Kysymys adventisteille ja muillekin

kerettiläinen-

Raamatussa kerrotaan, että Kristuksella on vain YKSI seurakuntaruumis, jonka Pää Hän on. Kristityt ovat jäseniä tässä seurakuntaruumiissa.

Raamatussa kerrotaan myös vain yhdestä Jalosta Öljypuusta, johon kaikki todelliset uskovat oksastetaan.

Todelliset kristityt löytyvät siis tästä kuviosta eli he ovat Kristuksen ruumiin jäseniä tai heidät on oksastettu/tullaan oksastamaan jaloon Öljypuuhun, joten kysymykseni kuuluukin:

Mistä tässä kuviossa löytyy sinun kirkkosi?
Missä siellä on Adventtikirkko?
Onko kirkkosi/seurakuntasi Kristuksen ruumis?
Onko se jalo Öljypuu?
Jos ei ole kumpikaan, niin mikä se on?

50

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsekuulevainon

      Niin ja se yksi seurakunta on tänä päivänä Adventtikirkko. Eivät muut.

      • kerettiläinen-

        Adventtikirkko on siis mielestäsi Kristuksen ruumis, ymmärsinkö oikein...?
        No jos näin on, niin Kristuksen ruumis on siis ollut olemassa vasta 1800-luvulta lähtien, niinkö?


      • rocketscience
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Adventtikirkko on siis mielestäsi Kristuksen ruumis, ymmärsinkö oikein...?
        No jos näin on, niin Kristuksen ruumis on siis ollut olemassa vasta 1800-luvulta lähtien, niinkö?

        Minua ihmetyttää toistuvasti että miksi menet näin helppoon!? Olen pistänyt tämän aiemminkin merkille mutta nyt vasta kirjoitan. Etkö sinä itse koskaan mieti että olisikohan provo kun tässäkin kirjoittajana on "näinsekuulevainon" ja tekstinä "Niin ja se yksi seurakunta on tänä päivänä Adventtikirkko. Eivät muut." Tämähän suorastaan huokuu sarkasmia ja tarkoituksellista provoa. Ihmettelen miten jotkut ottavat nämä tosissaan, ei tämä mitään tähtitiedettä ole tunnistaa.


      • kerettiläinen-
        rocketscience kirjoitti:

        Minua ihmetyttää toistuvasti että miksi menet näin helppoon!? Olen pistänyt tämän aiemminkin merkille mutta nyt vasta kirjoitan. Etkö sinä itse koskaan mieti että olisikohan provo kun tässäkin kirjoittajana on "näinsekuulevainon" ja tekstinä "Niin ja se yksi seurakunta on tänä päivänä Adventtikirkko. Eivät muut." Tämähän suorastaan huokuu sarkasmia ja tarkoituksellista provoa. Ihmettelen miten jotkut ottavat nämä tosissaan, ei tämä mitään tähtitiedettä ole tunnistaa.

        Kirjoita sitten "oikea" adventistien näkemys, ettei tarvitse provoille vastailla, sillä ei sen luulisi mitään rakettitiedettä olevan tähänkään kysymykseen vastaamisen...


      • rocketscience
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Kirjoita sitten "oikea" adventistien näkemys, ettei tarvitse provoille vastailla, sillä ei sen luulisi mitään rakettitiedettä olevan tähänkään kysymykseen vastaamisen...

        Ei kun minä olen se joka seuraa enkä ole adventisti. Tämä koko palsta on surkuhupaisa.


    • Exap

      "... heidät on oksastettu/tullaan oksastamaan jaloon Öljypuuhun, joten kysymykseni kuuluukin:"
      "... Missä siellä on Adventtikirkko?"

      Siitä huolimatta vaikka adventtikirkko on joutunut "menemään puihin" monissa lausunnoissan matkan varrella, kyseistä kirkkoa ei kuitenkaan löydy öljypuusta.

      Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa.

      • justjooniinpäniin

        Eli heitit sitten kaikki maailman adventistit saman tien helvetin tuleen ...


      • otajärkikäteen

        Sinä sen sitten teit itse jos joku. Ei siinä puussa ole mitään kirkkoja. Ei adventtikirkkoa eikä muitakaan kirkkoja. Ihan samalla tavalla kuin Israelilaisuus tai juutalaisuus ei taannut osallisuutta Jumalan valtakunnassa, ei sitä takaa adventismius eikä mikään muukaan kirkkokunta.


      • kerettiläinen-

        Mutta missä Raamatussa kerrotaan näistä erinimisistä kirkoista?


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        Mutta missä Raamatussa kerrotaan näistä erinimisistä kirkoista?

        Seurakunta ja kirkko on periaatteessa samaa asiaa... eli "uskovien yhteyttä"...
        Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" !
        Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" !
        Ja tähänhän kehoittaa myös Hebrealaiskirje
        Hebr 10:25 "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana"
        On tietenkin ihmisiä jotka tarvitsevat "hengellisiä ystäviä" enemmän kuin toiset ja toiset ovat ns. "oman tiensä kulkijoita" mutta siihen jokaisella on oma "armolahjansa" !
        Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua !
        Rakkaus Kristukseen kuuluisi rakentaa ja yhdistää uskovia toisiinsa !

        Kirkko (johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, ’Herralle kuuluva’)
        Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Seurakunta ja kirkko on periaatteessa samaa asiaa... eli "uskovien yhteyttä"...
        Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" !
        Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" !
        Ja tähänhän kehoittaa myös Hebrealaiskirje
        Hebr 10:25 "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana"
        On tietenkin ihmisiä jotka tarvitsevat "hengellisiä ystäviä" enemmän kuin toiset ja toiset ovat ns. "oman tiensä kulkijoita" mutta siihen jokaisella on oma "armolahjansa" !
        Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua !
        Rakkaus Kristukseen kuuluisi rakentaa ja yhdistää uskovia toisiinsa !

        Kirkko (johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, ’Herralle kuuluva’)
        Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko

        Esim: Ilm 2:1 "To the angel of the church (ekklēsias) in Ephesus write"

        http://biblehub.com/lexicon/revelation/2-1.htm

        ekklēsias = Seurakunta, Kirkko
        ekklēsía(from 1537 /ek, "out from and to" and 2564 /kaléō, "to call")
        http://biblehub.com/greek/1577.htm


      • Tänkjuu
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Seurakunta ja kirkko on periaatteessa samaa asiaa... eli "uskovien yhteyttä"...
        Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" !
        Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" !
        Ja tähänhän kehoittaa myös Hebrealaiskirje
        Hebr 10:25 "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana"
        On tietenkin ihmisiä jotka tarvitsevat "hengellisiä ystäviä" enemmän kuin toiset ja toiset ovat ns. "oman tiensä kulkijoita" mutta siihen jokaisella on oma "armolahjansa" !
        Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua !
        Rakkaus Kristukseen kuuluisi rakentaa ja yhdistää uskovia toisiinsa !

        Kirkko (johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, ’Herralle kuuluva’)
        Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko

        Kiitos tästä kirjoituksesta!


      • kerettiläinen-
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Esim: Ilm 2:1 "To the angel of the church (ekklēsias) in Ephesus write"

        http://biblehub.com/lexicon/revelation/2-1.htm

        ekklēsias = Seurakunta, Kirkko
        ekklēsía(from 1537 /ek, "out from and to" and 2564 /kaléō, "to call")
        http://biblehub.com/greek/1577.htm

        >> ekklēsias = Seurakunta, Kirkko <<

        Ekklesias ei ole kirkko, sillä kirkkolaitosta ei ollut edes olemassa Jeesuksen aikana, vaan se syntyi vasta 300-luvulla.


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        >> ekklēsias = Seurakunta, Kirkko <<

        Ekklesias ei ole kirkko, sillä kirkkolaitosta ei ollut edes olemassa Jeesuksen aikana, vaan se syntyi vasta 300-luvulla.

        ... Eipä tietenkään Jeesuksen kirkkoa eli Jeesukseen uskovien seurakuntaa voinut olla vielä "Jeesuksen aikana", vaan eri seurakunnat järjestäytyivät Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen kristittyjen lisääntyessä siellä täällä !


      • kerettiläinen-
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Seurakunta ja kirkko on periaatteessa samaa asiaa... eli "uskovien yhteyttä"...
        Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" !
        Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" !
        Ja tähänhän kehoittaa myös Hebrealaiskirje
        Hebr 10:25 "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana"
        On tietenkin ihmisiä jotka tarvitsevat "hengellisiä ystäviä" enemmän kuin toiset ja toiset ovat ns. "oman tiensä kulkijoita" mutta siihen jokaisella on oma "armolahjansa" !
        Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua !
        Rakkaus Kristukseen kuuluisi rakentaa ja yhdistää uskovia toisiinsa !

        Kirkko (johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, ’Herralle kuuluva’)
        Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko

        >> Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" ! <<

        Niissä nimitetään seurakuntia paikannimien mukaan, ei ideologisten eroavaisuuksien tai seurakunnan perustajan mukaan. Mistään Raamatusta ei esimerkiksi löydy "Paavalilaista Kirkkoa", vaikka Paavalilla varmasti olisi ollut enemmän hengellistä "meriittiä" perustaa oma seurakuntansa kuin Lutherilla, jos olisi halunnut näin tehdä. Paavalin näkemys tällaisesta menettelystä kuitenkin oli, että se on lihallisuutta ja Kristuksen seurakunnan hajottamista.

        1. Kor.1
        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        >> Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" ! <<

        Ovatko nämä keskenään erimieliset "sekavat seurakunnat" sitten jokin todiste siitä, että tämä organisoituminen olisi jotenkin edistänyt Kristuksen ruumiin rakentumista ? Ja miksi kirkolla sitten oli tarve hajottaa nämä organisoitumattomien uskovien ryhmät ja pakolla liittää ne omaan kirkkoonsa, jos ne ilman organisoitumista olisivat olleet vain siellä täällä "sekoilevia" ja "sooloilevia" kristittyjä? Päin vastoin ne olivat todellinen uhka kirkolle ja sen vuoksi ne piti tuhota. Tämä kuollut kirkkolaitos on se, joka tuhoaa elävän uskon kaikkein tehokkaimmin ja kuollut usko taas ei pelasta ketään, vaikka sen kannattajia olisi kuinka paljon tahansa.

        >> Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua ! <<

        No ei minulla pahaisella kerettiläisellä ole niin suuria luuloja itsestäni, että kuvittelisin voivani saada jotain tällaista aikaiseksi. Se mitä toivon on, että ihmiset uskaltaisivat ajatella aivan itse ja lakkaisivat kumartamasta näitä "myllynkivikirkkoja" ja niiden johtajia. Ne ovat yhtä vähän "Jumalan edustajia" täällä maan päällä kuin paavi on "Kristuksen sijainen". Ainoa edustaja ja sijainen Jumalalla ja Kristuksella täällä maan päällä on Pyhä Henki ja sitä ääntä jokaisen tulisi kuunnella. Jos kokee olevansa ristiriidassa oman omantuntonsa, Kirjoitusten ja jonkin kirkon tai lahkon "pelastusehtojen" kanssa, niin kannattaa kuunnella omantunnon ääntä. Eikä mikään estä ihmisiä kokoontumasta keskenään Kristuksen nimessä... Siihen ei tarvita minkään kirkon lupaa, vaikka ne niin mielellään rajoittaisivat ihmisten omantunnon vapautta.


      • näinnytvainon
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Seurakunta ja kirkko on periaatteessa samaa asiaa... eli "uskovien yhteyttä"...
        Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" !
        Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" !
        Ja tähänhän kehoittaa myös Hebrealaiskirje
        Hebr 10:25 "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana"
        On tietenkin ihmisiä jotka tarvitsevat "hengellisiä ystäviä" enemmän kuin toiset ja toiset ovat ns. "oman tiensä kulkijoita" mutta siihen jokaisella on oma "armolahjansa" !
        Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua !
        Rakkaus Kristukseen kuuluisi rakentaa ja yhdistää uskovia toisiinsa !

        Kirkko (johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, ’Herralle kuuluva’)
        Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko

        "Seurakunta ja kirkko on periaatteessa samaa asiaa..."

        Taas kerran hyvä kommentti sinulta!


      • Exap
        kerettiläinen- kirjoitti:

        >> Raamatussa esim. Ilmestyskirjassa 2 ja 3 luvussa esim. puhutaan eri "seurakunnista" ! <<

        Niissä nimitetään seurakuntia paikannimien mukaan, ei ideologisten eroavaisuuksien tai seurakunnan perustajan mukaan. Mistään Raamatusta ei esimerkiksi löydy "Paavalilaista Kirkkoa", vaikka Paavalilla varmasti olisi ollut enemmän hengellistä "meriittiä" perustaa oma seurakuntansa kuin Lutherilla, jos olisi halunnut näin tehdä. Paavalin näkemys tällaisesta menettelystä kuitenkin oli, että se on lihallisuutta ja Kristuksen seurakunnan hajottamista.

        1. Kor.1
        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        >> Ilman tällaista "organisoimista" uskovat olisivat maailmalla vain siellä täällä sekavia yksilöitä ilman "seurakuntayhteyttä" eli "hengellistä kotia" ! <<

        Ovatko nämä keskenään erimieliset "sekavat seurakunnat" sitten jokin todiste siitä, että tämä organisoituminen olisi jotenkin edistänyt Kristuksen ruumiin rakentumista ? Ja miksi kirkolla sitten oli tarve hajottaa nämä organisoitumattomien uskovien ryhmät ja pakolla liittää ne omaan kirkkoonsa, jos ne ilman organisoitumista olisivat olleet vain siellä täällä "sekoilevia" ja "sooloilevia" kristittyjä? Päin vastoin ne olivat todellinen uhka kirkolle ja sen vuoksi ne piti tuhota. Tämä kuollut kirkkolaitos on se, joka tuhoaa elävän uskon kaikkein tehokkaimmin ja kuollut usko taas ei pelasta ketään, vaikka sen kannattajia olisi kuinka paljon tahansa.

        >> Mutta se että sinä "kerettiläinen" haluat kaikkien "hengellisen kodin" kaataa, niin ei ole raamatun mukaista ajattelua ! <<

        No ei minulla pahaisella kerettiläisellä ole niin suuria luuloja itsestäni, että kuvittelisin voivani saada jotain tällaista aikaiseksi. Se mitä toivon on, että ihmiset uskaltaisivat ajatella aivan itse ja lakkaisivat kumartamasta näitä "myllynkivikirkkoja" ja niiden johtajia. Ne ovat yhtä vähän "Jumalan edustajia" täällä maan päällä kuin paavi on "Kristuksen sijainen". Ainoa edustaja ja sijainen Jumalalla ja Kristuksella täällä maan päällä on Pyhä Henki ja sitä ääntä jokaisen tulisi kuunnella. Jos kokee olevansa ristiriidassa oman omantuntonsa, Kirjoitusten ja jonkin kirkon tai lahkon "pelastusehtojen" kanssa, niin kannattaa kuunnella omantunnon ääntä. Eikä mikään estä ihmisiä kokoontumasta keskenään Kristuksen nimessä... Siihen ei tarvita minkään kirkon lupaa, vaikka ne niin mielellään rajoittaisivat ihmisten omantunnon vapautta.

        " Mistään Raamatusta ei esimerkiksi löydy "Paavalilaista Kirkkoa", vaikka Paavalilla varmasti olisi ollut enemmän hengellistä "meriittiä" perustaa oma seurakuntansa kuin Lutherilla, jos olisi halunnut näin tehdä. Paavalin näkemys tällaisesta menettelystä kuitenkin oli, että se on lihallisuutta ja Kristuksen seurakunnan hajottamista."

        Juuri näin. Paavalilla oli selkeä mielipide tuollaisesta puolueiden perustamisesta Jumalan seurakunnan sisälle, 1 Kor 1.
        "10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?"

        Ja hän jatkaa vielä myöhemmin: "Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?"


    • Hep-


      Room 11 löytyy vertaus öljypuusta.

      Jumalan omat ovat yksilöitä aina.
      Yksilöpeli on ollut aina metodi, mutta uskovien ryhmä on aina ollut totta.
      Öljypuun rungon jäsenet eli vanhan liiton aikainen kansa, ei sekään ollut valtiorajojem, rodun eikä kielen perustella pelastuva- vaan per/ nuppi.
      Uuden liiton ajan kansa, -öljypuun oksat, on sekin per/ nuppi metodissa, mutta uskonpuhdistus Ilm 14:6-13, on synnyttänyt lukuisia ryhmiä, ja lukuisia yksilöitä tietenkin.
      Tämän lisäksi on "näkymätöntä" seurakuntaa, eli niitä yksilöitä jotka erilaisista syistä eivät ole ryhmissä; Joh 10:16.
      Erilaisissa Raamattua lukevissa piireissä on "vilpittömiä yksilöitä" -siis niitä jotka ovat vilpittömiä totuuden etsijöitä, ja ovat oman tietomääränsä varassa.

      Adventtikirkko on 1863 rekisteröity, uskonpuhdistusliike, jossa kyllä ymmärretään em. erilaiset Jumalan omat yksilöt em. erilaisissa piireissä ja piirittöminä.
      > Mutta Adventtikirkko täyttää Raamatun evankeliumin Jeesus Kristus mission kallion perustan vankkumatta, hievahtamatta teologiassaan vähääkään maailman synnin puolelle, eli on hengellisesti turvallinen alusta ryhmän ja yksilöiden hengelliselle arvotoiminnalle. >Näin Adventtikirkossa on yksilöinä Jumalan jäännöskansaa, ja Adventtikirkko täyttää viimeisien aikojen hengellisen Raamatun evankeliumin arvotoiminnan vaatimukset. >Osa "jäännöksestä" (=Jumalalle erotettua) on Adventtikirkon piirissä, ja osa maailman muissa Raamattua lukevissa piireissä yksilöinä.

      Jeesus rakastaa vilpittömiä piireistä riippumatta, mutta on vaativa Jumalan tahdon seuraamista. Jumalan oma Henki on vilpittömän jatkuva kasvattaja, kunhan siinä riippuu; Hebr 10:12-18, 3:7-8, 1:14, 2:18, 4:14-16, 8:1-2; _Joh 14 luku, Ef 2:1-10, Ilm 14:12, Hebr 12:14.

      http://media7.fi


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija
      ingen pappi
      Kurpan torpan sepän pojanpojanpoika

      • kerettiläinen-

        >> Mutta Adventtikirkko täyttää Raamatun evankeliumin Jeesus Kristus mission kallion perustan vankkumatta, hievahtamatta teologiassaan vähääkään maailman synnin puolelle, eli on hengellisesti turvallinen alusta ryhmän ja yksilöiden hengelliselle arvotoiminnalle. >Näin Adventtikirkossa on yksilöinä Jumalan jäännöskansaa, ja Adventtikirkko täyttää viimeisien aikojen hengellisen Raamatun evankeliumin arvotoiminnan vaatimukset. <<

        Ensinnäkään Raamatussa ei puhuta "jäännöskansasta" missään muualla kuin luonnollisen Israelin kansan yhteydessä ja sielläkään se ei tarkoita koko kansaa, vaan ainoastaan jäännöstä siitä eli yksilöitä, jotka pelastuvat siitä kansasta, eivät siis Adventtikirkosta. Joten perustelut adventisteista "jäännösKANSANA" ovat raamatullisesti täyttä puppua ja siten myöskin väitteeltä "Adventtikirkon teologia seisoo Kristuskalliolla" putoo myöskin pohja pois. Teologia, kuten ei myöskään kirkko, voi "pitää kaikkia käskyjä", vaan ainoastaan ihmiset, yksilöt voivat ne pitää. Kirkkoa ei oksasteta yhtään mihinkään, enkä löydä Raamatusta yhtään paikkaa sen tueksi, että johonkin kirkkoon kuuluminen olisi jokin pelastuskysymys. Tai että Babylonista ulos lähteminen tarkoittaisi johonkin kirkkoon jäseneksi liittymistä. Joten mihin perustuu tämä Adventtikirkon niin suunnattoman tärkeä rooli tässä pelastustyössä?


      • pyhpyhjapyh
        kerettiläinen- kirjoitti:

        >> Mutta Adventtikirkko täyttää Raamatun evankeliumin Jeesus Kristus mission kallion perustan vankkumatta, hievahtamatta teologiassaan vähääkään maailman synnin puolelle, eli on hengellisesti turvallinen alusta ryhmän ja yksilöiden hengelliselle arvotoiminnalle. >Näin Adventtikirkossa on yksilöinä Jumalan jäännöskansaa, ja Adventtikirkko täyttää viimeisien aikojen hengellisen Raamatun evankeliumin arvotoiminnan vaatimukset. <<

        Ensinnäkään Raamatussa ei puhuta "jäännöskansasta" missään muualla kuin luonnollisen Israelin kansan yhteydessä ja sielläkään se ei tarkoita koko kansaa, vaan ainoastaan jäännöstä siitä eli yksilöitä, jotka pelastuvat siitä kansasta, eivät siis Adventtikirkosta. Joten perustelut adventisteista "jäännösKANSANA" ovat raamatullisesti täyttä puppua ja siten myöskin väitteeltä "Adventtikirkon teologia seisoo Kristuskalliolla" putoo myöskin pohja pois. Teologia, kuten ei myöskään kirkko, voi "pitää kaikkia käskyjä", vaan ainoastaan ihmiset, yksilöt voivat ne pitää. Kirkkoa ei oksasteta yhtään mihinkään, enkä löydä Raamatusta yhtään paikkaa sen tueksi, että johonkin kirkkoon kuuluminen olisi jokin pelastuskysymys. Tai että Babylonista ulos lähteminen tarkoittaisi johonkin kirkkoon jäseneksi liittymistä. Joten mihin perustuu tämä Adventtikirkon niin suunnattoman tärkeä rooli tässä pelastustyössä?

        Olet väärässä.


    • Esa_S

      Minun mielestäni minun kirkkoni on yksi niistä kirkoista, joista löytyy oksia tuohon jaloon puuhun. Myös muista kirkoista löytyy näitä oksastettuja oksia. Mutta Jeesus ei tullut perustamaan kirkkoja, joten kirkot eivät takaa paikkaa tuossa jalossa puussa.

      • kerettiläinen-

        Tämän vastauksen voin hyväksyä eli Jeesus ei tullut perustamaan kirkkoja, eikä yhdelläkään kirkolla ole siis mitään erityisroolia muihin nähden ihmisen pelastamisessa.


      • pyhpyhjapyh
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Tämän vastauksen voin hyväksyä eli Jeesus ei tullut perustamaan kirkkoja, eikä yhdelläkään kirkolla ole siis mitään erityisroolia muihin nähden ihmisen pelastamisessa.

        Olet väärässä tuossakin.


      • aikataulut
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Olet väärässä tuossakin.

        Adventtikirkon kohdalla oli melkein 1900 vuotta myöhässä?


    • Maitojunalla

      Yhdyn edellisiin Jarin ja Esan kommentteihin. Ekumeniahan yhdistää kaikkia erilaisia uskontoja Totuudesta välittämättä. Lopulta on vain 2 srk tai neitsyt ja portto... Pelastetut ja kadotetut. On kuitenkin joitain mielenkiintoisia Raamatunkohtia, joista selviää tuon Totuudessa yhdistetyn pelastetut joukon ominaisuuksia.

      Lopulla Esim. oksat poltetaan, jos ne eivät tee hedelmää. Eli pyhän hengen hedelmää meiltä pitäisi löytyä rakkaus,ilo,rauha,ystävällisyys,pitkämielisyys... Sanotaan myös taivaan "portilla": menkää pois te laittomuuden tekijät. Laittomuus lisääntyy lopun aikana sanoi Jeesus... Myöskin riemuitsevat valkopukuiset pelastetut taivaassa kuuluivat enkelin kanssapalvelijoihin joilla oli ennen pedon ja sen merkin voittamistaan ollut profetian henki ja jotka pitivät Jumalan käskyt.

      Siinä siis tuon taivaan 144000 (symbolinen) pelastetun Yljän morsiamen, eli hääaterialle menevien joukon = Totuuden eli Jeesuksen kautta yhtenäisen seurakunnan muutamia tunnuspiirteitä.

      • Exap

        "Lopulta on vain 2 srk tai neitsyt ja portto... "

        Niinkö ? Millä perusteella ?

        On nyt - ja on myös lopussa - vain yksi Jumalan seurakunta ja sitten on portto tyttärineen. Kaikki kirkot lähtevät aivan samasta emästä, katolisesta kirkosta: niin tekee A-kirkkokin. Kutsuupa sitä emää lapsikatraineen sitten portoksi tai ei, se ei ole Jumalan seurakunta.

        Siksi ei lopussa ole kahta seurakuntaa, vaan yksi. Ja siinä Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa.


      • kerettiläinen-

        >> Siinä siis tuon taivaan 144000 (symbolinen) pelastetun Yljän morsiamen, eli hääaterialle menevien joukon = Totuuden eli Jeesuksen kautta yhtenäisen seurakunnan muutamia tunnuspiirteitä. <<

        Yritätkö nyt tällä todistella, että se "yhtenäinen seurakunta" koostuu Adventtikirkon jäsenistä ja ettei näitä em. "pelastusehtoja" mitenkään voi täyttää olematta Adventtikirkon jäsen...?
        Jos näin on, niin luulisi, että tuossa Öljypuuvertauksessa olisi kuvattu näin tärkeää roolia näyttelevä pienempi Adventtikirkon "välivaiheöljypuu", jonka kautta vasta sinne oikeaan Öljypuuhun oksastus tapahtuisi...eli kuulostaa ihan katolisen Äitikirkon "välikappale" teologialta....


      • pyhpyhjapyh
        Exap kirjoitti:

        "Lopulta on vain 2 srk tai neitsyt ja portto... "

        Niinkö ? Millä perusteella ?

        On nyt - ja on myös lopussa - vain yksi Jumalan seurakunta ja sitten on portto tyttärineen. Kaikki kirkot lähtevät aivan samasta emästä, katolisesta kirkosta: niin tekee A-kirkkokin. Kutsuupa sitä emää lapsikatraineen sitten portoksi tai ei, se ei ole Jumalan seurakunta.

        Siksi ei lopussa ole kahta seurakuntaa, vaan yksi. Ja siinä Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa.

        Väität sinä ja olet väärässä.


      • Vääräjaväärä
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Väität sinä ja olet väärässä.

        Sinä olet nyt sanonut tässä keskustelussa tähän mennes 3 kertaa ihmisille että he ovat väärässä. Voisitko sinä saada kerrankin jotain aikaan ja kertoa oman tulkintasi niinkuin normaalit ihmiset tapaavat tehdä tai vaihtoehtoisesti pitää turpasi kiinni?


      • pyhpyhjapyh
        Vääräjaväärä kirjoitti:

        Sinä olet nyt sanonut tässä keskustelussa tähän mennes 3 kertaa ihmisille että he ovat väärässä. Voisitko sinä saada kerrankin jotain aikaan ja kertoa oman tulkintasi niinkuin normaalit ihmiset tapaavat tehdä tai vaihtoehtoisesti pitää turpasi kiinni?

        Olet väärässä.


      • kehari
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Olet kehitysvammainen.


      • Maitojunall
        kerettiläinen- kirjoitti:

        >> Siinä siis tuon taivaan 144000 (symbolinen) pelastetun Yljän morsiamen, eli hääaterialle menevien joukon = Totuuden eli Jeesuksen kautta yhtenäisen seurakunnan muutamia tunnuspiirteitä. <<

        Yritätkö nyt tällä todistella, että se "yhtenäinen seurakunta" koostuu Adventtikirkon jäsenistä ja ettei näitä em. "pelastusehtoja" mitenkään voi täyttää olematta Adventtikirkon jäsen...?
        Jos näin on, niin luulisi, että tuossa Öljypuuvertauksessa olisi kuvattu näin tärkeää roolia näyttelevä pienempi Adventtikirkon "välivaiheöljypuu", jonka kautta vasta sinne oikeaan Öljypuuhun oksastus tapahtuisi...eli kuulostaa ihan katolisen Äitikirkon "välikappale" teologialta....

        Lyhyesti vasteten kysymykseesi. EN, eikä kukaan adventistikaan yritä.


      • kerettiläinen-
        Maitojunall kirjoitti:

        Lyhyesti vasteten kysymykseesi. EN, eikä kukaan adventistikaan yritä.

        No nyt olet tehnyt selväksi, mikä EI OLE adventistien uskoa eli Adventtikirkon jäsenyys ei ole mikään pelastusehto.
        Edelleenkin jää epäselväksi, mihin sitten perustuu tämä Adventtikirkon ehdottoman tärkeä rooli tässä pelastustyössä ja mitä niiden Babylonista ulos lähtevien pitäisi konkreettisesti tehdä pelastuakseen? Riittääkö, että alkaa viettämään sapattia, vaikka ei liitykään Adventtikirkon jäseneksi vai pitääkö sen lisäksi vielä tunnustaa Ellen White profetian hengeksi?


      • MaitoJunalla

        Ei teoilla (kirkkoon liittyvällä tai liittymättömällä) kukaan pelastu, lopullinen tuomari on Isämme taivaassa, mutta jos ei olisi A-kirkkoa, joka julistaa 3 enkelin sanomaa, pitää käskyjä edelleen kunniassa (ne ei siis pelasta, mutta ei ole kumottukaan kuten usein väitetään), on saanut lisävaloa lopun aikaa varten...

        Kuka tekisi tuon työn - Helluntaisrk, vaparit, luterilaiset vai lestaadiolaiset ... Kukahan löytyisi? Nähdäkseni ei kukaan eikä mikään ainakaan maailmanlaajuisesti. On mielestäni hyvä olla mukana tässä viimeisen varoituksen sanoman julistustyössä, se on tärkää siinä mielessä Sinulle ja minulle - että ainakin mielessä pysyy nämäkin muusta kristikunnasta kuulumattomat totuudet.

        Ystävällisesti kommentoi


    • kerettiläinen-

      Apt.8
      26 Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
      27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
      28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
      29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
      30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
      31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
      32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
      33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
      34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, KENESTÄ profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
      35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta JULISTI HÄNELLE EVANKELIUMIA JEESUKSESTA.
      36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. MIKÄ ESTÄÄ KASTAMASTA MINUA?"n
      38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
      39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.

      Eli edellä olevasta käy ilmi, että Filippus julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta ja sen jälkeen mentiin suoraan kasteelle. Ei kerrota mistään katolisen kirkon 12 kuukauden infokurssista tai adventtikirkon kasteluokasta ja 28 opinkohdan pänttäämisestä, joiden jälkeen vasta olisi menty kasteelle ja samalla kastettu Jeesuksen nimessä
      >> KIRKON JÄSENEKSI KIRKON NIMEEN. Kasteen jälkeen he erkanivat ja hoviherra jatkoi vain iloisesti matkaansa. Uskon tie oli aloitettu.

      • pyhpyhjapyh

        Just. Eihän siihen sitten uskoakaan enää tarvita. Sinun oppisi mukaan riittää, että hokee tyhjäpäisenä "Jeesus Jeesus Jeesus" ja se on riittävä peruste kasteelle, seurakuntaan ja piispaksi asti.

        Olet väärässä.


      • kerettiläinen-
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Just. Eihän siihen sitten uskoakaan enää tarvita. Sinun oppisi mukaan riittää, että hokee tyhjäpäisenä "Jeesus Jeesus Jeesus" ja se on riittävä peruste kasteelle, seurakuntaan ja piispaksi asti.

        Olet väärässä.

        Oletetaan nyt, että sinä et ole trolli, vaan vakavissasi ymmärrät asian näin, jolloin minä voin puolestani todeta "olet väärässä".


    • Setä.neuvoo

      Ei-adventistin näkemyksiä

      Käsitykseni kirkkohistoriasta: on Paavin lahko, Lutherin lahko, Whiten lahko/opetuslapset, jne. Lahkoissa on harhaoppeja ja vääriä tapoja. Esim. ratkaisukristillisyyttä on monessa lahkossa. Monessa lahkossa on kuvanpalvontaa (vrt. 2. Moos 20:4). Monessa lahkossa kuvittellaan olevansa ainoa pelastuneiden joukko ja syyllistytään siinä halveksimaan Jumalan sanaa, joka
      - vanhurskauttaa (Room 10) uskon kautta ilman tekoja (Ef 2) ne, jotka Jumala valitsi ennen luomista (Ef 1)
      - pyhittää seurakuntaa (Ef 5), ja
      - herättää kuolleita (Joh 5-6 ja 11).

      Eli pelastaja on Jumalan sana, eikä lahko. Minulle erinäiset lahkot ja kirkot ovat verrattavaa Jeesuksen ihmiselämän aikaiseen juutalaisuskontoon, lain alaisuuteen. Silloinkin oli (synagoogissa) ulkokullattuja, jotka olivat olevinaan oikeaoppisia, nuhteettomia, pelastuneita, tms. Nykyajan kirkot ja lahkot ovat mielestäni täysin verrattavaa "saatanan synagoogaan". Monenlainen lainorjuuden hölmöläisyys näyttää vain lisääntyvän, milloin menestysteologisena ja milloin mitenkin.

      Toisin sanoen kirkkojen ja lahkojen edustajilta puuttuu ymmärrystä/uskoa,
      - mikä oikeasti on se, joka pelastaa
      - miten uskoon tullaan, tullaanko mistä hyvänsä muotomenoista/höpötyksestä
      - ja että pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      Monessa lahkossa ollaan tietävinään. Osataan puhua armosta. Osataan mainita Ef 2. Osataan ehkä jopa puhella Jeesuksen verestä jotain. Mutta oikea usko ja armo on kielletty muotomenoilla, ihmiskäskyillä, esim. tee ratkaisu, mene kasteelle, tee sitä, tee tätä. Adventismissa kiero sääntö: pitää viettää sapattia, oikealla hetkellä olla tekemättä, ollakseen nuhteeton lainnoudattaja, pedon merkkiä vailla. Eräs tekopyhyyden muoto. Vaikka en tätä kirjoittanut ketään tuomitakseni mihinkään helvettiin. Päinvastoin ihmetellen, miten kansa sietää tekopyhää oppia/julistusta. Että toisaalta ollaan julistavinaan armoa, toisaalta tekojen kautta pelastumista.

      • kerettiläinen-

        No puit sanoiksi minunkin käsitykseni.


      • 1234567---

        Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . . Sapatti on Jumalan merkki. Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus saapuu toisen kerran.


      • Jaksat.sinä.hölistä
        1234567--- kirjoitti:

        Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . . Sapatti on Jumalan merkki. Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus saapuu toisen kerran.

        Kun ihminen tulee uskoon ja Jeesuksen omaksi, hän tekee tässä uskonratkaisussaan SEN oikean valinnan ja Herransa pelastamana saa olla mukana tempauksessa.

        Sapatilla ei tässä ole mitään tekemistä, eikä sunnuntailla eikä millään muullakaan viikonpäivällä.

        Näin opettaa myös adventisti teologian tohtori Kai_A elikkä Kai Arasola.


    • rtyykkl

      Peöastubatlone väärän profeetankin joukot!?
      Taamattu koodista lytynyt totuus_Wllen White adventismin perstaja on 'Väärä profeetta!"
      Googleta: Bible code, Ellen Whte.Exodus

    • Setä.neuvoo

      Jossain joskus väitettiin, että on uskoville tyypillistä kiusausta silloin tällöin valua väärän opin puolelle kuvittelemaan /selittelemään, että muka teoilla pelastutaan. Mitäs mieltä olette, olenko liian äkkijyrkästi kiirehtinyt lausumaan, että eivät nämä ole oikean kristinopin uskovia, nämä jotka kuvittelevat teoilla pelastumista? Vrt. esim. Gal 5 tulkiten, ovat pois oikeasta opista, kristinuskosta ne, jotka tahtovat (lain) tekojen kautta vanhurskauteen päästä.

      Eli, kyse on siitä, mitä pidetään kirkkona tai seurakuntana. Perinteisesti on totuttu ajattelemaan uskontunnustuksia kristinuskon rajaksi. Minulle on kuitenkin kirkastunut /osoittautunut tärkeäksi dogmaksi, ettei pelastusta saada teoilla, Ef 2.

      Opetuslapseus on eri asia mielestäni. Juudas oli opetuslapsi. Lähetyskäskyssä kehotetaan tekemään kansoja opetuslapsiksi kastamalla heitä, Matt 28.
      Elikkä, olenko väärässä mielestänne, jos nipotan, ettei opetuslapseksi kastaminen ole pelastusta, eikä kristinuskon merkki, eikä pelastusta saada muillakaan teoilla?

      Seurakunta ei ole minulle näkyväinen vaan uskon kautta ymmärrettävä uskon asia. Että jossain tuolla se on, mutta kukaan ihminen ei voi vetää tarkkaa rajaa - kuin tuomarina.

      • kerettiläinen-

        >> Opetuslapseus on eri asia mielestäni. Juudas oli opetuslapsi. Lähetyskäskyssä kehotetaan tekemään kansoja opetuslapsiksi kastamalla heitä, Matt 28.
        Elikkä, olenko väärässä mielestänne, jos nipotan, ettei opetuslapseksi kastaminen ole pelastusta, eikä kristinuskon merkki, eikä pelastusta saada muillakaan teoilla? <<
        Miten se edes olisi mahdollista saada pelastusta millään teoilla, sillä lähtökohtahan on se, että me olemme uskovina täysin hedelmättömiä. Jos ME teemme tekoja, niin ne ovat lihan tekoja. Jos taas Jumala tekee tekoja meidän kauttamme, niin silloin ne ovat HÄNEN tekojaan, eivät meidän. Eli yksikään kirkkokunta, seurakunta tai mikään muukaan järjestö ei kykene tekemään kenestäkään Jumalan lasta, vaan ne ovat silloin sen kirkkokunnan, seurakunnan tai järjestön lapsia, kuten nimikin usein todistaa ja niitä on aikalailla tässä maailmassa. Jos nyt sitten joku näistä sattuisi olemaan myös Jumalan lapsi, niin hänen synnyttäjänsä ei ole se seurakunta, vaan Jumalan Henki. Ei ryöväriäkään ristillä kastettu, eikä hän kuulunut mihinkään näkyvään seurakuntaan, eikä myöskään kyennyt tekemään mitään muita tekoja kuin tunnustamaan Jeesuksen Herrakseen, mutta se riitti. Jeesus todisti, että ryöväri tulee kerran olemaan Hänen kanssaan paratiisissa.

        >> Seurakunta ei ole minulle näkyväinen vaan uskon kautta ymmärrettävä uskon asia. Että jossain tuolla se on, mutta kukaan ihminen ei voi vetää tarkkaa rajaa - kuin tuomarina. <<

        No niinhän siellä Gal.4:26,27 sanotaan.

        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.


    • kysynpävaan

      Uskonto on yksityisasia. Eikö sen vuoksi seurakuntayhteys ole tarpeetonta? Ovathan seurakunnat ja kirkot inhimillisiä järjestelmiä eivätkä ne voi meitä pelastaa.
      Vaikka uskonto on jokaisen yksityisasia,voimme havaita,että helluntain tapahtumien yhteydessä muodostunut seurakunta oli silloin uskoon tulleiden hengelliselle elämälle oleellisen tärkeä. Ymmärrän myös niitä jotka syystä tai toisesta haluavat olla yksin.

      • kerettiläinen-

        >> Ymmärrän myös niitä jotka syystä tai toisesta haluavat olla yksin. <<

        No sitten olet ymmärtänyt väärin, jos kuvittelet, että minä haluaisin olla yksin. Minulle on hirvittävän raskasta olla ristiriidassa oman omantuntoni kanssa, enkä mitenkään voi nostaa jalustalle jotain sellaista seurakuntaa, joka väittää olevansa juuri se "ainoa oikea" ja vaatii itselleen ainoastaan Jeesukselle kuuluvaa kunnia. En voi tunnustaa sellaista seurakuntaa hengelliseksi auktoriteetikseni, enkä myöskään halua olla mukana rakentamassa tällaista hiekkaperustukselle rakennettua ihmistekoista "myllynkivikirkkoa".


    • Lässynlässyn

      En minäkään (kuvaamassasi srk:ssa). On kuitenkin selkeää selvempiä Raamatun antamia tuntomerkkejä, millainen on lopun ajan seurakunta. Tämä ei ole tunnekysymys, kysymys on Jumalan sanasta pelkästään. Ainoastaan oppikysymykset ratkaisevat, olin sitten siellä kirkon penkissä vaikka yksikseni, onneksi on Jumalan henki kuitenkin johtanut muitakin TOTUUTEEN.

      • kerettiläinen-

        >> On kuitenkin selkeää selvempiä Raamatun antamia tuntomerkkejä, millainen on lopun ajan seurakunta. <<

        No olipa hyvä, että otit tämän esiin, sillä Raamatussa todellakin on kuvaus lopun ajan seurakunnasta ja mikä ihmeellisintä, niin nämä tuntomerkit sopivat seurakuntaan kuin seurakuntaan nimestä tai "pelastusehdoista" riippumatta.

        Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        Tässä on kuvaus itseriittoisesta seurakunnasta, jolta puuttuu KAIKKI pelastukseen tarvittava, eikä se ole itse siitä lainkaan tietoinen...


    • kysynpävaan

      Näkymätön seurakunta, jota kutsutaan myös universaaliseksi seurakunnaksi,muodostuu kaikista Jumalan omista kaikkialla maailmassa. Siihen kuuluvat näkyvän seurakunnan uskovaiset sekä lisäksi ne monet,jotka ovat seuranneet kaikkea Kristukselta saamaansa valoa. vaikka eivät ole kuuluneet mihinkään kirkolliseen organisaatioon. Näkymättömän seurakunan olemassaolo osoittaa,että Jumalan palveleminen on olemukseltaan hengellistä. "Oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa.Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo" Joh. 4:23 Koska oikea rukoileminen on luonteeltaan hengellistä,ihminen ei voi täsmällisesti tietää kuka kuuluu Jumalan seurakuntaan,kuka ei. Kun Paavali oli kääntynyt, Jumala johti hänet yhteyteen näkyvän seurakuntansa kanssa ja sitten antoi hänen tehtäväkseen johtaa seurakunan lähetystyötä Apt 9:10-22

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe