Norolammen raju puhe eksytyksistä

2221

24

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wcw

      olen

    • wcw

      karkas toi edellinen viesti :D...mut siis olen kyllä kiitollinen Jumalalle Norolamesta, todella tärkeetä, että näitä asioita tuodaan selvästi esille.
      Olen todella pettynnyt esim. Seinäjoen Helluntaiseurakuntaan ja muihinki vapaa suuntien seurakuntiin, jossa todella otetaan kaikki vaan siunaten vastaan, ilman syvempää koettelemista. Herätkää uskovat !!

      • 1234567---

        Hän saarnasi: Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät. Laittomuuden tekijöitähän riittää.
        1700-luvun Luterilainen virsi kertoo. Virsi 240.6. nuori, wanha, waimo ja mies, Sen tietämän pitää sangen, Ett' Isabel' ja Babylon myös, On nyt maahan langenn', Kuin oli kunnia', tek' itsens wiisaaks', wallits' ylpeytens' wallas', Jumalan KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI, Rauwenn' on jo itese altans'.

        Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        Väärät profeetat tunnistetaan myöskin siitä, että he opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Suuri osa seuraa laittomuuden tekijöitä pitäen sunnuntain pyhänäpäivänä ja samalla arkipäiväistävät Jumalan antaman sapatin.

        Jumalan sanasta luemme: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa


    • yjjyjyjj

      Sehän sanoi jo alussa heti totuuden itsestään, "monessa kohden ME kaikki hairahdumme.
      Mitä tuota kuuntelemaan, tiedä mitä harhaa sietä tulee.

      • Ennakkoasenne

        Tuolla ennakkoasenteellasi et mitään voi ymmärtääkään.


    • kaikkeasitkuuleee

      Pari kohtaa, Norolampi sanoi, että "meidän tulisi kuunnella useita julistajia"toiseksi hän sanoi, että "Jumala puhuu kaikkien palvelijoidensa kautta tavalla ja toisella" Kohta 24.50 eteenpäin. Mikis hän näin sortui sanomaan?
      Nimenomaanhan hänen oppinsa mukaan ei saisi kuunnella kaikkia julistajia?

      Aika rankkaa tekstiä muutenkin , hän irroitteli Sanan paikkoja sieltä täältä ja niputti tämän nojalla
      sananjulistajia kadotukseen meneviksi.
      Sana nimenomaan kieltää lausumasta kadotustuomiota kenestäkään.
      Nuo monet monet Sananpaikat eivä millään tarkoita kaikki samaa asiaa, eli varoitusta harhaoppisuudesta.
      Jotkut tarkoittivat aivan muuta, esim. varomasta juutalaisia tarustoja jne.

      Jos esim. Howard-Browne pistetään noiden asioiden alle mitä tuo Norolampi sanoi, olen kyllä mykistynyt ja murheellinen. Hänkö perheineen ei pääsisi taivaaseen ollenkaan? Huhhuh!

      • Olemmekounessa

        Kiitos Herralle siitä että on Juha Norolammen kaltaisia veljiä jotka oikeasti tutkii mitä Raamattu opettaa eksytyksistä. Eksytykset tulee olemaan voimakkaat ja jopa valitutkin eksyy. Se joka luulee seisovansa katsokoon että ei lankea.
        Mitä tulee Howard-Browniin niin hänen Torontolais taustaansa kannattaa perehtyä paremmin. Hän on yksi keskeinen Torontolaisuuden levittäjä. Järkyttävää meininkiä on siellä missä hän liikkuu. Valitettavasti. Väärä voitelu siirtyy hänen käsiensä alla.


    • vvvbbbnbn

      JOpa itse Norolampikin voi eksyä. Ettei olisi jo eksynyt.
      Howard-Browne evankelioi ympäri maailmaa, uskomattomat pelastuu sadoittain ja tuhansittain, mitä Norolampi sakkeineen tekee? Kuka tietää? Kiertääkö kaduila etsimässä kadotettuja? Pitääkö evankelioimis kokouksia?
      Vai pitääkö vain noita pienia kotikokouksia jossa synkästi tuomitaan kaikkia muita?

      Kyllä Norolampi on tainnut astua vihollisen miinaan ja eksyä.

      • edellisen.johdosta

        Olet taas yksi ymmärtämätön ja Raamattua tuntematon eksynyt lammas lisää, joka ei ymmärrä omaa tilaansa, näinä lopun aikoina, joista Raamattu meitä varoittaa.
        Lue Sanaa, jospa silloin Jeesus Pyhän Henkensä kautta ohjaisi sinut takaisin laumaansa.


      • Tässätietoa

        Kyllä Norolampi on ollut kadulla, pitänyt evankelioimiskokouksia ja käy seurakunnissa puhumassa.


    • rrrrrrrccccc

      Sanastahan minä tuon olen lukenutkin, älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi ja älkää kadotustuomiota lausuko,jne, Norolampi porukoineeen loukkaa noita varoituksia.

      Jeesus teki ihmeitä ja ajoi ulos riivaajia, paransi sairaita, hänestä sanottiin, että hän riivaajan päämiehen voimalla ajaa ulos riivaajia?

      Tässähän on juuri samanlainen asetelma, Brownnesta ja joistain muista "eksyttäjistä" sanotaan, että toimivat riivaajien hengessä kun heidän kauttaan Herra pelastaa ja parantaa?

      Kyllä minä mielummin olen siinä porukassa jotka tyhjentävät helvettiä niinkuin Bonke sanoi, kuin siinä jotka kaiken aikansa käyttävät veljien ja sisarten kyttäämiseen ja pahan veren levittämiseen heistä.

      Minusta Norolammen sakkeineen kuuluisi tehdä rötköparannus tuosta tuomitsevasta asenteesta, varsinkin siitä, että tuomitsee kadotukseen, kun se nimenomaan kielletään Raamatussa.

      • Perehtynyt

        Oletko varma, että eksyttäjät toimivat Raamatun Jumalan voimassa? Paranemisihmeitä tapahtuu eri uskonnoissa, joten sillä perusteella ei voi todistaa oppia oikeaksi. Oletko pitänyt tilastoa näistä hetken hurmassa eteen tulleista pelastuvista, kuinka heidän elämänsä on jatkunut? Oletko varma, että riivaajia ajetaan ulos eikä sisään?

        Heidi Baker opettaa, että helluntailaisten, betheliläisten, IHOP-porukan ja katolilaisten(!) pitäisi toimia yhteistyössä. Olen aiemminkin monta kertaa huomannut karismaattisen liikkeen ja katolisen kirkon välisen yhteyden. Karismaattisuus on silta katolisuuteen ja sen harhaoppeihin. Sellaisesta ei voi syntyä Raamatun mukaista herätystä, vaan uskonpuhdistuksen vaikutus katoaa.


      • katoliset_karismaatikot
        Perehtynyt kirjoitti:

        Oletko varma, että eksyttäjät toimivat Raamatun Jumalan voimassa? Paranemisihmeitä tapahtuu eri uskonnoissa, joten sillä perusteella ei voi todistaa oppia oikeaksi. Oletko pitänyt tilastoa näistä hetken hurmassa eteen tulleista pelastuvista, kuinka heidän elämänsä on jatkunut? Oletko varma, että riivaajia ajetaan ulos eikä sisään?

        Heidi Baker opettaa, että helluntailaisten, betheliläisten, IHOP-porukan ja katolilaisten(!) pitäisi toimia yhteistyössä. Olen aiemminkin monta kertaa huomannut karismaattisen liikkeen ja katolisen kirkon välisen yhteyden. Karismaattisuus on silta katolisuuteen ja sen harhaoppeihin. Sellaisesta ei voi syntyä Raamatun mukaista herätystä, vaan uskonpuhdistuksen vaikutus katoaa.

        >>> Olen aiemminkin monta kertaa huomannut karismaattisen liikkeen ja katolisen kirkon välisen yhteyden. Karismaattisuus on silta katolisuuteen ja sen harhaoppeihin.

        Ei se nyt ihan noin mene...

        Asia on niin, että katolisissa on varmasti kymmeniä miljoonia kristittyjä, joissa Pyhä Henki ilmenee hengellisten lahjojen kautta. Eli karismaatikoissa on paljon katolisia.

        Sitten on paljon protestanttisiin perinteisiin kirkkoihin kuuluvia, joissa myös Pyhä Henki ilmenee hengellisten lahjojen kautta. Eli ovat protestanttisia karismaatikoita.

        Ja sitten on paljon "karismaattisia seurakuntia", jotka ovat enemmän tai vähemmän itsenäisiä. Eivät kuulu perinteisiin protestanttisiin kirkkoihin.

        Sitä en aina käsitä, miksi Pyhän Hengen lahjoilla palvelevat katoliset karismaatikot jäävät katoliseen kirkkoon. Mutta syitä on varmasti monia. Yleensä ihmisen on vaikea lähteä pois yhteisöstä, jossa on ollut lapsuudesta asti. Jotkut ajattelevat, että haluavat olla tuomassa elämää katoliseen kirkkoon. Ja varmasti monia muita syitä.


      • katoliset_karismaatikot
        katoliset_karismaatikot kirjoitti:

        >>> Olen aiemminkin monta kertaa huomannut karismaattisen liikkeen ja katolisen kirkon välisen yhteyden. Karismaattisuus on silta katolisuuteen ja sen harhaoppeihin.

        Ei se nyt ihan noin mene...

        Asia on niin, että katolisissa on varmasti kymmeniä miljoonia kristittyjä, joissa Pyhä Henki ilmenee hengellisten lahjojen kautta. Eli karismaatikoissa on paljon katolisia.

        Sitten on paljon protestanttisiin perinteisiin kirkkoihin kuuluvia, joissa myös Pyhä Henki ilmenee hengellisten lahjojen kautta. Eli ovat protestanttisia karismaatikoita.

        Ja sitten on paljon "karismaattisia seurakuntia", jotka ovat enemmän tai vähemmän itsenäisiä. Eivät kuulu perinteisiin protestanttisiin kirkkoihin.

        Sitä en aina käsitä, miksi Pyhän Hengen lahjoilla palvelevat katoliset karismaatikot jäävät katoliseen kirkkoon. Mutta syitä on varmasti monia. Yleensä ihmisen on vaikea lähteä pois yhteisöstä, jossa on ollut lapsuudesta asti. Jotkut ajattelevat, että haluavat olla tuomassa elämää katoliseen kirkkoon. Ja varmasti monia muita syitä.

        ... Eli jos Heidi Baker on oikeasti maininnut juuri tuollaisen listan, niin luultavasti puhuu silloin "karismaattisista katolilaisista", joiden parissa Pyhä Henki toimii hengellisten lahjojen välityksellä.

        Silti toteaisin: karismaattisissa katolisissa piireissä läheskään kaikki eivät todennäköisesti ole uudestisyntyneitä. Esimerkiksi Reinhard Bonnke oli joskus jonkun ystävänsä kautta saanut kutsun puhumaan karismaattisten katolisten kokoontumiseen. Rukoillessaan sanomaa kokoontumiseen Pyhä Henki oli kehottanut Bonnkea kertomaan evankeliumin alkeet ja antamaan kutsun pelastukseen. Pitkä kertomus lyhyenä: tuhannet vastasivat pelastuskutsuun!

        Tämän tapauksen pohjalta: itse olisin jonkun verran varovainen siinä, miten ja millaisissa asioissa tekisin yhteistyötä katolisten karismaatikkojen kanssa.


    • uuiuiku

      Mistään ei voi olla satavarma, ei edes teidän "oikeaoppisten" opeista.

    • Tuntematonnobody

      Norolampi nolottaa kuka mikä? Ei tuntenut Pyhä Henki tätä. Lienee omaoppinen haaveilija kun ei Herra tunne.

    • PasiToivonen

      >>Sellaisesta ei voi syntyä Raamatun mukaista herätystä, vaan uskonpuhdistuksen vaikutus katoaa. >>

      Uskonpuhdistus saisikin kadota, Raamattu ei puhu uskonpuhdistuksesta yhtään mitään.

    • Eimulla.muuta

      Norolampi on harhautunut Seinäjoen raamattuvyöhykkeestä irti siis mennyt harhaan.

    • jokunen5545
      • eksyttäjiä

        Näitä riittäää.


      • 1234567---

        On suurta eksytystä opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.


    • Erkki88776
    • ketäjäljellä

      Kaikki oletetut "eksyttäjät" melkein tuosta sekavasta jutusta löytyykin, yksi jäi varmaan vahingossa pois, http://jeesuksenapostolit.com/varoitukset/eksytys/
      Jeesuksen apostolit, ironista, että heidän com-osoitteessa on Jeesus pienellä.
      Parempi olisi mennä itse jokainen tykönään peilin eteen, ja tehdä parannusta ,eikä katsella ikkunasta kuka "eksyttää "missäkin.

    • vahingossajäänyt

      Ei näkynyt tuossakaan jeesuksen apostoleita?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe