Matti laturin toiminta? Manual , automatic?

kesäMasa

Mitä eroa on Matti Automaticin kytkimen asennossa "manual" ja "automatic" ? Mitä eroa on toiminnassa?

Malli on vanha 4 Amp..

9

4312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkiskö

      Manual asennossa se vaan lataa ja lataa ja lataa, lopussa enää vähän, mutta kuitenkin jatkuvasti.
      Aut lataa, ei lataa, lataa, ei lataa jne. Punainen vihreä valo vuorottelevat.

    • vanha.matti

      Manuaaliasennossa akku alkaa täytyttyään kiehua ja menee pilalle. Noi "matit" alkaa olla historiaa, hommaa tilalle vaikka ctek tms. kunnollinen älylaturi. Joku ~10 A tehoinen riittää jo hieman isompaankin virrankulutukseen.

      • leo-laddare

        Auto-Matti 4A toimii mulla edelleen moitteettomasti 28 vuoden iästä huolimatta.
        Monta akkua on sen aikana jo mennyt roskiin.
        On mulla myös ctek, mutta saavuttaako se koskaan noin korkeata ikää.


      • Joksu_uuvahtaa

        Olet tunkenut niihin akkuihin Matille liikaa virtaa. Tosin Rumatikki vie 28 vuodessa virtaa jonniiverran, paitsi jos kotona välillä uuvahtaa.


      • ctekit

        Tai vastaavat nykylaitteet vaativat muutakin kuin johtojen kytkennän,näppäilyä,valintaa riittää.jos unohtuu niin ne on kuin ded.
        Edelliselle,voiko 1 tai2vrk,4 (Matti.Muuntolaite Oy)Ampeerilla kiehua,noin perus ylläpitolatauksessa,nyt kesä-aikaan?mikä Volttimäärä 12V akusta(perusmalli)olisi edullisin mittauksessa näkyvä?


      • Anonyymi
        leo-laddare kirjoitti:

        Auto-Matti 4A toimii mulla edelleen moitteettomasti 28 vuoden iästä huolimatta.
        Monta akkua on sen aikana jo mennyt roskiin.
        On mulla myös ctek, mutta saavuttaako se koskaan noin korkeata ikää.

        Minulla on c tec jonka ostin 2005 ei ihan noin vanha kuin sinun mutta ollut kuitenkin kovassa käytössä


    • kesäMasa

      Kiitos tiedoista .

    • kesäMasa

      Lisää kysymyksiä.

      Asuntovaunu ( Matti laturi) Solifer -86 mallissa on vaatekaapin seinässä kytkin jonka käyttöä en ole oikein ymmärtänyt. Yhdessä asennossa sisävalot saa päälle ja toisessa ei saa mutta tällöin vaikuttaa siltä että Matti laturi lataa akkua. Onko niin että Matti laturi ei lataa ollenkaan kun valot ovat päällä?

      Entä mikä asento kytkimelle on suositeltava kun vaunussa ei oleskella?

    • Sähköins

      Nolla -asento, mutta jos Rumatikkiä käyttää puhalteleluun, niin kytkin pitää olla On asennossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe