Olen aloittelija ohjelmoinnissa, ja osaan Pythonin perusteet. Olen koettanut tehdä vähän isompaa ohjelmaa ja ongelmani tuntuu olevan siinä, että suunnittelen aina liian isoja funktioita. Onko olemassa kätevää opasta tai neuvoa sille, miten tehdään ohjelmat siten, että funktioilla olisi vaikka korkeintaan kaksi parametriä?
Kuinka oppisin suunnittelemaan ohjelmia?
2
114
Vastaukset
Tästä varmaan apua: https://en.wikipedia.org/wiki/Cyclomatic_complexity
Huolehdi siitä, että cyclomatic complexity on korkeintaan 10. Vain erikoisissa poikkeustapauksissa sitten enemmän.
Prosessi siihen miten saat riittävän yksinkertaiseksi funktiot menee niin, että kirjoita ensiksi testin millä testataan toimiiko funktio oikein. Sitten vasta kirjoitat sen funktion. Jos tarvitset lisää monimutkaisuutta niin kirjoita testejä lisää.
Huomioi se, että testien määrän funktiota kohden pitäisi olla sama kuin tuo cyclomatic complexity, eli maksimissaan 10 testiä funktiota kohden.- noviisipythonisti
Ainakin keskimääräinen kompleksisuus on alle 10:
radon cc ahdruud.py -a -na
ahdruud.py
F 9:0 last_coordinates - B
F 70:0 can_put_on_board - B
F 25:0 next_x_coordinate - A
F 34:0 next_y_coordinate - A
F 44:0 digits_corresponds - A
F 1:0 printboard - A
F 61:0 does_overlap - A
7 blocks (classes, functions, methods) analyzed.
Average complexity: A (4.42857142857)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845167Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.263488Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382838Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin162011Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2721523- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731078