Rottakuume on siis kova mutta en missään nimessä halua hankkia lemmikkiä joka kärsisi siitä että olen opiskelija -> raha on tiukilla ja menoa ties minnekin. Rotathan voivat pitää toisilleen seuraa kun niitä pitää olla monta, mutta häiritseekö niitä pahasti esim. se, jos omistaja tulee kotiin kello neljä aamulla? Pidempien menojen sattuessa löytyisi muutamakin kaveri hoitamaan vaikka kotonaan, mutta stressaisiko tämä rottia pahasti?
Toinen kysymys: paljonko rotan pitäminen käytännössä maksaa? Kuulemma tuppaavat sairastelemaan vanhuksina ja hoidot tietty maksaa. Mitään kokemuksia? Olen yrittänyt kovasti googlettaa, mutta ei ole tullut selkeitä vastauksia vastaan.
Rotta -- sopiva lemmikki opiskelijalle?
4
123
Vastaukset
- Rottia2
Omani kyllä kestävät satunnaisia päiviä jos olen poissa pidenpään. Uudet häkit maksaa paljon. Kannattaa ostaa käytettynä tai jos on kätevä niin tehdä itse. Itse olen käyttänyt nyt yhteensä rottien vuoden lääkärikäynteihin n.190€. On ollut vähän huonoa tuuria tuon toisen kanssa. Rotathan ovat lähinnä hämäräeläimiä niin en usko häiritsevän klo.4 aamulla tulo.
- ostrich
Rakensin häkin itse rautakaupan matskuista, tarkkaa summaa kuluihin en muista, mutta opiskelijan budjetilla erittäin inhimillinen valinta.