Mainitaan vanhassa testamentissa todisteena siitä, että uskonnolla on myös huumausaine juuret. Äijät ovat tulkinneet palavat pensaat ja muut ihmeet todella tapahtuneeksi, vaikka ne ovat parta Jeesusten, äijänkäppyröiden saamia näkyjä.
Näkyleipä,Raamatussa
7
116
Vastaukset
- pelkkää.huuhaata
Raamattu perustuu kuvitteluun aivan samalla tavalla kuin satukertomuksilla on tapana.
- NormasliaJaMuuta
Kyllähän unet ja kuvitelmat ihan todellisia ovat eivätkä niihin tarva huumausaineita vaan mielikuvitusta ja luovaa aivotyöskentelyä. Ennenvanhaan niin unien kuin monien luonon ilmiöiden lisäksi uskottiin olevan ennusmerkkejä jotka enteilivät tulevasta ja niihin suhtauduttiin vakavasti esim Suomessa sanottiin ennenvanhaan "Iltarusko aamun pasko". Tosin toki myönnän että Mooseksen palavassa pensaassa on ollut tekemistä metaani höyryjen ja rikkikaasujen kanssa.
Ihme tasd on yksinkertaisesti asia jota emme pysty lonkalta selittämään emmekä heti ymmärtämään, sen ei siis tarvitse yliluonnollista kuten David Hume on väittänyt vaan luonollinen ihme on tarkemmin tutkittuna helppo selittää poiskin. Niin kauan kuin emme kuitenkaan ymmärrä tapahtunutta se pysyy meille ihmeenä esim silminäkijä X ei ole ollut tietoinen siitä miten Jreesus kykenee parantamaan sairaita mutta huhun perusteella jJeesus kykenee ihme tekoihin ja näin asiaan uskovana silminnäkijä X on välittänyt tiedon eteenpäin ja se on päätynyt sellaisenaan evakeliumiin sillä tapahtumien taustoja on ollut vaikeaa saada enään selville.
Tulevaisuuden ennustaminen taas on helppoa, kukavain voi sanoa mitä tilevaisuudessa tulee tapahtumaan, ennustusten toteutuminen taas on toinen asia ja täysin sattumasta kiinni. Hyvällä tuurilla ennustus voi osua kohdilleen joko kokonaan tai vain osittain mutta myös ajankululla ja ennustuksen tulkinnalla on merkitystä esim jos sanon että tulevaisuudessa Suomi joutuu sotaan Ruotsin kanssa niin ennenpitkään tulevaisuudessa tälläinen tilanne tulee vastasn omipa se sitten aseellinen konflikti tai vain maiden välistä poliittista sanaharkkaa. > esim Suomessa sanottiin ennenvanhaan "Iltarusko aamun pasko".
Itse asiassa tuossa on ihan perääkin. Ruskea ilta tarkoittaa että lännessä on pilvimuodostelmia. Pääasiallisista tuulisuunnista johtuen nämä pilvet tuppaavat aamuun mennessä olemaan sitten päällä. Saattaapi sataa...- MakeaaMannaa
Juuta kirjoitti:
http://forum.netmission.fi/forum/yleiset/yleiset-asiat/4195-sienet-ja-varhaiskristillinen-taide?p=217875#post217875
vastaus täälläHankala sanoa mitä manna todella oli, tuossa linkissä esitetty teoria kuitenkin perustuu sanan suomenkieliseen käännökseen. Juutalaiset taas puolestaan ovat kitjoittaneet kautta aikain että talmundiin että manna oli pieniä valkoisia hunajaleivän makuisia siemeniä joista voitiin jauhaa jauhoa leipää varten. Juutalaiset eivät kuitenkaan tieneet mitä tuo kasteen jälkeen maahan ilmestynyt rapea liuskeinen ohut siemenkerros oli ja kyselivät toisiltaan "Man hu?" (Mitä se on?) Josta nimitys manna juontaa. Vehnästä valmistetun leivän lisäksi raamatussa leivällä tarkoitetaan mm mitätahansa syötävää, ei siis pelkkää leipää.
- juuta
Hunajan makuista vehnänsiementä. Johon iskevät madot heti seuraavana päivänä. Et lukenut linkistä mitään. Vaan irrotit asiayhteydestä vakio selityksen manna sanalle. Jo on naurettavaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934