pajeron mittarit

miten on

Mulla pajero 2.5tdi onko näissä alunperin lainkaan öljynpaine ja hehkun valoa mulla on ölyn paine mittari mutta ei valoa hehku toimii mutta siitäkin valo puuttuu miten kuuluu olla?

6

1234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

      Hehkun merkkivaloille saattaa olla lamputkin paikoillaan, mutta eivät ole käytössä.
      Öljynpaineen varoitusvalolla taas on lampun paikka tyhjänä ja piirilevystä puuttuu siltä kohdin johteet, eli ei ole sitäkään.

      • l-200

        No niin.

        Mitenkähän nyt lienee?? Kyllä ainakin omassa -98:ssa on hehkun merkkivalo kojetaulussa ja hyvin loistaa oranssina ennen kuin sammuu(olisiko päällä n. 2-3 sek.)
        Niin joo tosiaan, meinaatko että tuo väite siitä että öljynpaineelle ei olisi varoitusvaloa lainkaan, mulla on sitten varmasti joku ihan erikoismalli koska kojetaulussa on sekin valo, se punainen jossa tippakannun kuva.

        Ei nyt sentään kerrota ihan mitä satuja sentään, jookos.

        Terveisin.
        L-200.


      • -90
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Mitenkähän nyt lienee?? Kyllä ainakin omassa -98:ssa on hehkun merkkivalo kojetaulussa ja hyvin loistaa oranssina ennen kuin sammuu(olisiko päällä n. 2-3 sek.)
        Niin joo tosiaan, meinaatko että tuo väite siitä että öljynpaineelle ei olisi varoitusvaloa lainkaan, mulla on sitten varmasti joku ihan erikoismalli koska kojetaulussa on sekin valo, se punainen jossa tippakannun kuva.

        Ei nyt sentään kerrota ihan mitä satuja sentään, jookos.

        Terveisin.
        L-200.

        kun aikoinaan ostin ko. auton, ihmettelin samaa asiaa ja totesin, että asia on suurinpiirtein niin kuin tuossa edellä kerrottiin. tästä on joskus ennenkin ollu juttua tällä palstalla.
        asiaa perusteltiin jollain pikahehkuilla ja painemittarilla


      • l-200
        -90 kirjoitti:

        kun aikoinaan ostin ko. auton, ihmettelin samaa asiaa ja totesin, että asia on suurinpiirtein niin kuin tuossa edellä kerrottiin. tästä on joskus ennenkin ollu juttua tällä palstalla.
        asiaa perusteltiin jollain pikahehkuilla ja painemittarilla

        No niin.

        No siis mitä...
        Kyllä mulla ainakin on omassa -98:ssa sekä hehkun merkkivalo kojetaulussa ja on pikahehkut, samoin löytyy ö-paineen merkkivalo kojetaulusta.
        Auto on ihan originaali suomisuolamarinaadi-yksilö ja karvalakki malli.

        Samoin siskon ex-pajessa -89 2,5 td-ic oli nuo molemmat varoitusvalot(hehku ja ö-paine) ja oli myös se monimittaristo jossa ö-paine kiloina, maastoajo mittaristo(pystyakselin kallistuma ja vaaka-akselin kallistuma) ja kolmas mittari näytti latauksen ja jännitteen.

        Tietty, voihan olla että ko. valot on palaneet kojetaulusta, mutta ihan heti ensi vakuutteluilla en niele tuota väittämää että ko. varoitusvaloja ei mitsussa olisi, vaikka siinä olisi pikahehkut ja paineen mittaus(ja osoitus siinä monimittaristossa). Tiedän, olen sitten vissiin vastavirtaan uiva kerettiläinen luonne :D. Voihan se olla että olen väärässä, errare humanum est.

        Terveisin.
        L-200.


      • ppp
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        No siis mitä...
        Kyllä mulla ainakin on omassa -98:ssa sekä hehkun merkkivalo kojetaulussa ja on pikahehkut, samoin löytyy ö-paineen merkkivalo kojetaulusta.
        Auto on ihan originaali suomisuolamarinaadi-yksilö ja karvalakki malli.

        Samoin siskon ex-pajessa -89 2,5 td-ic oli nuo molemmat varoitusvalot(hehku ja ö-paine) ja oli myös se monimittaristo jossa ö-paine kiloina, maastoajo mittaristo(pystyakselin kallistuma ja vaaka-akselin kallistuma) ja kolmas mittari näytti latauksen ja jännitteen.

        Tietty, voihan olla että ko. valot on palaneet kojetaulusta, mutta ihan heti ensi vakuutteluilla en niele tuota väittämää että ko. varoitusvaloja ei mitsussa olisi, vaikka siinä olisi pikahehkut ja paineen mittaus(ja osoitus siinä monimittaristossa). Tiedän, olen sitten vissiin vastavirtaan uiva kerettiläinen luonne :D. Voihan se olla että olen väärässä, errare humanum est.

        Terveisin.
        L-200.

        Vasta pari viikkoa sitten tutkiskelin kytkentäkaavioita ja niiden toteutusta käytännössä, eli purkasin mittariston, vaihdoin lamput jne. Vaivasi juuri se ö-painevalon puuttuminen. Auto on -88.
        Uudemmissahan se normaalisti on kuten sanoit. Ja näissä vanhoissa ropaleissakin joissain malleissa, ainakin niissä, joissa on 20 sek. hehkut 11V. Mahdollisesti myös muissa, mutta minulla ei todellakaan ole. Varsinkin ö-painevalon kohta on kumma, kun tippakannunkin kuva on, mutta ei lamppua ja vaikka olisikin, sille ei tulisi :aa, eikä anturilta -:sta.


    • maasturi

      -89 Pajerosta kokemusta: Öljynpaineet katsellaan mittarista jonka olisi syytä olla kunnossa. Vanhemmiten ne tuppaavat näyttämään alle totuuden ja se johtuu anturista joka vanhenee.

      Hehkuvalossa on polttimo, mutta eihän siihen valoa tule vaan kosla käynnistetään kun rele naksahtaa. Näinhän ne muutkin tekee;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe