Miten käy palstatotuuksien

helmiä.sioille

78

884

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennenkuin vastaväitteet alkavat, on hyvä muistaa, että tässä puhuttiin mukavista, ei kilteistä ja kunnollisista.

      • helmiä.sioille

        No niinpä! :D

        Kuinkahan monesta palstaätmistä voisi sanoa, että mukava heppu...?


      • Hmm... ?

        Mielenkiintoinen erotus mukavan ja kiltin/kunnollisen välillä... ?

        Siis... ?


      • Ikis__M
        helmiä.sioille kirjoitti:

        No niinpä! :D

        Kuinkahan monesta palstaätmistä voisi sanoa, että mukava heppu...?

        Hep! Ne naiset joihin syntyy kontaktia liki poikkeuksetta pitävät minua mukavana, vähän liiankin mukavana ja ne sitten ihastuu ja siitä seuraa omat ongelmansa.


      • helmiä.sioille
        Ikis__M kirjoitti:

        Hep! Ne naiset joihin syntyy kontaktia liki poikkeuksetta pitävät minua mukavana, vähän liiankin mukavana ja ne sitten ihastuu ja siitä seuraa omat ongelmansa.

        :D

        Mä jopa uskonkin sinua... Ne naiset joihin syntyy kontaktia... :D


      • Ikis__M
        helmiä.sioille kirjoitti:

        :D

        Mä jopa uskonkin sinua... Ne naiset joihin syntyy kontaktia... :D

        Niinpä, harvemminhan sitä tapahtuu kun en itse juurikaan hae sitä kontaktia, käy vähän vahingossa ja sitten yleensä aina on naisen aiemman elämän aiheuttamat ongelmat mukana siinä paletissa niin hohhoijaa, vähän hankalaa.


      • Raakatotuus

        Suurin ongelma on tämä:

        "Tutkimukseen valittiin 192 naista ja 105 miestä, joilta KYSYTTIIN asioita, jotka antaisivat viitteitä siitä, että he tekevät epäitsekkäitä tekoja. Tämän jälkeen heiltä KYSYTTIIN paljonko seksiä he harrastavat. "

        Kyselytutkimusten todistusarvo on melko heikonpuoleinen, eikä kyse ole vain valikoituneesta otoksesta, vaan siitä että ihmiset VALEHTELEVAT. Silloinkin kun siihen ei oikeastaan olisi aihetta (kuten tutkimuksessa). Ja ehkä jopa tiedostamattaan.


      • Tämähän-on-selvää

        Höh. Tarvitaanko minkään sortin tutkimusta sen tajuamiseen, että hyvät tyypit ovat listan keulilla kaikessa, kaikessa. Itsestään selvästi myös potentiaalisina kumppaneina.

        Tasoteoreetikoille tämä voi tietenkin olla kirvelevää, jotka rakentavat elämänkatsomuksensa sen varaan, että (ikä)numerot, sentit, taulukot ja todennäköisyydet ovat ainoita merkitseviä. :D


      • Raakatotuus
        Tämähän-on-selvää kirjoitti:

        Höh. Tarvitaanko minkään sortin tutkimusta sen tajuamiseen, että hyvät tyypit ovat listan keulilla kaikessa, kaikessa. Itsestään selvästi myös potentiaalisina kumppaneina.

        Tasoteoreetikoille tämä voi tietenkin olla kirvelevää, jotka rakentavat elämänkatsomuksensa sen varaan, että (ikä)numerot, sentit, taulukot ja todennäköisyydet ovat ainoita merkitseviä. :D

        Kysymys: jos minä sanon olevani hyvä tyyppi, niin olenko minä hyvä tyyppi? Jos minä sanon saavani seksiä kolmesti viikossa, niin uskotko epäilemättä?


      • Tämähän-on-selvää
        Raakatotuus kirjoitti:

        Kysymys: jos minä sanon olevani hyvä tyyppi, niin olenko minä hyvä tyyppi? Jos minä sanon saavani seksiä kolmesti viikossa, niin uskotko epäilemättä?

        Hohhoijaa. Hyvä tyyppi ei kysy eikä väitä mitään. Hän vain on sitä.

        Poiminta alta tästä keskusteluketjusta:

        Ei pidä olettaa muutenkaan, että tutkimus olisi toteutettu äärimmäisen naiivisti. Häiritseviä tekijöitä on vakioitu, kuten todetaan : "Men who were willing to donate also reported having more lifetime dating partners. Furthermore, these patterns persisted, even when controlling for narcissism, Big Five personality traits, and socially desirable responding"

        Jos olet osallistunut gallupeihin ja tutkimuksiin, luulisi sinun tietävän sen verran, ettei kyselyyn vastaaja aina tiedä, mihin kysely tähtää. Jos et tiedä, kannattaa tutustua, miten tutkimuksia tehdään, ennen kuin täällä väität summassa mitään.


      • Raakatotuus

        Yksi sana kuitenkin toistuu: "reported". Miehet nyt vaan tuppaavat liioittelemaan partnereidensa määrää.

        Ja joka tapauksessa, jos tuo pitäisi paikkansa, pyytettömät kaveripojat saisivat eniten seksiä mutta mehän tiedämme ettei näin ole. Sitä ei yksi brittitutkimus muuta.


      • Tämähän-on-selvää
        Raakatotuus kirjoitti:

        Yksi sana kuitenkin toistuu: "reported". Miehet nyt vaan tuppaavat liioittelemaan partnereidensa määrää.

        Ja joka tapauksessa, jos tuo pitäisi paikkansa, pyytettömät kaveripojat saisivat eniten seksiä mutta mehän tiedämme ettei näin ole. Sitä ei yksi brittitutkimus muuta.

        Eipä tästä kiistellä kannata. Jos joku ei oivalla, hän ei voi sille mitään, että joku toinen oivaltaa. :D Minusta tutkimustulos käy täydellisesti yksiin tosielämän kokemusten kanssa.

        "Pyytetön kaveripoika" ei missään olosuhteissa tarkoita samaa kuin hyvä tyyppi. Mutta mahdotonta on kuvailla sitäkään, miltä ilma tuntuu.


      • Raakatotuus
        Tämähän-on-selvää kirjoitti:

        Eipä tästä kiistellä kannata. Jos joku ei oivalla, hän ei voi sille mitään, että joku toinen oivaltaa. :D Minusta tutkimustulos käy täydellisesti yksiin tosielämän kokemusten kanssa.

        "Pyytetön kaveripoika" ei missään olosuhteissa tarkoita samaa kuin hyvä tyyppi. Mutta mahdotonta on kuvailla sitäkään, miltä ilma tuntuu.

        No tuossa tutkimuksessahan keskeisenä pointtina oli epäitsekkyys ja englanniksi vielä uhrautuvuus? Ei liene nekään samoja asioita kuin "hyvä tyyppi" tai "mukava"?


      • Tämähän-on-selvää
        Raakatotuus kirjoitti:

        No tuossa tutkimuksessahan keskeisenä pointtina oli epäitsekkyys ja englanniksi vielä uhrautuvuus? Ei liene nekään samoja asioita kuin "hyvä tyyppi" tai "mukava"?

        Minusta hyvä tyyppi on aina epäitsekäs ja uhrautuva kaiken muun ohella. Ei tarvitse olla kyseessä mitään suurta ja mullistavaa. Jos laittaisi vaikka esimerkkejä, niin se voisi olla vaikka seuraavaa.

        - hyvä tyyppi lainaa peräkärryä, ikävä ihminen ei, sillä "tarvitsen sitä juuri itse, muuten kyllä saisit"
        - hyvä tyyppi auttaa muutossa, ei-hyvällä selkä on juuri jumissa, ei pysty...
        - hyvä tyyppi viljelee sanontoja "ei se mitään" ja hymyilee takaisin, takakireä vastaa mutinalla, hiljaisuudella tai jopa mulkaisee
        - hyvä tyyppi on perus-ystävällinen kaikille, myös väärän ikäisille ja näköisille, ikävä tyyppi panostaa vain niihin ihmissuhteisiin, joista hän kuvittelee hyötyvänsä


      • Raakatotuus
        Tämähän-on-selvää kirjoitti:

        Minusta hyvä tyyppi on aina epäitsekäs ja uhrautuva kaiken muun ohella. Ei tarvitse olla kyseessä mitään suurta ja mullistavaa. Jos laittaisi vaikka esimerkkejä, niin se voisi olla vaikka seuraavaa.

        - hyvä tyyppi lainaa peräkärryä, ikävä ihminen ei, sillä "tarvitsen sitä juuri itse, muuten kyllä saisit"
        - hyvä tyyppi auttaa muutossa, ei-hyvällä selkä on juuri jumissa, ei pysty...
        - hyvä tyyppi viljelee sanontoja "ei se mitään" ja hymyilee takaisin, takakireä vastaa mutinalla, hiljaisuudella tai jopa mulkaisee
        - hyvä tyyppi on perus-ystävällinen kaikille, myös väärän ikäisille ja näköisille, ikävä tyyppi panostaa vain niihin ihmissuhteisiin, joista hän kuvittelee hyötyvänsä

        No sitten minä olen hyvä tyyppi. Naisseuraa se ei kuitenkaan ole tuonut. Jotain yhtälöstä nyt vielä puuttuu.


      • Tämähän-on-selvää
        Raakatotuus kirjoitti:

        No sitten minä olen hyvä tyyppi. Naisseuraa se ei kuitenkaan ole tuonut. Jotain yhtälöstä nyt vielä puuttuu.

        Jotenkin arvasin... :D Mutta nythän oli puhe hyvän tyypin uhrautuvuus-anteliaisuus-aspektista! Se mitä kaikkea muuta hyvä tyyppi on, on vielä oma listansa. Jotain mitä tulee mieleen olisi:

        - joustava HUUMORI on ihan olennainen osa - tarkoittaa sitä, että ensi sijaisesti toisen vitsit naurattavat, omat eivät niinkään
        - hyvä tyyppi ei koskaan esittele, mitä hän osaa, omistaa tai TIETÄÄ, tosikko teoreetikko on poikkeuksetta aina ikävää seuraa
        - aktiivinen, rento ja joustava asenne kanssakäymiseen - "ai ei käy nyt, okei no katellaan myöhemmin" - ja oikeasti myös tapahtuu niin - lykkääntynyt tapaaminen järjestetään eikä sitä vain siirretä ja selitellä niin, että pallo on jatkuvasti toisella osapuolella
        - kiinnostuneisuus sekä sitä toista osapuolta että myös ympäröivää todellisuutta kohtaan - minä, minä, mä -asenne on kamalinta!

        Paljon muutakin olisi, mutta jotain ensi alkuun. Sitä paitsi enhän minä täällä universaalia totuutta pyrikään määrittämään. Itse vain pidän esillä ollutta tutkimustulosta totuutta vastaavana ja selitän sitä auki omalta osaltani. :D


      • Raakatotuus
        Tämähän-on-selvää kirjoitti:

        Jotenkin arvasin... :D Mutta nythän oli puhe hyvän tyypin uhrautuvuus-anteliaisuus-aspektista! Se mitä kaikkea muuta hyvä tyyppi on, on vielä oma listansa. Jotain mitä tulee mieleen olisi:

        - joustava HUUMORI on ihan olennainen osa - tarkoittaa sitä, että ensi sijaisesti toisen vitsit naurattavat, omat eivät niinkään
        - hyvä tyyppi ei koskaan esittele, mitä hän osaa, omistaa tai TIETÄÄ, tosikko teoreetikko on poikkeuksetta aina ikävää seuraa
        - aktiivinen, rento ja joustava asenne kanssakäymiseen - "ai ei käy nyt, okei no katellaan myöhemmin" - ja oikeasti myös tapahtuu niin - lykkääntynyt tapaaminen järjestetään eikä sitä vain siirretä ja selitellä niin, että pallo on jatkuvasti toisella osapuolella
        - kiinnostuneisuus sekä sitä toista osapuolta että myös ympäröivää todellisuutta kohtaan - minä, minä, mä -asenne on kamalinta!

        Paljon muutakin olisi, mutta jotain ensi alkuun. Sitä paitsi enhän minä täällä universaalia totuutta pyrikään määrittämään. Itse vain pidän esillä ollutta tutkimustulosta totuutta vastaavana ja selitän sitä auki omalta osaltani. :D

        Edelleen suurin osa täsmää. Vitsailen itse mutta toistenkin vitsit naurattavat. Ehkä olen vähän turhan tietäväinen, toisinaan tosikko, ja vähän liian teoreettinen, mutta en itsekeskeinen taikka rehentelevä. Tapaamisten sopimiset ja oma aktiivisuus check, kiinnostuneisuus ehdottomasti check. Ei edelleenkään naisseuraa.

        Mutta ehkä tästä ei sen enempää. Ei kai tuo tutkimuskaan väitä että nämä ovat takuuvarma tie seksisuhteisiin. Mutta vähän kummeksuttaa olla aina se tilastopoikkeama, sillä melkein joka tutkimuksen perustella minun pitäisi olla kovaa valuuttaa, mutta tosielämässä en ole.


      • Tämähän-on-selvää
        Raakatotuus kirjoitti:

        Edelleen suurin osa täsmää. Vitsailen itse mutta toistenkin vitsit naurattavat. Ehkä olen vähän turhan tietäväinen, toisinaan tosikko, ja vähän liian teoreettinen, mutta en itsekeskeinen taikka rehentelevä. Tapaamisten sopimiset ja oma aktiivisuus check, kiinnostuneisuus ehdottomasti check. Ei edelleenkään naisseuraa.

        Mutta ehkä tästä ei sen enempää. Ei kai tuo tutkimuskaan väitä että nämä ovat takuuvarma tie seksisuhteisiin. Mutta vähän kummeksuttaa olla aina se tilastopoikkeama, sillä melkein joka tutkimuksen perustella minun pitäisi olla kovaa valuuttaa, mutta tosielämässä en ole.

        Noo.... jos sua ei ärsytä, niin arvailen, että ootkohan sä vähän liian varovainen. :D Tähän asti olen havainnut, että hyvät tyypit ovat myös tavoitteellisia ja päämäärä-tietoisia. Hurmaavasti hymyillen he jotenkin vain vievät tarkoituksensa perille. Vaikea selittää ilman esimerkkejä... Tietysti tää on myös itsetuntokysymys. Itsevarmuus seuraa jossain määrin myös menestystä. Mutta ei sitä ihan niin hirvittävän varovainen tarvitsisi olla!

        Vaellusreissulla eräs mies jaakasi nuotiopaikalla niitä, näitä ja sitten kautta rantain antoi ymmärtää, että tässä oltais naisseuraa vailla. Aloitteen teko olisi siis loppujen lopuksi jäänyt toiselle! Ehei.... Jos jotain haluaa, sitä pitää haluta kunnolla. Toistotkaan eivät ole pahasta. Tiedän tapauksia, joissa kolmannella yrittämällä on päästy haluttuun lopputulokseen! :D Eikä se ole naisten puolelta mitään draaman hakua. Hyvä tyyppi vain oivaltaa, että naiset ovat luonnostaan varovaisia yllätysten suhteen. Heillä pitää olla tuumausaikaa. ;)


      • helmiä.sioille
        Tämähän-on-selvää kirjoitti:

        Noo.... jos sua ei ärsytä, niin arvailen, että ootkohan sä vähän liian varovainen. :D Tähän asti olen havainnut, että hyvät tyypit ovat myös tavoitteellisia ja päämäärä-tietoisia. Hurmaavasti hymyillen he jotenkin vain vievät tarkoituksensa perille. Vaikea selittää ilman esimerkkejä... Tietysti tää on myös itsetuntokysymys. Itsevarmuus seuraa jossain määrin myös menestystä. Mutta ei sitä ihan niin hirvittävän varovainen tarvitsisi olla!

        Vaellusreissulla eräs mies jaakasi nuotiopaikalla niitä, näitä ja sitten kautta rantain antoi ymmärtää, että tässä oltais naisseuraa vailla. Aloitteen teko olisi siis loppujen lopuksi jäänyt toiselle! Ehei.... Jos jotain haluaa, sitä pitää haluta kunnolla. Toistotkaan eivät ole pahasta. Tiedän tapauksia, joissa kolmannella yrittämällä on päästy haluttuun lopputulokseen! :D Eikä se ole naisten puolelta mitään draaman hakua. Hyvä tyyppi vain oivaltaa, että naiset ovat luonnostaan varovaisia yllätysten suhteen. Heillä pitää olla tuumausaikaa. ;)

        Jos täällä joku ei tajua mistä on kyse niin sitten ei tajua, vaikka ratakiskosta vääntäisi.

        Palstan kilteille, kunnollisille ja "mukaville hyville tyypeille" sekin on jotain teatteria missä esityksen jälkeen odotetaan palkintoa suorituksista. Palstalle kirjoitetun perusteella en sanoisi montaakaan ätmiä hyväksi tyypiksi kenen seurassa ihmiset viihtyy.

        Ja sittenkin tietenkin vielä se aloituksen aiheen itse asian ymmärtäminenkin. Minä ymmärsin asian niin, että mukavalla käytöksellä varustetuilla ihmisillä on seksielämä vilkaampaa kuin sillä ei niin mukavalla käytöksellä varustetuilla. Minunkin henkilökohtainen kokemukseni reaalielämästä puhuu tämän asian puolesta. Kusipäisellä käytöksellä varustetut ja yleensä ilman. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö poikkeuksia joukkoon mahtuisi. Se jatkuva valittaminen ja ininä saamattomuudesta ja syyn etsiminen muista kuin omasta itsestä ei tee kenestäkään mukavaa ja kilttiä ja kunnollista. Ei ainakaan minun mielestäni ja tuskin monen muunkaan mielestä...

        Tässä muuten lisää hyviä vinkkejä :)

        "Jos haluat kertoa heille totuuden, naurata heitä. Muuten he tappavat sinut."

        -Oscar Wilde-


      • Raakatotuus kirjoitti:

        Suurin ongelma on tämä:

        "Tutkimukseen valittiin 192 naista ja 105 miestä, joilta KYSYTTIIN asioita, jotka antaisivat viitteitä siitä, että he tekevät epäitsekkäitä tekoja. Tämän jälkeen heiltä KYSYTTIIN paljonko seksiä he harrastavat. "

        Kyselytutkimusten todistusarvo on melko heikonpuoleinen, eikä kyse ole vain valikoituneesta otoksesta, vaan siitä että ihmiset VALEHTELEVAT. Silloinkin kun siihen ei oikeastaan olisi aihetta (kuten tutkimuksessa). Ja ehkä jopa tiedostamattaan.

        Epäitsekkyttä tutkittiin muillakin tavoin kuin vain suoraan kysymällä.


    • tai.sitten

      Tai sitten pillunsaaminen vain rentouttaa...

    • Ikis__M

      "Tutkimukseen valittiin 192 naista ja 105 miestä, joilta kysyttiin asioita, jotka antaisivat viitteitä siitä, että he tekevät epäitsekkäitä tekoja. Tämän jälkeen heiltä kysyttiin paljonko seksiä he harrastavat. "

      Tuo tutkimus siis vain todistaa sen että ihan niin kuin naisen haussa niin myös tuollaisissa tutkimuksissa jännämiehet ovat kovia valehtelemaan ihan vain miellyttääkseen ja sitä kautta hyötyäkseen, tottakai ne valehtelee pelastavansa kissoja puista, öyhöttävät etteivät koskaan löisi naista jne.

      Mitä sitten tulee naisiin niin niistä juuri ne kiltit ja epäitsekkäät helpoimmin sortuu niihin jännämiehiin ja niiden valheisiin niin siinähän ei mitää yllätystä olekaan.

      Sitten olisi miesten osalta uskottavaa jos tehtäisiin kysely todistetusti (vankilatausta, tuomoita jne,) jännämiehille ja kilteille nörteille ja kysyttäisiin niiltä paljonko ne saa seksiä/naisia.

    • Yksi palstatotuus on jälleen kerran kumottu.

      • 12121212

        "participants who scored higher on a self-report altruism"

        Entäpä miten kävisi jos tutkittaisiin miten itse arvioitu kiltteys ja kunnollisuus vaikuttaa seksin saamiseen?


      • 12121212 kirjoitti:

        "participants who scored higher on a self-report altruism"

        Entäpä miten kävisi jos tutkittaisiin miten itse arvioitu kiltteys ja kunnollisuus vaikuttaa seksin saamiseen?

        Tuossahan tutkittiin mm. halukkuutta rahan lahjoittamiseen. En liene väärässä jos arvaan että ex-Pua, superATM, Naisasialooseri1, Totuus2016 jne. jne. olisivat valinneet melkoisen pienen summan.

        "These results suggest that altruists have higher mating success than non-altruists and support the hypothesis that altruism is a sexually selected costly signal of difficult-to-observe qualities."


      • outsider1 kirjoitti:

        Tuossahan tutkittiin mm. halukkuutta rahan lahjoittamiseen. En liene väärässä jos arvaan että ex-Pua, superATM, Naisasialooseri1, Totuus2016 jne. jne. olisivat valinneet melkoisen pienen summan.

        "These results suggest that altruists have higher mating success than non-altruists and support the hypothesis that altruism is a sexually selected costly signal of difficult-to-observe qualities."

        Kenen rahoja sinä lahjoitat? :D Itselläsihän ei varsinaisesti omaa rahaa käytössä edes ole.


      • 12121212
        outsider1 kirjoitti:

        Tuossahan tutkittiin mm. halukkuutta rahan lahjoittamiseen. En liene väärässä jos arvaan että ex-Pua, superATM, Naisasialooseri1, Totuus2016 jne. jne. olisivat valinneet melkoisen pienen summan.

        "These results suggest that altruists have higher mating success than non-altruists and support the hypothesis that altruism is a sexually selected costly signal of difficult-to-observe qualities."

        Mitäpä veikkaat, korreloisiko halukkuus lahjoittaa rahaa varakkuuden kanssa?


      • helmiä.sioille
        12121212 kirjoitti:

        Mitäpä veikkaat, korreloisiko halukkuus lahjoittaa rahaa varakkuuden kanssa?

        Oman kokemukseni mukaan tuntemani varakkaat ihmiset eivät ole erityisen halukkaita lahjoittamaan rahaa. Päinvastoin.


      • 12121212 kirjoitti:

        Mitäpä veikkaat, korreloisiko halukkuus lahjoittaa rahaa varakkuuden kanssa?

        Jossain tutkimuksissa varakkuuden on todettu korreloivan negatiivisesti jakamishalun kanssa.
        http://greatergood.berkeley.edu/article/item/the_poor_give_more

        Ei pidä olettaa muutenkaan, että tutkimus olisi toteutettu äärimmäisen naiivisti. Häiritseviä tekijöitä on vakioitu, kuten todetaan : "Men who were willing to donate also reported having more lifetime dating partners. Furthermore, these patterns persisted, even when controlling for narcissism, Big Five personality traits, and socially desirable responding"

        Käytetystä "dictator dilemmasta" :
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dictator_game


      • 12121212
        outsider1 kirjoitti:

        Jossain tutkimuksissa varakkuuden on todettu korreloivan negatiivisesti jakamishalun kanssa.
        http://greatergood.berkeley.edu/article/item/the_poor_give_more

        Ei pidä olettaa muutenkaan, että tutkimus olisi toteutettu äärimmäisen naiivisti. Häiritseviä tekijöitä on vakioitu, kuten todetaan : "Men who were willing to donate also reported having more lifetime dating partners. Furthermore, these patterns persisted, even when controlling for narcissism, Big Five personality traits, and socially desirable responding"

        Käytetystä "dictator dilemmasta" :
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dictator_game

        Tuo on aivan erilainen tilanne.

        Rikkaat ovat tunnetusti halukkaampia antamaan hyväntekeväisyyteen (sairaille, vammaisille, köyhiin maihin, jne) - poikkeuksena tilanteet joissa saajana on henkilö varakkaassa maassa asuva henkilö jonka rikas katsoo itse aiheuttaneen köyhyytensä.


      • 12121212 kirjoitti:

        Tuo on aivan erilainen tilanne.

        Rikkaat ovat tunnetusti halukkaampia antamaan hyväntekeväisyyteen (sairaille, vammaisille, köyhiin maihin, jne) - poikkeuksena tilanteet joissa saajana on henkilö varakkaassa maassa asuva henkilö jonka rikas katsoo itse aiheuttaneen köyhyytensä.

        Ei pidä paikkansa.
        "That finding is consistent with national survey results showing that lower-income people donate a greater percentage of their income to charity than upper-income people do."


      • Tämähän-on-selvää
        12121212 kirjoitti:

        Tuo on aivan erilainen tilanne.

        Rikkaat ovat tunnetusti halukkaampia antamaan hyväntekeväisyyteen (sairaille, vammaisille, köyhiin maihin, jne) - poikkeuksena tilanteet joissa saajana on henkilö varakkaassa maassa asuva henkilö jonka rikas katsoo itse aiheuttaneen köyhyytensä.

        Tunnettujen rikkaiden näkyvä "antaminen" mainitsemillesi sairaille, vammaisille ja köyhille on statuksen hoitoon kuuluvaa filantropiaa. Tärkeintä on, että antaminen on näkyvää ja mieluiten mediankin huomioimaa.

        Noin muuten on voimassa vanha sanonta "hyvä antaa vähästään, paha ei anna paljostaankaan".


      • Hauskaa_seurata
        outsider1 kirjoitti:

        Tuossahan tutkittiin mm. halukkuutta rahan lahjoittamiseen. En liene väärässä jos arvaan että ex-Pua, superATM, Naisasialooseri1, Totuus2016 jne. jne. olisivat valinneet melkoisen pienen summan.

        "These results suggest that altruists have higher mating success than non-altruists and support the hypothesis that altruism is a sexually selected costly signal of difficult-to-observe qualities."

        Et kai väitä että naiset ovat kullankaivajia jotka palstatotuuksien mukaisesti naivat rahasta?


    • "participants who scored higher on a self-report altruism measure reported they were more desirable to the opposite sex"

      Tutkimuksessa miehet jotka kuvittelivat olevansa reiluja jätkiä myös kuvittelivat olevansa Jumalan lahja naiskunnalle.

      • 12121212

        Tuo kirjoittamasi pätee tismalleen pelimiesystäviini.

        Heitä yhdistää ns. terve itsekkyys (sinun on ensin saatava jotta voisit antaa). Käytännössä tiedät mitä haluat, otat haluamasi keinolla millä hyvänsä, sen jälkeen voit olla joviaali muille.

        Omasta mielestään nämä kaverit ovat aina olleet anteliaita, itse asiassa toinen heistä ajattelee varatun panemistakin _antamisena_, koska se toinen saa lohtua ja rakkautta.

        "In Study 2, participants who were willing to donate potential monetary winnings"

        ...ja korreloisiko tämä mahdollisesti varakkuuden kanssa?


    • pätemätönkoe

      Tutkijat eivät ole ottaneet huomioon, että pillunsaaminen on mukavaa, mikä heijastuu myös automaattisesti käytökseen. Siispä tutkimus ei ole pätevä, koska se voidaan kiistää sillä, että pillusaaminen tekee ihmisestä mukavan, eikä henkilö välttämättä muutoin olisi sitä.

      Pätevässä tutkimuksessa pillunsaamisen vaikutus on estettävä, ja pidettävä koehenkilöitä pakkoselibaatissa vuosi. Vasta tämän jälkeen tutkimus on pätevä, kun pillunsaamisen mukavuus ei ole tekemässä kenestäkään mukavaa.

      • josmahdollista

        Jos pillun saaminen heijastuu automaattisesti käytökseen, on todettava, että pullan pillunsaannin uskottavuus laski jälleen.


      • Tinsa
        josmahdollista kirjoitti:

        Jos pillun saaminen heijastuu automaattisesti käytökseen, on todettava, että pullan pillunsaannin uskottavuus laski jälleen.

        P onkin saanut TINSAA eikä pillua.


      • helmiä.sioille
        Tinsa kirjoitti:

        P onkin saanut TINSAA eikä pillua.

        Shaming language ja henkilöhyökkäys! :D


      • Pulla-------TAIKINA
        josmahdollista kirjoitti:

        Jos pillun saaminen heijastuu automaattisesti käytökseen, on todettava, että pullan pillunsaannin uskottavuus laski jälleen.

        Minkä ikäinen olet ja miten moni mies on käyttänyt sinua?


      • Hauskaa_seurata
        Tinsa kirjoitti:

        P onkin saanut TINSAA eikä pillua.

        Kommentista päätellen olet se sama "asiantuntija", joka nolostuneena riehui täällä viikon kahden verran, kun kertoi ensin vastaavan tietoiskun maestron raportista. :D


      • multinikkitutka
        Hauskaa_seurata kirjoitti:

        Kommentista päätellen olet se sama "asiantuntija", joka nolostuneena riehui täällä viikon kahden verran, kun kertoi ensin vastaavan tietoiskun maestron raportista. :D

        Hieno multinikki, maestro.


      • Ex--------PUA
        multinikkitutka kirjoitti:

        Hieno multinikki, maestro.

        Kiitos. Kiitos :)


      • Hauskaa_seurata

        Multinikki keskustelee itsensä kanssa multinikein ja syyttää siitä toista. On sekin hyvä ja varsin tuttu tapa ilmaista pyllykipuälähdys. ;D


    • helmiä.sioille

      Heh, tässä olisikin monelle ätmille uusi tavoite. Lakatkaa olemasta kilttejä ja kunnollisia ja muuttukaa mukaviksi. Jospa alkaisi vaikka lohjetakin ja pääsisitte jopa pariutumaankin... :D

    • Naisasialooseri1

      Eivät saa. Minuakin nainen sanoi ilkeäksi mutta antoi silti pillua, on tehty monta oikeaa tutkimusta että ilkeät miehet saavat paljon enemmän pillua kuin symppismiehet.

      • 4777

        Mielikuvituspilluja ei lasketa.


      • Hauskaa_seurata
        4777 kirjoitti:

        Mielikuvituspilluja ei lasketa.

        Täällä näemmä jälleen toinen, joka ilman mitään todistusaineistoa ja puskista käsin parkuu palstan johtavien kirjoittajien todistajalausuntoja vastaan.:D Ei hyvin mene, kun tuo on ainut mitä voi sanoa palstan parhaimpia kirjoittajia vastaan.


      • 4777
        Hauskaa_seurata kirjoitti:

        Täällä näemmä jälleen toinen, joka ilman mitään todistusaineistoa ja puskista käsin parkuu palstan johtavien kirjoittajien todistajalausuntoja vastaan.:D Ei hyvin mene, kun tuo on ainut mitä voi sanoa palstan parhaimpia kirjoittajia vastaan.

        Muka hauskaa seurata, pyh. Se koira älähtää jne. Nalli.


      • Hauskaa_seurata
        4777 kirjoitti:

        Muka hauskaa seurata, pyh. Se koira älähtää jne. Nalli.

        Sinä olit se joka älähti ryhtyessäsi esittämään valheellisia väittämiä. ;)


      • Näin.on
        Hauskaa_seurata kirjoitti:

        Sinä olit se joka älähti ryhtyessäsi esittämään valheellisia väittämiä. ;)

        Naisasialooseri valehtelee pillun saannistaan.

        NL on hc-atm. ;)


      • Naisasialooseri1

        En valehtele, jos olisin HC-ATM niin olisin jo varmasti tappanut nuoria kauniita naisia.


      • Hauskaa_seurata
        Näin.on kirjoitti:

        Naisasialooseri valehtelee pillun saannistaan.

        NL on hc-atm. ;)

        Sittenhän sinä varmasti osoitat meille todisteet siitä että hän valehtelee? Vai eihän tässä nyt ole vain niin että multinikkaaja syyttää multinikkaamisesta ja valehtelija valehtelemisesta? :O Hirmuisen kiusallista!


    • Naisasialooseri1

      Huuhaa tutkimus. Riihimäen vankilasta ei löydy ainuttakaan murhamiestä joka ei olisi saanut seksiä, eikä löydy myöskään Bandidosin kerhotiloista, sen sijaan yliopistoista ja insinööritoimistoista löytyy useita mukavia miehiä, jotka eivät ole edes pitäneet naista kädestä.

    • Totuudet pysyy. Jutussa haastateltu paria sataa naista jossain afrikan masai kylässä, mies on kiva jos se keihästää jonkun antiloopin ruuaksi naiselle.

    • SS-3
    • helmiä.sioille

      Sellainen kysymys vaan juolahti mieleen kilteille ja kunnollisille ätmeille, että oletteko omasta mielestänne myös mukavia tyyppejä? Sellaisia, joiden seuraan ihmiset hakeutuu ja joiden seurassa ihmiset viihtyy? Tai karkoittaako kenties teidän kiltteys ja kunnollisuus ihmiset seurastanne?

      • Hauskaa_seurata

        Entä oletko sinä? Ja onko se mukavaa olla mukava naisille, mutta toisten miesten kustannuksella (valkoritarointi)?


      • Ikis__M

        Johan tuolla ylemepänä sanoin että olen mukava tyyppi, varmaankin juuri siksi kun olen kiltti & kunnollinen ja ihmiset änkeää juttelemaan ja soittelevat ja purkavat murheitaan ja minä sitten olen niille ilmainen psykologi.


      • helmiä.sioille
        Hauskaa_seurata kirjoitti:

        Entä oletko sinä? Ja onko se mukavaa olla mukava naisille, mutta toisten miesten kustannuksella (valkoritarointi)?

        Minä olen oikeastaan mukava kaikille. Paitsi nonstop valittaville palstaätmeille. Ehkä siinä on se minun salaisuuteni...


      • helmiä.sioille
        Ikis__M kirjoitti:

        Johan tuolla ylemepänä sanoin että olen mukava tyyppi, varmaankin juuri siksi kun olen kiltti & kunnollinen ja ihmiset änkeää juttelemaan ja soittelevat ja purkavat murheitaan ja minä sitten olen niille ilmainen psykologi.

        Tähän taas en usko. Psykologi... :D


      • Ikis__M
        helmiä.sioille kirjoitti:

        Tähän taas en usko. Psykologi... :D

        Luultavasti olen vittuilemalla estänyt useampia itsareita kuin sinä valkoritaroimalla :D


      • helmiä.sioille
        Ikis__M kirjoitti:

        Luultavasti olen vittuilemalla estänyt useampia itsareita kuin sinä valkoritaroimalla :D

        Nojaa... En tiedä... Eipä sillä niin väliäkään.

        Mutta jos mukavuus ja peruskohteliaisuus ihmisiä kohtaan on sinun mielestäsi valkoritarointia, olkoon sitten niin.

        Sen verran vaan, että palstaätmien ainainen vikinä ja valitus ei anna ainuttakaan syytä olla mukava ja kohtelias heitä kohtaan. Sellaiset ihmiset, kuten inisevät palstaätmit, eivät ole toivottua seuraa missään. Sukupuolesta riippumatta. Moni on muuten saanut tarkastamaan käytöstään reaalielämässä kun kaikki mukavat ihmiset kääntää sellaisille vähitellen selän eivätkä ole kovin halukkaita edes vähäiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen heidän kanssa. Tänäänkin tuli tehtyä sellainen huomio ja kyseessä oli vielä nainenkin...


      • Ikis__M
        helmiä.sioille kirjoitti:

        Nojaa... En tiedä... Eipä sillä niin väliäkään.

        Mutta jos mukavuus ja peruskohteliaisuus ihmisiä kohtaan on sinun mielestäsi valkoritarointia, olkoon sitten niin.

        Sen verran vaan, että palstaätmien ainainen vikinä ja valitus ei anna ainuttakaan syytä olla mukava ja kohtelias heitä kohtaan. Sellaiset ihmiset, kuten inisevät palstaätmit, eivät ole toivottua seuraa missään. Sukupuolesta riippumatta. Moni on muuten saanut tarkastamaan käytöstään reaalielämässä kun kaikki mukavat ihmiset kääntää sellaisille vähitellen selän eivätkä ole kovin halukkaita edes vähäiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen heidän kanssa. Tänäänkin tuli tehtyä sellainen huomio ja kyseessä oli vielä nainenkin...

        "Moni on muuten saanut tarkastamaan käytöstään reaalielämässä kun kaikki mukavat ihmiset kääntää sellaisille vähitellen selän eivätkä ole kovin halukkaita edes vähäiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen heidän kanssa."

        Etkös juurikin itse joskus maininnut vähän vittumaisesta luonteestasi?


      • helmiä.sioille
        Ikis__M kirjoitti:

        "Moni on muuten saanut tarkastamaan käytöstään reaalielämässä kun kaikki mukavat ihmiset kääntää sellaisille vähitellen selän eivätkä ole kovin halukkaita edes vähäiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen heidän kanssa."

        Etkös juurikin itse joskus maininnut vähän vittumaisesta luonteestasi?

        Olenko?

        Olen ehkä maininut, etten ole helppo luonne ja senkin, ettei mua kannata ottaa kovin vakavasti(naiskirjoittajille). Jos se on vittumaisuutta niin olkoon... :D

        Mulla on oikeastaan aika ajoin täysin päinvastaisia ongelmia kuin monella muulla. Mun seuraan on ajoittain pyrkimässä ja jäämässä viihtymään enemmän ihmisiä kuin minä välttämättä haluaisin päästää. Tuskin se vittumaisuudestani johtuu... :)


      • Ikis__M
        helmiä.sioille kirjoitti:

        Olenko?

        Olen ehkä maininut, etten ole helppo luonne ja senkin, ettei mua kannata ottaa kovin vakavasti(naiskirjoittajille). Jos se on vittumaisuutta niin olkoon... :D

        Mulla on oikeastaan aika ajoin täysin päinvastaisia ongelmia kuin monella muulla. Mun seuraan on ajoittain pyrkimässä ja jäämässä viihtymään enemmän ihmisiä kuin minä välttämättä haluaisin päästää. Tuskin se vittumaisuudestani johtuu... :)

        Itseasiassa muuten ymmärrän tuon ongelman aika hyvin. Ei välttämättä olisi aina niin väliksi jossain sosiaalisessa tapahtumassa jossa useampia ihmisiä koolla olla se jonka pitää olla äänessä ja pitää keskustelua yllä vaan joskus mieluummin taustalla seurailisi mutta kun se keskustelu usein tyssää sitten kun kukaan niistä muista ei keksi mitään sanottavaa. Kerran yhdessä työpaikassa tj vissiin vähän epäili etten tekisi töitäni kun juttelen kuulemma ihmisten kanssa paljon niin sitä piti sitten oikaista etten oikein voi mitään sille kun ne änkeää minun juttusille enkä minä niiden eikä niitä nyt aina viitsi poiskaan ajaa tylysti ja niistä työn tuloksistahan sen sitten näkee kuka tekee ja mitä, asiaan ei palattu sen koommin.


      • Olen kyllä tosi mukava naisille ja tietty kunnollinen ja sitten naiset sen huomaa ja karkaavat.


      • Hauskaa_seurata
        helmiä.sioille kirjoitti:

        Minä olen oikeastaan mukava kaikille. Paitsi nonstop valittaville palstaätmeille. Ehkä siinä on se minun salaisuuteni...

        Sitten et siis ole mukava kaikille, vaan valikoidusti vain heille joista voi olla sinulle hyötyä, olet siis Nice guys(TM) josta feministit varoittelevat. Mutta toisaalta ethän sinä naistakaan saa joten sikäli meni pisteet aloituksen tutkimukselle. :(


      • helmiä.sioille
        Hauskaa_seurata kirjoitti:

        Sitten et siis ole mukava kaikille, vaan valikoidusti vain heille joista voi olla sinulle hyötyä, olet siis Nice guys(TM) josta feministit varoittelevat. Mutta toisaalta ethän sinä naistakaan saa joten sikäli meni pisteet aloituksen tutkimukselle. :(

        Minun seuraani pyrkivät ne inisijät ja valittajatkin. Sinä mukaan lukien tällä palstalla. Mulle vaan tuottaa välillä vaikeuksia jaksaa sellaisia. Mikä ei tietenkään tarkoita, että olisin automaattisesti ei niin mukava heille. Yleensä helpointa on jättää huomiotta niin kuin minä enimmäkseen teenkin. Ongelmana on joskus vaan se, että ne inisijät ja valittajat ovat aika ärsyttäviä perskärpäsiä, joista ei meinaa millään päästä eroon. Ei hyvästi sanomalla eikä aina edes pahastikaan... :D

        Ja siitä naisen saannista... Sovitaan sitten niin, etten minä saa, enkä ole ikinä saanutkaan. Samapa se mulle... :)


      • Hauskaa_seurata
        helmiä.sioille kirjoitti:

        Minun seuraani pyrkivät ne inisijät ja valittajatkin. Sinä mukaan lukien tällä palstalla. Mulle vaan tuottaa välillä vaikeuksia jaksaa sellaisia. Mikä ei tietenkään tarkoita, että olisin automaattisesti ei niin mukava heille. Yleensä helpointa on jättää huomiotta niin kuin minä enimmäkseen teenkin. Ongelmana on joskus vaan se, että ne inisijät ja valittajat ovat aika ärsyttäviä perskärpäsiä, joista ei meinaa millään päästä eroon. Ei hyvästi sanomalla eikä aina edes pahastikaan... :D

        Ja siitä naisen saannista... Sovitaan sitten niin, etten minä saa, enkä ole ikinä saanutkaan. Samapa se mulle... :)

        Et ole mukava, vaan olet täsmälleen kuten feministien luoma olkiukko "kiltistä ja kunnollisesta miehestä", joka on mukava vain koska siitä voi olla jotain hyötyä sinulle. Vaan, etpä saa seksiäkään, joten voitte todeta että nyt on palstatotuus kumottu ja feministipropaganda pitänyt paikkansa. Ihailtavaa uhrautumista sinulta. :DDD


    • Hämärän_rajoilta
      • Mulla on sama periaate. Aiheeseen liittymättä, onko sun poliittista näkökantaa haastettu tällä palstalla? Tai siis, oletko saanut kuulla kunniasi, kun olet tuollainen sosialisti?


      • Hämärän_rajoilta
        Marrrnie kirjoitti:

        Mulla on sama periaate. Aiheeseen liittymättä, onko sun poliittista näkökantaa haastettu tällä palstalla? Tai siis, oletko saanut kuulla kunniasi, kun olet tuollainen sosialisti?

        Melko rauhassa olen saanut olla. Niille ihmisille, joita kantani eivät miellytä, on yleensä tyydytykseksi riittänyt tieto siitä, että olen itseaiheutetusti yhteiskunnan ulkopuolelle syrjäytynyt.

        Olen siis ideologioineni ja periaatteineni vähän niin kuin vanhan Valion mainoksen "en oo koskaan juonu maitoa" -tyyppi: erinomainen mainos juuri päinvastaisille näkemyksille kuin joita itse kannatan.


    • nilkki_olet_oikeasti

      Ei kai Genio vanhoilla päivillään ole muuttunut mukavaksi? En oikein usko,esität vaan. Se Genio, joka haukkui Miehen Logiikassa miehiä apinoiksi ja naisia kanoiksi, trollasi ja trollaa edelleenkin puskista, oli kyllä perusilkeä luonteeltaan.

      • Ikis__M

        Useinhan on varmaankin niin ettei narsisti välttämättä itse ymmärrä olevansa narsisti ja onhan tässäkin ketjussa lukuisat kiltit & kunnoliset miehet kertoneet olevansa "hyviä tyyppejä" mutta vain perusilkeällä luonteella varustettu gentsu saa paljon p..ua, ilmeisesti mahtailevien juttujensa vuoksi. Kyllä varmaan me kiltit & kunnollisetikin saataisiin sillä linjalla mutta koska kiltti & kunnollinen ei se linja ole oikein sopiva kun sillä satuttaa ihmisiä pitkässä juoksussa.


      • Hauskaa_seurata
        Ikis__M kirjoitti:

        Useinhan on varmaankin niin ettei narsisti välttämättä itse ymmärrä olevansa narsisti ja onhan tässäkin ketjussa lukuisat kiltit & kunnoliset miehet kertoneet olevansa "hyviä tyyppejä" mutta vain perusilkeällä luonteella varustettu gentsu saa paljon p..ua, ilmeisesti mahtailevien juttujensa vuoksi. Kyllä varmaan me kiltit & kunnollisetikin saataisiin sillä linjalla mutta koska kiltti & kunnollinen ei se linja ole oikein sopiva kun sillä satuttaa ihmisiä pitkässä juoksussa.

        Te ette ole vain "mukavia miehiä" (nice guy TM) kuten gentsu, vaan kilttejä ja kunnollisia miehiä.


      • Ikis__M
        Hauskaa_seurata kirjoitti:

        Te ette ole vain "mukavia miehiä" (nice guy TM) kuten gentsu, vaan kilttejä ja kunnollisia miehiä.

        Hyvin kiteytetty, juurikin noinhan se on että gentsun kaltainen itsensä mukavana näkevä seuramies varmaankin kuten tuolla ylempänä mainitset "olkiukko" on kiltti ja mukava silloin kun se itselle sopii ja siitä on hyötyä, sellainenhan käyttää sitä mukavuuspuolta vain omien päämääriensä saavuttamiseksi seurauksista välittämättä ja sitten jos joku onkin eri mieltä herran ja hidalgon kanssa sille ei sitten ollakaan enää mukavia.

        Gentsuhan itsekin siellä ylempänä kirjoittaa "Minun seuraani pyrkivät ne inisijät ja valittajatkin. Sinä mukaan lukien tällä palstalla. Mulle vaan tuottaa välillä vaikeuksia jaksaa sellaisia." Tuostakin synytyi vaikutelma että kun gentsu avaa ketjun ja kaikki ei ole samaa mieltä on ne sitten niitä ärsyttäviä inisijöitä ja valittajia jotka pyrkii herran seuraan, aika mahtipontista :D, minusta taas olisi helkkarin tylsiä itsekin avaamani ketjut jos niissä kaikki olisi automaattisesti samaa mieltä minun kanssa.


    • PalstanRuminMies

      Olen sitten tässäkin asiassa poikkeus. Minua kutsuvat ystävät mukavaksi, hauskaksi, avuliaaksi, toiset huomioon ottavaksi yms mutte en mä silti seksiä saa. Niin siis jopa ne kaveri naiset kertovat edellämainittua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe