Raamatussa sanotaan että Jeesus (Jumalan Poika) kuoli ja Jumala (siis Isä) herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista takaisin elämään ja jos ei tätä olisi tapahtunut olisimme me vieläkin syntiemme aiheuttamassa kirouksessa. Tämä tulee esiin niin selvästi esimerkiksi kaikissa Paavalin kirjoituksissa, että luulisi niiden jotka ovat sitä mieltä että Jeesus ei kuollutkaan hypänneen ohi Paavalin kirjoituksien Raamattua lukiessaan.. no toinen vaihtoehto on tietenkin että ovat lukeneet jotain blogia jossa selitetään sitä mitä Raamatussa lukee selitetään siten että että Jeesus ei kuollutkaan.
Nyt joku kysyy että "Voiko Jumala kuolla" .. Vastaus on tietenkin että "Ei voi".. Siis voimme sanoa että se JUMALUUS joka oli Jeesuksessa ei kuollut - se on muuten samaa Jumaluutta kuin Isän Jumaluus .. ikuista ..
alex
Jeesus kuoli han oikeasti. Siis lakkasi elämästä.
38
57
Vastaukset
- Poimintoja
Room. 4:24
Jumala on katsova vanhurskaiksi meidätkin, kun uskomme häneen, joka on HERÄTTÄNYT KUOLLEISTA Herramme Jeesuksen.
Room. 4:25
Jumala ANTOI Kristuksen KUOLLA meidän rikkomustemme tähden ja HERÄTTI HÄNET KUOLLEISTA meidän vanhurskauttamisemme tähden.
Room. 6:9
Tiedämme, että koska Kristus on HERÄTETTY KUOLLEISTA , hän ei ENÄÄ kuole eikä kuolemalla ole enää VALTAA HÄNEEN.
Room. 7:4
Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen KUOLEMASSA te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on HERÄTETTY KUOLLEISTA.
Room. 8:11
Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka HERÄTTI Jeesuksen KUOLLEISTA, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.
1. Kor. 6:14
Jumala on HERÄTTÄNYT KUOLLEISTA Herran ja on voimallaan herättävä meidätkin.
1. Kor. 15:4
hänet HAUDATTIIN, hänet HERÄTETTIIN KUOLLEISTA kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
1. Kor. 15:14
Mutta ellei Kristusta ole HERÄTETTY, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne.
1. Kor. 15:16
Ellei kuolleita HERÄTETÄ, ei Kristustakaan ole HERÄTETTY.
1. Kor. 15:20
Mutta nyt Kristus ON HERÄTETTY kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.
Ja sata muuta Raamatun kohtaa, jotka sanovat samaa.- Lisääfaktoja
Tässä lisää faktoja:
Epäilijä kysy itseltäsi:
Olisiko ihminen jota ei ole ollut olemassakaan, voinut vaikuttaa niin merkittävästi IHMISKUNNAN HISTORIAAN. Jeesuksen toiminnan historialliset aikaansaannokset olivat täysin maalliselta näkökannaltakin katsottuna paljon huomattavammat kuin kenenkään muun historian henkilön aikaansaannokset. Maailman suurimmat kulttuurit tunnustavat, että hänen syntymästään alkoi UUSI AIKAKAUSI.
- kumpi_on_kampi
Ehkä suurempi kysymys on, että kuoliko hän tosi-ihmisenä vai tosi-Jumalana? Kuoliko hänen sielunsa? Kuoliko hänen henkensä?
- filade
Kristus kuoli tosi-ihmisenä ja tosi-Jumalana, sielu ja henki on kuolematon niin kuin on omaksi (Jumalan) kuvaksi luoduilla ihmisillä, iankaikkisuus olennoilla.
Vain maallinen ruumis on katoavaista, ei näkymätön. - kerettiläinen-
filade kirjoitti:
Kristus kuoli tosi-ihmisenä ja tosi-Jumalana, sielu ja henki on kuolematon niin kuin on omaksi (Jumalan) kuvaksi luoduilla ihmisillä, iankaikkisuus olennoilla.
Vain maallinen ruumis on katoavaista, ei näkymätön.Jos sinun ruumiisi tai aivosi saa tarpeeksi suuren tällin, niin että taju lähtee, niin sinun "sielusi " ja "henkesi" ei tiedä mistään mitään. Jos sinuun anestesiassa pumpataan niin paljon nukutusainetta, että taju lähtee, niin sinun "sielusi " tai "henkesi" ei tiedä mistään mitään. Eli jos olisi jokin ruumiista irrallinen tietoinen sie!u tai henki, niin ei sitä luulisi olevan mahdollista sammuttaa anestesiassa, mutta niin vain taju lähtee, eikä "sielu" tai "henki" tiedä mistään mitään...
- Exap
kerettiläinen- kirjoitti:
Jos sinun ruumiisi tai aivosi saa tarpeeksi suuren tällin, niin että taju lähtee, niin sinun "sielusi " ja "henkesi" ei tiedä mistään mitään. Jos sinuun anestesiassa pumpataan niin paljon nukutusainetta, että taju lähtee, niin sinun "sielusi " tai "henkesi" ei tiedä mistään mitään. Eli jos olisi jokin ruumiista irrallinen tietoinen sie!u tai henki, niin ei sitä luulisi olevan mahdollista sammuttaa anestesiassa, mutta niin vain taju lähtee, eikä "sielu" tai "henki" tiedä mistään mitään...
"eikä "sielu" tai "henki" tiedä mistään mitään..."
Mikä ei millään muotoa tarkoita että sielu kuolisi ruumiin kuollessa. Sielu ei vain voi toimia ilman jotakin linkkiä ympäröivään maailmaan, ja ruumis on tuo linkki. Minulle riittää se mitä Jeesus sanoi, ja jos joku haluaa uskoa toisin, niin ihan vapaasti. - Hyvin.kirjoitit
kerettiläinen- kirjoitti:
Jos sinun ruumiisi tai aivosi saa tarpeeksi suuren tällin, niin että taju lähtee, niin sinun "sielusi " ja "henkesi" ei tiedä mistään mitään. Jos sinuun anestesiassa pumpataan niin paljon nukutusainetta, että taju lähtee, niin sinun "sielusi " tai "henkesi" ei tiedä mistään mitään. Eli jos olisi jokin ruumiista irrallinen tietoinen sie!u tai henki, niin ei sitä luulisi olevan mahdollista sammuttaa anestesiassa, mutta niin vain taju lähtee, eikä "sielu" tai "henki" tiedä mistään mitään...
Samaa mieltä. Mitään erillistä sielua ei ihmisellä ole. Elävä elää , kuollut ei elä.
- Jumala.vai.jumala
Exap kirjoitti:
"eikä "sielu" tai "henki" tiedä mistään mitään..."
Mikä ei millään muotoa tarkoita että sielu kuolisi ruumiin kuollessa. Sielu ei vain voi toimia ilman jotakin linkkiä ympäröivään maailmaan, ja ruumis on tuo linkki. Minulle riittää se mitä Jeesus sanoi, ja jos joku haluaa uskoa toisin, niin ihan vapaasti.Niin, sielun tila on kuolemassa - kuoleman uni. Henki palaa elämänantajalle, niin ihmisen, kuin eläimenkin.
Ruumis kuolemassa hajoaa, ylösnousemuksessa Herran omien kohdalla luodaan uutena. Siihen annetaan elämänhenki ja näin ihmisestä tulee -taas- elävä sielu, sillä tämä sielun ei ole tarpeen kuolla iankaikkista kuolemaa II-kuolemaa. Jumala ei tapa - sellaista sielua. II- ylösoton - herätetyt ovat tuomion ja kuoleman II-kuoleman ihmisiä. He tulevat tuomiolle, heille ei anneta iankaikkisen elämän armolahjaa, eikä pääsyä elämänpuulle, että voisivat elää iankaikkisesti.
He menevät, kun Herra ei tunne heitä, eikä elämänkirja kanna II-ylösoton elämää, niin helvetin tuleen ja tämä on toinen kuolema helvetin tuli.. Jumalalle ei ole elämänantajana tarpeen elättää kadotettua, kuten harhaopettajat rienaajan äänellä opettavat harhaa. Harhaa, joka luo Jumalasta käsittämättömän kuvan, kiduttavasta Jumalasta, jolla on kaikki valta - taivaassa ja maan päällä.
Tietenkin hirmuista on langeta elävän Jumalan eteen kadotettuna.
Palkkapäivä on täten se kauhistus, jossa kiristellään hampaita ja kannetaan vihaa Kaikkivaltiasta kohtaan.
Mutta, ennenkuin luodaan Uusitaivas ja maa, helvetin tuli polttaa Herra Sebaotin tulesta kadotetun tuhkaksi, Herran omien jalkojen alle, eikä heitä iankaikkisesta - iankaikkiseen ole enää olemassa ja se on iankaikkinen rangaistus,. Sieltä ei ole poispääsyä.
Synnin palkka on KUOLEMA raamattuun muitsiinmerkityn opetuksen mukaan.
Palvelkoon yleisukonnon jumalaa helvetinopettajat. He saavat eksytystään opettaa ja Herra antaa luvan. Kun uskovat, Herra sallii.
Yleisuskontojen jumala on ihmisten luomaa ja siksi he palvelevat sitä ja käyvät jumalanpalveluksissa ja heidän korvasyyhypapit puhaltavat hiileen. Se palvelu on sitä maallista omaluomaa jumalanpalvelusta, mutta Herra ei palvele heitä.
Kristuksen omat, lunastetut, jotka Herra on lunastanut ja luvannut iankaikkisen elämän armolahjan, he käyvät rakentumassa Sanasta ja heitä Herra palvelee rakkaudessa. Rakkaus on armolahjoista, joka on iankaikkista ja tuota tuli Jeesus kirkastamaan Isästä.
Sellaista Herraa joka hävittää pahan, näitä opetuslapsia Herra palvelee sanan ja opetuksen kautta. Mutta tämä onkin eri Jumalanpalvelu, kuin nuo, jotka palvelevat itse luomaansa helvetti- kitujumalaa.
Aivan eri porukka ja eri päämäärä.
Itse todistan siitä Herrasta, joka palvelee rakkaudenkautta omiaan ja luo kaiken uudeksi. Uusi taivas ja maa, kaikki entinen on mennyt, eikä sitä muistella.
Ei tarvita Uskova1 taivasta, jossa mumakas sapattisin käydään helvettiä tarkastelemassa, että pelättäisiin taivaissa ja pysyttäisiin kurissa.
Ei - me pysytään tämän Herramme tiellä, jossa jo nyt rakkaus - on side, joka on iankaikkista. - pyhpyhjapyh
filade kirjoitti:
Kristus kuoli tosi-ihmisenä ja tosi-Jumalana, sielu ja henki on kuolematon niin kuin on omaksi (Jumalan) kuvaksi luoduilla ihmisillä, iankaikkisuus olennoilla.
Vain maallinen ruumis on katoavaista, ei näkymätön.Valehtelet. Ei ole mitään kuolematonta sielua. Jeesuksen ihmisyys kuoli, mutta ei jumaluus, koska jumaluus ei voi kuolla.
- molempi-parempi
filade kirjoitti:
Kristus kuoli tosi-ihmisenä ja tosi-Jumalana, sielu ja henki on kuolematon niin kuin on omaksi (Jumalan) kuvaksi luoduilla ihmisillä, iankaikkisuus olennoilla.
Vain maallinen ruumis on katoavaista, ei näkymätön.Tuo nyt on jo kieliopillisesti mahdotonta Hah!
Jumala.vai.jumala kirjoitti:
Niin, sielun tila on kuolemassa - kuoleman uni. Henki palaa elämänantajalle, niin ihmisen, kuin eläimenkin.
Ruumis kuolemassa hajoaa, ylösnousemuksessa Herran omien kohdalla luodaan uutena. Siihen annetaan elämänhenki ja näin ihmisestä tulee -taas- elävä sielu, sillä tämä sielun ei ole tarpeen kuolla iankaikkista kuolemaa II-kuolemaa. Jumala ei tapa - sellaista sielua. II- ylösoton - herätetyt ovat tuomion ja kuoleman II-kuoleman ihmisiä. He tulevat tuomiolle, heille ei anneta iankaikkisen elämän armolahjaa, eikä pääsyä elämänpuulle, että voisivat elää iankaikkisesti.
He menevät, kun Herra ei tunne heitä, eikä elämänkirja kanna II-ylösoton elämää, niin helvetin tuleen ja tämä on toinen kuolema helvetin tuli.. Jumalalle ei ole elämänantajana tarpeen elättää kadotettua, kuten harhaopettajat rienaajan äänellä opettavat harhaa. Harhaa, joka luo Jumalasta käsittämättömän kuvan, kiduttavasta Jumalasta, jolla on kaikki valta - taivaassa ja maan päällä.
Tietenkin hirmuista on langeta elävän Jumalan eteen kadotettuna.
Palkkapäivä on täten se kauhistus, jossa kiristellään hampaita ja kannetaan vihaa Kaikkivaltiasta kohtaan.
Mutta, ennenkuin luodaan Uusitaivas ja maa, helvetin tuli polttaa Herra Sebaotin tulesta kadotetun tuhkaksi, Herran omien jalkojen alle, eikä heitä iankaikkisesta - iankaikkiseen ole enää olemassa ja se on iankaikkinen rangaistus,. Sieltä ei ole poispääsyä.
Synnin palkka on KUOLEMA raamattuun muitsiinmerkityn opetuksen mukaan.
Palvelkoon yleisukonnon jumalaa helvetinopettajat. He saavat eksytystään opettaa ja Herra antaa luvan. Kun uskovat, Herra sallii.
Yleisuskontojen jumala on ihmisten luomaa ja siksi he palvelevat sitä ja käyvät jumalanpalveluksissa ja heidän korvasyyhypapit puhaltavat hiileen. Se palvelu on sitä maallista omaluomaa jumalanpalvelusta, mutta Herra ei palvele heitä.
Kristuksen omat, lunastetut, jotka Herra on lunastanut ja luvannut iankaikkisen elämän armolahjan, he käyvät rakentumassa Sanasta ja heitä Herra palvelee rakkaudessa. Rakkaus on armolahjoista, joka on iankaikkista ja tuota tuli Jeesus kirkastamaan Isästä.
Sellaista Herraa joka hävittää pahan, näitä opetuslapsia Herra palvelee sanan ja opetuksen kautta. Mutta tämä onkin eri Jumalanpalvelu, kuin nuo, jotka palvelevat itse luomaansa helvetti- kitujumalaa.
Aivan eri porukka ja eri päämäärä.
Itse todistan siitä Herrasta, joka palvelee rakkaudenkautta omiaan ja luo kaiken uudeksi. Uusi taivas ja maa, kaikki entinen on mennyt, eikä sitä muistella.
Ei tarvita Uskova1 taivasta, jossa mumakas sapattisin käydään helvettiä tarkastelemassa, että pelättäisiin taivaissa ja pysyttäisiin kurissa.
Ei - me pysytään tämän Herramme tiellä, jossa jo nyt rakkaus - on side, joka on iankaikkista."Mutta, ennenkuin luodaan Uusitaivas ja maa, helvetin tuli polttaa Herra Sebaotin tulesta kadotetun tuhkaksi, Herran omien jalkojen alle, eikä heitä iankaikkisesta - iankaikkiseen ole enää olemassa ja se on iankaikkinen rangaistus,. Sieltä ei ole poispääsyä."
________________________________
Eikö tämäkin ole esimerkki julmasta "kiduttavasta" Jumalasta koska hän käsityksesi mukaan herättää vielä kerran jo tuhkaksi voipuneet ruumiit ja jälleen hävitettäväksi helvetin tulessa.
Eikö tämä ole Jumalan kannalta aivan järjetön ajatus ?
Jospa "ikuinen tuli" onkin jotain muuta kuin fyysistä kidutusta, vaikka kuin yhden valtakunnan eroa toisesta valtakunnasta eikä sitä mitä me perinteisesti fyysisesti sen ajatellaan olevan.
Huom. Henkinen kärsimyskin voi olla kuin "helvetin tuli".
JEESUS puhuu kuitenkin tässä "Helvetti" yhteydessä "GEHENNASTA" !
http://biblehub.com/greek/1067.htm
JA SAMAA TARKOITTAVASTA "aiōnion pur" = ikuisesta tulesta (Matt 25:41) SEKÄ
"limnēn puros" eli Tulisesta järvestä. (Ilm 20:14)
.
Vrt. Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
Huom siis: Jumalattomien määränpää on sama kuin "perkeleellä ja hänen enkeleillään" eli "iankaikkinen tuli" JA HUOM KYSYMYS !
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???
JA vielä Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
http://biblehub.com/text/matthew/25-46.htmKopittelija007 kirjoitti:
"Mutta, ennenkuin luodaan Uusitaivas ja maa, helvetin tuli polttaa Herra Sebaotin tulesta kadotetun tuhkaksi, Herran omien jalkojen alle, eikä heitä iankaikkisesta - iankaikkiseen ole enää olemassa ja se on iankaikkinen rangaistus,. Sieltä ei ole poispääsyä."
________________________________
Eikö tämäkin ole esimerkki julmasta "kiduttavasta" Jumalasta koska hän käsityksesi mukaan herättää vielä kerran jo tuhkaksi voipuneet ruumiit ja jälleen hävitettäväksi helvetin tulessa.
Eikö tämä ole Jumalan kannalta aivan järjetön ajatus ?
Jospa "ikuinen tuli" onkin jotain muuta kuin fyysistä kidutusta, vaikka kuin yhden valtakunnan eroa toisesta valtakunnasta eikä sitä mitä me perinteisesti fyysisesti sen ajatellaan olevan.
Huom. Henkinen kärsimyskin voi olla kuin "helvetin tuli".
JEESUS puhuu kuitenkin tässä "Helvetti" yhteydessä "GEHENNASTA" !
http://biblehub.com/greek/1067.htm
JA SAMAA TARKOITTAVASTA "aiōnion pur" = ikuisesta tulesta (Matt 25:41) SEKÄ
"limnēn puros" eli Tulisesta järvestä. (Ilm 20:14)
.
Vrt. Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
Huom siis: Jumalattomien määränpää on sama kuin "perkeleellä ja hänen enkeleillään" eli "iankaikkinen tuli" JA HUOM KYSYMYS !
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???
JA vielä Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
http://biblehub.com/text/matthew/25-46.htmVrt. Hes 28
" Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit... Sinä olit KERUBI, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä...28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan"
2. Moos. 25:20 "Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt."
eli
Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:`Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
ELI KYSYN EDELLEEN:
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valehtelet. Ei ole mitään kuolematonta sielua. Jeesuksen ihmisyys kuoli, mutta ei jumaluus, koska jumaluus ei voi kuolla.
pyhpyh on ymmärtänyt tämän asian - koska hän näkee eron Jumaluuden ja ihmisyyden välillä. Jeesus kuoli mutta se Jumaluus (joka on YKSI ja siis niin Isän kuin Pojan) - ei tietenkään voi kuolla.
Room. 5:15
Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan IHMISEN (Aadamin) rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan IHMISEN, => Jeesuksen Kristuksen <=, ansiosta kaikkien osaksi.
-----
Jos tämä on joillekin vaikeaa ymmärtää se varmaan auttaa jos ajattelee asiaa ilman valmiita kaavoja.
alexKopittelija007 kirjoitti:
"Mutta, ennenkuin luodaan Uusitaivas ja maa, helvetin tuli polttaa Herra Sebaotin tulesta kadotetun tuhkaksi, Herran omien jalkojen alle, eikä heitä iankaikkisesta - iankaikkiseen ole enää olemassa ja se on iankaikkinen rangaistus,. Sieltä ei ole poispääsyä."
________________________________
Eikö tämäkin ole esimerkki julmasta "kiduttavasta" Jumalasta koska hän käsityksesi mukaan herättää vielä kerran jo tuhkaksi voipuneet ruumiit ja jälleen hävitettäväksi helvetin tulessa.
Eikö tämä ole Jumalan kannalta aivan järjetön ajatus ?
Jospa "ikuinen tuli" onkin jotain muuta kuin fyysistä kidutusta, vaikka kuin yhden valtakunnan eroa toisesta valtakunnasta eikä sitä mitä me perinteisesti fyysisesti sen ajatellaan olevan.
Huom. Henkinen kärsimyskin voi olla kuin "helvetin tuli".
JEESUS puhuu kuitenkin tässä "Helvetti" yhteydessä "GEHENNASTA" !
http://biblehub.com/greek/1067.htm
JA SAMAA TARKOITTAVASTA "aiōnion pur" = ikuisesta tulesta (Matt 25:41) SEKÄ
"limnēn puros" eli Tulisesta järvestä. (Ilm 20:14)
.
Vrt. Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
Huom siis: Jumalattomien määränpää on sama kuin "perkeleellä ja hänen enkeleillään" eli "iankaikkinen tuli" JA HUOM KYSYMYS !
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???
JA vielä Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
http://biblehub.com/text/matthew/25-46.htmKopittelija: ##Eikö tämäkin ole esimerkki julmasta "kiduttavasta" Jumalasta koska hän käsityksesi mukaan herättää vielä kerran jo tuhkaksi voipuneet ruumiit ja jälleen hävitettäväksi helvetin tulessa.
Eikö tämä ole Jumalan kannalta aivan järjetön ajatus ?##
Katsos Kopitelija, Raamattu sanoo että JOKAINEN saa ylösnousemuksen .. Ei Jumala käske ylösnousseita tekemään pahuutta .. ei sen enempää tulevassa kuin tässäkään elämässä.. se mitä toisessa ylösnousemuksessa heränneiden kerrotaan ilmestyskirjassa tekevän ei ole Jumalan tahdon mukaista (se on kertoo vain mitä he tulevat tekemään) ja siksi heidän kohtalonsa on se mikä on.
Iankaikkinen elämä ei koskaan ole mikään automaattinen asia - se vaatii synnittömyyttä .. ja kun armon aika on ohi - niiden 1000 vuoden jälkeen jotka ovat kahden ylösnousemuksen välillä silloin on jokaisen elämä hänen tekojensa n.s. varassa. Synnin palkka on aina kuolema - joko syntinen ihminen kuolee itse tekojensa seurauksena tai sitten Jeesuksen kuolema .. mutta vain kunnes armon aikaa on..
Ero ihmisten välillä on siinä että jokainen ei halua ottaa vastaan Jumalan valtakuntaa SITEN kuin se tulee ottaa vastaan jotta Jumalan tahto voisi toimia heissä. Hänen tahtonsa - "jolla ainoalla on kuolemattomuus" ja jonka kasvot Jeesus antaa omansa kerran nähdä ja jos ymmärrät että kukaan syntinen ei voi nähdä Jumalan kasvoja ja jäädä eloon. Niin varmaan ymmärrät että Jeesuksen omat ovat vapautettuja vapautuneet synnin orjuudesta.
Ne jotka EIVÄT ole mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa - ovat siis niitä jotka eivät hyväksy Jumalaa sinä Jumalana mikä Jumala On ... ja siksi heille on mahdotonta ottaa vastaan se elämä mitä meille Raamatussa tarjotaan ja mitään muuta elämää ei ole tarjolla..
alex- tuottaaongelmiauskoa
alex.kasi kirjoitti:
pyhpyh on ymmärtänyt tämän asian - koska hän näkee eron Jumaluuden ja ihmisyyden välillä. Jeesus kuoli mutta se Jumaluus (joka on YKSI ja siis niin Isän kuin Pojan) - ei tietenkään voi kuolla.
Room. 5:15
Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan IHMISEN (Aadamin) rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan IHMISEN, => Jeesuksen Kristuksen <=, ansiosta kaikkien osaksi.
-----
Jos tämä on joillekin vaikeaa ymmärtää se varmaan auttaa jos ajattelee asiaa ilman valmiita kaavoja.
alexVälttämättä ei ole kyse ymmärtämisestä vaan siitä että hän on kuullut tämän asian näin ja vain toistaa. Hieman tuottaa ongelmia uskoa että ihmisen jonka mielestä kaikkien pitäisi muuttaa pois arktiselta alueelta ja näin ollen kaiketi lakkauttaa esim. sodankylän adventtiseurakunta koska eivät voi viettää sapattia auringonlaskusta auringonlaskuun tapahtuisi juurikaan mitään kovinkaan älyllistä toimintaa.
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt. Hes 28
" Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit... Sinä olit KERUBI, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä...28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan"
2. Moos. 25:20 "Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt."
eli
Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:`Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
ELI KYSYN EDELLEEN:
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:`Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
ELI KYSYN VIELÄ KERRAN:
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???- bonappetit
Heh. Enkelit grillaa ihmisiä.
- Sanasta.vaari
Kopittelija007 kirjoitti:
Matt 25:41 "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:`Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"
ELI KYSYN VIELÄ KERRAN:
JOS PERKELE JA HÄNEN ENKELINSÄ OVAT IANKAIKKISIA HENKIOLENTOJA NIIN MITEN SITTEN IHMISEN "SIELU" SIELLÄ TUHOUTUU ???Kirjoituksissa vastaus. Jumalalla on oikeus tappaa sielu, joka syntiä tekee. Ihmisessä ei ole elämää itsessään, eikä rienaajallakaan ole oikeutta antaa elämää.
Jumala antaa elämän kelle tahtoo, siinä se yhtälö on.
Langenneet enkelit ja ihminen, he käyvät eri tuomiot läpi.
Tämä Lusifer- oli jo Jumalanvaltakunnassa, korkeasti suojaavainen Kerubi, joka välkehtivien kivien keskellä käyskenteli. Hänen olisi pitänyt varjella tuota Valtaistuinta, mutta hän itse pyrki sinne.
Siksi hänestä löytyi se vääryys, ja hänet karkoitettiin taivaista.
Siis hieman eri lähtökohdat, kuin ihmisellä.
Ihminen on maasta, savea, ja elämä on hänelle ehdollistettu.
Elämän ylläpitävä yhtälö on sanassa -rakkaus- . Siinä ei ole pakkoa, Jumalalla ei ole pakkolapsia siemenkautta olemassakaan.
Rakkauteen rakentuva valtakunta, Isän rakkaus meihin, luo sen siteen, mikä on iankaikkista.
Jo Jeesuksen opetuslapsista on meille muistiinmerkitty opetus.
Tahdotteko tekin mennä pois, kun moni loukkaantui Herran sanomaan.
Jeesuksen rakkauden sanoman iankaikkisuuden sävelet kaikuivat näiden Apostolien korviin, kun he opetuslapsinä kävelivät seuraten Jeesusta. "Sinulla on iankaikkisen elämän sanat"!
Meidän on opittava tuntemaan Isä.
Siksi Jumala loi luomakunnankin todistamaan Hänestä.
Mies - ja nainen - osoitus Jumalasta, Jumalankuva.
Tuosta tulee yhtälö, joka saviastiat kantavat sydämessään, Isän ja äidin, rakkaussuhteen - jälkikasvun - kasvatuspuolen, kunnioituksen vanhempiakohtaan, isän joka ei kiihota vihaan, vaan rakkaudessa huolehtii perheestä, rakastaen, kuin Kristus seurakuntaa - niin omaa puolisoaan. - siis kaiken keskellä rakkauteen ja sen siteeseen sitoutuva perhe.
Uuden Aadamin siemen. Kristus- kirkastaa Isän rakkautta.
Siinäpä se, Ei Isä ole luonut elämää sennäköiseksi, kuin muotojumalinen ja yleisuskonnollinen opetettu harhainen näky tuo esiin. Siinä sitä on opettelemista, joka pääsee eroon Sanan avulla väärästä harhasta, joka luo Isästä hirvittävän kuvan, jopa sadistisen kuvan.
Jopa luomakunta kavahtaa lain ja järjestyksenpidossa väkivallasta. Vain sairas yhteiskunta käyttää kidutusta välineenä hallinnon ylläpitämiseksi. Siksi myös väärä muoto- yleisuskontoon pesiytynyt käärme, luo Jumalasta väkivaltaisen kuvan, jossa ikuisen piinan opetus on päällimmäisenä.
Synnin Herra hävittää ja antaa ihmisten juoda vihan maljaansa, kun he pahaa rakastaen sitä hamuavat.
Mutta, kuolema on aina se raja elämässä, että pahakaan ei voi kiduttamisessakaan mennä edemmäksi, kuin määrättyyn rajaan.
Eikä tuomiokaan ole sellainen, että ihmiselle annettaisiin harhassa ollessaankin sellainen mitta, joka on kauhistus jo olemassaolossaan - niin iankaikkisesta - iankaikkiseen.
Jos sellaista hedelmää tullaan tarjoilemaan uskonnon nimissäkin, niin jo omatunto todistaa sen harhaksi, saati Jumalan sana itsessään.
Synnin palkka on tälle kadotetulle kuolema, ja Jumalalla on oikeus Luojana tappaa sielu, syntiä tekevä, jonka luonteenlaatu on kokonansa sydämestä paha, niskoitteleva ja kääntymätön.
Tavallaan vanhan- varjolainkansa se, joka syntiä teki, jäi luvatun ulkopuolelle. Se on meille opiksi ja varoitukseksi, lopun aikaan ja he kuolivat - erämaahan. Langenneet enkelit ja ihminen, he käyvät eri tuomiot läpi.
______________________________________
Missä raamatussa näin sanotaan ?
Ilm 19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa
.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.- kirjoituksista.nähty
Kopittelija007 kirjoitti:
Langenneet enkelit ja ihminen, he käyvät eri tuomiot läpi.
______________________________________
Missä raamatussa näin sanotaan ?
Ilm 19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa
.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.Eilinen junaliikenne Riihimäellä ratavaurion takia sotki vastausrytmin.
Enkeliruhtinas- Lusifer- suuresti suojaavainen, valtaistuimen edessä, vartoimistehtävässä ja siitä lankeemus.
Langenneet enkelit, heillä on ikuinen se kadotus - heille ei ole edes sovitusta, vaan
taivaissa olevaisetkin enkelimaailma pystyy vain katsahtamaan tämän ajallisessa olevaisuuden pelastusta. Taivaalliset riemuitsevat siitä yhdestäkin, joka kääntyy Herran puoleen.
Ihminen - tämä adam - tehty savesta, ei välkkyvien kivienkeskellä käyskentele, mutta tehtävä on edelleen seistä muuriaukossa Herran temppelissä, jonka Hän on meissä saanut aikaiseksi.
Langenneena hän on katoavainen, savi - miksi kuollut ruumis maatuu, maatuu se uskovankin ruumis, mutta tämä, langennut, jonka päämäärä ei ole Jumalan seuraaminen Karitsan askelein,
eikä ole tarkoitusperiä seistä Herran Sanojen kirjoitusten muodossa muuriaukossa, varjelemassa totuuta.
Hän on vain vanha-aadam - joka on karkoitettu elämänpuulta, ettei ottaisi söisi ja -niin eläisi iankaikkisesti - tämän langenneen aadamin sielun tappaa Herra. Ei anna elämää ja helvetintuli muuttaa kirjoitusten mukaisesti hänet ja kaltaisensa tuhkaksi jalkojemme juureen, kun Hän luo kaiken uudeksi.
Me käymme tuon tuhkan päällä, kun elämme armolahjamme aikaa iankaikkisesti ja tuo tuhka on jalkojemme alla -iankaikkisesti.
Vanha aadam täten on kuollut synnin tähden siihen palkkaansa.
Synnin palkka on kuolema. Siten se on hänelle iankaikkinen ero Herrasta, ei elämää saaneena. Hänen sielunsa on kuollut iankaikkiseen osaansa.
Kuten tuo Bertta on sitten herätetty Uuden Aadamin sanan siemen tähden, joka kuuli sijaisensa tulevan Kuninkaana, perustavan valtakunnan, hän elää, Hän - Bertta nauttii niitä elämän antimia, kun elämänpuu antaa 12 hedelmät ajallaan, ja on Uusi taivas ja maa, kyyneleet pyyhitty, entisiä ei muistella ja Bertan jalat käyvät sen tuhkan päällä, joka on multaan sekoittuneena, sen katoavaisuuteen painuneen synnintähden kuolleen vanhan-aadamin tuhkissa.
Sana on muistiinmerkinnyt tärkeän seikan, että Hän, Luojamme luo kaiken uudeksi, siis elämä on tervettä, uskolliset ovat -rakkaudessa- yhtä. Rakkaus on ikuista.
Tuo rakkaus lähti jo siitä, kun Poika tässä ajassa kirkasti Isän. Isän rakkauden, joka luo sen uuden.
Pelastussuunnitelma, jo ennen ihmisen luomista - sen loppuunsaattamiseen, kun Poika luovuttaa kaiken Isälle, on kokonaisuus.
Suunnitelmassa ei ollut sitä helvetintulta- joka ainaisesti vaivaa kadotettua Adamia ja Evaa - eikä näinollen synti- tuolla tavalla katoa, vaan se sielun on täten kuoltava sen lain mukaan, minkä Jumala on lausunut ja näin ollen Hallitsija - Kuningas - on valta - joka sanoo sen viimeisen sanan.
Jumala täten voi synnille sen, minkä Hän on tuonut esiin, Hän hävittää sen. Jumala = Jumala.
Yleisuskonnot ovat lähteneet aikain saatossa kaikenlaisiin opetuksiin. On kiirastulta, on helvetistäkin erinäinen nippu näköaloja, mitä siitäkin kirjoitetaan, kirjoja.
Kirjoitetaan siksi - kun on eksytty sanasta.
Siksi on yleisuskonnoissa paljon erinäköistä hapatetta, joka eksyttää jopa valitut, kun se hyvän ja pahantiedonpuun hedelmä antaa jopa sellaiset hedelmät, ettei moni huomaamaan harhaa.
Siellä palvellaan jumalanpalveluksia, siis sitä muotoa, joka on muodostettu ihmismielin. Pidetään pitkiä rukouksia, papeilla omat "armomerkinnät" kauluslaatoissa, että hänellä on ainutkertainen valta jakaa ehtoollista, joka on kovasti hapatettu.
Muttei se Jumalalleuskollinen kansa, joka uskoo kirjoituksia, heitä Herra palvelee Sanansa kautta ja se tuo levon asioihin, joka suhteen. Maailmassa tietenkin voi olla ahdistus - mutta se tulee maailmankautta, se vain on katoavaista. He voivat kyllä tappaa ruumiin, muttei koskea sieluun.
Tapettu ruumis - se uskossa elämänmenettänyt - hän tulee lepäämään - Jumalan muistissa ja hänet herätetään osaansa ja herätys on I- autuaiden ylösotossa, kun Ylimmäinen pappimme on pukeutunut Kuninkaaksi ja tulee pelastajana saattamaan kaiken loppuun. Hänen sieluaan ei tulla tappamaan, hän elää siitä lupauksessa, että Jeesus antaa elämän, kelle hän tahtoo.
Jumalalla on yksi kansa - ja sen osa on se -elämänpuu- joka antaa elämän.
1 Piet 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
Kertaan:
"hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
jossa hän myös meni pois ja saarnasi... Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi."Ai niin täältä aiheesta lisää:
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/Mieti nyt vähän mitä luet tässäkin Raamatun kohdassa.
1 Piet 3:18 >>
Sillä MYÖS Kristus kärsi kerran KUOLEMAN syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, (siis ei oman syntisyytensä tähden) JOHDATTAAKSEEN meidät Jumalan tykö; hän (Jeesus) , joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ, JOSSA hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka MUINOIN eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti NOOAN PÄIVINÄ, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
----
Siis Jeesus kuoli (meidän syntiemme tähden) ja hänet => TEHTIIN ELÄVÄKSI hengessä <= jossa (siis hengessä) hän myös meni saarnaamaan Nooan aikana vankeuteen suljetuille hengille.
---
alex :)
Jotenkin jäi sain vastauksista sellaisen kuvan että jos joku uskoo että ihmisellä on kuolemattomuus (siis luontaisesti kuolematon "sielu") niin aivan turhaa on puhua hänelle tai osoittaa että se ei ole raamatullinen näkemys - kuinka selvästi sen sitten osoittaakin .. Totuushan on että sellainen oppi ei ole sen enempää raamatullinen kuin järkevä ..
"Synnin palkka on kuolema" sanotaan Raamatussa .. ja siksi kaikki syntiset kuolevat- opetetaan Raamatussa ... mutta ei mene näille kuolemattomille asia perille .. sen sijaan sanotaan että "synti on kuolema" - mutta itse ollaan kuolemattomia .. :)
Ja lopuksi vielä: "Jeesus ei opettanut sielun luontaista kuolemattomuutta" vaan että synnin palkka on kuolema ..
alex"Synnin palkka on kuolema"
_________________________________
Eli synnin palkka on KUOLEMA = ERO JUMALASTA joka alkoi jo paratiisissa !
.... eli siis kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy ainakin kolme ihmisen iankaikkiseen sieluun liittyvää merkittävää tapaa kuolla ! Ja kolme siihen liittyvää kreikan kielen alkusanaa ja koskaan ne ei tarkoita siis minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".
Vrt. Eli Raamatun kreikka käyttää kolmeakin eri kuolemaa tarkoittavaa sanaa:
1) "Apothnéskó" = kuolla pois jostakin, erota, erottaminen (esim. Room 7:10)
Koostuu sanoista "apo" = poissa jostakin ja thnéskó = kuolla eli "kuolla pois jostakin" !599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen
separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako
http://biblehub.com/greek/599.htm
2) " Thanatos" = asiayhteydestään riippuen fyysinen tai Hengellinen kuolema (esim. Room 7:10 ja 6:23, Ilm 20:14)
http://biblehub.com/greek/2288.htm
3) "Nekros" = Ruumiillinen kuolema, eloton kuollut ruumis ! (esim. 1 Piet 4:5,6)
http://biblehub.com/greek/3498.htm
JA SIIS MITÄ NÄISSÄ KOLMESSA ENSIMMÄISESSÄ "KUOLEMASSA" SITTEN TAPAHTUU ?!
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi ns. "kuoleman" eli "eron" kun saatana vietteli ihmisen syömään hyvän ja pahantiedon puusta ja sanoi: 1 Moos 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Eli mitä tapahtui, kuoliko ihminen fyysisesti ? Ei, vaan ihmisestä tuli "hengellisesti kuollut" ja ihminen karkotettiin pois paratiisista Jumalayhteydestään "eroon" kauas "elämän puusta" sitä varten ettei "synti eli paha" perisi Jumalan Valtakuntaa!
Esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24, " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tai Vrt. Luuk 9:60 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". eli " anna Jumalasta erossa olevien haudata fyysisesti kuolleensa" !
2) Toisena ihminen kohtaa siis fyysisen kuoleman ja tuolloin hänen sielunsa eroaa hänen ruumiistaan ("maallisesta majastaan") ja menee Tuonelaan "välitilaan" ...
(Luuk 16:19-31 / Luuk 23:43 / 1 Piet 3:18-19 4:6 / Job 19:25,26 / 2Kor 12:3-4)
ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimellä kuin " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:14)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on IANKAIKKINEN ERO Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
ELI HUOMATKAAMME, KUOLEMASSA EI KOSKAAN MIKÄÄN PÄÄTY EIKÄ LOPU VAAN SIINÄ JOKU EROAA JOSTAKIN !
Vrt. "Ja Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
...Ja kun vielä tarkasti luemme raamattuamme niin lisäksi raamattu tuntee vielä 3 muutakin vahän "toisenlaista kuolemaa" jotka ei liity varsinaisesti "iankaikkiseen sieluun" ja näissäkin "joku eroaa jostakin":
4) Kuollut synnille eli ero synnin vallasta:
Room 6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
5) Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta:
Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta
6) Kuolema erottaa miehen naisesta: 1 Kor 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.Kopittelija007 kirjoitti:
"Synnin palkka on kuolema"
_________________________________
Eli synnin palkka on KUOLEMA = ERO JUMALASTA joka alkoi jo paratiisissa !
.... eli siis kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy ainakin kolme ihmisen iankaikkiseen sieluun liittyvää merkittävää tapaa kuolla ! Ja kolme siihen liittyvää kreikan kielen alkusanaa ja koskaan ne ei tarkoita siis minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".
Vrt. Eli Raamatun kreikka käyttää kolmeakin eri kuolemaa tarkoittavaa sanaa:
1) "Apothnéskó" = kuolla pois jostakin, erota, erottaminen (esim. Room 7:10)
Koostuu sanoista "apo" = poissa jostakin ja thnéskó = kuolla eli "kuolla pois jostakin" !599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen
separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako
http://biblehub.com/greek/599.htm
2) " Thanatos" = asiayhteydestään riippuen fyysinen tai Hengellinen kuolema (esim. Room 7:10 ja 6:23, Ilm 20:14)
http://biblehub.com/greek/2288.htm
3) "Nekros" = Ruumiillinen kuolema, eloton kuollut ruumis ! (esim. 1 Piet 4:5,6)
http://biblehub.com/greek/3498.htm
JA SIIS MITÄ NÄISSÄ KOLMESSA ENSIMMÄISESSÄ "KUOLEMASSA" SITTEN TAPAHTUU ?!
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi ns. "kuoleman" eli "eron" kun saatana vietteli ihmisen syömään hyvän ja pahantiedon puusta ja sanoi: 1 Moos 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Eli mitä tapahtui, kuoliko ihminen fyysisesti ? Ei, vaan ihmisestä tuli "hengellisesti kuollut" ja ihminen karkotettiin pois paratiisista Jumalayhteydestään "eroon" kauas "elämän puusta" sitä varten ettei "synti eli paha" perisi Jumalan Valtakuntaa!
Esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24, " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tai Vrt. Luuk 9:60 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". eli " anna Jumalasta erossa olevien haudata fyysisesti kuolleensa" !
2) Toisena ihminen kohtaa siis fyysisen kuoleman ja tuolloin hänen sielunsa eroaa hänen ruumiistaan ("maallisesta majastaan") ja menee Tuonelaan "välitilaan" ...
(Luuk 16:19-31 / Luuk 23:43 / 1 Piet 3:18-19 4:6 / Job 19:25,26 / 2Kor 12:3-4)
ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimellä kuin " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:14)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on IANKAIKKINEN ERO Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
ELI HUOMATKAAMME, KUOLEMASSA EI KOSKAAN MIKÄÄN PÄÄTY EIKÄ LOPU VAAN SIINÄ JOKU EROAA JOSTAKIN !
Vrt. "Ja Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
...Ja kun vielä tarkasti luemme raamattuamme niin lisäksi raamattu tuntee vielä 3 muutakin vahän "toisenlaista kuolemaa" jotka ei liity varsinaisesti "iankaikkiseen sieluun" ja näissäkin "joku eroaa jostakin":
4) Kuollut synnille eli ero synnin vallasta:
Room 6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
5) Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta:
Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta
6) Kuolema erottaa miehen naisesta: 1 Kor 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.Kopittelija - minä en usko pätkääkään noista puheistasi .. sorry vaan .. :)
Jos kuolemaa voi sanoa eroksi - niin se on ero elämästä .. mutta parempi sanoa että se on elämän loppu ja ainoa mikä jää jäljelle on toivo ylösnousemuksesta -- että meidät herätetään takaisin elämään .. Kaikki puheet ihmeellisistä "välitiloista" jossain maan raossa ovat sellaisia mielikuvituksen tuotteita joihin ei Raamatusta saa tukea. Sinun blogissasi ei siis puhuta raamatullisesti tästä asiasta ainakaan..
Raamattu ei sano että ihmisen kuolema on ero Jumalasta - sillä jokainen ihminen on jo syntyessään erossa Jumalasta (siis siitä Jumalan täydellisyydestä jossa kuolemattomuus on ja jonne Jeesus omansa kerran johdattaa) ja kun syntinen ja vajavainen ihminen - joka siis on erossa Jumalasta - kuolee .. silloin hän lakkaa elämästä .. hänen elämän liekkinsä niin sanotusti sammuu ja hän ei enää elä .. ei hengitä, ei tiedä mistään mitään .. niinkuin Raamattua sanoo.. Mutta hän on Jumalan muistissa - sanotaan vaikka että hän on Jumalan tietokoneessa ja kun se aika tulee hänet herätetään takaisin elämään.
Kun Israelin pahuutta tehneet ja paljon viatonta verta vuodattaneet kuninkaat kuolivat heistä sanotaan että "he menivät haudan LEPOON isiensä tykö" siis heidät haudattiin ja he eivät ole missään "välitilassa lepäämässä" .. jos ei hautaa kutsuta välitilaksi - mitä ei Raamattu ainakaan tee .. Raamatussa haudattu on täysin tiedottomassa tilassa - josta on luvassa ylösnousemus - sinä päivänä kuolleet kerran herätetään kuolleista .. joko ensimmäisessä tai toisessa ylösnousemuksessa ..
Tämä on Raamatun kuvaus kuolemasta .. uskoo siihen tai ei .. se ei sitä muuta .
Esimerkiksi monet ateistit eivät usko ylösnousemukseen (tai Raamattuun yleensäkään) - mutta se ei muuta Raamatun KERTOMUSTA toiseksi - hekin voivat kuitenkin sen lukea ja todeta Raamatusta ja sen jälkeen sanoa "Minä en usko tuohon" mutta he eivät voi rehellisesti sanoa, että Raamatun kuvaus ei olisi Raamatun kuvaus asiasta. Yhtä vähän kuin sinä voit sen tehdä..
alex- pyhpyhjapyh
Kopittelija007 kirjoitti:
"Synnin palkka on kuolema"
_________________________________
Eli synnin palkka on KUOLEMA = ERO JUMALASTA joka alkoi jo paratiisissa !
.... eli siis kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy ainakin kolme ihmisen iankaikkiseen sieluun liittyvää merkittävää tapaa kuolla ! Ja kolme siihen liittyvää kreikan kielen alkusanaa ja koskaan ne ei tarkoita siis minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".
Vrt. Eli Raamatun kreikka käyttää kolmeakin eri kuolemaa tarkoittavaa sanaa:
1) "Apothnéskó" = kuolla pois jostakin, erota, erottaminen (esim. Room 7:10)
Koostuu sanoista "apo" = poissa jostakin ja thnéskó = kuolla eli "kuolla pois jostakin" !599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen
separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako
http://biblehub.com/greek/599.htm
2) " Thanatos" = asiayhteydestään riippuen fyysinen tai Hengellinen kuolema (esim. Room 7:10 ja 6:23, Ilm 20:14)
http://biblehub.com/greek/2288.htm
3) "Nekros" = Ruumiillinen kuolema, eloton kuollut ruumis ! (esim. 1 Piet 4:5,6)
http://biblehub.com/greek/3498.htm
JA SIIS MITÄ NÄISSÄ KOLMESSA ENSIMMÄISESSÄ "KUOLEMASSA" SITTEN TAPAHTUU ?!
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi ns. "kuoleman" eli "eron" kun saatana vietteli ihmisen syömään hyvän ja pahantiedon puusta ja sanoi: 1 Moos 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Eli mitä tapahtui, kuoliko ihminen fyysisesti ? Ei, vaan ihmisestä tuli "hengellisesti kuollut" ja ihminen karkotettiin pois paratiisista Jumalayhteydestään "eroon" kauas "elämän puusta" sitä varten ettei "synti eli paha" perisi Jumalan Valtakuntaa!
Esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24, " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tai Vrt. Luuk 9:60 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". eli " anna Jumalasta erossa olevien haudata fyysisesti kuolleensa" !
2) Toisena ihminen kohtaa siis fyysisen kuoleman ja tuolloin hänen sielunsa eroaa hänen ruumiistaan ("maallisesta majastaan") ja menee Tuonelaan "välitilaan" ...
(Luuk 16:19-31 / Luuk 23:43 / 1 Piet 3:18-19 4:6 / Job 19:25,26 / 2Kor 12:3-4)
ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimellä kuin " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:14)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on IANKAIKKINEN ERO Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
ELI HUOMATKAAMME, KUOLEMASSA EI KOSKAAN MIKÄÄN PÄÄTY EIKÄ LOPU VAAN SIINÄ JOKU EROAA JOSTAKIN !
Vrt. "Ja Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
...Ja kun vielä tarkasti luemme raamattuamme niin lisäksi raamattu tuntee vielä 3 muutakin vahän "toisenlaista kuolemaa" jotka ei liity varsinaisesti "iankaikkiseen sieluun" ja näissäkin "joku eroaa jostakin":
4) Kuollut synnille eli ero synnin vallasta:
Room 6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
5) Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta:
Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta
6) Kuolema erottaa miehen naisesta: 1 Kor 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.Opetat taas tuota saatanallista noitaoppiasi.
- Tomua.ja.tuhkaa
Kopittelija007 kirjoitti:
"Synnin palkka on kuolema"
_________________________________
Eli synnin palkka on KUOLEMA = ERO JUMALASTA joka alkoi jo paratiisissa !
.... eli siis kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy ainakin kolme ihmisen iankaikkiseen sieluun liittyvää merkittävää tapaa kuolla ! Ja kolme siihen liittyvää kreikan kielen alkusanaa ja koskaan ne ei tarkoita siis minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".
Vrt. Eli Raamatun kreikka käyttää kolmeakin eri kuolemaa tarkoittavaa sanaa:
1) "Apothnéskó" = kuolla pois jostakin, erota, erottaminen (esim. Room 7:10)
Koostuu sanoista "apo" = poissa jostakin ja thnéskó = kuolla eli "kuolla pois jostakin" !599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen
separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako
http://biblehub.com/greek/599.htm
2) " Thanatos" = asiayhteydestään riippuen fyysinen tai Hengellinen kuolema (esim. Room 7:10 ja 6:23, Ilm 20:14)
http://biblehub.com/greek/2288.htm
3) "Nekros" = Ruumiillinen kuolema, eloton kuollut ruumis ! (esim. 1 Piet 4:5,6)
http://biblehub.com/greek/3498.htm
JA SIIS MITÄ NÄISSÄ KOLMESSA ENSIMMÄISESSÄ "KUOLEMASSA" SITTEN TAPAHTUU ?!
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi ns. "kuoleman" eli "eron" kun saatana vietteli ihmisen syömään hyvän ja pahantiedon puusta ja sanoi: 1 Moos 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Eli mitä tapahtui, kuoliko ihminen fyysisesti ? Ei, vaan ihmisestä tuli "hengellisesti kuollut" ja ihminen karkotettiin pois paratiisista Jumalayhteydestään "eroon" kauas "elämän puusta" sitä varten ettei "synti eli paha" perisi Jumalan Valtakuntaa!
Esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24, " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tai Vrt. Luuk 9:60 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". eli " anna Jumalasta erossa olevien haudata fyysisesti kuolleensa" !
2) Toisena ihminen kohtaa siis fyysisen kuoleman ja tuolloin hänen sielunsa eroaa hänen ruumiistaan ("maallisesta majastaan") ja menee Tuonelaan "välitilaan" ...
(Luuk 16:19-31 / Luuk 23:43 / 1 Piet 3:18-19 4:6 / Job 19:25,26 / 2Kor 12:3-4)
ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimellä kuin " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:14)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on IANKAIKKINEN ERO Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
ELI HUOMATKAAMME, KUOLEMASSA EI KOSKAAN MIKÄÄN PÄÄTY EIKÄ LOPU VAAN SIINÄ JOKU EROAA JOSTAKIN !
Vrt. "Ja Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
...Ja kun vielä tarkasti luemme raamattuamme niin lisäksi raamattu tuntee vielä 3 muutakin vahän "toisenlaista kuolemaa" jotka ei liity varsinaisesti "iankaikkiseen sieluun" ja näissäkin "joku eroaa jostakin":
4) Kuollut synnille eli ero synnin vallasta:
Room 6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
5) Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta:
Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta
6) Kuolema erottaa miehen naisesta: 1 Kor 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.Kopittelija puhuu yleisuskonnon hapatesokeuden tulkintojen läpi, mutta se ei ole raamatullien sisältö.
Kopittelija ei käsitä sitäkään, että Jumala on tuhkaksi polttava tuli, Herra Sebaot, joka polttaa olkiukot tuhkaksi jalkojen alle kadotetun.
Kopittelija ottaa yleisuskonnon mantrat ja luo kuoleman unen lakanauskoksi, jossa vainajat ilman ruumista, joka on katoavaisuudessa maatunut ja ylösnousemusruumista ei vielä ole, niin Abarahamin helmaan huuhahkerit, siellä lakanapäällä, että sielunliike näkyisi buuaavat toisilleen.
Siitähän se muotojumalisten kaikenkarvainen maailmanjuhlat vaina ja hautapuolelta syntyy. Rienaaja pumppaa omiaan, kun porukat eksyvät, kun eivät tunne todellista kirjoitusta.
Mutta, annetaanhan kopittelijan palvoa omaa jumalaansa, se alttari on hänelle rakas, mutta ei se muuta tulta sytytä, kuin se helvetintuli kerran, joka tappaa toiseen kuolemaan ihmisen, kun taivas ei tunne sitä nimeä, joka tuota maallista jumalaansa palvovat.
Siksihan Riitta - uskova 1 eli kopittelijan oppia vankasti.
Raamatulla todistaen aikoin sapattisin mennä helvettiin katselemaan niitä sieluja, joita ikuisesti kidutetaan.
Tätähän kopittelijakin aikoo välitilaansa mennä katselemaan.
Siellä on "rikkaana" niitä tulkintansa mukaan niita tuttujaan ja läheisiään, jota tulkita aabrahamin helma kantaa ja siellä kopittelijan tulkinnan mukaan hän "hedelmiä" syöden ja nauttien myös katselee kituvia, koska hänen jumalansa on sen näköinen.
On siinä kopittelijalla välitilaonnea.
Ja vieläpä julistaa tuomioiden JO tapahtuneen, kun jokainen on osassaan. Eihän tuosta harhaopetuksesta voi muuta johtopäätöstä vetää.
Kuis sitten, kun todelliseen tuomioon herätetään II- ylösotossa, niin aabrahamin helmastako ne sitten käyvät väittelyyn siitä palveluksesta, mitä he pitivät yleisuskonnollisissa nimissään.
Sinun nimessäsi päsmättiin näin ja näin, mutta Herrahan ei tuntenut heitä, vai nousiko he sieltä tulenkeskeltä, kun aikansa oli välitilassa kopittelijaa katselleen.
Aika käsittämättömiin pohditoihin tuossa muotojumalisessa yleisuskonnon palveluksista joutuu. Siellähän on kaikenkarvaisia jumalia, siellä sun täällä.
Niin hedelmitähän tuonkin näkee. Kopittelijan jumalannäkemys on hänelle kerran karvas hedelmä, näyttää hyvältä, siis hänestä ja hänen mieliseltään kavereilta, jopa niin hyvä hedelmä, ettei sitä pahaksi näekään ja kas, rienaajahan sen hedelmän tarjosi.
"ettehän te suinkaan kuole" ... tunnette kuin jumala - hyvän ja pahan. Tunteehan he, mutta eivät tunne sitä Elävää Jumalaa.
2Pi 3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
2Pi 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. - elämä.Kristuksessa
Johanneksen evankeliumissa, sen viidenteen ja kuudenteen lukuun, on muistiinmerkitty monta kohtaa, jossa Jeesus puhuu kuoleman unesta - siis fyysisen kuoleman jälkeen.
Tuo uni - uskovalle, josta Jeesus puhui ja Paavali mainitsi myös, kuinka siellä haudalla pitää lohduttaa surevia, että Herran paluussa Hän herättää kuolleet.
Siis puhutaan meidän kielelle ja käsitysymmärrykselle viesti, että kun me jo normaalista elämästä luomisen perusteella on luotu näin, että me nukutaan, me emme siinä tiedä mitään.
Syvä uni, on lepo, eikä siinä ole toimintoja. Aamulla kun herätään, olemme virkkuja. Se illan ja aamun väli on kuin se hetki, että se meni, noin vain. Siis luomakunta on pantu todistamaan Luojasta näinkin.
Paavali siis sanoi, miten lohdutetaan, on se uni josta Herra herättää ja milloin herättää on hänen paluunsa Kuninkaana.
Ja jotka tässä ajassa on kuulleet Ylkänsä äänen, he kuulevat sen Herran paluun hetkessä, jota tuossa Johanneksen evankeliumissa opetetaan.
Minä olen elämän leipä, joka syö saa elää. Minussa on iankaikkinen elämä, joka syö saa elää, vieläpä tähdentää, että missä vaiheessa saa elää, se on ymmärrettävä lukemisesta kokonaisuudessa, ei repien yhtä jakeen sanaa - että välitilan saa elämään.
Jeesus opettaa että hän tulee herättämään kuoleman UNESTA ja haudat avautuvat. Ei tämän pidä olla vaikeata, ellei ole väärää jumalaa palvelemassa, sitä omaluomakuvaansa.
Rakkauden Jumala, on Herra, joka antaa elämän silloin, kun se hänen aivoituksensa mukaan on totta.
Siihen uskoi se kuorolais- Bertta, kun meni haudanlepoon odottamaan Herransa paluuta, kuoleman uneen.
Hän oli tullut Jeesuksen tykö, että hän saisi sen iankaikkisen elämän armolahjan, Bertta oli kuullut elämässään ja kuulee kun viimeinen pasuna soi, Ylienkelin ääni kuuluu ja Herra Kuninkaana saapuu hakemaan morsiantaan, myös Berttaa hääjuhlaan I- autuaiden ylösotossa. Bertta oli kuulessaan tässä jo menneessä elämässä tehnyt valinnan tuohon h-hetkeen, nyt lepää toivossa ja odotuksessa, sekä unessa.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä
Näin se on nuo kirjoitukset. Emmepä eksy, kun tunnemme tuon.
Joh 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Jeesuksen tehtävä on herättää ja se viimeinen päivä. Kun herätetään, täytyy Bertan olla nukkumassa, sitä kuolemanuntaan.
Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Bertta oli elämänsä aikana kuullut Sanasta kutsun. Hän oli viettänyt Herrankuoleman muistojuhlaa, ateriaa, joka todisti hänelle, "Tämä ylösnoussut Herra, herättää hänetkin."
Sitä on ylösnousemusvoima - sitä ei tuonelan portit voita.
On siinä Bertalla hyvä levätä ja odottaa, maallinen ruumis on hajoamassa, ja ylösnousemusruumista ei vielä ole. Sitä luomisvoimaa ei ole vielä Sanottu, jossa herätys luo sen olemassaolevaksi ja sellaiseksi, joka saa Bertan sielun herämään.
Ei vielä ole aika. Se tulee ja aika käy, mutta hän ei tiedä mitään, hän, tämä uskollinen Bertta lepää ja nukkuu.
Kun tuo ylösnousemusruumis herätetään, siihen tulee elämä, kuin kuivat luut saavat ne iankaikkisuuden lihat ympärille hän on terve ihminen. Rampa hyppii kuin peura ja mykän kielikin siellä riemuun ratkeaa. Halleluja"! Voi kuinka tuo kopittelijakin uskoisi kirjoituksia. Saisi iankaikkisen elämän armolahjan ja saisi kokea, kuinka Herra palvelisi häntä, -rakkaudenkautta- .
Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Niin, tuo elämä on ehdollistettu.
Kuoleman unen jälkeen, kun aika koittaa, katoamattomuuteen Kristuksessa uskovat saavat elää iankaikkisesti, mutta jotka ovat epäuskossa, heivät saa iankaikkisen elämän armolahjaa, vaan Helvetin tuli polttaa tuhkaksi ja se on iankaikkinen osa, ettei kiirstulenkaan oppi ole tosi.
Tuhkasta ei luoda tuomionjälkeen uutta. - Bertan.uni
Kopittelija. Tämä Bertta on käsittääkseni siellä kaupunkisi Levon- hautausmaalla. Kun siellä käyt kävelemässä, mieti Bertan todistusta, kun hän helluntaiherätyksen puhujapöntössä todisti, minkä hän Ylkänsä lupauksesta otti Sanasta vastaan.
Hän todisti, että kuoleman uni, se on pian hänen osansa siihen asti, kun Herra saapuu noutamaan omiaan ja siinä on puhui profetaalisesti. Hän on ollut jo siinä unessa.
Mikä ihana toivo on Bertalla. Hänen Ylkänsä, lunastajansa, sovittajansa, johon hän luotti elämänsä aikana.
Bertta katseli ihmisen elämää, ymmärsi sen, että synti erottaa ihmisen Luojasta. Synnin palkka on kuolema.
Bertta ymmärsi, että jokainen kuollaan, mutta tuo kuolema ei ole se kuolema, joka kadottaa ihmisen Jumalan tyköä, hän jää Jumalan muistiin, elämänkirjoihin, kun nyt hän kuuli elämässään sen sijaisuhrinsa, joka maksoi syntivelan.
Taivaallinen kirjanpito on pätevää, se kirjanpito on Jumalankansan kirjanpito, joka kattaa aikain alusta, sen loppuun ja uskolliset saavat nousta osaansa. Tuo todellinen uhri, mitä varjolaki vanhan Jumalankansan kohdalla julisti etukäteen, seremonialakeineen, tuli heille todeksi, kun uhri annettiin.
Tämä uhri on tällekinpäivälle se, mikä maksaa syntivelan, ja nimi kirjoitetaan tuohon elämänkirjaan ja taivaassa tunnetaan tuo Bertan nimi. Hän on turvautunut ElämänANTAJAN voimaan, hän saa elää, vaikka tulee ja tuli kuolemaan, kuoleman uneen.
Hän saa elää, kun se aika hänet herättää.
- Minä herätän Bertan viimeisenä päivänä - Se on taivaallinen suunnitelma pelastussuunnitelmassa.
Siis se viimeinen päivä on kun pelastettujen aika täyttyy.
Haudat avautuvat ja täällä silloin olevat -yhtäaikaa- temmataan pois maailmasta, pois siitä, mitkä tuomion alle jäävät, kadotettavaan maailmaan, jota ei enää tuomion jälkeen tule olemaan.
Tuli tuhoaa maan, puhdistaa sen, alkuaineet sulavat.
Olisiko se se helvetin tuli - joka hävittää jumalattoman.
Tuhkaksi hän ainakin muttuu.
Kumpikin on osassa. Bertalla se iankaikkisen elämän armolahja, ja se on iankaikkinen.
Kadotettu - ei asiaaelämänpuulle, ei elämänlahjaa vaan iankaikkinen osa ja se tulen hävitys lopputulos - tuhka.
Sekin on ja oli kerraten sitä iankaikkista.
Jumalan rakkaus - kaikki entinen on mennyt - kaikki on luotu uudeksi - ikuinen lepo todellisuutta, kaikki on sangen hyvää luomakunnassa. Elämänpuu ja kansa, Ylkä ja morsian jo hääjuhlistaan yhtä. Rakkaus yhdistää luomakuntaa ja Jumalahan on rakkaus - ja rakkaus on ikuista - .
Siinä se siemen on, kun Poika tuli kirkastamaan Isän tahdon meille.
Bertan tavoitti tuo taivaallinen siemen. tavoittako se meidät?
Vai kuka haluaa palvoa yleisuskontojen jumalia, sellaisia kristillisyydestäkin kumpuavia, joissa paljon on hedelmäkorissa hyviä hedelmiä, tosin puusta, joka kantaa sitä keskellä ihmisen paratiisia, hyvää ja pahaa hedelmää.
Jokainen ottaa nämä sitä, mikä maistuu.
Herran omat ottavat Kristuksen tarjoamaa hedelmää, jossa on Hänen sovituksensa leipä ja viini - elämäksi ja se vie todellisen elämänpuun hedelmiin perille.
Osalla välivaihe - kuoleman uni - odotuksen uni Bertan.uni kirjoitti:
Kopittelija. Tämä Bertta on käsittääkseni siellä kaupunkisi Levon- hautausmaalla. Kun siellä käyt kävelemässä, mieti Bertan todistusta, kun hän helluntaiherätyksen puhujapöntössä todisti, minkä hän Ylkänsä lupauksesta otti Sanasta vastaan.
Hän todisti, että kuoleman uni, se on pian hänen osansa siihen asti, kun Herra saapuu noutamaan omiaan ja siinä on puhui profetaalisesti. Hän on ollut jo siinä unessa.
Mikä ihana toivo on Bertalla. Hänen Ylkänsä, lunastajansa, sovittajansa, johon hän luotti elämänsä aikana.
Bertta katseli ihmisen elämää, ymmärsi sen, että synti erottaa ihmisen Luojasta. Synnin palkka on kuolema.
Bertta ymmärsi, että jokainen kuollaan, mutta tuo kuolema ei ole se kuolema, joka kadottaa ihmisen Jumalan tyköä, hän jää Jumalan muistiin, elämänkirjoihin, kun nyt hän kuuli elämässään sen sijaisuhrinsa, joka maksoi syntivelan.
Taivaallinen kirjanpito on pätevää, se kirjanpito on Jumalankansan kirjanpito, joka kattaa aikain alusta, sen loppuun ja uskolliset saavat nousta osaansa. Tuo todellinen uhri, mitä varjolaki vanhan Jumalankansan kohdalla julisti etukäteen, seremonialakeineen, tuli heille todeksi, kun uhri annettiin.
Tämä uhri on tällekinpäivälle se, mikä maksaa syntivelan, ja nimi kirjoitetaan tuohon elämänkirjaan ja taivaassa tunnetaan tuo Bertan nimi. Hän on turvautunut ElämänANTAJAN voimaan, hän saa elää, vaikka tulee ja tuli kuolemaan, kuoleman uneen.
Hän saa elää, kun se aika hänet herättää.
- Minä herätän Bertan viimeisenä päivänä - Se on taivaallinen suunnitelma pelastussuunnitelmassa.
Siis se viimeinen päivä on kun pelastettujen aika täyttyy.
Haudat avautuvat ja täällä silloin olevat -yhtäaikaa- temmataan pois maailmasta, pois siitä, mitkä tuomion alle jäävät, kadotettavaan maailmaan, jota ei enää tuomion jälkeen tule olemaan.
Tuli tuhoaa maan, puhdistaa sen, alkuaineet sulavat.
Olisiko se se helvetin tuli - joka hävittää jumalattoman.
Tuhkaksi hän ainakin muttuu.
Kumpikin on osassa. Bertalla se iankaikkisen elämän armolahja, ja se on iankaikkinen.
Kadotettu - ei asiaaelämänpuulle, ei elämänlahjaa vaan iankaikkinen osa ja se tulen hävitys lopputulos - tuhka.
Sekin on ja oli kerraten sitä iankaikkista.
Jumalan rakkaus - kaikki entinen on mennyt - kaikki on luotu uudeksi - ikuinen lepo todellisuutta, kaikki on sangen hyvää luomakunnassa. Elämänpuu ja kansa, Ylkä ja morsian jo hääjuhlistaan yhtä. Rakkaus yhdistää luomakuntaa ja Jumalahan on rakkaus - ja rakkaus on ikuista - .
Siinä se siemen on, kun Poika tuli kirkastamaan Isän tahdon meille.
Bertan tavoitti tuo taivaallinen siemen. tavoittako se meidät?
Vai kuka haluaa palvoa yleisuskontojen jumalia, sellaisia kristillisyydestäkin kumpuavia, joissa paljon on hedelmäkorissa hyviä hedelmiä, tosin puusta, joka kantaa sitä keskellä ihmisen paratiisia, hyvää ja pahaa hedelmää.
Jokainen ottaa nämä sitä, mikä maistuu.
Herran omat ottavat Kristuksen tarjoamaa hedelmää, jossa on Hänen sovituksensa leipä ja viini - elämäksi ja se vie todellisen elämänpuun hedelmiin perille.
Osalla välivaihe - kuoleman uni - odotuksen uniSanon vain oman "aameneni" noille kirjoituksillesi .. raamatullista tekstiä.
Noin Raamattu asian periaatteessa ilmaisee ja se pitäisi jokaisen myöntää - uskoi siihen tai ei.
alex- jatketaan.tästä
Niinpä. Onhan se hieman erinäköistä, mitä yleisuskonnoissa opetetaan. Jotkut siellä sisällä olevat on osanneet lukea sen Sanan sisällön ja löytäneet totuutta elämään.
Sen kautta monet uskonnolliset "rituaalitkin" muotojumalisuuksineen häviää nekin jo nyt- hetkessä tuhkaksi.
- kerettiläinen-
Kahdenlaista tulta...
Hebr.12:29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
Jaak.3
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. - hengellinenruumis
Kun Jeesus nousi kuolleista pyhien haudat aukesi ja monta poisnukkunutta nousi ylös haudoista ilmestyen monelle . Ne oli vielä luolahautoja tai kivestä tehtyjä laatikoita missä kivilaatta päällä niitä on siellä edelleen ja efesossakin on nähtävillä . Pyhät nousi ylös.
- kirjoitukset.kertovat
luetaan.
Mat 27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
Mat 27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
Mat 27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
Mat 27:53 Ja he lähtivät haudoistaan
ja
tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Kuoleman hetkellä herätettiin ja ylösnousemuksen jälkeen ilmestyivät monelle. - QuakeShake
Entä sitten maavavahte, haudat aukesivat ja vuoret huojui kun maa järisi. Ihme ettei kaksimetrinen risti kaatunut vaikka temppelinkin väliverho aukesi kahtia. Sellaista se on se maan järistys.
- WakingDead
kirjoitukset.kertovat kirjoitti:
luetaan.
Mat 27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
Mat 27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
Mat 27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
Mat 27:53 Ja he lähtivät haudoistaan
ja
tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Kuoleman hetkellä herätettiin ja ylösnousemuksen jälkeen ilmestyivät monelle.Jeesus oli aikakone, Jerusalemissa nähtiin jo vuonna 33 Walking Dead sarjan promo kun zombit vaelti pyhän kaupungin kaduilla. Jahtasivatko pyhät aivoja ja kolkuttelivatko oveen? Olitko paikalla kun se tapahtui?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802