Laakkosen diili onko järkee?

hyyntai

http://www.laakkonen.fi/ajankohtaista/uusi-fiksu-tapa-hankkia-uusi-auto/?utm_source=aller&utm_medium=web&utm_campaign=fiksudiili

FiksuDiili -rahoitus: Esim. Hyundai i20 Classic 1.2 5-ov toimituskuluineen ja talvirenkailla 16.765 €, sopimusaika 24 kk, korko 1,95 %, kuukausierä 209 €. Kuukausierä sisältää luotonperustamismaksun 190 € ja käsittelymaksua 10 €/kk. Edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Rahoitusyhtiö: Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, Helsinki. Voimassa ainoastaan Laakkosen liikkeissä. Ei voi yhdistää muihin kampanjoihin/etuihin.

Eli 2 vuodessa maksat 4400, miten tuo diili siis päättyy?
Maksat 4400 ja jos et lunasta autoa 2 vuoden päästä niin menetät sen 4400!

Hyandai i20 maksaa 15 000 ja parin käytön jälkeen noin 11 000.

Noin uutta autoa ei ns tarvitse edes huoltaa, periaatteessa ei ole mitään muita kuluja kuin ne pakolliset, polttoaine, vero, vakuutus, pikku huollot, unohtuiko jokin..

Ymmärsinkö oikein vai viennetäänkö mulle rautalangasta :)

42

8494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiksudiili

      Diili on harvinaisen fiksu verrattuna siihen, että ostaisit auton heti. Todennäköisesti Hynysen arvo on pudonnut kahdessa vuodessa aika saman verran kuin kk-maksut tekee. Kahden vuoden jälkeen voit palauttaa auton tai voit tehdä uuden luottosopimuksen ja pitää auton. Jos alunperin olisit auton ostanut, niin et ainakaan autoliikkeeseen myymällä suoraan autoa kahden vuoden päästä saa siitä kymppitonniakaan. Ja itse myymällä se on sitten arpapeliä. Riskitön ja fiksu vaihtoehto siis tuo diili.

    • äläostaja

      Et saa autosta käteistä 11000 kahden vuoden kuluttua, joten voitat sopparilla.

    • RikasVoittaaAina

      Kannattaa muistaa, että kasino voittaa aina.
      Sama tässä, yrittäjä voittaa aina vaikka miten hyvältä diili kuulostaakin.

      • Mitäsitämiettimään

        Mitä sitä miettimään, eikös se ole lähtökohtaisesti tarkoituskin, että kauppiaan pitäisi pärjätä. Mitkään kaupat tai palvelun tarjoajat eivät voi toimia kovinkaan kauaa, ellei toiminta olisi jollain tapaa kannattavaa.

        En vain tiedä missä kateuden tai kommunismin ajatusmaailmassa Suomi juntti elää, kun pitää keskittyä pelkästään siihen mitä ja miten vastapuoli asiassa hyötyy.


      • kokeiltaaelleetteusko

        kauppias tuossa pärjääkin, huh et omista autoa koskaan. todellakin arvo tippuu enemmän mitä maksat maksuja, viimeinen summa on ylläri. eniintään tasoihin menee etkä omista autoa.


    • duunarivaaneiymmärrä

      "Eli 2 vuodessa maksat 4400, miten tuo diili siis päättyy?
      Maksat 4400 ja jos et lunasta autoa 2 vuoden päästä niin menetät sen 4400!"

      Tästä junttiduunarin kommentista näkyy, mikä kommunismin aikainen ajattele näillä laiskajaakoilla on, töitä nämä paskiaiset ei tee puoliakaan siitä mitä palkka edellyttäisi, ja vielä kuvittelevat, että saatana heidän autoilukin tulisi TÖITÄ tekevän yrittäjän maksaa.... jumalauta, jos kaksi vuotta ajaa autoa 200€ kuussa ilman kilometrirajoitusta ja saat palauttaa auton liikkeeseen jäännösvelasta (oikea hyvitys hinta 8000€) ja ne sen ottaa pyytämättä rahaa, on tuo helvetin hyvä diili.

      • Soppareissa_km_rajat

        Näytti soppareissa olevan kilometrirajat 24kk/30 000km tai 24kk/50 000km. Mutta joo vähän hölmöä puhua että menetät 4400€, kun kerran auton hallinnasta / omistamisesta on aina kulunsa.


    • purejenkki

      Laakkonen(kaan)ei harrasta hyväntekeväisyyttä, ei ainakaan laajassa mittakaavassa, joten Diili on loistokas Laakkoselle ja korkeintaan hyvä auton vuokraajalle, jos siis auton vuokraajalle uusi auto on aivan välttämätön.

      • Turhamiettiä

        Turha sitä on maamiesseuralaisten miettiä kuinka hyvä diili se on kauppiaalle. Ainoa asia millä on merkitystä, että asiakas miettii onko se hänen tarkoituksiinsa riittävän hyvä diili.


    • wervasd3

      Paska diili. Aivan sama kuin vuokralla asuisit.

      • Vertailukelpoisuus

        Olennaista asiassahan on se, että mikä on lopputulos sopimuskauden päättyessä (tässä tiedossa) verrattuna siihen mikä olisi tilanne, kun normaali rahoituksella hankkimaasi autoa yrittäisit myydä samassa tilantessa. En nyt muutenkaan lähtisi asumiseen vertaamaan, kun auto sentään on kestokulutushyödyke, jonka arvo laskee heti ja kokoajan, kun taas asunnon arvo voi ajan kuluessa nousta.


      • YKJR

        Hyvä diili, tulee varmaan lisääntymään vanhempien autoilijoiden keskuudessa. Eikä tarvitse romuilla ajella.


    • Kannattaakoi20

      Kun ostat uuden auton ja myyt sen kahden vuoden jälkeen, niin joka tapauksessa menetät auton arvon alentumisena rahaa. Diilin fiksuus ostajan kannalta riippuukin siitä, että onko diilin 4400€ enemmän vai vähemmän, kuin auton osto ja myyntihinnan erotus.

      Ostohinta 16.765 €, sopimusaika 24 kk
      Kaupan hyvityshinta kahden vuoden jälkeen ostamastasi autosta on todennäköisesti noin 9,5-11 t€ ja pyytävät siitä edelleen pari tonnia enemmän fixarin kiillotuksen jälkeen.
      Arvon alennus karkeasti 7200-5700

      Jos ei viitsi autoa myydä itse, diili saattaakin kuulostaa fiksulta.
      Jos myyt auton itse niin voit saada autosta 10-11,5t€ joten aika tasoihin menee.
      arvonalennus 6700-5200
      Itse

      Edellä mainitut osto ja myyntihinnat perustuvat puhtaaseen arvailuun.

    • Laskutaitoinen_TM

      Alkuperäinen kirjoittaja: "Maksat 4400 ja jos et lunasta autoa 2 vuoden päästä niin menetät sen 4400! Hyandai i20 maksaa 15 000 ja parin käytön jälkeen noin 11 000."

      No tuossa jälkimmäisessä vaihtoehdossako ei ole mukamas menetetty rahaa yhtään? Vaikutat jonkinsortin daijulta tai sitten trollaat.

      Autoa käyttämällä "menettää" aina rahaa, ilmaista autoa kun ei ole olemassakaan!

      Minusta tuo on ihan fiksu diili, sisältyyhän siihen myös talvirenkaiden käyttö. Ei ne ole ilmaisia nekään. Oliko niin, että tuohon hintaan sisältyy myös huollot?

      Jos haluaa tämän tarkkaan laskea niin tässä on suurinpiirtein oikea kaava:

      Oletetaan, että sinulla on jossain se 15000 euroa rahaa (tai vaihtoehtoisesti lainaat sen pankilta tms, jolloinka maksat korkoa yms). Lainan korot yms osannet itsekin laskea, mutta 15000 cäshiä, sille pitää laskea ns. vaihtoehtoinen tuotto. Kas kun Laakkosen diilissä et joudu sitomaan tuota pääomaa ruostuvaan kärryyn vaan voit laittaa sen vaikka korkoa tuottamaan. Nykykoroilla se nyt ei paljo tuota mutta kuitenkin.

      Kustannukset vs että omistaisit auton itse:
      - ei pääomakustannuksia
      - ei arvonalenemariskiä itsellä
      - halvempi vakuutus (?)
      - ei myyntiriskiä tai -vaivaa itsellä

      Koska itsekkin jo päädyit laskelmissasi siihen, että vaikka omistaisit auton itse niin >4000 euroa rahaa palaa. Todennäköisesti hyvinkin nopsaan joku 4500 euroa.

      Joten Laakkosen diili on todellakin sinulle edullisempi kuin jos omistaisit itse. Yrittäjä toki ottaa oman voittonsa, mutta ei se välttämättä ole sinulta pois. Kannattaa muistaa suuruuden ekonomia jne jne.

      Eihän kukaan yritä tehdä autojakaan itse, vaikka teoriassa se olisi mahdollista. Autotehtaat ne kärryt tekevät, voitolla, mutta silti jokaisen kannattaa ostaa tehdasvalmisteinen auto koska se on hurrrjan paljon halvempi kuin jos sen auton yrittää tehdä itse tai valmistuttaa käsityönä.

      • bestfriends4eva

        "ai korkoa tuottamaan, mutta nykykorot eivät ole paljon mitään, mutta kuitenkin" Joo-o. Meinasit siis talletuskorkoja, kun puhut nykykoroista. Pankissahan rahoja ei kannata makuuttaa - köyhdyt vaan pitkällä välillä. Rahat sijoitetaan johonkin muualle tuottamaan, ja muiden keinojen kohdalla ei voida järkevästi käyttää termiä "nykykorko". Eli taidat itsekin olla semi daiju!


    • suuretsetelit

      Kun mennää enteks töihin jonnekin mäkkäriin ja aletaan ihan omasta tahdosta velkaperseeksi, ei tulla elämässä pääsemään koskaan saamapuolelle. Asema ole edes huutolaispoikaan verrattavissa.

      • mäkkärin_mertsi

        Mäkkärissä oon ollut töissä teinistä asti noin 17 v. Palkka 1800 e/kk ja pärjään. Omistusasunto ja 2013 Opel Astra alla. En voi valittaa.


    • Jeppew

      Jospa nyt Suomalaisetkin tajuaisivat ettei autoa kannata omistaa. Maksaa vain arvonalenemisata.

    • Ihanmotenvaan

      Ihan sama kun ostat sen osarilla ja sitten voit vaihtaa sen vaikka pois puolenvuoden päästä kunnon merkkiin. Eihän noilla humpuuki autoilla kauaa jaksa ajella kuitenkaan. Itse en sitoutuisi vaan maksaisi osareita..samalla tavalla arvo laskee siinäkin mutta voit itse päättää millon luovut vaikka myyntitilin kautta.

    • rosmoja

      Joensuussa aikoinaan Laakkosen veljeksiä sanottiin rosvo-Laakkosiksi. Saivat pääoman autokaupalleen sillä, että ostivat isäukkonsa kanssa taloudelliseen ahdinkoon joutuneilta isänniltä maat ja metsät. Pilkkahinnalla. Nyt Laakkosilla on metsää joku 20.000 ha. Autokaupassa heillä pätee kanssa periaate rahat pois hölmöiltä. Välirahat aina suurimmat ja rahoituskorko ei koskaan tarjouksessa. Ovat rakentaneet sellaisia lasipalatseja että kulut täytyy ottaa autonvaihtajilta -jos nyt joku niin hölmö on että tuolta puljusta ostaa mitään...

    • Tulkitzija

      Voi verrata työsuhdeauton kuukausimaksuun. Sitä voi katsoa vaikka ALD:n laskurista. Jos Laakkosen tarjous sisältää renkaat ja huollot muttei vakuutusta on Laakkonen silti halvempi. Työsuhdeautossa sopparin km-raja on yleensä 30.000 km/v. Ei tuota persaukisille ole tarkoitettuaan. Kohderyhmä on esim. entiset työsuhdeautoilijat tai työpaikkaa vaihtavat.

      • Ei_huoltoja

        Sisältää talvirenkaat, mutta ei huoltoja.


    • Keimo_Mähönen

      No ei toi diili nyt ihan surkealta vaikuta. 209e/kk, 24kk sopimus ja 30000km kilsaraja. Tää tarkoittaa siis 5016e/30000km = 16,7 snt/km.

      Päälle ajoneuvoveroa, halvimmassa i20:ssä taitaa olla 109g/km nuo päästöt eli nykyisellään siis 135e/vuosi ajoneuvoveroa. Vakuutuksista ei hajua, todennäköisesti FiksuDiili edellyttää täyskaskoa eli heitetään puolivajailla bonuksilla vaikka 600e/vuosi.

      Nuo kulut kun huomioi, niin päästään n. 20 snt/km lukemaan. Tähän vielä päälle polttoainekulut - nämä on sitten ihan omasta ajotavasta kiinni, mutta pitäisi päästä 6-8 snt/km lukemiin.

      Vertailuna, mulla oli reilu 10 vuotta takaperin silloin 250tkm ajettu ja n. 12 vuotias Ford Sierra. Tätä sai jo hieman ropata, mutta eipä ollut pääomakuluja pennin jeniä. Kädet rasvassa ja "vanhalla pa*kalla" ajellen pääsin lähes samoilla vuotuisilla ajoilla n. 25 snt/km lukemiin (summa nykyaikaistettu virallisilla Suomen kertoimilla!).

      Jos tosta lähen miettimään, että hommaanko jonkin tonnin-parin romun pihaa, käytän aikaa ja rahaa sen kanssa taisteluun. Vai maksako pari senttiä per kilsa enemmän ja ajan uudella, vaikkakin tommosella pokemonilla ... niin eipä tartte paljoa asiaa pohtia.

      • 168735156

        En pitäisi tuota diiliä mitenkään pahana. Jos pyöristää kulut varmuuden vuoksi ylöspäin vaikka 30 senttiin per km, ollaan silti selvästi alle verottajan kilometrikorvauksen (43 snt/km) jonka kuitenkin pitäisi edustaa jonkinlaista keskimääräistä auton kustannusta.


    • Keimo_Mähönen

      "summa nykyaikaistettu virallisilla Suomen PANKIN RAHANARVON kertoimilla!"

    • onhannoitamaatäys

      Siinä tarjotaan tavalliselle duunarille mahdollisuus ajaa uudella. Teki niin tai näin niin kyllä autoilu maksaa tuon 200€ kk. Tuossa saa ajaa uudella. Toki se on vain vuokra. Se pitää tajuta. Itselle annetaan mahdollisuus valita 2v päästä omistusmalli tai palautus.

      Sitten uusi sopimus ja uusi auto. Kulut on vakiot ja uusi auto alla. Tää on parempi kuin esim.Toyotan Jousto jossa annetaan jo nyt helvatan heikko lunastushinta ts. varma palauttaminen on Toyotan tarjouksessa ainoa vaihtoehto.

    • Ei_kovin_fiksu_diili

      Kyseessä on aivan tavallinen osamaksusopimus, josta aiheutuvat korot ja kulut tulevat maksettavaksesi. Ainoa ero on se, ettei sinun ole pakko lunastaa autoa omaksesi sopimuskauden päättyessä. Tosin auton saisi halutessaan todennäköisesti muutenkin myytyä loppuerää vastaavaa summalla. En siis pidä fiksudiiliä kovinkaan fiksuna varsinkin, kun se rajoittaa autovalikoiman ns. hinnat alkaen karvalakkimalleihin. Ne eivät ole itselle käytössä mukavia eivätkä haluttuja käytettyinä.

      • Diililäinen

        Kalliimmissa autoissa kuukausierä nousisi niin korkeaksi,ettei niitä ottaisi kukaan.


    • Villain

      Kukaan ei ole tainnut kiinnittää huomiota, että saat UUDEN auton ilman käsirahaa allesi. Jos meet hankkimaan vaikka sitä Hyundaita käytettynä esim. 10 000€ :lla, tarvit jo käsirahaan enemmän, kuin mitä uuden auton vuokrat on vuodessa. Ja sen jälkeen alat maksamaan osamaksulyhennyksiä. Itsellä ollut jo kaksi Santanderin all-in-one autoa ja tämä on selvästi edullisempi. Maksat käytännössä vain arvon alenemisesta. Erittäin fiksu tapa ajaa uudella autolla.

    • Hipposmies

      Jos ottaa neljän nuoden sopparin, vielä halvempi / kk. Mutta jos hajoaaki kolmen vuoden kohdalla, meneekö omaan piikkiin vai onko joku vakuutus et Laakkonen antaa sit uuden tilalle?

    • ei.kanata

      Aina kun joku tarjoaa jollain hinnalla kalliimpaa autoa alle kuin olisi vara hankkia, kysymyksessä on paska diili. TM:n kulu"vertailussa" on häveliäästi sivuutettu kaksi kustannustekijä. Uuden alennus suoralla kaupalla. Okei, ei ehkä Laakkoselta, mutta muualta suoran kaupan alennus on luokkaa 3-15 %. TM:n laskelmassa talvirenkaat Golfiin maksaa 1000 e. Ilmeisesti Laakkosen hinta. Muualta saa uusien kylkiäisinä tarjousta jossa renkaat ja vanteet uuteen saa 5-560 eurolla.

      TM on nykyään mainosjulkaisu joka elää automainoksia myymällä. Autokaupat maksavat että saavat mainoksensa lehteen. TM myy mainoslehtisiä asiakkaille ja kestotilaajat maksavat aina kalleimman hinnan. Vertailut on surkean ja säälittävän välimaastosta. Kuin kauppaopiston lopputöitä 1990-luvulta.

      • ei.kukota

        Eikö ole aika tyypillistä, että joka haluaa mainoksen johonkin lehteen, siitä pitää maksaa? Vai missä lehdessä saa mainostaa ilmaiseksi? Opettele muuten kirjoittamaan.0


    • yhtätyhmäkuinaloittaja

      Asun vuokralla n.200 000€ kämpässä, 1060€/kk, olen asu nut jo viisi vuotta, nyt vuokranantaja ei halua myydä tätä mulle loppuvelasta, menetänkö maksamani 63600€??

      • Olenrobotti

        Et. Haastat omistajan oikeuteen sillä sinun käsittääksesi olet ostanut asunnon osamaksulla etkä ole asunut vuokralla.


    • Jessehoo

      Fiksu on diili. Pitää muistaa että vakuutukset ja rahoitus tulee todennäköisesti Laakkosen diilaamana joten saavat välityspalkkiosta hyvät rahat.

    • NänSeMännöö

      Ihan yksinkertaistettuna tuo diili maksaa suunnilleen auton arvon alenemisen verran! Itse jos ostais käteisellä ja yrittåis parin vuoden jälkeen myydä niin ei helposti voitolle pääsis diiliin verrattuna ku persaukiset haluis kuitenkin osamaksulla ostaa ja yksityisellä se ei oo helppo vaihtoehto! Samoin jos vaihtaisit uuteen niin kyllä se vaihtohyvitys on huomioitu uuden hinnassa joten helpoimmalla pääsee diilissä!! Ise ainakin teen parin vuoden diilit ja ajan uudella autolla n 200€ kuukausi hinnalla yhden huollon joutuu tekemään ja vakuutuksissa on täydet boonukset joten ei paljoa poikkea omistusauton kuluista, eikä huolta vaihhtoautosta🤔🤔..

    • Hghhh

      Minullapa on auton huoltokulut 45eur vuodessa.

      Ja vakuutusmaksut 140eur vuodessa.

      Ostan autoni aina käteisellä ja auton hinta n 5000eur . Nyt on menty 6 vuotta ja voin sanoa että auton pito on halpaa ja edullisista kun ei maksa muiden taskuun öljyjen ja suodattimien vaihtoja. Eli " huoltoja"

    • Maksaja

      Minulla on mennyt autoiluun sitten -87 lähtien:
      - 88 Nissan Sunny 25 500 mk =
      Polttoaineet huollot ko autoon 54 000 mk
      - 96 Nissan Primera 60 000 mk - jäännösarvo 5000 mk
      Po hu renkaat ym 52 000mk
      -01 Nissan Primera 142 000 mk - jäännösarvo 32 000 mk
      välitulos euroina = 296500 mk == 60 000€

      Po huollot 26 000€
      - 10 Nissan Qashqai 19000€
      Po huollot ym. 22 000€
      -14 Nissan Juke 25 500€ - jäännösarvo Primera 1400€
      Po huollot ym 6000€

      Eli autoiluni on maksanut ainakin 156 000 euroa ilman korkomenetyksiä vuodesta 87, eli 30-vuodessa . Eli karkeasti 5200 € / vuosi, mikä tekee 433€/kk polttoaineineen. Kuten huomaatte, polttoaineet, huollot, renkat ja vakuutukset maksaa enemmän kuin se itse auto.

      Ja jos saivartelee ja etsii kaikki autoilun kulut, ei summa tuohon jää. Minä ajan paljon keskimääräistä vähemmän, jotain 15 000km/vuosi, vaihdan renkaita harvoin, en pesetä autoa, ajan yhden loppuun, jne.

      Jos oikeasti pääsee 500€/kk kuluilla, niin saa olla tyytyväinen.

    • Olavikolavi

      Tämä on hyvä diili, ajat uudella autolla aina mikä sekin on jo plussaa. Maksat käytöstä arvonalenemisen verran. Voit sopimuksen päättyessä valita teetkö jäännösarvosta tavallisen osamaksusopparin(joka on mielestäni ihan turha) ja hankit sen näinollen omaksi tai voit tehdä uuden diilin samalla kk/maksulla ja saada uuden taas alle, tai voi myös palauttaa auton ja päättää diilin. tällöin olet tietysti autoton mutta jos oot myynyt diiliä tehdessä vanhan autosi niin sulla voi olla tallessa käsirahaa auton ostoon.
      Mä aion tehdä 48kk ja 20tkm diilin octavia combista ja myydä entisen joko suoraan tai laakkoselle riippuen tarjouksesta. Neljän vuoden kuluttua vaihan alle taas uuden. Vanhasta saadunrahan joko sijoitan tai käytän asunnonarvoa nostavaan uuteen keittiöön. Kaikkein hölmöintapa hankkia auto taitaa nykyään olla käteisosto koska silloin tuhlaa arvoaan nopeasti menettävään kulutustavaraan siltä istumalta 30t jonka voisi muutoin sijoittaa tuottamaan vaikka 10% vuodessa korkoa.
      Ai niin, mutta kun lopetan aikanaan diilit mulla ei oo peltilehmää, mutta en mä vittu tartte autoa hautajaispäivänäni eikä kukaan muukaan, perillisetkin pääsee vähemmällä kun ei tarvi romua kaupata. Meidän suhteemme autoon on ihan lapsellinen että on muka hienoa omistaa ikioma.

    • Kfkfkfkffkkfkfkf

      Ei tuossa mallissa mitään vikaa sinänsä ole. Pitää vain selvittää, että ostohinta sekä todellinen vuosikorko ovat kilpailukykyisiä, ettei hämäänny vain kuukausierää tuijottamaan.

      Etuja tuossa on ainakin nämä:
      - Ei tarvitse käsirahaa, joten sidottua pääomaa vähemmän autossa, enemmän vaikka sitten pörssissä taikka baarissa.
      - Takuuhinta sopimuksen lopussa. Vaikka itse myymällä joskus tai useinkin saisi paremman hinnan, on takuu silti ihan kiva bonus. Juuri dieselien hinnat ovat ainakin Saksassa romahtaneet, jos jotain vastaavaa kävisi pitoaikana, niin markkinahinnat voisivat romahtaa alle takuuhinnan, jolloin asiakas siis voittaisi.

      Haittoja ei ole, ellei sitten tosiaan suoralla kaupalla saa halvemmalla ja / tai saa jostain halvempaa osamaksukorkoa.

    • Kffkgkgkgkggkgkg

      Niin ja se, että ”myyjä aina hyötyy” - no niinpä tietenkin Laakkonen pyrkii maksimoimaan voittonsa, mutta ei tällainen diili itsessään välttämättä isoa rahaa tuo, voi olla, että Laakkonen hyötyy tästä ihan vaan koska useampi ostaa heiltä auton ja joka autostahan saavat siivunsa. Plus vielä huollosta lisää rahaa.
      Tässä pelissä pian häviävät ne liikkeet, joilla ei ole vastaavaa mallia tarjota.

    • Ministi

      Vuosi sitten ostettiin uusi Mini fiksudiilillä. Kaikki muu toimi hienosti, paitsi myyjän puolelta paperityöt. Monta kertaa piti kysellä perään.

      Fiksudiili on lähes riskitön rahoitustapa, helppo budjetoida, ei käsirahaa, kolmen vuoden jälkeen uusi alle ja homma jatkuu. Meille merkitsee ainoastaan ja vain se, että on toimiva auto alla ja tiedetään kuukausittaiset kulut.

      Mielestäni auton omistaminen tai spekulointi myyjän voitoilla on jostain viime vuosituhannelta. Ilman voitontavoittelua yritystoiminta on järjetöntä. Yritysten välisen todellisen kilpailun toteutuminen täytyy mahdollistaa tarvittaessa yhteiskunnallisilla keinoilla.

      Pieni kysymysmerkki on, riittääkö nuo kilometrit (15000 / vuosi) mutta jos ei riitä niin 11 senttiä/km maksetaan yli menevistä.

      Edellinen auto oli 3 vuoden All in One rahoituksella, jossa tarvittiin 10% käsiraha. Sekin toimi hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe