apua kaipaava

Olisin kyselly muilta kun mulla on asentohuimausta niin millasia oireita muilla on??

7

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähänsakkaava

      Iskin pääni onnettomuudessa ja sen jälkeen oli tyypillisesti asentohuimausta aina kun päätä kallisti taaksepäin tai kun nousi makuulta istumaan. Oli suljettava silmät, koska tuli tunne, että kaatuu taaksepäin. Kerrallaan kestivät vain sekunteja. Vaiva jatkui kuukausia, mutten mennyt lääkäriin, koska päivällä en päätäni juurikaan kallistellut joten huimauskaan ei siten vaivannut.
      Nyt, vuosien jälkeen, enää hyvin pieniä huimauskohtauksia joskus aamuisin vuoteelta noustessa. Vaiva poistunee ajan myötä kokonaan.

      Lääkärissä testattaisiin asennoilla, missä kohtaa se sakka siellä korvan kaarikäytävässä lymyää ja sitten annettaisiin päänliikeohjeita sakan poistamiseksi. Joillakin se auttaa heti, toisilla oireet uusiutuu ajan myötä - yksilöitä kun ollaan. Kirurgisiin toimenpiteisiin on syytä aniharvoin.

    • kokeilemisenarvoista

      Oli aikoinaan, nyt harvemmin ja lievinä. Sain vaivaan Betaserciä, sekä luontaistuoteliikkeestä
      Kin.....(en muista nimeä).
      Huimauskohtaukset olivat pahoja, oli pakko istua tai maata.
      Jos yritti väkisin pysyä pystyssä...hikoilu.....oksentaminen.

      Kokeile seuraavaa:
      1. Makaa oikealla kyljellä patjalla pari minuuttia ilman tyynyä, ainakaan korkeaa sellaista.
      2.Makaa mahallaan pari minuuttia, otsa kohtisuoraan alaspäin pari minuuttia.
      3.Sama oikealla kyljellä...
      4.Ja selällään.
      5. Nouse rauhallisesti ylös.

      Ko. "ohjelman" tarkoituksena on koulia tasapainoelintä, ja saada se paremmin liikkumaan. Vältä suolaisia ruokia, jotka kerryttävät nesteitä sisäkorvaan.

      Toimii!

    • Kyl on tullu kokeiltua noita juttuja tuntuu vaan ettei nekään auta mulla on kans välillä huonompia päiviä ja välillä parempia päiviä muaon kiusannu jo kohta pari vuotta tää asentohuimaus eikä todellakaan ole mukavaa vie kyllä mielen kiinnon ei mitään huvita tehdä alkaa jo olla niin kypsä tähän.

    • uttra

      Mulla on kaksi kertaa ollut ja niin pahana että jouduin lanssilla lähtemään. Eka kerran kun emme tienneet mistä kyse ja toisen kun epäily oli mutta oireisto niin raju ja pitkäkestoinen että halusivat tarkistaa ja nesteyttää(16h oksensin ihan kaiken ja pystyyn ei voinu nousta ollenkaan kun huimasi makuulla,istuen ja seisoessa) ja pääkipu. Ekakerralla oli vain pahoinvointia, voimakas ahdistus ja pyörrytys samaten kaikissa asennoissa. Meni ohi noin 5h. Nyt viimeisimmällä kerralla mut katottiin tarkemmin ja sain enemmän tietoa tuosta huimauksesta sekä ohjeita tehdä niitä sakkojen liikuttelu temppuja. Ekakerralla olo koheni nopeasti normaalisti, tokalla pahoinvointi kesti vielä pariviikkoa ja muutenkin pää oli viikonverran aivan toistaitoinen. Tuntu etten ollu kartalla ja tuli semmosia tasapainoheittoja. Sitten se alko korjaantua. Näemmä mulla on tämmönen versio että harvoin mutta kun niin se alkaa niin on rajua. Täytyy toivoa että ensikerralla mikäli tulee niin menee ohi ohjeilla kotona. Nyt on se sairas korva selvillä niin osaa täsmentää niitä liikkeitä sen mukaan.

    • pelottavaa

      Minulla oli pari vuotta sitten asentohuimauskohtaus. Aamulla kun heräsin, niin en juuri pysynyt pystyssä. Liikuin seinistä kiinni pitäen. Maisema heitti aivan ympäri. Oksensin monta kertaa ja kohtaus kesti n 6 h.

    • Ok kiitos toisten kokemuksista mulla on kyllä tämä melkeen jokapäivästä välil huonompi päivä ja välil parempi päivä tää on jo niin kurjaa toivoisin jo pääseväni joskus tästäkin vaivasta mul tulee yleensä jos pääkin on hetken alaspäin tai ylöspäin ja sit voi tulla ihme olo vaikka istuu ihan paikallaankin välil tuntuu et onko tää edes mitään asentohuimausta lääkäri vaan sanos joskus mulle että on sitkee tauti olen jo kärsinyt tästä ainakin pari vuotta.

      • OAL

        Kärsin monta vuotta kauheista huimauskohtauksista. Lääkäri epäili asentohuimausta sitten menieren tautia. Mutta ongelmat vaan jatkui. Lopulta korvalääkäri alkoi epäillä niskaongelmia ja kun niitä alettiin hoitamaan myös huimaus hävisi. Kannattaa tutkituttaa niska, hartiat sekä selkä hyvällä fyfioterapeutilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe