Raamatun mukaan Jumala vihaa ja inhoaa syntistä jumalatonta ihmistä. Hän myös rakastaa,
niin että tahtoo syntisen parasta ja tahtoo muuttaa hänen sydämensä. Rakkaus ja viha eivät
ole vastakohtia. Rakkauden vastakohta on rakkaudettomuus, joka on itsekkyyttä. Rakkaus
antaa itsestään vaatimatta takaisin, mutta itsekäs ihminen on aina vain ottamassa. Puhun nyt
Jumalan rakkaudesta.
Suomessa on vain yksi sana rakkaudelle, mutta kreikankielessä neljä: agape (Jumalan r.), filia
(ystävän r.), eros (sukupuolinen r.) ja storge (lasten ja vanhempien tai alaisten ja hallitsijoiden
välinen r.) Jumala ei tunne ystävän rakkautta jumalattomia kohtaan eikä vietä aikaa heidän
kanssaan. Jumalattomalla ei ole mitään yhteistä Jumalan kanssa: he eivät ole yhteen liitetyt
Hengessä toisiinsa niin kuin uskovainen ja Herra ovat. 1Kor6:17 Jumalaton on lihanmielisenä
Jumalan vihollinen ja Jumalan viha pysyy hänen päällään. Joh.3:36; Room.8:5-8
Jumala vihaa jumalatonta ihmistä itseään eikä vain syntiä, mitä se jumalaton tekee. Tämä
sanotaan selvästi monessa eri Raamatun kohdassa.
Psalmit:
5:5 Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun
tykönäsi.
5:6 Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia
väärintekijöitä.
Jumala vihaa kaikkia väärintekijöitä, ei vain väärin tekemistä.
Psalmit:
11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä
rakastavat, hänen sielunsa vihaa.
11:6 Hän antaa sataa jumalattomien päälle pauloja, tulta ja tulikiveä; polttava
tuuli on heidän maljansa osa.
Jumalan sielu vihaa jumalattomia ja niitä, jotka rakastavat vääryyttä.
Sananlaskut:
6:16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
6:17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
6:18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
6:19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten
kesken.
Lue lisää..
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/vihaa.pdf
Jumala vihaa jumalattomia ja syntisiä
36
692
Vastaukset
- asdfgasdfgsdfg
Vihauskontohan kristinusko onkin. Ei tuo mitään uutta ole.
- JumalanTahtoaKuulkaa
6:16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
6:17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
6:18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
6:19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten
kesken.
- 2eriasiaa
Jumala rakastaa luomakuntaansa ihminen mukaanluettuna, mutta vihaa syntiä ja niitä valintoja jotka johtavat ihmisen syntiin ja synnin harjoittamiseen luomakunnassaan. Ihminen ei ole pelkästään puhtaasti syntiä, joten Jumala ei vihaa ihmistä joka pyrkii parempaan ja valitsee hyvän synnin sijaan. Aloittaja on siis väärässä.
- OnkoNiin
Niinkö?
- NiinOnNiin
Jumala vihaa syntiä, koska se vahingoittaa ja tuhoaa ihmistä ja muuta luomakuntaansa.
- elämisenosaaminen
NiinOnNiin kirjoitti:
Jumala vihaa syntiä, koska se vahingoittaa ja tuhoaa ihmistä ja muuta luomakuntaansa.
Niinpä. Maallisellakin tasolla on helppo ymmärtää, ettei isät hyväksy minkään pahan vahingoittavan lapsiaan. Tottakai hän eliminoi vaarat pois ja suojelee lastaan. Mutta isät eivät kykene oikeaan suojeluun ilman uskoa Taivaan Isään.
Ihmiselle Jumala on antanut vapaan tahdon kulkea Jeesuksen viitoittamalla tiellä tai sitten siltä poiketa, kuten maallinenkin isä antaa aikuiselle lapselleen vapaan tahdon.
Tämän ajan henki on mielistynyt seuraamaan enemmän itse tehtyjen säädöksien ja keksintöjen epäjumaluutta.
Ks. Ap.5.
29. Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
30. Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
31. Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
32. Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Tottelevat!
Jeesus käski myös kavahtaa fariseusten ja kirjanoppineiden hapatusta.
Mitä on tämän päivän kirjanoppineisuus? Tieteen nimissä luisutaan koko Raamatun Sanasta eroon. Ihmisten tekemiä "tärkeitä kirjoja" päntätään lapsiin jopa 20 v.
Matt. 23:15
5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi....
13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
"Että ihmiset heitä katselisivat"! TV ! Nuorilta kysyttäessä on heillä haaveena tulla kuuluisaksi = katselluksi! Raamatunlausekotelot ja vaipantupsut jäi kait jo viime vuosisadalle pyrkimyksien haaveissa. Ns. Trendit ovat ne syrjäyttäneet muodin ja elektroniikan ajassamme.
- Aploredas
Jumala ei edes tunne sellaista ihmistä, joka kulkee synnissä. Vain ne jotka tekevät Jumalan tahdon, perivät valtakunnan. Jumala rakasti kerran maailmaa antamalla ainoan Poikansa, jotta meillä on mahdollisuus välttää Jumalan viha.
- lukusillaan
Minun mielestäni Raamattu esittää, että Jumala kutsuu ihmisiä sovintoon ja tykönsä "mustasukkaisuuteen asti". Jumala tuntee jokaisen luotunsa. Mutta jos ihminen, kutsusta huolimatta, ei tee sovintoa Luojansa kanssa eläessään, sitten ei ole pääsyä Taivaan valtakuntaan.
Synnin orjuudesta tulisi tosiaan ihmisen päästä pois, jottei häntä sen mukaan tuomittaisi.
Synti on kuolemaksi, mutta kuuliaisuus ikuiseksi elämäksi Herrassa.- Jarmo__EiKirj
Onpas täällä kummallisia käsityksiä. Hämmästyttää oikeen!
Mutta kun oikeen kunnolla asiaa tutkii Raamatun valossa, niin minä ainakin käsitän aivan selvän yhtälön Jumalan vihaamisen suhteen, eikä se ole ihminen alkuunkaan, vaan synti, synti ja taas synti.
Jo luotuaan Jumala sanoi luomakuntaa tehdessä joka ilta että se oli hyvä ja ihmisen luotuaan Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Miksi ihmeessä Jumala siis vihaisi sitä minkä oli luonut ja hyväksi todennut. Eihän sellainen ole oikea kaikkivaltias Jumala.
Synti tuli saatanan lankeemuksen mukana maailmaan ja tämä petti Adamin ja Eevan luottamuksen Jumalaan ja tämä juopa hiertää syntinä, jota Jumala vihaa. Mutta samalla niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Eikös tämä ole jotain AIVAN MUUTA KUIN IHMISEN VIHAAMISTA!!!!- Jarmo__EiKirj
Lisään vielä tähän että ME KAIKKI OLEMME SYNTISIÄ!
Jumala vihaisi meitä kaikkia, jos hän vihaisi syntistä ihmistä.
- ttkkl
"Autuas, joa ei kulje jumalattomien neuvossa. ja ei kulje synytisten teitä ja ei istu, kussa pilkkaajat istuvat" Raamatun julistus!
- Jarmo__EiKirj
Tuo on Raamatun hyvä ohje kyllä uskoville, muttei tuo ole Raamatun perussanoma, elikkä evankeliumi. Pelkästään tuolla ohjeella ei Taivaan portti aukene, eikä tuo yksistään tee autuaaksi. Tie, totuus ja elämä löytyy uskostamme Jeesuksessa Kristuksessa, eikä hurskaista teoistamme tai synnin karttamiskyvyistämme.
- shfgg
Jarmo. Katso itseäsi, tilanne paha.
- yeryt
Todella paha.
- Aploredas
Ei ainakaan taivaaseen ole asiaa syntisellä. Vain ne joiden synnit on pyyhitty Jeesuksen veressä, kelpaavat Jumalan valtakuntaan. Jumala sanansa mukaan heittää iankaikkiseen kadotukseen jokaisen syntisen. Raamatussa ei löydy sellaista kohtaa, että Jumala rakastaisi syntistä. Joh. 3: 16 rakkaus on agape muodossa, joka tarkoittaa huolenpitoa ja auttamista. Kysymys ei ole tunteesta. Joten Jumala auttoi ihmiskuntaa antamalla ainoan Poikansa, jotta ihminen voisi välttää Jumalan rangaistuksen. Kun otat vastaan Jeesuksen ja pysyt hänen seurassaan ,olet Jumalan rakas lapsi ja perit Hänen valtakuntansa.
Ajattele, jos raamattu sittenkin on totta. Mikä on sinun kohtalosi.Näin on! Liian usein Jumalan rakkaus ymmärretään sentimentaalisesti. Ja Johannes 3:16 on tosiaan ymmärretty totaalisen väärin ja sen ympärille on rakennettu valtava oppi siitä että Jumala rakastaisi muka kaikkia ihmisiä.
- Jarmo__EiKirj
Ohhoh, meneepäs paksuksi. No tehdäänpä kysymys hiukan toisesta näkökulmasta:
Kuinka paljon Jumala Rakastaa poikaansa Jeesusta Kristusta?
(Jumala on kerran jo osoittanut että mitä Hän ajattelee synnistä ja luomakunnasta. Hän katui että loi tämän kaiken ja tuhosi sen sitten tulvassa. Mutta sitten Hän teki liiton ihmisen kanssa ja muutti mieltään)
Niin paljon Hän ainakin Rakasti langennutta maailmaa, että antoi tämän poikansa kuolla puolestamme, jotta yksikään joka Häneen uskoo, ei enää hukkuisi.
Syntisyytemme ja synti on kaksi eri asiaa. Jumala ei vihaa syntistä, vaan syntiä. Mikäli me roikumme syynnissä kiinni, Jumala ei voi meitä pelastaa, mutta Hän vuodattaa kyyneleitä koska jos emme päästä siitä synnistä irti.
Syntisyytemme on kuin puoliksi tyhjä- tai puoliksi täysi lasi. Näin me sitä katsomme. Toiset katsovat joka päivä peiliin ja anoo että olen syntinen, Herra armahda minua. Kun toiset taas sanovat, olen armahdettu syntinen, nyt elän synnittömänä.
Vaara piilee siinä ettet katso käärmettä Mooseksen sauvassa, vaan katsot jalkoihisi missä niitä käärmeitä vilistää. Silloin takaa tulee joku käärme ja pistää sinua kuolettavasti. Tämä käärmeen katsominen on omaan syntisyyteemme tuijottamista Jeesuksen, välimiehen sauvassa, joka ohjaa meidät uuteen maahan. Mikäli luulemme että selviämme sinne omin voimin ja alamme katsoa vain jalkoihimme, minne astumme, niin silloin selkämme takaa yllättää käärme joka tappaa meidät.
Olemme siis syntisiä, emme me ole synnittömiä, joten Jumala Rakastaa meitä syntisinäkin, koska jos me laskemme syntimme Paimenemme sauvaan. Ristin juurelle ja elämme armossa joka päivä, emmekä julista synnittömyyttämme ja katsele koko ajan vain jalkoihimme. - Vainyksinimiylitsemuiden
Jarmo__EiKirj kirjoitti:
(Jumala on kerran jo osoittanut että mitä Hän ajattelee synnistä ja luomakunnasta. Hän katui että loi tämän kaiken ja tuhosi sen sitten tulvassa. Mutta sitten Hän teki liiton ihmisen kanssa ja muutti mieltään)
Niin paljon Hän ainakin Rakasti langennutta maailmaa, että antoi tämän poikansa kuolla puolestamme, jotta yksikään joka Häneen uskoo, ei enää hukkuisi.
Syntisyytemme ja synti on kaksi eri asiaa. Jumala ei vihaa syntistä, vaan syntiä. Mikäli me roikumme syynnissä kiinni, Jumala ei voi meitä pelastaa, mutta Hän vuodattaa kyyneleitä koska jos emme päästä siitä synnistä irti.
Syntisyytemme on kuin puoliksi tyhjä- tai puoliksi täysi lasi. Näin me sitä katsomme. Toiset katsovat joka päivä peiliin ja anoo että olen syntinen, Herra armahda minua. Kun toiset taas sanovat, olen armahdettu syntinen, nyt elän synnittömänä.
Vaara piilee siinä ettet katso käärmettä Mooseksen sauvassa, vaan katsot jalkoihisi missä niitä käärmeitä vilistää. Silloin takaa tulee joku käärme ja pistää sinua kuolettavasti. Tämä käärmeen katsominen on omaan syntisyyteemme tuijottamista Jeesuksen, välimiehen sauvassa, joka ohjaa meidät uuteen maahan. Mikäli luulemme että selviämme sinne omin voimin ja alamme katsoa vain jalkoihimme, minne astumme, niin silloin selkämme takaa yllättää käärme joka tappaa meidät.
Olemme siis syntisiä, emme me ole synnittömiä, joten Jumala Rakastaa meitä syntisinäkin, koska jos me laskemme syntimme Paimenemme sauvaan. Ristin juurelle ja elämme armossa joka päivä, emmekä julista synnittömyyttämme ja katsele koko ajan vain jalkoihimme.Kiitos Jarmo valaisevasta kirjoituksestasi. Hyvä vertaus. Kiitos kun jaksat opettaa. Vain käsi Jeesuksen kädessä pelastumme. Siinä turvamme ainut.
- Jarmo__EiKirj
Kiitos palautteesta Rakas ystävä!
Heitän tähän vielä yhden esimerkin:
Jos Jumala sanassaan käskee Rakastaa Herraa meidän Jumalaamme kaikesta sydämestämme ja sielustamme ja lähimmäistäkin kuin itseään, mutta myös vihamiehiämme, niin kuinka paljon Hän itse Rakastaakaan meitä, mutta myös Hänen omia vihamiehiään? ...jopa saatanalle Hän antoi armon ja ajan. Muutoinhan tämä olisi lopettanut koko homman jo aikaa sitten. Elikkä kyllä Jumala Rakastaa koko luomakuntaansa enemmän kuin kykenemme käsittämään ja tekee kaikkensa jotta jonkun vielä saisi pelastettua!
Tätä peilikuvaa vastenhan Pihokin hurahti universalismiin. Se vaan on siinä teoriassa ongelmana, ettei Jumala valehtele, eikä vääristele sanojaan, joten ikuisen kadotuksen portista menevät kyllä monet. Valitettavasti! Eikä Jumala silloinkaan kosta, vaan sekin on armon teko. Armon teko oli myös alentaa ihmisen ikää tuhannesta vuodesta 120 vuoteen, jottei ihmisen tarvitsisi niin kauan elää synnissä, koska synti pahenee ihmisessä koko ajan.
Se milloin Jumala kostaa, se tapahtuu Jumalan vihan aikana, ei kadotuksessa. - Aploredas
Jarmo__EiKirj kirjoitti:
Olemme siis syntisiä, emme me ole synnittömiä, joten Jumala Rakastaa meitä syntisinäkin, koska jos me laskemme syntimme Paimenemme sauvaan. Ristin juurelle ja elämme armossa joka päivä, emmekä julista synnittömyyttämme ja katsele koko ajan vain jalkoihimme.Jos lukisit raamattua, tuntisit Jumalan. Raamatussa on valtava määrä esimerkkejä siitä miten Jumala vihastui syntiin langenneeseen ihmiseen tai kansaan ja vihassaan rankaisi, jopa tappoi kymmeniätuhansia kerralla. Hän rakastaa niitä, jotka Häntä tottelevat. Ei näitä raamatun totuuksia voi mielipiteillä muuttaa.
Ei minustakaan ole synnitöntä tullut, vaan armahdettu. Syntini on Jeesus sovittanut. Myös tulevat, jos olen loppuun asti kuuliainen hänelle. Raamatusta löytyy vastaus tämän palstan kysymyksiin. En minäkään kinastele fysiikasta kun en alaa tunne. Siunausta kaikille Jeesuksen omille. - Jarmo__EiKirj
Kysyn sinulta yhden kysymyksen, miksi panettelet minua? Elikkä esität kuin tietäisit "Jos lukisit raamattua...". Miksi panettelet, panet sanoja suuhuni ja tekoja tai tekemättömyyttä käteeni, eikö sellainen ole syntiä sinulle? Minä oletan että luet Raamattua, kuten kaikki uskovat tekevät. Sen sijaan miten tulkitset ja sisäistät lukemasi, sen sinä teet itse siellä sismmässäs.
Raamatun tuntemuksessa et ole oppinut erottamaan sitä ettei Jumala ole murhaaja, vaan tämän käsityksen saastainen henkimaailma mielellään meihin kaikkiin istuttaisi, jotta oppisimme vihaamaan Jumalaa.
Sallimus on aivan eri asia kuin tappaminen. Itseasiassa, KAIKKI ELÄMÄ ON PELKÄN ARMON VARASSA. Mikäli Jumala ottaisi suojeluksensa pois, niin kuolisimme kaikki alle sekunnissa. Ymmärrätkö nyt näkökulman, josta katselen maailmaa? - Vainyksinimiylitsemuid
Jarmo__EiKirj kirjoitti:
Kiitos palautteesta Rakas ystävä!
Heitän tähän vielä yhden esimerkin:
Jos Jumala sanassaan käskee Rakastaa Herraa meidän Jumalaamme kaikesta sydämestämme ja sielustamme ja lähimmäistäkin kuin itseään, mutta myös vihamiehiämme, niin kuinka paljon Hän itse Rakastaakaan meitä, mutta myös Hänen omia vihamiehiään? ...jopa saatanalle Hän antoi armon ja ajan. Muutoinhan tämä olisi lopettanut koko homman jo aikaa sitten. Elikkä kyllä Jumala Rakastaa koko luomakuntaansa enemmän kuin kykenemme käsittämään ja tekee kaikkensa jotta jonkun vielä saisi pelastettua!
Tätä peilikuvaa vastenhan Pihokin hurahti universalismiin. Se vaan on siinä teoriassa ongelmana, ettei Jumala valehtele, eikä vääristele sanojaan, joten ikuisen kadotuksen portista menevät kyllä monet. Valitettavasti! Eikä Jumala silloinkaan kosta, vaan sekin on armon teko. Armon teko oli myös alentaa ihmisen ikää tuhannesta vuodesta 120 vuoteen, jottei ihmisen tarvitsisi niin kauan elää synnissä, koska synti pahenee ihmisessä koko ajan.
Se milloin Jumala kostaa, se tapahtuu Jumalan vihan aikana, ei kadotuksessa.Kiitos, kiitos. On Elävää vettä.
Tällainen sananpaikka on hieno kehoitus lukijoille Joh.7
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Lähde
https://www.youtube.com/watch?v=00GXrIEOKR0 Jarmo__EiKirj kirjoitti:
Olemme siis syntisiä, emme me ole synnittömiä, joten Jumala Rakastaa meitä syntisinäkin, koska jos me laskemme syntimme Paimenemme sauvaan. Ristin juurelle ja elämme armossa joka päivä, emmekä julista synnittömyyttämme ja katsele koko ajan vain jalkoihimme.Jumalan rakkauden teologia ei todellisuudessa ole aivan niin yksinkertaista niin kuin sitä usein pidetään... Se mitä tuolla rakastamisella ja Jumalan rakkaudella tarkoitetaan on usein hyvin mielenkiintoista. Mutta kreikan kieli on aivan selkeä tässä kysymyksessä.
Olen itse tutkinut Raamatusta kaikkein eniten Jumalan rakkautta ja Jumalan luonteenpiirteitä ja toimintatapoja eri tilanteissa, ja tämä on aina mielenkiintoinen aihe käydä keskustelua, mutta se on todella laaja.
"Jumala ei vihaa syntistä, vaan syntiä."
Tuo taitaa ennemminkin perustua epäraamatulliseen loruun "Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä". Raamatustahan tuota ei löydy, eikä edes ajatusta siitä. Taisi olla aivan jonkun muun uskonnon edustajakin kuka ensimmäisenä sanoi noin... Jumala ei voi vihata syntiä (objektia - tekemisen kohdetta) eikä rangaista sitä, vaan Hän voi vihata, ja vihaa subjektia, eli tekijää, ja rankaisee synnintekijää, siis syntistä tämän synneistä ja rikkomuksista. Niin Jumalaa, itseään, muita ihmisiä ja luomakuntaa vastaan tehdyistä synneistä. Raamattu ei myöskään sano että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä - ei yhdessä ainoassa kohdassa. Raamattu puhuu itse asiassa varsin vähän Jumalan rakkaudesta, mutta koskaan siitä ei puhuta uskosta osattomien yhteydessä.
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ." [Joh. 3:36]
"vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ." = vaan Jumalan viha PYSYY IHMISYKSILÖN PÄÄLLÄ.
- Jumalan viha on niiden päällä jotka eivät ole kuuliaisia Pojalle. Jumala siis vihaa väärämielisiä - Jumalan viha on heidän päällään. Mutta miten viha voisi pysyä jonkun päällä JOS SE EI JO ENNESTÄÄN OLISI hänen päällään? Raamatusta käy ilmi että olemme Jumalan vihan alla silloin kun olemme synnin tai lain orjuudessa.
Täytyy nyt ymmärtää sekin että sekä viha että rakkaus Raamatussa eivät ole ensisijassa tunteita ja tunnetta, eivätkä ne automaattisesti pois sulje toisiaan.
Näitä epäraamatullisia sanontoja on paljon muitakin kuin tuo "Vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä", kuten:
- "Kerran pelastettu, aina pelastettu"
- "Esirukouksen lapsi ei hukkaan joudu"
- "Yksin armosta pelastettu" (Raamattu sanoo: Armosta USKON KAUTTA)
- Ainuttakaan
Synnillistä tekoa en ole eläissäni tehnyt, koska synti on hihuleiden keksintö.
- johdonmukaisesti
Jos olet pimittänyt veroja, niin kaavasi mukaan se ei ole syntiä?
Ja pedofiliassakaan, jos olet mennyt testaamaan, ei liene kohdallasi synnistä kysymys???
- Lähetyshiippakuntalainen
Olemme lähtökohtaisesti kaikki kadotettuja, perisynnin vuoksi.
Joku teologi sanoo, että ihmiskunta on "kadotuksen massa".
Ihminen ei voi tehdä mitään pelastuakseen! Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen Jeesuksen ristintyön perusteella. Oman Sanansa perusteella! = JEESUS PELASTAA!
Me uskovaiset olemme armahdettuja syntisiä,
emme enempää emmekä vähempää!
Siunausta kaikille lukijoille!- Jarmo__EiKirj
AAAAMEN!! Kerrankin joku sanoo jotain viisasta.
Valitettavasti näilläkin palstoilla on valtavasti niitä ihmisiä, jotka eivät näe ainoastaan helvettiä "katolilaisena harhaoppina" vaan myös perisynnin ja kolminaisuuden/kolmiykseyden. Jeesuksen jumaluutta, ja Pyhän hengen jumaluutta ja persoonallisuutta vastaan hyökätään koko ajan jopa itseään kristityiksi väittävien toimesta, eikä enää vain pelkkien jehovien, muslimien yms. toimesta.
- Jarmo__EiKirj
Siin muotoiletko uudelleen nämä kaksi lausetta, koska minusta alku kuulostaa päinvastaiselta kuin loppu. Mitä siis haluat sanoa?
Jarmo__EiKirj kirjoitti:
Siin muotoiletko uudelleen nämä kaksi lausetta, koska minusta alku kuulostaa päinvastaiselta kuin loppu. Mitä siis haluat sanoa?
Useimmiten helvetti nähdään "katolisena harhaoppina", mutta nyt on alettu hyökkäämään samalla tavalla kolminaisuutta ja perisyntiä vastaan - ja niitä pidetään siis samalla tavalla katolilaisten keksiminä harhaoppeina kuin helvettiäkin.
Valitettavasti tällä palstalla on siis sellaisia ihmisiä, jotka näkevät kolminaisuuden ja perisynnin harhaoppeina samalla tavalla kuin helvetinkin.- Jarmo__EiKirj
Okei, nyt ymmärsin paremmin! Kiitos George_L
- toinennäkemys
Pikemminkin katuvia kuin armahdettuja. Armahdus tulee - jos - tulee sitten aikanaan.
- syntinenkaivolla
Ai ei rakasta syntistä. Jeesus kuoli syntisten edestä maistoi kuolemaa . Aterioi syntisten kanssa . Paransi sairaita syntisiä . Vapautti demoneista syntisiä . Jeesus on tullut syntisiä pelastamaan eikä hurskaita !!! Hebreankielellä rakkaus Ahava. Latnaksi te amo tai amore. Englanniksi love. Myös tykkääminen on rakkautta samoin välittäminen . Raamatun mukaan Jeesus jonka kautta kaikki luotiin rakastaa luotujaan vihaa pahuutta johon tulee loppu Ilmestyskirja 20 . Jeesus sanoo että pysykää hänen rakkaudessaan . Hän on rakkaus. Saatana on syyttäjä . Jeesus ei syytä eikä tuomitse . Ihmiset tuomitsevat itse itsensä kadotukseen vain ne jotka kieltävät Jeesuksen Jumalan Poikana messiaana . Kristitty on vapautettu synnin ja kuoleman laista kokonaan . Lain taulut ja tuomiot tuhottiin golgatan ristillä . Tuli armoa armon päälle. Näin paljon rakastaa syntisiä . Syntisten ystävä Jeesus Nasaretilainen. Älkää olko pahoja palvelijoita jotka sai omat syntinsä anteeksi mutta eivät anna muille anteeksi. Paha palvelija joutuu itse hammastenkiristyksiin kun ei anna anteeksi. Oikeiko 7kertaa ei vaan 70 kertaa . Jeesus myös käskee olla kivittämättä kuten aviomiestään pettänyttä naista sillä kaikki ovat yhtä syntisiä .
- Rakkausennenkaikkea
Jeesus otti keskelleen lapsen ja sanoi, että minkä teette yhdellekään näistä vähimmistä, sen te teette minulle. Rakkaus on tekoja. Äiti ja lapsi on lapsen ensimmäiset 3 vuotta symbioosissa, siis eroittamattomat. Lapsi tarvitsee ja elää äidinrakkaudesta käsin ja oppii rakastamaan ihmistä niinkuin itseään ja Jumalaa yli kaiken, kun saa oikeaa opetusta.
Raamattu sanoo: Äidin opetukset ja isän kuritukset. Sana kuritus tässä kohdassa on myös selitty sanaksi ohjaus. Ei voi olla kuritusta ennen oikeaa opetusta ja ohjausta. - Anonyymi
Voi pimeyttä! Jumala vihaa syntisiä ja tuomitsee jokaisen väärähenkisten ikuisesti helvettiin. Hän on vanhurskas ja vihaa etenkin naisia jonka siemenestä synti tuli tähän maailmaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752968
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642566- 2032220
- 731849
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1021452
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951079