Ensin ei ollut mitään, piti keksiä!

Piti siis kesiä joku joka saisi luotua jotain. Jumala oli tuossa pohdinnan kohdassa hyvä hiffaus ja tässä nyt ollaan.

Jumala on kyllä hyvin paljon nuorempi keksintö kuin edellä kertomani. Itse Tämä on Raamatun mukaan ollut tekemässä tätä Tellusta elin- eli asuinpaikaksemme muiden luomakunnan osien kanssa.

Jumalan on täytynyt syntyä hiukan sen jälkeen kun ihminen tuli alas puusta ja rupesi ajattelemaan.

Pian huomattiin, että Jumala on pakko saada aikaan korvaamaan ihmisten luontaisia uskoja. Paljon on käskyjä ja ohjeita saatu järjestyksen ylläpitämiseksi ja säilyttämiseksi meidän kristillisessä uskossammekin.

Aina ei kaikki ole sujunut prikulleen hyvin kun Jumala on suunnattomassa laupeudessaan sallinut niin paljon.

Ei taida ihminen voida kuin toivoa!

20

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietippä-sitä

      Sinulla kun on noin läheiset välit Jumalan kanssa, niin kysäise Häneltä, miksi Hän meni tekemään Poikansa juutalais vaimon kanssa, joten Jeesus on mitä ilmeisemmin tummaihoinen, joita tännekkin nyt tulvii?

      Toisaalta sanotaan, että kaikki me ollaan Jumalan lapsia, joten miksi viha tummaihoisia kohtaan? Ajatella, jos noista tummista onkin joku Jeesuksen uusi tuleminen maanpäälle ja me emme tunne vain Häntä?

      Entä jos Suomeen olisikin tuotu pakosta islamin usko, kun nyt tuotiiin kristinusko?

      • Ei juutalaiset ole tummaihoisia.
        Otaksun, että joka tapauksessa sielumme ovat kaikki samanvärisiä, niin että nou hätä.


    • tuletnäkemään

      Mietippä sitä millaisessa tilassa on islamin uskoiset maat. Nythän sitä pakkotuodaan meille ja kohta näet seuraukset , on jo nähty esimakua.

    • huhuhuh

      Meille????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • Se toivo on jo paljon kellä sitä löytyy!---- Oi Herra jos mä matkamies maan,...virressähän kiteytyy inhimillisesti juuri tuo "Mua auta herra, mä toivon vaan, vaikk' ei ois toivoa ollenkaan" ❤️

      Paljon on pitänyt Luojan petata maapallon syntyyn, aamuruskon poikien iloitessa , eri lajien syntymisillä ja häviämisillä, ennenkuin koki ajan otolliseksi saattaa meidät tänne tallustelemaan, kukin tavallaan.

      "Siihen asti mä kuitenkin taivallan, kuljen katsellen ihmeitä maan",... tuon laulun ajatuksesta minä pidän!

    • Saatte tietysti kysyä minulta. Olen kuitenkin ikäänkuin antanut vastaukseni.
      Kertokaa nyt omia käsityksiännekin. Liikkukaa hiukan laajemmissa ympyröissä kuin ihan nykyarjessa.

      Kirjoittaa saatte tietysti mitä haluatte!

      • "Saatte tietysti kysyä minulta. Olen kuitenkin ikäänkuin antanut vastaukseni.??"

        Mikä oli siis vastauksesi tuohon "mietippä sitä", koska hän esitti joukon kysymyksiä sinulle, niin vastauksia ei kuulu?

        Oliko Jeesus tummaihoinen juutalainen? Kumpi oli parempi uskonto tuoda tänne Pohjanperukoille, Islam, vai Kristinusko? Millä perustelet sen?

        Tietenkin, sinun uskosi on "Luoja", jonka olemme saaneet jo lukea, mutta kuinka nyt kirjoitat Jumalasta?

        ps. Ruune-Luoja ja Jumala. Varmoja aloituksen aiheita.


    • uskokoon.ken.haluaa

      Ennen oli jumalia pilvenpimein, juutalaiset noin 3000 v.sitten jossain Siinain aavikolla kiliä paimentaessaan istuivat yöllä nuotion äärellä ja katselivat tähtitaivaalle. Siinä kerran jonkun päässä välähti ja huudahti tämän takana täytyy olla korkeampi voima joka on järjestellyt tämän kaiken "luoja" niin se täytyy olla "hei antakaamme sille nimi" aikakansa pohdittuaan he päättivät "olkoon hänen nimensä "jumala" kaiken luoja.

    • Minun näkemyksessäni ovat kaikki uskonnot yhtä huonoja. Usko ilman jumalaa on käsityksessäni ainut ja oikea.

      Kun jumaltkin ovat kaikki ikään kuin rakennettuja, vrt. punainen auto, ovat Allah ja Jumala toistensa vertaisia mielestäni.

      Nyt voit taas vihata ja pilkata kuin aina!

      • "Nyt voit taas vihata ja pilkata kuin ain?"Uskomatonta, jos osoitit sen minulle?

        Ei sinua pilkata, vaan esitetään kysymyksiä aloitukseesi taas näistä Jumal´aloituksista?

        tuo on outoa;
        Minun näkemyksessäni ovat kaikki uskonnot yhtä huonoja. Usko ilman jumalaa on käsityksessäni ainut ja oikea.???

        Siis; "usko, ilman Jumalaa", on mielestäsi ainut oikea?" Entäs, jos uskoo Luojaan, johon olet kuitenkin sanovasi uskovan? Mitä jos uskoo, kuten ennen Kristinuskon tulemista kaikkiin "haltioihin", kuten Lapissa vieläkin uskotaan?

        Uskomattomia tarinoita ovat nämä lapin "noitien" kyvyt, mutta on noita taitoja virrannut vähän Etelämäksikin.

        Olisiko noin, että "usko siirtää vuoriakin" ja kun asianomainen uskoo, niin se on siinä.


    • vaalierkki

      Ruune, Ruune, mihin oikein pyrit noilla luoja- ja jumala-aiheisilla aloituksillasi? Välillä juttelet Jumalan kanssa kuin die alten Kameraden ja välillä nostat sotalipun ateismin merkeissä. Yhdessä asiassa olemme varmasti yhtä mieltä. Raamatun Jumala on huomattavasti nuorempi kuin käsite jumalolennoista puhumattakaan joistain oudon mallisista kivistä tai puista, joita alkukantaiset heimot ovat pitäneet jumalina.
      Muuten, varsin mielenkiin kiintoisia viittauksia juutalaisten varhaisiin jumaliin löytyy ns. Mooseksen kirjoista. Se kultainen vasikka ja käärmeet paratiisissa sekä erämaassa ja faraon hovissa, jossa Mooseksen käärme voitti egyptiläisten vastaavat.
      Yksi asia on kuitenkin selviö, jumaliin on kautta aikojen liittynyt pelko. jota papisto
      uskonnosta riippumatta käyttänyt asemansa pönkittämiseen.

    • Nää_on_näitä

      Väitetään kuitenkin vanhimpien kirjoitusmerkkien piirretyksi
      Alku
      Lähde
      Jumala Samanlaisilla kuvioilla. Paljon myöhemmin ehkä juuri alkeellisessa juutalaisuudessa Lähde on lausuttu Jumala. Joka tapauksessa jumalan isyys on hyvin tuore ajattelutapa.
      Jotenkin ihmismieli on taipuvainen ajattelemaan että jostakin ollaan lähtöisin, onko siinä mitään perää se on toinen juttu?

      • irstas-mies-ruune

        Nää-on-näitä

        Niin, Jumala, ja kaikki sen eri muodot eri uskonnoissa on usko vain johonkin "korkeampaan voimaan", jota emme tiedä, mutta uskotaan sen auttavan?

        En todellakaan väheksy esim.lappilaisten uskoa heidän pyhiin kiviinsä ja "näkyihinsä", joita he kokevat?

        No, tietenkin ruunen aloituksena en viitsi vastata enempää, sillä hänellä nyt on "ketunhäntä kainalossa" saada kirjoittajat puolelleen tätä moninikkiä vastaan.

        Jotenkin ja onneksi hän paljasti "karvansa" tuolla kirjoituksellaan "sonnista" ja Merkkelin jalkovälien hiertymistä?


    • Täällä nyt on ihan täydellistä väärinymmärrystäkin. Sellaisia me ihmiset!

    • nää_on_näitä

      Kommunikointi ei onnistu paitsi sattumalta
      Varminta on pilkata keskustelijaa henkilönä. Sinä useimmat onnistuvat

    • eikaikkea-uskota

      Taikauskomuksia on ollut iät ajat. Yhteistä kaikille uskomuksille on että niiden avulla uskova saa jotain itselleen tärkeää. Uskomuksien perustajat ovat olleet aikojen alusta asti lauman johtajia ja näin saaneet laumat tekemään pääasiassa itselleen tärkeitä asioita kuten valta ja varallisuus esim.

    • Ei ole mitään jumalaa, itse olet jumala.

      Jumala on henki joka voi olla kaikessa elämässä--- kuolemassa on valo...... niin meille kaikille.

    • täytysnähdä

      Yksikään jumala ei ole tullut henk.koht. esittäytymään ihmiskunnalle. Siitä voi päätellä että joulupukkikin on rehellisempi ilmiö ja uskottavampi:)

    • Kovin yritätte minua kovistella.

      Minulla on usko Johonkin suutempaan. Muuten ei kaikkea olemssaolevaa ei voida selittää..

      • En tiedä mitä sana Jumala tarkoittaa. Ruuneman olen samaa mieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe