Jumalien (8) ja jumalien (2) ilmoittaminen

Kaikkiilmoitetaan

Joseph Smith osasi käyttää oikein isoa J:tä ja pientä j:tä puhuttaessa Jumalista (8) ja jumalista (Sana, Pyhä Henki).

"... Olipa sitten olemassa yksi Jumala tai monta Jumalaa (8), heidät tullaan ilmoittamaan... sen mukaan, mikä säädettiin kaikkien muiden jumalien (Sana, Pyhä Henki) iankaikkisen Jumalan (Jahve) neuvostossa, ennen kuin tätä maailmaa oli..." (Opin ja liittojen kirja 121:28,32, Smithin ilmoitus Libertyn vankilassa 20.3.1839).

26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua kokoontui aineettoman maailmankaikkeuden yhdessä paikassa noin 90 (120-90) valovuoden päässä maasta kahdeksan Jumalaa, jotka kaikki olivat miespuolisia, ja jossa he pitivät neuvonpidon, mitä kukin tekisi myöhemmin. Meidät luonut Jumala, joka loi kaiken rakkaudesta ja joka oli ja on rakkauden Jumala, valitsi aineellisen maailmankaikkeuden ja sen persoonien luomisen.

Mitä muut noista Jumalista tekivät, en tiedä mutta he hajaantuivat tapaamisensa jälkeen eri puolille universumia. Meidän Jumalaltamme kesti noin 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa tulla (ohittaen kauempaa vasemmalta maahan nähden nykyisen Karhun tähdistön) lähelle paikkaa (Kolob eli Jupiter) josta Hän aloitti Kolobin eli Jupiterin luomisen.

Avaruus tai olemassaolo oli ennen luomisen alkua aineeton. Oli vain tyhjä hiljaisuus ja Jumala alkoi käyttää ensimmäistä kertaa luomisvoimaansa (Pyhä Henki) luomalla Kolobin. 6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassaoloon Sana.

4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärälläpalstalla

      Ihan hauska, mutta ei mormonismia.

      • oikeallapalstalla

        Ei lainkaan väärällä palstalla sillä itse mormonikirkon perustaja Joseph Smith ilmoitti että nämä tiedot (muut Jumalat) ilmoitetaan ja mikäs muu paikka sopii siihen kuin mormonismi palsta.


    • kaksipisteto

      En tiedä onko , mutta vielä hullummat väitteet ovat kun
      nim. Selkeyttä väittää näin "Tässä on suluissa lisäykset, joita ei ole alkutekstissä:
      "Ja Jumala (=Elohim) puhui kaikki nämä sanat, sanoen:
      "Minä (=Elohim) olen Jahve, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä."
      On valitettavaa, että persoonat sekoittuvat. Ymmärtämiseen tarvitaan muuta kuin kirjaimellista tulkintaa. "

      Siten mormonien mielestä teksti kuuluu
      1 Ja puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
      2 "Minä olen Jahve, sinun joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä" mutta ei kuulukaan vaan
      "Täytyy siis olla erikseen Elohim ja Jahve. Jahve on Elohimin henkilapsi. Elohim ei ole yleisnimi Jumalasta. "
      Lopullinen tekstiversio:
      "Minä erillinen elohim puhuin kaikki nämä sanat, minä en ole Jahve enkä vienyt sinua pois egyptin maasta , vaan Jahve joka en ole minä vaan on henkilapseni vei sinut pois egyptin maasta "

    • Selkeyttä

      "Aineetonta ainetta ei ole olemassa."

      • Kaikkiilmoitetaan

        Aineeton tarkoittaa ettei ollut olemassa materiaa.


    • 28 tulevana aikana, jolloin mitään ei salata; olipa olemassa yksi Jumala tai monta jumalaa, heidät ilmoitetaan.
      29 Kaikki valtaistuimet ja herruudet, vallat ja voimat ilmoitetaan ja suodaan kaikille, jotka ovat kestäneet uskollisina Jeesuksen Kristuksen evankeliumin tähden.
      30 Ja myös, jos on määrätty rajoja taivaille tai merille tai kuivalle maalle tai auringolle, kuulle tai tähdille,
      31 kaikki niiden kiertoajat, kaikki määrätyt päivät, kuukaudet ja vuodet ja kaikkien niiden päivien, kuukausien ja vuosien päivät ja kaikki niiden kirkkaudet, lait ja määräajat ilmoitetaan aikojen täyttymisen ataloudenhoitokauden aikoina
      32 sen mukaan, mitä säädettiin keskellä kaikkien muiden jumalien iankaikkisen Jumalan neuvonpitoa, ennen kuin tämä maailma oli, varattavaksi sen päätökseen ja loppuun asti, jolloin jokainen ihminen on astuva hänen eteensä iankaikkisuuteen ja hänen kuolemattomaan lepoonsa.
      Tyypillistä on otta pari sanaa sieltä toiset täältä ja hupsista niin saadaan aivan eri tarkoitus teksteihin...

      • Henkienerottamislahja

        Joseph Smithillä ei ollut henkien erottamislahjaa joten hän sekoitti lähes aina eri henget keskenään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe