Jos sosiaalinen taito puuttuu, mikään muu ei sitä

mitenoisnäin

korvaa. Ei komea ulkonäkö, ei asema toisten miesten piirissä, ei hyvä työpaikka ja omaisuus.

Tähän tulokseen tulin, kun katselin ystäväpiirimme tunnettua ikisinkkumiestä. Miehellä on kaikki ulkoinen kunnossa, mutta kun keskustelua se ei osaa pitää yllä kuin tosi teoreettisista aiheista ja elämänpiiri on muutenkin kapea, niin ilman naista on.

Miespuolisia ystäviä kyllä on, suosittu ja mukava heidän seurassaan, mutta naiset karttaa hetken päästä, kun mies jää tuppisuuksi keskustelussa tai jutut pyörii muutaman rajatun asian ympärillä.

73

83

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenutmies--

Pillua ei saa hyvällä ulkonäöllä vaan puhumalla

• 4plus7

Mä oon tuollaiseen mieheen rakastunut.

• Raakatotuus

Kaltaisiasi naisia on ehkä yksi kymmenestä, mutta miehistä tuollaisia on 2-3 per 10, joten osa niistä miehistä jää väistämättä ilman naista.

• Riiiiiiiiiii

Olen tehnyt saman huomion. Ulkonäöltään ja elämäntilanteeltaan hyviä ja kelpoja, mutta... Teknisten yksityiskohtien perinpohjainen selittäminen epäsopivassa tilanteessa ja mieluiten ilman katsekontaktia, tahattomasti huonot käytöstavat ilman pahaa tarkoitusta, ei tarvetta kertoa itsestään tai jakaa ajatuksia tai sitten puhutaan monologeja tai kännissä mutta ei ilmaista edes välttävästi kiinnostusta toisen ajatusmaailmaan jne. Lievempi ilmiö on se, ettei naisten kanssa muka keksitä mitään keskuteltavaa vaikka eväät löytyisikin. Ihan harmittaa monen nuoren pojan puolesta, kun muuten ei mitään vikaa löydy. Mistäs he tosiaan keskutelevat yleensä kenenkään kanssa? Jos aloittaisi siitä ja tutussa seurassa aluksi.

• Jos naisiltakin poistettaisiin tarve kertoa itsestään, niin eipä yleensä paljon jäljelle jäisi.

• IkäväKyllä

Joistain "paperilla hyvistä" ihmisistä saattaa live tilanteissa tulla Forrest Gump tyyppisiä piirteitä, joka voi olla vaikea este, ellei tuntemista ole pidemmän ajan takaa, muuta kautta.

• ex-sönkkö
        IkäväKyllä kirjoitti:

Joistain "paperilla hyvistä" ihmisistä saattaa live tilanteissa tulla Forrest Gump tyyppisiä piirteitä, joka voi olla vaikea este, ellei tuntemista ole pidemmän ajan takaa, muuta kautta.

Mmmjoo, ja ensivaikutelmasta voi olla vaikeaa päästä eroon. Tilannetaju on aika must olla olemassa, kun ihmisiin lähtee tekemään tuttavuutta.

Se ei vaan aina ole heppoa olla heti "myyvä".

• Riiiiiiiiiiii
        scrg kirjoitti:

Jos naisiltakin poistettaisiin tarve kertoa itsestään, niin eipä yleensä paljon jäljelle jäisi.

Juu meissäkin on vikamme, tottakai. Kyseessä ei ole kilpailu, kunhan kerroin:)

• successandwomen
        Riiiiiiiiiiii kirjoitti:

Juu meissäkin on vikamme, tottakai. Kyseessä ei ole kilpailu, kunhan kerroin:)

Kyseessä nimen omaan on kilpailu.

Ja mitä kauniimpi/nuorempi nainen on tavoitteena, sitä paremmin kisassa on menestyttävä.

Kukaan ei rakastu miehen sisimpään, ennen kuin mies on osoittanut menestystä tai sosiaalista kyvykkyyttä.

Suomi on täynnä naimisissa olevia naisia joiden sosiaaliset taidot ovat pohjalukemissa ja kunnianhimo uran suhteen samaa luokkaa. Jos he olisivat miehiä, sormus olisi jäänyt haaveeksi.

• Riiiiiiiiiiii

Tarkoitin sitä, että tämä keskustelu ei toivottavasti ole mikään kummat-ovat-paskempia-miehet-vaiko-naiset-kilpailu.
        Menestystä missä, työssäkö? Moni naimisissa oleva ihminen ei edes tarkkaan tiedä mitä kumppani työssään tekee. Sosiaalinen normaalitaso riittää, introverttiuskaan ei haittaa.
        Jos haluat nuorta ja kaunista, tottakai on menestyttävä. Mitä sitten kuvittelit?

• Minne unohdit oman vastuusi keskustelun edistämisessä? Osaat kyllä löytää miehistä vikoja ja asettaa vaatimuksia.

• flowersreally
        ex-sönkkö kirjoitti:

Mmmjoo, ja ensivaikutelmasta voi olla vaikeaa päästä eroon. Tilannetaju on aika must olla olemassa, kun ihmisiin lähtee tekemään tuttavuutta.

Se ei vaan aina ole heppoa olla heti "myyvä".

Tämä edellyttää myös halua myydä.

• Riiiiiiiiiiii kirjoitti:

Tarkoitin sitä, että tämä keskustelu ei toivottavasti ole mikään kummat-ovat-paskempia-miehet-vaiko-naiset-kilpailu.
        Menestystä missä, työssäkö? Moni naimisissa oleva ihminen ei edes tarkkaan tiedä mitä kumppani työssään tekee. Sosiaalinen normaalitaso riittää, introverttiuskaan ei haittaa.
        Jos haluat nuorta ja kaunista, tottakai on menestyttävä. Mitä sitten kuvittelit?

Kuten yllä jo sanottu, kyseessä on eräänlainen kilpailu: ei miesten ja naisten välinen vaan miesten keskinäinen ja ainakin sitten myöhemmin myös naisten keskinäinen.

Nuorille naisille ikä vain on sellainen jokerikortti, että se antaa anteeksi kaikenlaisia muita puutteita. Toki nuorista miehistä sitten on helppo löytää kaikenlaista pikku vikaa ja selittää niillä miksi on ymmärrettävää että eivät kelpaa. Jonkun henkilökohtaiseen elämään vikojen korjaus voi tuoda muutoksen, mutta kokonaisuus ei muutu mihinkään: jostain muusta vaan sitten löytyy ne viat joiden perusteella ei kelpaa.

Myöhemmin sitten kun naisten jokerikortti on pelattu, niin tavallaan pöytä kääntyy ja naisetkin voidaan nostaa tikun nokkaan ja varmasti löytyy syitä, joilla voidaan selittää se ettei vaan kelpaa. Sosiaaliset taidotkinkin voi olla kohdallaan, mutta se nyt ei enää vaan riitä. Koska silloin naiset ei enää määrittele pelin sääntöjä.

• TotuusSattuu

Aivan sama kokemus. Lähipiirissä yksi pitkä, komea ja varakaskin mies (metsäomaisuutta yms.) jolla sekä kaupunkiasunto että omakotitalo maalla. Valitettavasti osaa puhua lähinnä jääkiekosta ja metsästyksestä. Sinkku on vielä 40-vuotiaanakin vaikka yritystäkin on kovasti vuosien varrella ollut.

• PalstanRuminMies

Vaikka osaankin puhua myös naisten kanssa kaikesta maan ja taivaan väliltä niin en silti usko että vain omista mieltymyksistä puhuminen veisi lopulta sitä kiinnostusta henkilöön. Kun kuuntelen naisten juttuja niin tasan yhtälailla he puhuvat mieltymyksistään suu vaahdossa. Koira naiset koirista ja joka välissä on joku koirajuttu. Hevos naiset hevosista. Kuntosali naiset salitreeneistä yms. Ja usein näiden esimerkkitapausten kanssa juttu yleensä aina jotenkin menee heidän mielitekoihin. Eikä se väärin ole mielestäni. Kun on asia mikä kiinnostaa niin miksi siitä pitäis olla turpa rullalla? Minäkin puhun metsästyksestä, luonnosta, linnuista, nisäkkäistä mielelläni koska ne aiheet kiinnostaa. Osaan myös keskustella kuunnella ja kysellä muiden mieliasioista. Toi mitä sanoit tästä henkilöstä halveksivaan sävyyn "Valitettavasti osaa puhua lähinnä jääkiekosta ja metsästyksestä" kertoo sen että hän puhuu aiheesta jotka ei sinua kiinnosta ja siksi teet ilmanmuuta johtopäätöksen että eihän ketään muutakaan nämä asiat kiinnosta. Vaikka itse olen sosiaalinen ja puhun kun papupata aiheesta kun aiheesta naiseton olen. Sosiaalisuus ei sitä aiheuta vaan ulkoinen rumuus. Minkälainen tahansa hissukka saa naisen jos vaan naamakerroin menee edes tavis luokkaan.

• TotuusSattuu
        PalstanRuminMies kirjoitti:

Vaikka osaankin puhua myös naisten kanssa kaikesta maan ja taivaan väliltä niin en silti usko että vain omista mieltymyksistä puhuminen veisi lopulta sitä kiinnostusta henkilöön. Kun kuuntelen naisten juttuja niin tasan yhtälailla he puhuvat mieltymyksistään suu vaahdossa. Koira naiset koirista ja joka välissä on joku koirajuttu. Hevos naiset hevosista. Kuntosali naiset salitreeneistä yms. Ja usein näiden esimerkkitapausten kanssa juttu yleensä aina jotenkin menee heidän mielitekoihin. Eikä se väärin ole mielestäni. Kun on asia mikä kiinnostaa niin miksi siitä pitäis olla turpa rullalla? Minäkin puhun metsästyksestä, luonnosta, linnuista, nisäkkäistä mielelläni koska ne aiheet kiinnostaa. Osaan myös keskustella kuunnella ja kysellä muiden mieliasioista. Toi mitä sanoit tästä henkilöstä halveksivaan sävyyn "Valitettavasti osaa puhua lähinnä jääkiekosta ja metsästyksestä" kertoo sen että hän puhuu aiheesta jotka ei sinua kiinnosta ja siksi teet ilmanmuuta johtopäätöksen että eihän ketään muutakaan nämä asiat kiinnosta. Vaikka itse olen sosiaalinen ja puhun kun papupata aiheesta kun aiheesta naiseton olen. Sosiaalisuus ei sitä aiheuta vaan ulkoinen rumuus. Minkälainen tahansa hissukka saa naisen jos vaan naamakerroin menee edes tavis luokkaan.

Omista kiinnostuksen kohteista puhuminen ei sinällään ole paha asia jos on tajua normaalin keskustelun pelisäännöistä. Siinä tunnustellaan jatkuvasti sitä vieläkö toinen jaksaa kuunnella jostain aiheesta ja innostaako se myös häntä ajatustenvaihtoon vai meneekö homma yksinpuheluksi. Ja jos haluaa saada hyvän kontaktin toiseen, pitää löytää nimenomaan niitä yhteisiä asioita, ei vain niin että vuorotellen kumpikin puhuu siitä mikä itseä kiinnostaa.
        Ulkonäkö voi toki olla myös rajoittava seikka naisten saannissa, en sitä kiellä. Mutta kyse olikin nyt siitä että on myös miehiä jotka tuntuisivat täyttävän yleisimmät naisten kriteerit miehille mutta eivät siltu tunnu saavan parisuhdetta ja silloin syynä on usein sosiaalisten taitojen rajoittuneisuus.

""Valitettavasti osaa puhua lähinnä jääkiekosta ja metsästyksestä" kertoo sen että hän puhuu aiheesta jotka ei sinua kiinnosta ja siksi teet ilmanmuuta johtopäätöksen että eihän ketään muutakaan nämä asiat kiinnosta."

Jääkiekko kiinnostaa minua tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta myönnän että olen sen verran rajoittunut että ihan koko iltaa en jaksa vain siitä puhua varsinkin kun tällä toisella on myös varsin jyrkät omat mielipiteet asiasta. Ja tällä kokemuksella voin kyllä kertoa että jääkiekosta intohimoisesti kiinnostuneita naisia on sen verran vähälukuinen määrä että sellaisen osuminen kohdalle olisi jo melkoinen lottovoitto kun sen vielä pitäisi jakaa samat mieltymykset joukkueiden ja sarjojen paremmuudesta tämän miehen kanssa.

• TotuusSattuu

Edelliseen lisäisin vielä että parisuhteen syntyminen edellyttää aina jonkin yhteisen löytymistä. Tarvitaan siis tunne että meitä yhdistää joku asia, oli se sitten ihan konkreettinen asia tai jokin vähän määrittelemätön tunne. Tämä tunne tulee helpoiten jos koetaan että ollaan samalla "aaltopituudella", siis ajatukset menevät paljolti yksiin. Tämä yleensä näkyy juuri siinä että on helppoa ylläpitää luontevaa mukavaa keskustelua. Ei siis tarvitse olla sinänsä samat kiinnostuksen kohteet mutta pitää olla paljon asioita joista ajatellaan aika lailla samalla tavalla. Ja jos omat kiinnostuksen kohteet ja elämänpiiri ovat kovin suppeita, on hankalampi löytää toisen kanssa näitä yhteisiä asioita joista ajatellaan samalla tavalla.

• PalstanRuminMies
        TotuusSattuu kirjoitti:

Edelliseen lisäisin vielä että parisuhteen syntyminen edellyttää aina jonkin yhteisen löytymistä. Tarvitaan siis tunne että meitä yhdistää joku asia, oli se sitten ihan konkreettinen asia tai jokin vähän määrittelemätön tunne. Tämä tunne tulee helpoiten jos koetaan että ollaan samalla "aaltopituudella", siis ajatukset menevät paljolti yksiin. Tämä yleensä näkyy juuri siinä että on helppoa ylläpitää luontevaa mukavaa keskustelua. Ei siis tarvitse olla sinänsä samat kiinnostuksen kohteet mutta pitää olla paljon asioita joista ajatellaan aika lailla samalla tavalla. Ja jos omat kiinnostuksen kohteet ja elämänpiiri ovat kovin suppeita, on hankalampi löytää toisen kanssa näitä yhteisiä asioita joista ajatellaan samalla tavalla.

Kun hengasin vielä vuosi sitten nettideiteillä niin naisilla oli hyvin yleinen teksti se että "toivottavasti meillä on samoja kiinnostuksen kohteita" jossa naisen mielenkiinnot olivat järjestään matkustelu, aeropikki, spinning, zumba tai ihan vaan mikä mutta sellaiset naiselliset asiat. Eli he hakevat kaltaistaan naisellista miestä ja mies jolla on omat jutut olkoon vaikka metsästys, jääkiekko, ralliautoilu yms tarkoittavatkin aina että "meillä ei ole mitään yhteistä" Minunmielestäni parisuhde voi syntyä ja on syntynytkin kun olen lähipiiriä seurannut täysin vastakkaisten asioiden ympärille. Yksi kaverini on intohimoinen kalamies. Hänen naisensa ei voi sietää kalan hajua saati edes syödä. Silti nainen ylpeilee myös facessa "jartsan" (nimimuutettu) kalakisojen tuloksia ja uusia enkkoja jne. Yksi kaverini on innokas mökkeilijä ja viettää mökillään lähes kaikki viikonloput. Naisensa taas urbaani kaupunkilainen ja käy mökillä yleensä vain juhannuksena. Suhde kukoistaa jo reilu parikymmentä vuotta takana ja lapsiakin pukkaa kuin sieniä sateella.
        Mikä minä olen ikuisena naisettomana näitä selittämään mutta olen huomannut että täysin ääripäät pariutuvat ihan yhtä helposti ja lopulta kun vertaan tuttavapariskuntia niin vähemmistössä on ne saman värisessä tuulipuvussa lenkkeilevät jotka ovat vain ja ainoastaan samassa mieliteossa keskenään ilman omaa yksityisyyttä ja rauhaa hengittää suhteessa väliin erillään toisistaan.

• PalstanRuminMies kirjoitti:

Kun hengasin vielä vuosi sitten nettideiteillä niin naisilla oli hyvin yleinen teksti se että "toivottavasti meillä on samoja kiinnostuksen kohteita" jossa naisen mielenkiinnot olivat järjestään matkustelu, aeropikki, spinning, zumba tai ihan vaan mikä mutta sellaiset naiselliset asiat. Eli he hakevat kaltaistaan naisellista miestä ja mies jolla on omat jutut olkoon vaikka metsästys, jääkiekko, ralliautoilu yms tarkoittavatkin aina että "meillä ei ole mitään yhteistä" Minunmielestäni parisuhde voi syntyä ja on syntynytkin kun olen lähipiiriä seurannut täysin vastakkaisten asioiden ympärille. Yksi kaverini on intohimoinen kalamies. Hänen naisensa ei voi sietää kalan hajua saati edes syödä. Silti nainen ylpeilee myös facessa "jartsan" (nimimuutettu) kalakisojen tuloksia ja uusia enkkoja jne. Yksi kaverini on innokas mökkeilijä ja viettää mökillään lähes kaikki viikonloput. Naisensa taas urbaani kaupunkilainen ja käy mökillä yleensä vain juhannuksena. Suhde kukoistaa jo reilu parikymmentä vuotta takana ja lapsiakin pukkaa kuin sieniä sateella.
        Mikä minä olen ikuisena naisettomana näitä selittämään mutta olen huomannut että täysin ääripäät pariutuvat ihan yhtä helposti ja lopulta kun vertaan tuttavapariskuntia niin vähemmistössä on ne saman värisessä tuulipuvussa lenkkeilevät jotka ovat vain ja ainoastaan samassa mieliteossa keskenään ilman omaa yksityisyyttä ja rauhaa hengittää suhteessa väliin erillään toisistaan.

Kun puhutaan "riman laskemisesta", niin sanoisin että tuon "yhteiset kiinnostuksen kohteet"-vaatimuksesta luopuminen on yksi ratkaisevimpia. Suunnilleen samanlainen arvomaailma on mielestäni paljon tärkeämpi kuin kiinnostukset.

• TotuusSattuu

"Minunmielestäni parisuhde voi syntyä ja on syntynytkin kun olen lähipiiriä seurannut täysin vastakkaisten asioiden ympärille."

Se että pariskunnan osapuolilla on toisistaan poikkeavia kiinnostuksen kohteita, ei tarkoita sitä että heillä ei olisi myös paljon yhteistä. Sinä et vain ehkä ulkopuolisena tiedä sitä. Heillä saattaa silti olla paljon samankaltaisia ajatuksia elämästä yleensä, tulevaisuuden tavoitteista, henkisistä asioista, yhteiskunnallisista asioista tms.
        Yleensä siellä pitää kuitenkin olla se joku yhdistävä juttu että liitto kestää. Ei toki ihan aina mutta useimmiten.

• TotuusSattuu
        scrg kirjoitti:

Kun puhutaan "riman laskemisesta", niin sanoisin että tuon "yhteiset kiinnostuksen kohteet"-vaatimuksesta luopuminen on yksi ratkaisevimpia. Suunnilleen samanlainen arvomaailma on mielestäni paljon tärkeämpi kuin kiinnostukset.

"Kun puhutaan "riman laskemisesta", niin sanoisin että tuon "yhteiset kiinnostuksen kohteet"-vaatimuksesta luopuminen on yksi ratkaisevimpia. Suunnilleen samanlainen arvomaailma on mielestäni paljon tärkeämpi kuin kiinnostukset."

Nämä ovat minusta asioita jotka yleensä limittyvät yhteen ja niillä moni tarkoittaa oikeastaan aika samoja asioita. Ei molempien tarvitse pitää samoista urheilulajeista mutta esim. liikunnallisuus yhteisenä asiana yhdistää. Yhteinen kiinnostus voi olla myös joku muu kuin vain irrallinen harrastus tai tekeminen, kuten vaikka kiinnostus yhteiskunnallisiin asioihin, samat näkemykset henkisistä asioista, samat tulevaisuuden unelmat yms.

• ex-sönkkö
        scrg kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä, arvomaailma nimenomaan ratkaisee. Ei niinkään kiinnostukset tai samanlaisuus. Joskin ne voivat luoda suhteeseen lisää volyymia.

• TotuusSattuu kirjoitti:

"Kun puhutaan "riman laskemisesta", niin sanoisin että tuon "yhteiset kiinnostuksen kohteet"-vaatimuksesta luopuminen on yksi ratkaisevimpia. Suunnilleen samanlainen arvomaailma on mielestäni paljon tärkeämpi kuin kiinnostukset."

Nämä ovat minusta asioita jotka yleensä limittyvät yhteen ja niillä moni tarkoittaa oikeastaan aika samoja asioita. Ei molempien tarvitse pitää samoista urheilulajeista mutta esim. liikunnallisuus yhteisenä asiana yhdistää. Yhteinen kiinnostus voi olla myös joku muu kuin vain irrallinen harrastus tai tekeminen, kuten vaikka kiinnostus yhteiskunnallisiin asioihin, samat näkemykset henkisistä asioista, samat tulevaisuuden unelmat yms.

Kyllä ne jollain lailla limittyy, mutta on ne minusta silti eri asioita. Esim. jollekin joku liikuntaharrastus/harrastukset voi olla kiinnostuksen kohde, mutta ei silti asia minkä kokee määrittävänsä itseään ihmisenä. Ja jollekin toiselle samojen lajien harrastus voi olla elämäntapa ja intohimo, osa ihmistä ja jotain vastaavanlaista asennetta odottaa sitten kumppaniltakin ja hyvä niin.

• TotuusSattuu
        scrg kirjoitti:

Kyllä ne jollain lailla limittyy, mutta on ne minusta silti eri asioita. Esim. jollekin joku liikuntaharrastus/harrastukset voi olla kiinnostuksen kohde, mutta ei silti asia minkä kokee määrittävänsä itseään ihmisenä. Ja jollekin toiselle samojen lajien harrastus voi olla elämäntapa ja intohimo, osa ihmistä ja jotain vastaavanlaista asennetta odottaa sitten kumppaniltakin ja hyvä niin.

"Kyllä ne jollain lailla limittyy, mutta on ne minusta silti eri asioita."

Ehkä tuo johtuu siitä että ihmisen on helpompi yksinkertaisesti kertoa näitä selkeitä kiinnostuksen kohteita kuten vaikka joku urheilulaji tai vaikka mökkeily kun tehdään treffi-ilmoituksia tai vastaavia. Elämänkatsomuksellisten ja vastaavien erittely niin että ne tulisivat tyhjentävästi selitettyä, on paljon vaikeampaa. Ne kuitenkin "puskevat" sieltä esiin heti kun jutellaan yhtään pidempään. Ja kun ne natsaavat niin sitten sanotaan että meillä on niin paljon yhteistä.

• havaintovain
        TotuusSattuu kirjoitti:

"Minunmielestäni parisuhde voi syntyä ja on syntynytkin kun olen lähipiiriä seurannut täysin vastakkaisten asioiden ympärille."

Se että pariskunnan osapuolilla on toisistaan poikkeavia kiinnostuksen kohteita, ei tarkoita sitä että heillä ei olisi myös paljon yhteistä. Sinä et vain ehkä ulkopuolisena tiedä sitä. Heillä saattaa silti olla paljon samankaltaisia ajatuksia elämästä yleensä, tulevaisuuden tavoitteista, henkisistä asioista, yhteiskunnallisista asioista tms.
        Yleensä siellä pitää kuitenkin olla se joku yhdistävä juttu että liitto kestää. Ei toki ihan aina mutta useimmiten.

Aika usein mitä korkeampi taso, sitä vähemmän on yhteisiä asioita.

Miehekäs mies ja naisellinen nainen, vastakohdat.

Taviksilla noita yhdistäviä asioita täytyy olla enemmän.

"Kyllä ne jollain lailla limittyy, mutta on ne minusta silti eri asioita."

Ehkä tuo johtuu siitä että ihmisen on helpompi yksinkertaisesti kertoa näitä selkeitä kiinnostuksen kohteita kuten vaikka joku urheilulaji tai vaikka mökkeily kun tehdään treffi-ilmoituksia tai vastaavia. Elämänkatsomuksellisten ja vastaavien erittely niin että ne tulisivat tyhjentävästi selitettyä, on paljon vaikeampaa. Ne kuitenkin "puskevat" sieltä esiin heti kun jutellaan yhtään pidempään. Ja kun ne natsaavat niin sitten sanotaan että meillä on niin paljon yhteistä.

"Ne kuitenkin "puskevat" sieltä esiin heti kun jutellaan yhtään pidempään. "

Kyllä. Tähän nyt sitten taas liittyy sellainen seikka, että ne elämänkatsomukselliset asiat ei mitenkään kokoa ihmisiä yhteen, joten monen sinällään "sopivan" kanssa ei koskaan päästä edes jutteluasteelle.

Ja sitten taas nuo harrastukset, joita on sinänsä helppo luetella voi tarkoittaa hyvin erilaisia ihmisiä. Yhdelle mökkeily on saunomista kavereiden kanssa juomia hörppien, toiselle kirjan lukemista laiturin nokassa ja kolmannelle mökin ja ympäristön rakentamista. Moottoripyöräily on jollekin hengailua samoin pukeutuvien ihmisten kanssa ja toiselle pyörän rakentamista tallissa ja ajamista nopeasti ja kolmannelle pitkiä matkoja.

• TotuusSattuu

"Kyllä. Tähän nyt sitten taas liittyy sellainen seikka, että ne elämänkatsomukselliset asiat ei mitenkään kokoa ihmisiä yhteen, joten monen sinällään "sopivan" kanssa ei koskaan päästä edes jutteluasteelle."

Tamä on ihan totta ja valitettavasti yksi suuri pariutumisen hidaste. Esim. yhteen kanssani hyvin samankaltaiseen naiseen (ja jonka kanssa minulla oli sittemmin pitkä suhde) törmäsin täysin randomina baarissa toisella paikkakunnalla vaikka olimme olleet vuosia hyvin lähekkäin samoissa piireissä. Emme vain olleet koskaan niissä yhteyksissä sattuneet tapaamaan saati juttelemaan.

• havaintovain

Nuo pitää lukea rivien välistä.

Matkailu, spinning, zumba, ym...ei nainen etsi miestä joka käy zumbassa vaan miestä joka sopii naisen tavoittelemaan elämäntyyliin.

Matkailu, spinning, zumba = haussa matkailusta pitävä mies mies joka tienaa hyvin rahaa että voi matkailla ja asua mukavasti lähellä kaupungin keskustan muotisalia, ja omaa omia harrastuksia sillä välin kun nainen on zumbaamassa.

• PalstanRuminMies
        havaintovain kirjoitti:

Nuo pitää lukea rivien välistä.

Matkailu, spinning, zumba, ym...ei nainen etsi miestä joka käy zumbassa vaan miestä joka sopii naisen tavoittelemaan elämäntyyliin.

Matkailu, spinning, zumba = haussa matkailusta pitävä mies mies joka tienaa hyvin rahaa että voi matkailla ja asua mukavasti lähellä kaupungin keskustan muotisalia, ja omaa omia harrastuksia sillä välin kun nainen on zumbaamassa.

Käyn toisinaan matkoilla esim jenkkilässä, tienaan hyvin, asun kaupungin keskustassa mutta silti lähes järven rannalla, 100m päässä on suosittu sali jossa näkyy venyttelevän jos jonkinlaista salikissaa. Omaan omia harrastuksia yms. Silti naiset eivät kiinnostu seurastani että kyllä ne lopulta on ulkoiset puitteet jotka asiaan vaikuttaa.

• havaintovain

Käyn toisinaan matkoilla esim jenkkilässä, tienaan hyvin, asun kaupungin keskustassa mutta silti lähes järven rannalla, 100m päässä on suosittu sali jossa näkyy venyttelevän jos jonkinlaista salikissaa. Omaan omia harrastuksia yms. Silti naiset eivät kiinnostu seurastani että kyllä ne lopulta on ulkoiset puitteet jotka asiaan vaikuttaa.

No kyllähän suosioon vaikuttaa moni asia.

Jos ei ole ulkonäköä eikä sosiaalista taitoa, rahaa ja statusta pitää löytyä kunnolla. Jos noistakin on vain rahaa eli työ on kuitenkin joku tavallinen, niin ei joku 5 000 euroa/kk ja kesämökki pitkälle riitä. Nolla perään niin takuulla saat naisia, kun vaan muistat käyttää sitä rahaa niin että se näkyy.

• KatsoSieluusi

PalstanRuminMies kyllä tunnetaan näillä palstoilla. PalstanRuminMies on naistenvihaaja, joka samalla etsii naista, mutta vihaa naisissa kaikkea mahdollista. Kehottaisin menemään terapeutille, jossa voisit käsitellä lapsuuttasi.. naisvihaasi ja itsetunto ongelmiasi. Sen jälkeen tilanne nais markkinoilla voisi olla parempi.

• PalstanRuminMies
        KatsoSieluusi kirjoitti:

PalstanRuminMies kyllä tunnetaan näillä palstoilla. PalstanRuminMies on naistenvihaaja, joka samalla etsii naista, mutta vihaa naisissa kaikkea mahdollista. Kehottaisin menemään terapeutille, jossa voisit käsitellä lapsuuttasi.. naisvihaasi ja itsetunto ongelmiasi. Sen jälkeen tilanne nais markkinoilla voisi olla parempi.

Et näy tuntevan koska ensimmäinenkin väittämäsi on väärin. En vihaa naisia alkuunkaan. Pettymys ja viha on kaksi eri asiaa. Miksi minulla sitten on myös naispuoleisia kavereitakin jos heitä vihaisin? Sinulla se ongelmia näkyy olevan koska väität "totena" asioita jotka eivät pidä paikkansa. Terapeuteista suosittelisin sitä ensin sinulle. itselläni on kyllä henkinen taso senverran kunnossa että kallonkutistajaa en siihen tarvi.
        Ja mitä lapsuuteeni tulee se oli kaikenlisäksi erinomainen ja parhaimmasta lapsuudestani kiitän vanhempiani joten miten edes lapsuuteni käsittely asiaan vaikuttaisi häh?

• en.ole.tuo.edellinen

Et näy tuntevan koska ensimmäinenkin väittämäsi on väärin. En vihaa naisia alkuunkaan. Pettymys ja viha on kaksi eri asiaa. Miksi minulla sitten on myös naispuoleisia kavereitakin jos heitä vihaisin? Sinulla se ongelmia näkyy olevan koska väität "totena" asioita jotka eivät pidä paikkansa. Terapeuteista suosittelisin sitä ensin sinulle. itselläni on kyllä henkinen taso senverran kunnossa että kallonkutistajaa en siihen tarvi.
        Ja mitä lapsuuteeni tulee se oli kaikenlisäksi erinomainen ja parhaimmasta lapsuudestani kiitän vanhempiani joten miten edes lapsuuteni käsittely asiaan vaikuttaisi häh?

Jos sä et kerran vihaa naisia, niin miksi sä sitten ihan vängällä haluat antaa itsestäsi naisvihaajan vaikutelman????? Mitä noita sun tekstejäsi tältä palstalta on lukenut, niin naisvihaaja niistä ilmentyy. Miksi haluat antaa itsestäsi päinvastaisen kuvan mitä olet?

• Riiiiiiiiiiiii
        scrg kirjoitti:

Yhdyn täysin tähän! Jokainen miettikööt tahollaan etsiikö harrastuskaveria vaiko elämänkumppania. Näennäisesti erilaisilla ihmisillä voi olla paljonkin yhteistä - asenne ratkaisee. Toki täysin erilaiset elämäntavat voivat johtaa ongelmiin, mutta kuitenkin... Ja aina voi etsiä jonkin yhteisen kiinnostuksen kohteen.

Olen saanut pakit sillä verukkeella että meillä oli "pelottavan paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita". Mutta eiköhän se oikea syy ollut kokemattomuus.

• yhteistälöytyy
        havaintovain kirjoitti:

Aika usein mitä korkeampi taso, sitä vähemmän on yhteisiä asioita.

Miehekäs mies ja naisellinen nainen, vastakohdat.

Taviksilla noita yhdistäviä asioita täytyy olla enemmän.

Onhan se "kovatasoisuus" jo yhdistävä tekijä. jos on miehekäs mies ja naisellinen nainen, yhdistävää on esim. käsitys miehisyydestä ja naisellisuudesta ja niiden ääripäiden arvostus.

Taviksia yhdistää tavallisuus.

• Naisasialooseri1
        en.ole.tuo.edellinen kirjoitti:

Jos sä et kerran vihaa naisia, niin miksi sä sitten ihan vängällä haluat antaa itsestäsi naisvihaajan vaikutelman????? Mitä noita sun tekstejäsi tältä palstalta on lukenut, niin naisvihaaja niistä ilmentyy. Miksi haluat antaa itsestäsi päinvastaisen kuvan mitä olet?

Oletko idiootti?! PRM sanoo vain totuuden naisista eli ovat pinnallisia ja mies ei rumuutensa takia kelpaa. Se ei ole vihaamista vaan totuuden kertomista. PRM on pettynyt ja ihan syystäkin, mutta ei vihaa naisia kuten yrität asian vängätä.

Moni muu sen sijaan kyllä vihaisi naisia tuossa tilanteessa, mutta PRM on pysynyt tyynenä ja vihasta vapaana vaikkei se ole hänen naismenestystään edistänyt pätkän vertaa koska on ihan sama mitä ruma mies ajattelee naisista. Kuten on myös ihan sama mitä komea mies ajattelee naisista ja mitä hän tekee, kelpaa joka tapauksessa.

• Vätys_

Auts! Olen juuri tuollainen mies. Kohta 50v, en ole ikinä saanut minkäänlaista kontaktia naisiin.

• dfhhdxg

Hyvin totta. Tulee mieleen se Clint Eastwoodin hahmo yhdessä elokuvassa, missä tämän täytyy lukea naistenlehtiä pystyäkseen kommunikoimaan niiden kanssa :D

• Ei tuo nyt hirveästi ahdista, kun jos olisin sosiaalinen ja puhelias niin saisin kuulla naisilta suoraan kuinka paska ihminen olen lyhyyteni takia. Lisäksi normimittaiset ja pidemmät miehet vittuilisivat joka paikassa.
      Väitän siis että pituus korvaa sosiaalisen taidon, koska nainen voi olla jopa aloitteellinen ja täysin lumoutunut miehen pituudesta. Miehen ei tarvitse kuin seistä tönöttää.
      Itse en ole jutellut tänä vuonna muiden naisten kanssa kuin äitini ja terveysaseman hoitajien kanssa. Muita ei kiinnosta ja muut haluavat sulkea minut ympäristönsä ulkopuolelle.

• helläsydän

Mä tykkään lyhyistä miehistä, mutta tiedän kyllä että se ei oo mitenkään yleistä, joten se ei lohduta sua ollenkaan. =(
        Surullista kuinka ilkeitä ihmiset ovat toisiaan kohtaan. Ei lyhyydelle voi edes tehdä mitään.

• lyhytnainen
        helläsydän kirjoitti:

Mä tykkään lyhyistä miehistä, mutta tiedän kyllä että se ei oo mitenkään yleistä, joten se ei lohduta sua ollenkaan. =(
        Surullista kuinka ilkeitä ihmiset ovat toisiaan kohtaan. Ei lyhyydelle voi edes tehdä mitään.

Mä kans, kun olen itsekin lyhyt. Edellinen kumppanini oli 165 cm pitkä.

• tuttua.on

Tältä kyllä kieltämättä tuntuu.
      Olin tänään yhdessä paikassa naisporukan kanssa, päivän alussa ryhmän yksi nainen tuli kävelemään minun rinnalle kaksistaan ja juttelemaan innostuneesti, paljon katsekontaktia ym, mutta myöhemmin kun nainen huomasi että olen todella hiljainen siinä ryhmässä niin alkoi myöhemmin välttelemään minua.
      Väkisinkin tulee mieleen että mokasin tuon jutun vain omalla hiljaisuudellani ja jos olisin pystynyt pitämään juttua yllä niin ehkä päivän päätteeksi olisin voinut kysyä vaikka hänen numeroa tai jotain. Ärsyttää kun ei ole mitään sanottavaa, varsinkaan ryhmätilanteessa..
      Tällaisten tilanteiden jälkeen olisi melkein toivonut että olisi viettänyt koko päivän yksin omassa kämpässä koska ainakaan silloin ei olisi tällaista fiilistä että on missannut hyvän tilaisuuden.

• ikävääettänäin

Mä oon niin ollut tuo nainen! Se on hirveää kun yrittää pitää yllä juttua ja toinen on vaan ahdistunut tuppisuu siinä vieressä. Se ahdistus tarttuu itseenkin.

ETukäteen kannattaa miettiä puheenaiheta, jos sosiaaliseen tilanteeseen menee.

• tuttua.on
        ikävääettänäin kirjoitti:

Mä oon niin ollut tuo nainen! Se on hirveää kun yrittää pitää yllä juttua ja toinen on vaan ahdistunut tuppisuu siinä vieressä. Se ahdistus tarttuu itseenkin.

ETukäteen kannattaa miettiä puheenaiheta, jos sosiaaliseen tilanteeseen menee.

Mun ongelma on jo vuosikausia ollut ryhmässä puhuminen, jos olisin ollut tuon naisen kanssa kahdestaan niin olisin varmasti ollut rennompi ja keksinyt puheenaiheita. Mun pää menee ihan tyhjäksi ryhmätilanteessa, jonkinlaista jännitystä varmaankin.
        Toivottavasti et kuitenkaan oikeasti ollut tuo eilinen nainen vai olitko jossain tapahtumassa eilen?

• dolmar-jätkä

Niin törkeältä kuin se kuulostaakin niin akkoja pitää kohdella vertaisenaan ja sitten ykköseen laittaa.

• pun40

Tuohon se kiteytyy.
      Itsekin jo keskiiässä, ja olen pahasti jumittunut lähtöruutuun mitä naisiin tulee. On hyvin vaikea päästä ensin edes kunnon puhekontaktiin, jatkosta sitten puhumattakaan (pun intended =)

• eimullamuuta-

sosiaalisia taitoja oppii kun menee rohkeesti juttelee naisille vaikka terassilla tai missä vaan.

• Aloittaja puhuu enimmäkseen paskaa. Toki myönnän että sosiaalisilla taidoilla on merkitystä, mutta ei niin paljon kuin moni tällä väittää. Väittämät kuuluu sarjaan "vain luonteella on merkitystä, ulkonäöllä ei". Totuus ja naisten toiminta on yleenä ihan eri asia mitä he sanovat.

Tiedän monta komeaa ja/tai pitkää meistä, jotka ovat luonteeltaan melko asperger miehiä, mutta he seurustelevat ja seksiä on aina riittänyt ihan ilman omaa aloitteellisuutta. Aina on löytynyt joku nainen heille joka on suunnilleen kädestä vetänyt sänkyyn ja tenhyt kaiken sosiaalisesti onnettomalle autistille helpoksi.

Komealle miehelle kaikki vain tapahtuu... aivan kuten naisille. Aivan kuten naiset hyväksyvät komeille miehille väkivaltaisen käytöksen, niin ihan samalla tavalla myös onnettomat sosiaaliset taidot. Ulkonäkö ratkaisee.

Samaa voi sanoa jossain määrin myös naisista. Miehet hyväksyvät että kaunis nainen on luonteeltaan huono ja melko bitch. Silti vientiä on.

• sepäseseppä

Vitut sä oikeesti mistään mitään tiedät. Kirjoittelet täällä satujasi vaan.

Ja tietty ulkonäöllä on väliä. Mutta se ei _yksin_ riitä.

• sepäseseppä kirjoitti:

Vitut sä oikeesti mistään mitään tiedät. Kirjoittelet täällä satujasi vaan.

Ja tietty ulkonäöllä on väliä. Mutta se ei _yksin_ riitä.

"Vitut sä oikeesti mistään mitään tiedät. Kirjoittelet täällä satujasi vaan."

Aina enemmän tiedän kuin sinä.

"Ja tietty ulkonäöllä on väliä. Mutta se ei _yksin_ riitä."

Kyllä se riittää. Sen takia väkivaltaiset tai autistit komeat miehet saavat seksiä ja ovat parisuhteissa. Kuten myöskin aivottomat ja paskaluonteiset kauniit naiset saavat miehiä niin paljon kuin tahtovat.

• 5etyub
        super-atm kirjoitti:

Kyllä se riittää. Sen takia väkivaltaiset tai autistit komeat miehet saavat seksiä ja ovat parisuhteissa. Kuten myöskin aivottomat ja paskaluonteiset kauniit naiset saavat miehiä niin paljon kuin tahtovat.

Pitää muuten kyllä olla aika saatanan komea autistinen mies että kelpaa sellaisena.. supliikeille miehille tapahtuu paljon enemmän kuin sosiaalisesti kyvyttömille komistuksille, kyllä se on nähty jo suunnilleen miljoona kertaa.

Väkivaltaista(naista kohtaan siis) vaikutelmaa ei muuten missään nimessä saa antaa tutustumisvaiheessa, se on sellainen ominaisuus joka tulee niiden muiden "hyvien miehisten ominaisuuksien" kanssa kaupan päälle jos on tullakseen.
        Moni kunnon - ihan komeakin - sälli on jäänyt saamatta jos on alkuvaiheessa antanut samaan aikaan sosiaalisesti kyvyttömän sekä pelottavan ja uhkaavan kuvan itsestään.

• ystävänneuvo
        super-atm kirjoitti:

"Aina enemmän tiedän kuin sinä. " Sanoo hikikmoriautisti, joka ei oo ikinä saanut pillua tai edes puhunut naisille. Täysin haavemaailmassaan elävä nojatuoliteoreetikko, joka ottaa ihmissuhdetietonsa iltalehden juorupalstalta.

Ja on niin vitun tyhmä ettei tajua edes olla hiljaa.

Kuuntelisit meitä, joilla on sitä elettyä elämää takana, niin voisit oppiakin jotain.

• 5etyub kirjoitti:

Pitää muuten kyllä olla aika saatanan komea autistinen mies että kelpaa sellaisena.. supliikeille miehille tapahtuu paljon enemmän kuin sosiaalisesti kyvyttömille komistuksille, kyllä se on nähty jo suunnilleen miljoona kertaa.

Väkivaltaista(naista kohtaan siis) vaikutelmaa ei muuten missään nimessä saa antaa tutustumisvaiheessa, se on sellainen ominaisuus joka tulee niiden muiden "hyvien miehisten ominaisuuksien" kanssa kaupan päälle jos on tullakseen.
        Moni kunnon - ihan komeakin - sälli on jäänyt saamatta jos on alkuvaiheessa antanut samaan aikaan sosiaalisesti kyvyttömän sekä pelottavan ja uhkaavan kuvan itsestään.

Älä puhu paskaa. Naiset ovat pinnallisia ja miehessä ulkonäkö ratkaisee. Toki rahalla ja statuksellakin on merkitystä.

• ystävänneuvo kirjoitti:

"Aina enemmän tiedän kuin sinä. " Sanoo hikikmoriautisti, joka ei oo ikinä saanut pillua tai edes puhunut naisille. Täysin haavemaailmassaan elävä nojatuoliteoreetikko, joka ottaa ihmissuhdetietonsa iltalehden juorupalstalta.

Kuuntelisit meitä, joilla on sitä elettyä elämää takana, niin voisit oppiakin jotain.

Hahahah :D Olet hassu. Juttusikin ovat hassuja ja jopa tyhmiä.

• ystävänneuvo kirjoitti:

"Kuuntelisit meitä, joilla on sitä elettyä elämää takana"

Monenko miehen käyttämä huora olet ja montako äpärälasta sinulla on?

• pop98
        5etyub kirjoitti:

"supliikeille miehille tapahtuu paljon enemmän kuin sosiaalisesti kyvyttömille komistuksille, kyllä se on nähty jo suunnilleen miljoona kertaa."
        -Harvinaisen väärässä oleva kommentti.
        supliikki miestä ei nainen huoli lähelleenkään jos on ruma, jossakin työpaikalla ja yms sellainen mies saa naista koska pääsee sen muurin läpi osoittamaan ne sosiaaliset taidot.
        Kun taas esim baarissa nainen antaa pakit kääntämällä pään jo valmiiksi pois päin kun "ei hauskannäköinen mies" lähestyy, joten ruma supliikki mies ei siellä saa koskaan edes tilaisuutta näyttää sosiaalisia taitojaan.

• rtyhrt5
        pop98 kirjoitti:

"supliikeille miehille tapahtuu paljon enemmän kuin sosiaalisesti kyvyttömille komistuksille, kyllä se on nähty jo suunnilleen miljoona kertaa."
        -Harvinaisen väärässä oleva kommentti.
        supliikki miestä ei nainen huoli lähelleenkään jos on ruma, jossakin työpaikalla ja yms sellainen mies saa naista koska pääsee sen muurin läpi osoittamaan ne sosiaaliset taidot.
        Kun taas esim baarissa nainen antaa pakit kääntämällä pään jo valmiiksi pois päin kun "ei hauskannäköinen mies" lähestyy, joten ruma supliikki mies ei siellä saa koskaan edes tilaisuutta näyttää sosiaalisia taitojaan.

Väärässä vain jos kyseessä on todella ruma mies. Keskivertomies saa hyvällä supliikilla enemmän toosaa kuin autistinen komistus, guaranteed.

• 45yt4rhgyr
        super-atm kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Naiset ovat pinnallisia ja miehessä ulkonäkö ratkaisee. Toki rahalla ja statuksellakin on merkitystä.

Pelkästään rahojasi kehumalla et saa pillua baarista, se on usein nähty. Statuksella saat jos se on jokin korkea sosiaalinen status, jolloin sen hankkimiseksi on myöskin ominaisuudet kauttaaltaan melko hyvät olleet alunperinkin.
        Tietysti myös julkkikset ja autoritääriset ammatit on pop.

Ulkonäöllä on merkitystä tietysti, muttei se yksin takaa paljoakaan - etenkään jos on autisti tai erityisen vähälahjainen.

• 45yt4rhgyr kirjoitti:

Pelkästään rahojasi kehumalla et saa pillua baarista, se on usein nähty. Statuksella saat jos se on jokin korkea sosiaalinen status, jolloin sen hankkimiseksi on myöskin ominaisuudet kauttaaltaan melko hyvät olleet alunperinkin.
        Tietysti myös julkkikset ja autoritääriset ammatit on pop.

Ulkonäöllä on merkitystä tietysti, muttei se yksin takaa paljoakaan - etenkään jos on autisti tai erityisen vähälahjainen.

"Pelkästään rahojasi kehumalla et saa pillua baarista, se on usein nähty."

En tietääkseni ole niin väittänytkään. Kyllä silti naisilla on paljonkin kiinnostusta miehen rahoja kohtaan.

"Ulkonäöllä on merkitystä tietysti, muttei se yksin takaa paljoakaan - etenkään jos on autisti tai erityisen vähälahjainen."

Ulkonäkö merkitsee todella paljon. Ensin nainen hyväksyy miehen ulkonäön ja alkaa sitten vasta ottaa selvää miehen luonteesta. usein käy niin ettei miehen luonteella ole mitään merkitystä naiselle jos mies on todella komea.

• NäinköOnNäreet

Luultavasti naisille pitää puhua paskaa tyyliin jokainen voi rakentaa takapihallaan raketin ja ampua sen kuuhun. Liialliset tosiasiat eivät saa rasittaa keskustelua eikä niistä naiset ole liiemmälti kiinnostuneetkaan.

• No siinä kun hermostuksissas änkytät jotaki niin kyllä se naaras lämpenee..

• lataamostakotiuduttu

Tottakai sosiaaliset taidot on tärkeitä, jos meinaa ihmisten kanssa olla tekemisissä. Itselläni on ihan surkeat sosiaaliset taidot ja oon nainen. Kyllä mullakin on hiljaista ollut koko elämä. Kun ei osaa eikä uskalla mitään, ei mitään tapahdukaan. Ei edes ystävysty ihmisten kaa.
      Ei ne miehet mustakaan kiinnostu ku meen aina ihan jäähän. Ne katsoo vaan, että mikä tolle tuli ja lähtevät pois. Ei kukaan jaksa yksin kannatella keskustelua, ymmärrän sen. Ei kannata muita syyttää kun vika on itsessä. Pitää vaan rämpiä tää elämä läpi yksin ja koittaa nauttia siitä.

• "Itselläni on ihan surkeat sosiaaliset taidot ja oon nainen."

Ei naisten ja komeiden miesten sosiaalisilla taidoilla ole parisuhteen ja seksin saamisen kannalta mietään merkitystä. Naisille ja komeille miehille kaikki vaan tapahtuu.

• lataamostakotiuduttu
        super-atm kirjoitti:

"Itselläni on ihan surkeat sosiaaliset taidot ja oon nainen."

Ei naisten ja komeiden miesten sosiaalisilla taidoilla ole parisuhteen ja seksin saamisen kannalta mietään merkitystä. Naisille ja komeille miehille kaikki vaan tapahtuu.

Mutta siihen "vain tapahtuu" pitää itsekin osata heittäytyä mukaan. Kuten juuri tuossa totesin, jos mitään ei osaa/uskalla, mitään ei myöskään tapahdu. Ei kukaan tuu väkisin puskemaan muurin läpi. Ei edes miehet.

• lataamostakotiuduttu kirjoitti:

Mutta siihen "vain tapahtuu" pitää itsekin osata heittäytyä mukaan. Kuten juuri tuossa totesin, jos mitään ei osaa/uskalla, mitään ei myöskään tapahdu. Ei kukaan tuu väkisin puskemaan muurin läpi. Ei edes miehet.

"Mutta siihen "vain tapahtuu" pitää itsekin osata heittäytyä mukaan."

No voi helvetti sentään. On taas iso ongelma ja hankalaa :) Joku tulee, hoitaa kaiken puhumisen ja muunkin toisen puolesta niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa heittäytyä mukaan.

Toki jos haluaa olla vaikeasti tavoiteltava ja tehdä väkisin kaiken hankalaksi niin jää yksin. Ei voi muuta sanoa kuin että siinä tapauksessa täytyy olla aivan helvetin tyhmä, etenkin jos ei yksin viihdy.

• ViejäNainen
        super-atm kirjoitti:

"Mutta siihen "vain tapahtuu" pitää itsekin osata heittäytyä mukaan."

No voi helvetti sentään. On taas iso ongelma ja hankalaa :) Joku tulee, hoitaa kaiken puhumisen ja muunkin toisen puolesta niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa heittäytyä mukaan.

Toki jos haluaa olla vaikeasti tavoiteltava ja tehdä väkisin kaiken hankalaksi niin jää yksin. Ei voi muuta sanoa kuin että siinä tapauksessa täytyy olla aivan helvetin tyhmä, etenkin jos ei yksin viihdy.

Toihan se on monien miestenkin ongelma kun meitä aloitteellisia naisia tapaa. Kokemattomia miehiä on kahdenlaisia, niitä jotka lähtee mukaan ja niitä jotka menee ihan puihin. Ei noille puihin menneille voi mitään pakolla tehdä, ei voi viedä jos toinen ei halua/uskalla/osaa tulla viedyksi.

• mittuvaari

Sydämmestä se rakkaus alkaa ja aina se päättyy vittuun lauloi Kreivi Lindgrenkin.

• 1039

Sitä jää helposti tuppisuuksi, kun toisten puheenaiheet ovat EVVK eikä niistä siksi ole tietoa eikä mitään sanottavaa (oikeita vastaan tulleita puheenaiheita esim. kaupungin X lentokenttä, laskettelukeskuksen Y rinteet, uusimmat älypuhelinmallit, paikallinen vegaaniravintola, oluttarjonta maassa Z, urheilukisan Å tulos), eikä itse keksi soveliaita aiheita.

• olemmerilaisia

Ei se ihan noinkaan ole jos on ymmärrystä puolin ja toisin.

• 1426

Naisilla ei ole ymmärrystä hiljaisia miehiä kohtaan.

• mies40plus

Tunnustan olevani aloittajan kaltainen mies, sosiaaliset taidot on aika ruosteessa. Olen pentuajan kasvanut korvessa aika yksinäni omine harrastuksineni, en edes seuraa urheilua että joidenkin miesten kanssa osaisin puhua saati sitten naisten.

En ole täysin hiljainen, osaan keskustella pienessä ryhmässä missä on tuttuja ihmisiä ehkä 3-5 max. Työpaikalla on aika paljon sosiaalisia paineita, siellä on todella paljon itsevarmoja naisia ja miehiä ja henkilömäärät käytävällä voi olla 10-20, kartan automaattisesti tuommoisia tilanteita missä ne on kovasti äänessä.

En tiedä mistä johtuu, mutta arvioin/peilaan itseeni jatkuvasti kanssaihmisen luonnetta, ja joidenkin ihmisten kanssa tulen vain helpommin juttuun, ihan sama onko nainen vai mies, nämä on ikävä kyllä harvempia tapauksia joiden kanssa tulen juttuun.

Työpaikallani oli kerran harjoittelijana eräs nainen ja hän oli todella sosiaalinen, hänellä oli ihmeellinen kyky tiirikoida minusta se piilossa oleva sosiaalinen puoli esille? En voinut kulkea hänen ohitse ettei jotain juttua siinä pitänyt heittää ja hymy tuli väkisten kasvoilleni :) Olin todella ikävissäni kun tämä nainen lähti harjoittelun lopuksi, kyynel tuli silmään ja ikävää piti mennä vessaan potemaan.

Eli simppeli sääntö, olen semmoinen että tutustuminen lähtee tosi tosi harvoin minun aloitteesta, ainoastaan sopivassa nosteessa baarissa tai nettideiteillä teen aloitteen.

• kokenutmies--

Naisettomat kokemattomat miehet on liian ujoja ja epäsosiaalisia tutustumaan naisiin. Ei ätmeillä ole muuta mahdollisuutta saada sosiaalisia taitoja kun mennä huoriin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3200
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1629
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1591
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1528
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe