Mitä sinulta jäi kertomatta?

Ajoin jokin aika sitten asiakkaan ruohonleikkurilla kiveen ja leikkurin peltinen terä vääntyi. Asiakas sai itkupotkuraivarin, joten hänen vaimolleen sanoin suoristavani kyseisen terän.
Seuraavana päivänä kävin irroittamassa ky. terän, mikä oli vääntynyt sulkumerkin muotoon ( ( ). Sellaiset ne peltiset terät on.
Ajaessani ohi rautakaupan, k'vin kysymässä löytyykö samankaltaista terää. Ei löytynyt, yleisterä kuitenkin mikä myös silppuaa paremmin (eco-terä).
Kävin siis laittamassa sen ja käyntiääni laski huomattavasti.

Sitä en kertonut, että terä vaihtui ja he olettavat koneessa olevan edelleen se vanha ja käytetty terä.
Vanhan terän olisi kyllä saanut suoristettua prässillä, mutta mitä hyötyä olisi ollut, kun seuraava kivi tai kanto olisi vääntänyt terän uudelleen.

18

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titanickki

      Ruunasta tulisi kehno luotsi..

      Ajaisi laivatkin kiveen tai jäävuoreen

      • Mää tulla voin kippariks 100 €/h


      • heikkojaonpisitt

        kiinan leikkuristako saa terät solmuun???


      • ruohorunoilija
        heikkojaonpisitt kirjoitti:

        kiinan leikkuristako saa terät solmuun???

        Saa saa


      • Rossi-varustamo
        oy_bimbo_ab kirjoitti:

        Mää tulla voin kippariks 100 €/h

        mämmyllä ei ole merikapteenin kompetens intyygiä

        mutta harkitsemme mämmyn bändiä supercruiserimme

        yhteen saliin. Kaikki omituiset matkustajat kerääntyisivät

        sinne pois ihmisten silmistä

        nää nää


      • Rossi-varustamo kirjoitti:

        mämmyllä ei ole merikapteenin kompetens intyygiä

        mutta harkitsemme mämmyn bändiä supercruiserimme

        yhteen saliin. Kaikki omituiset matkustajat kerääntyisivät

        sinne pois ihmisten silmistä

        nää nää

        E ookkaa. Pikkupaatin rannikkokipparin oppimäärä suoritettu o & pikkupaatin avomerikipparin paprut harkinnas.


      • laivuriRossi

        Semmoset mullon on jo Aurajokilaivuri

        Homma semmone viäl ja tehdään treffit jokiravinteliin

        Järkkään sun humppalortoil keikan

        ja tarjoon kaffekupillise mällin


    • sklfklsjfkldl

      Ehkäpä se peltinen terä on jonkinlainen turvatekijä, se antaa ensin periksi. Nyt jos siinä on joku tuhoutumaton pomminkestävä terä niin jos ajat sen kiveen niin joko:
      a) moottori hajoaa
      b) leikkuri lentää
      c) kivi lentää
      d) tapahtuu jotain mitä ei osaa kuvitellakaan etukäteen.

      • E) leikkurin terä joustaa sikskuet myydyksi saa uusii


      • yepyepyep-----

        .

        "Yleensä niisä terissä on pienet lukitushahlot jotka antaa periksi eli joutuu ostamaan paitsi terän niin sen hilumiinista valmistetun lukitusalustankin millä nimellä sitä sanotaankin ainakin stigoissa, muuten sitä ei saa pitämään kiinni vaan pyörii tyhjää

        har!1

        .


      • yepyepyep----- kirjoitti:

        .

        "Yleensä niisä terissä on pienet lukitushahlot jotka antaa periksi eli joutuu ostamaan paitsi terän niin sen hilumiinista valmistetun lukitusalustankin millä nimellä sitä sanotaankin ainakin stigoissa, muuten sitä ei saa pitämään kiinni vaan pyörii tyhjää

        har!1

        .

        Tässä ei löytynyt nastoja, pelkkä pultti, minkä saa auki ja kiinni pulttipistoolilla. Kun ei aja kiveen/kantoon. Ei kolise.


      • oy_bimbo_ab kirjoitti:

        E) leikkurin terä joustaa sikskuet myydyksi saa uusii

        Taidan olla samaa mieltä sklfklsjfkldl kanssa.

        Myös CNC-Sorvin työkalurevolveri liikahtaa törmäyksessä pois paikaltaa jotta sorvin kalliit johteet eivät vääntyisi.

        En tiedä mikä ruohonleikkurissa olisi yhtä kallista kuin sorvin johteet mutta vaikuttaa järkevältä varotoimenpiteeltä.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Taidan olla samaa mieltä sklfklsjfkldl kanssa.

        Myös CNC-Sorvin työkalurevolveri liikahtaa törmäyksessä pois paikaltaa jotta sorvin kalliit johteet eivät vääntyisi.

        En tiedä mikä ruohonleikkurissa olisi yhtä kallista kuin sorvin johteet mutta vaikuttaa järkevältä varotoimenpiteeltä.

        Sorvin johteet?

        Mä oon hiffannu, ruohonleikkuri oo ei kivimurskaamo


      • yooopppsssss---
        runontaja kirjoitti:

        Tässä ei löytynyt nastoja, pelkkä pultti, minkä saa auki ja kiinni pulttipistoolilla. Kun ei aja kiveen/kantoon. Ei kolise.

        .

        "Parempi kuitenkin että se hilumiini hajoaa kuin että menee joku akseli kieroksi sitä ei korjaa enää mikään (kohtuullisella vaivalla)"

        har!11

        .


      • kankirunoilija
        yooopppsssss--- kirjoitti:

        .

        "Parempi kuitenkin että se hilumiini hajoaa kuin että menee joku akseli kieroksi sitä ei korjaa enää mikään (kohtuullisella vaivalla)"

        har!11

        .

        Ainut mikä siinä voi hajota, on kampiakseli. Missä terä kiinni. Tosin se vaatisi aikamoista tälliä, että kampiakseli rikkoontuisi millään tavalla.
        Mikäli jumittuisi täysin, kiertokanki saattaa katketa. Mutta se vaatisi sen lähes 100 % jumin


    • Mulla jää kertomatta koko ajan vaikka mitä. Lounais-suomalaiseen tapaan sanatkin lyhenee puolitiehen.

    • Paljonki. Kaikkii munii kandee e yhteen koriin latoo

      • muna-Ybböskä

        Kyl mummiäs pitää munat samas lahkees

        ku nee on nii piänet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe