itsensäkusettaja auton A omistaja ei tätä ymmärrä. - eienääikinäaudia
Vielä ratkaisevampi merkitys on, paljonko kelkkaan uppoaa rahaa takuun umpeuduttua. Kokemuksesta VAG-konsernin tuotokset nielevät omaisuuden korjaamo- ja sijaisautokuluissa ja menetetyssä työajassa.
- rreew
prius plus.on 1.
- hidas_mutta_ruma
Siis rumuudessa. Ruma kuin petalinnun perse, naurettava parin km toimintamatka pelkällä sähköllä jne.
Kyllä auton nimenomaan pitäisi olla sellainen, että työmatka-ajot menee puhtaasti sähköllä ja pitkät reissut polttomoottorilla. Enkä kyllä ole valmis suorituskyvystäkään hirveästi tinkimään, joten 0-100 pitää hoitua alle 10 s.
Niin, ja auton pitää olla tyylikäs. Pokemonit on lasten leluja.
Tollolootat kiihtyy vain vapaassa pudotuksessa. - hidas-mutta-näyttävä
Neljännen polven Prius on näyttävä massasta poikkeava tyylikäs auto. Miksi auton pitää näyttää jollekin maittomalle natseritsan romulle joka on viimeiset 30 vuotta ollut saman näköinen kökköinen kottero, tietenkin halpa valmistaa kun osat saa prässätä samoilla muoteilla vuosikymmenet.
- Onsekaunis
hidas-mutta-näyttävä kirjoitti:
Neljännen polven Prius on näyttävä massasta poikkeava tyylikäs auto. Miksi auton pitää näyttää jollekin maittomalle natseritsan romulle joka on viimeiset 30 vuotta ollut saman näköinen kökköinen kottero, tietenkin halpa valmistaa kun osat saa prässätä samoilla muoteilla vuosikymmenet.
Helvetin kaunis auto tai oikeastaan taivaallisen kaunis:
http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_large/s3/Toyota-Prius-2016-(1).jpg
.
- Send
Prius luotettavuus.tilat.kulutus.mukavuus.Siinä perusteet
- dgrncdt
Tuleva Hyundai Ioniq on mielenkiintoinen vaihtoehto Auris hybridille..
- fty
toivoisin että näin on mutta kuitenkin epäilen,Hyundain vaivana on se todellinen kulutus,joka priuksessa ja auriksessa on 5l.satasella.Hyundai ja kiakin on tavanneet kuluttaa aika reilusti enemmän kuin lupaavat.Jos kuluttelevat yli kuuden,niin ei synny kilpailua.
- 1-3-9
Toyota jo 20 vuotta valmistanut hydridejä, muut vasta ensimmäisiä saaneet myyntiin, ehkä kia ja hyundai kuitenkin luotettavimpia kuin yksikään eurooppalainen volkkarista nyt puhumattakaa, mitä kaikkea huijausta esimerkiksi vw taas harrastaa näissäkin sitä emme vielä tiedä epäluullo ja luottamuksen puute ainakin on suuri vw:n tekeleisiin.
- 20.vuotta.aivan.suotta
Hybridi ilman latausmahdollisuutta on täysi turhake. BMW i3:n tyyppiset ovat paras vaihtoehto. Niillä ajelee suurinpiirtein kaikki ajot sähköllä ja pikku bensakone turvaa matkanteon poikkeustapauksissa. Samassa hintaluokassa Priuksen kanssa ja bensakulut käytännässä nolla euroa. Tämä on tätä päivää.
- Hailhitle
Niin mutta bimmeri on natsiritsa, kuka uskaltaa ostaa?
Etkö tollo tiedä että Priusta saa myös ladattavaa mallia.
- Mitä_olette_mieltä
Olisko järkevää, että Toyota tekisi Esim. Auris hybrid mallista ladattavan mallin, mutta hieman kevennettynä versiona.
Kasvatetaan akun kokoa hieman, että kulkisi sähköllä 10-15 km, tämä saattaisi riittää monelle normaaleihin kauppa yms. matkoihin.
Lataus ainoastaan normaalista töpselistä, jolloin ei tarvittaisi kotona kuin normaali pistorasia ja laturin lisäämis kustannukset olisivat minimaaliset.
Eli lyhyesti hieman suurempi akku ja pieni akkulaturi. - Miksi_te
aina puhutte vain uusista autoista vaikka pari-kolme vuotta käytetyn ja vähänajetun saa puoleen hintaan. Toisena vaihtoehtona on myös vähän vanhempi 5-6 vuotta vanha isompi Lexuksen hybridi pilkkahinnalla uuteen verrattuna. Siinä on vaan sellainen huono puoli ettei tavalliset autot enää tunnu miltään.
- Riussi
Noh liikkeessä oli 2012 vuoden Lexus CT 95tkm ajettu hinta 22000€, ostin silti uuden Priuksen liävarusteineen vähän päälle 40000€.
Ei niitä käytettyjä hydridejä ole hirveästi tarjolla. - Kdlllll
Tuolla 22k saa uuden hybrid yariksen että se järki valinta kunkin kohdalla.. 18000 hintaeroa ei kuoleta millään ajomäärällä eikä muullakaan
- kaha53
Riussi kirjoitti:
Noh liikkeessä oli 2012 vuoden Lexus CT 95tkm ajettu hinta 22000€, ostin silti uuden Priuksen liävarusteineen vähän päälle 40000€.
Ei niitä käytettyjä hydridejä ole hirveästi tarjolla.Nettiauto antoi lähes 190 käytettyä hybridi-autoa, hintaluokassa 2 500 - 20 000,- €.
- Japanin.Alfa
"Toisena vaihtoehtona on myös vähän vanhempi 5-6 vuotta vanha isompi Lexuksen hybridi pilkkahinnalla uuteen verrattuna. "
Tämä on se Lexuksen tarina. Arvo tippuu aivan sikana. Ei ihme ettei ketään kiinnosta ostaa niitä uutena.- Samalla_lailla
arvo tippuu kaikilla muillakin loistoluokan autoilla. Syytä Lexuksen arvonlaskuun en tiedä, teknisistä seikoista, kestävyydestä tai luotettavuudesta se ei ainakaan ole kiinni. Epäilen että takana on saksalaisten huoli omasta autoteollisuudestaan. Saksalainen kuluttaja haluaa ajaa kotimaisella autolla koska kaikki muutkin ajavat. Tästä syystä liikkeet eivät ehkä voi tarjota kovia vaihtohyvityksiä markkinoiden luotettavimmasta loistoautosta. Täällä joku kirjoitti että tilannetta kannattaisi suomalaisten käyttää hyväksi ja maksimoida ostaessaan käytetyn auton hinta/laatusuhde. Siinä pelissä Lexus on ylivoimainen ykkönen.
- E220_CDI
Lexuksen arvon lasku taitaa vahvasti keskittyä kalleimpiin malleihin, kuten muillakin merkeillä? Normaalisti auton hinta puolittuu 3 vuodessa, silti hinnat alkaen 43.000 € Lexus IS:n halvimmat 4-vuotiaat käytetyt alkavat jostain 34 tonnin tienoilta. Alle kymppitonnin hintaerolla sama ostaa se uusi. Onko lie syynä vähäinen tarjonta vai mitä?
- Mielipide__
Itseasiassa paremmin Lexus pitää arvonsa kuin vastaava BMW tai MB. Tiedän tämän, kun kaksi vuotta sitten oli autonhankinta edessä.
Jos auton ei tarvitse olla uusi eikä farmari, suosittelen Lexus GS450h -mallia. 6-7 vuoden ikäisen voi löytää 35000-40000 eurolla ja hinta-laatusuhteeltaan tuosta parempaa autoa ette löydä. Vikoja ei ole, ylläpito on edullista ja etenkin 2012 korimallista eteenpäin polttoaineenkulutus todella pieni.
Voimaakin löytyy, jos on ihan pakko jollekin volkkari GTI -kuskille tai rikkaan amiksen 335-bemarille kiihtyvyyttä näyttää, Lexuskuskeilla tosin yleensä ei ole tapana.
Itsellä siis 2013 Lexus GS450h ja valinta oli loppujen lopuksi selvä. Ei tosin verrokit MB E350cdi ja Bmw 535d huonoja olleet.
- 4dg7
Prius plus on tiloiltaan ykkönen.Hyvän näköinenkin,joskin hyvin tavallisen.
- HyundaiIoniq
Hyundai Ioniq plug-in tulee todennäköisesti olemaan oma valintani, kunhan kyseinen malli kesän jälkeen saapunee markkinoille. Akuilla noin 50km. Oma työmatkani noin 37km menopaluu. Säästän bensakuluissa melkoisen pennin vuodessa eikä ostohinta juuri poikkea vastaavasta uudesta autosta
- E220_CDI
Minustakin Korealaisvaihtoehdot antoivat hyvän kuvan koeajolla käydessäni niihin mielenkiinnosta tutustumassa. Yllättäen konsernissa isännän ääntä käyttävä Hyundai oli minusta muovisemman tuntuinen, mutta todellisuudessa valinta näiden välillä tehdään varmaan tilojen ja käyttötilanteen vuoksi, koska vain Ioniqin saa lataushybridinä.
Niro oli minusta yllättävänkin mukavan oloinen auto ja tilaa on ihan eri malliin kuin muissa, Prius Plussaa lukuunottamatta, ja siihen verrattuna Nirolla on hurja hintaetu.
Mielipidekysymys on voimalinjan toiminta, minä pidän enemmän kovan laatikon ja sähkövedon yhdistelmästä, joka toimii ahdettujen korealaismoottorien kanssa hyvin. Kun voimaa on alakierroksillakin, ei moottoria tarvi vinguttaa. Toyotan voimattomaan Atkinson-moottoriin eCVT on tietenkin oikea ratkaisu, koska kone on tyhjäkäynnin tienoilla lähes kuollutta rautaa. Mutta yhdistelmä ratkaisee, joten kokeilkoon kukin mikä itselle sopii. - Niro17
Kia niro muuten ihan hyvä muta polttoaineen kulutus kaupunkiajossa 7,5-8litraa satasella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274