Mielenkiintoista

hilpeää

Miten sää jaksat olla kiinnostunut jonkun toisen asioista ? Ylipäätään asioista joihin sää et pysty itse vaikuttamaan. Eksää masennu ku jatkuvasti pitää olla huolissaan jostain muusta kuin itsestään, ellei maahanmuuttajista niin sit pimeistä hommista tai naapurin syövästä, EU.sta tai Kiinan suhteista Tiibetiläisiin, - luulis siinä mielen synkkenevän ku 24/7 joutuu tollasia pohtiin.
Olen monesti yllättänyt itseni positiivisesti mm. katselemalla kun kohdalle sattuu mies mustalaisten pukeutumis normeja. Heillä näyttää olevan kaikilla sama muotisuunnittelija joka tekee aivan liian isoja teryleeni housuja kaikille ikään katsomatta. Mielessäni pyörittelen erilaisia vaihtoehtoja siltä pohjalta jos heidän muotiaan sovellettas kantaväestöön, et miltähän näyttäs ja pääsisköhän kuvan kaa lehteen. Ok. Tohon en pysty vaikuttamaan, mut eiks oo mielenkiintoista. Mikä sua huvittaa ?

20

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heil-toiset-syyt

Manne-market on auki 24 h. Asusteita heillä ei liiemmin ole, ei kuulu kaupan valikoimiin. Joku Cucci heidän vaatteensa valmistaa.

• ole.hiljaa

Maan hiljaiset eivät ole kiinnostuneita kenenkään tekemisistä tai sanomisista.

• Juu, todella mielenkiintoista,
      Olen kiinnostunut miljoonista asioista enkä todellakaan pysty niihin vaikuttamaan. Mutta olen iloinen ettei tarvitse edes kaikkeen vaikuttakaan, ja erityisen iloinen siitä että oma napani ei ole se kaikkein tärkein kiinnostukseni kohde, koska siihen tietysti pystyisin melkein joka suhteessa vaikuttamaan.
      Se, että olen kiinnostunut joistakin asioista ei tarkoita, että koko ajan pohtisin niitä kiinnostukseni kohteita. Nehän elävät ihan omaa elämäänsä minusta ja minun mielipiteistäni huolimatta. Hetken vain pohdin, se on siinä, elämä on hetkiä täynnä...

Mutta mikä minua on tänään huvittanut, kerronpa...
      joskus painuu verkkokalvolle näkymä pienen pienenä vilauksena ja silti se tuo iloa koko päivään.
      Aamulla aikaisin kun lähdin mustikkaan ( totuus mennin hakemaan ämpärillisen mustikoita marjastamalla kuntoaan hoitavan ystäväni terassilta) ensimmäisessä risteyksessä näin ikäihmisen, mummon, ehkä ikäiseni ehkä nuorempi, jotenkin hassuissa vaatteissa, pitsiä sen semmoista, lepattavia housuja ja nuttuja oli hällä yllään, ja kaiken kattoi iso lerpattava virkattu valkoinen lierihattu, hänellä oli kävelysauvat ja hänellä ole tomera askel mutta sauvoja hän käytti kuin hän olisi ilmahiihtänyt.

Pieni hetki - iso ilo. Suokaamme niitä toinen toisillemme, jes.

• de-meter

"Miten sää jaksat olla kiinnostunut jonkun toisen asioista ? Ylipäätään asioista joihin sää et pysty itse vaikuttamaan," kysyy aloittaja.

Ei tee heikkoakaan. Siis olla kiinnostunut. Kai se on luonnevika, elämänasenne, jonka toivon säilyttäväni elämän loppuun saakka.
      Vakuutan, että usein synkkä mieli vain kirkastuu, kun ottaa asioita työn alle. Kääntää ja vääntää ja sitten vapautuu niistä. Valmista ei tule, mutta ei se tulos vaan prosessi, siinä oppii...
      Minusta ihminen vaikuttaa aina toisiin ihmisiin, hyvässä ja pahassa. Emmehän me täällä missään umpiossa elä. Sinäkin aloituksellasi vaikutit minuun - sait kirjoittamaan viestin - ehkä tarpeettoman, riippuen siitä millä mitoilla mitataan...

• jepulis.j

Minua ei kiinnosta ihmisten asiat.
      Seuraan uutisia ja päivänpolttavia tapahtumia.

• Mutta hei jepulis.jee
        eikös ne uutiset ja päivänpolttavat käsittele juuri ihmisten asioita,
        enimmäkseen.
        tänäänkin oli paljon uutisia atomivoimaloista, nehän juuri koskevat ihmisiä, meitä kaikkia...

• jepulis.j
        rosaliiin kirjoitti:

Mutta hei jepulis.jee
        eikös ne uutiset ja päivänpolttavat käsittele juuri ihmisten asioita,
        enimmäkseen.
        tänäänkin oli paljon uutisia atomivoimaloista, nehän juuri koskevat ihmisiä, meitä kaikkia...

Yleisesti kiinnostaa, kenenkään henk.kohtaiset asiat ei.

• Ei noi naapurien asiat paljoa kiinostakkaan , läheisten touhuja seuraan syrjäsilmällä ,heikkoina hetkinä kommentoinkin.
      Juur äsken olin eniten kiinostunut siitä et pitääkö ötökkähupun verkko ampiaiset loitolla ,piti se ja murhasin maaampiais yhryskunnan .

• asialinjalla

Liikaa omien asioiden jauhamista, ei kiinnosta. Yksinäisyydestä se kertoo.

• ent.siivoojaparka

Eiköhän jossain siinä mene raja, että sitten kun alan huvittumaan mustalaismiesten housuista, niin hupikynnykseni on mennyt ihan liian alas.

• korppis1

Makasin auringossa, tuuli alkoi yltymään, musta iso pilvi lähestyi rantaani. Vene jyskytti laituria. Tuli ongelma. Olen luvannut olla hyppimättä rantakivillä. Venettä piti siirtää. Puhelin soi, olin järvessä ankkuria irrottamassa. Piti rientää kesken homman kirkolle ystävää auttamaan. Kuitenkin sohvan- ja istuinten päälliset piti saada suojaan. Pilvi lähestyi uhkaavasti. Ajoin kaupunkiin autoin ystävääni palasin mökille. Aamupäivällä kävin hakemassa kukan taimia, jotka istutun saunan seinän viereen. Kohta pitää syödä jotain. Minä touhuan omiani, ei kerkiä olla oikeesti kiinnostunut muitten asioista. Minäminä ja mun mussukat.

• henrjii

aika haipakkaa, amerikkalaisetkaan ei ole kerennyt kuin kuuhun.
        Vähä kannattaa olla varovainen niillä rannan kivillä ettei pää halkee, eikä naapurien tarvitse seurata sydän kylmänä koska se kupsahtaa

• korppis1
        henrjii kirjoitti:

aika haipakkaa, amerikkalaisetkaan ei ole kerennyt kuin kuuhun.
        Vähä kannattaa olla varovainen niillä rannan kivillä ettei pää halkee, eikä naapurien tarvitse seurata sydän kylmänä koska se kupsahtaa

Moiks😊 Istun lasiverannalla ja rauhoitan itseäni unitilaan katselemalla auringon jälkeensä jättämää ihanuutta läntisellä taivaanrannalla. Osaan toki nauttia, ei ole omia eikä muiden ongelmia sulettavana. Esikoinen on anoppilan mökillä. Huomenna taas pojat äidin luona. Ohjelmassa täystäiden puhdistus. Nuohoojakin pitänee tilata saunan hormia putsaamaan.

• korppis1
        korppis1 kirjoitti:

Moiks😊 Istun lasiverannalla ja rauhoitan itseäni unitilaan katselemalla auringon jälkeensä jättämää ihanuutta läntisellä taivaanrannalla. Osaan toki nauttia, ei ole omia eikä muiden ongelmia sulettavana. Esikoinen on anoppilan mökillä. Huomenna taas pojat äidin luona. Ohjelmassa täystäiden puhdistus. Nuohoojakin pitänee tilata saunan hormia putsaamaan.

Oikeinkirjoitus ohjelman korjaukset. Surettavana ei sulettavana. Räystäiden ei täystäiden 😅

• edesottamuksia

Miltä tuntuu kun toiset on kiinnostuneita sinun tekemisistä.

• Iltahommat meni ihan sekaisin kun taivas heitti vettä niskaan oikein kunnolla, nyt joutaa naputtelemaan vaikka...

En hoksaa ketä tarkoitat "toisilla" tässä yhteydessä. Mutta...
        ...jos tarkoitat sillä muita palstalaisia, olen väritön arkinen tyyppi, piipahtelen vain pitkin päivää, kommentoin huonosti, en kehtaa kinastella täällä, joten tuskin kukaan on sillai kiinnostunut minun tekemisistäni. Olen toki yksi palstalaisista ja on siinä mielessä vertaisena mielenkiintoista olla osallisena näissä jutuissa, kirjoitella kokemuksista, jakaa juttuja jne.
        ... jos tarkoitat sillä yleensä ihmisiä, niin olisi mielenkiintoista kääntää toi asetelma toisin päin, eli "miltä tuntuu, jos kukaan ei ole kiinnostunut sinun tekemisistäsi".
        Sehän tuntuisi tosi kurjalta. Jos haluaisi elää elämänsä yksinäisessä luolassa ja rapsuttaisi omaa napaansa, niin se on ihan OK, jokaisen oma valinta. Olen kuitenkin niin laumaeläin, että en halua elää yksin ja haen aina ihmisiä ympärilleni. Näin eläen tuntuisi tosi pahalta jos kukaan ei koskaan kysyisi, miltä tuntuu, mitä kuuluu, onko hyvä päivä tänään, mitäs on sydämelläs, kerro... Ja tiedän, että on lukuisia ihmisiä, jotka tietävät ja ovat kiinnostuneita tekemisistäni, välittävät juuri minusta. Se tuntuu ihanalta, mukavalta, turvalliselta, lohdulliselta jne. Toisaalta on paljon ihmisiä, joiden tekemisestä olen itse kiinnostunut eli välitän heistä. Se on tosi tärkeää, molemmin puolin, välittäminen.
        ...Kait me palstalaisetkin välitämme toisistamme, koska kirjoittelemme. Välittämistäkin voi tietysti olla niin monenlaista, välillä plussaa ja välillä miinusta.

• Maailma.tarvii.sirkusta

Olen erittäin kiinnostunut omista asioistani ja töistäni. Mutta ei vaan tahdo aika riittää pitää niitäkään samassa köydessä vaikka jatkaa päivää näin yötä päin. Eilisaamusta klo 7.00 olen lähtenyt jalkojeni päälle - jäi tuossa pari asiaa vaiheeseen vielä illankin jälkeen. Jospa aamulla...
      Mutta kun pitää lähteä liikkeelle taas. Sunnuntaina stoppaan. Sitten lähden mökille.
      Niin, kuka tässä maailmassa olisi niin mielenkiintoinen, että hänen asiansa ottaisin huolekseni, sukulaisia lukuunottamatta? Trumppia olen seurannut, tosi huvittuneena. Sillä ukolla ei twiitit lopu.

• eppu2

Nii-i, millainenhan tää maailma olisi, jos ketään ei kiinnostaisi yhtään mikään.

• Enjaksakaan

Mielenkiinto ja uteliaisuus eivät ole ollenkaan pahasta kun ne kohdistuvat yleisiin, yleisellä tasolla käsiteltäviin asioihin ja aiheisiin, maailman tapahtumiin, yhteiskunnallisiin ongelmiin ja vaikka mihin aiheisiin maan päällä. Kaikkea voi tutkia ja kaikkeen tutustua kiihkotomasti ja vailla sellaista hapatusta kuin esim. uskontoja yleensä käsitellään.

Arvelluttavaa uteliaisuudesta tulee silloin, kun se kohdistuu toisten henkilökohtaisiin asioihin tai omainaisuuksiin ja vieraiden ihmisten yksityiselämän tirkistelyn tarpeeseen. Sellainen mielenkiinto on useimmiten pipipäistä ja kipeän oloista muitten ihmisten yksityisyyden ja reviirien, rajojen rikkomista. Siis myös rikollista.

• sormivaltimolla

Mielenkiintonsa voi kohdistaa myös uuden oppimiseen. Tuli mieleeni nää älypuhelimet ja tietokoneet ethän sä niiden sisään pääse jos sulla ei oo mitään mielenkiintoa niiden oppimiseen. Mun mielenkiinto heräs heti kun luin tuolla otsikossa et liian isot kaula-aukot pitäs muka kieltää. Sit se mielenkiinto loppui kun luin sieltä et kaula-aukot pitäs pinentää ettei tissit tipu, päinvastoin isot kaula-aukot tekee susta kiinnostavan jos on mitä näyttää. Pikkutissisille isot kaula-aukot ei sovi, siitä oon samaa mieltä jos siellä mielipidettä olisi kysytty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      275
      3888
    2. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      73
      3486
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      145
      2496
    4. Ei se halua mitään!!

Arkailija koko tyyppi!
      Ikävä
      56
      2276
    5. Jätän tähän viesti kaivatullesi

jos jotain jäänyt sanomatta. 👇
      Ikävä
      154
      1892
    6. Olet kyllä erittäin huono yhdistelemään pisteitä.

Etkä vain sinä vaan kaikki teilläpäin.
      Ikävä
      34
      1697
    7. Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä

The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v
      50 plus
      30
      1268
    8. Etkö sitten itse

ole koskaan ylittänyt rajaa?
      Ikävä
      33
      1255
    9. Mitä järkeä iskeä

Varattua ja yrittää saada sitä eroamaan
      Ikävä
      48