lihasten kasvu

zzz678

Olen 17-vuotias poika ja käyn salilla 4-5 kertaa viikossai ja futista on 2-3 viikossa. Syön melko hyvin ja nukun 8-9 tuntia aina. Olen 175cm, painan 72kg. Lihasta minulla on noin 40kg ja rasvaa 5,5kg ja rasvaprosentti on noin 8, miksi näytän peilistä miltein samalta kuin alotin treenaamisen eli n. 7kk sitten vaikka voimaa ja painoa on tullut lisää😑ja tuntuu että lihakset eivät kasva millään. Mikä voi olla syy

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TreeniäYli20Vuotta

      Yksinkertaisesti geenit on syy. Tosin et kerro lainkaan paljonko voimaa ja painoa on tullut. Hermosto kun kehittyy varsinkin alussa niin pystyt tuottamaan samankokoisilla lihaksilla hieman enemmän voimaa. Tosin en usko, että lihaksesi eivät ole kasvaneet. Kannattaa ottaa nyt kuva vartalosta eri asennoissa jos et alussa ottanut ja verrata sitä vaikka vuoden päästä otettuun kuvaan.

      Itsellä tuli kyllä nopeasti lihakset esiin. Tosin olin ihan lihakseton ruipelo ja "uusia" lihaksia alkoi ponnahdella siellä täällä kuukauden parin jälkeen. Ravinnossasi ei liene vikaa kun olet rasvaton ja paino noussut.

      On olemassa myös harvinainen ihmistyyppi joilla ei kasva lihakset vaikka kuinka treenaisi, tuskin nyt sellanen kuitenkaan olet.

    • Jäntevä_vai_lihaksikas

      Jos painoa on tullut lisää ja voimaa, niin varmasti myös lihaksia. Et vain itse tunnista sitä. Olet jopa suurinpiirtein ihannepainossakin. Tuossa pituus/paino suhteessa lihakset näkyvät jäntevyytenä. Kyse on siitä mitä arvostat. Jos arvostat pursuvia lihaksia niin sitten massaa lisää eli painoa kroppaan (oikeanlaisen ruuan runsasta tankkaamista) ja salitreeniä painoilla. Jos taas tykkäät pelata futista ja juosta ja olla notkea niin sitten pysyt siinä jäntevässä kropassa joka sinulla nyt on. Kyse on siitä mitä arvostat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe